آموزش سئو

8 مهمترین معیار نرخ تبدیل که باید ردیابی کنید

آوریل 8, 2021

هزاران معیار نرخ تبدیل وجود دارد که می توانید ردیابی کنید.

اما کدام یک از آنها واقعاً مهم هستند؟ اگر وب سایت شما به اهداف خود نمی رسد ، به کدام یک از آنها باید توجه کنید و برای بهبود آنها تلاش کنید؟

تعداد زیاد معیارها می تواند طاقت فرسا باشد ، اما من در این بخش هشت مهمترین معیار نرخ تبدیل را به شما نشان می دهم. برای این موارد اندازه گیری و بهینه سازی کنید ، و در نتیجه شروع به کار می کنید تا میزان خوبی در سایت خود داشته باشید.

در پایان این مقاله ، شما خواهید دانست که چه مواردی را مطالعه کنید ، چه مواردی را نادیده بگیرید و چگونه نرخ تبدیل سایت خود را بهبود ببخشید.

1. منابع ترافیک

متعجب اولین معیار من ترافیک نیست؟

نباش افزایش ترافیک به اندازه ای که بسیاری از مردم در مورد معیارهای نرخ تبدیل می دانند مهم نیست. آنچه واقعاً مهم است این نیست که چند نفر از شما بازدید می کنند ، بلکه این است که این بازدیدکنندگان به شما کمک می کنند تا به اهداف خود برسید.

و درک مکانی که بازدید کنندگان سایت شما را پیدا می کنند مهم است. سه منبع اصلی ترافیک وجود دارد.

  • بازدید کنندگان مستقیم: اینها بازدیدکنندگانی هستند که با تایپ مستقیم URL شما در نوار آدرس مرورگر خود به سایت شما می آیند.
  • جستجوی بازدیدکنندگان: این بازدید کنندگان سایت شما را از طریق یک موتور جستجو ، معمولاً گوگل ، پیدا می کنند.
  • بازدید کنندگان ارجاع: این بازدیدکنندگان از طریق پیوند به سایت شما از مکان دیگری ، خواه وب سایت دیگری ، صفحه رسانه های اجتماعی یا مکان دیگری ، کلیک کنند.

انواع مختلف ترافیک دارای سطح درگیری متفاوتی هستند. از آنجا که تعامل چالش شماره 1 بازاریابان B2B است، بهتر است هر منبع ترافیکی را به صورت جداگانه ردیابی کنید و ببینید بهترین عملکردها چیست.

داشتن تعداد متنوعی از منابع برای ترافیک ورودی بسیار مهم است. اگر همه بازدید کنندگان خود را از یک منبع بگیرید ، این می تواند خطرناک باشد.

به عنوان مثال ، اگر تمام بازدیدهای شما از جستجو حاصل می شود و الگوریتم Google تغییر می کند ، می توانید کل بازدید خود را یک شبه از دست دهید. برای محافظت از خود بهتر است ترافیک خود را متنوع نگه دارید.

2. نرخ تبدیل بازدید کننده جدید

نحوه تعامل بازدید کننده ای که برای اولین بار با سایت شما در ارتباط است با نحوه تعامل بازدیدکننده برگشتی بسیار متفاوت است.

برای بهبود تبدیل بازدیدکنندگان برای اولین بار ، باید این معیار را از معیارهای نرخ تبدیل مشتری های وفادار یا برگشتی خود جدا کنید. ببینید که آنها برای اولین بار از وب سایت به چه چیزهایی علاقه مند هستند و چگونه می توانید این تجربه را بهبود ببخشید.

شما فقط چند ثانیه فرصت دارید برای جلب توجه یک بازدید کننده ، بنابراین نگاه اول را به دقت بررسی کرده و آن را با رقبای خود مقایسه کنید. با چه پیامی ارتباط برقرار می کنید؟

مقاله مرتبط  چرا حذف محتوای قدیمی می تواند سایت شما را ذخیره کند

به این فکر کنید که وقتی برای اولین بار از سایتی بازدید می کنید برای شما مهم است. احتمال این وجود دارد که شما به دنبال عواملی مانند قابلیت استفاده (چقدر می توانید در آن حرکت کنید) ، شفافیت (درک آنچه در مورد سایت در مورد آن است) و ارزش (یافتن اطلاعاتی که به دنبال آن هستید) باشید.

چگونه می توانید اولین برداشت از سایت خود را واضح ، مفید و با ارزش کنید؟

3. نرخ تبدیل بازدید کننده بازگشت

هنگامی که به نرخ تبدیل بازدیدکننده بازگشت مراجعه می کنید ، دو س areال وجود دارد که باید از خود بپرسید.

اول ، چرا شخص بازگشت؟ دوم ، آیا آن شخص بار اول تغییر شکل داده است؟ و در غیر این صورت ، چگونه می توانید برای بار دوم که از سایت شما بازدید می کنند ، آنها را تبدیل کنید؟

به خاطر داشته باشید ، حتی اگر کسی به عنوان یک بازدید کننده جدید تغییر نکرده باشد ، شما به اندازه کافی احساس می کنید که وی را وادار کنید که دوباره برگردد. این بدان معناست که روند تبدیل در بازدید برگشت بسیار آسان تر از اولین باری است که سایت شما را پیدا می کنند.

شما باید نرخ تبدیل بازدید کننده بازگشت را جدا کرده و نحوه افزایش آن را بفهمید.

4. تعاملات در هر بازدید

حتی اگر بازدید کننده ای تغییر دین ندهد ، همه چیز از دست نمی رود. همچنان می توانید رفتار آنها را در سایت کنترل کنید.

آنها دقیقاً چه کار می کنند ، چگونه می توان آنها را وادار به انجام بیشتر کارها کرد و چگونه می توان بر این رفتار در تبدیل تأثیرگذار بود؟

به عنوان مثال ، اگر بازدیدکنندگان در حال مشاهده صفحات مختلف هستند ، وقت زیادی را برای خواندن این صفحات و نوشتن نظرات یا نظرات خود می گذرانند ، آنها هنوز در سطح بالایی با هم تعامل دارند. حتی اگر آنها در حال تبدیل نیستند (هنوز) هدف شما باید افزایش این تعاملات باشد.

شما می توانید از ابزاری مانند تخم مرغ دیوانه تا به شما کمک کند بفهمید بازدیدکنندگان کجا کلیک می کنند و چگونه با محتوای شما تعامل دارند.

همچنین باید دریابید که چگونه می توانید از این تعاملات برای تبدیل بیشتر استفاده کنید ، چه این موارد بارگیری ، اشتراک ، خرید یا موارد دیگر است.

5. ارزش بازدید

ارزش هر بازدید یک معیار ساده برای درک است ، اما محاسبه آن بسیار دشوارتر است. در واقع ، این س asksال می کند که هر بازدید چقدر ارزش دارد.

ساده ترین راه برای محاسبه این تقسیم بر تعداد بازدید تقسیم بر مقدار کل ایجاد شده است. بیایید از فروشگاه تجارت الکترونیکی به عنوان مثال استفاده کنیم.

مقاله مرتبط  بهترین بررسی برنامه میزبانی VPS در سال 2020

همانطور که از داده های اخیر مشاهده می کنید ، بیشتر نرخ تبدیل سایت تجارت الکترونیکی حدود سه تا چهار درصد است و کاربران موبایل به نیمی از آن می رسند.

اگر این فروشگاه سه درصد نرخ تبدیل داشته باشد و میانگین خرید 100 دلار باشد ، به این معنی است که آنها برای هر 100 بازدید کننده حدود 300 دلار می فروشند. به عبارت دیگر ، ارزش آنها برای هر بازدید 3 دلار است.

گاهی اوقات محاسبه این معیار دشوار است زیرا مقدار مدتها پس از بازدید می آید یا به شکل غیر ملموسی در می آید که اندازه گیری آن سخت است.

به عنوان مثال ، بازدیدکنندگان وبلاگ در صورت فروش تبلیغات ، ممکن است هر بار که بازدید از صفحه را به بازدید شما اضافه می کنند ، ارزش ایجاد کنند. اما آنها همچنین هنگامی که در مورد سایت شما نظر می دهند ، ارزش نامحسوس ایجاد می کنند و باعث معتبرتر و جذابتر نشان دادن آن می شوند.

به همین ترتیب ، بازدیدکنندگان در سایت های تجارت الکترونیکی هر بار کالایی را خریداری می کنند ارزش ایجاد می کنند ، اما همچنین هنگامی که از یک بررسی محصول خارج می شوند یا هنگامی که از طریق دهان به دهان به دوستان خود در مورد سایت می گویند ، ارزش آنها تا حدودی غیر قابل محاسبه است.

6. هزینه هر تبدیل

این نتیجه ارزش گذاری برای هر بازدید است و یکی از مهمترین معیارهایی است که می توانید محاسبه کنید. همچنین به عنوان هزینه های تولید سرب یا هزینه هر مراجعه شناخته می شود.

فرقی نمی کند که از تبدیل به بالا و ارزش بالایی در هر بازدید داشته باشید. اگر هزینه های شما زیاد باشد ، ممکن است درآمد خالص شما صفر یا حتی منفی باشد.

در مثال فروشگاه تجارت الکترونیک با ارزش 3 دلار برای هر بازدید ، اگر بازدید از آنها رایگان باشد ، بسیار خوب است. اما اگر هزینه تبدیل آنها برای آنها 150 دلار باشد و هر بار تبدیل 100 دلار سفارش دهید ، فروشگاه به سرعت خراب می شود.

در حالی که سعی در افزایش نرخ تبدیل دارید ، هزینه های هر تبدیل و حاشیه کلی را در ذهن داشته باشید.

7. نرخ گزاف گویی

وقتی تازه شروع می کنید ، می خواهید میزان خود را به حداقل برسانید نرخ گزاف گویی بازدید کننده. نرخ گزاف گویی نرخ بازدید بازدیدکنندگان جدید از سایت شما است و بلافاصله بدون انجام هیچ کاری کلیک می کنند.

از آنجا که آنها وقت نمی گذرانند یا تعامل نمی کنند ، این علامتی است که آنها نمی خواهند تبدیل کنند.

نرخ پرش بالا می تواند به معنای چندین مورد باشد ، از جمله منابع ضعیف یا بی ربط ترافیک یا صفحات فرود که برای تبدیل بهینه نشده اند. مشکلات معمول شامل طراحی ضعیف ، قابلیت استفاده کم یا زمان بارگیری زیاد است.

مقاله مرتبط  راهنمای کامل دستیاران دیجیتال هوش مصنوعی برای بازاریابان

مشکل دیگر ممکن است نوع صفحه ای باشد که افراد در آن فرود می آیند. به عنوان مثال ، تحقیقات نشان می دهد صفحات جزئیات محصول عملکرد کمتری در انواع دیگر صفحات فرود دارد. اگر این مشکلی در سایت شما وجود دارد ، به جای آن بازدیدکنندگان را به صفحات دیگر سوق دهید.

اگر در تجارت الکترونیکی هستید ، نرخ پرش را معمولاً نرخ کنار گذاشتن می نامند ، یعنی نرخ مردم گاری های خود را کنار بگذارید بدون خرید

فاکتورهای بسیار بیشتری در هنگام خرید در معرض هستند ، اما این معمولاً نتیجه یک فرآیند پیچیده تسویه حساب یا هزینه ها یا هزینه های شگفت آور است.

8- از صفحات خارج شوید

سرانجام ، شما باید بفهمید که کدام صفحات باعث ترک افراد شده است. در بسیاری از موارد ، تماس نهایی شما برای اقدام یا تبدیل ممکن است در صفحه دو یا سه فرآیند باشد. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید افراد محصولات را مرور کنند ، یکی را به سبد خرید اضافه کنند و سپس اطلاعات پرداخت را وارد کنند.

اگر افراد قبل از رسیدن به مرحله آخر خارج شوند ، شما مشتریان بالقوه خود را از دست می دهید.

برای حل این مشکل ، در ورودی های خود بیشتر فرو رفته و متوجه شوید که بازدید کنندگان شما در چه مرحله ای از روند خروج یا رها کردن سبد خرید خود هستند.

البته دلایل زیادی وجود دارد ، اما با بهینه سازی صفحات خروج خود ، شاهد افزایش معیارهای نرخ تبدیل خود خواهید بود.

نتیجه

خواه به دنبال فروش محصولات بیشتر ، جذب مشتری بیشتر یا بازدید بیشتر از فروشگاه آفلاین خود باشید ، معیارهای نرخ تبدیل رمز موفقیت است. برای موفقیت واقعی ، باید بر روی اعداد مناسب تمرکز کنید.

به دنبال منابع ترافیک و نرخ تبدیل آن از منابع مختلف باشید. همچنین می خواهید ببینید که میزان ترافیک شما چقدر جذاب است. آیا آنها با محتوای شما تعامل دارند؟ آیا هنگام بازدید ارزش پیدا می کنند ، ملموس یا نامحسوس؟

آیا آنها در صفحه های مختلف چرخیده اند و در حال مرور هستند – یا به محض رسیدن آنها باز می گردند؟ اگر آنها در حال ترک هستند ، کدام صفحات باعث ترک آنها می شود؟

درک نحوه واکنش مخاطبان به سایت شما در بهبود نرخ تبدیل مهم است.

ابتدا کدام یک از معیارهای نرخ تبدیل را پیگیری و بهبود می دهید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید