آموزش سئو

5 نمونه نابغه از کد QR در بازاریابی

اکتبر 17, 2020

کدهای QR (پاسخ سریع) یک روش خلاقانه برای ایجاد ترافیک و ارتباط با مخاطبان شما هستند. اما آیا آنها هنوز هم در دوران فوق دیجیتال امروز مفید هستند؟ یا راه تلنگر تلفن و پیجر را رفته اند؟

همانطور که مشخص شد ، کدهای QR هنوز هم یک ابزار ارزشمند برای بازاریابان هستند. در واقع ، استفاده از QR رشد کرد 28٪ از 2018 تا 2019.

اما کد های QR برای هر شرکتی مناسب نیستند. با این حال ، چندین کسب و کار روش های نوآورانه و منحصر به فردی پیدا کرده اند که نه تنها شما را مجبور می کند کد آنها را اسکن کنید بلکه آگاهی از نام تجاری آنها را در این روند افزایش دهید.

در اینجا چند مورد از به یادماندنی ترین موارد ذکر شده است – و چند نکته برای استفاده از این استراتژی برای نام تجاری شما.

چه کسی از کد QR استفاده می کند؟

بازگشت به سال 2011 ، 14 میلیون آمریکایی کد QR را اسکن کرد. اما این تازگی به سرعت از بین رفت و بیشتر بازاریان خواستار این مقام رسمی شدند مرگ کدهای QR.

چرا آنها متوجه نشدند؟ بیشتر تلفن های هوشمند برای خواندن آنها به یک برنامه شخص ثالث احتیاج داشتند – و گام دیگری را به روند نامناسب اضافه می کنند. با این حال ، اکنون اکثر تلفن های هوشمند دارای خوانندگان کد QR بومی هستند که روند کار را بسیار نرمتر می کند.

اکنون ، به طور متوسط 11 میلیون خانوار آمریکایی هر ساله یک کد QR اسکن می کند. کدهای QR در حال بازگشت هستند.

بنابراین ، چگونه می توانید از قدرت کدهای QR استفاده کنید؟ در اینجا چند راه وجود دارد.

1. تبلیغات خلاقانه برای برنامه ها

در اینجا یک روش تعیین چشم برای استفاده از کد QR در تبلیغات Burger King در VMA وجود دارد. کد QR چندین بار در یک تبلیغ ویدیویی گنجانده شد و کاربران را وادار به پیوند برای بارگیری برنامه burger king کرد. (من شدیداً توصیه می کنم تماشای فیلم کامل؛ فوق العاده باهوش است!)

2. کارت پستال و مخلوط

در اینجا یک فکر خلاقانه و جالب وجود دارد – اگر شما باشید کارت تبریک ترکیبی با لیست پخش؟ این نسل جدید مخلوط است و تصاویر QR ، همانطور که گفته می شود ، توسط همان آژانس انگلستان ساخته شده است که تبلیغات غیر رسمی فوق را برای اینستاگرام و پرندگان خشمگین انجام داده است.

مقاله مرتبط  راهنمای گام به گام برای رشد ترافیک SEO شما با استفاده از Ubersuggest

اگر کاربر برنامه برتر Spotify را در تلفن خود داشته باشد ، می تواند بارکد را اسکن کرده و بلافاصله لیست پخش را شروع کند. موسیقی در لیست های پخش تقریباً هر علاقه و مناسبت را شامل می شود ، از جمله موسیقی برای گیک ها ، موسیقی برای آشپزها و مورد علاقه میکس تیپ همه – آهنگ های عاشقانه.

3. کد QR نفس تازه ای به مکان های کسل کننده وارد کنید

آخرین باری که به موزه رفته اید کی بوده است؟ اگر “در یک سفر مدرسه ای در کلاس دبستان” یا “فقط افراد پیر به موزه ها می روند” پاسخ داده اید ، برای یک معالجه به سر می برید.

موزه Sukiennice در لهستان ابعاد کاملاً جدیدی به نقاشی های آنها اضافه کرده است تا هرکدام را به مجموعه ای از داستان ها در مورد جنون ، دسیسه ، فریب ، جنگ و موارد دیگر تبدیل کند.

موزه Sukiennice بازگردانندگانی را برای گفتن “اسرار پشت نقاشی ها” آورده است. بازدیدکنندگان کد QR را برای یک نقاشی خاص اسکن می کنند و قاشق داخل آن را مستقیماً از “نقاش” می گیرند.

https://www.youtube.com/watch؟v=JNY-ogBkt4Q

4. با پیام های هدیه شخصی و کاغذ بسته بندی جشن بگیرید

نمی توانید كمك كنید اما روشهای هوشمندانه ای كه بازاریابان با استفاده از كدهای QR خریداران تعطیلات را به خود جلب كرده اند را تحسین كنید. به عنوان مثال ، JC Penney “Santa Tags” را منتشر كرد كه به اهداكننده اجازه می دهد پیام شخصی را ضبط كند كه هنگام دریافت اسكنر کد QR توسط گیرنده پخش می شود:

https://www.youtube.com/watch؟v=5EjVvvyLRfA

5. کدهای QR زندگی شما را در یک نمودار واحد به اشتراک می گذارند

در حالی که هنوز هیچ کد QR روی سنگ قبرها مشاهده نکرده ایم ، می توان از آنها برای ورود در مراسم خاکسپاری (دقیقاً مانند چهار ضلعی) و اطلاع خانواده ای که در آن حضور داشتند استفاده کرد. آنها همچنین می توانند مورد استفاده قرار گیرند جهت تشییع جنازه به خانواده ها راهنمایی کنید.

مقاله مرتبط  چگونه آژانس رسانه های اجتماعی مناسب را انتخاب کنیم

در حال حاضر ، اکثر نسل قدیمی دقیقاً نمی دانند چه کسانی هستند ، اما همین که به آنها در مورد نحوه کار کد QR (یا همان کدهای یادآوری در صنعت گفته می شود) به آنها گفته می شود ، متعجب می شوند.

چه کسی فکر می کند که کدهای QR که داستانی در مورد زندگی یک عزیز در آینده به اشتراک می گذارند ، نامها و تاریخها را کسر می کند؟

چگونه کد QR خود را دریافت کنیم

مثال طراحی کد QR

نمونه ای از کد QR سبک شده توسط کدهای QR سفارشی

سریعترین راه برای دریافت کد QR (به صورت رایگان) در پایان است موارد QR. با پرداخت هزینه ای ناچیز ، می توانید تجزیه و تحلیل اسکن را نیز دریافت کنید.

اگر به دنبال چیزی کمی شیک تر هستید ، میمون RCode با اجازه دادن به شما برای انتخاب رنگ ، اندازه و طرح ، کدها را به همان روش آرم طراحی می کند.

مشکلات احتمالی کدهای QR

قبل از اینکه از این روند جدید استفاده کنید ، توجه داشته باشید که برخی از مشکلات احتمالی کدهای QR وجود دارد.

آنها ممکن است اسپم به نظر برسند

اسپمرها اکنون هستند با استفاده از کدهای QR به عنوان راهی برای سیل کردن تلفن های هوشمند با اسلحه خود (می دانستید که این اتفاق می افتد ، درست است؟) هکرها و کلاهبرداران باهوش می توانند با استفاده از آنها بارگیری های بدافزار را پنهان کنند و تلفن شما را وادار کنند پیام های متنی برتر را بدون توقف با هزینه 1 دلار ارسال کند. از آنجا که برخی از اسکنرهای کد QR به شما امکان می دهند از URL های کوتاه شده استفاده کنید ، بنابراین نمی توان به این آدرس ها اشاره کرد.

به همین دلیل است که مانند رایانه خود ، مهم است که بدانید اسکنر QR چگونه کار می کند ، چه مواردی بارگیری می شود و اینکه آیا به منبع اعتماد دارید یا خیر.

همه افراد دارای خواننده QR نیستند

کدهای QR همیشه بهترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما نیستند. برخی از افراد ممکن است نحوه استفاده از کد QR را بلد نباشند یا قدم اضافی را برای بیرون کشیدن تلفن خود برای خواندن آن بر ندارند. و باور کنید یا نه ، بعضی از افراد هنوز تلفن هوشمند ندارند!

مقاله مرتبط  11 ابزار که باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد

ارتباطات را محدود می کند

کدهای QR کاربران را به یک URL خاص هدایت می کنند – و بس. بسته به دلیل استفاده از کد QR ، مفیدتر است که آنها را به وب سایت خود که در آن یک چت زنده کار می کنید هدایت کنید یا آنها را تشویق کنید که صفحه فیس بوک خود را دوست داشته باشند ، بنابراین می توانید مکالمه را ادامه دهید.

نحوه استفاده از کد QR برای مشاغل شما

بنابراین چگونه می توانید از این روند رو به رشد برای تجارت خود بهره ببرید؟ به خاطر داشته باشید که بیش از آنچه که آدرس های وب قابل اسکن هستند.

به عنوان مثال ، شما از کدهای QR استفاده می کنید تا:

  1. مشتریان را به رزومه ، نمایه LinkedIn یا وب سایت خود هدایت کنید.
  2. برای ارائه تخفیف ، از کد QR در یک قطعه پست مستقیم ، کارت ویزیت یا کارت پستال استفاده کنید.
  3. به تبلیغات جدید فیس بوک خود نگاهی به مشتریان بیندازید.
  4. یک منوی دیجیتالی برای رستوران ، کامیون غذا یا شرکت پذیرایی خود به اشتراک بگذارید.
  5. کاربران را بارگیری کنید تا برنامه شما را بارگیری کنند.
  6. آنها را به صفحه ای با اطلاعات دقیق تر ببرید که به راحتی در یک آگهی چاپی مناسب نیستند ، مانند صفحه محصول یا لیست قیمت گذاری.
  7. فیلم های آموزشی گام به گام یا یک صفحه تنظیم قابل چاپ را ارائه دهید.
  8. از کد QR بخواهید هنگام اسکن شدن یک توییت ارسال کند یا با Foursquare اعلام حضور کنید
  9. به آنها اجازه دهید در رویدادی مانند وبینار ثبت نام کنند.
  10. با استفاده از کد QR به مشتریان اجازه می دهید از طریق پیام کوتاه برای خود یادآوری ارسال کنند.
  11. آنها را به یک ویدیوی ویژه “اختصاصی” YouTube پیوند دهید.
  12. ارائه محتوای AR.

آیا خودتان در تبلیغات از کد QR استفاده کرده اید؟ چه نوع نتیجه ای گرفتید؟ افکار و ایده های خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید!