آموزش سئو

5 مزیت اتوماسیون تجارت الکترونیکی

نوامبر 27, 2020

راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی کار زیادی است ، اما این را قبلاً می دانید. شما هر روز آن را تجربه می کنید ، از بازاریابی و ارتباطات گرفته تا تحقق و حمل و نقل ، بدون ذکر همه پیگیری ها. و هر چیز دیگری در این بین. گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که شما کارهای زیادی را فقط برای ادامه کار انجام می دهید ، بنابراین شما نمی توانید روی تصویر بزرگ تمرکز کنید و کسب و کار خود را به سطح بالاتری برسانید.

این همان جایی است که اتوماسیون تجارت الکترونیکی وارد می شود. اگر اتفاقاتی بیفتد ، هر بار بدون همه کارها ، چه اتفاقی می افتد؟ اتوماسیون تجارت الکترونیکی همان سس جادویی است که شما را از زندگی روزمره رها می کند.

اتوماسیون تجارت الکترونیکی چیست؟

ما قبلاً در مورد ایمیل های تجارت الکترونیکی خودکار صحبت کرده ایم ، بنابراین ممکن است با این گزینه آشنا باشید ، اما وقتی صحبت از اتوماسیون تجارت الکترونیکی می شود ، آسمان محدود است.

اتوماسیون تجارت الکترونیکی به هر کاری دیجیتالی یا مبتنی بر فن آوری مربوط می شود که توسط یک اقدام یا عدم اقدام از سوی مشتری ، تیم شما و غیره انجام می شود.

به زبان ساده ، این کار بدون دخالت انسان ، با استفاده از نرم افزار یا سیستم های آنلاین به صورت خودکار انجام می شود. شما آن را تنظیم کرده و اجرا می شود.

به عنوان مثال ، در بازاریابی ، تبلیغات یا ایمیل های خاصی برای مخاطبان هدف ایجاد می شوند.

در فروش ، مشتریانی که گاری های خالی دارند می توانند پیام یادآوری دریافت کنند. به خریداران با س questionsال چت بات پیشنهاد می شود.

در حال انجام ، سفارشات می توانند پیام هایی را برای کمک به شما در مدیریت موجودی کالا ، از جمله اعلان های “فروخته شده” تحریک کنند.

این لیست ادامه دارد.

چگونه اتوماسیون تجارت الکترونیکی می تواند به تجارت من کمک کند؟

افراد بیشتر و بیشتر به خرید آنلاین می پردازند و این امر مزیت تجارت الکترونیکی نسبت به فروشگاه های آجر و ملات است. در همین حال ، فوربس گزارش می دهد که مصرف کنندگان دارند افزایش انتظارات برای زایمان سریعتر و راحت تر. برای ادامه رقابت ، صاحبان مشاغل باید راههای سریعتر حرکت و چابکی را پیدا کنند.

اتوماسیون تجارت الکترونیکی باعث صرفه جویی در وقت می شود

خودکار کردن کارهای تکراری می تواند به طور ناگهانی زمان را آزاد کند. اگر لازم نیست یادآوری انجام آنها و انجام آنها را پیگیری کنید ، تصور کنید که با وقت اضافی چه کاری می توانید انجام دهید.

به آن کارهای پیش پا افتاده ای که باید بارها و بارها انجام دهید ، از جمله ورود اطلاعات ، ایمیل های مشتری ، شبکه های اجتماعی و سایر موارد فکر کنید. هرچه بیشتر بتوانید خودکار کنید ، کارهای بیشتری حتی بدون شما انجام می شود.

با استفاده از اتوماسیون تجارت الکترونیکی ، می توانید تبلیغات فروش را در زمان مناسب پخش مستقیم ، انتشار محصولات جدید با اعلامیه های خود به صورت خودکار ، حذف محصولات متوقف شده ، تنظیم قیمت ها ، اعمال تخفیف ها ، پیگیری خریدها و ارائه جوایز و غیره برنامه ریزی کنید.

اما این فراتر از انجام کارهای واقعی است. اتوماسیون تجارت الکترونیکی در بسیاری از موارد می تواند آنها را بهتر انجام دهد و شما را مجبور به بازگشت و اصلاح اشتباهات می کند. وقتی داده ها از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر ارسال می شود ، احتمال خطای انسانی کاهش می یابد. اگرچه ، هرگز فکر بدی نیست که برای رفع هرگونه خطا به عقب برگردید و به صورت دوره ای چک کنید.

اتوماسیون تجارت الکترونیکی تعامل کارگران را افزایش می دهد

چه می شود اگر فردا می توانید به تیم خود اعلام کنید ، “خبر خوب. این کار معمولی هر دوشنبه زندگی را از شما می مکد؟ آن رفته.” احتمالاً رضایت کارمندان را افزایش می دهید ، درست است؟

مقاله مرتبط  بهترین بررسی نرم افزار کنفرانس ویدیویی سال 2020

این دقیقاً همان کاری است که اتوماسیون تجارت الکترونیکی می تواند برای کل تیم شما انجام دهد. به جای اینکه هر روز صبح اطلاعات را وارد کنید ، آنها کاملاً منطقی می توانند به صورت دوره ای با سیستم چک شوند.

اکنون آنها آزادند کارهای کلی را که برای آن آمده اند انجام دهند: استراتژی ، یادگیری ، رشد در زمینه های خود. این می تواند انرژی و هیجان جدیدی را به تیم وارد کند.

اتوماسیون تجارت الکترونیکی به رضایت مشتری کمک می کند

مشتریان خوشحال به احتمال زیاد مشتری های تکراری هستند. بر اساس این ، مشتریان جدید می توانند حدود پنج برابر بیشتر از فروش به مشتریان مكرر برای شما هزینه داشته باشند بخور. اتوماسیون تجارت الکترونیکی می تواند به شما کمک کند تا مشتریان را راضی نگه دارید ، و آنها را به مشتریانی تکرار کنید ، حتی وقتی برای رسیدن به مخاطبان بیشتر مقیاس می زنید.

بله ، وقتی تعداد انگشت شماری داشته باشید آسان است که با مشتری درگیر شوید ، اما اگر صدها ، هزار و بیشتر داشته باشید چه اتفاقی می افتد؟ شما فقط نمی توانید برای همه آنها باشید.

همانطور که کارها را خودکار می کنید ، می توانید تجربه مشتری در فروشگاه خود را بهبود ببخشید. مشتریان می توانند سریعتر آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و آنچه را که می خواهند با سهولت بیشتری خریداری کنند در حالی که درگیر محصولات غیرقابل دسترس و غیره نمی شوند.

با اتوماسیون تجارت الکترونیکی آسان تر می شوید

همانند مشتریان ، راضی نگه داشتن تامین کنندگان در تعامل با نام تجاری شما کلید روابط سودمند طولانی مدت است. اتوماسیون تجارت الکترونیکی مختلف می تواند رابطه را درگیر و رو به جلو حفظ کند.

همانطور که در بالا بحث کردیم ، پورتال های تامین کننده خودکار می توانند به کارمندان فرصت بیشتری برای تمرکز بر رشد شرکت دهند. در همین حال ، فروشندگان و تأمین کنندگان جدید می توانند در تنظیم خود در سیستم شما پیش قدم شوند. مطمئناً ، شما می خواهید برای س questionsالات و خدمات به مشتری در آنجا باشید ، اگرچه بسیاری از این موارد نیز می توانند به صورت خودکار انجام شوند. فروشندگان از سیستم حرکت سریع و یکپارچه بدون اتکا به مداخله انسان در کل فرآیند قدردانی خواهند کرد. از آنجا که فروشندگان و تأمین کنندگان متولی سفارش و درخواست آنها هستند ، در ترجمه هیچ چیز گم نمی شود.

فرصت های کمتری برای خطا و مشکلات کمتر در روابط تأمین کننده و فروشنده به این معنی است که شما می توانید با نام تجاری خود به کار رشد و تحریک جهان بپردازید.

تحویل ساده تر با اتوماسیون تجارت الکترونیکی

آیا بعد از ثبت سفارش ، چیزی بدتر از بسته های گمشده یا سوd هدایت وجود دارد؟

سیستم های اتوماسیون تجارت الکترونیکی سفارشات را مستقیماً از مشتری پردازش می كنند ، رسیدها را چاپ می كنند و برچسب های حمل و نقل را چاپ می كنند تا اینكه شخصی آنها را بصورت دستی تایپ كند ، این باعث صرفه جویی در وقت و جلوگیری از تکرار اشتباهات می شود.

از آنجایی که مشتریان پیگیری بسته را در اولویت قرار می دهند ، مشاغل باید بدانند که بسته ها برای خدمات مشتری و تضمین کیفیت چیست. گزینه های اتوماسیون تجارت الکترونیکی می توانند اطلاعات ردیابی را به طور خودکار برقرار کنند.

چگونه می توانم بدانم که از اتوماسیون تجارت الکترونیکی برای چه استفاده کنم؟

اکنون که دلایلی را که کسب و کار شما بدون حداقل اتوماسیون نمی تواند ادامه دهد ، به اشتراک گذاشتیم ، از کجا می دانید از کجا شروع کنید؟

مقاله مرتبط  چگونه می توان نوار کناری خود را در وردپرس ویرایش کرد

درست است که به نظر می رسد گزینه ها بی پایان هستند ، بنابراین قبل از اینکه به چند نمونه از محصولات عالی که می توانید برای اتوماسیون فروشگاه تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید ، بپردازیم ، بیایید نحوه تصمیم گیری را بررسی کنیم.

نقاط درد را پیدا کنید

بطری گردش کار شما کجاست؟ اگر مطمئن نیستید ، در مورد مسائلی که مشتریان گزارش کرده اند و بازخوردی که از کارمندان خود دریافت کرده اید ، تأمل کنید. اینها نیازهایی است که ابتدا باید برطرف شود تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. اگر در چند زمینه مختلف نیاز پیدا کردید ، به دنبال سیستم های اتوماسیون تجارت الکترونیکی باشید تا محل تقاطع آن ها را پوشش دهد. به عنوان مثال ، شاید شما به یک ابزار CRM بهتر برای کمک به شما در بهبود ارتباط مشتری قبل و بعد از فروش نیاز داشته باشید.

تصویر بزرگ را تحلیل کنید

هنگامی که در علف های هرز کسب و کار خود هستید ممکن است دشوار باشد ، اما نگاه به تصویر بزرگ می تواند محل حفره ها را به شما نشان دهد. کدام مناطق رشد دائماً جلوی خود را می گیرند؟ سعی دارید چه چیزی را راه اندازی کنید که فقط دچار لک شود؟ یکپارچه سازی اتوماسیون تجارت الکترونیکی می تواند زمان و انرژی را در آن مناطق برای تفکر استراتژیک عمیق تر ، تحقیق ، آزمایش و امیدوارم رشد آزاد کند.

وقتی در شک هستید ، با ارتباط شروع کنید

اگر هنوز مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید ، بازاریابی اتوماسیون تجارت الکترونیکی می تواند مکانی عالی برای شروع باشد. فرصت هایی در سرتاسر قیف فروش وجود دارد ، از ابتدا در هنگام اتصال با یک کاربر برای تبدیل کاربر جدید و همچنین فروش مجدد و فروش بیش از حد به مشتریان موجود ، از بالا وجود دارد. برقراری ارتباط معتبر با استفاده از اتوماسیون تقریباً کاری مبرهن است.

از چه ابزارهای اتوماسیون تجارت الکترونیکی برای تجارت خود استفاده کنم؟

ممکن است به برخی آزمایشات نیاز داشته باشد ، اما ما دریافته ایم که این برنامه ها ارزش بررسی دارند. گرچه گزینه های بی شماری در دسترس است ، این گزینه ها در بسیاری از صنایع محبوب هستند.

ZenDesk

اگر خدمات مشتری یا ارتباطات فروش جایی است که گلوگاه را مشاهده می کنید ، ZenDesk ممکن است راه حل های لازم برای ادغام داخلی و هم در ارتباط با مشتری شما را داشته باشد. دو جنبه اصلی از ZenDesk وجود دارد که در هر پلتفرم گزینه های قابل تنظیم زیادی وجود دارد.

مجموعه پشتیبانی ZenDesk

ممکن است از طریق مارکی که به صورت آنلاین درباره آن تحقیق کرده اید ، با ویژگی های پشتیبانی ZenDesk مواجه شده باشید. ممکن است بسیاری از مشتریان برای پاسخگویی به س questionsالاتشان نیازی به صحبت مستقیم با شخصی در شرکت شما نداشته باشند. شما می توانید یک بخش متداول و متداول سQالات متداول ایجاد کنید.

همچنین می توانید لایه های خدمات به مشتری ، از سلف سرویس گرفته تا گپ زنده با نماینده خدمات مشتری ایجاد کنید. یکی از قدرت های مجموعه پشتیبانی ZenDesk گزینه های همه کانال است. شما می توانید این سیستم را تنظیم کنید تا مشتریان بتوانند س questionsالات یا نگرانی های خود را از طریق ایمیل ، متن یا چت زنده در وب سایت و کانال های دیگر ارسال کنند.

علاوه بر این ، به گزارش های خدمات مشتری دسترسی خواهید داشت تا به شما کمک کند درک کنید مردم چه می پرسند ، چند وقت یکبار و چه مدت طول می کشد تا به وضوح برسید. از آنجا می توانید فرآیندهای خود را تقویت کنید تا تجربه مشتری را بهبود ببخشید.

دلال شیرین

Mailchimp خبرنامه های الکترونیکی می فرستد ، درست است؟ خوب ، وقتی صحبت از اتوماسیون می شود ، آنها می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. تصور کنید که فقط ارتباط درست را برای نوع درست مشتری ارسال می کنید ، و شما فقط در حال خراشیدن سطح چگونگی احیای مجدد Mailchimp برای بازاریابی هستید.

مقاله مرتبط  چگونه می توان از داستان سرایی استفاده کرد تا بتواند میزان تبدیل شما را افزایش دهد

از طریق “سفرهای مشتری” ، بسته به تعداد نقاط ایجاد کننده ، از جمله تعامل در وب سایت یا هنگام ارتباط با خدمات مشتری یا تیم های فروش خود ، می توانید یک سری ایمیل برای ارسال به بازارهای هدف ایجاد کنید.

اتوماسیون تجارت الکترونیکی Mailchimp Customer Journey مشتری

هنگامی که آنها این خرید را انجام داده اند ، روش های زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از Mailchimp با آنها ارتباط برقرار کنید. اعلان های ارسال و تحویل ، نحوه و پیشنهادات ، پیگیری و بازخورد تنها تعدادی از ایمیل های اتوماسیون بازاریابی است که می توانید ارسال کنید.

کپ

Keap یک راه حل تجارت الکترونیکی همه در یک مرکز است و با تمرکز بر کمک به مشاغل کوچک مبتنی بر خدمات در زمینه اتوماسیون موفق می شود. آنها الگوهایی را ارائه می دهند كه شركتهای تجارت الكترونیكی می توانند برای ایجاد انفجار خودكار ایمیل ، یادآوری و اقدامات منجر به از دست دادن برای رشد فروش و ایجاد وفاداری مشتری استفاده كنند.

اگر متوجه شده اید که کسب و کار شما با یادداشت های Post-it ، صفحات گسترده و تکه های کاغذی که نمی توانید مدام از دست بدهید ، می توانید کشف کنید. Keap همه آنها را با هم جمع می کند ، از پایگاه مشتری موجود شما برای CRM احتمالی ، همه ارتباطات ، فاکتورها ، قیمت ها و موارد دیگر.

اتوماسیون تجارت الکترونیکی نمونه ای از مدیریت برنامه Keaps در اطلاعات مخاطب مشتری

با نگه داشتن همه چیز در Keap ، می توانید اطمینان بیشتری داشته باشید که فرصتی را از دست نمی دهید یا از مشتری غافل می شوید.

HubSpot

HubSpot ابزاری قدرتمند است که قبلاً برای هر مشاغلی که به دنبال مقیاس گذاری است ، در مورد آن بحث کردیم. در حالی که نسخه پولی وجود دارد که ممکن است برای بسیاری از محدوده قیمت باشد ، HubSpot چندین ویژگی را به صورت رایگان ارائه می دهد.

اتوماسیون تجارت الکترونیکی نمونه ای از گزینه های مدیریت محتوای بازاریابی با HubSpot

ابزارهای HubSpot شامل مرکز بازاریابی ، مرکز فروش ، مرکز خدمات و مرکز مدیریت محتوا است. ویژگی های رایگان این امکان را به شما می دهد تا از طریق ایمیل الگوها را تنظیم کنید ، بلیط خدمات به مشتری را تنظیم کنید ، هدایت های جدیدی ایجاد کنید و محتوای هوشمند ایجاد کنید.

خرید کنید

Shopify نه تنها با بسیاری همراه است اتوماسیون گزینه ها از طریق Shopify Flow وجود دارد ، اما شما همچنین می توانید ادغام های مختلف را از طریق فروشگاه برنامه آنها متصل کنید.

اتوماسیون تجارت الکترونیکی لیست برنامه های فروشگاه فروشگاه Shopify که با Shopify Flow کار می کنند

اگر قبلاً از یک سیستم تجارت الکترونیکی مانند Shopify استفاده نمی کنید ، ممکن است بخواهید مزایای داشتن همه اطلاعات خود را در یک مکان در نظر بگیرید. همزمان با رشد ، از گزینه ها و ادغام های Shopify Flow بیشتر استفاده کنید تا از سیستم آنها استفاده کنید.

نتیجه

پس از خواندن تمام این اطلاعات در مورد آنچه اتوماسیون تجارت الکترونیکی می تواند برای شرکت شما انجام دهد ، ممکن است بیش از حد تحت فشار قرار بگیرید. اگر با تجزیه و تحلیل از فلج رنج می برید ، به یاد داشته باشید این مربوط به صرفه جویی در وقت شما است. زمانی را که می توانید در چیزهای بزرگتر یا بهتر استفاده کنید.

در تمام زنگ ها و سوت های مورد توجه خود گم نشوید. ابتدا فرایندی را انتخاب کنید که نیاز به توجه داشته باشد و به شما در افزایش فروش تجارت الکترونیکی کمک کند. سپس ابزار اتوماسیون را پیدا کنید که برای شما بسیار شهودی به نظر می رسد. شیرجه رفته و شروع به صرفه جویی در وقت می کند.

وظیفه بعدی تجارت الکترونیکی که آماده اتوماسیون آن هستید چیست؟