آموزش سئو

4 Ps بازاریابی: راهنمای گام به گام (با مثال)

ژوئن 9, 2020

4 PS بازاریابی …

احتمالاً درباره آنها درباره دوستان ، کتاب درسی یا حتی در مدرسه شنیده اید.

من می دانم که به نظر می رسد مانند یک موضوع خسته کننده است که عقل سلیم است ، اما چیز بیشتری از آن وجود دارد که از نظر چشم برآید.

و نه ، این فقط برای شرکتهای بزرگ نیست … هرچه کوچکتر باشید ، مهمتر شدن اهرم 4 Ps برای شما مهمتر است.

بنابراین قبل از اینکه غرق در آن شویم ، بیایید ابتدا آنچه را که هستند را تجزیه کنیم …

4 Ps بازاریابی چیست؟

بازاریابی 4 Ps یک مفهوم مشهور است که 4 ستون اساسی هر استراتژی بازاریابی را شامل می شود: محصول ، قیمت ، مکان و تبلیغ.

به نظر ساده می رسد و واقعاً این است (بخش سخت تر اجرای آن است که بعداً به آن خواهیم پرداخت).

ایده این تئوری این است که اگر آنها را پیاده سازی کنید ، فروش بیشتری نیز به دست خواهید آورد. اما متأسفانه هیچ چیز آسان نیست. : /

4 PS تجسم بازاریابی

منشا مفهوم ، همچنین به عنوان شناخته می شود مخلوط بازاریابی، به سال 1960 برمی گردد که مک کارتی آن را در کتاب خود معرفی کرد بازاریابی اساسی: یک رویکرد مدیریتی.

من می دانم قرن ها قبل است ، اما امروز به همین اعتبار است.

بیایید به هر P شیرجه بزنیم …

تولید – محصول

محصول همان چیزی است که این شرکت به فروش می رساند.

این ممکن است محصولی مانند نوشابه در صنعت نوشیدنی یا لباس در فروشگاه پوشاک باشد. یا این روزها حتی ممکن است نرم افزاری مانند Ubersuggest باشد.

Ubersuggest

این خدمات همچنین می تواند مانند خدمات مشاوره یا مشاوره یا صحبت های پرداخت شده یا حتی یک جلسه درمانی باشد.

به طور خلاصه ، محصول هر چیزی است که در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

در استراتژی 4 Ps ، تعریف این به معنای درک آنچه برای پیشنهاد شما به منظور ایستادن از رقبا و برنده شدن در مشتریان است ، نیاز دارد.

به عبارت دیگر ، چه چیزی باعث می شود محصول شما بسیار عالی یا منحصر به فرد باشد؟ زیرا اگر برجسته نشوید ، پیشرفت آن دشوار خواهد بود.

به عنوان مثال ، ممکن است شما درباره محصول من Ubersuggest بدانید ، اما احتمالاً در مورد تعداد معدودی از رقبای من اطلاع دارید؟

بنابراین چه چیز بزرگی است که باعث می شود محصول من از همه افراد متمایز شود؟

من روی ویژگی ها تمرکز نمی کنم … من 10000 گزارش ندارم … در عوض ، من روی قابلیت استفاده تمرکز می کنم. هدف من استفاده از Ubersuggest واقعاً آسان است ، به خصوص اگر تازه وارد بازاریابی باشید.

از طرف دیگر ، رقبای من روی آژانسهای تبلیغاتی و بازاریابان واقعاً پیشرفته متمرکز هستند. من با وجود اینکه در یک بازار شلوغ هستم ، چیزی را برای یک بازار هدف متفاوت ساختم.

چگونه محصولی شگفت انگیز را ایجاد کنید که مشتریان شما دوست داشته باشند

من می خواهم شما کاری ساده انجام دهید … بروید هاتجارثبت نام برای یک حساب کاربری رایگان و نظرسنجی انجام دهید. درست مثل مورد زیر

نظرسنجی

من مدتی است که نظرسنجی را انجام می دهم ، اما اگر کار خود را شروع کنید ، سؤالات متداول را خواهم پرسید:

  • بزرگترین مشکلی که می توانم به شما کمک کنم حل کنید چیست؟ (این ایده در مورد آنچه محصول شما باید انجام دهد به شما ایده می دهد)
  • محصول مورد علاقه شما در بازاریابی چیست و چرا؟ (شما می خواهید کلمه “بازاریابی” را با هر صنعتی که در آن هستید جایگزین کنید … این سؤال به شما ایده می دهد که چه کسی رقابت شماست و آنچه را که درست انجام می دهند)
  • چرا امروز به اینجا آمدی؟ (این به شما می گوید که چرا افراد به سایت شما می آیند و آنچه را که جستجو می کنید)
  • حآیا می توانیم محصول خود را بهتر کنیم؟ (اگر قبلاً محصولی داشته باشید چون بازخورد واقعی دریافت می کنید این عالی است)
  • چه چیزی راجع به COMPETITOR ABC دوست ندارید؟ (جایگزین ABC رقیب ABC با نام مسابقه خود شوید … این سؤال به شما می گوید کجا فرصتی وجود دارد)
مقاله مرتبط  Ubersuggest برنامه افزودنی Chrome

می خواهم شما به آخرین سؤال توجه ویژه داشته باشید. این واقعاً به شما کمک می کند که چگونه می توانید خود را از رقابت متمایز کنید.

اکنون ، قبل از رفتن و ساختن یک محصول (یا اگر محصول مورد نظر خود را بهتر کرده اید) ، بدون گرفتن بازخورد ، وقت و هزینه زیادی سرمایه گذاری نکنید.

به عنوان مثال ، اگر من می خواهم یک ویژگی جدید را به Ubersuggest اضافه کنم ، فقط آن را نمی ساختم. من آن را طراحی می کردم ، ابتدا به شما نشان می دادم ، بازخورد می گرفتم و بعد از آنجا تنظیم می کردم.

به این ترتیب من وقت خود را برای ساختن محصولی که نمی خواهید از آن استفاده کنید ، هدر نمی دهم.

قیمت

قیمت ساده است ، این به مقدار شما برای محصول (یا خدمات) خود شارژ می کند.

و گرچه درک آن ساده است ، اما تهیه “قیمت مناسب” بسیار دشوار است. کسی که نه تنها بیشترین میزان فروش را هدایت می کند بلکه بیشترین سود را نیز به همراه دارد.

سوال واقعی این است که ، چگونه می خواهید درک شود؟

آمازون می خواهد جایی باشد که بتوانید از بهترین محصولات با ارزش و بهترین ارزش را از A تا Z دریافت کنید. البته که با سرعتی سریع تحویل داده می شود ، بنابراین برای شما راحت است.

شرکت دوستان من ، Imperia Caviar خاویار سطح بالا را با قیمت پایین ارائه می دهد. او می تواند همان خاویار را بدست آورد که مارک های بزرگ هزاران دلار شارژ می کنند.

خاویار

شما فکر می کنید که با ارزان بودن قیمت ، وی مارک تجاری خود را ارزان می کند ، اما در عوض ، او شفافیت را به بازار می آورد و به مردم می آموزد که چگونه خاویار واقعاً گران نیست … این در واقع فقط یک مزیت بازاریابی است.

من رویکرد مشابهی به Ubersuggest دارم. فکر نمی کنم نرم افزار و آموزش بازاریابی بسیار گران باشد. بنابراین من به صورت رایگان یا فوق العاده ارزان قیمت زیادی می دهم.

فکر می کنید این باعث شده است برند من ارزان شود یا به آن آسیب برساند؟ خوب ، اجازه دهید داده ها را بررسی کنیم:

روندها

فکر نکنم. 🙂

اما در سمت تلنگر ، اگر اتومبیل هایشان با قیمت 10 هزار دلار فروخته می شد ، فراری می شد؟ احتمالا نه.

نحوه انتخاب قیمت مناسب برای محصول خود

من به هیچ وجه من یک متخصص قیمت گذاری نیستم ، بنابراین نمی خواهم به شما بگویم که کالای خود را در چه قیمتی قیمت گذاری کنید. اما من به شما خواهم گفت که مطالعه کنید قیمت هوشمندانه وبلاگ. آن دسته از بچه ها می دانند که مانند پشت دستشان قیمت دارند و ده ها مقاله دارند که دقیقا به شما می آموزند که چگونه محصول خود را قیمت گذاری کنید.

مقاله مرتبط  مزایای استراتژی SEO محلی که توسط مربی SEO خود به دست می آید

مهم است که در مورد قیمت گذاری فکر کنید ، به ویژه اگر در یک فضای شلوغ هستید. قانون من این است: اگر در یک فضای جدید یا در حال حاضر یک رهبر هستید ، می توانید مبلغ حق بیمه را پرداخت کنید.

در سمت تلنگر ، اگر فضای شما اشباع شده است و به بازار دیر می روید ، می خواهید قیمت ارزان تری (اگر نه ارزان ترین قیمت) در نظر بگیرید.

برخی از سؤالاتی که باید از خود بپرسید عبارتند از:

  • کمترین قیمتی که مایل به فروش محصول خود هستید؟
  • بالاترین قیمتی که مصرف کنندگان مایل به پرداخت آن هستند چه خواهد بود؟
  • مشتریان شما چقدر نسبت به قیمت حساس هستند؟
  • رهبران فعلی در طاقچه شما چه قیمتی دارند؟
  • قیمت شما با رقابت چگونه مقایسه می شود؟

محل

“مکان” کلمه دیگری برای مکان است.

همانطور که در بازاریابی می گویند ، همه چیز در مورد … مکان ، مکان ، مکان است.

من یک بار کنفرانس فنی را در لس آنجلس برگزار کردم به نام Twiistup.

چرخش

این یک رویداد جالب با ویبی ها و افراد مشهور در LA بود. من این رویداد را ایجاد نکردم ، سالها پیش آن را خریداری کردم.

اما میدونی چیه؟ شکست خورد

به این دلیل نبود که این رویداد خوب نبود ، بیشتر از این بود که من آن را به یک مکان وحشتناک منتقل کردم.

من آن را از سانتا مونیکا ، که قلب صحنه فناوری لس آنجلس است ، به دره منتقل کردم ، که یک ساعت رانندگی از جایی است که همه شرکت های فنی در آن واقع شده اند.

به عبارت دیگر… مکان ، مکان ، مکان.

شما باید محلی را انتخاب کنید که مشتریان شما در آن قرار دارند. انتظار نداشته باشید که آنها به شما بیایند ، شما باید به سراغ آنها بروید.

نحوه انتخاب مکان مناسب

وب این دنیای مجازی است. و اگرچه ممکن است مکان (مکان) بی اهمیت به نظر برسد ، اما واقعاً اینگونه نیست.

فقط به این روش فکر کنید … اگر شرکت خودم را تمام کنم تیکتوک، فکر می کنی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

خوب ، من هیچ مشتری جدیدی برای آن ایجاد نمی کنم آژانس تبلیغاتی من زیرا هیچ یک از مشتریان ایده آل من در تیکتوک نیستند.

تیکتک

آیا شما فکر می کنید یک دسته از افراد 16 تا 24 ساله به دنبال خدمات بازاریابی هستید؟ اگر ما به شما خدمات ارائه می دهیم که در آنجا به شما کمک کرده ایم که پیروان اجتماعی بیشتری کسب کنید ، مطمئنا… اما ما آن را ارائه نمی دهیم.

به سیستم عامل ها و مکان هایی که مشتریان ایده آل شما هستند و فکر کنید آنجا باش.

این می تواند یک سایت خاص مانند گوگل یا حتی یک مکان آفلاین مانند همایش باشد. سعی نکنید مشتریان خود را به سمت خود بیاورید ، به آنجا بروید که مشتریان شما … خیلی راحت تر است.

در اینجا چند سوال ساده برای پرسیدن خودتان وجود دارد تا بتوانید مکان مناسبی را پیدا کنید.

  • مشتری شما کجاست؟
  • کدام رسانه ها (آنلاین و آفلاین) محصول شما را می فروشند؟
  • کدام کانالهای توزیع در حال حاضر برای شما کار می کنند؟
  • آیا شما به طور مستقیم به مشاغل یا مصرف کنندگان می فروشید؟
  • آیا شما به طور مستقیم به مشتری نهایی خود می فروشید یا مجبور هستید از واسطه ها بگذرید؟
  • رقبای شما کجا هستند؟

مشتری همیشه باید در مرکز تصمیم شما باشد اما مهم است جنبه های دیگری از Ps را نیز که ما در موردش گفتیم گنجانید.

مقاله مرتبط  3 گام ساده برای بدست آوردن 10،000 بازدید کننده اول شما از Google

ترویج

P مورد علاقه من … و موردی که بیشتر از همه در وبلاگ تمایل دارم.

ترویج!

هنگامی که 3 Ps قبلی را بهینه کردید ، زمان آن رسیده که پیشنهادتان را تبلیغ کنید.

و روشن است ، وقتی من در مورد پیشرفت صحبت می کنم ، فقط در مورد مارک تجاری شما در آنجا صحبت نمی کنم … من در مورد تولید درآمد صحبت می کنم.

اگر نتوانید فروش را هدایت کنید ، چه نکته تبلیغی است؟

اما با وجود تمام کانالهای موجود در وب ، ابتدا کدام یک را شروع می کنید؟

خوب ، من می خواهم که به اینجا بروید و URL رقیب خود را وارد کنید.

آنالیز ترافیک

اگر بزرگ باشند ، داده هایی را مشاهده می کنید که چقدر ترافیک ایجاد می کنند … کدام کلمات کلیدی را در گوگل رتبه بندی می کنند … سایتهایی که به آنها پیوند دارند و در مورد آنها صحبت می کنند … و حتی سهم اجتماعی آنها را ایجاد می کنند.

اگر آنها کوچک هستند ، شما هیچ داده ای را مشاهده نمی کنید. شما باید یک رقیب بزرگتر قرار دهید.

سایتی دیگر که باید از آن استفاده کنید وب مشابه. URL رقیب خود را وارد کنید و داده های زیادی درباره نحوه ارتقاء خود مشاهده خواهید کرد.

مشابه

آنچه امروز درباره وب جالب است ، در مقابل وقتی که من برای اولین بار وارد بازاریابی آنلاین شدم ، این است که هزاران ابزار وجود دارد که زندگی شما را آسان می کنند. بنابراین از آنها به نفع خود استفاده کنید. 😉

چگونه خوب تبلیغ می کنید؟

می خواهم با طرح سؤالات زیر از خودتان شروع به کار کنید:

  • مخاطبان شما برای استفاده از اطلاعات بیشتر از کدام کانال استفاده می کنند؟
  • چه نوع پیام در هنگام تبلیغ راه حل های شما مؤثرتر است؟
  • دوره ایده آل برای تبلیغ محصول شما چیست؟
  • آیا نگرانی در مورد فصلی وجود دارد؟
  • رقبای شما چگونه تبلیغ خود را برنامه ریزی و انجام می دهند؟

باز هم ، می توانید از ابزارهایی که در بالا به آنها اشاره کردم برای شروع کار پرش استفاده کنید. مورد دیگری که من اکیداً توصیه می کنم این است که شما به آن نگاه کنید کتابخانه تبلیغاتی فیس بوک.

کتابخانه تبلیغاتی fb

این تبلیغاتی را به شما نشان می دهد که رقابت شما انجام می شود و مهمتر از همه ، پیام هایی که از آنها استفاده می کنند.

در حال حاضر ، من در مورد نکات تبلیغاتی به شما مرگ نکشیدم ، زیرا در حال حاضر تعداد زیادی پست وبلاگ در آن دارم. اما من با این موارد شروع می کنم:

  • بازاریابی آنلاین
  • سئو
  • رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات Google
  • تبلیغات فیس بوک
  • بازاریابی وابسته
  • بازاریابی محتوا
  • پست الکترونیک

نتیجه

بازاریابی 4 Ps ممکن است کسل کننده به نظر برسد ، اما ضروری است.

بدون آنها ، چگونه می خواهید خود را از رقابت متمایز کنید؟ ایستادگی کردن بسیار مهم است.

هیچ کس به یک شرکت من-بیش از حد اهمیت نمی دهد. همه ما می خواهیم چیزی منحصر به فرد ، خاص … چیزی که با آن طنین انداز می شویم.

و چگونه می توانید آن را بدست آورید؟ شما 4 PS را اهرم می کنید.

چگونه می توانید از 4 Ps بازاریابی استفاده کنید؟

The post The 4 Ps of Marketing: راهنمای گام به گام (با نمونه هایی) برای اولین بار در نیل پاتل ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *