آموزش سئو

4 تفاوت بین آژانس های خلاقیت و بازاریابی

اکتبر 26, 2020

آیا به یک آژانس خلاق یا آژانس بازاریابی نیاز دارید؟

به موفق ترین شرکت های امروز نگاه کنید و جادوی هر دو نوع نمایندگی را مشاهده خواهید کرد.

به عنوان مثال اپل را در نظر بگیرید.

بازاریابی اپل معتقد است که طراحی و سودمندی فقط دو دلیل موفقیت اپل است و مطمئناً به آن یک مزیت رقابتی می دهد. “

اما موفقیت اپل و محصولات جداگانه آن را در فضاهای بازاری که در آن رقابت می کنند بررسی کنید و خواهید دید که طراحی به تنهایی جادو نمی کند.

بازاریابی نیز به همان اندازه مهم است.

اپل با ترکیبی از بازاریابی رشد خوبی را ایجاد می کند که حتی در ایجاد طرفداران پرشور حتی قبل از عرضه محصول بسیار عالی عمل می کند. و فروش کلی که از محصولاتش انجام می دهد نتیجه مستقیم استراتژی های بازاریابی شرکت است.

به عبارت دیگر ، اپل برای ایجاد و تداوم رشد خود از آژانس های خلاقیت استفاده می کند. اما آنها قبل از عرضه محصول خود ، از تخصص آژانس های بازاریابی استفاده می کنند.

این تفاوت بین آژانس خلاقیت و آژانس بازاریابی است.

آژانس خلاقیت چیست؟

با توجه به ستون پنج رسانه:

”آژانس خلاق اصطلاحی برای آژانس است که خدمات متنوعی را ارائه می دهد که زیر چتر بازاریابی و تبلیغات قرار می گیرند. اساساً ، اگر به هر نوع استراتژی ، کار یا تبلیغی خلاقانه نیاز دارید ، می تواند به شما در انجام آن کمک کند. “

ستون پنج رسانه یک سازمان خلاق است که کار کرده است Intuit ، eBay ، Google ، Facebook و ده ها مارک جهانی دیگر.

یک ثانیه وقت بگذارید و به تعریف یک آژانس خلاقیت توسط ستون پنج رسانه ، یک آژانس خلاقیت نگاه کنید و چه چیزی برای شما آشکار می کند؟

این به وضوح نشان می دهد که حتی یک آژانس خلاق با تجربه و وحشی اعتراف می کند که خدمات آن یا خدمات هر آژانس خلاق زیر چتر بازاریابی و تبلیغات قرار دارد.

این تعریف باید چیزی به شما بگوید:

یک آژانس خلاقیت از طریق طراحی های جذاب و سایر اشکال کار خلاقانه به روشن شدن اجرای استراتژی تبلیغات و بازاریابی یک شرکت کمک می کند.

آژانس بازاریابی چیست؟

مانند ستون پنج رسانه ، من آژانس ، نیل پاتل دیجیتال، همچنین با مارک های جهانی مانند Google ، eBay ، Intuit ، Facebook و ده ها برند دیگر کار کرده است:

نحوه تعریف آژانس بازاریابی به شرح زیر است:

“آژانس بازاریابی تجاری است که در مورد محصولات یا خدمات شرکت تحقیق ، استراتژی ، مارک تجاری و تبلیغ می کند. در نهایت ، آژانس های بازاریابی برای توسعه ، مدیریت و اجرای استراتژی بازاریابی خود برای دستیابی به اهداف مشخص تجاری با یک شرکت شریک می شوند. “

همانطور که در مثال اپل مشاهده کردید ، طراحی و کاربرد (که بیشتر توسط آژانس های خلاقیت به کار گرفته می شوند) نقشی اساسی در جذابیت بیشتر محصولات برای کاربران دارند.

اما شناسایی این کاربران ، درک اینکه گزینه های طراحی برای آنها جذاب است ، پیامی که در آنها طنین انداز می شود ، چگونه ، از کجا و چه زمانی برای دستیابی به بیشترین تأثیر به آنها می رسد.

به همین دلیل است که می گویم بازاریابی (بیشتر با یک آژانس بازاریابی حاصل می شود) همان چیزی است که رشد و توسعه یک شرکت را ایجاد می کند و آن را پایدار می کند.

از این رو ، در حالی که آژانس های خلاق به روشن سازی ایده های بازاریابی کمک می کنند ، آژانس های بازاریابی محتوای مناسب را ایجاد و ارائه دهید به افراد مناسب:

مقاله مرتبط  چگونه آژانس تجارت الکترونیکی مناسب را انتخاب کنیم

با تمایزهای مشخصی که دارند ، تفاوتهای مختلف یک آژانس خلاق با یک آژانس بازاریابی چیست؟

4 تفاوت بین یک آژانس خلاق و آژانس بازاریابی

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتم ، تفاوت بین این نوع نمایندگی ها تا جزئیات بسیار جزئی خلاصه می شود.

با این وجود نیاز به شناختن آنها از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا به شما کمک می کند از قضاوت ماهی به دلیل توانایی صعود روی درخت خودداری کنید.

برای راهنمایی شما ، من هر دو را با جفت کردن خدمات مرتبطی که این نوع آژانس می تواند به شما در هنگام توسعه تجارت خود کمک کند ، تشخیص می دهم.

تفاوت شماره 1: تحقیقات بازار در مقابل تحقیقات کاربران

تحقیقات بازار یک کار اصلی کسب و کار است.

از طریق تحقیقات بازار ، می توانید یک فرصت شغلی را معتبر ارزیابی کنید ، با بررسی روند اصلی صنعت و رقابت ، نیروهای اقتصادی موجود را بررسی کنید و از اندازه بازار بالقوه خود ایده بگیرید.

اما هدف اصلی تحقیق در بازار این نیست که فقط بنیان محکم و اساسی را به شما ارائه دهیم.

مهمتر از همه ، این است که یافته های تحقیق را با پرونده تجاری خود مرتبط کنید ، اطمینان حاصل کنید که درک کاملی از چگونه و جایی که شرکت خود را برای رشد موقعیت دهید.

با استفاده از تحقیقات بازار برای تعیین “چگونه” برای تعیین موقعیت کسب و کار شما ، آژانس اقدامات متمایز کردن نام تجاری شما از رقبا را مشخص می کند. همچنین به آنها امکان شناسایی می دهد “جایی که” این موقعیت باید اتفاق بیفتد – چیزی که ناشی از دانستن اطلاعات جمعیتی مشتریان احتمالی شما است.

آژانس های بازاریابی در انجام این نوع تحقیقات سطح بالا در بازار ، برتری بیشتری دارند.

آنها نه تنها کسانی هستند که معمولاً تحلیل گران بازار در داخل کار می کنند ، بلکه کسانی هستند که می توانند ابزاری تهیه کنند که این نوع تحقیقات بازار را امکان پذیر می کند.

به عنوان مثال ، نیاز به انجام تحقیقات SEO و کمک به مردم برای درک بهتر بازار و رقابت خود بخشی از مواردی است که من را به سمت توسعه Ubersuggest سوق داد:

با این حال ، اگرچه برخی از آژانس های بازاریابی دارای محققان استفاده کننده داخلی هستند ، اما آژانس های خلاقیت در زمینه تحقیقات کاربران بیشترین درخشش را دارند.

تحقیقات بازار به تعیین چگونگی و مکان برند شما کمک می کند.

اما برای دانستن اینکه چرا مردم به آنها اهمیت می دهند ، باید در همان لحظه ای که وثیقه های نام تجاری شما را پیدا می کنند ، بیشتر وقت ها بدون گفتن حتی یک کلمه ، منافع آنها را جلب کرده و به نقاط درد آنها توجه کنید.

دستیابی به این موفقیت به خلق تصاویری متمرکز بر کاربر و طراحی دارایی هایی منجر می شود که مورد علاقه افراد قرار بگیرند یا به نقاط درد آنها توجه کنند ، در غیر این صورت روانشناسی خوانده می شود.

طراحی متمرکز بر کاربر هسته اصلی آژانس های خلاق است.

برای برتری در انجام این کار ، آنها همیشه تحقیقات کاربر را انجام می دهند تا روانشناسی مشتریان احتمالی را تعیین کنند ، حتی پس از شناسایی بازار اطلاعات جمعیتی آنها.

این توضیح می دهد که چرا شما محققان UX و طراحان UI / UX را می بینید که برای آژانس های خلاق پیشرو هستند.

تفاوت شماره 2: نام تجاری بلند مدت در مقابل هدف گذاری خاص

آیا در مورد اکثر مارک های جهانی توجه کرده اید؟

آنها به سختی مارک تجاری اصلی آنها را تغییر دهید.

مقاله مرتبط  چگونه تشخیص دهیم که در شبکه های اجتماعی Shadowbanned هستید

بله ، آنها ممکن است به صورت تصاویر مرسوم ، مد روز تبدیل شوند ، اما بیشتر موارد تجاری به ندرت تغییر می کنند.

به عنوان مثال گوگل را در نظر بگیرید.

هویت بصری و آرم شرکت فوق العاده پیشرفت کرده است از سال 1997 تا 2015، اما رنگ اصلی مارک آن ، قرمز ، آبی ، زرد و سبز است باقی:

دلیل این امر این است که مارک تجاری که معمولاً توسط آژانس های خلاق اجرا می شود ، رویکردی طولانی مدت در پیش می گیرد. این شامل ایجاد دارایی های طراحی و تصاویر بصری برای به تصویر کشیدن آنچه شرکت شما نمایندگی می کند و بیان هویت شرکتی شما حتی در سال های آینده است.

اما همانطور که با گوگل مشاهده می کنید ، با گذشت زمان و ظهور فرصت های جدید بازار (که بیشتر از طریق تحقیقات بازار و آژانس های بازاریابی مشخص می شود) ، با درک نیاز به جذب مخاطبان خاص ، ممکن است نیاز به تکامل این هویت ایجاد شود.

و این مورد گوگل بود.

مطابق با گزارشی توسط The Verge، طراحی مجدد آرم خود برای خوب جلوه دادن در صفحه نمایش های کوچک تأثیر عمیقی بر این داشت که چرا Google در سال 2015 طراحی هویت بصری خود را توسعه داده است.

به عبارت دیگر ، گوگل از طریق تحقیقات مداوم در بازار نیاز به جلب توجه روزافزون افرادی را که از تلفن های هوشمند برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند ، جلب کرد.

مثال Google تفاوت مهمی را بین آژانس های خلاق و بازاریابی نشان می دهد.

درصورت نیاز به طراحی و تکامل هویت شرکتی و تجاری خود ، آژانس های خلاقیت را استفاده کنید تا آنچه برند شما در طولانی مدت و در زمان تغییر نشان می دهد ، منعکس شود.

اما آژانس های خلاق بیشتر بر روی طراحی تمرکز می کنند و وارد علف های هرز مطالعه روند تغییر بازار در کانال های خاص نمی شوند.

و اینجاست که آژانس های بازاریابی متفاوت هستند.

فعالیت آژانس های بازاریابی در جستجوی راه های جدیدی برای بازاریابی پیشنهادات تجاری شما ، جلب مخاطبان خاص و رشد است. منطقا ، این اولین قدم ضروری قبل از شروع طراحی یا مشارکت یک آژانس خلاق است.

تفاوت شماره 3: توسعه استراتژی رفتن به بازار در مقابل جهت گیری خلاقانه

آژانس های بازاریابی و آژانس های خلاقیت نیز در زمینه توسعه استراتژی رفتن به بازار و هدایت جهت خلاقانه اجرای استراتژی در کانال های مختلف متفاوت هستند.

این روش دیگری برای گفتن این است که آژانس های بازاریابی به شما کمک می کنند کانال های بازاریابی محصول یا خدمات خود را شناسایی کنید. آنها همچنین می توانند در برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد تأثیر انواع محتوا به شما کمک کنند.

اما بیشتر آنها حتی در صورت داشتن طراحان داخلی از تخصص طراحی برخوردار نیستند.

بنابراین ، اگر بدانید چه کانال ها و نوع محتوایی را باید ایجاد کنید ، آژانس های خلاقانه گزینه بهتری هستند ، خصوصاً در مواردی که نیاز به طراحی تخصصی تحویل نهایی چنین محتوایی باشد.

به عنوان مثال ، یک آژانس بازاریابی ممکن است دریابد که برند شما باعث ایجاد تعامل و رشد بیشتر در شبکه های اجتماعی خواهد شد. اما ممکن است از خلاقیت لازم برای تولید محتوای جذاب برای کانال های رسانه های اجتماعی که شرکت شما برای جلب نظر مخاطبان هدف شما در آن سیستم عامل ها استفاده می کند ، نداشته باشند.

آژانس های خلاقیت در این زمینه متفاوت هستند.

در صورت نیاز به اجرای تخصصی طراحی مخصوص استراتژی خرید به بازار که معمولاً توسط یک آژانس بازاریابی تهیه می شود ، آنها کسانی هستند که باید به آنها رجوع کنند.

مقاله مرتبط  نحوه استفاده از آزمونها برای استراتژی بازاریابی خود

تفاوت شماره 4: تجزیه و تحلیل در مقابل خلاقیت

افسانه ای وجود داشت (گرچه در سال 2013 تخریب شد) ، که فرض می کند ما دو مغز دارند: سمت روشمند یا تحلیلی در سمت چپ و سمت خلاق در سمت راست.

بیایید لحظه ای وانمود کنیم که در این افسانه حقیقت وجود دارد.

چرا؟

زیرا من آن را روش خوبی برای تمایز یک آژانس بازاریابی از یک آژانس خلاق می دانم.

در این صورت ، شما می توانید آژانس های بازاریابی را به عنوان سمت تحلیلی مغز چپ ببینید زیرا آنها در جستجوی بینش منطقی تعداد زیادی را خرد می کنند تا مواردی مانند هزینه بازاریابی ، بازاریابی سرمایه گذاری و بسیاری موارد دیگر را توجیه کنند.

از سوی دیگر ، آژانس های خلاق با استفاده از تفکر خلاق و توسعه طراحی مبتنی بر احساسات برای جلب نظر احساسات ناملموس انسانی که لزوماً با اعداد اندازه گیری نمی شوند ، با جنبه های غیر منطقی یک تجارت برخورد می کنند.

اگرچه در تجارت ، همه چیز ، از جمله تلاش های هر دو آژانس بازاریابی یا آژانس خلاقیت ، در نهایت برای توجیه سرمایه گذاری هایشان در طولانی مدت سنجیده می شود.

با این حال ، بگذارید بگوییم شما می خواهید بینش عملکرد فعالیت های تبلیغاتی خود را یا در آینده نسبت به اهداف تجاری خود انجام دهید.

یا ، شما به بینش داده ها مانند منابع ترافیک ، کانالهایی که بیشترین تأثیر را برای کسب و کار شما دارند ، آنچه معیارهای اندازه گیری قیف فروش شما است ، نیاز دارید ، آژانس های بازاریابی هستند که به آنها متوسل می شوند زیرا این کارها نیاز به تجزیه و تحلیل داده ها دارند.

اگر پردازش اطلاعات توسط آژانس های بازاریابی نیاز به بهبود طرح شما یا بازآفرینی کامل آنها را برای جذابیت بیشتر مخاطبان یا کانال های خاص نشان دهد ، آژانس های خلاقیت برای این کار بهتر می درخشند.

آژانس خلاق در مقابل آژانس بازاریابی: کدام یک را باید انتخاب کنید؟

بستگی دارد

حقیقت این است که هر دو نوع نمایندگی سطوح بسیار خوبی از خلاقیت را برای هر کاری انجام می دهند.

از این رو ، با افسانه ای در مورد مغز تحلیلی سمت چپ و مغز خلاق سمت راست ، نمی توانید یک طرف را کنار بگذارید و انتظار داشته باشید که مغز با تمام ظرفیت کار کند.

برای پیشبرد کار خود به هر دو نیاز دارید.

بنابراین به جای اینکه بپرسید کدام یک را باید انتخاب کنید (زیرا در هر زمان به یکی از این دو مورد احتیاج دارید) ، س questionال باید این باشد که چه زمانی آژانس بازاریابی یا خلاقیت را انتخاب کنم؟

وقتی می خواهید مارک تجاری یا هویت تجاری خود را توسعه یا بهبود دهید ، به یک آژانس خلاقیت بروید. همچنین ، وقتی می خواهید دارایی های طراحی را برای حمایت از مبارزات بازاریابی خود ایجاد کنید یا محتوای خود را جذابتر کنید ، آژانس های خلاقیت می توانند در این زمینه ها کمک کنند.

با این حال ، قبل از اینکه به کمک طراحی خلاقانه بپردازید ، انجام تحقیقات بازار ، تهیه یک استراتژی رفتن به بازار برای هدایت هرچه که آنها طراحی می کنند و راه اندازی یک اکوسیستم تحلیلی هوای محکم برای اندازه گیری همه چیز در هر مرحله ، ضروری است.

اگر این همان چیزی است که شما هم اکنون به آن نیاز دارید ، آژانس تبلیغاتی من ، نیل پاتل دیجیتال، در این منطقه می درخشد.