آموزش سئو

20 راز برای تقویت دسترسی ارگانیک فیس بوک خود

ژانویه 20, 2021

دسترسی آلی فیس بوک کاهش یافته است. راه پایین.

در گذشته ، ارسال پیوند در صفحه فیس بوک یا اینستاگرام شما می تواند صدها کلیک را در پی داشته باشد. دیگر نه.

مراجعه به شبکه های اجتماعی در اطراف راکد مانده است 5 درصد از کل بازدیدها برای سالها.

میانگین پست فیس بوک به بیش از حد خواهد رسید 5 درصد از پیروان خود را.

خبر دلگرم کننده این است که دسترسی به شبکه های اجتماعی همچنان گسترده است.

بیش از وجود دارد 3.5 میلیارد کاربر فعال شبکه های اجتماعی.

فیس بوک راهنمای دستیابی ارگانیک به تعداد کاربران فعال رسانه های اجتماعی در سطح جهان

اما رسیدن به آن مخاطب عظیم بیش از گذشته دشوار است.

جواب چیست؟ این دقیقاً همان چیزی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

بیایید شروع کنیم.

آنچه در ارگانیک دقیقاً به دست می آید در فیس بوک

دسترسی ارگانیک تعداد افرادی است که محتوای شما را بدون توزیع پولی مشاهده می کنند. این شامل افرادی است که پست های شما را در خبرمایه خودشان نشان می دهند یا به دلیل اینکه دوستانشان با شما تعامل داشته اند.

دسترسی پرداختی افرادی هستند که محتوای شما را در نتیجه تبلیغات پولی مشاهده می کنند. تحت تأثیر گزینه های هدفمندسازی آگهی شماست و همچنین می تواند بر میزان آلی تأثیر بگذارد.

اما خیلی ساده نیست.

میزان دسترسی محتوای شما ارتباط زیادی با جذابیت دارد – این تعداد افرادی است که پست شما را دوست دارند ، واکنش نشان می دهند ، نظر می دهند یا به اشتراک می گذارند.

نرخ نامزدی در حال افزایش است – اما میزان دسترسی آلی پایین است.

و هنوز هم در یک است زوال سریع.

پس چرا پست های ما بیشتر مرتب ظاهر نمی شوند؟

بگذار توضیح بدهم.

چرا دسترسی ارگانیک فیس بوک در حال کاهش است

دو دلیل عمده برای کاهش دسترسی آلی فیس بوک وجود دارد:

  1. مطالب بیشتر: محتوای بیشتری نسبت به فضای خوراک خبری برای نمایش در دست انتشار است. هر دقیقه ، بیشتر از 510،000 نظر و 293،000 وضعیت در فیس بوک ارسال می شوند.
  2. فیدهای خبری شخصی: فیس بوک مرتبط ترین محتوا را در اختیار هر کاربر قرار می دهد. برای افزایش تعامل و بهینه سازی تجربه کاربر ، محتوا متناسب با علایق فردی هر کاربر است.

آیا کسب و کارها با این کاهش دسترسی آلی می توانند به موفقیت خود ادامه دهند؟ کاملا.

هنوز هم می توانید تعداد زیادی ترافیک از فیس بوک بدست آورید.

بستر تبلیغاتی این شبکه برای کسانی که حداکثر استفاده را از آن کرده اند ، آسیب را برطرف کرده است. تعداد آگهی دهندگان تا به امروز پیشی گرفته است 9 میلیون.

با دانستن این موضوع ، آیا بازاریابان واقعاً باید نگران میزان دسترسی آلی باشند؟

آیا بهتر نیست که روی تبلیغات فیس بوک تمرکز کنیم؟

بله و بله

به همین دلیل است.

چرا شما باید در مورد کاهش دسترسی ارگانیک فیس بوک فکر کنید

دسترسی آلی به چند دلیل مهم است.

دلیل 1: پرورش بیشتر آگهی ها و تبدیل های آلی

بسیاری از افراد فقط برای آگاهی از برند از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

خوب است – اما فرصت بسیار زیادی روی میز می گذارد تا نتایج واقعی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

نسل سرب یکی از فرصت های از دست رفته است.

همچنین اتفاق می افتد که نقطه اصلی هر کمپین بازاریابی موفق باشد.

شما باید خریداران بالقوه را جذب کرده و آنها را در کانال فروش خود قرار دهید. وقتی این کار را به صورت ارگانیک انجام دهید ، علاوه بر وقت و تلاش برای شما هزینه دیگری نخواهد داشت.

به نوبه خود ، قیمت تبدیل این خریداران بالقوه به خریداران واقعی کمتر خواهد بود.

این به این دلیل است که نتایج یک کارزار ارگانیک به گلوله برفی تبدیل می شود. این بدان معنی است که وقتی افراد بیشتری با محتوای شما درگیر می شوند ، زمینه را برای فعالیت های شما اضافه می کند.

هرچه میزان دسترسی ارگانیک شما بیشتر باشد ، تولید سرب و قیف تبدیل شما بهتر عمل می کند.

دلیل 2: هزینه هر کلیک از برنامه های پرداختی را کاهش دهید

بله ، محصول تبلیغاتی فیس بوک یکی از شهودی ترین و چشمگیرترین مواردی است که ما تاکنون دیده ایم.

بله ، پیچیدگی گزینه های مخاطب سازی رویای هر بازاریابی است.

AdExpresso بیش از 100 میلیون دلار هزینه تبلیغات را تجزیه و تحلیل کرده و متوسط ​​هزینه تبلیغات را برای کل سال 2016 تعیین کرده است.

آنچه آنها یافتند این است:

Screen Shot 2017 07 02 ساعت 1.26.21 PM

همانطور که مشاهده می کنید ، در صورت تسلط بر سایر متغیرها ، میانگین CPC برای تبلیغات می تواند بسیار کم باشد.

اما این معامله:

به همین راحتی می توانید ثروت خود را صرف تبلیغات فیس بوک کنید و هیچ بازگشتی را مشاهده نکنید.

این بدان معنی است که برای افزایش کارآیی تبلیغات و افزایش دلار تبلیغاتی ، دسترسی به مواد آلی بسیار مهم است.

دلیل 3: تعداد زیادی ویژگی جدید (کم استفاده شده) فیس بوک وجود دارد

در گذشته ، گزینه های شما در فیس بوک تقریباً پست ها ، فیلم ها و تبلیغات بود. اکنون چندین ویژگی جدید مانند داستان های فیس بوک، تماشای فیس بوک ، گروه های فیس بوک، و فیس بوک زنده.

بسیاری از شرکت ها از این ویژگی ها نهایت استفاده را نمی کنند – این فرصتی برای ایجاد ترافیک ارگانیک با پر کردن شکاف ایجاد می کند.

با این اوصاف ، بیایید به نحوه کار الگوریتم اخبار اخبار فیس بوک برای نمایش محتوای مطالب بپردازیم.

سپس ، ما به برخی از استراتژی ها برای افزایش میزان دسترسی آلی صفحه شما خواهیم پرداخت.

درک الگوریتم اخبار Facebook

الگوریتم Facebook در سالهای اخیر به شدت تغییر کرده است. معرفی واکنش ها و ویژگی “چرا این پست را می بینم” نحوه تصمیم گیری فیس بوک در مورد ارسال پست به کاربران را تغییر داده است.

facebook دسترسی آلی facebook algo history

فیس بوک از صدها هزار فاکتور برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پست ها در News Feed کاربر نشان داده می شوند استفاده می کند.

با کسانی که ارتباط برقرار می کنید ، نوع رسانه ها و محبوبیت پست همه به عنوان سیگنال های رتبه بندی استفاده می شود

به گفته مارک زاکربرگ، فیس بوک در حال حاضر اولویت بندی پست هایی است که باعث “تعاملات معنی دار” و پست های دوستان و خانواده می شود.

داده های دقیق دیگری نیز وجود دارد که وارد عمل می شود:

  • چقدر اخیراً پست منتشر شده است.
  • ناشر چند وقت یکبار محتوا ارسال می کند.
  • تعداد پسندیدن ها ، نظرات و اشتراکات در پست.
  • ارتباط کاربر با صفحه ارسال کننده به روزرسانی چند بار انجام شده است.
  • تعامل کاربر گذشته با همان نوع پست.
  • بازخورد منفی درباره پست.
  • چقدر پست مفید است.

این لیست ادامه دارد اما این عوامل غذای کافی برای تفکر به ما می دهد.

هدف نهایی فیس بوک برای اخبار خبری چیست؟

مانند سایر سیستم عامل ها ، فیس بوک بیشترین توجه را به کاربران خود دارد. این شرکت می خواهد به طور مداوم تجربه آنها را با محتوای با کیفیت و مرتبط بهبود بخشد.

محتوای بیش از حد تبلیغاتی برای کاربران خوب نیست فیس بوک سرکوب کرد در مورد آن نوع محتوا.

برای اضافه کردن این موضوع ، فیس بوک در حال کاهش ترافیک ناشران است به نفع محتوای تولید شده توسط کاربر است.

بنابراین ، وقتی این تغییرات الگوریتمی باعث کاهش دسترسی شما می شود ، چگونه می توانید از فیس بوک بازدید کنید؟

بیایید از BuzzFeed درس بگیریم.

آنها دارای یک رتبه الکسای چشمگیر 147 هستند.

facebook دسترسی آلی به صورت buzzfeed

فیس بوک به تنهایی حدود 37٪ از ترافیک آنها را کنترل می کند.

BuzzFeed چه کاری درست انجام می دهد؟ آنها علاوه بر ارسال محتوای جذاب در فیس بوک ، هزینه های خود را نیز صرف می کنند میلیون ها دلار در تبلیغات فیس بوک.

اکنون ، اکثر مردم یک تن پول نقد ندارند مانند BuzzFeed.

بنابراین ، مسیر دقیق تری را طی خواهیم کرد که برای صاحب مشاغل کوچک به سرمایه گذاری سنگینی نیاز ندارد.

قبل از اینکه به رازهای بهبود دسترسی آلی شما نگاه کنیم ، در اینجا پنج مورد آورده شده است کارهایی که باید از انجام آنها به هر قیمتی در صفحه فیس بوک خود اجتناب کنید.

1. همه چیز را خودکار نکنید

این یک پلتفرم اجتماعی است و برند شما باید ذاتی انسانی داشته باشد. فقط آخرین پیوندهای وبلاگ و به روزرسانی های محصول خود را تنظیم نکنید. عکس های تیم خود را مانند ارسال کنید زاپوس.

دسترسی آلی فیس بوک در سال 2021

بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید جنبه خنده دار یا خلاقانه شما را نشان دهد نوتلا.

facebook دسترسی آلی به عنوان نمونه nutella

یا ، گرافیک های الهام بخشی را به اشتراک بگذارید من.

facebook دسترسی آلی به facebook نیل پاتل

2. فقط محصولات و خدمات را تبلیغ نکنید

فیس بوک بر اساس علاقه است ، نه قصد. هر به روزرسانی که در صفحه فیس بوک خود ارسال می کنید نباید تبلیغاتی باشد. بلکه 80٪ به روزرسانی های شما باید اجتماعی باشد. در غیر این صورت ، کاربران در کلیک بر روی دکمه برخلاف صفحه شما تردید نخواهند کرد (فقط یک کلیک فاصله دارد).

درعوض ، از Facebook برای ایجاد جامعه استفاده کنید. ارزش خود را اضافه کنید و با مخاطبان خود مکالمه را شروع کنید.

بهتر است پست های خود را تغییر دهید تا انواع مختلفی از محتوا را شامل شود:

  • پست های داستان مارک
  • پست های ایجاد مرجع
  • پست های پرورش سرب
  • پست های شخصی

3- سعی نکنید اکوسیستم فیس بوک را تقلب کنید

خرید 5000 لایک به قیمت 5 دلار. استفاده از عناوین clickbait. در عرض یک ساعت با 10 به روزرسانی بی کیفیت طرفداران خود را بمباران کنید.

دسترسی آلی facebook don'ts

این صرف اتلاف وقت و پول است.

فیس بوک به طور جدی بر روی اسپمرها شکسته می شود. با کد فیس بوک همراه باشید و در فضل خوب آنها باقی بمانید.

نه تنها این ، این شیوه های دستکاری هیچ ارزش واقعی به کسب و کار شما نمی بخشد. در واقع ، آنها احتمالاً به شما آسیب خواهند رساند.

AdExpresso انجام داد مثل آزمایش پرداخت جایی که آنها یک ویدیوی یکسان در سه صفحه از طرفداران خود قرار دادند. سپس آنها برای تقویت هر پست هزینه پرداخت کردند.

نتیجه؟

دو صفحه ای که آنها لایک خریداری کرده اند ، حتی پس از اینکه فیس بوک به طور خودکار لایک هایی را که برای آنها پرداخت شده بود ، حذف کرد ، تعامل صفر داشتند.

دسترسی ارگانیک فیس بوک خرید مانند نمونه

4. یک Fanbase که نمی توانید آن را حفظ کنید ایجاد نکنید

حقیقت وحشیانه در مورد یک پایگاه بزرگ – مهم نیست که چقدر هدف قرار گرفته باشد – این است که دسترسی شما به طور خودکار کمتر خواهد شد.

دسترسی آلی فیس بوک برای مخاطبان بزرگ کمتر است

این بدان معناست که شما باید کارهای اضافی انجام دهید تا محتوایی مناسب و مفید برای چندین بخش مختلف از مخاطبان خود ایجاد کنید.

آیا ترجیح می دهید مخاطبان کمی اما بیش از حد درگیر داشته باشید یا مخاطبان زیادی و بدون پاسخ؟

این بدون فکر است.

چگونه می توان به دسترسی ارگانیک فیس بوک فعلی خود پیگیری و تحلیل کرد

اکنون که می دانید چه کاری نباید انجام دهید ، وقت آن است که روی کارهایی که می توانید انجام دهید برای بهبود دسترسی آلی فیس بوک خود کار کنید.

اولین قدم این است که نقاط ضعف خود را مشخص کنید. ما برای اندازه گیری عملکرد شما برخی از معیارهای اصلی را جمع آوری خواهیم کرد.

بدون این تشخیص ، نمی دانید که کجا تلاش خود را متمرکز کنید.

بیایید بپریم

مرحله 1: صادرات داده های بینش از فیس بوک

ابتدا بر روی برگه “Insights” در نوار کناری سمت چپ صفحه تجارت فیس بوک خود کلیک کنید.

فیس بوک دسترسی آلی بینش

در بالای صفحه اطلاعات آماری ، یک دکمه وجود دارد که به شما امکان می دهد داده های خود را هم در یک صفحه و هم در سطح پست صادر کنید.

facebook دسترسی ارگانیک به داده های صادراتی

پنجره ای با سه گزینه مختلف برای بینش شما ظاهر می شود:

گزینه های داده صادرات دسترسی آلی Facebook.

گزینه خود را انتخاب کنید و روی “صادرات داده” کلیک کنید. اطلاعات شما در یک فایل اکسل ذخیره می شود.

گام 2: در Deeper to Post Metrics جستجو کنید

از نظر من ، معیارهای سطح پایین از بینش بیشتری نسبت به سنجه های صفحه برخوردار هستند.

معیارهای صفحه نمای پانورامایی بسیار خوبی از عملکرد شما دارند. معیارهای ارسال نگاه دقیق تری به نحوه تعامل کاربران با محتوای شما دارند.

و این چیزی است که واقعاً تفاوت ایجاد می کند.

برای داشتن نمای عمیق تر ، به بخش “ارسال ها” و سپس “انواع ارسال ها” بروید.

facebook دسترسی آلی انواع

با داده های جمع آوری شده ، می توانید بگویید:

  • کدام پست ها بیشترین میزان آلی را دارند
  • مخاطبان شما چه نوع پست هایی را ترجیح می دهند
  • تعداد لایک در هر پست

اینها راهنمای خوبی برای راه اندازی یک استراتژی محتوا موثر است.

مرحله 3: داده های خود را تنظیم کنید و فقط معیارهای مورد نیاز خود را انتخاب کنید

همه نقاط داده مفید نخواهند بود.

آنها را الک کنید و مواردی را که برای شما منطقی هستند انتخاب کنید – و ممکن است براساس اهداف شما در صنعت و شبکه های اجتماعی متفاوت باشد.

این داده هایی است که بیشتر به شما می گوید:

  • دسترسی آلی
  • نامزدی
  • کلیک کلیک کنید
  • تعداد افرادی که بازخورد منفی دادند

اکنون که میزان دسترسی آلی خود را آنالیز کرده اید ، وقت آن است که برخی از پیشرفت ها را انجام دهید.

20 استراتژی برای تقویت دسترسی ارگانیک فیس بوک

به یاد داشته باشید که هر صنعت و مخاطبی متفاوت است. من توصیه نمی کنم همه این استراتژی ها را فعلاً اجرا کنید. درعوض ، به داده های خود نگاه کنید و ببینید کجا می توانید بیشترین پیشرفت را داشته باشید ، سپس تعداد اندکی استراتژی را برای امتحان انتخاب کنید.

آنچه را که م worksثر است نگه دارید ، آنچه را که مفید نیست رد کنید و سپس استراتژی دیگری را امتحان کنید بشویید و تکرار کنید.

1. حضور و اقتدار خود را بسازید

من می دانم که شما چه فکر می کنید

اگر با افزایش تعداد مخاطبان ، میزان دسترسی ارگانیک کاهش پیدا کند ، ارزش رشد حضور شما کجاست؟

خوب ، حضور گسترده همچنان چندین مزیت دارد.

  • شما می توانید زمینه اجتماعی را به تبلیغات خود اضافه کنید ، که این باعث می شود آنها ارزان تر و موثرتر باشند.
  • برای متناسب کردن تلاش های بازاریابی خود ، پست ها و اطلاعات صفحه بهتری خواهید داشت. این شامل اطلاعات دموگرافیک و روانشناختی است.
  • نفوذ درک شده شما افزایش می یابد ، و این عامل اعتبار شما را افزایش می دهد.

رشد حضور شما به معنای افزایش پسندیدن صفحه شما نیست. تعداد لایک هایی که صفحه شما دارد هیچ نشانی از عملکرد محتوای شما ندارد.

آنچه مهم است این است که شما به اندازه کافی اختیارات لازم را برای فرمان دادن به مخاطبان خود برای عمل ایجاد کنید. این بدان معنی است که آنها مطلوب تر با محتوای شما درگیر می شوند.

در اینجا آنچه می توانید برای افزایش تعامل انجام دهید:

افراد مناسب را برای گشت و گذار در صفحه فیس بوک جذب کنید

طرفداران تصادفی فایده ای ندارند.

آنها درگیر نمی شوند و تأثیر مثبتی در فعالیت های بازاریابی شما ندارند.

به همین دلیل است که من توصیه نمی کنم تلاش برای رشد صفحه فیس بوک خود را با هزینه ایجاد مخاطب هدفمند انجام دهید.

شما افرادی را می خواهید که کاملاً با منافع تجاری شما هماهنگ شده باشند.

به این ترتیب ، محتوایی که منتشر می کنید بیشتر مربوط به آنها خواهد بود. به نوبه خود ، شانس بیشتری برای نمایش در خبرهای آنها خواهد داشت.

برای ایجاد مخاطب هدفمند چه کاری می توانید انجام دهید؟

حضور نام تجاری قوی داشته باشید

اگر نام تجاری شما سیراب شود ، به احتمال زیاد مخاطبان شما نیز خواهند بود.

آنچه شما می خواهید تصویری از برند است که در ذهن و قلب مخاطبان شما می ماند.

پیام خود را به طور مداوم تقویت کنید ، محتوای مربوط به کسب و کار خود را ارسال کنید و همیشه ثابت قدم باشید.

از بینش مخاطب برای ساختن یک فرد هدف به طور خاص برای فیس بوک استفاده کنید

پیش از این ، ما از طریق ردیابی صفحه و اطلاعات آماری پست شما گشتیم. از همین اطلاعات می توان برای ساختن شخصیت شما استفاده کرد.

جنسیت ، سن ، پیشینه ، موقعیت مکانی و شغل همه موارد سیاه و سفید داده ای است که می توانید جمع آوری کنید.

سپس می توانید آن را با اطلاعات اساسی تری مانند:

  • نقاط درد آنها چیست؟
  • علاقه آنها چیست؟
  • نگرش و اعتقادات آنها نسبت به تجارت یا صنعت شما چیست؟
  • اعتراض آنها چیست و چگونه به آنها رسیدگی می کنید؟
هنگامی که پست های خود را تقویت یا تبلیغ می کنید آن جمعیت را هدف قرار دهید

شما می توانید مخاطب سفارشی ایجاد کنید که از شخصیت ایده آل خود الگو گرفته باشد. به این ترتیب ، وقتی پستی را تقویت یا تبلیغ می کنید ، احتمالاً به آن افراد دسترسی خواهید داشت.

بعداً ، شما را با بهترین روشها برای فعالیتهای پولی آشنا می کنم.

اطمینان حاصل کنید که کمپین های مشابه شما بسیار هدفمند هستند

همه من برای پسندیدن بیشتر هستم – اما نه فقط اگر یک معیار پوچ باشد.

شما کیفیت را بیش از کمیت می خواهید.

به چند روش می توانید نوع افرادی را که به برند شما اهمیت می دهند جذب کنید:

به غیر از اجرای کمپین هایی مانند مخاطبان هدف خود ، می توانید از افرادی که پست های فردی شما را دوست داشته اند دعوت کنید صفحه شما را لایک کنند.

ابتدا صفحه خود را در نوار جستجو وارد کنید.

نوار جستجوی فیس بوک چگونه می توان دسترسی آلی را افزایش داد

یکی از پست های خود را انتخاب کنید و روی گروه افرادی که آن را دوست داشته اند کلیک کنید.

افزایش دسترسی آلی فیس بوک برای مشاهده پست ها

این یک معدن طلا برای یافتن افرادی است که قبلاً به محتوای شما علاقه دارند.

به مرور بپردازید تا ببینید چند نفر از پست های شما را پسندیده اند اما صفحه شما را دوست نداشته اند.

از افراد دعوت کنید صفحه شما را دوست داشته باشند Facebook دسترسی آلی

آنها را به این کار دعوت کنید.

9 از 10 بار ، آنها این کار را می کنند.

ادغام و سفارشی سازی را به صفحه خود اضافه کنید

می توانید صفحه فیس بوک خود را با برنامه ها ، ابزارها و سیستم عامل های دیگر ادغام کنید. این موارد می توانند قابلیت استفاده از صفحه شما را افزایش دهند و همچنین اقدامات بازاریابی شما را تقویت کنند.

در اینجا برخی از سفارشی سازی هایی که می توانید اضافه کنید وجود دارد:

  • برگه های سفارشی
  • فرم های ضبط ایمیل
  • پادکست ها
  • پخش کننده های ویدئو
  • آزمونها
  • نظرسنجی ها
  • صفحات فرود
  • برنامه هایی برای اجرای مسابقات
  • برنامه های قرار ملاقات
  • فیدهای وبلاگ و RSS
  • برگه های تجارت الکترونیکی
Cross-Promote سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی با فیس بوک

اگر در مکان دیگری دنباله قابل توجهی ساخته اید ، می توانید از این سیستم عامل ها برای رشد صفحه فیس بوک خود استفاده کنید.

در اینجا آنچه شما می توانید انجام دهید:

  • در بیوگرافی حسابهای اجتماعی دیگر خود پیوندی به صفحه فیس بوک خود بگذارید
  • نمادهای اجتماعی قابل کلیک را روی عکسهای جلد خود قرار دهید
  • در مورد صفحه فیس بوک خود به سایر شبکه های خود پخش کنید و از آنها بخواهید که درگیر شوند

2. با انتشار محتوای همیشه سبز ، دسترسی ارگانیک به Facebook را هدایت کنید

افراد زیادی با محتوای رسانه های اجتماعی خود استراتژیک نیستند.

اهداف شما برای صفحه فیس بوک شما هرچه باشد – چه برای درآمدزایی و چه برای ایجاد ترافیک – محتوای همیشه سبز قدرتمندترین ابزاری است که در اختیار شماست.

خنکی فقط عامل رتبه بندی گوگل نیست.

عمر یک پست در فیسبوک اخبار نیز به شرایط اخیر بستگی دارد. اگر محتوای بی انتها منتشر کنید ، برای مدت طولانی تری برای مخاطبان شما مفید خواهد بود. آنها همچنان با پست شما درگیر خواهند شد.

حتماً به کاربران اطلاع دهید که می توانند پست های همیشه سبز مورد علاقه خود را داشته و در گذشته با آنها درگیر شده باشند.

این امر منجر به افزایش تعامل می شود و فیس بوک اطمینان حاصل خواهد کرد که پست شما بیشتر توزیع می شود و برای مدت طولانی تری در فید ظاهر می شود.

من شما را به چالش می کشم که دوام پست را با محتوای همیشه سبز تقویت کنید.

هدایت ارگانیک facebook دسترسی آلی با محتوای همیشه سبز به عنوان مثال

بالا پست همیشه سبز 18 ساعت پس از ارسال ظاهر شد.

این یک عمر بسیار طولانی است!

برای پست هایی که این عملکرد را به خوبی انجام می دهند ، می توانید برای اطمینان بیشتر از دستیابی آنها به هدف ، آنها را دوباره مورد استفاده قرار دهید.

در اینجا یک فرآیند ساده برای استفاده مجدد از محتوای همیشه سبز وجود دارد:

  • پست هایی را انتخاب کنید که عملکرد بسیار خوبی داشته اند و مدتها پس از انتشار به مخاطبان شما ارائه می دهند. آنها را در صفحه گسترده یادداشت کنید.
  • از زاویه دیگری به آن قسمت از محتوا نزدیک شوید. چرخش جدیدی روی آن قرار دهید یا زمینه را تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که محتوای ویدئویی می تواند از همان محتوا به صورت متن بهتر عمل کند و برعکس. نکته اصلی آزمایش این است که چه چیزی بیشتر به مخاطب شما جلب می کند.
  • محتوای مورد استفاده خود را در زمان های مختلف منتشر کنید. این اطمینان می دهد که برخی از چشمان تازه محتوای تازه اصلاح شده شما را می بینند و با آن درگیر می شوند.

اما ، اگر نمی خواهید کار ایجاد و استفاده مجدد از پست های خود را انجام دهید ، چه می کنید؟

محتوای همیشه سبز افراد دیگر را تصحیح کنید

دستورالعمل محتوا این نیست که کارهای شخص دیگری را به عنوان کار خود در نظر بگیرید.

این در مورد جمع آوری پست ها از سراسر اینترنت و به اشتراک گذاری آنها با شبکه شما است.

اما کمی فراتر از برخورد با پست ، لایک کردن آن و فشار دادن دکمه اشتراک است.

درعوض ، شما باید فرآیند کیوریتوری را درست مثل آنچه در صورت انتشار مطالب خود انجام می دهید ، انجام دهید. مدتی را به مرور و تجزیه و تحلیل چندین پست در همان موضوع اختصاص دهید و آنها را با یک برنامه ثابت انتشار با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

مثال اصلی: Problogger به طور مداوم منتشر می کند خلاصه خواندن از پست های مربوط به وبلاگ نویسی

محتوای همیشه سبز را برای افزایش دسترسی آلی فیس بوک

در حالی که آنها این کار را در وبلاگ خود انجام می دهند ، شما می توانید همین مفهوم را برای صفحه فیس بوک خود نیز در نظر بگیرید.

در اینجا چند نمونه از محتوای همیشه سبز با استفاده از پست های نوع کنترل آورده شده است:

  • آموزش های ویدئویی
  • ارسال دستور العمل
  • توصیفات
  • مصاحبه ها
  • پست های “چگونه”
  • پرسش و پاسخ
  • قطعات اندیشه
  • لیست ها
  • چک لیست ها
  • آمار مخصوص صنعت
  • خلاصه های هفتگی
  • شرکت ذکر می کند
  • اخبار صنعت

چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما با این محتوا درگیر می شوند؟

اطمینان حاصل کنید که پست های شما تمام بررسی ها و توازن های قانع کننده را دارند.

ارائه یک استراتژی محتوا نیمی از تلاش است.

شما هنوز هم باید اطمینان حاصل کنید که انواع پست هایی را ایجاد می کنید که مخاطبان شما را به اشتراک و تعامل وا می دارد.

برخی از نکات برای ایجاد پست هایی که باعث جذب و تحریک عملکرد می شوند:

  • از تصاویر جامد استفاده کنید
  • خیلی رسمی نباشید
  • آن را کوتاه و کوتاه نگه دارید
  • یک سوال مناسب بپرسید
  • آدم باش
  • یک فراخوان واضح برای عمل داشته باشید (من فقط باید از مردم بخواهم که لایک یا نظر بدهند)

3. یک گروه فیس بوک برای بیشترین جذب مخاطبان خود ایجاد کنید

فیس بوک در مورد ایجاد جوامع است. گروهی کاملاً گره خورده نزدیک ترین گروهی است که می توانید در شبکه های اجتماعی به آن دسترسی پیدا کنید.

عجیبی 400 میلیارد نفر از گروه های فیس بوک استفاده کنید.

شما دو گزینه انجمن دارید:

  1. گروه خود را راه اندازی کنید.
  2. به گروهی کاملاً درگیر و مرتبط با اهداف تجاری خود بپیوندید.

ما روی شماره 1 تمرکز خواهیم کرد ، زیرا بهترین گزینه برای زرادخانه بازاریابی فیس بوک شما است.

می توانید از آن برای گوش دادن و تعامل با طرفداران برند خود استفاده کنید.

قبل از شروع مراحل ساخت گروه شما ، بیایید در مورد دلایلی که ممکن است بخواهید گروه خود را تأسیس کنید صحبت کنیم.

بیشتر افراد گروه هایی را در اطراف تشکیل می دهند:

  • مارک / تجارت آنها
  • محصولات / خدمات آنها
  • یک سبک زندگی خاص به عنوان مثال یک باشگاه کتاب یا یک باشگاه مجله جالبی
  • موضوعات خاص به عنوان مثال یک گروه بازاریابی محتوا

البته ، این تنها گزینه های شما نیست. تا زمانی که بتوانید گروهی از مردم را برای یک هدف مشترک جمع کنید ، خوب است که پیش بروید.

من فهمیدم که با ارزش ترین گروهها برای تجارت گروههایی هستند که خاص برند باشند یا محصول خاص.

به همین دلیل است.

برای ایجاد و پرورش جامعه پیرامون تجارت خود می توانید از یک گروه مارک دار استفاده کنید. همچنین ابزاری قدرتمند برای بازاریابی محصولات / خدمات شما ایجاد می کند.

به همین ترتیب ، یک گروه خاص محصول به دنبال کمک به مشتریان است تا از محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید بیشترین بهره را ببرند.

همه چیز در مورد موفقیت ، حفظ و وفاداری مشتری است.

برای اطمینان از دریافت تحولی که مشتریان برای آن پرداخت کرده اند ، می توانید جلسات مربیگری زنده ، پرسش و پاسخ مستقیم ، جلسات بازخورد پیاده سازی شخصی و سیستم های پاسخگویی را در گروه های خود انجام دهید.

اجازه دهید وارد مراحل ایجاد یک گروه شویم.

مرحله 1. گروه خود را ایجاد و نامگذاری کنید

Find the option that says “Create Group” to begin the process.

It’s easy to find from your homepage.

After you click on this tab, you’ll be prompted to name your group.

Use facebook groups to drive facebook organic reach

Step 2. Create a Description

Write down your value proposition in your group description and lay down clear rules for posting in the group.

facebook organic reach groups example

Pro Tip: Pin your rules post at the top of the group feed. It will guide new members to act appropriately.

Also, set up your group’s privacy settings properly.

facebook organic reach facebook group privacy settings

Step 3. Invite Engaged Audience Members to Join

Depending on the type of group, you may have to incentivize people to join.

However, with most groups, the promise of community and support is enough to get them on board.

But in case you need some incentives, you can:

  • Have an actual launch for your group. Why not turn it into an event? You can set up an email capture form to get people on a notification list.
  • Offer a welcome gift to new members. It could be a coupon code, an ebook, or anything related to your business.
  • Offer a bonus referral gift to anyone who recruits other members.

Step 4. Ignite Conversations Relevant to Your Industry

Great conversations help boost post engagement. Don’t solely promote or sell your content and products.

Other ways to increase engagement in Facebook groups:

  • Consider giving active members of your groups admin/publisher status so they can help nurture the group.
  • Do live Q&A’s
  • Create challenges for group members

Step 5. Create a Content Strategy for Your Group

This can include creating content themes and inciting user-generated content campaigns. User-generated content actually drives 6.9x higher engagement than brand-generated content.

For example, you can set a designated topic or engagement theme for each day.

Melyssa Griffin’s group does this very well:

drive organic Facebook reach with groups example
drive organic Facebook reach with groups example

Step 6. Moderate Your Posts

Moderate all of the posts in the group and have a zero tolerance policy when it comes to spam.

You want your group members to have the best possible experience, so weed out the spammers quickly.

drive facebook organic reach by blocking spam in groups

This is a lot easier when you establish in your group rules what qualifies as spam.

facebook organic reach group rules

So, that’s it for setting up a group.

I want to warn you though: Groups require a time commitment. You’ve got to show up to welcome new members and encourage discussions.

Also, as groups grow, engagement decreases. At this point, you may want to consider segmenting larger groups into smaller, more focused ones.

Some people completely dismantle groups with tens of thousand of members because of poor engagement.

You don’t want that.

4. Use Organic Post Targeting

Targeting isn’t limited to Facebook Ads.

You can target your organic posts to make sure that they reach the right people.

While it’s been around for a while, the feature has gotten more useful with the decrease in organic reach of quality content. You can serve your post to relevant customers based on their age and location.

Your post has to at least target 20 people. You might get below this threshold if your page only has a few thousand fans.

Here are the steps to get started with targeting.

Step 1: Enable the Targeting Feature on your Page

Head to General settings to enable targeting from your page settings.

organic facebook reach enable targeting features

Step 2: Create Your Post and Customize Targeting Options

Dig into your Facebook Insights for data about your audience and choose targeting parameters based on your goals.

When you create your post, click the “Public” setting under your page name, and you’ll see the option to set a “restricted audience.”

facebook organic reach targeted audience.

Select “Restricted Audience”, then set the age and location you want to reach. This is especially useful for local businesses or those with multiple target audiences.

Step 3: Run Several Targeted Posts Using Different Parameters

This is so you can test how your content performs for different audiences.

Step 4: Check the Results

Hop on Facebook Insights and check your results. Did the organically targeted post perform better?

facebook organic reach targeting check results.

Compare these social media marketing results with your average engagment rate. Also, figure out the targeting parameter that’s performing better.

In social media examiner’s Experiment with Organic Targeting, a smaller page performed better than a larger page.

But, results will vary based on your audience.

5. Post When Your Competitors Are Asleep

When is the best time to post on Facebook? There’s no easy answer.

You need to consider:

  • Your location and that of your audience
  • Your audience profile (age, interests, occupation, etc)
  • The type of content that you create
  • The scheduling tools that you have at your disposal

CoSchedule reports that the optimal time is between 1-4 PM.

They even broke it down according to the each day of the week:

  • Saturday and Sunday at 12–1 PM
  • Thursday and Friday at 1–4 PM
  • Wednesday at 3 PM

For the most shares and clickthroughs, they’ve cited 1 PM, 3 PM, and 9 AM as the optimal times.

Here are a few more studies and optimal times for any media marketer or business owner to best time good content.

increase facebook organic reach the best times to post

Scratching your head already, aren’t you? Don’t blindly post at any of these optimal times.

Dig into your Facebook Insights. Find out when your fans are online.

optimize facebook reach what time to post

Then, conduct your own test.

Post in the off-peak hours (6 PM – 8 AM) with the maximum possible fans online. Your chances of appearing in the feed increase since other Facebook pages aren’t posting during this period.

Here are the results when Track Maven tested with this social media marketing strategy.

Screen Shot 2017 07 01 at 9.05.38 PM

Jon Loomer also tried posting links at off-peak hours and had positive results with his organic reach.

Facebook organic reach test

The reasons why this strategy is effective (besides less competition) are:

  • If you have an international audience, you’ll reach out to fans in a different time zone.
  • As your post receives higher engagement, Facebook will distribute the post to more of your fans.

It might even boost post views over the newer content published during peak hours.

Note: You can monitor the social media marketing posting strategies of your industry competitors using Fan Page Karma.

facebook organic reach fan karma for competitive analysis

6. Post the Content Your Users Like

Links have work better for driving traffic. Sometimes.

Fred Alberti found that pure links generated 82% more page views than posts with photos and links in the caption.

facebook organic reach with links

Photos have become an unpopular post type with users, and hence, with marketers.

My recommendation is to post all types of updates that add value for your fans, be it links, images, polls, Facebook Lives, Facebook Stories, or even Facebook Watch videos.

Don’t stick with one content form into another just because a certain type of post is (currently) performing better on Facebook. Just like Google Facebook updates its algorithm regularly.

Instead, analyze your data from Facebook Insights to find the type of posts that resonate with your audience.

If you can, try serving value in the types of content that your audience likes.

You can also ask your audience what they prefer and respect their choice.

Simply create a poll within your facebook page:

facebook organic reach poll

Post your question.

poll audience to increase facebook organic reach

You might be surprised by the results! Don’t for get to test new features when they come out.

Facebook Watch, for example, drove tons of traffic when it was first released and a lot of marketers are still not using it!

7. Publish Videos Natively on Facebook

In recent years, there has been a shift to video content.

Facebook Watch views top 1.25 billion monthly users.

Facebook tends to favor video updates, causing media marketers to use more video blog post content.

Native videos are one of the strongest performer in the news feed.

The video plays silently until a user clicks on it. It’s important that your video is high quality from the first frame. It also needs to capture attention, even without sound.

Here are some tips on getting started with Facebook Videos.

To further engage the video viewers, you can add a call-to-action (CTA) to visit your website or a destination of your choice. This can be included in the final frame, or you can boost the video and use Facebook’s Ad CTA buttons.

AdExpresso found that “Learn More”, “Shop Now”, and “Sign Up” are more popular.

facebook organic reach call to action buttons

You also get rich video insights, so you can find out what is working with your audience.

facebook organic reach video insights

If you want, you can pin a video to the top of your videos tab on your Facebook page. Just click on “Feature this Video.”

BuzzFeed got 1.7 million views for a featured video.

facebook organic traffic pin video

The featured video also appears prominently below your About section. Social Media Examiner used it to promote their upcoming event.

facebook organic traffic pin a video example

You can also embed the video in a blog post. It’ll make for a good multimedia experience for your blog audience and it can also increase the engagement on the Facebook post.

But, can you embed videos from YouTube or should you upload them directly on Facebook?

Naturally, Facebook favors native uploads over embedded videos from YouTube or any other third party. A business owner should not be intimidated by this media marketing strategy.

facebook organic reach native videos have a wider reach

This SEJ study was performed for two weeks on three Facebook pages – Search Engine Journal, Stunning and Interesting Facts, and Did You Know.

Here is a detailed breakdown of the numbers.

facebook organic reach test results

Native videos also offer a better user experience and are usually cheaper to promote.

You can use native videos for Q&A’s, product launches, and co-creating with other targeted users.

8. Test Your Posting Frequency

How often should you post on Facebook? Well, it depends.

Massive websites like Huffington Post, Telegraph, and The New York Times publish a huge amount of content every day. They also push their content aggressively on Facebook.

For the average brand, this isn’t realistic.

Don’t be tempted to post 20 times a day.

Engagement actually decreases when you post too often.

The rule of thumb is to keep it between 1-3 posts/day, depending on your following.

facebook organic reach how often to post

Here are a few takeaways on the frequency of posting for social media marketing on Facebook:

  • Avoid posting more than the recommended one to three times a day. It can overwhelm your audience.
  • You can post more often at widely different times if you’ve got an international audience. That’ll help you reach out to different segments of your audience (who live in a different time zone or log in to Facebook occasionally).
  • Always post high-quality content. Engage your audience with humor, inspirational, and educational content.
  • You can be successful, even with a higher posting frequency, by providing great content variety. Mix your posting schedule and post types.
  • Test your page frequency. Only your data can reveal your audience’s exact response.

9. Partner with Other Facebook Pages in Your Niche

Awhile ago, I shared a case study on how I used Instagram to earn $332,640 in 3 months. I struck deals with Instagram influencers (having a huge following) to post links to my landing pages.

You can use a similar strategy on Facebook.

I reached out to Facebook Pages having less than 30,000 likes, for my Nutrition Secrets project. I offered a shoutout for shoutout deal to Facebook pages in my niche (about 1 in 10 pages accept such requests).

This helped me to increase the number of likes on the Nutrition Secrets Facebook Page. Any business owner will appreciate the simplicity of this media marketing strategy.

Similarly, have a look at the Facebook pages of media websites like Huffington Post و Elite Daily. They both have millions of Facebook fans and a similar audience (for certain types of content that they publish).

They share each other’s blog posts on Facebook regularly. This boosts post views for both parties while providing good content they didn’t need to create. This is simply smart media marketing.

Here is an example of a Huffington Post blog post shared by Elite Daily’s Facebook page.

boost facebook organic reach by cross promoting example

And, here’s an Elite Daily blog post shared by Huffington Post.

boost facebook organic reach by cross promoting example

Wired and Refinery29 also seem to have a similar partnership.

boost facebook organic reach by cross promoting example

To achieve good results from this strategy, you’ll need to strike deals with pages that have tens of thousands of likes.

This means you need to have a solid influencer outreach strategy.

Here’s what you need to consider:

  • Is your target influencer the right fit, contextually? Your brand needs to resonate with their audience. Promoting your brand to a misaligned audience won’t have an impact.
  • How much reach do they have? Your influencer doesn’t need millions of followers. They just need a solid enough reach to make a difference.
  • How much authority do they have? It’s critical that your influencer has enough influence to inspire action among their audience.
  • What’s your leverage? If you’re targeting someone with a massive following and authority, you need to have something just as valuable to offer.

10. Use Word-of-Mouth Marketing to Grow Your Brand

There’s no better way to generate buzz for your brand than to turn your customers, employees, and fans into advocates.

Word-of-mouth marketing is the practice of leveraging devout fans to spread the word about your business.

Think about brands like Apple, Microsoft, and Nike.

They are known for their die-hard fans who constantly promote their products and content.

The best part?

Most do it without any paid incentive.

You, too, can leverage word-of-mouth marketing.

Here are some ideas:

  1. Reach out to the right people. Engaging your employees is one of the most effective ways of cultivating a culture of advocacy. Give them a reason to rave about your business!
  2. Offer rewards and loyalty points to customers.
  3. Give referral bonuses for recruiting more people into the network.
  4. Have top-notch customer service. You can use Facebook Messenger bots to communicate and provide value to customers.
  5. Create special brand content that your advocates can share with their networks in real-time.
  6. Always measure the effectiveness of your advocacy program. You can track sales from referral links, engagement on branded content, and the overall performance of your advocates.

11. Put Your Email List to Work

Do you ever wonder how I receive hundreds of shares and comments on every blog post I write?

It’s triggered by my email subscribers.

I simply email them, informing them about my new post. They kick off the interaction and sharing on every post.

Jay Baer shows us the similarities between an email list and Facebook fans.

drive facebook organic reach with email list.

So, how can you inspire social actions from email?

Simple social media marketing suggests starting by adding Facebook share buttons to your email newsletters. Some email platforms, like Mail Chimp, make this easy.

Otherwise, you will need to create an HTML version of your email and create custom code for the share buttons.

Here’s how:

drive organic facebook reach with emaiel example

Convince and Convert further recommends sending out your popular and interesting status updates to your email list on the same day.

This increases reactions and comments on the post and drives engagement on your Facebook page.

You can also combine this email list with the Facebook group strategy.

Ask your subscribers to join exciting conversations on your exclusive Facebook group.

Killer Strategy to Increase Facebook Shares

Say you already have a few hundred social media shares on your post. How would you like to increase the number of shares to a thousand?

You need to plan a strategic email outreach campaign to influencers, transitioning from just a good content strategy to boost post views.

The guys at Vero devised such an outreach for their email marketing best practices guide.

The result?

They have 10,000+ shares on the guide.

12. Run Contests to Drive Facebook Organic Reach

Facebook contests are a simple way to increase your presence quickly.

But it’s a little more than just luring fans with a free gift.

Here’s what it entails:

Step #1: Set a Goal For Your Contest

Do you want to increase engagement? Grow your fan base? Generate more leads?

Whatever you decide, ensure that it is specific and measurable.

Step #2: Select What Type of Contest You’ll Run

If your goal is to generate leads, then your entry method should include a mechanism to capture those leads, for example, an email grab.

If your goal is to grow your Facebook fan base, you can require participants to follow and like your page to enter the contest.

Do you see how your method of entry should be tailored to your goal?

Step #3: Determine the Rules of Entry

Before you do so, be sure to check out Facebook’s guidelines for running contests and challenges.

increase facebook organic reach with contest rules

You’ll still be required to set your own rules for the contest.

Simply write up a brief letting participants know how the winner will be chosen, who’s eligible to enter, and the details of the prize.

Step #4: Decide How to Select Winners

With most contests, the winner is usually chosen randomly.

If your promotion is a challenge, then you will need someone or a group of people to judge the entries. Alternatively, you can have a voting system to pick a winner.

Step #5: Choose a Prize and Develop a Promotion Strategy

This is where most brands fail miserably.

If you don’t pick your prize carefully and promote your contest, there’s a good chance it will flop.

Always pick a prize that is relevant to your business so you avoid attracting people who are in it just for the freebie.

Here are some ideas for promoting your contest:

how to promote a contest to increase facebook organic reach

13. Share Posts From Your Facebook Page on Your Facebook Profile

This strategy is for avid Facebook users. You should have at least 1,000+ friends on your personal Facebook profile to drive significant results.

The strategy is simple to boost post views.

You first share a post on your Facebook page. Then, you share it from the page on your personal Facebook profile.

  share a post to boost organic facebook reach

WPChronicles increased their reach from 5 people to 134, by using this strategy.

Keep in mind, this strategy isn’t scalable and you might annoy your friends if you do it to much.

However, you can use it occasionally for posts that add value to your Facebook friends.

Pro Tip: If you just started your Facebook page, you can quickly build your first 100 fans and get social proof. Just use the “Invite Friends” feature.

boost facebook organic reach invite friends

This feature can also be used to grow your Facebook page from your email list. It isn’t available to all Facebook pages, though.

Using it is simple. Upload your contacts from MailChimp, Constant Contact, or any other of the email services. Facebook will find them and ‘suggest’ that they like your page.

14. Drive Organic Facebook Traffic With Hashtags (Used Carefully)

We’re all familiar with hashtags and how they work.

But what’s the deal with them on Facebook?

Do they have impact on a post’s reach?

Let’s see.

BuzzSumo analyzed more than 1 billion Facebook posts from over 30 million pages.

Their study seems to agree with the general consensus that Facebook users are prone to hashtag fatigue.

Posts with hashtags performed worse than those without.

facebook organic reach hashtags lower reach

Does that mean that marketers shouldn’t use hashtags on Facebook at all? Not exactly.

There’s a lot of utility in Facebook hashtags.

It’s a matter of experimenting with relevant ones to see what works in your industry and for your audience.

They should also be used in moderation — one to two hash tags maximum.

Why so little?

Post Planner reported interactions are highest when one to two hashtags are used.

facebook organic reach hashtags

While the consensus is that you shouldn’t hashtag everything, Facebook is still built to accommodate their use.

This means that you can get quite a bit of functionality out of them without adding hashtags to all your posts.

Here’s how.

Create Your Own Hashtags

There’s no special protocol for creating hashtags.

Anyone can do it.

I recommend making your hashtags unique to your brand so it doesn’t get confused with anyone else’s. It’s also smart to use the same branding style hashtags on all social media platforms so there’s familiarity across channels.

Pro tip: Use your branded hashtags as a metric to track your brand equity on Facebook. Their popularity will give you a good indication of how many people are buzzing about your business at a given time.

You can also point your audience to the URL’s of specific hashtags so they can participate in the relevant conversations.

Use Hashtags to Make Your Facebook Group Easier to Navigate

Facebook creates a unique URL for each hashtag used. This means that you can use them to search for content.

This is particularly useful in groups when you don’t want evergreen content to be buried. Simply hashtag them so users can continue to refer to these content pieces by conducting a quick hashtag search.

For example: If you create content themes like I’ve recommended, your users can find all published content for each theme by searching for the unique URL.

Take Advantage of Facebook Trending Topics

Ever heard of newsjacking?

It’s when someone piggybacks on a trend to gain exposure for their brand.

We’ve seen it is best to use hashtags sparingly.

But if there’s ever a prime time to use them, it’s when they link to a trending topic. This way, you tap into the traffic and increase your exposure.

I must warn you: This strategy requires caution. You don’t want to be hopping on a trend that may do you more harm than good.

15. Go Against the Grain to Stand Out

Listen:

A big piece of the organic reach puzzle is competition.

You have to fight for the attention of your audience.

Want to know the best way to always be ahead of your competitors?

Find your differentiating factor and flaunt it.

Both your visual and written content should stand out.

Some pro tips for your visual content:

facebook organic reach fewer characters
  • Ask questions. Posts with a question have higher engagement than those without.
facebook organic reach ask questions.

16. Take Advantage of New Facebook Features

Facebook’s constant app updates are no secret.

The changes come fast and frequently.

But here’s the thing:

They may fly under your radar if you don’t make it a priority to stay informed. That’s because new features are almost always released in different segments of the platform at different times.

You can take advantage of these updates.

When you get in on them early, you get the early mover’s advantage. This means that you can master it faster than anyone else and tap into the new capabilities for the benefit of your business.

Some recent updates that provide golden opportunities:

  • Facebook Messenger Bots: You can use these to engage with users and persuade them with targeted messenger sequences.
  • 360-degree Photos and Videos: This gives you the ability to capture a 360, panoramic view. You can use this to showcase the human element of your brand by capturing group shots, events, workspaces, and more.
  • More Intuitive and Flexible Video: Users no longer have to manually tap to play a video. In addition to the autoplay update, you can now watch a video while still scrolling through your news feed. The video will automatically minimize at the corner of the screen.
  • Facebook Stories: If you’re familiar with Snapchat and Instagram stories, you’re no stranger to this format of visual content. The feature is driving a ton of traffic and engagement.
  • Facebook Offers: You can create and share coupons, discounts, and other promotional offers on your Facebook business page. These Offer Ads can even be created to work in combination with other Ad campaigns. You can also track how they perform in ad reporting.
  • Facebook Watch: Facebook Watch is a streaming video tab inside Facebook that offers viewers access to longer-form videos from creators.
  • Facebook Marketplace: It’s not just for selling items around your home, Facebook Marketplace can drive business as well.

17. Create an Effective Facebook Paid Marketing Strategy

You must be wondering, “I thought this was about organic traffic?”

Here’s the thing:

Paid reach can funnel into your organic reach and extend the lifecycle of your posts.

This means it will be shown to more people and users will be able to interact with your content for a longer period of time.

How is this possible?

It’s simple.

People can still see your post even though they weren’t targeted through paid distribution.

The audience that you pay for may decide to share and engage with the post. In that case, it will gain an organic reach when their audience also engages.

Now let’s get into how to run effective paid promotions for your posts.

Step #1: Install the Facebook Tracking Pixel on Your Site

Facebook pixel allows you to track the specific actions taken on your website and other landing pages.

Better yet, it allows you to build custom audiences so you can retarget people who’ve visited your website.

If you havn’t installed it yet, go to your “Ads Manager” or “Power Editor.”

drive organic traffic with facebook pixel

You’ll be prompted to create a Pixel if you don’t have an active one.

After you’ve created your Pixel, you’ll receive a tracking code that you have to copy and paste into the header of your website.

To easily place the Pixel on your website, you can do one of two things:

  1. Use Google Tag Manager to place the code in your title tags without messing around with your website’s HTML files.
  2. Use a WordPress plugin called PixelYourSite. After it’s installed, get your Pixel ID from your Ads Manager and simply copy it into the settings of the plugin. There’ll be no need to play with codes and title tags.

And that’s it!

Do this once, and you’re good.

Step #2: Gain Traction Organically Before Paying

We’ve seen how organic and paid reach work hand in hand.

This is an effective way to ensure that your ads reach more people at a cheaper cost.

Some tips for organic promotion:

  • Share your post multiple times on Facebook. Make sure you vary the format as well as the time that you publish.
  • Reach out to influencers to share your content with their networks.
  • Post to other Facebook pages and groups where you’re allowed to.

Step #3: Create Your Ad or Boost Your Post

You can either run an official Facebook ad or a boosted post campaign.

At first glance, they appear the same.

So what’s the difference?

A few things.

  • Ads are created using your Ad Manager while boosted posts can be run directly from your business page.
  • You must first publish a post on your page to boost it whereas an ad does not need to be on your page.

This means the strategy of promoting posts organically first, is best suited to boosted posts.

Let’s get into the details.

How to Boost a Post on Facebook

First, find the “Boost Post” button under your post.

boost post to increase facebook organic reach

Select a goal:

facebook organic reach ads set goal

Narrow down your audience.

You can opt for:

  • People who like your page
  • People who like your page and their friends
  • People who you choose through targeting
facebook organic reach choose your audience

Set your budget and duration of your campaign.

facebook organic reach set budget

Finally, ensure that your Tracking Pixel is turned on.

facebook organic reach pixel

So that’s it for boosted posts.

What about actual Facebook ads? The concept is not much different.

Put these steps into action.

Step #4: Create your Ad using Ads Manager

Head to Facebook Ads Manager.

Select an objective for your campaign.

You have way more options than a boosted post.

facebook organic reach use paid ads

But you can only select one objective.

facebook organic reach choose campaign type

Step #5: Define Your Targeting Options

You can either:

  • Create a custom audience: To reach people who’ve already engaged with your business. For example, you can import your email list to form a custom audience.
  • Create a lookalike audience: To reach new people who are similar to an audience you already have elsewhere.
  • Use a saved audience: If you’ve run ads in the past, you can use the same audience.

Select your ad placement.

facebook organic reach set ad location

Set your budget and schedule.

facebook organic reach set ad budget

Format your ad, write a click-worthy caption, and add an eye-catching image.

After you’ve finalized the creative elements, you can place your ad order and you’re set to go.

Pro tip: Read this post on how to make your Facebook ads better.

Step #6: Use Retargeting

Have you ever visited a website, and ten seconds later, be shown a Facebook Ad from that very website?

Chances are you have.

When marketer’s abuse it, this could get annoying for a consumer.

Imagine continuously been shown ads for a product you already bought or a website you were never really interested in.

In any event, this is still one of the most powerful tools in a marketer’s toolbox.

It’s where you’ll experience the full capability of the Facebook Pixel.

If you implemented Step 1, yours should be fired up and ready to go.

So, how does retargeting work?

It allows you to target your ads to people who’ve demonstrated an interest in your business.

Here’s a visual representation of the process:

facebook organic reach use retargeting

As you see, this is brilliant for recapturing lost leads.

The whole premise is that it’s easier to convert someone who’s already engaged with your business rather than a total stranger.

Now:

Your retargeting ads are set up with the same steps that I detailed above for a normal ad campaign.

Your targeting is the only variant.

facebook organic reach retargeting ads

Something to keep in mind: Retargeting campaigns take some time to gain traction. Set a goal, decide on a time frame, and commit to running your ads for the duration of that time frame.

Step #7: Determine the ROI of your Facebook Ads

Let’s talk about results.

Facebook campaigns aren’t difficult to set in motion.

Yet, many marketers don’t see the results that they hoped for.

But here’s the brutal truth:

Unless you track your ads, how much they cost, and the return you’re getting, there’s no way you can keep optimizing your performance.

So which metrics should you be tracking?

  • Conversion rates
  • Number of times an ad has been served to a user
  • Return on dollar investment
  • Click Through Rate (CTR)
  • Cost per Click (CPC)

These are all available in your Power Editor with Facebook’s Ad reporting function.

Analyze your results and work towards improving them.

18. Harness the Power of Facebook “Dark Posts”

Facebook “dark posts” have been around for a while.

Yet, they’re one of the most underutilised marketing tools.

Is the concept as sinister and shadowy as the name sounds? A bit.

“Dark posts” otherwise called unpublished posts are news feed style ads that don’t get published to your news feed. This means that they won’t be found on your timeline or in your fans’ feed.

So what’s the point?

You can:

  • Create as many ads as you want without turning off your audience
  • Split test several elements of your ads to select the highest performing variations
  • Decide to expose only the high impact ads to your organic audience and be confident that they’ll perform
  • Stay in Facebook’s good graces. Your page will be less promotional which is what Facebook’s algorithm favors
  • Personalize your ad copy for different segments of your audience

Now that you know the benefits, here’s how you can put unpublished “dark posts” to work for your business.

Head to Ads Manager, then follow these steps from Facebook.

facebook organic reach dark posts

You’ve created an unpublished post, aka a Dark Post.

19. Grab Attention and Inspire Action with Persuasive Copy

If you’ve had any success on Facebook, you already know that the creative elements are the variables that matter.

What does this mean for your Facebook strategy؟

You need to test different aspects of the creative. This includes split testing your copywriting and visual elements to find the highest performing combinations.

It will serve you well for both paid promotions and your organic reach.

We’ve already been through the visual elements.

So let’s talk about copy.

The purpose of persuasive copy is to:

1. Improve Your Click Through Rate (CTR)

CTR refers to the number of people who click through to your website after they’ve been served your ad.

If it’s low, that’s a pretty good indication that your ad copy and visuals need work.

CTR is not a metric that will make or break your media marketing performance, but you also don’t want to get it wrong.

That would mean leaving a better result on the table.

2. Lower your Cost per Action (CPA)

An action will depend on what your conversion goal is.

It could be:

  • Video views
  • App installs
  • Ecommerce store visits
  • Page visits
  • Shares, comments, and likes

Any action that you want users to take when served your content comes into play here.

The less it costs you to drive these actions, the higher your conversion rates.

So, what does persuasive copy have to do with CPA?

Well, users will only move on a solid call to action (CTA).

In turn, the strength of your CTA’s depend on your copy.

How to Craft Compelling Facebook Call-Actions That Convert

  • Always tailor your CTA to your conversion goal. Generic, one-size-fits-all copy won’t cut it.
  • Use exclusivity to amp up perceived value. This goes hand in hand with urgency. In fact, words used to convey exclusivity can also be used to drive urgency.
  • Create urgency to give users an extra push. Think of relevant words and phrases that evoke a sense of now. The fear of missing out (FOMO) will kick in and users will have a greater chance of taking action.
  • Eliminate weak verbs like download, save, learn, and find out. These lack the energy and punch to get people excited. If you must use them, add urgency words to modify. For example: CTAs with “Now” at the end always convert better than those without.
  • Don’t get caught up in the rules. Yes, the tips above have been proven time and time again to generate results. But your audience and what they respond to is what matters. The other elements in your content also factor in so don’t look at call to actions in isolation.

20. Focus on Value and Don’t Worry About Reach

As a marketer, everything comes down to conversions and ROI, Right?

The organic reach of your posts on Facebook is like a secondary metric.

Jon Loomer puts it perfectly.

does facebook organic reach matter

If you go after reach rather than valuable content, you’ll be trying to game Facebook’s algorithm.

Deja vu?

Remember Google cracking down on black hat SEOs trying to game their search results?

Every platform wants to improve the experience of their users and increase engagement.

So, don’t go around chasing Facebook’s organic reach.

Instead, share every post with an objective.

  • With links, you want to get clicks and drive traffic to your website.
  • Status updates should be focused on engaging with your audience and getting comments.
  • Share graphics to inspire your audience and get engagement.
  • Share videos to primarily get video views. The CTA in the video can be used to drive traffic to your website.

The organic reach of your page is not the best performance indicator.

So while you may want to amp up your game, you need to consider how much reach is enough to justify the time and effort it takes to build your Facebook assets.

Write down the goals you want to achieve through your Facebook page.

Consider :

  • The size of your business
  • The scale of your operations
  • Your objectives
  • Your audience
  • The ROI of increasing Facebook reach

Only then should you devise a Facebook marketing strategy around these goals.

Choose the metrics you’ll use to measure your results.

Don’t let algorithmic changes dictate your marketing strategy.

Conclusion

Facebook is a brilliant marketing tool.

There’s no doubt about that.

The number of businesses that actively use the platform continues to increase by millions, year over year.

But Facebook is not without its challenges.

The influx of published content has led to a downward spiral in organic reach, and the competition for news feed space is fierce.

Things that were once done on autopilot, now require significantly more effort and due diligence.

Will organic reach continue to plummet?

Or will it improve?

Nobody really knows what the future holds for organic reach on Facebook.

Either way, our task remains the same.

We have to get creative in our social media marketing and provide the highest quality content to our audience.

If you implement the strategies that I share in this post, you’ll be well on your way to improving your organic reach.

You’ll also be more skilled at navigating Facebook’s ever-changing platform.

What is your Facebook page’s average organic reach? What strategies are you using to combat organic reach decline on Facebook?

مقاله مرتبط  بهترین بررسی های میزبانی وب رایگان از 2021