آموزش سئو

12 انتظار برای در نظر گرفتن یک آژانس دیجیتالی

اکتبر 24, 2020

استخدام و کار با آژانس دیجیتال با ملاحظات زیادی همراه است.

شما نه تنها باید در مورد چگونگی دامپزشکی مناسب آژانس دیجیتال ، بلکه همچنین در مورد روابط کاری نیز فکر کنید.

برای اطمینان از اینکه از آژانس دیجیتال خود بیشترین بهره را می برید – و آنها را دیوانه نمی کنید – این عوامل را در نظر بگیرید.

1) پیشنهاد و استراتژی

هنگامی که در ابتدا با یک آژانس دیجیتال درگیر هستید ، باید انتظار داشته باشید که قبل از سرمایه گذاری در خدمات آنها ، نوعی ارزش از قبل دریافت کنید.

این می تواند اشکال مختلفی از جمله:

  • پیشنهادات – آژانسي كه با آن صحبت مي كنيد حداقل بايد در رابطه با استراتژي و اجرا ارائه كننده را تهيه كند.
  • پروژه آزمایشی – در بعضی موارد ، ممکن است ارزش این را داشته باشد که آژانس را برای یک پروژه آزمایشی در ابتدا استخدام کنید. این با برخی از سرویس ها مانند محتوا بهتر کار می کند ، اما نه با مواردی مانند SEO که بیشتر طول می کشد.
  • حسابرسی – آژانس ها ممکن است ممیزی رایگان مانند مواردی را برای بهینه سازی با SEO فنی یا نحوه بهبود طراحی به شما ارائه دهند.

دریافت مقدماتی به شما کمک می کند تخصص آژانس را ارزیابی کنید و نشان می دهد که آنها در کمک به شما جدی هستند.

2) تخصص طاقچه

هر آژانسی که با آن درگیر هستید در حالت ایده آل باید تجربه کار با مشتریانی دیگر را داشته باشد که از نظر نیازهای خاص شما و بازاری که در آن فعالیت می کنید شبیه شما هستند.

  • بازار – همه بازارها یکسان نیستند و به استراتژی های مختلفی نیاز دارند. یک شرکت B2B که قطعات ماشین آلات را می فروشد از نظر کانال های بازاریابی ، پیام رسانی و چرخه های فروش به روشی کاملاً متفاوت نسبت به مارک های اخلاقی مد نیاز دارد.
  • کانال بازاریابی – آژانس دیجیتال شما همچنین باید تجربه واقعی با هر کانال بازاریابی که مناسب شما است داشته باشد. به یاد داشته باشید که شما در هر کانال برای مشتریان رقابت می کنید ، بنابراین شما به کسی نیاز دارید که تفاوت های ظریف را برای برجسته کردن پیام شما بداند.

3) قراردادها

درک جنبه حقوقی روابط شما با آژانس خود اطمینان می دهد که هیچ شگفتی ناخوشایندی نخواهید داشت.

هنگام عقد قرارداد با آژانس ، مواردی وجود دارد که باید انتظار داشته باشید:

  • هیچ تضمینی – طبیعتاً یک آژانس تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا اطمینان حاصل کند که شما نتیجه می گیرید. با این حال ، شما هرگز آژانسی را پیدا نخواهید کرد که مجموعه ای از نتایج قرارداد را تضمین کند. اگرچه ممکن است شایسته باشند ، اما به هیچ وجه نمی توانند بدانند که به شما نتیجه می دهند.
  • مدت زمان ثابت – اکثر قراردادها برای مدت زمان مشخصی توافق می شوند ، به عنوان مثال 3 ماه. این بدان معناست که شما نمی توانید به محض شروع بند ، توافقنامه را به راحتی لغو کنید ، مگر اینکه بند قانونی به شما اجازه دهد.
  • بدون مسئولیت – آژانس مسئولیتی در قبال خساراتی که برند شما از طریق فعالیت بازاریابی متحمل می شود را بر عهده ندارد. این یکی از دلایلی است که شما باید هنگام ارزیابی آژانس های مختلف محتاط باشید.

4) انتظارات هزینه

وقتی آژانس استخدام می کنید ، به نوعی برون سپاری درگیر می شوید.

اما با وجود مفاهیم ، برون سپاری لزوماً به معنای صرفه جویی در هزینه نیست. اگر با بهترین آژانس ها کار می کنید ، باید هزینه کافی برای تخصص آنها را بپردازید.

مقاله مرتبط  چگونه راهنمایان محلی Google قابلیت مشاهده را بهبود می بخشند

برخی از آژانس ها ممکن است قول دهند که کار مشابه را با هزینه کمتری انجام می دهند ، اما اینکه چرا یکی از آژانس ها بیش از آژانس دیگر هزینه می گیرد ، همیشه یک دلیل منطقی وجود دارد. احتمال این که آنها تجربه و تخصص بیشتری داشته باشند وجود دارد.

همچنین مهم است که تفاوت هزینه استخدام آژانس و ساخت یک تیم داخلی را نیز در نظر داشته باشید. در نظر بگیرید که استخدام استعدادهای برتر در یک زمینه خاص ، در مقابل استخدام آژانس دیگری که دارای آنها است ، هزینه شما چیست.

5) محدوده پروژه

اغلب اوقات ، صاحبان مشاغل بدون درک دقیق از آنچه می خواهند ، با یک آژانس درگیر می شوند.

اگرچه این قابل درک است ، اما شما باید با آژانس خود صحبت کنید و یک ایده کاملاً واضح از دامنه پروژه بگیرید.

شما باید در نظر بگیرید:

  1. جدول زمانی – چه مدت رابطه کاری خود را با آژانس خود ادامه می دهید؟ آیا یک پروژه کوتاه مدت قراردادی برای تکمیل یک سری مطالب است؟ یا آیا برای کار نامحدود به یک شریک مداوم نیاز دارید؟
  2. نیازهای در حال تکامل – شما ممکن است آژانس استخدام کنید تا از SEO خود مراقبت کند ، اما خیلی زود متوجه می شوید که در واقع برای تولید محتوای عالی به کمک نیاز دارید. شما باید تمام راه های لازم برای کمک به آنها را ترسیم کرده و در دامنه پروژه خود حساب کنید.
  3. بودجه – پروژه های طولانی تر و پیچیده تر هزینه بیشتری دارند ، بنابراین شما باید درک واقع بینانه ای از میزان کشش بودجه خود داشته باشید.

6) انتظارات نتایج

کسب نتیجه برای کسب و کار شما هدف نهایی هنگام استخدام آژانس است ، اما داشتن یک دیدگاه واقع بینانه در مورد موفقیت به نظر می رسد مهم است.

  1. مرحله آزمایش – در آغاز هر گونه ارتباط با آژانس جدید ، قبل از اینکه هردوی شما ردیابی مناسب را پیدا کنید ، یک دوره تنظیم و آزمایش وجود دارد. بسته به اینکه کانون توجه شما چیست ، ممکن است چند ماه طول بکشد.
  2. مدیریت شکست – حتی بهترین آژانس های دیجیتال نیز قدرت جادویی ندارند. اگرچه آنها ممکن است تمام تلاش خود را انجام دهند ، اما بعضی اوقات عواملی خارج از کنترل آنها وجود دارد. به عنوان مثال ، رقابت در بازار شما ممکن است بسیار سخت باشد. شما باید بپذیرید که در هنگام تعامل با آژانس همیشه خطر شکست وجود دارد.
  3. نتایج کمی – با استفاده از خدمات محصول مانند طراحی یا برنامه نویسی ، نتیجه نهایی راحت تر است. با این وجود ، با بازاریابی ، متغیرهای بسیار بیشتری وجود دارد که پیش بینی آنها از قبل دشوار است. به عنوان مثال ، یک آژانس PPC نمی تواند بدون انجام آزمایشات مناسب دقیقاً به شما بگوید که چقدر منجر به دریافت شما می شود.

7) استخدام آژانس های متعدد

چیزی که ممکن است در مورد آن فکر کنید این است که آیا شما باید آژانس های مختلفی را استخدام کنید یا فقط یکی از آژانس های خدمات دهنده که همه چیز را تحمل می کند.

کار با آژانس های مختلف مزایایی دارد از جمله:

  • از نظر تئوری قادر خواهید بود آژانس های فوق تخصصی را برای هر یک از نیازهای بازاریابی خود پیدا کنید. این باید نتایج بهتری ارائه دهد
  • شما می توانید از دیدگاه های مختلف بهره بگیرید و بینش کسب کنید
  • شما خطر اتکا به یک تیم را متنوع می کنید
مقاله مرتبط  بهترین سیستم عامل های وبلاگ نویسی 2020

اما برخی محدودیت ها نیز وجود دارد.

  • این می تواند کار بیشتری را برای مدیریت چندین آژانس ایجاد کند. اگر بد مدیریت شود ، عملکرد می تواند آسیب ببیند
  • ممکن است همه آژانس ها به خوبی یکدیگر نباشند
  • ممکن است همکاری آژانس ها برای همکاری در یک استراتژی جامع بازاریابی دشوار باشد

استخدام چندین آژانس در صورت وجود مسئله بسیار خاص می تواند مفید باشد که باید آن را حل کنید. به عنوان مثال ، اگر در بازار خاصی هستید و به تولیدکنندگان محتوا نیاز دارید که دانش عمیقی از بازار شما دارند.

8) حجم کار شخصی

هنگامی که با یک آژانس دیجیتال درگیر می شوید ، از یک تیم خارجی استفاده می کنید که می تواند به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کند.

با این حال ، این بدان معنا نیست که آنها قصد دارند کار شما را تحویل بگیرند و همه کارها را برای شما انجام دهند. به ویژه هنگام تعامل با یک آژانس بازاریابی دیجیتال ، هنوز مسئولیت هایی را بر عهده خواهید داشت:

  • شما باید اطمینان حاصل کنید که صفحات فرود خود به خوبی بهینه شده اند تا بتوانید میزان بازدید بیشتر را به مشتری تبدیل کنید
  • وظایفی وجود دارد که شما باید در ابتدای رابطه انجام دهید مانند دسترسی به نرم افزار ، ایجاد پروفایل مشتری و غیره
  • بسته به نوع کاری که برای آن استخدام کرده اید ، ممکن است لازم باشد کارهای خاصی مانند گرفتن عکس با کیفیت از محصول یا مصاحبه با تیم خود را برای ایده های محتوا انجام دهید.

9) مدیریت خرد

مدیریت خرد به طور معمول هرگز چیز خوبی نیست ، اما اگر با یک تیم کوچک داخلی کار می کنید احتمالاً آن را با موفقیت پشت سر خواهید گذاشت.

کار با آژانس دیجیتال داستان دیگری است.

آژانس دیجیتال شما فرایندها و روشهای کار خود را دارد که به راحتی قادر به نظارت و درگیر شدن آنها نخواهید بود.

به یاد داشته باشید که یک آژانس به شیوه دیگری با کارمندان شما کار می کند و آنها فقط آنجا نیستند که شما به آنها بگویید.

موانع تدارکاتی نیز وجود دارد حتی اگر می خواهید یک آژانس را به طور خرد مدیریت کنید. فقط ممکن است فقط با یک مدیر حساب و نه بقیه اعضای تیم ارتباط مستقیم داشته باشید.

و نه تنها آژانس در همان مکان شما قرار نخواهد گرفت ، بلکه این احتمال وجود دارد که آنها در یک منطقه زمانی کاملاً متفاوت باشند.

10) مبانی تجارت

این معامله است.

اگر تجارت بدی دارید ، مهم نیست که بهترین آژانس بازاریابی دیجیتال در دنیا را استخدام کنید. آنها به راحتی می توانند ترافیک را به یک سیاهچاله ارسال کنند.

شما باید عمیقاً درک کنید که آیا چالش های فعلی شما نتیجه استراتژی بازاریابی شما است یا به خودی خود یک تجارت ضعیف است. قبل از صحبت با یک آژانس بازاریابی دیجیتال ، به موارد زیر عمیقاً فکر کنید:

آیا محصول خود را معتبر دانسته اید؟

اگر به سختی مشتری دارید ، استخدام آژانس دیجیتال بهترین ایده نیست. در ابتدا متوجه شوید که تقاضای زیادی برای محصول شما وجود دارد یا خیر.

آیا بازار بزرگ آدرس پذیر وجود دارد؟

آژانس های دیجیتال به شما کمک می کنند کانال های بازاریابی مقیاس پذیر ایجاد کنید. و برای دیدن بهترین نتایج ، شما باید یک محصول و بازاری داشته باشید که بتواند مقیاس بندی کند. فروش کوکی های خانگی شخصی در منطقه محلی شما احتمالاً مناسب آژانس دیجیتال نیست.

مقاله مرتبط  مدت ارسال وبلاگ چقدر باید طول بکشد؟ طول ایده آل برای سال 2020

آیا مدرکی در مورد توانایی بازاریابی دارید؟

علاوه بر اثبات اینکه کالایی دارید که می فروشد ، باید تمایل داشته باشید که کانال های بازاریابی دیجیتال برای شما مفید باشند. به عنوان مثال ، آیا رقبای آنها در فضای شما عملکرد خوبی در اینترنت دارند؟

11) آژانس ها چندین مشتری دارند

آژانس های دیجیتال ساختار کسب و کار خود را به گونه ای تنظیم می کنند که بتوانند با چندین مشتری کار کنند. و مانند هر مشاغل دیگر ، آنها معمولاً در تلاشند تا رشد کنند ، این بدان معناست که مشتریان جدیدی را به خدمت می گیرند.

آنچه شما باید در اینجا بخاطر بسپارید این است که هر آژانس دیجیتالی خاصی هرگز 100٪ از منابع خود را قرار نمی دهد و اهداف خاص شما را متمرکز نمی کند.

شما به عنوان مدیر حساب منصوب خواهید شد و بسته به نوع کار ممکن است با اعضای تیمی که در حال اجرای استراتژی بازاریابی هستند تماس مستقیم داشته باشید.

اما احتمالاً به تیم بزرگسالان دسترسی نخواهید داشت ، مگر اینکه یکی از بزرگترین و مهمترین مشتریان آنها باشید.

همچنین لازم به یادآوری است که حتی مدیر حساب و بازاریابی افرادی که با آنها کار می کنید نیز روی پروژه های دیگری کار می کنند. بعید است با اعضای آژانس که 100٪ روی پروژه شما متمرکز هستند کار کنید.

12) آژانس ها مراحل خاص خود را دارند

هنگامی که شروع به تعامل با یک آژانس دیجیتال می کنید ، به سرعت خواهید فهمید که اساساً با یک شرکت دیگر ادغام می شوید.

این بدان معناست که باید همبستگی خوبی بین بخشهای مختلف شرکت شما و آنها وجود داشته باشد.

  • تیم – از آنجا که آژانس ها بیشتر در مورد روابط انسانی و نه نرم افزاری هستند ، شما باید ببینید آیا تیم شما واقعاً با تیم خود خوب است یا خیر. حتی اگر از نظر مهارت و سوابق متناسب باشد ، بعضی اوقات شخصیت های مختلف چشم در چشم نمی بینند.
  • فرهنگ – شما باید فرهنگ و ارزش هایی را که شریک آژانس شما تجسم می کند بررسی کنید و ببینید آیا با شما خوب است یا خیر. شما ممکن است به عنوان مثال یک رویکرد کندتر و با ثبات ترجیح دهید ، اما آنها به هر روشی ممکن است بر روی نتایج تمرکز کنند.
  • فرایندها – شما ممکن است از یک شریک آژانس انتظار داشته باشید که همیشه در حالت آماده باش و آماده تعامل باشد ، در حالی که آنها ممکن است ساختار خود را در دوره های طولانی کار عمیق بیشتر کنند. آنها ممکن است در نحوه کار روش بیشتری داشته باشند ، جایی که شما ممکن است بیشتر بر اجرای اصلی متمرکز شوید. شما باید اطمینان حاصل کنید که فرایندها و سبک کار شما همگام سازی شده است.

نتیجه

داشتن انتظارات مناسب شما را برای موفقیت و ارتباط هماهنگ تر با هر آژانس دیجیتالی که با آن کار می کنید تنظیم می کند.

نکته اصلی در اینجا این است که بفهمید یک آژانس برای تجارت شما چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد.

هر چقدر که با استعداد و باتجربه هستند ، آنها فقط می توانند با آنچه شما به آنها می دهید کار کنند.

شما باید ابتدا از نظم و ترتیب خانه خود اطمینان حاصل کنید تا در صورت کار با آژانس بتوانند به شما کمک کنند تا آنچه را که در حال حاضر کار می کند تنظیم کنید.