آموزش سئو

10 ماده اصلی نوشتن مطالب عالی

ژوئن 9, 2021

نوشتن مطالب می تواند دشوار باشد.

فقط این اعداد را در نظر بگیرید. حیرت انگیز 98 درصد از همه تیم های بازاریابی می گویند که محتوای نوشتاری بیشترین استفاده را دارد ، اما از هر سه بازاریاب یکی است اقرار کردن نوشتن محتوای آنها فقط “تا حدودی” یا “نه چندان” م effectiveثر است.

نوشتن محتوا موثر است - نمودارها

به عبارت دیگر ، محتوای زیادی وجود دارد که آنچه را که باید انجام نمی دهد.

هدف این مقاله کمک به شما و تیم شما در بهبود کیفیت نوشتن مطالب و سطح موفقیت شما است.

خوشبختانه ، نوشتن محتوا چیزی است که مردم می توانند با کمی مطالعه و تمرین در آن بهتر شوند. در زیر می توانید 10 ماده اصلی نوشتن مطالب عالی را برای بهبود شما پیدا کنید.

1. یک عنوان جذاب ایجاد کنید

بگویید شما 100 نفر را به بازدید از وبلاگ خود دعوت می کنید. به طور متوسط ​​، 80 نفر از آنها نسخه اصلی شما را می خوانند ، اما فقط 20 بقیه را خواهد خواند

به عبارت دیگر ، عناوین شما باید کارهای سنگین را انجام دهند.

عناوین قوی اطلاعات خاصی را ارائه می دهند و جزئیات کمی را برای جلب توجه مردم ارائه می دهند اما در بیان کل داستان کوتاه می مانند.

ما می توانیم ببینیم که این امر در عمل به لطف a تجزیه و تحلیل BuzzSumo از 100 میلیون عنوان در فیس بوک و توییتر. تقریباً 65 حرف (حدود 11 کلمه) نقطه شیرینی برای طول عنوان است.

نوشتن محتوا طول مطلوب عنوان

البته این فقط به طول عنوان شما نیست. کلمات نیز مهم هستند.

عناوین حاوی عبارات آموزشی مانند “شما باید بدانید” و “چرا باید” به احتمال زیاد در فیس بوک به اشتراک گذاشته می شوند.

نوشتن محتوا بهترین کلمات برای عناوین

مردم اغلب مایلند محتوایی را بخوانند که به آنها چیزی یاد می دهد ، خواه این روش بهبود نوشتن محتوا باشد یا داغترین چشم انداز پیش نویس در لیگ برتر بیس بال.

2. هوک ریدرها با معرفی جالب

عنوان شما یک خواننده را مجبور می کند تا روی محتوای شما کلیک کند. اکنون باید آنها را ترغیب کنید که ادامه مطلب را بخوانند.

به عمل کار برآید به سخندانی نیست. مطابق با گروه نیلزن نورمن، تقریباً 57 درصد از زمان مشاهده صفحه قبل از اینکه خوانندگان نیاز به پیمایش داشته باشند ، بالاتر از برابر می گذرد. برای محتوای صفحه نمایش دوم ، این رقم به 17 درصد سقوط می کند و تنها بیشترین اختصاصی است که آن را بسیار بیشتر می کند.

نوشتن محتوا - عمق پیمایش متوسط

به عبارت دیگر ، اگر مقدمه شما بلافاصله توجه خوانندگان شما را به خود جلب نمی کند ، انتظار نداشته باشید که آنها دور هم جمع شوند.

بهترین راه برای خواندن مخاطب ، پریدن مستقیم به محتوای وعده داده شده توسط عنوان شما است.

به عنوان مثال ، اگر این مقاله را می خوانید ، این یک شرط منصفانه است که می خواهید محتوای بهتری بنویسید. بنابراین ، در مقدمه ، من به چالش شما اعتراف کردم و توضیح دادم که این مقاله در اینجا است تا به شما در یافتن راه حل کمک کند.

احتمالاً ، این مقدمه کار کرده است زیرا شما هنوز می خوانید!

3. برای مخاطبان خود بنویسید

ممکن است یک مقدمه سریع به شما کمک کند تا توجه خوانندگان خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید ، اما این یک گلوله نقره ای نیست. شما باید در ذهن مخاطبان خاص خود بنویسید.

یا به بیان دیگر ، برای زیرمجموعه کوچکی از مردم بنویسید ، نه برای همه.

برای ارائه یک مثال ساده ، مانند تفاوت بین مقاله “نوشتن محتوای عالی” و مقاله “عالی نوشتن” است.

از آنجا که شما در جستجوی نکاتی درباره نوشتن محتوا هستید ، می توانم آگاهانه درباره شما حدس بزنم. به عنوان مثال ، احتمال اینکه در بازاریابی کار کنید یا محتوای مرتبط با بازاریابی ایجاد می کنید وجود دارد.

از طرف دیگر ، اگر این مقاله ای درباره “عالی نوشتن” بود ، شما می توانستید از دانشجو تا رمان نویسی باشید که با بلوک نویسنده دست به گریبان است. اگر سعی می کردم برای همه مخاطبان احتمالی بنویسم ، احتمالاً برای هیچ یک از آنها علامت گذاری نمی کردم.

مقاله مرتبط  چگونه Pinterest Story Pins می تواند بازاریابی شما را بهبود ببخشد

4. تمرکز مقاله خود را محدود کنید

هر مقاله باید یک ایده روشن و واضح از سرفصل تا نتیجه گیری داشته باشد.

پیروی از این روش می تواند به شما کمک کند تا استدلالهای منطقی تری ایجاد کنید ، کپی ای که به طور طبیعی جریان دارد را بنویسید و تحولات روشنی را در اختیار خوانندگان خود قرار دهید.

مگر اینکه در حال نوشتن صفحه ستونی باشید که به عنوان یک نکته اصلی برای بحث در مورد یک موضوع گسترده عمل می کند ، تمرکز خود را تا آنجا که ممکن است محکم نگه دارید. برای مثال:

  • بد: چگونه بازاریابی خود را بهبود ببخشیم
  • بهتر: چگونه می توان بازاریابی کسب و کار کوچک را بهتر انجام داد
  • بهترین: نحوه انجام بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای استارتاپ های SaaS

نوشتن یک محتوای ارزشمند در مورد اولین موضوع غیرممکن است زیرا مخاطبان بالقوه بسیار گسترده هستند. شما به سادگی نمی توانید مشاوره مربوط به همه ، از استارت آپ یک نفره تا یک مارک چند ملیتی را ارائه دهید.

با محدود کردن تمرکز ، می توانید ارزش واقعی پیرامون یک موضوع خاص را تأمین کنید.

5. درگیر شوید

تیتر اصلی شما هرچند جذاب باشد ، اگر محتوای شما به محض ورود مخاطب در صفحه شما به سرعت درگیر نشود ، او می خواهد گزاف گویی کند.

بیایید به برخی دیگر نگاه کنیم تحقیقات BuzzSumo برای نشان دادن این آنها از مدل های یادگیری ماشین برای کشف کلیدهای جذاب نوشتن محتوا استفاده کردند.

از میان مقالاتی که محققان بررسی کردند ، تنها بخشی از عملکرد فیس بوک و توییتر به شدت انجام شد.

نوشتن مطالب خود را جذاب کنید

این نشان می دهد افراد در سیستم عامل های مختلف با انواع مختلفی از محتوا درگیر می شوند.

سپس ، خود نوشتن وجود دارد.

به عنوان یک بازاریاب ، شرط می بندم که به شما گفته شده است که نوشتن محتوای عالی در مورد استفاده از زبان ساده است.

با این حال ، همان مطالعه BuzzSumo نشان داد که محتوای دارای نمرات خوانایی بالا (جملات و کلمات کوتاه تر) به طور کلی عملکرد بهتری نسبت به کسانی که دارای امتیاز خوانایی پایین تر هستند ، ندارد.

درگیر کردن زبان در نوشتن محتوا

به عبارت دیگر ، نوشتن محتوای جذاب ، استفاده از زبانی است که مخاطب خاص شما درک کرده و از آن استقبال خواهد کرد. بنابراین ، ساده سازی بیش از حد یا پیچیدگی بیش از حد برای انجام این کار احتمالاً اثر کمتری دارد.

6. در صدای مارک منحصر به فرد خود بنویسید

چرا برخی از مارک ها از طریق محتوای خود بیش از دیگران برجسته هستند؟

با تشکر از جوانه اجتماعی، ما می دانیم که این به عوامل مختلفی بستگی دارد ، که بیشتر آنها مستقیماً به صدای برند مربوط می شوند ، همان شخصیتی که شما به مارک خود متصل می کنید.

نوشتن محتوا - صدای مارک

وقتی فهمیدید برای چه کسی می نویسید و چه چیزی آنها را درگیر می کند ، این کار را ادامه دهید. همه چیز در مورد قوام است.

مطمئناً ، مگر اینکه شما یک فرد واحد دارید که تمام محتوای شما را در زمینه نوشتن و ارتباطات اداره می کند ، باید صدای نام تجاری خود را با تمام تیم خود در یک سند مرکزی که به راحتی قابل دسترسی است روشن کنید. در غیر این صورت ، شما با استفاده از دیدگاه ها و زنگ های متناقض در معرض خطر نویسندگان مختلف هستید.

حداقل ، سند صوتی نام تجاری شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • ارزش های اصلی و بیانیه ماموریت برند شما
  • شرح مخاطبان و نحوه صحبت آنها
  • رابطه ایده آل شما با مخاطبان
  • مثالهایی از کلمات و عبارات خاصی که استفاده می کنید (و نمی کنید)

7. دانش مورد نیاز خوانندگان را فراهم کنید

تصور کنید نکات مربوط به نوشتن محتوا را در Google جستجو کرده اید ، به این مقاله برخورد کرده اید ، سپس یک سری اطلاعات در مورد ایجاد محتوای ویدیویی بهتر پیدا کرده اید.

یا تصور کنید اگر به جای نکات خاص ، من فقط 2000 کلمه درباره این که چرا داشتن محتوای عالی ضروری است نوشتم اما هرگز به شما نگفتم چه شکلی است یا چگونه آن را انجام دهید.

مقاله مرتبط  نحوه استخدام فریلنسرهای SEO

اگر این اتفاق بیفتد احتمالاً در آینده به سایت من برنمی گردید.

به همین دلیل قبل از شروع نوشتن از طریق تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، درک آنچه افراد از محتوای شما می خواهند بسیار مهم است.

خوشبختانه دستیابی به داده ها کار دشواری نیست. با استفاده از ابزاری مانند Ubersuggest می توانید س questionsالات متداول درباره موضوع انتخابی خود را پیدا کنید.

بگویید که من قصد دارم در مورد SEO بنویسم ، اما هنوز در مورد یک موضوع دقیق تصمیم نگرفته ام. Ubersuggest به من می گوید مردم در مورد معنای SEO و دلیل مهم بودن آن س askingال می کنند. این به من می گوید که چه چیزهایی را باید در مقاله خود وارد کنم.

نوشتن محتوا - از Ubersuggest استفاده کنید

8- از رئوس مطالب استفاده کنید

هنگامی که تحقیق خود را انجام دادید و آنچه را که مخاطبان از محتوای شما انتظار دارند انجام دادید ، نوبت به ایجاد یک طرح کلی می رسد.

چرا باید با طرح مطالب خود زحمت بکشید؟ زیرا به شما کمک می کند مقاله ای مفیدتر و با ساختار مناسب بنویسید.

علاوه بر این ، به شما امکان می دهد منابع و آمار ارزشمندی برای تقویت استدلال های خود و ارائه زمینه های اضافی پیدا کنید.

ساده است. فقط س theالات را از تحقیق کلید واژه خود بگیرید و آنها را به ترتیب منطقی بیان کنید. به عنوان مثال ، “SEO چیست؟” قبل از اینکه “چرا SEO مهم است؟”

آیا می خواهید به چندین نقطه در یک بخش واحد مراجعه کنید؟ آن قسمت ها را با زیرعنوان ها به زیر بخش ها تقسیم کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید زیر بخش های زیر را در بخش “چرا SEO مهم است؟”

  • ترافیک آلی بسیار ارزشمند است
  • SEO محلی باعث تبدیل می شود
  • سئو نتایج طولانی مدت ارائه می دهد

سرانجام ، منابع شخص ثالث مربوطه و محتوای موجود در سایت خود را برای ارجاع در هر بخش (و زیر بخش) جستجو کنید.

9. نکات عملی را وارد کنید

هدف شما از نوشتن مطالب این است که اطمینان حاصل کنید خوانندگان چیز ارزشمندی یاد می گیرند. به این ترتیب ، شانس بیشتری وجود دارد که آنها آن را به اشتراک بگذارند و از خط خارج شوند. آنها حتی ممکن است در لیست نامه های پستی شما ثبت نام کنند یا محتوای دروازه دار را بارگیری کنند.

ساده ترین راه برای یادگیری چیزی به خوانندگان خود ارائه نکات خاص و عملی است که به طور دقیق بیان می کند که چگونه هر کاری را که صحبت می کنید انجام دهید.

برای انجام این کار به خوبی ، باید در زمینه کاری خود متخصص باشید. به همین دلیل است که من در مورد بازاریابی می نویسم تا جراحی مغز!

به عبارت دیگر ، آنچه می دانید بنویسید. در مورد چگونگی حل گام به گام مشکلات دنیای واقعی بحث کنید. ابزارها و فرایندهای مرجعی که استفاده می کنید. اگر خودتان آنها را خلق کرده اید ، بهتر است.

10. فاکتورهای اعتماد را اضافه کنید

محتوای بسیار زیادی در آنجا وجود دارد. حتی اگر در یک مکان مبهم باشید ، صدها مقاله وجود دارد که موضوعات مشابه شما را پوشش می دهند.

چرا خوانندگان باید محتوای شما را از دیگران انتخاب کنند؟

یکی از بهترین راه های برجسته شدن در بین جمع قابل اعتماد بودن محتوای خود است. اگر افراد می دانند که محتوای شما به خوبی تحقیق شده و معتبر است ، به احتمال زیاد روی آن کلیک می کنند.

صادقانه بگویم ، داشتن یک نام بزرگ در زمینه شما کمک می کند. اکنون که بسیاری از مردم می دانند من کی هستم ، طبیعتاً من نسبت به ناشران کمتر شناخته شده برتری دارم.

با این حال ، همیشه اینطور نبود من باید از جایی شروع می کردم تا ارزش خود را ثابت کنم. بک لینک به من در انجام این کار کمک کرد و آنها نیز می توانند به شما کمک کنند. به طور خاص ، شما باید:

  • با پیوند دادن به منابع معتبر از نکات موجود در محتوای خود پشتیبانی کنید. پیوند با منابع اصلی جریان رسانه ای ، سایت های دولتی ، دانشگاه ها و مارک های مطرح می تواند نوشتن مطالب شما را معتبرتر کند.
  • سایت های معتبری را برای پیوند دادن به مطالب خود دریافت کنید. اگر سایتی با اقتدار بالا مانند نیویورک تایمز به محتوای شما پیوند دهد ، این نشانه خوبی است که مردم می توانند به شما اعتماد کنند. به عنوان یک پاداش ، می تواند به شما در رتبه بندی بهتر در جستجوی ارگانیک کمک کند.
مقاله مرتبط  چگونه در 60 ثانیه از SEO رقیب خود جاسوسی کنید

نمونه هایی از عالی نوشتن مطالب

نوشتن مطالب خارق العاده در عمل چگونه است؟ در اینجا سه ​​سایت وجود دارد که به طور مداوم آن را درست می کنند:

1. HubSpot

هر از چندگاهی ، HubSpot مزایای ایجاد محتوای عمیق در موضوعاتی را که برای مخاطبان اصلی تیم های فروش و بازاریابی اهمیت دارد ، نشان می دهد. حتی وبلاگ های جداگانه ای نیز به بازاریابان و فروشندگان اختصاص دارد. محتوای آن علاوه بر اینکه آموزنده است ، با هدایت خوانندگان به سمت ابزارهای پرداختی و محتوای دروازه شده آن ، نقشی اساسی در چرخه خریدار دارد.

2. LinkedIn

LinkedIn به عنوان بزرگترین پلت فرم حرفه ای شبکه های اجتماعی جهان ، منبع بسیار معتبری است. مقالات آن بجای اینکه محتوای کم ارزش را برانگیزد ، اغلب شامل آن هستند تحقیق منحصر به فرد، ارزشمندتر کردن آن

3. ووکامرس

ووکامرس تنها است محبوبترین راه حل فناوری تجارت الکترونیکی در بازار.

پلاگین آن برای سهولت راه اندازی فروشگاه آنلاین طراحی شده است و هدف وبلاگ آن پشتیبانی از آن است. علاوه بر توصیه های عملی ، به طور منظم از ویژگی های آن برخوردار است داستانها از مارک های ارائه دهنده بازارهای ویژه ، که می تواند منبع الهام فوق العاده ای برای کارآفرینان باشد.

سوالات متداول نوشتن مطالب

محتوا نویس به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

به طور متوسط ​​نویسنده محتوا باید مهارت تحقیق و توانایی ترجمه یافته ها به نسخه جذاب را داشته باشد. علاوه بر این ، انضباط شخصی و مدیریت زمان یک امر ضروری است و دانش در مورد بهترین روشهای جستجوگرها به شما کمک می کند.

آیا نوشتن مطالب سخت است؟

هر کسی می تواند برخی از کلمات را در یک صفحه قرار دهد ، اما نوشتن محتوای با کیفیت که مورد توجه مخاطبان شما قرار گیرد ، می تواند مشکل باشد.

نوشتن مطالب SEO چیست؟

این همه چیز در مورد ایجاد موتورهای جستجوی محتوا است که می توانند درک کنند. قبلاً در مورد پر کردن کلمات کلیدی در هر جمله بود ، اما اکنون کمی بیشتر در آن وجود دارد.

انواع اصلی نوشتن محتوا کدامند؟

نوشتن مطالب را می توان به دو دسته تقسیم کرد: بازاریابی محتوا و نوشتن متن. مورد اول شامل مواردی مانند وبلاگ ها و کتاب های الکترونیکی است ، در حالی که مورد دوم شامل وب سایت و نسخه تبلیغاتی است.

نتیجه گیری نوشتن مطالب

نوشتن محتوای عالی با تعریف مخاطبان شما شروع می شود.

اگر نمی فهمید برای چه کسانی می نویسید و آنها می خواهند چه چیزی بشنوند ، نمی توانید محتوای جذاب ایجاد کنید. مطمئناً ، ممکن است کلمات خوبی بنویسید ، اما آنها احتمالاً منجر به فروش یا فروش نمی شوند ، زیرا افراد مناسبی را هدف قرار نمی دهند.

هر بار با توجه به مخاطب خود شروع کنید و احتمال اینکه محتوای بهتری ایجاد کنید وجود دارد.

تکنیک های امتحان شده و مورد اعتماد شما برای نوشتن محتوای عالی چیست؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید