آموزش سئو

یک راهنمای ساده برای SERP ها

سپتامبر 7, 2020

SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) لیستی هستند که هر زمان در موتور جستجو جستجو می کنید ، می بینید.

برای بیشتر ما (63٪ ، به علاوه 90٪ از جستجوهای تلفن همراه) ، این موتور جستجو Google خواهد بود ، بنابراین اگر وب سایت شما در SERP های Google عملکرد خوبی داشته باشد ، شما شاهد ترافیک ارگانیک زیادی خواهید بود.

وقتی نوبت به بازاریابی دیجیتال می رسد ، ترافیک ارگانیک چیزی شبیه جام مقدس است. چرا؟ زیرا برخلاف تبلیغات پولی ، جایی که برای جلب توجه به مطالب خود هزینه پرداخت می کنید ، کلیک های ارگانیک = کلیک رایگان.

با این حال ، SERP ها مانند گذشته ساده نیستند و روش های مختلفی وجود دارد که می توانند بر میزان ترافیک آلی شما تأثیر بگذارند.

بنابراین ، بیایید نگاهی به برخی از اشکال مختلف ترافیک ، چگونگی تأثیر SERP بر آنها و چگونگی جلب توجه وب سایت خود در SERP ها بیندازیم.

انواع نتایج SERP چیست؟

وقتی به Google SERP یا هر صفحه نتایج دیگر موتور جستجو نگاه می کنید ، دو نوع نتیجه ارگانیک و پولی مشاهده خواهید کرد.

مثال ارگانیک SERP
مثال ارگانیک SERP

نتایج در جعبه قرمز لیست های پولی است و همه موارد سبز لیست های ارگانیک هستند. هرکدام دارای نکات مثبت و منفی هستند و تأثیر آن بر SERP است.

نتایج جستجوی پولی

Google AdWords به وب سایت ها این امکان را می دهد تا در بالای SERP برای کلمات کلیدی انتخابی خود نشان داده شوند و آنها هر بار که کسی آگهی خود را کلیک می کند به Google هزینه می دهند.

این نتایج در بالا و پایین SERP نمایش داده می شود و در کنار URL “آگهی” با حروف درشت نوشته شده است.

همانطور که از برجستگی آنها در بالای SERP می دانید ، این تبلیغات می توانند نقشی اساسی در جذب مخاطب به وب سایت شما داشته باشند و کمپین های تبلیغاتی پولی غالباً همراه با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) انجام می شوند.

نتایج جستجوی ارگانیک

نمونه اصطلاح جستجوی “نرم افزار CRM” ما در بالا نشان داده شده است که روش های مختلفی را که یک سایت می تواند از طریق SERP ها به بازدید کنندگان ارگانیک برساند نشان می دهد.

همه ما به لیست ارگانیک سنتی یک عنوان و شرح متا عادت کرده ایم ، اما Google موارد بیشتری اضافه کرده است ویژگی های SERP در سالهای اخیر. این ویژگی ها مانند Featured Snippet and Knowledge Pack که در مثال مشاهده می کنید ، می تواند به میزان قابل توجهی بر ترافیک ارگانیک تأثیر بگذارد.

از آنجا که تبلیغات پولی راهی سریع برای رسیدن به بالای صفحات نتایج است (بالاترین پیشنهاد دهنده برنده خواهد شد) ، رقابت برای نتایج آلی شدید و پیچیده تر است.

با این حال ، اگر یاد بگیرید چگونه صفحات خود را در SERP قرار دهید و بدانید چگونه می توانید کلیک های افراد را بدست آورید ، ترافیک ارگانیک بسیار بیشتری خواهید دید.

سئو چگونه جای می گیرد؟

SERP جایی است که اکثریت قریب به اتفاق سخت افزار SEO کار می کند. سئو مسئولیت اطمینان از اینکه وب سایت شما در SERPS نشان داده می شود ، سهم کافی از کلیک را دارد و به شما اطمینان می دهد کاربران پس از کلیک بر روی وب سایت شما ، آنچه را که به دنبال آن هستند ، پیدا می کنند.

SERP ها و SEO به طور ذاتی با هم مرتبط هستند. اقداماتی که در این زمینه انجام می دهید کلیدهای ایجاد ترافیک ارگانیک و دستیابی به اهداف ترافیکی شما هستند.

اغلب اوقات ، مردم در مورد SEO می شنوند و فکر می کنند این کار بسیار پیچیده است. اما این یک فرآیند است و مراحل ساده SEO می تواند شما را به بالای نتایج برساند.

مقاله مرتبط  بهترین نرم افزار CRM سال 2020

https://www.youtube.com/watch؟v=gmB_TC92I8w

شما می توانید به موقعیت های برتر در SERP برسید و می توانید حجم قابل توجهی از ترافیک آلی را ایجاد کنید. شما فقط باید با SEO خود سازگار باشید و مراحل درست را دنبال کنید.

تغییرات اندک در نتایج SERP تفاوت زیادی در میزان بازدید شما ایجاد می کند

هدف اصلی گوگل و سایر موتورهای جستجو ارائه نتایج بی عیب و نقص جستجوی کاربر است. برای انجام این کار ، Google از الگوریتم هایی استفاده می کند که صدها فاکتور مختلف را برای تعیین بهترین نتایج جستجو در هر فرد به کار می برد.

این سطح شخصی سازی به این معنی است که SERP ها می توانند بسیار متفاوت باشند. در اینجا برخی از جنبه های اصلی SERP وجود دارد که می تواند تا حد زیادی بر ترافیک آلی شما تأثیر بگذارد.

رتبه بندی در صفحه یک

وقتی به صفحه نتایج می رسید ، آیا تا به حال به صفحه دو رسیده اید؟ یا آیا از تعداد انگشت شماری از نتایج کم می کنید تا ببینید کدام یک به شما کمک می کند؟

در مواردی نادر ، ممکن است به صفحه دوم کلیک کنیم تا ببینیم چه چیزهایی در آنجا وجود دارد ، اما اکثر ما نتایج برتر را انتخاب می کنیم ، به همین دلیل بین صفحه یک و صفحه دو SERP ها افت ترافیکی گسترده ای وجود دارد.

در صفحه یک ، لیست ها کسب می کنند 88.7٪ از همه کلیک ها ، باقی صفحات دیگر برای مبارزه با آن برای 11.3٪ باقی مانده. این تفاوت فقط اهمیت رتبه بندی در صفحه یک را نشان می دهد – اکثر مردم هرگز به صفحه دو نمی رسند.

همه موقعیت ها به طور یکسان ایجاد نشده اند

بنابراین شما فکر می کنید ، “این عالی است ، اگر من به صفحه یک برسم ، همه چیز مرتب شده ام.”

متأسفانه ، این مورد نیست.

اگرچه رفتن به صفحه یکی از SERP یک شروع عالی است ، اما این تنها بخشی از این چالش است. واریانس بزرگی بین میزان کلیک (CTR = تعداد کلیک تقسیم بر تعداد نمایش لیست شما) برای سه نتیجه برتر و CTR برای موارد پایین تر وجود دارد. این موقعیت ها بر میزان ترافیک آلی شما تأثیر می گذارد.

در اینجا نحوه کار CTR آمده است هر موقعیت در SERP:

  1. 23.3٪
  2. 20.5٪
  3. 13.3٪
  4. 8.7٪
  5. 6.3٪
  6. 4.7٪
  7. 3.8٪
  8. 3.1٪
  9. 2.7٪
  10. 2.3٪

شما ممکن است به صفحه یک رسیده باشید ، اما به طور واضح انگیزه بزرگی برای رسیدن به بالای صفحه وجود دارد.

چه جنبه هایی از SERP می تواند ترافیک ارگانیک شما را مهار کند؟

در بخش آخر ، ما اشاره کردیم که 88.7٪ از کلیک ها به نتایج صفحه یک می روند ، اما این بدان معنی نیست که 88.7٪ از کل جستجوها به لیست های ارگانیک مراجعه می کنند.

فقط 41.45٪ از جستجوها با یک کلیک ارگانیک پایان می یابد.

موانع عمده برای دستیابی به ترافیک ارگانیک بیشتر چیست؟

ترافیک پرداخت شده

تبلیغات پولی بصورت برجسته در SERP وجود دارد ، بنابراین جای تعجب نیست که تعداد زیادی کلیک را به خود جلب کند. این ترافیک قابل توجه است ، اما در واقع حدود 3.58٪ از کل کلیک ها را تشکیل می دهد.

دلیل این امر این است که تبلیغات پولی برای هر واژه جستجو نمایش داده نمی شود.

به طور کلی ، وجود دارد سه نوع جستجو: اطلاعاتی ، ناوبری و معاملاتی. تبلیغ کنندگان برای هر کلیک هزینه پرداخت می کنند و بازدهی خوبی را از سرمایه خود می خواهند ، بنابراین تمایل دارند روی اصطلاحات جستجوی معاملات با بیشترین قصد خریدار تمرکز کنند.

مقاله مرتبط  بهترین بررسی های سرویس VPN سال 2020

گرچه هنوز می توانید برای این عبارات جستجوی معامله ای کلیک های ارگانیک دریافت کنید ، اما بهتر است از Ubersuggest استفاده کنید تا بفهمید کدام عبارات جستجو دارای سهم بالایی از کلیک های پرداخت شده هستند.

اگر به هزینه هر کلیک (CPC) کلمه کلیدی خود نگاه کنید ، می بینید که تبلیغات در کدام کلمات کلیدی غلبه دارند. همانطور که در نتایج زیر مشاهده می کنید ، “CRM tools” از CPC بالایی برخوردار است ، به این معنی که احتمالاً افراد زیادی برای آن رقابت می کنند و احتمال اینکه شما در رقابت با تبلیغات باشید بیشتر است.

ubersuggest هزینه های پرداخت شده

همچنان می توانید از طریق این عبارات جستجو ، کلیک های ارگانیک را بدست آورید ، اما خطر این را دارید که توسط تبلیغات پولی به پایین صفحه رانده شوید.

این جستجوی عبارت “نحوه استفاده از نرم افزار CRM” یک نمونه برجسته است. هیچ نتیجه ارگانیک دیگری قبل از جمع شدن به جز یک ویدیو وجود ندارد ، به این معنی که شما باید قبل از دیدن حتی یک لیست ارگانیک سنتی به پایین پیمایش کنید.

نحوه استفاده از نرم افزار CRM به عنوان مثال SERP

برای اینکه بتوانید در SERP به خوبی عمل کنید ، باید بسیار متمرکز بر تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود باشید تا با یک عکس العمل واقعی از به دست آوردن موقعیت برجسته در SERP ، عبارات جستجو را پیدا کنید.

بدون کلیک جستجو

گوگل و سایر موتورهای جستجو همیشه در تلاشند تا تجربه جستجوی بهتری برای کاربران خود ایجاد کنند. روشی که آنها با معرفی ویژگیهای SERP مانند Featured Snippets و Knowledge Panels و دسترسی سریع افراد به اطلاعات اولیه ، این کار را انجام داده اند.

در این جستجو برای “چرا از CRM استفاده می شود” ، ما می توانیم قدرت قطعه برجسته را ببینیم.

CRM هدف SERP قطعه ویژه

با استفاده از قطعه ویژه ، Google بدون اینکه روی لینک کلیک کند ، پاسخ سرعتی را به کاربر داد. این بدان معناست که حتی اگر Salesforce برنده این قسمت باشد و SuperOffice اولین لیست ارگانیک سنتی را دارد ، هیچکدام از آنها کلیک نکردند. این یک جستجوی بدون کلیک است زیرا کاربر می تواند قطعه را بخواند.

مطمئناً ، افراد زیادی به اندازه کافی کنجکاو خواهند شد تا برای اطلاعات بیشتر به Salesforce یا SuperOffice کلیک کنند ، اما کنجکاوی برخی از کاربران توسط The Featured Snippet برآورده خواهد شد. کلیک نکنید 49٪ از کل جستجوها مربوط به جستجوها است.

چگونه می توانید از SERP برای دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر استفاده کنید؟

علی رغم رقابت با تبلیغات پولی و تعداد جستجوی بدون کلیک ، هنوز بیش از اندازه ترافیک ارگانیک برای جابجایی وجود دارد. با این حال ، شما باید بدانید که چگونه از SERP ها به نفع خود استفاده کنید.

هر SERP رهبر بسته خود است و این افراد برای حفظ این موقعیت تلاش زیادی می کنند ، بنابراین شما باید سخت کار کنید تا آنها را از بین ببرید.

چگونه اون کار را انجام می دهی؟

نکته مهم در مورد SEO این است که شما کاملاً بر محتوایی که می گذارید و نحوه ظاهر شدن در SERP کنترل کامل دارید. اگر از این عاقلانه استفاده کنید ، می توانید CTR خود را به میزان قابل توجهی تقویت کنید و بر میزان ترافیک آلی تأثیر مثبت بگذارید. در اینجا نحوه

محتوای با کیفیت و مناسب تولید کنید

Google می خواهد مرتبط ترین پاسخ ها را در مورد جستجوی آنها به کاربران ارائه دهد. برای رتبه بندی بالاتر ، صفحه شما باید دو کار مهم را انجام دهد. اول ، باید مربوط به درخواست جستجو باشد ، و دوم ، محتوای با کیفیت بالا باشد.

مقاله مرتبط  چگونه آژانس تجارت الکترونیکی مناسب را انتخاب کنیم

اگر به این دو هدف نرسیده اید ، Google انگیزه ای ندارد که شما را در صفحه یک قرار دهد زیرا به جستجوگران در رسیدن به اهدافشان کمک نمی کنید.

این عنصر جایی است که تحقیق کلمات کلیدی شما به شما کمک می کند تا دقیقاً بفهمید مخاطب شما چه چیزی می خواهد ببیند. وقتی می دانید مخاطب مورد نظر شما به دنبال چه چیزی است ، پس می توانید محتوای بیش از حد مربوطه را که افراد را به سمت وب سایت شما جذب می کند ، ارائه دهید.

هر چه تعداد افرادی که به سایت شما کلیک می کنند و با محتوا درگیر می شوند بیشتر باشد ، موتورهای جستجو به شما کمک می کنند تا در انجام وظیفه خود به آنها پاداش دهید.

لیست خود را برجسته کنید

شما کنترل کاملی بر شکل ظاهری لیست خود در SERP دارید. می توانید عنوان ، توضیحات متا خود را ویرایش کرده و از جنبه های دیگری مانند این استفاده کنید داده های ساختاری، بنابراین از این فرصت استفاده کنید تا در میان جمعیت برجسته شوید.

اگر برای یک عبارت جستجو در رتبه سوم قرار دارید ، لیست برتر نسبت به شما برتری دارد. اما می توانید با تهیه یک عنوان و توصیف جذاب تر و مرتبط تر ، این مسئله را برگردانید. (Google معمولاً از عنوان و شرح صفحه انتخاب شده استفاده می کند اما گاهی اوقات آن را اصلاح می کند.) لیست شما خارج از بازار برای کلیک رقابت می کند ، بنابراین مانند یک آگهی با آن رفتار کنید و برای فریب کاربران تلاش کنید.

آن ویژگی های SERP را دریافت کنید

Google به استفاده از آن ویژگیهای SERP “اضافی” ادامه خواهد داد ، بنابراین شما همچنین می توانید آن را بپذیرید و مطمئن شوید وب سایت شما در آن ویژگی دارد.

ویژگی های SERP ممکن است منجر به درصد بالاتری از جستجوهای بدون کلیک شود ، اما همچنین با برنده شدن در آنها CTR های بسیار بالاتر نیز منجر می شود. Hubspot دریافت که سایتهایی که دارای قطعه های ویژه هستند دارای یک نرخ کلیک به طور چشمگیری بالاتر.

قطعه های ویژه ، پانل های دانش ، بسته های محلی ، نتایج خرید: همه آنها در کاربران برجسته و جالب هستند. اگر می توانید این ویژگی ها را محکم کنید ، فرصتی عالی برای افزایش بازدیدهای ارگانیک خود پیدا کرده اید.

اگر روشهای خوب SEO را دنبال می کنید ، یک فرصت خوب برای برنده شدن این ویژگیهای SERP دارید ، اما همچنین می توانید برای افزایش شانس برنده شدن ویژگیهای خود مانند گنجاندن در یک قطعه ، اقدامات خاصی انجام دهید.

نتیجه

SERP به سادگی نتایجی است که کاربران هنگام تایپ کردن در Google یا هر موتور جستجوی دیگر مشاهده می کنند ، اما این قدرت به شما کمک می کند تا پتانسیل کامل وب سایت خود را باز کنید.

اگرچه ممکن است پیچیده به نظر برسند ، اما اقدامات محسوسی وجود دارد که می توانید برای رتبه بندی خوب در SERP ها و ایجاد ترافیک ارگانیک مورد نظر خود انجام دهید. در حالی که موتورهای جستجو همیشه SERP ها را تغییر می دهند ، SEO و محتوای با کیفیت بالا ، می توانند به شما کمک کنند تا در رتبه اول باشید.

اکنون که به خوبی درک کرده اید که SERP چیست ، وقت آن است که بهینه سازی SEO خود را شروع کنید تا به وب سایت خود در رسیدن به اهداف خود کمک کنید.

ترافیک ارگانیک بیشتر به شما در رسیدن به چه اهدافی کمک می کند؟