آموزش سئو

یک راهنمای جامع برای مبتدیان

ژوئن 22, 2021

با بیش از 2.74 میلیارد کاربر فعال ماهانه، فیس بوک جهان است محبوبترین پلت فرم رسانه های اجتماعی. از منظر بازاریابی ، فرصت های زیادی برای تعامل با مخاطبان جدید و گسترش توانایی شرکت شما وجود دارد.

چگونه از این فرصت ها استفاده می کنید؟ با طراحی یک استراتژی بازاریابی در فیس بوک.

برای مبتدیان ، همه اینها کمی دلهره آور به نظر می رسد اما نگران نباشید. اگر در بازاریابی فیس بوک تازه وارد هستید ، بگذارید با استفاده از ابزارهای موجود به نفع خود شما را راهنمایی کنم.

بازاریابی فیس بوک چیست؟

بازاریابی در فیس بوک اصطلاح جذابی برای روش های مختلفی است که می توانید تجارت خود را در فیس بوک بازاریابی کنید. آن شامل:

  • تبلیغات فیس بوک
  • صفحات تجاری
  • فیس بوک مارکت
  • گروه های فیس بوک

برای هر بودجه یک استراتژی بازاریابی وجود دارد ، خواه به دنبال یک راه حل رایگان بازاریابی در شبکه های اجتماعی باشید و یا می خواهید مبلغی منظم برای تبلیغات فیس بوک پرداخت شده اختصاص دهید.

چرا باید از بازاریابی فیس بوک استفاده کنید؟

اولا ، بیش از 90 میلیون مشاغل در حال حاضر در فیس بوک هستند. دور و بر 1.88 میلیارد کاربر حداقل یک بار در روز به فیس بوک دسترسی پیدا کنید ، و حداقل 17 درصد از کاربران برای ارتباط با مارک ها و محصولات به فیس بوک بپیوندید.

به عبارت دیگر ، مشاغل به طور فعال مشتریان را در سراسر این بستر رسانه های اجتماعی دنبال می کنند ، بنابراین منطقی است که حضور خود را در آنجا ایجاد کنید.

دیگه چی، 45 درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان به سیستم عامل هایی مانند فیس بوک مراجعه کنید تا در مورد محصولاتی که می خواهند خریداری کنند بیشتر بدانید. با تبلیغات موثر در فیس بوک می توانید به آنها کمک کنید تا برند شما را کشف کنند.

انواع تبلیغات فیس بوک

فیس بوک به شما امکان می دهد چهار نوع تبلیغ اصلی را انتخاب کنید.

تبلیغات تصویری

تبلیغات تصویری استاتیک برای هدایت بازدید به وب سایت شما ایده آل است.

آنها باید در قالب JPG یا PNG باشند و عنوان نباید بیش از 40 نویسه باشد. از آنجا که فقط 125 نویسه برای پیام اصلی دارید ، بهترین کار برای تماس واضح و روشن برای عمل (CTA) است.

تبلیغات ویدیویی

با تبلیغات ویدئویی می توانید یک محصول را به نمایش بگذارید ، توصیفات مشتری را تبلیغ کنید یا نام تجاری خود را ارتقا دهید. پست های ویدئویی ، به طور کلی ، دارای 6.09 درصد میزان تعامل در فیس بوک، که چشمگیر است ، اما اگر ویدیویی با کیفیت پایین و پیام نامشخص باشد ، بینندگان خود را از دست خواهید داد.

تبلیغات چرخ فلک

با تبلیغات چرخ فلک ، افراد می توانند با انبوهی از تصاویر پیمایش کنند تا همان محصول را از چند زاویه ببینند.

اگرچه این مورد برای تجارت الکترونیکی عالی است ، اما تبلیغات چرخ فلک برای نمایش محصولات یا لیست های مختلف ، به عنوان مثال ، املاک در بازاریابی املاک و مستغلات ایده آل نیستند.

آگهی های مجموعه

مجموعه های تصاویر برای نمایش محصولات در فروشگاه تجارت الکترونیکی شما عالی هستند ، اما مانند تبلیغات تصویری ، شما به یک عنوان کوتاه و یک پیام اصلی با 125 حرف محدود می شوید ، بنابراین برای انتقال اطلاعات مناسب نیستند.

نوع آگهی انتخاب شما بستگی زیادی به هدف کمپین شما دارد. به عنوان مثال ، یک تصویر برای هدایت CTA از نظر بصری در خانه عالی است ، در حالی که فیلم ها برای جذب مخاطبان مفید هستند.

برای Facebook Ads نیز هزینه مشخصی وجود ندارد. وقتی تو پیشنهاد در اسلات تبلیغات در سراسر سیستم عامل ، هزینه تبلیغات بستگی به مبلغی دارد که مایلید برای تأمین شیار مورد نظر خود پرداخت کنید.

مراحل شروع بازاریابی فیس بوک

برای استفاده از تبلیغات Facebook ، بهتر است اگر صفحه Facebook خود را برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اید ، اگر قبلاً آن را ندارید. یکی را با عنوان تنظیم کنید اینجا.

به مدیر تبلیغات دسترسی پیدا کنید

ابتدا باید به مدیر تبلیغات دسترسی پیدا کنید.

مدیر تبلیغات “مرکز” ایجاد ، مدیریت و ردیابی کمپین های تبلیغاتی فیس بوک است. می توانید وارد شوید اینجا.

مقاله مرتبط  لطفاً این کار را قبل از به روزرسانی آینده Google انجام دهید

هدف تبلیغات خود را انتخاب کنید

در مرحله بعد ، با تعیین هدف تبلیغات ، آنچه را از کمپین خود می خواهید تعیین کنید. سه دسته برای انتخاب وجود دارد:

1. اهداف آگاهی

2. اهداف ملاحظه

  • ترافیک
  • نامزدی
  • نصب برنامه
  • بازدیدهای ویدئویی
  • نسل سرب
  • پیام ها

3. اهداف تبدیل

  • تبدیل
  • فروش کاتالوگ
  • ترافیک فروشگاه

روی دکمه سبز “ایجاد” کلیک کنید و هدف خود را انتخاب کنید:

نحوه شروع بازاریابی در فیس بوک - اهداف تبدیل

کمپین خود را نامگذاری کنید

یک نام به شما کمک می کند تا کمپین را در Ads Manager پیگیری کنید.

پس از انتخاب نام ، تأیید کنید که آیا می خواهید نسخه های مختلف همان تبلیغ را با استفاده از تست A / B در برابر یکدیگر آزمایش کنید. این اختیاری است و بعداً می توانید نظر خود را تغییر دهید.

به صفحه بعد بروید.

بودجه و برنامه خود را تنظیم کنید

ابتدا انتخاب کنید کدام صفحه را تبلیغ کنید. این احتمالاً صفحه شرکت شما است.

سپس ، بودجه ماهانه یا روزانه را برای کمپین تبلیغات فیس بوک خود تعیین کنید و مشخص کنید که چه زمانی می خواهید کمپین شما شروع شود. می توانید تاریخ پایان را نیز تعیین کنید.

اگر می خواهید ، می توانید تبلیغ خود را بر اساس مناطق زمانی برنامه ریزی کنید تا اطمینان حاصل کنید که مخاطب شما احتمالاً آن را می بیند. به عنوان مثال ، اگر مخاطب ایالات متحده را هدف قرار دهید ، می توانید تبلیغات خود را در ساعات روز ایالات متحده و غیره اجرا کنید:

نحوه شروع بازاریابی در فیس بوک - بودجه و برنامه خود را تنظیم کنید

مخاطبان خود را انتخاب کنید

مخاطب هدف خود را بر اساس جنسیت ، سن ، مکان و زبان ایجاد کنید. پس از اینکه درک وسیعی از تبلیغات خود پیدا کردید ، می توانید مخاطب خود را بر اساس رفتارها و علایق کاربر تنظیم کنید تا شانس خود را برای رسیدن به افراد مناسب افزایش دهید.

اگر از دسترسی تبلیغات خود راضی هستید ، ادامه دهید.

محل تبلیغات خود را انتخاب کنید

تصمیم بگیرید که تبلیغ شما از کجا باید نمایش داده شود. برای مبتدیان ، شما ممکن است بهترین انتخاب “مکانهای خودکار” باشد تا فیس بوک بتواند تعیین کند که به کجا بهترین کشش را دارد.

اگر از دانش بیشتری برخوردار هستید ، می توانید مکان را براساس مثلاً نوع دستگاه ، سکوی رسانه های اجتماعی (فیس بوک یا اینستاگرام) و سیستم عامل سفارشی کنید:

نحوه شروع بازاریابی در فیس بوک - مکانهای تبلیغاتی خود را انتخاب کنید

کنترل های ایمنی نام تجاری خود را تعیین کنید

شما می توانید محتوایی را که نمی خواهید تبلیغ شما در کنار آن نمایش داده شود ، مانند محتوای خشن ، حساس یا توهین آمیز ، مشخص کنید.

از این صفحه می توانید استراتژی پیشنهاد خود را کمی بیشتر تنظیم کنید. اگرچه برای مبتدیان ، بهتر است در ابتدا به گزینه های پیش فرض پایبند باشید و در صورت لزوم بعداً تغییرات را اعمال کنید.

تبلیغ فیس بوک خود را ایجاد کنید

در آخر ، قالب تبلیغ خود را انتخاب کنید ، نسخه تبلیغ را تایپ کنید و تصاویر یا فیلم های خود را وارد کنید. هنگامی که از تبلیغ خوشحال شدید ، برای پخش مستقیم روی دکمه “انتشار” کلیک کنید.

تبریک می گویم ، شما اولین تبلیغ فیس بوک خود را ایجاد کرده اید!

نکاتی برای ایجاد تبلیغات عالی در فیس بوک

برای استفاده بیشتر از تبلیغات فیس بوک خود ، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید بخاطر بسپارید.

  • برداشت های اول مهم است ، بنابراین از تصاویر با کیفیت و با وضوح بالا برای هر تبلیغ استفاده کنید.
  • پیشنهاد ارزش خود را به وضوح برجسته کنید و از گرافیک بیش از حد شلوغ و آشفته پرهیز کنید.
  • CTA خود را برای جلب توجه کاربر بسیار قابل مشاهده و گیرا نگه دارید.
  • با نمایش افرادی که از آنها در تبلیغات ویدئویی خود استفاده می کنید ، محصولات خود را زنده کنید.
  • برای ایجاد احساس جامعه ، در صورت لزوم ، محتوای تولید شده توسط کاربر را در آن بگنجانید.
  • فیلم ها و تصاویر خود را عمودی کنید ، بنابراین در دستگاه های تلفن همراه به درستی نمایش داده می شوند.
  • با استفاده از آزمایش A / B ، بررسی کنید کدام نسخه از تبلیغات بهترین عملکرد را دارد.

نمونه هایی از مبارزات عالی بازاریابی در فیس بوک

آیا می خواهید ببینید چگونه مشاغل مشابه شما باعث تبلیغات فیس بوک می شوند؟ در اینجا دو شرکت برخی از نکاتی را که به تازگی بیان کردم عملی می کنند.

مقاله مرتبط  خدمات مشاوره اتوماسیون بازاریابی

شرکت آموزشی

The Teaching Company ، یک شرکت ارائه دهنده دوره در سطح دانشگاه ، برای تبلیغ دوره آزمایشی یک ماهه خود ، یک دوره را اجرا کرد انواع تبلیغات تصویری برای جلب نظر جمعیت های مختلف:

نمونه هایی از مبارزات عالی بازاریابی در فیس بوک - شرکت آموزشی

ارزش پیشنهادی کاملاً واضح است ، CTA غیرقابل کتمان است و این شرکت ثبت نام در محاکمه را برای مشتریان آسان می کند. در نتیجه ، این کمپین 15540 اشتراک جدید ایجاد کرد که 10 برابر بیشتر از تعداد اشتراک ماهانه آن بود.

غذای آماده؟ با خاموش کردن منظم تصاویر ، تبلیغ خود را تازه نگه دارید و همیشه CTA مشخص داشته باشید.

GoPro

به ایجاد اعتیاد به مواد مخدره GoPro در اطراف دوربین HERO9 خود مسابقه ای را با عنوان “چالش میلیون دلاری” برگزار کرد. در ازای ارسال تصاویر خام GoPro از دوربین HERO9 ، مردم برای کسب سهمی از جایزه 1 میلیون دلاری مسابقه ای وارد مسابقه شدند.

بیست و نه هزار نفر وارد مسابقه شدند ، بیش از 668،000 کاربر فیس بوک این فیلم را مشاهده کردند و 56 برنده هر کدام تقریبا 18000 دلار به خانه بردند.

درس؟ از تبلیغات ویدئویی استفاده کنید تا مخاطبان خود را به نام تجاری خود نزدیک کرده و به جمعیتهای متنوع جدید برسید.

روش های دیگر استفاده از بازاریابی فیس بوک برای رشد نام تجاری خود

همانطور که قبلا توضیح دادم ، تبلیغات فیس بوک قطعاً تنها راه رشد نام تجاری شما از طریق سیستم عامل نیست. اگر می خواهید از حضور خود در فیس بوک بیشترین استفاده را ببرید ، در اینجا چند استراتژی دیگر برای آزمایش وجود دارد.

یک گروه فیس بوک راه اندازی کنید

با راه اندازی یک گروه فیس بوک برای تجارت خود به مشتریان خود مکانی برای تعامل بدهید.

شما می توانید از Groups برای موارد زیر استفاده کنید:

  • ایجاد اعتیاد به مواد مخدره در مورد محصولات.
  • رویدادهای برند را تبلیغ کنید
  • در مورد تجارت خود صحبت کنید
  • با پیروان خود درگیر شوید

شروع یک گروه فیس بوک رایگان است.

به Facebook Marketplace بپیوندید

اگر محصولات را به صورت آنلاین می فروشید ، Facebook Marketplace را بررسی کنید. Marketplace به شما امکان می دهد به سرعت با مشتریان بالقوه ای که از قبل آماده خرید هستند ارتباط برقرار کنید و همچنین می توانید از طریق لیست های بسیار هدفمند ، به طور موثرتری به خریداران محلی برسید.

لیست کردن در Marketplace نیز رایگان است.

از صفحه کسب و کار خود استفاده کنید

صفحه فیس بوک شما در واقع یک ابزار بازاریابی رایگان است.

در ابتدایی ترین سطح ، می توانید از آن برای به اشتراک گذاشتن محتوا و جذب مخاطبان استفاده کنید. با این حال ، بسته به نوع تجارت خود ، می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

  • قرارها را تنظیم کنید
  • پاسخ به سوالات
  • اشتراک تبلیغات
  • مردم را بارگیری کنید تا یک برنامه را بارگیری کنند.

علاوه بر این ، می توانید به لیست Marketplace خود پیوند دهید تا بتوانید بازدیدکنندگان صفحه را به مشتریان با وفاداری تبدیل کنید.

چگونه موفقیت کمپین بازاریابی فیس بوک خود را پیگیری کنیم

هنگام اجرای یک کمپین بازاریابی در فیس بوک ، می خواهید معیارهایی مانند:
– نمایش تبلیغات
– فرکانس تبلیغات
– نرخ کلیک (CTR)
– نرخ تبدیل
– هزینه هر تبدیل

فیس بوک سه ابزار اصلی را برای ردیابی معیارها مانند اینها ارائه می دهد: مدیر تبلیغات ، مدیر رویدادها و مجموعه کسب و کار فیس بوک.

  1. مدیر تبلیغات

    ویژگی “گزارش” مدیر تبلیغات به شما امکان می دهد با یک نگاه ، عملکرد تبلیغات خود را مشاهده کنید. از نمایش آگهی های ویدیویی گرفته تا تبدیل وب سایت های منسوب به آگهی فیس بوک ، می توانید با ایجاد یک گزارش ، تمام آمارهای مربوطه را مشاهده کنید.

    به گزارش تهیه کنید، به سادگی مدیر تبلیغات را باز کنید ، به بخش “تجزیه و تحلیل و گزارش” بروید ، “گزارش تبلیغات” را کلیک کنید ، سپس داده هایی را که می خواهید گزارش دهید انتخاب کنید:راهنمای بازاریابی فیس بوک مدیر تبلیغات

  2. مدیر رویدادها

    با استفاده از ابزار Events Events می توانید پیکسلی برای تجزیه و تحلیل اقدامات مردم در وب سایت شما تنظیم کنید.
    به عنوان مثال ، هر وقت کسی کالایی را به سبد خرید خود اضافه می کند یا یک فروش را به پایان می رساند ، پیکسل این مورد را به عنوان یک اقدام یا “رویداد” ضبط می کند. می توانید این داده ها را در یک گزارش مشاهده کنید و سپس این کاربران را با تبلیغات سفارشی در آینده هدف قرار دهید.
    دسترسی به مدیر رویدادها اینجا.

  3. Facebook Business Suite

    Facebook Business Suite به شما امکان می دهد به سرعت داده های اصلی مربوط به حساب Facebook خود را مشاهده کنید ، از جمله:
    جمعیت شناختی
    پست و تعامل محتوایی
    عملکرد تبلیغاتی پرداخت شده

    علاوه بر این ، اگر حساب Instagram دارید ، می توانید از طریق Facebook Business Suite به اطلاعات کلیدی دسترسی پیدا کنید ، که به شما کمک می کند ردیابی معیارهای شبکه های اجتماعی خود را متحد کنید.

    در صورت تمایل می توانید از ابزارهای جایگزینی مانند Google Analytics برای اندازه گیری عملکرد تبلیغات و تبدیل ها استفاده کنید.

مقاله مرتبط  11 روش اثبات شده برای افزایش زمان ساکن

منابع بازاریابی فیس بوک

برای بازاریابی در فیس بوک به کمک بیشتری نیاز دارید؟ در اینجا چند منبع دیگر برای خواندن آورده شده است.

  • مرکز راهنمایی تجارت فیس بوک: مرکز راهنما دارای طیف وسیعی از راهنماها و مقالات عیب یابی برای کمک به شما در پیمایش در سیستم عامل است.
  • طرح فیس بوک: Facebook Blueprint دوره ها و برنامه های آموزشی آنلاین را برای کمک به شما در ایجاد کمپین های موثر ارائه می دهد.
  • خرید بلاگ: آیا شما فروشگاه تجارت الکترونیکی اداره می کنید؟ این پست Shopify می تواند به شما کمک کند تبلیغات تجارت الکترونیکی خود را به طور موثر انجام دهید.

برای دریافت راهنمایی بیشتر ، خدمات مشاوره شخصی من را بررسی کنید.

سوالات متداول درباره بازاریابی فیس بوک

بازاریابی فیس بوک چیست؟

بازاریابی فیس بوک روش های مختلفی را برای کسب و کارها برای دستیابی به مشتریان و تبلیغ محصولاتشان در سراسر فیس بوک ارائه می دهد. از تبلیغات گرفته تا گروه های فیس بوک ، می توانید براساس اهداف بازاریابی دیجیتال خود ، ابزارهایی را انتخاب کنید که می خواهید استفاده کنید.

چگونه می توانم از بازاریابی فیس بوک استفاده کنم؟

صفحه کسب و کار فیس بوک را باز کرده و به مدیر تبلیغات دسترسی پیدا کنید. هدف خود را انتخاب کنید ، کمپین خود را نامگذاری کنید ، برنامه خود را تنظیم کنید ، مکان تبلیغ خود را انتخاب کنید ، و شما می توانید این کار را انجام دهید.

آیا بازاریابی فیس بوک رایگان است؟

راه اندازی مواردی مانند صفحه فیس بوک یا گروه برای مشاغل آزاد رایگان است. اگرچه برای استفاده از Facebook Ads باید هزینه پرداخت کنید. هزینه بسته به نوع تبلیغی که انتخاب می کنید ، به طور کلی برای هر کلیک یا برداشت محاسبه می شود.

چگونه می توانم تبلیغات عالی Facebook ایجاد کنم؟

کمتر اغلب بیشتر است. تصاویر و فیلم ها را واضح و بدون سر و صدا نگه دارید و مطمئن شوید که CTA و پیشنهاد پیشنهادی خود را برجسته می کنید. با مشخص کردن اهداف خود ، نوع تبلیغ مناسب را برای اهداف خود انتخاب کنید.

نتیجه گیری بازاریابی فیس بوک

اگر مخاطبان شما در فیس بوک هستند ، پس باید واقعاً بازاریابی فیس بوک را برای تجارت خود امتحان کنید. انواع تبلیغات فیس بوک را امتحان کنید و پیشرفت خود را مرتباً اندازه گیری کنید تا اطمینان حاصل کنید که بیشترین بهره را از مبارزات خود می برید.

بودجه محدودی دارید؟ شما هنوز هم می توانید از صفحات و گروه های فیس بوک برای جلب نظر بازدیدکنندگان ، رشد آگهی ها و در نهایت افزایش فروش طولانی مدت استفاده کنید.

آیا آماده امتحان بازاریابی فیس بوک هستید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید