آموزش سئو

یادگیری SEO – ردیابی عملکرد SEO برای ایجاد انگیزه

آوریل 27, 2020

چگونه می توانید در حین انجام سئو ، انگیزه داشته باشید ، هنگامی که اغلب اوقات احساس می کنید بدون دلیل کار می کنید تا اینکه تلفن نهایتا زنگ بخورد و اولین مشتری بازاریابی ورودی خود را داشته باشید؟

یکی از بزرگترین چالش هایی که من به عنوان یک مربی سئو با مردم روبرو هستم ، با وجود عدم مشاهده نتیجه از تلاش های آنها ، انگیزه ماندن و ادامه بهینه سازی سئو خود است. دلیل این امر این است که SEO مانند بسیاری از موارد خوب زندگی است: آنها به سخت کوشی و صبر نیاز دارند. شما یک شبه نتایج پایدار نخواهید دید و هرکسی که ادعا می کند می تواند این کار را برای شما انجام دهد ، دروغ می گوید. نتایج واقعی زمان می برد ، زیرا بهینه سازی موتور جستجو یک فرآیند مداوم است که برای نتایج خوب به کارهای زیادی نیاز دارد.

با این وجود ، ادامه دادن پول و پول در چیزی که بلافاصله نتایج را نشان نمی دهد ، بسیار دشوار خواهد بود ، به خصوص هنگامی که شما یک متخصص سئو نیستید و بنابراین مطمئن نیستید که SEO حتی در واقع کار کند. متأسفانه برای مبتدیان ، در ابتدای سفر SEO این کوه از بالاترین سطح برای صعود است. اما ، برای کسانی که پشتکار خود را ادامه داده و کار خود را برای استراتژی بهینه سازی انجام دهند ، زمان زیادی را خواهد پرداخت.

هنگام تدریس من در کلاس های سئو در دانش آموزانم ، یکی از اولین کارهایی که من انجام می دهم ، ایجاد نقاط اندازه گیری برای بررسی و اطمینان از مفید بودن کار آنها و سودمندی وب سایت آنهاست ، به آنها امکان می دهد اولویت های خود را نیز تغییر دهند و موتور جستجوگر خود را نیز درگیر کنند. بهینه سازی کمکی نمی کند.

خود را در کفش مشتری قرار دهید

هر هدف یا استراتژی بازاریابی باید منعکس کننده نیاز مشتری باشد. قرار دادن خود در کفش مشتری به طور طبیعی تلاش شما را هدایت خواهد کرد. با مراجعه به وب سایت یا تغییراتی که گویی مشتری هستید به شما کمک می کند قبل از رضایت مشتری خود را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که با شما کار کند.

هنگامی که شما برای اندازه گیری عملکرد بهینه سازی موتور جستجو خود برنامه ریزی می کنید ، رفتار مشتری / مشتری بالقوه یکی از بزرگترین جنبه هایی است که باید در نظر بگیرید. بخش دیگر این معما موفقیت گوگل / فناوری است که میزان مقایسه سایت شما با دیگران را اندازه گیری می کند.

پس از ایجاد اهداف قابل اندازه گیری ، شما آماده هستید تا ردیابی عملکرد خود را شروع کنید. در زیر برخی از بهترین معیارها برای تجزیه و تحلیل پیشرفت سئو شما آورده شده است.

معیارهای نامزدی

مقاله مرتبط  چرا کلمات کلیدی برای وب سایت شما بسیار مهم هستند؟

بررسی نحوه رفتار و تعامل افراد هنگام حضور در وب سایت شما یکی از ساده ترین اندازه گیری هایی است که می توانید برای موفقیت آنلاین خود داشته باشید. برخی از معروفترین معیارهای نامزدی ، در زیر ، نشانگرهای اصلی هستند که چرا تماس تلفنی برقرار می کنید یا نمی خواهید.

  • نرخ تبدیل – نرخ تبدیل شما = تعداد تبدیل / تعداد بازدیدهای منحصر به فرد. این کار را در اقدامات یا اهداف خاص اعمال کنید تا بتوانید ROI خود را از طریق ترافیک وب سایت سنجیده کنید.
  • زمان در صفحه – به شما می گوید که چه مدت افراد در صفحه شما صرف کرده اند ، تا نشان دهند چقدر محتوا در معرض آن قرار گرفته اند و شاید چقدر علاقه مند بوده اند.
  • عمق پیمایش – اندازه گیری میزان بازدیدکنندگان از پایین صفحه وب ، نشان می دهد بازدیدکنندگان از تمام محتوای آن عبور می کنند و به شما کمک می کنند تا تعیین کنید که در چه صورت می توانید تماس ها را برای اقدام و محتوای مهم در صفحه وب خود قرار دهید.
  • صفحات در هر بازدید – به طور معمول ، هرچه تعداد صفحات بیشتر بازدید شود ، فرد به وب سایت شما علاقه بیشتری نشان می داد. با این حال ، اهداف برای هر صفحه متفاوت است ، و ممکن است برخی برای هدایت کسی به بخش دیگری از وب سایت در نظر گرفته نشده باشند.
  • نرخ گزاف گویی – میزان گزاف گویی شما افرادی را که پس از مراجعه به صفحه ای که در آن فرود آمده اید ، وب سایت شما را ترک کرده است ، بدون اینکه درباره سایت بیشتر تحقیق کند. این سنج می تواند به عنوان یک شاخص عملکرد مشکل باشد ، زیرا بعضی اوقات لازم نیست بازدید کنندگان به صفحات دیگر مراجعه کنند ، و به این معنی است که جستجوی آنها مؤثر بوده و هنگام رسیدن به وب سایت شما به سؤالات پاسخ داده شده است.

ابزار مورد علاقه مربی SEO: Google Analytics

مقاله مرتبط  چگونه می توان بصورت رایگان محصول را افزایش داد

ابزار مورد علاقه من برای دانش آموزانی که مشغول مربیگری SEO شخصی با من هستند گوگل آنالیتیک است ، زیرا استفاده رایگان و آسان است ، در حالی که همچنین اطلاعاتی درباره عملکرد وب سایت ارائه می دهد. بخش مهمی از آموزش سئو من شامل آموزش دانش آموزان در مورد نحوه استفاده از Google Analytics است ، زیرا غیرحرفه ای می تواند سخت باشد که بداند کجا جستجو کند و چه اطلاعاتی را استخراج کند. هنگامی که ما اصول اولیه را پوشش دادیم ، می توانید داده های ترافیکی و اطلاعات ارزشمند زیادی کسب کنید.

  • با کلیک بر روی نرخ (CTR): با کلیک از نتایج جستجو به یک صفحه خاص ، بینش زیادی در مورد چگونگی عملکرد SEO در صفحه انجام می شود. ابزار رایگان Google ، Google Search Console ، می تواند این گزارش داده را برای شما ارائه دهد.
  • ترافیک به مرور زمان: از Google Analytics برای مشاهده جلسات ، کاربران و بازدیدهای صفحه به سایت خود ، حتی از طریق تاریخهای خاص و در حالی که دو محدوده تاریخ را مقایسه می کنید ، استفاده کنید.
  • محرمانه و فعالیت وب سایت: Google Tag Manager یکی دیگر از ابزارهای رایگان است که با استفاده از آن می توانید پیکسل های ردیابی را به راحتی مدیریت و مستقر کنید.
  • بازدید در هر صفحه: برای ارزیابی عملکرد صفحات خاص ، می توانید گزارش محتوای سایت را در Google Analytics ایجاد کنید.
  • کیفیت ترافیک: کیفیت منابع ترافیکی شما می تواند از طریق Conversions Assisted Google Analytics اندازه گیری شود و گزارشی را با بینش ارائه دهد که آیا شما نوع ترافیکی را که می تواند به مشتری تبدیل شود دریافت می کنید.
  • ترافیک ارگانیک: در حالی که من همیشه SEO SEO ارگانیک را به دانشجویانم تشویق می کنم ، بعضی از آنها از کمپین های پولی استفاده می کنند و بعضی مواقع قابل توجیه هستند. اگر ترافیکی غیر ارگانیک دارید ، یا می خواهید ببینید که چگونه ترافیک ارگانیک شما در گذشته مقایسه شده است ، در حالی که جستجو را در مقایسه با انتقال خود به تمام ارگانیک پرداخت کرده اید ، می توانید این مورد را با Google Analytics بررسی کنید.

معیارهای دیگری که هر مربی SEO دوست دارد

مقاله مرتبط  نحوه دریافت پست های حمایت شده برای وبلاگ خود (راهنمای نهایی)

در اینجا برخی از ابزارهای اندازه گیری دیگر برای درک بهتر پیشرفت سئوی شما و انگیزه ماندن در اوقات سخت در طول سؤال که در آن نتایج به دست نیامده اند ، در نظر گرفته شده است.

    • رتبه بندی کلمات کلیدی: ردیابی رتبه بندی برای کلمات کلیدی مورد نظر شما برای ایجاد انگیزه بسیار مهم است. بیشتر اوقات غیر از این ، رسیدن به یک رده بندی نتایج جستجو شماره یک یا حتی صفحه اول ، مدتی طول می کشد ، و این خوب است. البته این تا حد زیادی به جایی بستگی دارد که شما شروع کنید. مهم نیست که چه ، گزارش رتبه بندی کلمات کلیدی مانند XXX برای اندازه گیری پیشرفت شما و اثبات اینكه واقعاً در حال خزیدن راه خود به بالا هستید عالی هستند.
  • تعداد لینک دهنده ها: ایجاد بک لینک ، عنصری از SEO خارج از صفحه ، از طریق گزارش هایی که نشان می دهد تعداد کل وب سایت ها با پیوندهایی به سایت شما ، پیوندهای منحصر به فرد دامنه های ریشه و کیفیت پیوندها برای شما برای درک بهتر وضعیت خاموش شما قابل درک است. استراتژی SEO صفحه
  • اختیار دامنه و صفحه: معیارهای اقتدار مانند موز معیارهایی را برای محک زدن قدرت دامنه و صفحه خود و مقایسه آن با رقبای خود ارائه دهید.

1ON1 آموزش SEO برای کمک به شما در اینجا است

همانطور که مشاهده می کنید ، اندازه گیری عملکرد سئو شما هم انگیزه دارد و هم به شما در تجزیه و تحلیل کمک می کند اگر به درستی بهینه سازی موتور جستجو را انجام دهید. من به عنوان یک مربی سئو ، من برای کمک به اینجا هستم. من می توانم در مورد نحوه انجام بهینه سازی موتور جستجو یا خودتان ، از جمله نحوه پیگیری کار و نتایج خود ، به شما آموزش دهم. این بدان معناست که شما را به دانش و همچنین با استفاده از ابزارهای مفید مانند ساخت داشبورد Google Analytics خود و شناسایی کلیت وب سایت خود در باطن ، تجهیز کنید تا بتوانید در این زمینه ماموریت خود را به موفقیت تبدیل کنید. امروز با ما یاد بگیرید و معیار بگیرید!

پاسخی بگذارید