بهینه سازی وب سایت شما برای عملکرد خوب موتور جستجو یک مراسم مرموز نیست. سئو بخشی از استراتژی کسب و کار آنلاین است. متخصصان در این زمینه می توانند وب سایت ها را تغییر دهند تا این سایت ها را مستقیماً به بالای صفحات نتایج موتور جستجو هدایت کنند. این مقاله تعدادی از بهترین ایده ها را برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو به اشتراک می گذارد.
هنگام ایجاد برچسب عنوان، دو نکته سریع و ساده وجود دارد که باید از آنها برای کمک به رتبه بندی استفاده کنید. اول، همیشه مطمئن شوید که عنوان تا حد امکان با محصول/خدمات/سایت مرتبط باشد، و دوم، برچسب های خود را در هر صفحه متفاوت نگه دارید. هر چه تعداد صفحات بیشتری در موتور جستجو در دسترس باشد، حضور بیشتری در اینترنت خواهید داشت.
اگر در زمینه سئو تازه کار هستید، از یک قالب از پیش ساخته شده برای یک سیستم وبلاگ نویسی مانند وردپرس استفاده کنید. این قالب ها حرفه ای بودن را به سایت شما اضافه می کند که با محتوای خوب می تواند بک لینک های ساخته شده توسط انسان را جذب کند. به ویژه وردپرس دارای پلاگین هایی است که کارهای مفید مرتبط با سئو مانند تولید خودکار نقشه سایت برای سایت شما در صورت تقاضا انجام می دهد.
بخش مهمی از راهاندازی یک کسبوکار جدید در دنیای امروزی با تکنولوژی بالا، ایجاد یک وبسایت حرفهای است و اطمینان از اینکه مشتریان بالقوه میتوانند به راحتی آن را پیدا کنند، با کمک تکنیکهای موثر بهینهسازی جستجو افزایش مییابد. وب سایت سئو وین میتواند به شما در انجام تخصصی خدمات سئو کمک کند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در URL، جستجوی کسب و کار شما و به خاطر سپردن URL را برای افراد آسان تر می کند. یک تگ عنوان برای هر صفحه در سایت شما موتورهای جستجو و مشتریان را از موضوع صفحه مطلع می کند در حالی که تگ توضیحات متا به شما امکان می دهد توضیح مختصری از صفحه را که ممکن است در نتایج جستجوی وب نشان داده شود اضافه کنید. نقشه سایت به مشتریان کمک می کند تا در وب سایت شما حرکت کنند، اما باید یک فایل نقشه سایت XML جداگانه ایجاد کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند صفحات شما را پیدا کنند. در حالی که اینها تنها تعدادی از توصیههای اساسی برای شروع هستند، تکنیکهای بیشتری وجود دارد که میتوانید از آنها برای هدایت مشتریان به وبسایت خود به جای دور کردن آنها با نتایج جستجوی نامربوط استفاده کنید.
هنگام کدنویسی یک سایت برای بهینه سازی حضور آن در موتور جستجو، حتماً یک فایل robots.txt را در جایی در فهرست اصلی فایل سیستم خود قرار دهید. یک فایل robots.txt به عنکبوتهای موتور جستجو میگوید که کدام صفحات را باید ایندکس کنند و کدام صفحات را نادیده میگیرند، و اطمینان حاصل میکند که محتوای ناخواسته به اشتباه ایندکس نمیشود.
اگر می خواهید ترافیک موتور جستجوی خود را از طریق لینک های برگشتی افزایش دهید، از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. سایت هایی مانند توییتر، تامبلر و فیس بوک به کاربران این امکان را می دهند که لینک های شما را با یک کلیک ساده در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارند. بسیاری از صفحات توییتر و فیس بوک دارای رتبه بالایی هستند و لینک شدن از آنها می تواند رتبه صفحه سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
از منابع خارجی برای پیگیری رتبه خود استفاده کنید. ممکن است این کار به تنهایی کار ساده ای به نظر برسد، اما رتبه شما در موتورهای جستجو دائما تغییر می کند. استفاده از یک منبع خارجی معمولاً به این معنی است که آنها رتبه بندی شما را برای چند ساعت یا چند روز پیگیری می کنند و به شما گزارش می دهند که میانگین شما در آن قرار دارد.
اگر رقیبی دارید که میخواهید عملکرد سئوی او را تقلید کنید، ببینید سایت رقیب از صفحات نتایج موتور جستجو چه تعداد بازدیدکننده دارد. اگر قصد دارید رودررو با رقیب مبارزه کنید، این به شما هدفی برای تلاش های خود می دهد. اگر به سادگی می خواهید با بسته همگام شوید، می توانید از ترافیک رقیب به عنوان معیار استفاده کنید.
سئو برای وب سایت شما بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که آن را به درستی انجام می دهید. داشتن یک رتبه خوب در گوگل می تواند تفاوت بین خوانندگانی که یک سایت را پیدا می کنند یا نادیده می گیرند، ایجاد کند، بنابراین مطمئن شوید که طرح شما برای معیارهای SEO بهینه شده است.
از ویژگی ویژگی جایگزین صفحه HTML برای اضافه کردن کلمات کلیدی اضافی استفاده کنید. این تابع قرار است محتوای صفحه را به روشی جایگزین توصیف کند. میتوانید از آن برای گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید: مطمئن شوید که در موضوع باقی میمانید و از کلمات کلیدی محبوب استفاده میکنید. از این عملکرد سوء استفاده نکنید.
اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده خدمات SEO که انتخاب می کنید نقشه سایت برای وب سایت شما ایجاد می کند. علاوه بر این، مطمئن شوید که آنها از قالب بندی استاندارد Google .xml استفاده می کنند. یک نقشه سایت به روز با فرمت مناسب برای جذب ربات های موتورهای جستجو و نمایش آنها در اطراف سایت شما بسیار مفید است. همچنین برای انسان هایی که می خواهند بدانند چه چیزی در سایت شما وجود دارد مفید است!
بسیاری از توسعه دهندگان سایت این اشتباه را مرتکب می شوند که تصور می کنند محتوای تکراری در دامنه خودشان می تواند دید سایت را افزایش دهد. برعکس این موضوع صادق است: تکرار محتوا باعث می شود سایت از نظر ارزیابی موتور جستجو کارایی کمتری داشته باشد. تمام محتوای تکراری را از سایت خود حذف کنید تا نمایه سازی سریع توسط عنکبوت های موتورهای جستجو ایجاد شود.
برای افزایش سود سایت و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو به طور همزمان، برای بهبود نرخ کلیک خود تلاش کنید. چندین موتور جستجوی بزرگ اعلام کرده اند که از نرخ کلیک به عنوان بخشی از الگوریتم های رتبه بندی صفحه خود استفاده می کنند. کلیک بیشتر به معنای سود بیشتر از تبلیغات و بازدیدکنندگان بیشتری است که واقعاً به سایت شما علاقه مند هستند.
اگر در نظر دارید دو یا چند صفحه مشابه را ادغام کنید، ابتدا باید کمیت و کیفیت نسبی پیوندهای ورودی خود را شناسایی کنید. این را می توان با استفاده از دستور ساده “link:domain.com/yourpage.html” از صفحه جستجوی Google انجام داد. یاهو سایت اکسپلورر گزینه مشابهی را برای بررسی لینک های برگشتی خاص ارائه می دهد.
برای بهبود رتبه خود در یک موتور جستجو، مطمئن شوید که بک لینک های زیادی در وب سایت خود قرار دهید. این لینکی است که بازدید کننده را به قسمت دیگری از وب سایت شما می فرستد. این لینک باید مربوط به صفحه قبل باشد. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ شایعه پراکنی افراد مشهور دارید و در مورد پاریس هیلتون پست می گذارید، می توانید به پست قبلی در مورد نمایش تلویزیونی پاریس هیلتون لینک دهید. هرچه بک لینک های مرتبط تری در وب سایت خود قرار دهید، سایت شما به موتور جستجو مرتبط تر به نظر می رسد.
هیچ دلیل خوبی برای نادیده گرفتن بهینه سازی موتور جستجو وجود ندارد. هر وب سایتی می تواند حداقل کمی بهتر در رتبه بندی موتورهای جستجو عمل کند. این نکات تنها آغاز آموزش بهینه سازی موتور جستجوی شما هستند. چند تا از این نکات را امتحان کنید. ممکن است نتایج عالی را مشاهده کنید که شما را در جستجوی اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می فرستد.