آموزش سئو

کار با آژانس بازاریابی دیجیتال در مقابل استخدام در خانه

اکتبر 25, 2020

اگر می خواهید بازاریابی خود را افزایش دهید ، به افراد با استعدادی نیاز دارید که می توانند استراتژی شما را بر عهده بگیرند و آن را اجرا کنند.

اما آیا شما باید تیم بازاریابی داخلی خود را بسازید یا یک شریک آژانس استخدام کنید؟

دلایل قانع کننده ای برای هر دو وجود دارد و این بیشتر به شرایط شما بستگی دارد.

ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید کدام تصمیم برای شما بهتر است.

مزایای کار با آژانس بازاریابی دیجیتال

آژانس های دیجیتال شرکت هایی هستند که به سایر مشاغل کمک می کنند عملکرد خاصی مانند بازاریابی ، توسعه یا طراحی را انجام دهند.

آنها به عنوان یک جایگزین برای یک تیم داخلی عمل می کنند ، که همان عملکرد کارگری را دارند اما خارج از سازمان هستند.

آنها معمولاً بسته به اینکه تیمشان بزرگ است و از چه تخصصی برخوردار هستند ، در زمینه های خاصی تخصص دارند.

روش های دیگر تفکر در مورد آژانس های دیجیتال به عنوان یک تیم برون سپاری شده یا در برخی موارد گروهی از فریلنسرها با هم کار می کنند.

در اینجا مزایای کار با یک آژانس بازاریابی دیجیتال وجود دارد:

تخصص عمیق تر

آژانس های بازاریابی دیجیتال به احتمال زیاد در مورد نقش یا صنعت خاصی تخصص عمیق تری دارند. این به این دلیل است که آنها به احتمال زیاد در یک منطقه خاص تخصص دارند یا قبلاً با مشتریانی در فضای شما کار کرده اند.

  • تخصص – بیشتر آژانس ها در یک یا دو مورد تخصص دارند ، مانند بازاریابی محتوا یا تبلیغات عملکردی. همراه با این واقعیت که این خدمات را به چندین مشتری ارائه می دهند ، به احتمال زیاد هر آژانس مشخصی از صلاحیت و تخصص بالایی در حوزه خود برخوردار است.
  • بینش صنعت – آژانس ها می توانند همزمان با ده ها مشتری کار کنند. به احتمال زیاد ، آنها با شرکتی در موقعیت مشابه یا صنعتی مانند شرکت شما کار کرده اند.

مهارت های متنوع

وقتی آژانس استخدام می کنید ، فقط یک نفر را استخدام نمی کنید. شما در حال استخدام یک تیم کامل و شبکه آنها هستید ، که ممکن است گاهی اوقات ده نفر یا بیشتر باشد.

اگرچه ممکن است آژانس دیگری را برای کمک به شما در زمینه سئو استخدام کنید ، اما ممکن است متوجه شوید که آنها اعضای تیمی دارند که می توانند در زمینه تولید محتوا یا حتی طراحانی که می توانند به بهبود تجربه کاربری شما کمک کنند ، به شما کمک کنند.

این مزایایی مانند:

  • دیدگاه بیشتر – یک تیم متنوع می تواند به حل سریعتر مشکلات کمک کند. تنوع به تیم ها این امکان را می دهد تا از منظرهای مختلف چیزها را ببینند و راه حل های خلاقانه ارائه دهند.
  • انعطاف پذیری – ممکن است لازم باشد شما در یک کانال بازاریابی متفاوت گسترش پیدا کنید یا استراتژی خود را بر اساس یک محیط در حال تغییر تطبیق دهید. آژانس ها با استراتژی شما انعطاف بیشتری پیدا می کنند ، بنابراین اگر رسانه های اجتماعی کار نمی کنند ، می توانید به راحتی به چیز دیگری تغییر دهید.

مقیاس پذیر

مقیاس گذاری یک کار تجاری آسان نیست. دو مورد از مهمترین چالشهای مقیاس گذاری ، کسب استعداد مناسب و به دست آوردن تعداد کافی مشتری جدید است.

استفاده از آژانس بازاریابی دیجیتال مناسب می تواند به کاهش این دو چالش اصلی مقیاس بندی کمک کند.

در سمت استعداد ، نیازی به فکر کردن در مورد یافتن و استخدام افراد ارشد بازاریابی نخواهید داشت. برای آن بخش نیز نیازی به ایجاد ساختار مدیریتی نخواهید داشت.

هنگامی که رشد خود را کاهش می دهید ، به سادگی کاهش کاری است که در حال حاضر با آژانس شما کار می کند و آن کانال بازاریابی را کاملاً خسته می کند. اگر در برخی موارد کانال بازاریابی متوقف شد ، می توانید از تنوع آژانس خود برای آزمایش کانال های جدید استفاده کنید.

مقاله مرتبط  چگونه یک خبرنامه بنویسیم که نتیجه بگیرد (17 نکته)

بررسی شفاف

هنگام استخدام در خانه ، بررسی دقیق کیفیت استخدام دشوار است. برای شروع ، تأیید صحت ادعاهای رزومه آنها دشوار است.

مراجعه می تواند مفید باشد ، اما کارفرمایان معمولاً در امان می مانند و برای جلوگیری از هرگونه مشکل حقوقی احتمالی ، یک ارجاع مثبت می دهند.

آژانس ها کمی متفاوت هستند و اگر آژانس عملکرد کمتری داشته باشد مشتری بسیار شفاف و واضح عمل می کند.

قبل از تصمیم گیری برای کار با آژانس ، می توانید به راحتی نظرات مشتری درباره یک آژانس خاص را در وب سایت هایی مانند Trustpilot پیدا کنید و بخوانید.

شریک اختصاصی

پویایی بین کار با آژانس و استخدام کارمند بسیار متفاوت است.

یک کارمند می فهمد که آنها بخشی از زنجیره فرماندهی هستند. این بدان معناست که بعید است آنها در سطح استراتژیک فکر کنند ، مگر اینکه بخشی از مدیریت ارشد باشند.

یک آژانس بازاریابی دیجیتال از این نظر متفاوت است که با شما به عنوان شریک زندگی می کنند. بنابراین از بسیاری جهات ، شما برای یک تیم اضافی از کارمندان پرداخت نمی کنید ، بلکه بیشتر یک شریک بازاریابی یا حتی یکی از بنیانگذاران.

این مزایای زیر را فراهم می کند:

  • نتیجه محور – شریک آژانس شما می داند که اگر نتیجه ندهند ، شما مدت طولانی تری رابطه کاری نخواهید داشت. این بدان معناست که مشوق ها به درستی همسو شده و برای تحقق امور ضروری است.
  • بینش استراتژیک – آژانس بازاریابی دیجیتال شما با دیدی بیرونی وارد کار خواهد شد. این به شما کمک می کند مشکلی را که حتی نمی دانید وجود دارد ، ببینید. آنها همچنین در سطح بسیار بالاتری به این فکر خواهند کرد که چگونه واقعاً تجارت خود را توسعه دهند.

جوانب مثبت رفتن به خانه

ساختن تیم داخلی در بعضی موارد منطقی خواهد بود و دارای مزایای کمی است. به عنوان یک قاعده کلی ، در تیم های خانگی کنترل بیشتری با تیمی متمرکز و متمرکزتر فراهم می کند.

آنها به ماموریت اعتقاد دارند

هنگام استخدام در خانه ، موفقیت شما تا حد زیادی به نحوه جذب و انتخاب استخدام های بالقوه بستگی دارد. یافتن تناسب مناسب برای سازمان کلیدی است.

با فرض اینکه مراحل استخدام را درست انجام دهید ، در حالت ایده آل با افرادی کار خواهید کرد که واقعاً به شرکت و مأموریت شما اعتقاد دارند.

سرمایه گذاران مناسب بیشتر از هر شریک آژانس در سطح عاطفی سرمایه گذاری می شوند زیرا آنها کاملاً در سفر شرکت شما غوطه ور هستند.

  • نامزدی – کارمندان با اشتیاق بالا می توانند یکی از قدرتمندترین ابزارهای یک تجارت باشند. سطح بالای تعامل بدین معناست که کارمندان شما برای کمک به موفقیت در کسب و کار فراتر از این عمل می کنند ، این کار از طریق کار در ساعات اضافی یا حل مشکلات دشوار است.
  • پرورش استعداد – هیچ تضمینی برای حفظ کارمندان خود وجود ندارد ، اما اگر درست انجام شود می توانید تیم تمام ستاره خود را پرورش دهید. این البته سالها سرمایه گذاری فعال خواهد داشت ، اما شما به طور بالقوه می توانید یک تیم قدرتمند را به صورت ارگانیک بسازید.

کارمندان تمرکز بیشتری دارند

هنگام کار با یک آژانس ، این احتمال وجود دارد که افرادی که به پروژه شما اختصاص داده شده اند ، با مشتریان دیگر نیز کار کنند.

حقه بازی در مسئولیت های متعدد به این معنی است که آژانس کاری که با آن کار می کنید ممکن است نتواند قدرت مغزی کامل شما را به شما بدهد ، همانطور که در مورد کارمندی که فقط در تجارت شما کار می کند وجود خواهد داشت.

مقاله مرتبط  چگونه SEO خود را در DuckDuckGo تقویت کنیم

اما به خاطر داشته باشید که تمرکز ممکن است برای نتیجه کافی نباشد و حتی اگر آژانس با چندین مشتری کار می کند ، باز هم ممکن است آنها تجربه کمک به دستیابی به اهداف تجاری شما را داشته باشند.

آشنایی با مارک

ساخت یک تیم داخلی به مزیت این است که کارمندان شما کاملاً در برند شما غرق شده اند.

این بدان معنی است که آنها به طور طبیعی از سطح بالاتری از آشنایی با مارک برخوردار خواهند بود ، و می فهمند که شما در مقایسه با یک آژانس ، در سطح بالاتری وجود دارید.

یک آژانس بازاریابی دیجیتال مطمئناً با گذشت زمان به برند شما عادت می کند ، اما مدت زمان آن بیشتر از شخصی در خانه خواهد بود.

  • بینش مشتری – آشنایی بهتر با برند به معنای بصیرت بهتر مشتری است. تیم داخلی شما درک قوی تری از اینکه نقاط درد مشتری شما چیست ، پیام رسانی چه پیامدهای زیادی در او دارد و اینکه چگونه می توانید نیازهای او را بهتر تأمین کنید ، خواهد داشت.
  • توانایی ها – همچنین کارمندان شما ارزیابی واقع بینانه تری از آنچه که تجارت شما در رابطه با بازاریابی و توسعه محصول توانایی دارد ، خواهند داشت. به عنوان مثال ، آنها بهتر می توانند از تیم های مختلف سازمان شما برای افزایش فعالیت های بازاریابی مانند تهیه محتوای فروشندگان استفاده کنند.

کنترل بهتر

استخدام در منزل به شما امکان کنترل بیشتر بر اجرای استراتژی بازاریابی شما را می دهد.

اگرچه به طور کلی مدیریت خرد (چرا در وهله اول استخدام می کنید؟) ایده خوبی نیست ، اما داشتن تیم شخصی به معنای نظارت بهتر بر آنچه اتفاق می افتد خواهید داشت.

بسیاری از آژانس ها چنین روابط کاری نزدیک را ارائه نمی دهند و معمولاً فرایندها و ایده های خود را در مورد بهترین راه برای انجام کارها دارند.

  • دسترسی – تیم داخلی شما همیشه در ساعات کاری آنجا هستند. اگر در یک فضای اداری فیزیکی هستید ، در مقایسه با یک آژانس خارجی مزایای همکاری بسیار نزدیکتر خواهید داشت. اما حتی با کار از راه دور ، به راحتی می توانید در صورت لزوم در یک جلسه با تیم خود شرکت کنید.
  • انعطاف پذیری – به طور معمول با آژانس ها ، شما در مورد یک کار توافق می کنید و آن را در یک قرارداد ثبت می کنید. جدا از این محدوده بدون ایجاد هزینه های اضافی و مذاکره مجدد دشوار است. با داشتن یک تیم داخلی ، انعطاف پذیری بیشتری در تغییر جهت دارید ، حتی اگر به دلیل کمبود مهارت محدود باشید.

چه زمانی باید یک تیم داخلی بسازید؟

تحولات در اقتصاد مدرن راه های جدیدی را برای ساختار دادن به نحوه کار ما باز کرده است.

مدل سنتی نیاز به کارمندان با توافقات انعطاف پذیرتر با آژانس ها و فریلنسرها به چالش کشیده می شود.

اما این یک اندازه مناسب همه شرایط نیست. بسته به مشاغل و شرایط فعلی ، ساخت تیم بازاریابی در خانه هنوز منطقی است.

در اینجا سه ​​سناریو وجود دارد که ساخت تیم داخلی می تواند منطقی باشد.

سناریو 1: سرمایه گذاری سرمایه گذاری شده

اگر به تازگی تزریق زیادی سرمایه دریافت کرده اید ، پس پول جذب و ساخت بهترین تیم ممکن را خواهید داشت.

این موضوع حتی برای استارتاپ های مرحله ابتدایی که می توانند برخی از حقوق صاحبان سهام را برای استخدام های بالقوه خود جبران کنند ، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد تا بتوانند به طور فعال استعدادهای برتر شرکت های دیگر را جذب کنند.

همچنین از شرکتهای تأمین شده با سرمایه گذاری انتظار می رود که به عنوان بخشی از روند مقیاس گذاری ، تیم داخلی خود را بسازند که دلیل اصلی آن دریافت سرمایه در درجه اول است.

مقاله مرتبط  6 شرکت برتر بازاریابی دیجیتال سال 2020

سناریو 2: دسترسی به استعداد

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که به بهترین استعدادها دسترسی دارید ، ممکن است ساختن یک تیم داخلی برای شما منطقی باشد.

داشتن یک شبکه قوی یا دید از طریق مارک شخصی یا رهبری فکری شما نیز سناریویی است که استفاده از آن برای ایجاد یک تیم عالی منطقی خواهد بود.

دسترسی به افراد مناسب یکی از دلایل اصلی استفاده شما از آژانس بازاریابی دیجیتال است ، بنابراین اگر می توانید آنها را به تیم خود بیاورید انجام چنین کاری منطقی است.

سناریو 3: بازار دشوار

برخی از محصولات و بازارها را می توان با یک تیم داخلی بهتر اجرا کرد. این امر به ویژه برای بازارهای بسیار جذاب یا پیچیده صدق می کند.

  • محصولات نوآورانه – اگر شما در حال کار با یک محصول بسیار ابتکاری هستید که به عنوان مثال در سطح سازمانی فروخته می شود ، به احتمال زیاد به افراد بسیار فنی نیاز دارید که می توانند در روند فروش کمک کنند. این چیزی نیست که بتواند به یک آژانس بازاریابی دیجیتال واگذار شود.
  • مبهم بازار – برخی از بازارها ممکن است به کانالهای بازاریابی بسیار خاصی متکی باشند که نمی توانند به صورت خطی و قابل پیش بینی مقیاس بندی شوند. به عنوان مثال ، اگر به قراردادهای دولتی یا چرخه های فصلی اعتماد کنید. در این موارد ، احتمالاً بهتر است افرادی که می توانند با شرایط منحصر به فرد شما سازگار شوند ، در خانه زندگی کنند.

هزینه واقعی استخدام در خانه

مردم اغلب این تصور غلط را دارند که استخدام آژانس نسبت به استخدام در خانه گران است.

این به طور طبیعی به آژانس استخدام شده و دامنه کار بستگی دارد ، اما هنگام استخدام در خانه هزینه های پنهانی زیادی وجود دارد که بسیاری از افراد در نظر نمی گیرند.

هنگام محاسبه استخدام بهترین استعدادها ، هزینه ساخت تیم داخلی به سرعت جمع می شود.

  1. هزینه استخدام – اول ، شما باید بودجه ای را برای یافتن شخص مناسب در نظر بگیرید. این شامل هزینه هایی مانند تبلیغات ، رویدادهای شبکه ای ، استخدام پرسنل و غیره است. همچنین هزینه نداشتن نقش برای شما همراه است که ممکن است ماه ها به طول انجامد.
  2. آموزش و پردازش – همچنین هر کارمند جدید قبل از رسیدن به بهره وری کامل ، یک زمان شیب دار دارد. در آغاز ، هر استخدام جدید هزینه ای را نشان می دهد که باید مورد توجه قرار گیرد.
  3. نرم افزار جدید – همچنین هزینه ابزارهایی را که ممکن است تیم شما برای انجام وظیفه خود مانند تجزیه و تحلیل ، ارتباطات و ابزار منابع انسانی نیاز داشته باشد ، در نظر بگیرید.
  4. حقوق و دستمزد – بیشترین هزینه کارمندان به صورت حقوق آنها است. هرچه استعداد بهتر باشد ، هزینه بالاتری نیز دارد.
  5. نگهداری – استخدام بد می تواند واقعاً شما را عقب نگه دارد. در بدترین حالت ممکن است به برند شما آسیب برسانند و عملیات بازاریابی شما را متوقف کنند. اما حتی اگر به سادگی مناسب هم نباشد ، شما قبلاً هزینه زیادی صرف خرید آنها کرده اید و با پر نکردن نقش ، ضرر می کنید
  6. مجاز – کارمندان با عواقب قانونی همراه هستند. اگر کسی پس از دوره آزمایشی ثابت کند که شرایط خوبی ندارد ، ممکن است آزادی آنها دشوار باشد.

نتیجه

چه در خانه بروید و چه تیم خود را بسازید به وضعیت منحصر به فرد شما خواهد رسید.

شما باید تمام متغیرها مانند هزینه ، بازار و حتی توانایی ایجاد یک تیم عالی را در نظر بگیرید.

به خاطر داشته باشید که ممکن است لازم نباشد یک تصمیم دودویی باشد.

بهترین راه ممکن است ترکیبی از برخی از افراد در خانه باشد که با یک آژانس بازاریابی دیجیتال همراه است.