آموزش سئو

چیست و تعریف آن در 6 مرحله (2020)

جولای 28, 2020

وقتی برای اولین بار در بازاریابی شروع کردم ، فکر کردم که ترافیک همه چیز است.

من می خواستم به اندازه شرکت هایی که دوست دارند بزرگ باشم HubSpot. فقط به تصویر بالا نگاه کنید و مشاهده خواهید کرد که تعداد بازدید کننده از چه تعداد بازدید می کنند.

آنها 29.61 میلیون بازدیدکننده در ماه از 11.74 میلیون نفر در ماه ایجاد می کنند. و آن بازدید کنندگان تقریبا تولید می کنند 10 میلیارد دلار کلاه بازار.

حال ، اجازه دهید به NeilPatel.com نگاه کنیم. آیا می توانید حدس بزنید که هر ماه چند بازدیدکننده پیدا می کنم؟

من در حدود 8،717 میلیون بازدیدکننده در ماه از 3.616 میلیون نفر تولید می کنم.

وقتی از دید یک بازدید کننده منحصر به فرد به آن نگاه می کنید ، HubSpot 3.24 برابر بازدیدکننده بی نظیر از من دارد.

بنابراین ، در تئوری ، من تقریباً باید 3 برابر از آنها ارزش داشته باشم ، درست است؟ خوب ، از نظر فنی حتی من ارزش 1/10 از آنها را ندارم. حتی نزدیک هم نیست

چرا؟ دلیل این است که من دنبال مخاطبان درستی نبودم ، در حالی که HubSpot چنین کرد.

و امروز ، من می خواهم که شما از این اشتباه عظیم که مرتکب شده ام ، خودداری کنید. از آنجا که بازاریابی دشوار است ، بنابراین چرا با پیگیری افراد اشتباه شروع می کنید؟

این فقط باعث می شود که سالها و هزاران پول را هدر دهید ، همانطور که با من انجام داد.

تعیین مخاطب هدف شما اولین و اساسی ترین گام در جهت موفقیت برای هر شرکت یا شغلی است ، به خصوص اگر تازه کار را شروع کنید.

بنابراین قبل از اینکه به چیزهایی غرق شویم ، اجازه دهید ابتدا آنچه را که می خواهید در این مقاله بیاموزید را تجزیه کنم:

  • مخاطب هدف چیست؟
  • تفاوت بین مخاطب هدف و پرسونا
  • اهمیت انتخاب مخاطب هدف خود به درستی
  • چگونه مخاطب هدف خود را تعریف کنید: 6 سوال برای کمک به شما
  • ایجاد محتوای سفارشی برای مخاطب خود

بیا شروع کنیم!

مخاطب هدف چیست؟

مخاطب هدف ، سهمی از مصرف کنندگان است که شرکت ها یا مشاغل اقدامات بازاریابی خود را برای آگاهی از محصولات یا خدمات خود هدایت می کنند.

می دانم که این یک زبان پیچ و تاب است ، بنابراین بگذارید کمی بیشتر ساده کنم …

هدف در اینجا هدف قرار دادن بازاری است که با شما ارتباط برقرار خواهید کرد. گروهی از افراد با همان سطح تحصیلات ، اهداف ، علایق ، مشکلات و غیره که به محصول یا خدمتی که می فروشید نیاز دارند.

در اصل ، شما می خواهید افرادی را انتخاب کنید که وسایل شما را خریداری کنند.

اگر افرادی را که مایل به خرید وسایل شما نیستند ، هدف قرار می دهید ، ممکن است به سایت خود ترافیک بیشتری بدست آورید … اما این کار برای شما انجام نخواهد داد. و موهای خود را بیرون می کشید تا بفهمید که چرا هیچ یک از بازدید کنندگان شما از شما خرید نمی کنند.

اکنون قبل از اینکه به جزئیات یافتن مخاطب هدف خود بپردازیم ، ابتدا به “personas” بروید ، زیرا بسیاری از افراد آنها را با مخاطب هدف اشتباه می گیرند و اگر این کار را انجام دهید ، دیگر وقت خود را تلف خواهید کرد.

تفاوت بین مخاطب هدف و یک شخصیت

شما این تعریف را قبلاً می دانید ، بنابراین من شما را با آن دوباره متولد نمی کنم.

متداول ترین داده برای تعریف مخاطب هدف یک شرکت عبارتند از:

  • سن
  • جنسیت
  • سوابق تحصیلی
  • قدرت خرید
  • طبقه اجتماعی
  • محل
  • عادات مصرف

نمونه هایی از مخاطبان هدف: زنان 20 تا 30 ساله ، ساکن لس آنجلس ، دارای مدرک لیسانس ، درآمد ماهانه 4000 دلار – 6000 دلار و علاقه مند به مد و دکوراسیون هستند.

اگر شرکتی را راه اندازی کنید بدون اینکه مخاطب دقیق خود را بشناسید ، می توانید به جای HubSpot مانند من تمام شوید … ما این را نمی خواهیم 😉

و در اینجا نمونه دیگری است. بیایید بگوییم که شما شغلی دارید که اسباب بازی های آموزشی می فروشد. بنابراین مخاطبان هدف شما ممکن است کودکان ، مادران ، متخصصان آموزش یا معلمان باشند.

یا مشاغل موتورسواری دارید. مطمئناً مخاطب شما جوان تر از 18 سال نخواهد بود ، درست است؟

برای افزایش شانس فروش و سود خود هیچ تلاشی برای رسیدن به همه ندارید. در واقع هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت و در دراز مدت حاشیه سود خود را کاهش می دهد.

حالا بیایید بیش از “personas” برویم …

پرسونا

در بازاریابی ، Personas پروفایل خریداران هستند که می توانند مشتریان ایده آل شما باشند.

شخصیتها شخصیتهای داستانی با ویژگیهای مشتریان واقعی شما هستند. آنها براساس تحقیقات مخاطبان هدف توسعه یافته اند و ممکن است به شما کمک کند اقدامات بازاریابی خود را بهتر هدایت کنید.

یک شخص شخصی است که ممکن است به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند باشد زیرا آنها به مارک شما بسیار مرتبط هستند و شما باید تلاش کنید تا آنها را مشتری کنید و آنها را حفظ کنید.

یک شخصیت شامل تحقیقاتی بسیار عمیق تر و دقیق تر از مخاطب هدف است زیرا شامل موارد زیر است:

  • خصوصیات فردی
  • قدرت خرید
  • سبک زندگی
  • منافع
  • نامزدی در شبکه های اجتماعی
  • اطلاعات حرفه ای

مثال پرسونا: ماریانا ، 22 ساله ، وبلاگ نویس. زندگی در میامی ، فلوریدا. دارای مدرک روزنامه نگاری است. دارای یک وبلاگ است و آموزش های آرایش و نکات مربوط به مد و دکور را ارسال می کند. او همیشه رویدادهای مد را در این منطقه دنبال می کند و در جلسات با افراد دیگر در طاقچه مد شرکت می کند. او به عنوان یک تأثیرگذار دیجیتال ، به آنچه مردم در پروفایل های شبکه های اجتماعی خود می بینند ، اهمیت زیادی می دهد. دوست دارد که در اوقات فراغت خود به فعالیتهای داخل خانه بپردازد و به ورزشگاه برود.

اگر مجبور شدم تفاوت اصلی بین شخصیت و مخاطب هدف را تعریف کنم ، می گویم مخاطب هدف کل را به روشی کلی تر در نظر می گیرد ، در حالی که شخصیت شکل خاص تری دارد.

و اگر می خواهید به ایجاد personas برای تجارت کمک کنید ، این مقاله را در مورد ایجاد شخصیت کامل ببینید. اما در حال حاضر ، بیایید بر یافتن مخاطب هدف مناسب خود توجه کنیم.

اهمیت انتخاب صحیح مخاطبان هدف شما

اشتباه بزرگی که من مرتکب شدم این بود که وقتی از اول شروع کردم ، مخاطب مورد نظرم را تشخیص ندادم. من فقط محتوا ایجاد کردم و بازاریابی را برای هرکسی که خواهان ترافیک است ، شروع کردم.

اما این بسیار مبهم است زیرا همه نمی خواهند ترافیک بیشتری برای من مناسب باشد آژانس تبلیغاتی.

آنها فقط می توانند در اینستاگرام یا یوتیوب معروف باشند ، که بسیاری از مردم هستند ، اما این به من کمک نمی کند تا درآمد بیشتری کسب کنم.

به اندازه کافی خنده دار ، تعداد بیشتری از افراد علاقمند به گرفتن دنبال کنندگان اینستاگرام هستند تا افرادی که می خواهند درباره سئو بدانند.

اما وقتی مخاطب مورد نظر خود را بشناسید ، پیدا کردن و انجام تحقیقات کلمات کلیدی ساده تر خواهد بود. به عنوان مثال ، من می دانم که نباید وقت زیادی را برای نوشتن مقاله در مورد اینستاگرام یا Twitch هدر دهم حتی اگر حجم جستجو زیاد باشد.

این فقط باعث می شود که من ترافیک نامربوط بگیرم و وقت / پول خود را تلف کنم.

و این مهم است … به ویژه هنگامی که در مورد چیزهایی مانند SEO یا تبلیغات پرداخت شده صحبت می شود. لحظه ای که مخاطب مورد نظر خود را می شناسید ، می توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی را به درستی انجام داده و فرصتهایی را پیدا کنید که فقط باعث ایجاد ترافیک نشوند ، بلکه مهمتر از همه ، درآمد را هدایت کنید.

اکنون مخاطبان هدف خود را بفهمیم.

نحوه تعیین مخاطب هدف: 6 سوال برای کمک به شما

فهمیدن مخاطب هدف شما علم موشکی نیست. این فقط به چند سوال ساده می رسد.

در حقیقت ، دقیق است.

هر یک از سؤالات زیر را طی کنید و مخاطبان دقیق مورد نظر خود را می شناسید.

1. آنها کی هستند؟

هنگام فکر کردن در مورد اینکه چه کسی ممکن است مخاطب مورد نظر شما باشد ، باید در نظر بگیرید افرادی که با مارک شما هویت دارند چه کسانی هستند.

یک راه برای پیدا کردن این است که مشاهده کنید چه کسی پست های شما را در سایت های اجتماعی مانند Facebook ، LinkedIn ، YouTube و Instagram نمایش می دهد ، دوست دارد ، به اشتراک می گذارد و نظر می دهد

اگر کسی مایل است با شما درگیر شود ، احتمالاً هدف شماست.

اما در بسیاری موارد ، مخاطب ایده آل شما ممکن است همیشه در شبکه های اجتماعی نباشد. آنها ممکن است در رسانه های اجتماعی غیرفعال باشند اما از شرکت شما بخرند یا برای خدمات خود ثبت نام کنید.

حتی کسانی که فقط یک بار از شما خرید کرده اند باید بخشی از مخاطبان هدف شما تلقی شوند ، زیرا ممکن است کسی که یک بار خریداری کرده است دوباره بخرد.

در صورتی که تلاشی مشابه برای حفظ مشتریانی که قبلاً به دست آورده اید ، تلاشی مشابه را انجام ندهید ، هیچ تلاشی بزرگ برای فروش ندارید.

مشتریان دوست دارند احساس ویژه کنند و به همین دلیل روند پس از فروش بسیار مهم است. رابطه شما با مشتری حتی پس از اتمام خرید باید باقی بماند.

2. بزرگترین مشکلات ، مشکلات یا خواسته های آنها چیست؟

آنچه جالب ، جالب و خوب برای شما ممکن است برای مشتری نباشد.

شما نمی توانید وقتی که وقت آن است که مشکلات ، مشکلات و خواسته های مخاطبان هدف خود را تعریف کنید ، به خودتان فکر نکنید. شما باید خود را در کفش آنها قرار دهید.

بر اساس آنچه فکر می کنید پیشنهادات خود را انجام ندهید. آنها را مطابق تحقیق مبتنی بر داده ها ، تجربیات قبلی و تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان احتمالی خود تنظیم کنید.

از بزرگترین مشکلاتی که مخاطبان شما با آنها روبرو هستند برای درک آنها کمک کنید.

3. آنها کجا اطلاعات روزانه مورد نیاز خود را پیدا می کنند؟

همه به اطلاعات نیاز دارند.

هر روز در کانالهایی که پیگیری می کنید ، با تعداد زیادی اطلاعات احاطه شده اید ، اما وقتی بیشترین نیاز را دارید ، برای یافتن آن اطلاعات به کجا می روید؟

کانال های ارتباطی مناسب ترین مخاطب مورد نظر خود را مشخص کنید و سعی کنید با استفاده از یک زبان خاص از جهانشان با آنها صحبت کنید.

به عنوان مثال ، من می دانم مخاطب هدف من یا وبلاگ های بازاریابی را می خواند یا وقت زیادی را در سایت های اجتماعی مانند YouTube و LinkedIn در مصرف اطلاعات صرف می کند.

4- مزیت محصول شما چیست؟

همه می خواهند راه حل هایی برای مشکلات خود داشته باشند و زندگی خود را آسان تر کنند. این یک خواسته جمعی است و برای مخاطب هدف شما فرقی نمی کند.

کمی در مورد محصول خود و مشکل مخاطب مورد نظر خود فکر کنید. محصول یا خدمات شما چه مزایایی دارد؟ چه کاری می تواند برای حل آن مشکلات انجام دهد؟ پیشنهاد ارزش اصلی چیست؟

با رقابت بسیار زیاد ، شما باید سعی کنید مزیت رقابتی خود را در طاقچه خود بیابید و همیشه سعی کنید محصول خود را بهبود بخشید ، چیزی اضافی را ارائه دهید که دیگران این کار را نکنند.

5- چه چیزی توجه آنها را منفی می کند؟

خوش بینی بودن به خیلی کمک می کند ، اما فکر کردن در مورد منفی ها نیز می تواند کمک کند ، به خصوص وقتی در مورد مخاطبان هدف صحبت می کنیم.

بهتر از این که فکر کنید مخاطبان شما چه می خواهند ، شما می توانید آنچه را که قطعاً نمی خواهد در نظر بگیرید، آنچه که آن را منفی می داند ، و آنچه از آن جلوگیری می کند.

با استفاده از این اطلاعات قدرتمند ، ممکن است شانس بیشتری برای جذب مشتریان احتمالی خود داشته باشید.

اجتناب از آنچه که آنها منفی می دانند اولین قدم برای کسب تأیید آنها است. پس از آن ، شما فقط باید استراتژی های دیگری را برای انجام بازاریابی کارآمد بکار بگیرید.

6- به چه کسی اعتماد دارند؟

اعتماد همه چیز به مخاطبان هدف شماست. هیچ کس از شرکتی که نمی داند یا به آن اطمینان ندارد محصول یا خدمات را خریداری می کند.

به همین دلیل است که بررسی ها در مورد آمازون برای فروشندگان بسیار مهم و مهم است. آنها می دانند که این اعتماد را ایجاد می کند … همچنین به آمازون کمک کرده است که یک شرکت تریلیون دلاری باشد.

حتی اگر این آخرین سؤال برای تعریف مخاطبان هدف باشد ، اما یکی از مهمترین آنهاست.

به همین دلیل شهرت شرکت شما از اهمیت بالایی برخوردار است. مراقبت از روابط با مشتریان بسیار ضروری است زیرا آنها اطلاعات مربوط به نام تجاری شما را در اینترنت و دوستان و خانواده خود پخش می کنند.

اگر نظرات خوبی به دست آورید ، اظهار نظرهای مثبتی داشته باشید و از شهرت خوبی برخوردار شوید ، این می تواند زمینه ای برای مشتریان بالقوه باشد که برای خرید از شما احساس انگیزه می کنند.

پدید آوردن محتوای سفارشی شده برای مخاطبان خود

اکنون که مخاطبان خود را می شناسید ، بیایید به موارد جالب توجه برسیم. بیایید برای آنها محتوا ایجاد کنیم.

همه محتوا ایجاد می کنند ، درست است؟ اگر به من اعتقاد ندارید ، فقط به Google نگاه کنید.

شما فقط باید یک کلمه کلیدی را در گوگل قرار دهید و هزاران نتیجه اگر نه میلیون ها نتیجه برای هر کلمه کلیدی مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که “بهترین گوشواره گوش” را در Google تحقیق می کنید ، این همان چیزی است که می بینید:

محتوای سفارشی شده برای مخاطبان شما 1

ابتدا گزینه هایی از محصولات Google Shopping وجود دارد که تبلیغات و قیمت آن برای هدفون مختلف برای مخاطبان ، نیازها و سلیقه های مختلف وجود دارد.

در مرحله بعد لیستی از سایت ها و وبلاگ ها با اطلاعات مربوط به انواع مختلف هدفون و مقایسه ها وجود دارد:

محتوای سفارشی شده برای مخاطبان شما 2

کمبود مطالب در مورد این موضوع یا موارد دیگری که می توانید جستجو کنید وجود ندارد. هر کسی می تواند بدون هیچ مانعی متن را ایجاد و منتشر کند.

سوال اینجاست که چگونه می توانید این محتوا را برای مصرف کننده خود شخصی تر و جذاب تر کنید.

همه محتوا تولید می کنند. هر روز میلیون ها نشریه منتشر می شود.

راز این است که ایجاد محتوا که مشتری ایده آل شما و هیچ کس دیگری را هدف قرار ندهد. محتوای عمومی ممکن است ترافیک بیشتری ایجاد کند ، اما فروش کمتری نیز خواهد داشت.

برای پیدا کردن آنچه مخاطبان مورد نظر خود را جستجو می کنند ، می توانید از Ubersuggest استفاده کنید. فقط یک کلمه کلیدی مرتبط با مخاطبان خود تایپ کنید.

مخاطبان هدف ubersuggest 1

از آنجا ، در ناوبری سمت چپ ، روی “ایده های کلمه کلیدی” کلیک کنید. سپس به گزارشی منتقل می شوید که مانند گزارش زیر است.

محتوای شخصی سازی شده برای مخاطبان شما 2

اکنون موضوعاتی برای انتخاب دارید. همه آنها مناسب نیستند ، اما بعضی از آنها اراده خواهند کرد.

من توصیه می کنم که از اصطلاحات دم بلند ، مانند “بهترین پیشانی گوش برای دویدن” پیروی کنید (با فرض اینکه مخاطب هدف شما فعال است). اصطلاحات عمومی تر مانند “بهترین گوشواره گوش” باعث ترافیک و فروش چندانی می شود ، اما اصطلاحات خاص و خاصی را تبدیل نمی کنند.

در صورتی که در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای صنعت خدمات یا حتی فضای B2B هستید ، همین اتفاق می افتد.

انواع محتوا برای ایجاد

هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی را که می خواهید هدف گذاری کنید ، ممکن است دچار این اشتباه شوید که می توانید نوع محتوایی را ایجاد کنید.

شما می خواهید بر اساس قیف خود محتوا ایجاد کنید. در اصل ، شما می خواهید هر مرحله از قیف را بپوشانید.

قیف فروش مخاطبان هدف

قیف بالایی شامل محتوای ایجاد شده برای بازدید کنندگان و رهبران است ، یعنی افرادی که ممکن است به طور اتفاقی به سایت ، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی شما دسترسی پیدا کنند.

هنگام فکر کردن در بالای قیف ، ایده ایجاد مواد با موضوعات کلی تر ، با زبانی واضح و به راحتی در دسترس است.

این می تواند محتوای آموزشی باشد ، از جمله شفاف سازی یا کنجکاوی در مورد محصول یا خدمات شما یا چیزی که به نوعی به صنعت شما مربوط باشد.

وسط قیف زمانی است که تبدیل ها اتفاق می افتد. به عبارت دیگر ، در این مرحله فردی که مشکلی داشته باشد و قصد حل آن را داشته باشد ، خرید محصول یا خدمات شما را در نظر می گیرد.

این وسط راه است ، اما این خود فروش نیست ، زیرا هنوز فقط در مورد ایده ها است. در وسط قیف قرار دارد که به مخاطب هدف خود نزدیک شوید و شناسایی بیشتری ایجاد کنید.

بعد: پایین محتوای قیف. این محتوا بیشتر روی محصول یا خدمات شما تمرکز دارد.

در اینجا می توانید جزئیات مربوط به عملکردها ، مزایا و سایر اطلاعات مستقیم در مورد محصول یا خدمات خود را معرفی کنید.

این خیلی بیشتر از این است که این مخاطب خاص تبدیل به اینجا کند زیرا این مخاطب خاص عملاً تصمیم گرفته است از قبل بخرد و شما فقط می خواهید فشار نهایی را به آنها بدهید.

نتیجه

من امیدوارم که این مقاله شما را از خطای بزرگی که مرتکب شده ام نجات دهد.

اما شناخت مخاطب هدف شما کافی نیست. این تضمین موفقیت نیست. شما هنوز هم نیاز دارید تا محتوای خود را ایجاد و به بازار عرضه کنید. به همین دلیل من همچنین در این مقاله به تحقیق در مورد کلید واژه ها پرداختم.

پس از ایجاد محتوا ، ممکن است بخواهید این راهنماها را بررسی کنید زیرا آنها به شما در جذب افراد مناسب به سایت خود کمک می کنند:

آیا هنوز مخاطب هدف خود را فهمیده اید؟

مقاله مرتبط  4 Ps بازاریابی: راهنمای گام به گام (با مثال)