آموزش سئو

چگونه SEO خود را با استفاده از Schema Markup تقویت کنیم

دسامبر 26, 2020

یکی از آخرین تحولات در SEO ، نشانه گذاری طرح (Schema Markup) نام دارد. این شکل جدید بهینه سازی یکی از قدرتمندترین اما کم کاربردترین فرم های جستجوگرها است که امروزه در دسترس است. هنگامی که مفهوم و روش نشانه گذاری طرح را درک کردید ، می توانید وب سایت خود را در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) تقویت کنید.

هدف من در این مقاله این است که به شما نشان دهم دقیقاً چگونه شروع به استفاده از نشانه گذاری طرح برای وب سایت خود می کنید.

نشانه گذاری طرح چیست؟

نشانه گذاری طرح (Schema Markup) کدی (واژگان معنایی) است که شما در وب سایت خود قرار می دهید تا به موتورهای جستجو کمک کند نتایج آموزنده تری را برای کاربران بازگردانند. اگر تاکنون استفاده کرده اید قطعه های غنی، شما دقیقاً خواهید فهمید که نشانه گذاری طرحواره چیست.

در اینجا مثالی از یک کسب و کار محلی آورده شده است که در صفحه برنامه رویداد خود علامت گذاری کرده است. ورودی SERP به این شکل است:

طرح نتایج جستجوی گوگل برای سئو

نشانه گذاری طرح به SERP گفت که برنامه ای از رویدادهای آینده هتل را نشان دهد. این برای کاربر فوق العاده مفید است.

در اینجا برخی از حقایق در مورد نشانه گذاری طرحواره آورده شده است:

Schema به موتورهای جستجو چه داده ای می گوید به معنای

محتوای وب سایت شما فهرست می شود و در نتایج جستجو باز می گردد. به طور مشخص. اما با علامت گذاری طرح ، برخی از آن مطالب نمایه می شوند و با محتوای متفاوت باز می گردند مسیر.

چطور؟ زیرا نشانه گذاری به موتور جستجو می گوید که چه محتوایی دارد به معنای. به عنوان مثال ، بیایید بگوییم کلمه “Neil Patel” در یک مقاله ظاهر شده است. موتور جستجو این را می بیند و با “Neil Patel” یک ورودی SERP تولید می کند.

با این حال ، اگر علامت گذاری درست را در اطراف نام “نیل پاتل” قرار دهم ، به موتور جستجوگر گفتم كه “نیل پاتل” نویسنده مقاله است ، نه فقط چند كلمه تصادفی. سپس موتور جستجو نتایجی را ارائه می دهد که اطلاعات بهتری را برای کاربری که در جستجوی “نیل پاتل” بود نشان می دهد.

Schema.org اینگونه توضیح می دهد:

بیشتر مدیران وب با برچسب های HTML در صفحات خود آشنا هستند. معمولاً برچسب های HTML به مرورگر می گوید که چگونه اطلاعات موجود در برچسب را نمایش دهد. مثلا،

آواتار

به مرورگر می گوید که متن متنی “Avatar” را در قالب عنوان 1 نمایش دهد. با این حال ، برچسب HTML هیچ اطلاعاتی در مورد معنای آن رشته متن نمی دهد – “آواتار” می تواند به فیلم سه بعدی بسیار موفق اشاره کند ، یا می تواند به نوعی عکس نمایه اشاره داشته باشد – و این می تواند جستجو را دشوارتر کند موتورها برای نمایش هوشمندانه محتوای مربوط به کاربر.

نشانه گذاری طرح از یک واژگان معنایی منحصر به فرد در قالب Microdata استفاده می کند

نیازی به یادگیری هیچ مهارت جدیدی در برنامه نویسی ندارید. صفحات وب دارای نشانه هنوز از HTML استفاده می کنند. تنها تفاوت اضافه کردن بیت از واژگان schema.org به ریز داده ها HTML.

مقاله مرتبط  12 فرم ثبت نام خبرنامه ایمیل نمونه هایی از این کار

Schema.org ، وب سایت برای نشانه گذاری طرح ، یک تلاش مشترک توسط تیم ها در گوگل ، بینگ و یاهو است

schema.org چیست

خیلی اوقات زیاد نیست که رقبا برای کمک به یکدیگر جمع می شوند ، اما Schema.org دقیقاً همان نوع همکاری بین صنعت است. آنچه شما دارید ، مجموعه توافق شده ای از نشانگرهای کد است که به موتورهای جستجوگر اصلی می گوید که با داده های وب سایت شما چه کار کنند.

نشانه گذاری طرح برای کاربران ابداع شد

هنگامی که یک وب سایت دارای نشانه گذاری طرحواره است ، کاربران می توانند در SERP ببینند که وب سایت در چه زمینه ای قرار دارد ، در کجاست ، چه کاری انجام می دهد ، چقدر هزینه چیزهای اضافی ، به علاوه بسیاری از موارد دیگر است. برخی از افراد خواستار علامت گذاری طرحواره “کارت ویزیت مجازی شما” شده اند.

این یک پیشرفت کاربر محور است. موتورهای جستجو برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز کاربران وجود دارد. نشانه گذاری طرح دقیقاً همین کار را می کند.

چرا طرحواره مهم است؟

نشانه گذاری طرح به وب سایت شما کمک می کند تا برای انواع مختلف محتوا رتبه بهتری داشته باشد. برای انواع مختلفی از داده ها علامت گذاری وجود دارد ، از جمله:

  • مقالات
  • کسب و کار های محلی
  • رستوران ها
  • قسمت ها و رتبه بندی های تلویزیونی
  • نقد کتاب
  • فیلم ها
  • برنامه های نرم افزاری
  • مناسبت ها
  • محصولات
  • س questionsالات متداول (سQالات متداول)

صدها نوع نشانه گذاری وجود دارد – از فروشگاه های اسباب بازی گرفته تا برنامه های دوز پزشکی. اگر هر نوع داده ای در وب سایت خود دارید ، احتمال وجود آن با یک ارتباط مرتبط وجود دارد آیتم های مختلف.

وب سایت هایی که از نشانه گذاری طرحواره استفاده می کنند در SERP ها رتبه بهتری نسبت به شرکت های بدون نشانه گذاری دارند. یک مطالعه مشخص کرد که وب سایت های دارای نشانه گذاری به طور متوسط ​​چهار موقعیت بالاتر در SERP ها نسبت به وب سایت های بدون نشانه گذاری طرحواره دارند. در حالی که کاملا واضح نیست که این نتیجه بالاتر فقط به دلیل نشانه گذاری است ، بدیهی است که همبستگی وجود دارد.

در حال حاضر ، یک سوم از نتایج جستجوی Google شامل قطعه های غنی است که شامل نشانه گذاری طرحواره است. با این حال ، طبق تحقیقات اخیر ، کمتر از یک سوم وب سایت ها از نشانه گذاری طرح استفاده می کنند.

به عبارت دیگر ، میلیونها وب سایت منبع عظیمی از پتانسیل سئو را از دست می دهند. اگر از نشانه گذاری طرحواره استفاده می کنید ، به طور خودکار در اکثر رقابت های خود جلو خواهید رفت.

مقاله مرتبط  نحوه ایجاد وفاداری مشتری از طریق تبلیغات پولی

نحوه استفاده از نشانه گذاری طرح برای سئو

حال ، بیایید در مورد نحوه استفاده از نشانه گذاری طرح صحبت کنیم. هدف شما رتبه بندی بهتر ، بهتر دیده شدن و عملکرد بهتر در SERP ها و در مقابل کاربران است.

نشانه گذاری طرح به شما کمک می کند. با در دست داشتن وب سایت خود ، این مراحل را دنبال کنید.

1 قابل اعتماد و متخصص Google’s Structured Data Markup Helper

گوگل راهنمای نشانه گذاری داده ها

2. نوع داده را انتخاب کنید

چندین گزینه ذکر شده است. این لیست کامل نیست برای نمونه زیر ، من قصد دارم از “مقالات” استفاده کنم ، زیرا این یکی از رایج ترین انواع محتوا است.

3. URL مورد نظر جهت علامت گذاری را جایگذاری کنید

اگر فقط HTML دارید ، می توانید آن را جایگزین کنید. سپس ، روی “شروع برچسب گذاری” کلیک کنید.

یاور نشانه گذاری داده شده

صفحه در ابزار نشانه گذاری بارگیری می شود و فضای کار مرحله بعدی نشانه گذاری – برچسب گذاری موارد – را در اختیار شما قرار می دهد. صفحه وب خود را در پنجره سمت چپ و موارد داده را در پنجره سمت راست مشاهده خواهید کرد.

طرحواره نشانه گذاری داده شده

4- عناصر را برای علامت گذاری انتخاب کنید

از آنجا که این قسمت از مطالب یک مقاله است ، من قصد دارم نام مقاله را برای افزودن علامت گذاری “نام” برجسته کنم. هنگامی که برجسته سازی را به پایان می رسانم ، “نام” را از راهنمای ابزار انتخاب می کنم.

طرحواره نشانه گذاری داده شده برای SEO

وقتی “نام” را انتخاب می کنم ، ابزار در پنجره سمت راست آن را به “Data Data” اضافه می کند.

طرحواره نشانه گذاری داده شده برای SEO

5. افزودن موارد علامت گذاری را ادامه دهید

از لیست موارد داده به عنوان راهنما استفاده کنید و سایر موارد موجود در مقاله خود را برجسته کنید تا آنها را به لیست نشانه گذاری اضافه کنید. احتمالاً نمی توانید همه موارد موجود در لیست را برچسب گذاری کنید. فقط آنچه می توانید اضافه کنید.

6. HTML ایجاد کنید

پس از پایان کار ، روی “ایجاد HTML” کلیک کنید.

ایجاد HTML برای طرحواره برای SEO

در صفحه زیر ، HTML صفحه خود را با درج داده های ریز مربوطه در نقاطی که انتخاب کرده اید مشاهده خواهید کرد.

طرحواره کمک کننده نشانه گذاری داده های ساختاری گوگل

7. علامت گذاری طرحواره را به سایت خود اضافه کنید

سپس وارد CMS خود می شوید (یا در صورت عدم استفاده از CMS کد منبع) و قطعه های برجسته شده را در نقاط مناسب اضافه می کنید. نشانگرهای زرد رنگ را در نوار پیمایش پیدا کنید تا کد نشانه گذاری طرح را پیدا کنید.

میله های زرد که به طرح صحیح نشانه گذاری اشاره می کنند

یک گزینه ساده این است که فایل HTML ایجاد شده به صورت خودکار را بارگیری کرده و در CMS یا کد منبع خود کپی / جایگذاری کنید.

بارگیری نشانه گذاری داده های ساختار برای طرحواره

با کلیک روی “پایان” ، یک سری “مراحل بعدی” به شما ارائه می شود.

مرحله بعدی برای افزودن طرحواره به وب سایت شما

8- طرحواره خود را آزمایش کنید

استفاده از ابزار تست داده ساختار یافته تا بدانید که صفحه شما با علامت گذاری اضافه شده چگونه خواهد بود.

مقاله مرتبط  چگونه iPaaS می تواند به بازاریابی دیجیتال شما کمک کند؟

به جای تجزیه و تحلیل یک صفحه وب منتشر شده ، من قصد دارم کدی را که این ابزار برای من ایجاد کرده و بارگیری کردم ، تجزیه و تحلیل کنم.

ابزار داده ساختار یافته برای طرحواره

پس از جایگذاری کد ، روی “پیش نمایش” کلیک می کنم. ابزار آزمایش به من نشان می دهد مقاله در نتایج جستجوی Google چگونه است:

14 ابزار تست داده ساختار یافته برای طرحواره

علاوه بر این ، می توانم هر عنصر علامت گذاری را که اضافه کردم بررسی کنم.

ویژگی نوع مورد طرحواره

در صورت لزوم ، می توانم HTML را مستقیماً در ابزار آزمایش ویرایش کنم تا دوباره طرح و نتایج پیش نمایش را به روز کنم.

نکاتی برای استفاده از نشانه گذاری طرح برای سئو

هدف از این مقاله این بود که شما در دنیای نشانه گذاری طرحواره شروع کنید. این یک جهان بزرگ است.

چند نکته بعدی به شما نشان می دهد که چگونه حتی در عمق بیشتری غواصی کنید و حتی نتایج غنی تری از طرحواره بدست آورید.

طرح های متداول مورد استفاده را پیدا کنید

Schema.org لیستی از متداول ترین انواع نشانه گذاری طرح را ارائه می دهد. می توانید از سازمان طرح ها صفحه برای دیدن این لیست. انواع مناسب تجارت شما را بررسی کنید.

سازمان طرح ها

از تمام طرح های موردنیاز خود استفاده کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، تعداد بیشماری از انواع نشانه گذاری وجود دارد. برای دریافت لیست کامل ، مراجعه کنید سلسله مراتب نوع. این لیست اصلی اکثر انواع علامت گذاری موجود را ارائه می دهد.

schema.org نوع سلسله مراتب

علامت گذاری بیشتر ، بهتر است

Schema.org دستورالعمل ها به وضوح توضیح می دهند، “هرچه محتوای بیشتری را علامت گذاری کنید ، بهتر است.” هنگامی که شروع به درک آرایه وسیعی از انواع موارد می کنید ، می بینید که چه مقدار در صفحه وب شما می تواند علامت گذاری کند.

با این حال ، سلب مسئولیت را به خاطر بسپارید: “شما فقط باید محتوایی را که برای افرادی که از صفحه وب بازدید می کنند قابل مشاهده است و محتوای آن را در قسمت div مخفی یا سایر عناصر صفحه مخفی نشان ندهید.”

افکار نهایی در مورد علائم طرحواره

به همان سادگی که علامت گذاری طرح اجرا می شود ، تعجب آور است که چگونه تعداد کمی از مشاغل و وب سایت ها از آن استفاده کرده اند.

Schema markup یکی از آن تکنیک های SEO است که احتمالاً برای مدت طولانی با ما خواهد بود. اکنون زمان یادگیری و پیاده سازی ریز داده های مربوطه برای بهبود نتایج جستجو است. بلافاصله انجام این کار شما را از این منحنی جلو می اندازد و در رقابت پا به پای شما قرار می دهد.

چگونه از نشانه گذاری طرح برای وب سایت شرکت خود استفاده می کنید؟