آموزش سئو

چگونه Google را وادار کنیم تا وب سایت جدید شما را فوراً فهرست بندی کند

فوریه 16, 2021

آیا ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری به سایت خود می خواهید؟

من حاضر هستم شرط ببندم که جواب مثبت است – همه ما این کار را می کنیم!

ترافیک جستجوی ارگانیک برای رشد وب سایت و تجارت شما حیاتی است.

برخی تحقیقات ادعا می کنند 53٪ از بازدید سایت شما را می توان به جستجوی ارگانیک نسبت داد.

اما اگر سایت شما در نتایج جستجو نشان داده نشود ، آمار خیلی مهم نیست.

چگونه سایت یا وبلاگ جدید خود را توسط گوگل ، بینگ و سایر موتورهای جستجو ایندکس می کنیم؟

خوب ، شما دو گزینه دارید.

می توانید رویکرد “لاک پشت” را دنبال کنید – فقط بنشینید و منتظر بمانید تا به طور طبیعی اتفاق بیفتد ، اما این ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد.

(به من اعتماد کن ، من قبلاً آنجا بوده ام – جالب نیست.)

یا می توانید این کار را اکنون انجام دهید ، به شما وقت و انرژی بیشتری می دهد تا بتوانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید ، حضور اجتماعی خود را بهبود ببخشید – و البته ، نوشتن و تبلیغ محتوای عالی و مفید.

من در مورد شما نمی دانم ، اما ترجیح می دهم سایت هایم را هرچه سریعتر در فهرست خود قرار دهم زیرا این امر به من فرصت بیشتری می دهد تا مخاطبان خود را بسازم.

این استراتژی ها دقیقاً نحوه رشد من این وبلاگ به بیش از 600000 بازدید کننده ماهانه به همان سرعتی است که انجام دادم!

نمایه سازی گوگل به 600000 بازدید کننده ماهانه رشد می کند

آیا می خواهید همان کار را انجام دهید؟

به این نکته بچسبید ، زیرا من در این راهنمای گام به گام لوبیا را روی همه چیزهایی که در مورد SEO آموخته ام و چگونگی بهینه سازی سریع وب سایت خود در این سایت می ریزم!

من قصد دارم شما را راهنمایی کنم تا چگونه Google را به سرعت در وب سایت ما فهرست بندی کند ، که این امر باعث ایجاد ترافیک جستجوی ارگانیک و رتبه بندی بالاتر می شود.

بیایید شروع کنیم!

چرا برای فهرست بندی سایت خود به Google نیاز دارید؟

اول ، پاسخ آشکار.

اگر می خواهید سایت شما در نتایج جستجو نشان داده شود ، باید ایندکس شود.

با این حال ، نمی خواهید سایت شما فقط یک بار فهرست شود. شما می خواهید موتورهای جستجو مجدداً فهرست بندی سایت شما را انجام دهند.

موتورهای جستجو مانند Google فقط به طور خودکار به روز نمی شوند.

آنها به عنکبوتها متکی هستند – تعداد کمی کد رایانه ای که هر موتور جستجو برای “خزیدن” در وب می فرستد (از این رو “عنکبوت”).

شما می خواهید یک سرعت خزش سریع و کارآمد داشته باشید.

وظیفه عنکبوت این است که به دنبال چیزهای جدید در وب و به روزرسانی نسخه از قبل فهرست شده سایت خود باشد. این “چیزهای جدید” می تواند یک صفحه جدید در یک سایت موجود ، تغییر در یک صفحه موجود یا یک سایت یا وبلاگ کاملا جدید باشد.

وقتی عنکبوت سایت یا صفحه جدیدی پیدا کرد ، باید بفهمد آن سایت یا صفحه جدید چیست.

با بازگشت به غرب وحشی وحشی اوایل وب ، عنکبوت های موتور جستجو تقریباً مثل امروز هوشمند نبودند. شما می توانید یک عنکبوت را مجبور کنید تا صفحه خود را بر اساس فقط تعداد دفعاتی که یک عبارت جستجوی خاص (“کلمه کلیدی”) در صفحه ظاهر می شود ، فهرست و رتبه بندی کند.

برای موفقیت در محتوای امروز ، نمی توانید به این استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو در مدرسه قدیمی اعتماد کنید.

راهنمای فهرست بندی گوگل چند تاکتیک قدیمی SEO به عنوان مثال

کلمه کلیدی حتی لازم نبود که در متن خود صفحه باشد. بسیاری از افراد نام تجاری بزرگترین رقیب خود را فقط با پر کردن ده ها تنوع از این نام تجاری در متا برچسب های یک صفحه ، رتبه بندی می کنند!

خوشبختانه برای کاربران جستجوی گوگل و صاحبان وب سایت های اخلاقی ، آن روزها گذشته است.

امروز ، پر کردن کلمات کلیدی و متا تگ شما را جریمه می کند ، جایزه ای دریافت نمی کنید. و برچسب های کلمات کلیدی متا در واقع بخشی از الگوریتم نیستند (اگرچه هنوز دلایل خوبی برای استفاده از آنها وجود دارد).

اگر مراقب نباشید ، می توانید سایت خود را به طور کلی از فهرست خارج کنید – این بدان معنی است که سایت شما هیچ رتبه ای برای هیچ کلمه کلیدی نخواهد داشت.

این روزها ، گوگل بیشتر به تجربه کاربر در سایت شما و قصد کاربر در پشت سر جستجو توجه دارد – یعنی آیا کاربر می خواهد چیزی (قصد تجاری) بخرد یا چیزی (قصد اطلاعاتی) بیاموزد؟

آنها حتی Page Experience را به یک عامل رتبه بندی تبدیل کردند.

من را اشتباه نگیرید – کلمات کلیدی هنوز مهم هستند. دیگر عوامل نیز مهم هستند – طبق گفته برایان دین از Backlinko – تا 200 نفر. این موارد شامل پیوندهای ورودی با کیفیت ، سیگنال های اجتماعی (البته نه به طور مستقیم) و کد معتبر در تمام صفحات شما هستند.

اگر عنکبوتها نتوانند از ابتدا به موتورهای جستجو بگویند صفحات شما در آنجا هستند ، هیچ یک از اینها مهم نخواهد بود ، به این معنی که در نتایج جستجو نشان داده نمی شوند.

به همین دلیل نمایه سازی وب سایت بسیار مهم است.

به بیان ساده ، نمایه سازی spider روشی است برای جمع آوری و پردازش تمام داده ها از صفحات و سایت ها در طول خزیدن در وب.

نمایه سازی مکرر نتایج جستجوی شما را بهبود می بخشد.

عنکبوت اسناد و تغییرات جدید را یادداشت می کند ، سپس به شاخص قابل جستجو که Google حفظ می کند اضافه می شود. این صفحات فقط در صورتی اضافه می شوند که حاوی محتوای با کیفیت باشند و با انجام کارهای سایه مانند پر کردن کلمات کلیدی یا ایجاد یک پیوند از منابع غیرقابل اعتبار هیچ زنگ هشدار ایجاد نمی کنند.

وقتی عنکبوت تغییری در وب سایت شما مشاهده می کند ، هم محتوا (متن) موجود در صفحه را پردازش می کند و هم مکانهایی را که در صفحه عبارات جستجو قرار می گیرند پردازش می کند. همچنین ویژگی های برچسب عنوان ، متا تگ و alt را برای تصاویر تجزیه و تحلیل می کند.

سپس آن عنکبوت آن محتوا را به Google اضافه یا “نمایه” می کند.

به طور خلاصه ایندکس می شود. این یک ابزار ضروری برای مدیر وب است.

وقتی کاربر جستجو با تایپ کردن کلمات کلیدی جستجو به دنبال اطلاعات می آید ، الگوریتم Google کار می کند. سپس الگوریتم تصمیم می گیرد که یک صفحه را در مقایسه با سایر صفحات مرتبط با آن کلمات کلیدی رتبه بندی کند.

هر چند وقت یکبار فهرست شدن سایت شما می تواند بر عملکرد شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارد. شما می خواهید مطمئن شوید که آخرین مطالب شما همیشه برای کسانی که جستجو می کنند و عنکبوت های Google در دسترس هستند.

این نسخه کوتاه و تا حدودی ساده شده از آن است چگونه Google سایت های جدید را پیدا ، تحلیل و نمایه سازی می کند مثل مال شما

بسیاری دیگر از موتورهای جستجو ، مانند بینگ یا یاهو ، از روال مشابهی پیروی می کنند ، اگرچه در مشخصات می تواند تغییراتی داشته باشد زیرا هرکدام الگوریتم خاص خود را دارند.

چه فاکتورهای نمایه سازی وب سایت اهمیت دارد؟

شما می خواهید یک شاخص شاخص کارآمد برای وب سایت خود داشته باشید.

این بدان معناست که شما می خواهید عنکبوت های موتور جستجو هرچه سریعتر محتوای جدید شما را پس از زدن انتشار منتشر کنند.

با ورود به سیستم Search Console می توانید بررسی کنید که Google هر چند وقت یکبار صفحات شما را خزنده می کند.

هنوز با کنسول جستجوی Google تنظیم نشده اید؟ به مرحله 2 بروید و بیاموزید چگونه وب سایت خود را راه اندازی کنید.

در Search Console ، روی وب سایت خود کلیک کنید. سپس روی تنظیمات> Crawl Stats> Open Report کلیک کنید. برخی از نمودارها را مانند این مشاهده خواهید کرد:

خزیدن گزارش کنسول جستجوی گوگل.

نمودار اول نشان می دهد که Google هر چند وقت یکبار در حال خزیدن سایت شما است.

این نمودار – نمودار “درخواست های خزنده” – نشان می دهد که Google هر روز هر چند وقت یک بار سایت من را می خزد.

به عنوان یک قانون کلی ، هر چه بیشتر خزیدن بهتر باشد.

با این وجود مواردی وجود دارد که خزش زیاد باعث سربار بیش از حد منابع سرور شما می شود. به طور معمول این نتیجه یک پیکربندی نادرست سرور است به جای اینکه مشکلی در عنکبوت های Google ایجاد شود.

هرچند این بسیار نادر است ، بنابراین احتمالاً نیازی به نگرانی در این مورد نخواهید داشت. Google به شما اجازه می دهد نرخ خزیدن را تغییر دهید (فقط پایین ، نه بالا) اگر این اتفاق برای شما می افتد.

بنابراین چگونه میزان خزیدنم را افزایش دادم؟

من اخیراً مطالب زیادی ارسال می کنم و مطالب قدیمی را به روز می کنم ، بنابراین Google مشتاق است که تمام به روزرسانی ها و تغییرات من را با بیشترین سرعت ممکن دریافت کند. این در حال یادگیری است که اغلب با من چک می کند.

من همچنین در آوریل به یک میزبان وب جدید روی آوردم که بسیار سریعتر از میزبان قبلی من است.

هرچه سرعت بارگیری سایت شما بیشتر باشد ، سریعتر Google می تواند وارد شود و آن را فهرست بندی کند!

گوگل می خواهد بهترین وب سایت ها را به کاربران خود توصیه کند. به دنبال سایت هایی است که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند. در حالی که این شامل بسیاری از عوامل است ، محتوای با کیفیت و سرعت بارگذاری سایت بسیار مهم است.

به بیان ساده:

سایت سریعتر = تجربه کاربری بهتر.

تجربه کاربر بهتر = رتبه بندی بالاتر نتیجه جستجو.

مهمتر از اینکه Google چند وقت یکبار سایت شما را ایندکس می کند ، تعداد صفحات نمایه سازی آن است. شما می خواهید تا حد امکان صفحات سایت خود را نمایه سازی کنید.

(نگران نباشید ، نقشه سایت شما از آن مراقبت خواهد کرد ، که من در مرحله 7 به طور مفصل به آن می پردازم)

اما ابتدا ، بیایید از ابتدا شروع کنیم. 18 مرحله زیر به شما راهنمایی می کند تا در مورد نمایه سازی وب سایت خود بدانید.

برای داشتن یک وب سایت با شاخص مناسب ، لزوماً نیازی به انجام هر 18 مرحله ندارید ، اما اگر از خود می پرسید که چگونه در Google رتبه بالاتری کسب کنید ، این تنها راهنمایی است که تا به حال به آن نیاز خواهید داشت!

مرحله 1: آیا سایت من از قبل فهرست شده است؟

تا زمانی که یک سایت کاملاً جدید راه اندازی نکنید ، وب سایت شما احتمالاً از قبل نمایه شده است.

اگر مطمئن نیستید ، در اینجا نحوه فهمیدن آورده شده است.

ساده ترین راه برای بررسی این جستجو است سایت: yourdomain.com در گوگل اگر گوگل می داند سایت شما وجود دارد و قبلاً آن را جستجو کرده است ، لیستی از نتایج مشابه نتایج NeilPatel.com را در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد:

ببینید سایت شما توسط گوگل نمایه شده است

اگر Google هنوز سایت شما را پیدا نکرده است ، به هیچ وجه نتیجه ای نخواهید داشت ، شبیه این:

آیا سایت من توسط google

اگر سایت شما از قبل نمایه شده باشد ، بسیار خوب است ، اما احتمالاً امکان پیشرفت وجود دارد.

بقیه مراحل در این راهنما به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که سایت شما در پتانسیل کامل ایندکس شده است.

مرحله 2: Google Analytics & Search Console را نصب و تنظیم کنید

اگر قبلاً با این ابزارهای رایگان Google آشنایی ندارید ، در اینجا یک خلاصه سریع ارائه می شود.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل: آمار مربوط به وب سایت شما مانند بازدیدکنندگان ، زمان صرف شده در سایت ، صفحاتی که آنها مشاهده کرده اند ، از کجا هستند و غیره

کنسول جستجوی Google (که قبلاً با نام Google Webmaster Tools شناخته می شد): به شما امکان می دهد جنبه های مختلف وب سایت خود را مانند آخرین باری که وب سایت خود بازدید کرده اید ، هرگونه خطای نمایه سازی ، مشکلات امنیتی و غیره را کنترل کنید.

Search Console همچنین به شما امکان می دهد برخی از جنبه های اصلی نحوه ظاهر شدن در نتایج جستجو و ارسال دستی نقشه سایت را مدیریت کنید – بعداً در این مقاله به همه این موارد می پردازم.

اما اول ، بیایید تنظیم شویم.

اگر قبلاً Google Analytics و Search Console را دارید ، برای رفتن به مرحله 3 اینجا کلیک کنید: ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا.

برای راه اندازی Google Analytics ، اینجا کلیک کنید و با حساب Google خود وارد سیستم شوید.

در صورت استفاده از این آدرس ایمیل @ gmail.com یا آدرس ایمیل @ mydomain.com شما خواهد بود Google’s G Suite for Business سرویس.

برای google ثبت نام کنید تا ببینید آیا سایت شما ایندکس شده است

سپس ، روی ثبت نام کلیک کنید.

نام و آدرس وب سایت خود را وارد کنید ، سپس روی دریافت شناسه پیگیری در پایین صفحه کلیک کنید.

شناسه ردیابی gett برای google analtyics

صفحه ای به این شکل را مشاهده خواهید کرد. وحشت نکنید!

برای GA ثبت نام کنید

چند روش برای نصب Google Analytics در وب سایت شما وجود دارد.

تنظیمات Google Analytics

اگر از وردپرس یا سیستم مدیریت محتوای دیگری استفاده می کنید که از شما شناسه پیگیری Google Analytics خود را می خواهد ، پس فقط به شماره موجود در بالا نیاز دارید. در مورد من ، این UA-98962030-1 است.

این شناسه پیگیری واقعی من نیست! فقط گفتن ، پست آنلاین نکن 😉

افزونه وردپرس Google Analytics توسط MonsterInsights راه اندازی آن واقعاً آسان است.

فقط آن را بارگیری کنید ، افزونه را در وردپرس بارگذاری کنید ، آن را فعال کنید و این صفحه را مشاهده خواهید کرد.

بینش هیولا برای نصب Google analytics

دکمه آبی رنگ “تأیید هویت” را فشار دهید و بقیه را به شما راهنمایی می کند.

برای راه اندازی این افزونه ، باید یک نمایه Analytics از قبل ایجاد شده داشته باشید ، کاری که در مرحله قبل انجام دادیم.

اگر از وردپرس استفاده نمی کنید یا می خواهید کد Analytics خود را به صورت دستی اضافه کنید ، نحوه انجام این کار در اینجا آمده است.

شما باید این کد را (در کادر قرمز) روی هر یک از صفحات وب سایت خود قرار دهید.

google analytics را برای فهرست بندی وب سایت نصب کنید

ساده ترین راه برای این کار ایجاد یک پرونده با کد موجود در آن و سپس ایجاد یک خط کد در هر یک از صفحات وب سایت خود است که آن فایل را می کشد.

یک تکه کیک ، درست است؟

نگران نباشید ، در اینجا نحوه انجام این کار آمده است!

برای این مرحله ، شما باید بتوانید به پرونده های وب سایت خود در سرور شرکت میزبان وب خود دسترسی پیدا کنید. این کار معمولاً از طریق FTP انجام می شود.

سرویس گیرنده FTP خود را باز کنید (FileZilla بسیار عالی و رایگان است) و به سرور خود وارد شوید. اگر این اطلاعات را ندارید ، می توانید یک حساب FTP ایجاد کنید در cPanel میزبان وب خود ، یا فقط با میزبان وب خود تماس بگیرید تا اطلاعات را از آنها بخواهید.

اطلاعات ورود به سیستم شما باید شبیه به این موارد باشد:

وب سایت فهرست نحوه نصب اسکریپت های ردیابی

پس از اتصال ، لیستی از پرونده ها و پوشه هایی مانند این را مشاهده خواهید کرد.

وب سایت فهرست نصب اسکریپت ردیابی

یک فایل متنی جدید باز کنید (Notepad برای Windows یا TextEdit برای Mac برای این کار مناسب است). اطمینان حاصل کنید که فقط روی متن ساده تنظیم شده باشد.

برای انجام این کار در TextEdit ، روی Format -> Make Plain Text کلیک کنید.

وب سایت فهرست نصب اسکریپت ردیابی

این واقعاً مهم است زیرا پردازنده های کلمه ای مانند Word می توانند قالب بندی را به کدی اضافه کنند که می تواند کدگذاری سایت شما را بهم بریزد. هنگام کار با کد ، همیشه از متن ساده استفاده کنید.

هنگامی که سند متنی ساده خود را دارید ، کد Google Analytics را جای گذاری کنید. در پایان با این کار روبرو خواهید شد:

وب سایت فهرست نصب اسکریپت ردیابی

پرونده خود را به عنوان analyticstracking.php ذخیره کنید. مطمئن شوید که پسوند .php روی آن باشد و نه .txt.

وب سایت فهرست نصب اسکریپت ردیابی

اگر ویرایشگر متن شما به دلایلی آن را با نام “analyticstracking.php.txt” ذخیره کرد ، فقط نام فایل موجود در رایانه خود را به “analyticstracking.php” تغییر دهید.

وب سایت فهرست اسکریپت ردیابی نصب

این فایل را از طریق FTP (اولین پوشه وب سایت خود) در فهرست ریشه خود بارگذاری کنید.

برای هر الگوی صفحه ای که دارید باید یک خط کد اضافه کنید. این فایلی را که ما درست کرده ایم “فراخوانی” می کند و اطمینان می دهد هر صفحه وب سایت شما که از آن الگو استفاده می کند در Google Analytics ردیابی می شود.

مقاله مرتبط  بهترین بررسی سیستم امنیتی تجارت سال 2021

برای انجام این کار ، تمام پرونده های الگوی PHP وب سایت خود را بارگیری و ویرایش کنید.

اگر یک سربرگ به نام header.php دارید که در هر صفحه بارگیری می شود ، فقط باید یکبار این کار را انجام دهید!

header.php را بارگیری کنید.

وب سایت فهرست نصب اسکریپت ردیابی

بعد ، فایل بارگیری شده را در ویرایشگر متن خود باز کنید.

به دنبال برچسب و آغاز ، مثل این:

وب سایت فهرست اسکریپت ردیابی نصب

یک خط کد درست بعد از وارد کنید برچسب زدن

این کد را کپی کن:

و آن را اینجا بچسبانید:

وب سایت فهرست نصب اسکریپت ردیابی

فایل header.php خود را ذخیره کرده و دوباره در وب سایت خود بارگذاری کنید.

انجام شده!

اگر فایل header.php ندارید ، باید این فرایند را برای هر الگوی صفحه php که در وب سایت خود دارید مانند index.php ، blog.php و غیره تکرار کنید.

اگر از وردپرس استفاده می کنید ، مطمئناً در یک مزیت هستید. تمام آنچه شما باید انجام دهید این است یک پلاگین نصب کنید

خوب ، یک چیز دیگر برای تنظیم وجود دارد و ما به مرحله 3 خواهیم رفت.

تنظیمات کنسول جستجوی Google

اکنون که Analytics را راه اندازی کردیم ، وقت آن است که وب سایت خود را به کنسول جستجوی Google اضافه کنیم (قبلاً با نام Google Webmaster Tools شناخته می شد).

برای رفتن به اینجا کلیک کنید کنسول جستجو. با حساب Google خود وارد شوید

این صفحه را مشاهده خواهید کرد:

راهنمای وب سایت کنسول جستجوی گوگل راه اندازی وب سایت

روی “اکنون شروع کنید” کلیک کنید

سپس باید تأیید کنید که مالک آن دامنه هستید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد.

به طور پیش فرض ، ممکن است یک گزینه تأیید از طریق میزبان وب شما را نشان دهد.

کنسول جستجوی وب سایت فهرست

روی منوی کشویی کلیک کنید تا ارائه دهنده نام دامنه خود را پیدا کنید.

اگر مورد شما در این لیست نیست ، می توانید گزینه Other (در پایین) را فشار دهید.

سپس Search Console از شما می خواهد که یک رکورد TXT ایجاد کنید ، که شامل ویرایش در پیکربندی دامنه شما است.

ثبت نام وب سایت برای کنسول جستجو

آیا این کمی بیش از سر شما است؟ جای نگرانی نیست ، من راه بسیار ساده تری پیدا کردم!

اگر هنوز می خواهید یک رکورد TXT اضافه کنید ، در اینجا نحوه.

در بالا روی Alternate Methods کلیک کنید.

ثبت نام وب سایت برای کنسول جستجو

برای تأیید دامنه خود دو روش ساده وجود دارد: با Google Analytics یا از طریق بارگذاری فایل HTML.

من هر دو آنها را پوشش خواهم داد

ثبت نام وب سایت برای کنسول جستجو

برای تأیید با Google Analytics ، فقط آن را انتخاب کنید و تأیید را کلیک کنید.

Google حساب Analytics شما را بررسی می کند تا مطمئن شود شما همان هستید که می گویید و اگر هستید پیام موفقیت را مشاهده خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که از همان حساب Google با Search Console استفاده می کنید که با Analytics انجام می دهید.

این فرآیند با روش بارگذاری فایل HTML بسیار آسان است.

ثبت نام وب سایت برای کنسول جستجو ثبت نام HTML

برای بارگیری فایل در رایانه خود در مرحله 1 کلیک کنید ، سپس برنامه FTP خود را دوباره باز کنید. فایل HTML Google را در فهرست اصلی خود بارگذاری کنید.

ثبت نام وب سایت برای کنسول جستجو

در مرحله بعدی ، برای اطمینان از وجود پرونده در آنجا ، از URL که Google به شما داده است دیدن کنید. در مورد من ، این https://neilpatel.com/googlefba739b2a6dd0306.html است.

اگر آن را به درستی بارگذاری کنید ، نام پرونده را در پنجره مرورگر خود مشاهده خواهید کرد.

در وب سایت فهرست برای تأیید کنسول جستجو ثبت نام کنید

به Search Console برگردید و تأیید را در پایین کلیک کنید.

ثبت نام وب سایت برای کنسول جستجو تأیید

خودشه!

مطمئن شوید که فایل HTML را در سرور خود بگذارید. این اطمینان می دهد که وب سایت شما با Search Console تأیید می شود.

دو چیز واقعاً مهم دیگر وجود دارد که اکنون باید انجام دهید:

  • نسخه های neilpatel.com و www.neilpatel.com دامنه خود را اضافه کنید
  • یک دامنه ترجیحی تنظیم کنید

می پرسید چرا باید این کار را انجام دهید؟

این می تواند باعث خطاهای خزیدن شود ، که ما سعی می کنیم از آنها جلوگیری کنیم!

افزودن نسخه دیگر URL خود آسان است – همان روشی را که من توضیح دادم تکرار کنید. در مثال بالا ، دامنه neilpatel.com خود را تأیید کردم. بنابراین من وارد کنسول جستجو می شوم و دقیقاً همان مراحل را انجام می دهم اما به جای آن از “neilpatel.com” استفاده می کنم.

هنگامی که هر دو “yourdomain.com” و “www.yourdomain.com” را به Search Console اضافه کردید ، باید دامنه مورد نظر را تنظیم کنید.

برای انجام این کار ، بر روی وب سایت خود در Search Console کلیک کنید.

در گوشه بالا سمت راست ، روی نماد چرخ دنده کلیک کنید و روی تنظیمات سایت کلیک کنید.

اگر URL های خود را با “www” نشان می دهید ، انتخاب کنید. یا بدون

بعداً در این مقاله قصد دارم تمام کارهای جالب توجهی را که می توانید با Search Console انجام دهید به شما نشان دهم ، بنابراین آن برگه را باز نگه دارید!

اما اکنون ، ما باید به اصول بازاریابی برگردیم و در مورد ایجاد یک استراتژی SEO برای محتوای شما صحبت کنیم.

مرحله 3: یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید

این به نفع خود شما است که یک استراتژی بازاریابی محتوای مکتوب داشته باشید که متمرکز بر نتایج جستجو باشد.

اما حرف مرا قبول نکن

از موسسه بازاریابی محتوا:

“کسانی که استراتژی بازاریابی محتوای مستند دارند:

  • خیلی بیشتر احتمال دارد که خود را در بازاریابی محتوا م effectiveثر بدانند
  • با هر جنبه از بازاریابی محتوا به طور قابل توجهی کمتر احساس چالش کنید
  • خود را در استفاده از همه روشهای بازاریابی محتوا و کانالهای رسانه های اجتماعی موثرتر بدانند
  • قادر به توجیه هزینه کردن درصد بالاتری از بودجه بازاریابی خود در بازاریابی محتوا هستند “
وب سایت فهرست یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد می کند

همه این موارد کاملاً درست است. برای من ، وقتی من یک برنامه عملی مدون دارم که می توانم به آن رجوع کنم و موفقیت خود را پیگیری کنم ، احساس خیلی بیشتری در مسیر دارم.

وبلاگها و مشاغل متعدد من بدون داشتن برنامه مدون به سرعت رشد نمی کردند.

علاوه بر تمرکز شما بر اهداف خود ، یک استراتژی محتوای مستند همچنین به شما کمک می کند تا با ایجاد صفحات جدید مطالب ، صفحات سایت خود را نمایه کنید.

طبق HubSpot’s “Not Another State of Marketing Report 2020” ، 60 درصد از بازاریابان محتوا گفتند که محتوا برای استراتژی کلی آنها بسیار مهم یا بسیار مهم است.

یک مطالعه نشان داد شرکت هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند از نرخ تبدیل شش برابر بیشتر برخوردار هستند.

تمام تلاش خود را برای انتشار محتوای ارزشمند ، جالب و مفید انجام دهید و سپس همه تلاش خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان بالقوه شما آن را مشاهده می کنند.

در اینجا مثالی است.

وقتی اینفوگرافیک حرفه ای را در سایت خود ایجاد و منتشر می کنم و در صفحه وب دیگری با پیوند به صفحه خود به اشتراک گذاشته می شود ، برای هر دو پست “اعتبار” بازاریابی محتوا دریافت می کنم.

از آنجا که این یک اینفوگرافیک است ، به احتمال زیاد مخاطبانم را در هر دو سایت جذب می کنم.

اینفوگرافیک ها یکی از بالاترین میزان درگیری خوانندگان را دارند. ثابت شده است که اکثر مردم بیشتر به تماشای اینفوگرافیک بپردازید از خواندن متن موجود در صفحه.

اما شما کاملا این را می خوانید ، درسته ؟!

اینفوگرافیک ها بیش از هر نوع محتوای دیگری در حدود 3 برابر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.

وقتی استراتژی بازاریابی محتوای خود را تنظیم می کنید ، قطعاً وبلاگ نویسی باید در این لیست باشد.

اما همچنین باید محتوایی را که در وب سایت های دیگر منتشر می کنید فاکتور بگیرید. این نه تنها به رشد بازدید شما کمک می کند بلکه به سرعت نمایه سازی و به دست آوردن لینک های ورودی نیز کمک می کند.

در اینجا چند نمونه از محتوای خارج از سایت برای ورود به برنامه شما آورده شده است:

  • پست های مهمان در سایت های دیگر در مکان شما
  • اطلاعیه های مطبوعاتی ارسال شده به سایتهایی که این نوع مطالب را منتشر می کنند
  • مقالات در سایت های دایرکتوری مقاله با کیفیت بالا (توجه: در اینجا مراقب باشید – اکثریت قریب به اتفاق دایرکتوری های مقاله هستند نه با کیفیت بالا و در واقع می تواند به نام تجاری ، اعتبار و SEO شما آسیب برساند.)
  • برخی از دایرکتوری های معتبر هستند متوسط و صفحه های اصلی.
  • ویدیوهایی که در Vimeo یا کانال YouTube شما میزبانی می شوند

البته هر محتوایی شما نام یا مارک خود را قرار دهید باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و در یک سایت معتبر و معتبر منتشر شود.

در غیر این صورت ، شما هدف بهینه سازی موتور جستجو را شکست داده و به بازدید و مارک تجاری خود آسیب می زنید.

محتوایی که در سایت های “هرزنامه” با پیوندی به سایت شما منتشر شده است ، به نتایج جستجوی Google نشان می دهد که سایت شما نیز هرزنامه است.

Examples of reputable sites to guest post on might be Forbes, Entrepreneur, Smashing Magazine, etc. These are well-known websites with a reputation for quality content, which is exactly what you want to be associated with your brand.

Not so good places to post? Sites full of low-quality red flags: cluttered with ads, lots of grammatical or spelling mistakes, or unknown in the industry you’re trying to target.

I don’t want to name any names here, but your common sense should be enough to tell you what a spammy site is. For example, a site named “neilsbestmarketingadvice101.tumblr.com” is probably not going to do much for you, right?

A well-thought-out content marketing plan helps you avoid getting tripped up in the mad rush to publish more content. It puts you in the driver’s seat of search engine optimization so you can focus on generating leads and increasing your conversion rate.

Creating a written content strategy doesn’t have to be difficult.

Here’s the framework I use for mine:

  • What are your goals? Specify SMART goals and how you’ll measure your progress (i.e., metrics).
  • Who is your target audience? Customer profiles or personas are essential to understanding your audience and what they want/need.
  • What types of content will you produce? You want to make sure you’re delivering the type of content that your target audience wants to see.
  • Where will it be published? Of course, you’ll be hosting your own content on your website, but you may also want to reach out to other sites or utilize platforms such as YouTube, LinkedIn, and Slideshare.
  • How often will you publish your content? It’s far better to produce one well-written, high-quality article a week consistently than to publish every day for a week and then publish nothing for a month. Consistency is key.
  • What systems will you adopt for publishing your content? Systems are basically just repeatable routines and steps to get a complex task completed. They’ll help you save time and write your content more quickly, so you can stay on schedule. Anything that helps you publish content in less time without sacrificing quality will improve your bottom line.
  • What tools will you use? Include the blogging/content tools and technology you’ll use and how they fit into your system.

Once you have your content marketing plan documented, you’ll find it easier to publish great content on a consistent schedule. This will help your site’s new web pages get indexed faster.

Step 4: Start Blogging

Why do you need a blog?

It’s simple: Blogs are hard-working SEO machines. Blog content gets crawled and indexed more quickly than static pages.

Blogs also bring in more traffic. Businesses that blog regularly generate 55% more visitors to their sites than those that don’t.

Blogging works for every kind of business, industry, or niche, as well as for almost all business models — even B2C and e-commerce sites.

Don’t be afraid of committing to a blog.

Yes, it does require consistent effort. You do have to write (or outsource) high-quality, in-depth blog posts on a regular basis.

The rewards, I’ve found, are absolutely worth it.

If you have an ecommerce site, blogging doesn’t have to be terribly complex or difficult.

For example, when you create a new product page, write and publish a blog post about the new product. Add quality images of the product and link to the product page. This helps the product page get indexed more quickly by search engines.

Another great blogging strategy for ecommerce is to write a post every time a customer asks you a question.

For more of a sales-oriented strategy, share that blog post link with other bloggers and influencers to get the word out. Maybe they’ll want to feature your product on their blogs, which again is a great source of links and traffic and will positively impact your crawl rate.

Step 5: Use Internal Links on Your Website

Internal links, i.e. linking to pages on your own website, is another great way to get indexed quickly and increase your position in organic search results.

One very obvious source of internal links is your website’s navigation.

It’s important to structure your website navigation in such a way that it makes sense to Google.

Your navigation should follow a predictable flow like Homepage -> Category -> Sub Page.

All elements should be obviously related. So if you are a web designer, your navigation might look like this.

Homepage -> Web Design Services -> WordPress Design

See how those are all related and make sense?

Another key factor is to structure your URLs properly. Google’s rule of thumb is for them to be as simple and straightforward as possible.

So if it makes sense to you, a human, it should make sense to Google too.

Another great way to link to your content is in blog posts.

People typically link phrases in their blogs over to relevant topics, like if I wanted to offer you more information on URL structuring.

Or, I could create a line like this:

Related: Does URL Structure Even Matter? A Data Driven Answer

This builds links, which causes Google’s spiders to come back and crawl those pages again. Also, it positively adds to the user experience. Your readers will appreciate the further resources.

Remember to keep user experience in mind at all times. It goes hand in hand with SEO. Google has all these rules and ways it works because it’s trying to deliver the best results to its users and give them the answers they’re looking for.

You should be focused on the same thing!

Step 6: Promote Social Sharing of Your Content

Naturally, getting people to share your content on social media is a good thing. Pretty sure I don’t need to convince you about that!

It exposes your content to new people, attracts them to your website, and it’s the kind of content people want to see the most.

But sharing your posts on social media also has SEO benefits, because it creates links back to your content.

Which, if you’ve been paying attention… tells Google’s spiders to go index your site

Bonus points if you already guessed that.

There is some debate out there about just how much social media links factor into organic search rankings.

Google has mixed statements on the subject, saying at first in 2015 they did not factor in social media posts to organic search ranking at all and then later saying they did.

“Yes, we do use it as a signal. It is used as a signal in our organic and news rankings. We also use it to enhance our news universal by marking how many people shared an article.”

Matt Cutts of former Google fame said a few years back:

I filmed a video back in May 2010 where I said that we didn’t use “social” as a signal, and at the time, we did not use that as a signal, but now, we’re taping this in December 2010, and we are using that as a signal.

Bing, on the other hand, has been very clear about how it uses social media links in search result rankings, known as “social signals.”

Many marketers believe social signals are a considerable ranking factor, and I’m one of them.

مقاله مرتبط  چگونه می توان تبلیغات تبلیغاتی برنامه حمایت شده را اجرا کرد

Social sharing has helped me grow my blog significantly. When I started NeilPatel.com, I started from nothing and quickly grew my audience to 60,000 monthly readers within 2 months.

Now I average over 20 million monthly visits.

I attribute a lot of my success to social sharing and the positive SEO growth I got from social signals, links, and increased speed of page indexing.

When it comes down to it, social sharing has many other benefits for your website anyway, so just do it!

Step 7: Add a Sitemap Plugin to get Google to Index Your Site

First, let’s talk about what a sitemap is.

You’ve undoubtedly seen the word “sitemap” before – but maybe you never knew exactly what it meant and how it relates to search engine optimization.

A sitemap is a file that tells Google about the files on your website, including how they relate to each other. This makes it easier for Google to crawl and index your site.

The sitemap is basically a list (in XML format) of all the pages on your site. Its primary function is to let search engines know when something’s changed – either a new web page or changes on a specific page – as well as how often the search engine should check for changes.

Do sitemaps affect your search rankings? They can, but only slightly.

They do help your site get indexed more quickly with a more efficient crawl rate.

In today’s world of search, there are a lot of SEO myths you need to be wary of. But one thing remains the same: all things being equal, great content will rise to the top, just like cream.

Sitemaps help your content get crawled and indexed so it can rise to the top of SERPs more quickly, according to the Google Webmaster Blog.

In Google’s own words, “Submitting a Sitemap helps you make sure Google knows about the URLs on your site.”

Is it a guarantee your site will be indexed immediately? No. But it is definitely an effective webmaster tool that helps in that process.

Casey Henry wondered just how much sitemaps would impact crawl rate and indexing, so he decided to conduct a little experiment.

Casey talked to one of his clients who ran a fairly popular blog using both WordPress and the Google XML Sitemaps Generator WordPress plugin (more on that below).

With the client’s permission, Casey installed a tracking script, which would track the actions of Googlebot on the site. It also tracked when the bot accessed the sitemap, when the sitemap was submitted, and each page that was crawled. This data was stored in a database along with a timestamp, IP address, and the user agent.

The client just continued his regular posting schedule (about two or three posts each week).

Casey called the results of his experiment nothing short of “amazing” as far as search engine optimization is concerned.

But judge for yourself: When no sitemap was submitted, it took Google an average of 1,375 minutes to find, crawl, and index the new content.

site maps help google index a website crawl time

When a sitemap was submitted? That average plummeted to 14 minutes.

site maps help google index a website crawl time

How often should you tell Google to check for changes by submitting a new sitemap? There’s no set-in-stone rule.

However, certain kinds of content call for more frequent crawling and indexing.

For example, if you’re adding new products to an ecommerce site and each has its own product page, you’ll want Google to check in frequently, increasing the crawl rate. The same is true for sites that regularly publish hot or breaking news items that are constantly competing in search engine optimization queries.

But there’s a much easier way to go about the sitemap creation and submission process. If you’re using WordPress, simply install and use the Google XML Sitemaps plugin.

Its settings allow you to instruct the plugin on how frequently a sitemap should be created, updated, and submitted to search engines. It can also automate the process for you, so that whenever you publish a new page, the sitemap gets updated and submitted.

Other sitemap tools you can use include the XML Sitemaps Generator, an online tool that should work for any type of website.

Once you have your sitemap, you want to submit it to Google Search Console, which we’ll cover next.

Step 8: Submit a Sitemap to Search Console

It’s crucial to ensure your sitemap is up to date with Google Search Console. I like to go in once every 2 weeks, or at the very least monthly, and update it.

Not signed up for Google Search Console yet? Head back to Step 2 to see how.

Click the URL to go to the Dashboard for that site. On the left, under “Index” click “Sitemaps.” You’ll see the sitemaps already submitted to Google as well as add a new sitemap.

google search console sitemap index website

For the next step, you need the URL of your sitemap. If you’re using a plugin for WordPress, that information will be available in the plugin’s settings.

Typically, the URL is yourdomain.com/sitemap.xml.

As I mentioned above, you can also use a website like XML-Sitemaps.com to create one. To do that, just enter your URL and choose a change frequency time.

The change frequency just tells Google how often it should index your site. It’s merely a suggestion to Google, and it’s up to the spider to determine when it will come back to index your site again.

sitemap tool index website

Once it gives you the sitemap.xml file, upload that to your website via FTP.

Once you have your sitemap URL, enter it into Google Search Console.

Once you submit it, you’ll see this at the bottom of the page.

index website guide submit google sitemap

Once Google is finished indexing it, the Processed column will change from Pending to the date it was indexed.

As you can see, only 294 out of my 473 web pages were indexed! Hopefully, the spider picks up more of them on this crawl. However, don’t be alarmed if you see similar stats — some of those pages are probably ones you don’t want to be indexed anyway (see Step 17 for details!).

Make a habit of submitting a new sitemap at least every month.

You can also use Bing’s Webmaster Tools to do the same for Bing. It’s good to cover all of your bases, especially since Bing is the second most popular search engine after Google!

Step 9: Create Social Media Channels

Do you have social media profiles set up for your site or blog? If not, now’s the time.

چرا؟ Because as we learned in Step 6, one component of search engine optimization is paying attention to social signals.

Those signals can prompt the search engines to crawl and index your new site.

What’s more, social signals will help you rank your pages higher in the search results.

It’s obvious by now that a solid social media marketing plan helps SEO. But social profiles for your website also give you another place to add links to your site or blog.

Twitter profiles, Facebook pages, LinkedIn profiles or company pages, Pinterest profiles, YouTube channels, and especially Google+ profiles or pages  — all of these are easy to create and the ideal places to add links pointing to your website.

If you don’t want to create new profiles on social sites for your new site or blog, you can alternatively just add the new site’s link to your existing profiles to increase the crawl rate.

I do, however, highly recommend creating new profiles for projects. Aside from being good for SEO, it will be great for branding.

This probably goes without saying, but if you’re making those social media channels, be prepared to update them regularly with new content, too.

Step 10: Use robots.txt

If you’re not an expert coder or developer, you might have seen a file called “robots.txt” in your domain’s files and wondered what it is and what it does.

The “what it is” part is very simple. It’s a basic, plain text file that should reside in the root directory of your domain. If you’re using WordPress, it’ll be in the root directory of your WordPress installation.

The “what it does” part is a little more complex. Basically, robots.txt is a file that gives strict instructions to search engine bots about which pages they can crawl and index — and which pages to stay away from.

When search spiders find this file on a new domain, they read the instructions in it before doing anything else.

If they don’t find a robots.txt file, the search bots assume that you want every page crawled and indexed.

Now you might wonder “Why on earth would I want search engines نه to index a page on my site?” That’s a good question!

In short, it’s because not every page that exists on your site should be counted as a separate page for search result purposes. (More on this topic later!)

Your first step is to confirm that your new site has a robots.txt file. You can do this either by FTP or by clicking on your File Manager via CPanel (or the equivalent, if your hosting company doesn’t use CPanel).

If it’s not there, you can create one quite easily using a plain text editor like Notepad.

Note: It’s very important to use only a plain text editor, and not something like Word or WordPad, which can insert invisible codes into your document that will really mess things up.

WordPress bloggers can optimize their robots.txt files by using a reliable WordPress plugin like Yoast’s SEO plugin.

The format of a robots.txt file is pretty simple. The first line usually names a user agent, which is just the name of the search bot – e.g., Googlebot or Bingbot. You can also use an asterisk (*) as a wildcard identifier for all bots. This type of WordPress plugin is an effective webmaster tool.

robot.txt file index website

Next is a string of Allow or Disallow commands. These tell search engines which parts they should crawl and index (“Allow”) and which parts they should ignore (“Disallow”).

These rules ensure that only the pages you want to get indexed end up in search results.

So to recap: the function of robots.txt is to tell search engines what to do with the content/pages on your site. But does it help get your site indexed?

Harsh Agrawal of ShoutDreams Media says:

آره.

He was able to get sites indexed within 24 hours using a combination of strategies, including robots.txt and on-page SEO techniques.

get website indexed example

All that being said, it’s crucial to be very cautious when revising your robots.txt file, because it’s easy to make a mistake if you don’t know what you’re doing.

An incorrectly configured file can hide your entire site from search engines. This is the exact opposite of what you want! You must understand how to edit your robots.txt file properly to prevent hurting your crawl rate.

You may want to hire an experienced developer to take care of the job and leave this one alone if you’re not comfortable with the risk of hurting your SEO.

If you do want to try it out yourself, you can use the Google robots.txt tool to make sure your file is correctly coded.

Step 11: Index Your Site With Other Search Engines

You can also take the direct approach and submit your site URL to search engines.

Before you do this, you should know that there’s a lot of disagreement about manual site URL submission as a method of getting a site indexed.

Some bloggers suggest that it’s at least unnecessary, if not outright harmful.

In most cases, if your site has been up longer than a week, search engines have found it already. Submitting manually is pointless and paying companies to do it for you is robbery.

Manual search engine submission may also be harmful when you’re submitting your site to free submission sites that offer to list your site on multiple search engines. Those links can be low-quality and negatively impact your SEO.

See all these random directories and websites it’s going to submit your site to?

If those sites are seen as spammy by Google, having links to your site from them will hurt your SEO rankings. Google will penalize you for being “attached” to those sites.

Since there are other methods that work efficiently, most bloggers and site owners ignore this step.

On the other hand, it doesn’t take long and it can’t hurt your SEO as long as you’re just submitting to Google, Bing, Yahoo, or other very reputable websites.

To submit your site URL to Google, simply ask Google to recrawl your URLs via a sitemap update or use the URL inspection tool.

Note: Google used to let you directly submit URLs for indexing, but no longer does.

Step 12: Share Your Content on Aggregators

Content aggregators are websites that act as a search engine for user-submitted content.

What that means is people submit their content to these sites, then visitors can search and find content from people all over the world. They are huge networks of searchable content.

Well-known examples are Reddit و Medium.

Submitting your content on aggregators is a great source of links and new exposure, just like social media.

Some other aggregators you can share your content on are:

Medium is also a great place to share your content. For more detailed information, check out my full guide for growing your website traffic with Medium.

Step 13: Share Your Website Link Everywhere

Another simple way to get links to your new site or blog is through your own social status updates.

Of course, these links will be nofollow, but they’ll still count for indexing alert purposes, since we know that Google and Bing, at least, are tracking social signals from web pages.

The old saying “your network is your net worth” also applies here. If you’re just starting out, your first customers could come from family, friends or people they know, so don’t be shy about sharing your new website on your own personal social media accounts.

If you’re on Pinterest, select a high-quality image or screenshot from your new site.

Add the URL and an optimized description (i.e., make sure you use appropriate keywords for your site) and pin it to either an existing board or a new one you create for your site.

I love the way Whole Foods uses Pinterest to engage with its target audience (e.g. foodies and natural recipe seekers). They have boards for every topic, including current holidays and seasonal trends.

pinterest example website indexed

If you’re on YouTube, get creative! Record a short screencast video introducing your site and highlighting its features and benefits. Then add the URL in the video description.

Social Media Examiner suggests putting your URL in the first line of the description.

I also recommend using the right keywords in your title and descriptions.

If you have an existing email list from another business that’s related to the same niche as your new site, you can send out an email blast to the entire list introducing your new site and including a link.

Jon Morrow of Copyblogger fame did this with his new website, Unstoppable.me. He’s built an email list of thousands of people from his multiple businesses and successfully leveraged that to drive traffic to his new venture.

When he published his first post, he sent out an email to his subscribers from his other websites to let them know about his new site.

He also used his bio section on his site SmartBlogger to drive traffic to his new blog.

pasted image 0 112

His first post on Unstoppable.me earned over 60,000 Facebook shares and 3,000 Twitter shares in just the first month.

Finally, don’t forget about your personal email account. Add your new URL and site name to your email signature. It’s simple, but it works.

Step 14: Set Up an RSS Feed

What is RSS?

RSS is an automated feed of your website content that’s updated when you publish a new blog post. It stands for Really Simple Syndication or Rich Site Summary, and it’s good for both users and site owners.

How does it impact indexing and crawling?

مقاله مرتبط  چه زمانی باید از میکروسایت ها استفاده کنید

Well, before we get to that, let’s clear one thing up now: Many think RSS is dead.

The number of users has been steadily dropping since Google killed Google Reader back in 2013. I think RSS is evolving, rather than dying.

RSS generally helps increase readership and conversion rate, but it can also help get your pages indexed.

To users, RSS feeds deliver a much easier way to consume a large amount of content in a shorter amount of time.

Users can subscribe to your RSS feed in their favorite RSS reader and receive your new posts automatically. Popular RSS readers are Feedly and Feeder.

As a site owner, you get instant distribution of new content and a way for readers to subscribe to you without having to give up their email address, which some people don’t like to do.

While you still want to focus most of your efforts on building your email list, offering an RSS feed subscription improves user experience by giving privacy-conscious people another option for subscribing to you.

When considering an RSS feed, there are a few best practices you should follow:

  • Decide if you want to show full post content or excerpts. If you write long content (over 2,000 words) you should most likely choose to feature only excerpts in your RSS feed.
  • Make sure your feed includes images, otherwise your subscribers could be missing out on valuable infographics or other graphics required to understand the post.

Setting up your RSS feed with Feedburner (Google’s own RSS management tool) helps notify Google that you have a new blog post or page that’s ready to be crawled and indexed.

To create an RSS feed for your site, head over to Feedburner. Sign in with your Google account.

Enter your URL into the box and click Next.

feedburnder set up an RSS feed to get website indexed

Give your feed a title and a Feedburner URL (this will be the public address of your RSS feed).

You’ll then see a success message with your new Feedburner URL. To get people to subscribe to it, just link over to that URL.

For example, you could have a button on your website saying “Subscribe via RSS” and link to that URL.

Step 15: Submit Your Website to Directories

You probably already know that submitting your new URL to blog directories can help your site “get found” by new potential users. Didn’t I just tell you not to do that a few steps ago?

Here’s the thing — it can your website be indexed faster — if you go about it the right way.

Once upon a time, free blog directories littered the digital landscape. There were literally hundreds – if not thousands – of these sites and most provided little to no value to blog readers.

The quality problem got so bad that, in 2012, Google purged many free site directories from its index, properly dropping the rankings of web pages with little content value.

Moz examined the issue by analyzing 2,678 directories, finally concluding that “[o]ut of the 2,678 directories, only 94 were banned – not too shabby.

However, there were 417 additional directories that had avoided being banned, but had been penalized.”

moz research website index blog directories.

So what’s the answer?

If you’re going to submit to directories, then make sure you only submit to decently ranked and authoritative directories.

Best-of lists of directories compiled by industry and authority blogs can help you weed out the good from the bad, but make sure the list you’re using is current.

For instance, this one from Harsh Agrawal has been updated as recently as 2019.

Other options that you might want to explore are TopRank, which has a huge list of sites you can submit your RSS feed and blog to; Technorati, which is one of the top blog directories around; and — after you’ve published a decent amount of high-quality content —  the Alltop subdomain for your niche or industry.

Submitting to high-quality sites with decent Domain Authority ratings can not only open your content up to a whole new audience but also provide incoming links that can nudge the search engines to crawl and index your site.

An easy way to submit your site to several directories at once is to use a free service called Ping O Matic.

Ping O Matic notifies directories that your website has changed, and that they should go index it. It takes about 30 seconds to do, and here’s how.

Fill out your blog name, homepage URL and RSS URL (if you have one), like this. Under Services to Ping, select the directories that make sense for your site:

pingomatic submit sites to improve website indexing

Click Send Pings and you’re done.

Step 16: Check for Google Crawl Errors Frequently

This step is really important for maintaining your indexing frequency. I like to check for crawl errors at least once a month for my websites.

To check for crawl errors, open up Search Console.

On the left, click on Settings > Crawl Stats > Open Report.

The crawl stats page is where you find out how often Google is indexing your website, and it’s definitely something to keep an eye on.

For example, if my results are going up that meaning Google is indexing me more often now — a good thing. But if your graph is trending downward, that may be a sign you need to post more content or submit a new sitemap.

index website google search console example chart

Next, look under “Index” and click “Coverage.”

This screen will show you any errors the Googlebot ran into when crawling your site, like 404 errors.

Here’s what you should be monitoring at least once a month:

  • Crawl errors
  • Average response time
  • Crawl stats

Another great tool to take advantage of is the Structured Data Tester. Google uses structured data to better understand what your website is about.

Structured data basically means you’re providing relevant information to Google to help answer users’ questions.

Here’s an example. I searched for concerts near me.

structured data example index website guide

This website used structured data to tell Google these listings would be helpful for me, and they display underneath their normal SEO page title and description.

So how do you get that too?

It’s pretty advanced, so this may be another item you want to outsource to a developer.

You can see all the options for structured data in Google’s Search Gallery.

structured data in google search gallery index website guide

Google also has a simplified tool for helping non-developers add structured data to their sites. Go to the Structured Data Markup Helper, and enter your website information.

structured data mark up helper website index guide

Then you just have to highlight the element on the webpage that you want to turn into structured data.

structured data mark up helper website index guide example

From the menu that pops up, you can add attributes like Author, Date Published, Image, URL, Article Body and so on.

If you’ve implemented structured data, you can use the testing tool to validate it.

structured data mark up testing tool website index guide

Again, this is pretty complicated stuff, so unless you’re a developer, it’s probably best to hire a professional to take care of this for you.

Step 17: Make Sure Pages that Shouldn’t be Indexed Aren’t

There are some pages you don’t want Google or other search engines to index. Here are the pages you don’t want to show up in search:

Thank you pages: These are usually pages that someone lands on after signing up for your mailing list or downloading an ebook. You don’t want people to skip the line and get right to the goods! If these pages get indexed, you could be losing out on leads filling out your form.

Duplicate content: If any pages on your site have duplicate content, or slightly varied, like a page you’re doing an A/B test for, you don’t want that to get indexed.

Say, for instance, that you’ve got two pages with the same content on your site. Maybe it’s because you’re split-testing visual features of your design, but the content of the two pages is exactly the same.

Duplicate content, as you probably know, is potentially a problem for SEO. So, one solution is to use your robots.txt file to instruct search engines to ignore one of them.

Here’s how to make sure that pages you want to exclude don’t get indexed.

Option 1: In Your robots.txt File

Remember that robots.txt file we made back in Step 10? You can add directives in it to tell search engines not to index a file or a whole directory. That can be handy when you want to make sure an entire section of your site remains unindexed.

To add this, open up your robots.txt file.

See Step 10 for how to do that if you need a refresher.

To block a page from being indexed, enter this code into your robots.txt file.

Disallow: /nameoffolder/

This blocks everything in that folder. Alternatively, you can just block one single file.

Disallow: /folder/filename.html

Save it, reupload to your server and that’s it. For more information on robots.txt files, check out robotstxt.org.

Option 2: Use a nofollow or noindex Links

This option is very simple. When you’re creating a link on your site, just add either a nofollow or noindex tag to the link.

First, let’s cover what they mean.

Nofollow: Tells Google not to crawl the links on that page.

That means is if I link over to your website from neilpatel.com and use a nofollow link, none of my link juice (or, domain authority) will be passed over to you.

Noindex: Tells Google not to index the page, even though the spider can see it. It won’t be added to search results.

You can use both at the same time.

Here’s an example.

If you’re linking over to a special landing page for an event you’re having for VIPs only, and don’t want that page to appear in search results, you would link to it with a noindex tag.

That would look like this: Check out my super cool event.

Even if people search for “Neil’s super cool event” in Google, that page won’t show up.

(You will, however, get a lot of Neil Diamond tribute concert options.)

Most often, you’ll want to use the noindex tag. You usually only want to use nofollow for affiliate links, links someone has paid you to create, or you receive a commission from. This is because you don’t want to “sell links”.

When you add nofollow, it tells Google not to pass on your domain authority to those sources. Essentially, it keeps the web free of corruption when it comes to linking.

If you want to make sure an entire page is excluded from search results from all sources, instead of just including the nofollow or noindex tags in your links, follow the steps below.

First, open up the page’s HTML.

If you use a CMS (Content Management System) like WordPress, you can edit this file using Yoast to add a noindex tag.

If you don’t have a CMS like WordPress, you can download the page you need to edit via FTP.

Not sure how to use FTP? Jump back to Step 2 where I explain it!

Click on the page you’re wanting to exclude from search results, and download it.

Open it up in a text editor. Notepad for Windows or TextEdit on Mac are great for this. Look for the tag, like this:

no index tag coding website indexing

Right before that tag, you want to insert ONE of the following pieces of code.

If you want the page to be excluded in search results, but still follow the links on the page, use:

If you want the page to be included in search results, but for Google to not follow the links on the page, use:

And, if you want the page to be excluded from search AND for Google to not follow links, use:

Like this:

pasted image 0 85

Step 18: Make a Plan for Updating Old Content

So what have we learned about indexing so far?

Every time you update your website, Google wants to crawl it more often.

A great way to capitalize on that is to make a plan to regularly update your old content.

That’s actually what I’m doing right now with this mega post!

This post was originally published in 2015 and I make a point of updating it at least every few months, or when major Google changes happen, to keep it current.

Information gets outdated easily, especially in the fast-paced marketing world. Each month, I make a list of my older posts and select a few to update with fresh information and tips. By editing at least a few posts a month, I ensure my content stays relevant and helpful.

For the best impact on your indexing speed, try and update your website at least three times each week. Those three things could be posting one new blog post and updating content in two old posts.

Updating at least three times a week tells Google it better check in with you often to ensure it has the latest version of your site.

All that indexing, and new information, means that updating your old posts can increase your organic search traffic by 111%!

Here are some easy ways you can update your old content.

Check for outdated facts or terms: For example, this post referred to Google Webmaster Tools when it’s now called Search Console.

Link to fresh information sources: If you wrote a post about SEO in 2013 and used data from the same year in your post, that’s fine back then, but not in 2017. Update your points and supporting information to be recent.

Broken links/new links: Check for broken links and fix them, or change any links in your post to better sources, if needed. For example, I may redirect old links to fresh, new content on my own site.

Link to your other content: Include links to new posts or relevant content you’ve published since the original post. Most bloggers do it like this:

Related: Is SEO Dead?

Update your viewpoints: This is important. Go through old posts and update your recommendations to more current ones, if needed. Things change! So should the solutions you’re offering people.

Conclusion

I hope you enjoyed this in-depth guide to getting your website indexed!

I know it’s a lot to take in. I didn’t know half this stuff when I started blogging.

With my first blog, I installed Google Analytics and that was it!

Of course, back then we didn’t have as many options for improving our SEO ranking or indexing, and it wasn’t driven by a complex algorithm like it is now.

That’s why I wrote this guide. It’s so important to educate yourself on SEO and indexing when starting a new website, especially with all the competition out there.

It is possible to rank on page one and “beat the big guys”, but it takes a lot of work and research to get there.

The best advice I have is this:

Keep learning and staying on top of industry news. Things change so quickly, especially when it comes to search engines.

Do your research on SEO and double-check any new suggested technique with your own independent research before trying it.

Mmake sure you’re updating your site frequently — not just with new content, but updating old posts too. It keeps Google coming back to crawl your site frequently and keeps those posts relevant for new visitors.

Next, make a digital marketing plan.

Write down your content marketing plan, including how you’ll monitor your indexing, analytics, and how you will update old information on your site. It wouldn’t have been possible for me to grow as quickly as I did without a written plan.

Finally, get professional SEO help if you need it. Not all business owners have the time to stay on top of marketing, especially since it changes so fast. A professional can often get results much faster — and actually save you money in the long run.

What crawling and indexing tactics have you tried? What were your results?

Consulting with Neil Patel

See How My Agency Can Drive Massive Amounts of Traffic to Your Website

  • SEO – unlock massive amounts of SEO traffic. See real results.
  • Content Marketing – our team creates epic content that will get shared, get links, and attract traffic.
  • Paid Media – effective paid strategies with clear ROI.

Book a Call