آموزش سئو

چگونه یک تقویم تحریریه ایجاد کنیم که استراتژی محتوای شما را ساده کند

جولای 2, 2021

به گفته بیل گیتس ، “محتوا سلطان است.” این در سال 1996 درست بود و امروز نیز ادامه دارد.

همانطور که مصرف کنندگان باهوش تر می شوند ، محتوا همچنان در آموزش و تبدیل مصرف کنندگان نقش حیاتی دارد.

با این حال ، همه بازاریاب ها نحوه پیاده سازی a را درک نمی کنند استراتژی محتوا به درستی. اگر با اصول اولیه شروع نکنید ، ممکن است تولید محتوا را بیش از حد لازم پیچیده کنید.

برای موفقیت ، برنامه محتوای شما باید عملی باشد و شما باید به طور مداوم مطالب را منتشر کنید.

اینجاست که یک تقویم سرمقاله وارد می شود.

ما قصد داریم اصول اولیه ، از جمله نحوه ایجاد و مدیریت تقویم تحریریه شما ، و چگونگی کمک به رشد استراتژی محتوای شما را شرح دهیم.

4 دلیل استفاده از تقویم تحریریه

یک تقویم تحریریه ناشران محتوا را قادر می سازد تا محتوای خود را به صورت سازمان یافته برنامه ریزی ، ایجاد ، انتشار و تبلیغ کنند. بسیاری از وبلاگ نویسان و مشاغل از تقویم های سرمقاله یا محتوا برای ساده سازی تولید محتوا استفاده می کنند.

از بسیاری جهات ، یک تقویم سرمقاله نجات دهنده افراد خلاق و صاحبان مشاغل است. خواه یک وبلاگ نویس ، نویسنده مستقل ، صاحب مشاغل یا مدیر خلاق در یک شرکت بازاریابی باشید ، یک تقویم محتوای سرمقاله می تواند به شما کمک کند در مسیر خود باشید و شما را سالم نگه دارید – ضمن اینکه جریان مداوم محتوا را تضمین می کند.

برخی دیگر از تقویم سرمقاله برای بهبود تمرکز استفاده می کنند ، زیرا یک رویکرد سازمان یافته همچنین می تواند انسداد نویسنده را محدود کرده و محتوا را همیشه سبز نگه دارد.

روش های دیگری وجود دارد که می توانید از تقویم محتوای سرمقاله بهره مند شوید ، از جمله:

1 سازمان و هیئت بهتر

با یک تقویم تحریریه ، می توانید مقالاتی را که نیاز به نوشتن دارند با یک نگاه مشاهده کنید. از آنجا می توانید مقالات را به تیم تحریریه خود واگذار کنید تا آماده کار شوند. دیگر درگیری برای ارسال موضوعات به نویسندگان در آخرین لحظه ندارید یا اینکه آیا این ماه حتی می توانید به نوشتن بپردازید.

با یک تقویم ، همه چیز درست در مقابل شماست.

در نهایت ، این سطح از سازمان باعث صرفه جویی در وقت می شود ، محتوای موجود را حفظ می کند و اطمینان حاصل می کند که همه اعضای تیم تولید محتوای شما می دانند چه کاری انجام می دهند.

2 برنامه ریزی بهبود یافته

هرچه مقالات خود را بهتر برنامه ریزی کنید ، نوشتن مقاله نیز بهتر است. وقتی می دانید چه چیزی می خواهید بنویسید ، وقت خود را با تحقیق در آخرین لحظه یا تلاش برای یافتن منابع مورد نیاز برای حمایت از مقاله خود تلف نمی کنید.

در واقع ، برخی برنامه ریزی را عملی می دانند مهمتر از خود تولید محتوا. محتوای برنامه ریزی برای موارد زیر ضروری است:

  • ایجاد نوع محتوایی که مناسب مخاطبان شما باشد.
  • نوشتن محتوای عمیق مخاطبان شما – و نیازهای شما
  • انتشار دقیقاً زمان و مکان معامله مشتریان شما.

3 دستیابی به اهداف شما کمک می کند

تقویم تحریریه شما بخشی از استراتژی محتوای شما است. در حالت ایده آل ، شما استراتژی محتوای خود را در مورد اهدافی که سعی دارید با محصول ، وبلاگ یا شرکت خود به طور کامل بدست آورید ، تدوین کرده اید.

تقویم محتوای سرمقاله به شما کمک می کند دستیابی به هدف توسط:

  • به شما امکان می دهد نقاط عطف مهم را برآورده کنید.
  • کمک به فعالیتهای تبلیغاتی.
  • دستیابی به هدایت های جدید و انجام تبدیل های جدید.
  • دریافت ثبت نام در خبرنامه
  • ایجاد آگاهی از برند خود.

اهداف شما برای تجارت شما هرچه باشد ، تقویم تحریریه شما در دستیابی به آنها نقش حیاتی دارد.

4 پایبند به ضرب الاجل

مطابق با مارک تواین، “مهلت ها بزرگترین منبع الهام هستند.”

مقاله مرتبط  خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال

با این حال ، این بدان معنا نیست که شما می خواهید یک کار عجله ای انجام دهید.

برای جلوگیری از عجله در ایجاد محتوا ، هر یک از اعضای تیم باید در مهلت تعیین شده خود مشخص باشد رسیدن به اهداف خود و مخاطبان شما درگیر شدند.

بعلاوه ، رعایت این مهلت ها به ویژه هنگامی که محتوای جدیدی را منتشر می کنید که بخشی از استراتژی کسب و کار شما است ، بسیار مهم است. به عنوان مثال ، اگر برای حمایت از راه اندازی جدید یا فروش سالانه وبلاگ منتشر می کنید.

نحوه ایجاد تقویم تحریریه

اجازه ندهید که فکر ایجاد یک تقویم سرمقاله شما را تحت فشار قرار دهد – قول می دهم وقتی برنامه ای را ایجاد می کنید ، آنقدرها هم پیچیده نیست. این بخش بعدی گام به گام نحوه ایجاد یک تقویم موثر را به شما راهنمایی می کند. این فقط یک طرح کلی است ، بنابراین در صورت تمایل این مراحل را برای تأمین نیازهای کسب و کار خود تنظیم کنید.

1. مشخص کنید که از کدام ابزار استفاده کنید

اولین قدم شما این است که تصمیم بگیرید از کدام ابزار استفاده کنید. این از تیم به تیم دیگر متفاوت است و مدیران محتوا ممکن است برای بهترین نتیجه به ترکیبی از ابزارها نیاز داشته باشند.

اگر گزینه های رایگان برای شروع کار می خواهید ، Google Docs ، Excel یا Trello گزینه های محبوب هستند. برای ابزارهای پرداختی ، چندین مورد قابل تأمل وجود دارد ، از جمله:

  • قابل پخش شدن
  • آسانا
  • دوشنبه
  • BrightPod

قابل پخش شدن، آسانا ، و HubSpot برای شروع الگوهای تقویم محتوای رایگان ارائه دهید ، و موارد دیگر زیادی نیز در دسترس است.

از هر ابزاری که استفاده می کنید مطمئن شوید که نیاز همه را برآورده می کند. همانطور که Ash Read ، مدیر تحریریه بافر ، به HubSpot گفت:

“[your] تقویم تحریریه باید منبعی برای کل تیم شما باشد ، نه فقط تولیدکنندگان محتوا. “

2. ایجاد یک بک لاگ محتوا

در مرحله بعد ، شما باید یک محتوای عقب مانده ایجاد کنید. این فقط لیستی از ایده های محتوا برای مشاهده آسان است و به شما امکان می دهد ایده های خود را برای پست ها ردیابی کنید.

می توانید از Google Sheets یا Excel یا یکی از الگوهای رایگان ذکر شده استفاده کنید ، مثل آسانا.

نحوه ایجاد یک تقویم تحریریه - ایجاد یک پیشینه مطالب

با هر کدام که بروید ، ابزار انتخابی شما باید به شما امکان ایجاد یک لیست منظم و سازمان یافته را بدهد. فقط بخاطر داشته باشید ، خارج شدن از لیست مشکلی نیست. همه ایده ها به عنوان یک پست کامل به پایان نمی رسند و گاهی اوقات تغییر استراتژی محتوای شما برای همگام شدن با روندهای جدید و یا فکر کردن در یک زاویه جدید ضروری است.

برگه خود را ایجاد کنید ، سپس شروع به اضافه کردن چند عنوان مانند:

  • عنوان
  • نویسنده اختصاص داده شده
  • وضعیت پروژه
  • تاریخ انتشار

عناوین دیگری که می توانید استفاده کنید:

  • تاریخ و سالگردهای ویژه
  • مضامین و کانالهای توزیع
  • موضوعات پرطرفدار / پرتاب های جدید مربوط به مکان شما.
  • محتوای فصلی و تاریخ فروش اصلی. به عنوان مثال ، جمعه سیاه ، جایی که ممکن است بخواهید تولید محتوا را افزایش دهید.

3. استراتژی محتوای خود را توسعه دهید

از استراتژی محتوای خود غافل نشوید. یک روش ساده برای اطمینان از اینکه استراتژی محتوای شما همه مبانی را پوشش می دهد ، وجود دارد و تا زمانی که این قسمت ها را بخاطر بسپارید ، اشتباه نخواهید کرد.

ابتدا مراحلی مانند میزان محتوایی که می خواهید در ماه تولید کنید ، موضوعاتی را که می خواهید پوشش دهید و مشتریان ایده آل خود را بیان کنید.

سپس مراحل استراتژیک مانند مدیریت محتوای موجود و پیگیری هدف را اضافه کنید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. اهداف خود را مشخص کنید: به عنوان مثال ، افزایش لیست پستی یا جذب مشتری جدید.
  2. مشتریان خود را درک کنید: مخاطبان شما از کدام سایت های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ آنها کدام نوع محتوا را ترجیح می دهند / به آنها پاسخ می دهند؟ نقاط درد آنها چیست و محصولات / خدمات شما چگونه می توانند آنها را برطرف کنند؟
  3. رقابت خود را تحلیل کنید: شما می توانید از ابزاری مانند Ubersuggest استفاده کنید که یک نسخه رایگان و پولی دارد تا ببینید کدام رقبا کلمات کلیدی را هدف قرار داده اند.
  4. تثبیت موقعیت: چه چیزی تجارت شما را منحصر به فرد می کند ، و چگونه در بازار خود برجسته می شوید؟ شما می توانید این کار را از چند طریق انجام دهید ، مانند تخصص در یک مکان خاص هدف قرار دادن یا داستان مارک خود. از خود بپرسید محتوایی که ایجاد می کنید چگونه می تواند به این هدف دست یابد.
  5. بودجه خود را تخمین بزنید: استراتژی محتوای شما چقدر برای شما هزینه دارد و چگونه می توانید میزان بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانید؟
  6. KPI های خود را اندازه بگیرید بنابراین می دانید که محتوای شما نتیجه می گیرد: به عنوان مثال ، اگر قصد ایجاد آگاهی از برند را دارید ، افزایش سهام و بازدیدها نشان می دهد که شما در مسیر درست حرکت می کنید.
مقاله مرتبط  15 منبع ، نکات و مزایای مربیگری شغلی و تجاری

4. ماه اول را برنامه ریزی کنید

بسیاری از ما هر زمان که اوقات فراغت داشته باشیم در آخرین لحظه محتوا تولید می کنیم یا آن را ایجاد می کنیم. اگر به دنبال رویکردی کمتر استرس زا (و م moreثرتر) هستید ، محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید.

یک ماه معمولاً کافی است ، اما می توانید تا شش هفته برنامه ریزی کنید. شما می توانید استفاده کنید تقویم Google برای این.

نحوه ایجاد تقویم تحریریه - برنامه ریزی ماه اول

هر مرحله از فرآیند خود را اضافه کنید و مطمئن شوید که زمان زیادی به خود اختصاص می دهید. بنابراین ، ممکن است در اولین دوشنبه موعد مقرر برای نوشتن رئوس مطالب خود ایجاد کنید ، سپس هفته ای یک مقاله برای نوشتن برنامه ریزی کنید ، دو روز برای ویرایش ، تاریخ انتشار را تعیین کنید و سپس آن را در تقویم اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی خود قرار دهید.

روند کار بر اساس میزان تولید محتوا و تعداد افراد تیم شما متفاوت خواهد بود ، اما من اکیداً توصیه می کنم که هر یک از مطالب را در مراحل قابل کنترل تری تقسیم کنید.

5. انتقال مقالات به تولید

وقتی در حال تولید محتوا هستید ، به راحتی می توانید قطعات را از بین ببرید ، به خصوص اگر چندین نفر در این پروژه کار می کنند. ایجاد یک حساب Trello می تواند شما را در مسیر خود قرار دهد.

اولین قدم در استفاده از حساب Trello برای تولید محتوا این است که تصمیم بگیرید هر مقاله چه مراحلی را طی می کند.

آنچه شما نیاز دارید بستگی به خود شما دارد ، اما در اینجا چند پیشنهاد برای کارتهای Trello ارائه شده است:

  • اختصاص به نویسنده
  • در حال نوشتن است
  • آماده ویرایش
  • آماده برای بارگذاری و برنامه ریزی

متناوباً ، می توانید آن را پیچیده تر کرده و مراحل دیگری مانند موارد زیر را اضافه کنید:

  • ویرایشهای نهایی
  • ممیزی SEO
  • منتشر شده

سپس کارت های Trello شما ممکن است باشد چیزی شبیه به این:

نحوه ایجاد تقویم تحریریه - انتقال مقالات به تولید

6. صف محتوای خود را ایجاد کنید

اگر تازه با یک تقویم سرمقاله شروع می کنید ، باید چند مقاله برای چاپ آماده کنید.

برنامه ای را انتخاب کنید که مناسب شما باشد ، اما یک برنامه آینده نگر 4-6 هفته ای برای اکثر تیم ها خوب عمل می کند.

به نظر می رسد که کار زیادی باشد ، اما شما می توانید از دو طریق به کار نزدیک شوید. اول ، شما می توانید چند هفته به نوشتن محتوا بپردازید تا زمانی که حجم کار برای انتشار دارید. با این حال ، این روش برای همه مناسب نیست ، مگر اینکه تیمی از نویسندگان برای کمک به شما داشته باشد.

مقاله مرتبط  آنچه شما باید در مورد Open Graph Meta Tags برای تسلط کامل بر فیس بوک و توییتر بدانید

روش دیگر این است که هر روز چند ماه به تولید محتوای اضافی اختصاص دهید ، که این برای بیشتر تولیدکنندگان محتوا قابل انجام است.

7. به طور مداوم روند خود را بهینه کنید

تاکنون ، ما در مورد چگونگی تولید محتوای شما از زمین صحبت کردیم. با این حال ، نمی توانید آن را تنظیم کنید و فراموش کنید. با گذشت زمان ، ممکن است متوجه شوید که گلوگاه هایی در روند کار شما وجود دارد یا اینکه ابزار خاصی متناسب با نیاز شما نیست. اطمینان حاصل کنید که به طور منظم با تیم خود چک می کنید تا اطمینان حاصل کنید که روند تحریری که ایجاد کرده اید برای همه مفید است.

مناطق مشترک برای بررسی عبارتند از:

  • برنامه شما و ابزاری که استفاده می کنید
  • حجم محتوایی که ذخیره می کنید
  • زمان بین مراحل
  • معیارهایی که پیگیری می کنید

با گذشت زمان ، شما درک بهتری از اینکه آیا ابزارهایی که در آن کار می کنید برای تیم شما مناسب هستند یا خیر و آیا میزان مقالاتی که منتشر می کنید به رشد کسب و کار شما کمک می کند ، خواهید فهمید

سوالات متداول درباره تقویم های تحریریه

چرا به تقویم سرمقاله نیاز دارم؟

یک رویکرد سازمان یافته برای تولید محتوا ، زمان را کاهش می دهد و به شما کمک می کند محتوای با کیفیت بهتری منتشر کنید. از ایده پردازی و نوشتن گرفته تا انتشار و تبلیغ ، تقویم سرمقاله به ساده سازی هر قسمت از روند کمک می کند.

آیا برای ایجاد تقویم تحریریه به ابزارهای پولی نیاز دارم؟

مگر اینکه شما بخواهید. ابزارهای رایگان مانند Trello و Google Docs خوب هستند ، اما گزینه های پولی مانند Asana نیز در دسترس هستند.

چه عناوینی را باید در تقویم سرمقاله وارد کنم؟

تقویم همه یکسان به نظر نمی رسد ، اما اکثر بازاریابان عناوین ، تاریخ انتشار و نام نویسنده مقاله را شامل می شوند. پس از اضافه کردن واضح ترین عناوین ، عناوینی را بنویسید که برای نیازهای خاص شما مناسب است.

تفاوت تقویم تحریریه و تقویم محتوا چیست؟

این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال ، یک تقویم سرمقاله به طور کلی هر مرحله از روند کار را مشخص می کند ، در حالی که تقویم محتوایی معمولاً یک جنبه را پوشش می دهد – مانند زمانی که پست ها منتشر می شوند یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.

خلاصه راهنمای تقویم تحریریه

تقویم محتوای سرمقاله برای هر بازاریاب محتوا یا مشاغل کوچکی که می خواهند بیشترین بهره را از تولید محتوا ببرند ، الزامی است. این به شما کمک می کند تا بر اهداف خود متمرکز باشید و به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا تولید کنید.

اگرچه کار زیادی به نظر می رسد ، اما تنظیم تقویم کار دشواری نیست و به شما امکان می دهد در عین استفاده بیشتر از روندهای فصلی ، یکپارچه محتوای همیشه سبز تولید کنید.

چگونه از تقویم سرمقاله استفاده می کنید؟ در زیر به ما بگویید

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید