آموزش سئو

چگونه یک تقویم بازاریابی ایجاد کنیم که مبارزات شما را ساده کند

اکتبر 9, 2020

اگر تا به حال یک تیم بازاریابی را هدایت کرده اید ، می دانید که تحت تأثیر قرار دادن کارها و برنامه ها آسان است.

تعداد زیادی پست وبلاگ ، کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی و ایمیل ها خط لوله شما را شلوغ می کنند. اما حواس پرتی و مسائل فوری مانع شما می شود و وقتی ساعت را چک می کنید ، چندین ساعت گذشته است.

این دائماً اتفاق می افتد: شما یک مهلت را از دست می دهید و در آخر بیشتر از دست می دهید. نتیجه یک کارزار نیمه تمام است که نمی تواند به اهداف شما برسد.

بدون برنامه مشخص ، این یک چرخه اجتناب ناپذیر می شود.

برای حل این مشکل ، استفاده از تقویم بازاریابی را در نظر بگیرید.

چرا از تقویم بازاریابی استفاده کنیم؟

به تجربه من ، برای دیدن اطلاعات كلی از تحویل ها ، مهلت ها و وظایف تیم خود ، به یک تقویم بازاریابی نیاز دارید.

تحقیقات اخیر در مقاله ای توسط Evinex اظهار می دارد که بازاریاب هایی که استراتژی های خود را ثبت می کنند 538٪ بیشتر احتمال دارد که کارهای خود را به موقع انجام دهند. هدف گذاری را نیز در نظر بگیرید ، زیرا 81٪ از افرادی که اهداف خود را تعیین می کنند ، به آنها می رسند.

من در بسیاری از کمپین های بازاریابی کار کرده ام ، و می توانم به شما بگویم که رسیدن به اهداف خود آسان تر است ، زمانی که می توانید وظایف خود را ساده کنید و ضرب العجل ها را مدیریت کنید.

بنابراین امروز ، من به شما نشان خواهم داد که چگونه تقویم بازاریابی خود را ایجاد کنید.

مرحله 1: مشتریان خود را درک کنید

هر کاری در تقویم بازاریابی شما باید در حول جذب مخاطب هدف شما باشد. هدف نهایی تلاش های بازاریابی شما دستیابی به بیشتر مشتریان و عبور از کانال فروش است.

به عنوان مثال ، اگر بازی های ویدیویی را به دانش آموزان ارائه می دهید ، می خواهید در تعطیلات مدرسه کمپین های بازاریابی تهاجمی راه اندازی کنید. به همین ترتیب ، اگر بزرگسالان شاغل را هدف قرار دهید ، می خواهید مطالب را در زمان استراحت معمولی ، بعد از ساعت کار و یا آخر هفته ارسال کنید.

در اینجا س questionsالاتی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی فعالیت ها در تقویم بازاریابی خود در نظر بگیرید:

  • مخاطبان من به چه چیزهایی نیاز دارند؟
  • علاقه آنها چیست؟
  • چه زمانی بهترین زمان برای تعامل با آنها است؟
  • چگونه آنها با محتوای من ارتباط برقرار می کنند؟
  • آیا احتمال دارد در یک دوره یا فصلی خاص از سال در برنامه یا خدمات شما ثبت نام کنند؟

شما باید دراز مدت فکر کنید تا به بیشترین تعداد مشتری برای فعالیت های بازاریابی خود برسید.

مرحله 2: مسئولیت های تقویم بازاریابی را مشخص کنید

هر یک از اعضای تیم بازاریابی شما باید نقشی را پر کند. مسئولیت های آنها غالباً بر اساس مهارت های آنها است که وظایف آنها را در تقویم بازاریابی شما تعیین می کند.

در اینجا برخی از نقش های بازاریابی معمولی:

  • متخصص بازاریابی
  • مدیر رسانه های اجتماعی
  • متخصص بهینه سازی موتور جستجو
  • مدیر بازاریابی ایمیل
  • نویسنده محتوای وب
  • تولید کننده وب
  • مدیر تولید
  • تحلیلگر بازاریابی
  • هماهنگ کننده تبلیغات

در اینجا مثالی از نحوه ایجاد آن برای شما مناسب است.

  1. نویسنده محتوای وب: در پست های وبلاگ ، پست های مهمان ، کپی شبکه های اجتماعی و صفحات فرود کار می کند.
  2. مدیر رسانه های اجتماعی: به پیام های شبکه های اجتماعی پاسخ می دهد ، زمان بندی پست ها را می گذارد و برنامه های بازاریابی شبکه های اجتماعی را برنامه ریزی می کند.
  3. مدیر بازاریابی ایمیل: بخشهای مشتری را ایجاد می کند ، بر مبارزات ایمیل مارکتینگ نظارت می کند و استراتژی های تماس را توسعه می دهد.

از آنجا که بیشتر بازاریابان در تیم شما روی انواع مختلف محتوا یا حوزه ها کار می کنند ، ممکن است بخواهید وظایف آنها را از طریق تقویم ها و الگوهای بازاریابی دیگر سازماندهی کنید.

مقاله مرتبط  بهترین نرم افزار مدیریت پروژه سال 2020

در اینجا انواع متداول تقویم های بازاریابی برای بررسی وجود دارد:

  • تقویم بازاریابی محتوا: با استفاده از این تقویم همه منظوره ، شما دید کاملی از کل استراتژی بازاریابی خود پیدا می کنید. این تقویم شامل عملکردهای بازاریابی تیم شما ، کمپین های بازاریابی محتوا ، سری پادکست ، کارهای SEO و غیره است.
  • تقویم تحریریه: برای ساده سازی برنامه تولید و انتشار وبلاگ ها یا مقالات از این موارد استفاده کنید.
  • تقویم شبکه های اجتماعی: اگر تجارت شما در چندین سیستم عامل رسانه اجتماعی فعال است ، می خواهید پست ها را تنظیم کنید و وظایف را سازماندهی کنید. این تقویم به شما امکان می دهد پست های با عملکرد بالا را ردیابی کنید و بهترین زمان ها را برای ارسال در طول هفته تعیین کنید.
  • تقویم بازاریابی از طریق ایمیل: برای برنامه ریزی ، سازماندهی و برنامه ریزی محتوایی که با مشترکین خود به اشتراک می گذارید ، از این استفاده کنید.

هدف خاص هر تقویم سازماندهی و برنامه ریزی ابتکارات بازاریابی شماست.

برخلاف برنامه بازاریابی شما ، که محصولات قابل تحویل شما را ذکر می کند ، یک تقویم بازاریابی نشان می دهد چه زمانی تیم شما انتظار دارد که روی یک کار کار کند. بازاریابان ممکن است از چندین نوع تقویم برای ردیابی فعالیت های مرتبط در یک سند استفاده کنند.

مرحله 3: تعیین مقدار محتوای تقویم بازاریابی و دفعات انتشار آن

اکثر وب سایت های موفق برای انتشار محتوا کمیت و فرکانس مشخصی دارند.

بهتر است مطالبی را که باید در هفته یا ماه ایجاد کنید ، رسم کنید. سپس ، وقتی تعیین کردید که چند بار تبلیغ می کنید ، بودجه بازاریابی و توانایی های تیم خود را در نظر بگیرید.

انواع محتوایی که می توانید در هفته منتشر کنید عبارتند از:

  • پست های وبلاگ
  • مطالعات موردی
  • فیلم های
  • پادکست ها
  • پست های شبکه های اجتماعی

نکته خوب این است که هر هفته تعداد ثابتی قابل تحویل را به پایان برسانید.

به عنوان مثال ، می توانید یک قسمت پادکست را روزهای سه شنبه میزبانی کنید و هر پنجشنبه یک پست وبلاگ بلند ارسال کنید. در همین حال ، ممکن است هر جمعه نتایج کمپین های رسانه های اجتماعی خود را جمع کنید.

مثال تقویم بازاریابی

بله ، برنامه ریزی و تحقق انواع مختلف محتوای بازاریابی می تواند چالش برانگیز باشد. اما یک برنامه هفتگی ثابت تیم شما را قادر می سازد یک روال معمول ایجاد کند و به طور مداوم وظایف خود را به پایان برساند.

مرحله 4: مضامین تقویم بازاریابی را شناسایی کنید

برای خرده فروشان B2C ، مضامین اصلی کمپین های بازاریابی حول فصول یا تاریخ های خاص می چرخند. یک مارک تجاری هزار ساله می تواند به طور مرتب لباس هایی را به مدرسه برگرداند که در اواخر تابستان برگزار می شود.

در مقابل ، مارک های B2B می توانند بر فرصت ها و چالش های صنعت خود تمرکز کنند. به دلیل همه گیری ، برخی از مشاغل ممکن است بخواهند موضوعاتی مانند “تحول دیجیتال” ، “آینده کار” و “تأثیرات طولانی مدت رکود” را پوشش دهند.

اکنون یک صفحه گسترده دریافت کرده و مضامین بالقوه ویژه صنعت خود را لیست کنید. جلسه ای ترتیب دهید و تیم خود را به ایده پردازی در مورد موضوعات مرتبط با بازار هدف خود دعوت کنید.

اکنون از Ubersuggest برای یافتن میزان جستجو در هر کلمه کلیدی استفاده کنید. موضوعات با حجم جستجوی بالا احتمالاً موضوعات مرتبطی هستند که مخاطب هدف شما آنها را جستجو می کند.

برای این مثال ، من از Ubersuggest برای تحقیق در مورد عبارت “تحول دیجیتال” استفاده کردم.

استفاده از ubersuggest برای ساخت تقویم بازاریابی

من کشف کردم که موضوع دارای جستجوی بسیار بالایی است و از لحاظ سئو از نظر سختی متوسط ​​است ، بنابراین موضوع خوبی است که باید بخاطر بسپارید.

با استفاده از ubersuggest برای ایجاد نمودار تقویم بازاریابی

من به شدت توصیه می کنم که موضوعات و موضوعات متنوعی را برای پوشش هر ماه ، به ویژه برای مارک هایی که از خریدارهای مختلف خرید می کنند ، داشته باشید.

مقاله مرتبط  نحوه استفاده از هشتگ در YouTube

در طولانی مدت ، این امر به شما کمک می کند تا تنوعی ایجاد کنید و پست ها را تازه نگه دارید.

مرحله 5: ایجاد یک تقویم تقویم بازاریابی

بعد ، وقت آن است که یک تقویم تقویم بازاریابی ایجاد کنید.

به پروژه های محتوا و محصولات قابل بازاریابی فکر کنید. در طی مراحل ، ممکن است متوجه شوید برخی وظایف برای انجام در یک تاریخ بعد مناسب ترند.

داشتن محتوای عقب مانده تضمین می کند می توانید تمام ایده های مربوط به کمپین های بعدی ، پادکست ها یا پست های وبلاگ خود را مستند کنید.

در اینجا مثالی در Google Sheets وجود دارد که می توانید یک محتوای عقب مانده ایجاد کنید ، اما می توانید از نرم افزارها و برنامه های دیگر نیز استفاده کنید.

این سند باید شامل نوع محتوا ، موضوع یا عنوان ، سطح اولویت و مهلت تعیین شده برای هر ایده محتوا باشد.

مثال تقویم بازاریابی

Coschedule دارای ماتریس اولویت بندی پروژه بازاریابی مفید برای شناسایی وظایفی که بیشترین تأثیر را در اهداف بازاریابی شما دارند.

آنها پیشنهاد می کنند از یک چارچوب “10x در مقابل 10٪” استفاده کنید که به شرح زیر است:

  • ایده های 10 برابر مربوط به بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان هدف شما هستند. این ایده ها احتمالاً حداقل 10 برابر نتایج شما را افزایش می دهند.
  • 10٪ ایده ها به پروژه هایی مراجعه کنید که حداقل در آنها تأثیر داشته یا تقریباً هیچ تاثیری روی نتایج بازاریابی شما ندارند.

بیایید ببینیم که چگونه می توانید این نظریه را عملی کنید:

  • مرحله 1: یک نمودار X / Y ایجاد کنید و “Value” را در محور Y عمودی و “Target Audience” را در محور X افقی قرار دهید.
  • گام 2: هر ایده را در یک یادداشت مهم بنویسید و آنها را در نمودار X / Y قرار دهید. با ارزش ترین پروژه ها در بالا قرار می گیرند ، در حالی که پروژه های مربوط به بیشتر مردم در سمت راست قرار دارند.

بیشترین اولویت بندی مطالب باید در گوشه سمت راست بالای نمودار قرار داشته باشد.

مرحله ششم: ایجاد یک تقویم بازاریابی

اگرچه ابزارها و نرم افزارهای تقویم زیادی در بازار وجود دارد ، ما از Trello برای این مقاله به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد.

هیئت مدیره Trello kanban معمولاً از وظایفی تشکیل شده است که هستند به صورت لیست شده

استفاده از trello برای ساخت تقویم بازاریابی

با این حال ، Trello همچنین دارای نمای تقویمی است که به کاربران مرور کاملی از وظایف و مهلت های خود در ماه می دهد.

نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

ابتدا یک صفحه Trello ایجاد کنید.

به نوار منو بروید و روی «Power-Ups» کلیک کنید.

تقویم بازاریابی به عنوان مثال کارت trello

در بخش “Essential Power-Ups” ، “تقویم” را برای تجسم کارتهای Trello در قالب تقویم اضافه کنید.

با استفاده از trello برای ایجاد گزینه های تقویم بازاریابی

برای ایجاد یک کار ، روی یک تاریخ کلیک کنید و دکمه “افزودن کارت” را انتخاب کنید.

اضافه کردن کارت در تقویم بازاریابی trello

سپس نام ، مهلت و شرح وظیفه را تایپ کنید.

می توانید ابزار را دوباره باز کرده و قسمتهای زیر را تکمیل کنید:

نمونه کارت trello برای ساخت تقویم بازاریابی
  • شرح کارت: اطلاعات عمیق تری در مورد کار ارائه می دهد.
  • نظرات: به اعضای تیم بازخورد می دهد. می توانید عضو تیم خود را ذکر کنید تا اعلانی دریافت کند.
  • اعضا را اضافه کنید: به کاربران اجازه می دهد وظایف خود را به اعضای هیئت مدیره Trello اختصاص دهند.
  • افزودن چک لیست: کارهای فرعی برای فعالیتهایی که انجام آنها به چندین مرحله نیاز دارد اضافه می کند.
  • اضافه کردن تاریخ سررسید: ضرب الاجل به کارتها اضافه می کند.
  • پیوست ها را اضافه کنید: پرونده هایی را از Google Drive ، Dropbox ، OneDrive و Box پیوست می کند.

تقویم های ترلو یک نمای کلی از فعالیت ها و مهلت های تیم بازاریابی شما را ارائه می دهند. با نظارت بر مهلت های تعیین شده ، بازاریابان می توانند اولویت ها را تعیین کرده و مدت زمان انجام هر کار را به طور دقیق تعیین کنند.

مقاله مرتبط  چگونه یک بلاگ غذا را در سال 2020 راه اندازی کنیم (و درآمد کسب کنید)

توجه داشته باشید: تعطیلات و تعطیلات را علامت گذاری کنید. این رویدادها می توانند بر برنامه محتوای بازاریابی شما تأثیر بگذارند.

مرحله 7: به روزرسانی تقویم بازاریابی خود

برنامه ریزی ابتکارات بازاریابی شما معمولاً شامل یک فرآیند چند مرحله ای است. قبل از انتشار ، بیشتر مطالب بازاریابی با پیش نویس شروع می شود و نیاز به بررسی از طرف مافوق دارد.

در اینجا نحوه انجام آن در Trello با یک حساب نمونه آورده شده است.

در ابتدا ، محتوای قابل تحویل در بک لاگ محتوا در Google Sheet شما نوشته می شود. محتوای دارای اولویت بالا اولین موضوعی است که به نویسنده اختصاص می یابد. هنگامی که یک سازنده محتوا ادعای وظیفه می کند ، وضعیت قابل تحویل “در حال انجام” است.

با استفاده از صفحه گسترده در حال ساخت برای ایجاد یک تقویم بازاریابی

بعد ، به Trello برگردید و یک کارت برای کار ایجاد کنید. موعد مقرر ، توضیحات ، نظرات را اضافه کرده و آن را به یکی از اعضای تیم خود اختصاص دهید.

بلاگ ارسال کارت trello به عنوان مثال در ساخت تقویم بازاریابی

Trello به شما امکان می دهد کارت ها را در “لیست ها” مرتب کنید. عنوان هر لیست می تواند براساس وضعیت فعلی کار باشد که شامل موارد زیر است:

  • باز کن: یک کار قبل از تعیین تکلیف هنوز به مهلت ، توضیحات ، تاریخ موعد و سایر اطلاعات اضافی نیاز دارد.
  • در حال پیش رفت: یک کار تعیین شده است و همکار شما در حال کار بر روی آن است.
  • در بررسی: یک کار به پایان رسیده است ، اما هنوز هم باید توسط مقامات ارشد سازمان شما بررسی شود.
  • تکمیل شده: کار انجام شده است

اگر همکار شما در حال انجام این کار است ، وضعیت را در حال انجام تنظیم کنید.

پس از ارسال پیش نویس ، می توانید آن را به عنوان “در حال بررسی” طبقه بندی کنید.

نمونه کارت trello در تقویم بازاریابی

در این مرحله ، یک برتر مقاله را ویرایش می کند یا اصلاح می کند. اگر تغییرات قابل توجهی وجود داشته باشد ، کارت با تاریخ سررسید جدید به ستون “در حال پیشرفت” برمی گردد.

وقتی کار تأیید شد ، کارت را می توان به ستون “بسته” منتقل کرد.

به محض انتشار پست ، می توانید با بایگانی كردن كارت ها ، هیئت مدیره Trello را بهم بزنید. با این کار آنها از لیست خارج می شوند.

مرحله 8: برنامه پیش رو

اکنون که تقویم بازاریابی را راه اندازی کرده اید ، آماده برنامه ریزی برای پروژه های خود برای هفته ها یا ماه های آینده هستید.

برنامه ریزی برای بازاریابی تعطیلات ماه ها یا هفته ها طول می کشد.

به عنوان مثال ، کل بسته تعطیلات پایان سال شامل حنوکا ، شکرگذاری ، دوشنبه سایبری ، جمعه سیاه و کریسمس است. بسیاری از بازاریابان ممکن است از اوایل ماه آگوست برنامه ریزی برای تعطیلات را آغاز کنند تا برای هجوم مشتری در شلوغ ترین زمان خود آماده شوند.

هنوز نیازی به ارائه محتوای خاص برای انتشار نیست. فقط از مبارزات اصلی بازاریابی آگاه باشید و برنامه را به دلخواه خود تغییر دهید.

جدا از آماده شدن برای فعالیت های آینده ، یک تقویم به شما کمک می کند مقدار واقعی پروژه ها را تعیین کنید. برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود در اوج فروش می توانید محتوا را هفته ها قبل ایجاد کنید. تیم شما با یک برنامه عملی تحت فشار قرار نمی گیرد یا به دلیل مهلت از دست رفته مجبور به کوچک کردن کمپین می شود.

نتیجه

اگر می خواهید یک کمپین بازاریابی بسازید ، برای موفقیت به یک برنامه ریزی دقیق نیاز دارید.

یک تقویم بازاریابی به شما امکان می دهد تا تعیین کنید که برای شروع مبارزات بازاریابی خود چقدر پیش از این و زمان لازم برای انجام آنها را تعیین کنید. تنظیم وظایف و مهلت های قانونی تنها راه ساده سازی مبارزات شما و اطمینان از این است که تیم شما در مسیر رسیدن به اهداف خود قرار دارد.

چگونه از تقویم بازاریابی خود استفاده خواهید کرد؟