آموزش سئو

چگونه یک بازار خدمات ایجاد کنیم

مارس 23, 2021

“مهارت دارید؟ آنها را بفروشید. “

این مانترا میلیون ها فریلنسر را به اینترنت گرایش داده و مستقل از مکان شده است.

این همش نیست.

طی دهه گذشته ، بازارهای خدمات متشکل شده و نحوه کار و زندگی ما را توزیع کرده اند.

برای مثال، Airbnb، بازار اجاره تعطیلات ، بیش از چهار میلیون میزبان دارد که بیش از 800 میلیون مهمان را پذیرفته اند. انتظار می رود بازارهای خدمات تحویل غذا به بازارها دسترسی پیدا کنند 154.34 میلیارد دلار در سال 2023.

موفقیت سیستم عامل های فعلی یکی از اصلی ترین دلایل کارآفرینان برای ورود به این تجارت است.

در این پست ، من همه چیزهایی را که باید در مورد بازارهای خدمات و نحوه راه اندازی یک نفر استفاده کنید می دانم.

بازار خدمات چیست؟

بازار خدمات ، وب سایت یا برنامه ای برای خرید و فروش خدمات است. فریلنسرها ، افراد خصوصی یا شرکتهای مختلف در صنایع مختلف می توانند خدمات خود را تبلیغ کرده و توسط افرادی که به کمک آنها نیاز دارند استخدام شوند.

موفق ترین بازارهای خدمات به بازار خاصی توجه می کنند و تعریف جدیدی از نحوه مدیریت زندگی خود ارائه می دهند.

به عنوان مثال ، Upwork و Fiverr نحوه یافتن شرکت های آزاد برای اجرای برنامه ها را تغییر داده اند. این بازارهای آنلاین باعث شده است که کار از راه دور برای میلیون ها نفر در سراسر جهان قابل دسترسی تر باشد. در همین حال ، اوبر و Airbnb در نحوه سفر ما اختلال ایجاد کرده اند ، اشتغال بیشتری در انجمن های سازندگان ایجاد کرده اند و به صاحبان خانه ها راهی داده اند تا پول اضافی را در کنار خود داشته باشند.

چرا باید یک بازار خدمات ایجاد کنید؟

صنعت خدمات پردرآمد است. فقط در ایالات متحده ، اقتصاد خدمات مصرفی معادل 9.7 تریلیون دلار ارزش دارد.

اگر تهیه یک تکه از آن پای برای وسوسه کردن شما کافی نیست ، در اینجا برخی از مزایای اصلی ایجاد بازار خدمات آورده شده است.

  • شما نیازی به حرفه ای بودن ندارید: اگرچه درک صنعتی که به آن کمک می کنید امری ضروری است ، اما نیازی به انجام کار نیست. شما به عنوان صاحب یک بازار خدمات ، فقط باید بر جذب فروشنده و خریدار تمرکز کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید یک وب سایت برای مربیان شخصی ایجاد کنید بدون داشتن مهارت.
  • ساخت آن آسان است: این روزها ارائه دهندگان مختلف نرم افزار در بازار وجود دارند تا روند راه اندازی سایت شما را سریع و ساده انجام دهند. برخی از ارائه دهندگان برتر هستند شریطریب، خرید با برنامه افزودنی بازار چند فروشنده، و بازیمنer.
  • این ممکن است سودآورتر از یک بازار تجارت الکترونیکی باشد: برخلاف آمازون ، هنگام ارائه خدمات به جای کالاها ، نیازی به کشف مواردی مانند حمل و نقل و موجودی کالا نیست. هزینه کمتر به معنای پورسانت بالاتر برای شما و فروشندگانتان است.
  • شما می توانید رقبا را پشت سر بگذارید ، بیش از حد پیش بروید و از مسابقات پیشی بگیرید: سایتهایی مانند Upwork و Thumbtack بسیار موفق هستند زیرا یافتن و خرید خدمات را سریعتر و ارزانتر می کنند. در جهانی که زمان کالای کمیاب است ، ایجاد این سطح از راحتی می تواند برتری شما را نسبت به رقبا رقم بزند.

چگونه یک بازار خدمات ایجاد کنیم

در مورد راه اندازی بازار خود کنجکاو هستید؟ در اینجا چهار نکته اصلی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید اگر می خواهید موفقیت خود را کسب کنید.

تحقیق خود را انجام دهید تا ایده بازار خدمات طاقچه را پیدا کنید

ترفند یافتن ایده برنده بازار خدمات درک نیازهای فروشندگان و خریداران است.

اپلیکیشن هایی مانند TaskRabbit و Postmates موفقیت آمیز هستند زیرا هر دو شرکت درمورد چگونگی حل یک مشکل با سهولت و ارزان تر شدن فروش و خرید این خدمات فهمیدند.

مقاله مرتبط  برای شروع یک وبلاگ چقدر محتوا نیاز دارید؟

در اینجا چند نکته برای تحقیق در مورد جایگاه خود برای یافتن یک ایده تجاری آورده شده است:

  • ناکارآمدی ها را شناسایی کنید: اتلاف وقت چیست؟ چه خدماتی در بازار به مردم کمک می کند تا در وقت خود صرفه جویی کنند؟
  • بهبود اعتماد: آیا وظایفی در گوشه و کنار شما وجود دارد که مردم می خواهند به آنها محول کنند ، اما یک لایه اعتماد از هر دو طرف لازم است؟
  • هزینه ها: در صورت موجود بودن در اینترنت ، چه خدماتی به مردم کمک می کند تا پس انداز و درآمد کسب کنند؟
  • غلبه بر موانع: سکوی شما چه موانعی را تجربه می کند؟ چگونه یک بازار می تواند این موانع را از بین ببرد یا روند را نرمتر کند؟
  • بازارهای پراکنده را با هم جمع کنید: آیا افراد خدمات خاصی را در مکان هایی مانند Facebook Marketplace یا Craigslist ارائه می دهند؟ آیا بازار آن سرویس می تواند تجربه کاربری خریداران و فروشندگان را بهبود بخشد؟

یک وب سایت برای بازار خدمات خود بسازید

هنگامی که ایده ای برای بازار خدمات خود پیدا کردید ، قدم بعدی ایجاد وب سایت خود است.

چند مکان برای انجام این کار وجود دارد ، از جمله:

  • وردپرس: خرید یک وردپرس تم بازار خدمات یا سایت خود را از ابتدا بسازید. اگر با مورد دوم همراه هستید ، راهنمای من در مورد بهترین سازندگان سایت تجارت الکترونیکی را بررسی کنید.
  • بستر بازار: همانطور که قبلاً اشاره کردم ، سایتهایی به طور خاص برای این منظور ساخته شده اند.

با هر گزینه ای که باشید ، برخی از ویژگی های اصلی وجود دارد که باید برای اطمینان از اینکه یک تجربه عالی برای همه افراد درگیر است ، اضافه کنید.

  • مشخصات خریداران و فروشندگان: نمایه های کاربر برای فروشندگان و خریداران به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک می کند. هر دو طرف احساس خواهند کرد که با یک شخص واقعی سر و کار دارند و این می تواند به فروشنده کمک کند یک مارک معتبر در این سیستم عامل بسازد. باید زمینه هایی مانند توضیحات ، توصیفات ، گواهینامه ها و عکس ها را اضافه کنید.
  • لیست ها و قابلیت جستجو: نحوه نمایش لیست های شما در بازار خدمات شما به نوع خدماتی که کاربران شما لیست می کنند بستگی دارد. علاوه بر ارائه ابزاری برای به نمایش گذاشتن پیشنهادات ، شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که خریداران می توانند لیست های شما را جستجو و فیلتر کنند.
لیست در بازار خدمات
  • رزروها: مهم نیست که چه می فروشید ، یک سیستم مدیریت رزرو جامع برای موفقیت بازار شما ضروری است. شما می خواهید به ارائه دهندگان توانایی کنترل در دسترس بودن و گردش کار آنها را بدهید. در Upwork ، کاربران می توانند کنسرت ها را رد کنند و در Fiverr برای جلوگیری از رزروهای غیرمنتظره ، یک کنسرت را خاموش می کنید.
  • مبلغ پرداختی: عامل مهم دیگر در راه اندازی یک بازار خدمات موفق این است که شما چگونه از خریداران پول می گیرید و به ارائه دهندگان خود پرداخت می کنید. اکثر سایت ها معمولاً از هر معامله کمیسیون می گیرند و پس از کسر مبلغی را به فروشنده پرداخت می کنند. اگر قصد انجام همان کار را دارید ، باید جریان معامله را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که فرآیند تا حد ممکن یکپارچه است.
  • بررسی ها: بررسی ها باعث ایجاد اعتماد می شوند و برای اطمینان از اینکه همه با استفاده از سیستم عامل شما احساس امنیت می کنند ضروری هستند. به عنوان مالک بازار ، می توانید با استفاده از بازخورد هر کاربری را که به اعتماد سیستم عامل شما آسیب می رساند شروع کند.
مقاله مرتبط  راهنمای نهایی برای B2B SEO محلی
بررسی برای خدمات بازار

بازار خدمات خود را برای سئو محلی بهینه کنید (در صورت کاربرد)

آیا می خواهید یک بازار خدمات ویژه برای شهر ، منطقه یا کشور خود ایجاد کنید؟ شما باید سایت خود را برای سئو محلی بهینه کنید.

سئو محلی مشابه سئو ارگانیک است ، اما بر روی عنصر جغرافیایی تمرکز دارد و گروهی از افراد را از یک منطقه خاص هدف قرار می دهد.

برای رشد سهم خود در بازار و شروع به جذب کاربر ، ترافیک محلی برای هر کس که در یک بازار خاص فروش می کند اولویت اصلی است. در حقیقت، 46 درصد جستجوهای گوگل محلی است، این بدان معناست که شما با بهینه سازی نکردن SEO محلی ، به طور بالقوه پول زیادی را روی میز می گذارید.

هنگام ایجاد وب سایت خود ، به عباراتی که افراد منطقه شما برای یافتن خدماتی که شما ارائه می دهید استفاده کنند ، فکر کنید. به عنوان مثال ، “برای مهاجرت به کمک نیاز دارید [city]” نکته دیگری که باید در نظر گرفت کلمات کلیدی است که ارائه دهندگان خدمات برای پیدا کردن یک برنامه از جمله “مشاغل آزاد نوشتن در [city]”

سئو محلی برای بازار خدمات شما

در حالی که Google معمولاً تصور می کند افراد در جستجوی خدمات یا محصولی در منطقه خود هستند ، اما در صورت ورود شخصی از شهر ، اطمینان حاصل کنید که نام مکان شما در آن دخیل است.

یک استراتژی بازاریابی برای بازار خدمات آنلاین خود ایجاد کنید

در زیر ، من ساده ترین ملاحظات بازاریابی را برای تفکر در مورد زمانی که می خواهید بازار خدمات آنلاین خود را باز کنید ، تجزیه می کنم.

چه مشکلی را حل می کنید؟

با همه زنگ ها و سوت ها می توانید بهترین بازار را داشته باشید و اگر مشکل خاصی برای حل آن ندارید باز هم موفق نخواهید شد.

شما به یکی نیاز دارید تا از دیگران متمایز شود و مطمئن شوید افراد مناسب را به سیستم عامل خود جذب می کنید.

به عنوان مثال ، مشکلی که Upwork حل می کند یافتن سریع فریلنسرهای معتبر است.

مخاطب شما کیست؟

اگر وقت خود را برای درک مخاطب هدف خود قرار ندهید ، استراتژی بازاریابی شما دچار مشکل خواهد شد. این شامل تعیین اینکه چه جمعیتی را هدف قرار می دهید ، از جمله سن ، سابقه ، عادات مصرف و موارد دیگر.

وبلاگ های Google را در جای خود قرار دهید و نظرات را بخوانید تا ببینید افراد چه سوالی می پرسند و چگونه درباره مشکلات خود صحبت می کنند. به Quora بروید و ببینید مردم چه سالاتی را می پرسند.

اگر اطلاعات بیشتری می خواهید ، یک نظرسنجی از تحقیقات بازار ایجاد کنید. آن را برای افرادی که در شبکه شما مناسب هستند ارسال کنید. می توانید یک قدم جلوتر بروید و نظرسنجی خود را در گروه های مربوطه در فیس بوک ارسال کنید تا بازخورد بیشتری بگیرید.

چگونه باید پایگاه کاربری خود را رشد دهید؟

قدم بعدی شما در استراتژی بازاریابی یافتن فروشندگان و خریداران برای پیوستن به بازار شما است.

خوشبختانه ، روشهای مختلفی وجود دارد که شما می توانید این کار را بدون سرمایه گذاری در جستجوی پرداخت شده یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی انجام دهید. شما فقط باید بدانید که مخاطب هدف شما چه کسانی هستند و کجای اینترنت به صورت آنلاین سرگردان هستند.

  • فیس بوک و Reddit: گروه های مربوطه را در جایگاه خود پیدا کنید و با پاسخ دادن به س theirالات کاربران با آنها درگیر شوید. بعضی از گروه ها حتی روزهای تبلیغات شخصی دارند که می توانید با استفاده از آنها کره چشم بیشتری در سایت خود داشته باشید.
  • Craigslist: آیا فروشندگان شما در حال حاضر در سیستم عامل هایی مانند Craigslist معلق هستند؟ آنها را پیدا کرده و از بازار خود برایشان بگویید. این چگونه است Airbnb در ابتدا لیست های خود را افزایش داد.
  • پیوند ساختمان: در مورد وبلاگ هایی که در سایت شما قرار دارند تحقیق کنید ، جایی که منطقی است که آنها به شما پیوند دهند. پس از داشتن لیست ، یک ایمیل شخصی ارسال کنید و پیوند را بخواهید.
  • سئو: ترافیک از جستجوی ارگانیک رایگان و فوق العاده با ارزش است. افرادی که عباراتی را که برای آنها رتبه بندی می کنید جستجو می کنند ، افرادی هستند که مشکلی را برای حل آنها دارند. در وقت خود صرف تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود و بهینه سازی سایت خود برای سئو نکنید.
  • تبلیغات پولی: اگر بودجه تبلیغات پولی را دارید ، از سیستم عامل های مختلف استفاده کنید. Google AdWords و Facebook Ads بسیار هدفمند هستند و به شما کمک می کنند با حداقل تلاش در مقابل افراد مناسب قرار بگیرید.
مقاله مرتبط  نحوه استفاده از تبلیغات پولی برای بازاریابی موثر صاحبان حیوانات خانگی

نمونه هایی از بازارهای خدمات

در اینجا شناخته شده ترین و موفق ترین بازارها وجود دارد:

  • کار بالا: سر کار یکی از بزرگترین بازارهای خدمات برای فریلنسرها است. می توانید از سایت برای یافتن نویسندگان ، طراحان ، توسعه دهندگان وب و موارد دیگر استفاده کنید.
  • فضای گفتگو: فضای گفتگو یک پورتال آنلاین درمانی است. می توانید از این سایت برای برقراری ارتباط با درمانگری استفاده کنید که فوراً با نیازهای شما مطابقت دارد. بازار خدمات بهداشت روان را راحت تر ، در دسترس تر و مقرون به صرفه تر می کند.
  • TaskRabbit: تاskRabbit یک بستر بازار خدمات یک روزه است. کاربران خود را به نیروی ماهر متصل می کند که می توانند در کارهای مختلف مانند مونتاژ مبلمان ، تعمیرات منزل یا کارهای اساسی کمک کنند. در تلاش برای یافتن فرد مناسب برای شغل شما صرفه جویی می کند و به شما امکان مقایسه نظرات ، امتیازات و قیمت ها را می دهد.
  • اعضای پست: همکاران شبیه UberEats است ، اما یک تفاوت اساسی وجود دارد. در حالی که هر دو برنامه تحویل غذا از رستوران ها را ارائه می دهند ، Postmates آن را یک گام فراتر می برد. می توانید از این برنامه برای تهیه مواد غذایی و کالاهای دیگر که مستقیماً به درب منزل تحویل داده می شوند استفاده کنید.
  • VIPKid: VIPKid معلمان انگلیسی را با دانشجویان سراسر جهان متصل می کند. آنچه این سایت را از بازارهای دیگر متمایز می کند ، روند درخواست آن است. VIPKid معلمان را قبل از اینکه اجازه کار در این سیستم عامل را داشته باشند ، برای اطمینان از دانش آنها و نمایش تجربه یادگیری خوب به کودکان ، نمایش می دهد.

نتیجه

اگر تکالیف خود را انجام داده باشید ، یک بازار خدمات می تواند یک مدل تجاری سودآور باشد. قبل از سرمایه گذاری در برنامه ها یا سیستم عامل های میزبانی ، مطمئن شوید مشکلی دارید که بازار شما می تواند حل کند.

با وجود رقابتی که با آن روبرو خواهید شد ، اگر جایگاه مطلوبی داشته باشید و سیستم عامل خود را برای افراد مناسب بازاریابی کنید ، می توانید همان موفقیت Upworks و TaskRabbits جهان را بدست آورید.

فکر می کنید بازار خدمات در صنعت شما چه مشکلی را حل خواهد کرد؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید