آموزش سئو

چگونه می توان شرکت خود را کاهش داد

مارس 17, 2021

افزایش فروش لزوما بهترین راه برای بهبود خط اصلی شما نیست. یک راه حل بهتر ممکن است کاهش هزینه کالاهای فروخته شده شما باشد.

پرداخت کمتر برای به دست آوردن کالاهایی که می فروشید ، می تواند ارقام درآمد ناخالص بالاتر و سود بیشتر باشد ، حتی اگر مقدار محصول فروخته شده شما ثابت بماند.

اگر آماده فروش بیشتر محصولات بدون فروش محصولات بیشتر هستید ، در اینجا خلاصه ای از COGS و استراتژی های خاص برای کاهش هزینه ها آورده شده است.

جمع بندی سریع هزینه کالاهای فروخته شده (COGS)

هزینه کالاهای فروخته شده چقدر است؟

هزینه کالاهای فروخته شده (COGS) تمام هزینه های تولید و دستیابی به کالاهایی است که می فروشید. شما می توانید COGS را به دو قسمت هزینه های مستقیم و غیر مستقیم تقسیم کنید.

هزینه های مستقیم هزینه هایی است که هنگام تولید محصولی که می فروشید متحمل می شود. آنها عبارتند از:

  • هزینه مواد اولیه
  • هزینه های کار در طول تولید
  • سایر هزینه های سربار تولید
  • هزینه محصولات عمده فروشی

هزینه های غیرمستقیم تمام هزینه های دیگری است که هنگام تولید محصولاتی که مستقیماً به فرآیند مرتبط نیستند متحمل می شود. آنها عبارتند از:

  • ذخیره سازی
  • حمل دریایی
  • کار یدی
  • وظایف سفارشی
  • نرم افزار
  • هزینه های بسته بندی

همچنین لازم است توضیح دهید که COGS چیست.

مثلاً COGS شما با هزینه های عملیاتی شما یکسان نیست. هر دو هزینه هستند ، اما هزینه های عملیاتی (که به آن OPEX نیز می گویند) به تولید محصولات شما بستگی ندارد. در عوض ، آنها شامل هزینه هایی مانند اجاره ، آب و برق ، بازاریابی و حقوقی هستند.

آنها همچنین هزینه فروش نیستند ، همانطور که این اینفوگرافیک از آن ارائه می دهد EDUCBA نشان می دهد.

اینفوگرافی COGS

چگونه هزینه کالاهای فروخته شده را محاسبه کنم؟

مشاغل می توانند COGS را با استفاده از یک فرمول استاندارد محاسبه کنند که سطوح موجودی کالا و تمام هزینه های مستقیم و غیرمستقیم ذکر شده در بالا را در نظر می گیرد.

COGS = افتتاح موجودی + خریدها در یک دوره – موجودی در حال بسته شدن

فرمول COGS
  • افتتاح موجودی ارزش موجودی موجود در ابتدای یک دوره معین (مانند یک سال مالی) است.
  • خرید محصولات و کلیه هزینه های حاصل (همانطور که در بالا ذکر شده است) به موجودی اولیه اضافه می شود.
  • موجودی در حال بسته شدن (ارزش محصولاتی که در پایان دوره فروخته نمی شوند) برای محاسبه نهایی از آن جمع می شود هزینه کالاهای فروخته شده.

در اینجا یک مثال آورده شده است:

بگذارید بگوییم ما می خواهیم COGS یک مارک تجارت الکترونیکی را در سال مالی 2019 محاسبه کنیم. موجودی اولیه ، موجودی ثبت شده در پایان سال مالی 2018 است. بگذارید بگوییم 2 میلیون دلار است.

موجودی پایانی موجودی ثبت شده در ترازنامه شرکت در پایان سال مالی 2019 است. بگذارید بگوییم که 3 میلیون دلار است. سرانجام ، این شرکت 5 میلیون دلار موجودی کالا در طول سال مالی 2019 خریداری کرد.

COGS برای سال مالی 2019 به شرح زیر است:

2 + 5 – 3 = 4 میلیون دلار

COGS 4 میلیون دلار است.

اگر می خواهید ببینید که محاسبه COGS در دنیای واقعی چگونه است ، سرمایه گذاری با استفاده از گزارش مالی 2016 J.C. Penney مثالی ارائه می دهد.

همچنین محاسبه بسته به نحوه تعریف موجودی بسته شدن تغییر می کند. سه گزینه وجود دارد:

  • FIFO (اولین بار ، اولین بار): اولین موردی که به موجودی خود اضافه می کنید اولین کالایی است که فروخته می شود. این گزینه COGS را به حداقل می رساند تا زمانی که قیمت همچنان افزایش یابد.
  • LIFO (آخرین ورود ، اولین بار بیرون آمدن): آخرین موردی که به موجودی خود اضافه می کنید اولین کالایی است که فروخته می شود. اگر قیمت ها در حال افزایش باشد ، این امر COGS را به حداکثر می رساند و سود را کاهش می دهد.
  • هزینه های متوسط: هزینه ها به طور متوسط ​​در نظر گرفته می شوند و تعادل بین FIFO و LIFO را ارائه می دهند.
مقاله مرتبط  نحوه راه اندازی کمپین های خرید Microsoft Bing برای مشاغل تجارت الکترونیک

چرا باید درباره COGS فکر کنم؟

COGS خط مهمی در ترازنامه شما است. با توجه به آن می توانید:

  • حاشیه سود را بهبود ببخشید. درک میزان هزینه شما برای محصولات می تواند به شما در کاهش هزینه های اضافی تجارت الکترونیکی کمک کند.
  • محصولات سودآور را شناسایی کنید. محاسبه COGS به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام محصولات بیشترین سود را دارند و کدام محصولات نه.
  • قیمت دقیق دانستن COGS به شما کمک می کند محصولات خود را قیمت گذاری کنید. وقتی از هزینه هر محصولی که می فروشید مطلع شوید ، می توانید مطمئن شوید که در یک حاشیه سالم قیمت گذاری می کنید.
  • به طور مناسب مالیات بگیرید. COGS یک است هزینه تجارت که از کل درآمد شما کسر می شود به عبارت دیگر ، از شما مالیاتی دریافت نخواهید کرد زیرا اینها هزینه های تجاری هستند. این ممکن است تنها دلیلی باشد که شما یک COGS بالاتر را یک امر خوب می دانید. به یاد داشته باشید که COGS بالاتر به معنای درآمد کمتر و در نتیجه سود کمتر است.

7 نکته برای کاهش COGS

اکنون که به سرعت رسیده اید ، وقت آن است که به اصل موضوع بپردازیم و ببینیم که چگونه می توانید COGS شرکت خود را کاهش دهید.

من هفت استراتژی را در زیر آورده ام که تقریباً هر کسب و کاری می تواند از آنها استفاده کند.

1. تولید محصولاتی را که فروش ندارند متوقف کنید

آیا مقدار زیادی ماده مرده در انبار خود نشسته اید؟ اینها محصولاتی هستند که فروخته نشده اند و بعید است در آینده به فروش برسند. در این صورت ، آنها می توانند حاشیه های شما را از بین ببرند و به طور گسترده به COGS شما کمک کنند. به یاد داشته باشید ، محاسبه COGS موجودی موجود در ابتدا و انتهای دوره حسابداری شما را در نظر می گیرد. مهم نیست که چه مدت آنجا نشسته است: این در محاسبه خواهد بود.

Deadstock عالی نیست ، اما یک روش آسان برای اطمینان از اینکه COGS شما در آینده افزایش نمی یابد وجود دارد: تولید محصولاتی را که فروش ندارند ، متوقف کنید.

مطمئناً ، هیچ صاحب مشاغلی قصد ندارد از مصرف یک محصول متنفر شود ، اما این اتفاق می افتد. حتی بزرگترین مشاغل نیز بارها و بارها فلاپ می کنند. کک جدید ، کسی؟ فکر نمی کردم

نگران ایجاد محصولات اشتباه نباشید ، فقط در مورد شناسایی کالاهایی که فروش خوبی ندارند نگران باشید. از نرم افزار مدیریت موجودی کالا برای شناسایی محصولات کم پشت در انبار خود استفاده کنید.

مشتریان را تشویق کنید تا محصولات شما را بازبینی کنند تا در زمان واقعی بازخورد افرادی که بیشترین اهمیت را دارند ، ایجاد شود. سپس سریع اقدام کنید. به محض اینکه کالای کم عملکردی را شناسایی کردید ، برای کاهش تولید و یا قطع فروش کامل آن قدم بردارید.

2. مواد کم هزینه را پیدا کنید

هزینه های مواد احتمالاً یکی از بزرگترین اجزای COGS شما است. به طور معمول ، تامین کننده مواد کمبودی ندارند ، به این معنی که ممکن است بتوانید محصولات ارزان تری را در جای دیگری پیدا کنید.

خرید برای خرید مواد از تامین کنندگان مختلف یک راه حل است ، اما شما همچنین می توانید بررسی کنید که آیا بخشی از محصول نهایی شما می تواند با جایگزین ارزان تری جایگزین شود. ممکن است فکر کنید که مشتریان شما مثلاً فلز محکم استفاده شده در محصول شما را دوست دارند ، اما آنها می توانند به همان اندازه از یک جایگزین پلاستیک خوشحال شوند.

همچنین ممکن است ارزش بررسی مجدد فناوری مورد استفاده در تولید را داشته باشد تا مشخص شود آیا فرآیندهای جدید به معنی استفاده از مواد ارزان تر هستند.

از هر کدام از استراتژی ها استفاده می کنید ، مراقب استفاده از مواد ارزان تر با هزینه محصول نهایی خود باشید. ارائه یک تجربه ثابت یکی از بهترین راه های اعتماد سازی به نام تجاری شماست و مشتریان انتظار دارند هر بار محصول مشابهی را دریافت کنند.

مقاله مرتبط  5 گزینه جایگزین برای Wanelo

اگر محصولات شما در حد انتظارشان نباشد ، حتی مشتریان وفادار نیز می توانند به سرعت به سراغ رقبا بروند. افت فروش می تواند بسیار مهمتر از پس انداز شما با تعویض مواد باشد.

این تنها نکته منفی نیست که باید در نظر بگیرید. مواد زیرین همچنین می توانند دوام محصول شما را کاهش دهند. تغییر مواد ممکن است نیاز به تغییر در روند تولید داشته باشد. این می تواند سربار تولید یا هزینه های کار را به حدی افزایش دهد که هزینه های پس انداز شده را باطل کند.

3- زباله های پرهزینه را از بین ببرید

در زنجیره تأمین شما احتمالاً زباله وجود دارد. ممکن است فرآیند تولید شما ناکارآمد باشد و مواد اولیه زیادی را هدر دهد. حتی ممکن است برای دفع آنها نیاز به پرداخت هزینه باشید. جمع شدگی نیز ممکن است قابل توجه باشد. این زمانی است که محصولات خراب ، دزدیده شده یا از بین می روند.

زباله ها نباید جسمی باشند. ممکن است زمان زیادی در فرآیند تولید یا حمل و نقل تلف شود که می تواند برای بهبود COGS شما کاهش یابد. زمان خرابی می تواند گران باشد ، چه در کف کارخانه باشد و چه زمانی که محصولات در دریا هستند.

تمام موارد زباله در زنجیره تأمین خود را از نظر فیزیکی یا غیره بررسی کنید و اقداماتی را برای کاهش یا از بین بردن گرانترین مجرمان انجام دهید.

در صورت قابل توجه بودن ضایعات مواد ، یک استراتژی می تواند طراحی مجدد فرایند تولید باشد. اگر انقباض زیاد است و بسیاری از محصولات در معرض آسیب قرار می گیرند ، تغییر روش حمل و نقل می تواند مورد دیگر باشد.

4 بخشهایی از تجارت خود را خودکار کنید

زایمان می تواند قسمت قابل توجهی از COGS شما باشد. خوشبختانه ، شما ممکن است برخی از این هزینه ها را به طور خودکار انجام دهید. هر بخشی از فرآیند تولید یا حمل و نقل که می توانید با دستگاه جایگزین کنید می تواند در هزینه های هنگفتی صرفه جویی کند. کارکرد ماشین آلات به طور معمول در طولانی مدت ارزان تر است ، خطر خطای کمتری وجود دارد و عملاً هیچ توقفی ندارد.

پس از انجام کار خود ، از همان تأمین کنندگان خود بخواهید. از آنها بخواهید در صورت اتوماسیون سرمایه گذاری کنند تا در صورت عدم هزینه ، هزینه ها را کاهش دهند. حتی ممکن است بتوانید از این به عنوان بخشی از استراتژی مذاکره که در زیر بحث شده استفاده کنید. اگر آنها نمی خواهند توپ بازی کنند ، به تأمین کننده دیگری بپردازید که در اتوماسیون سرمایه گذاری می کند. اگر در حال حاضر ارزان تر نباشند ، می توانند در آینده باشند.

5- تولیدات دریایی را بررسی کنید

تولید در ایالات متحده (یا کشور مبدا شما) اغلب می تواند یک فروش بزرگ باشد. همچنین می تواند فوق العاده گران باشد. به همین دلیل است که بسیاری از بزرگترین مارک های جهان عملیات تولید را به کشورهایی مانند چین ، تایوان و ویتنام واگذار می کنند.

هم مواد اولیه ، هم نیروی کار و هم هزینه های آب و برق اغلب در این کشورها بسیار ارزان تر از هزینه های داخلی است ، به این معنی که تجارت شما از چند طریق می تواند پس انداز کند. حتی در صورت افزایش هزینه های حمل و نقل ، COGS شما همچنان می تواند هنگام تولید خارج از شرکت تولید خود را کاهش دهد.

فقط شرکتهای بزرگ باید این استراتژی را در نظر بگیرند. هزینه های اولیه می تواند قابل توجه باشد و خطرات زیادی در این زمینه وجود دارد.

به عنوان مثال ممکن است مشکلات کیفی بوجود بیاید و شما مجبور باشید در نتیجه شرایط کار در این کشورها با مسائل روابط عمومی روبرو شوید. نوسانات ارز و عوارض گمرکی می تواند امور را بیش از پیش پیچیده کند.

مقاله مرتبط  بهترین افزونه های پنجره بازشو در وردپرس - بررسی 2021

با این حال ، برای برخی از مشاغل ، فرصت کاهش شدید COGS آنها ارزش آن را خواهد داشت.

6. تولید بر اساس تقاضا یا Dropshipping را در نظر بگیرید

یکی از بزرگترین عوامل موثر در COGS خرید موجودی کالا در طول سال است. هرچه محصولات بیشتری بخرید ، هزینه های بیشتری نیز افزایش می یابد.

به جای محصولات بورسی که ممکن است فروش نداشته باشند ، مارک ها می توانند COGS خود را با استفاده از استراتژی تولید شده در صورت تقاضا کاهش دهند. در اصل شما فقط وقتی محصولاتی را می سازید یا سفارش می دهید که مشتری قبلاً هزینه آن را پرداخت کرده باشد.

سایت های چاپی بر حسب تقاضا مانند Printful و dropshipping دو روش معمول برای استفاده از این استراتژی هستند.

COGS قابل چاپ

با Printful ، محصولات به محض سفارش در زمان واقعی چاپ می شوند. حتی حداقل محدودیت سفارش نیز وجود ندارد.

با dropshipping هم همینطور است. مشاغل فقط زمانی هزینه محصولات را پرداخت می کنند که مشتری هزینه آن را پرداخت کند. در هر دو مورد ، می توان اقلام را مستقیم به مشتری حمل کرد ، به این معنی که فروشگاه ها نیازی به نگهداری موجودی ندارند.

7. با همه مذاکره کنید

شما می توانید و باید بطور منظم در حال مذاکره با هر شرکتی در زنجیره تأمین خود باشید. قیمت هایی که به تأمین کنندگان پرداخت می کنید ، بخشی اصلی از COGS شما است. آنها را کاهش دهید ، COGS شما نیز کاهش می یابد.

وقتی می گویم هر شرکتی ، منظور من واقعاً همه آنهاست. تولیدکنندگان ، تأمین کنندگان مواد اولیه ، شرکت های تدارکاتی ، امکانات ذخیره سازی و عمده فروشان همه در صورت تقاضا می توانند قیمت کمتری به شما بدهند.

در اینجا برخی از معاملات شما می توانید درخواست کنید:

  • قیمت هر واحد پایین تر
  • تخفیف عمده
  • در ازای پرداخت سریعتر قیمت های پایین تر
  • قیمت های پایین تر در ازای پرداخت پیش پرداخت
  • حداقل نیازهای حداقل سفارش

به یاد داشته باشید ، مذاکره یک خیابان دو طرفه است. در حالی که برخی از شرکت ها فقط برای ادامه تجارت شما حاضر به کاهش قیمت هستند ، برخی دیگر برای شیرین کردن معامله به چیزی نیاز دارند. به عنوان مثال ، بهبود شرایط پرداخت آنها همیشه یک چانه زنی مفید است.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که مذاکرات شما ممکن است عواقب ناخواسته ای داشته باشد. درخواست تخفیف عمده به شما نیاز دارد که مثلاً محصولات بیشتری را ذخیره کنید و با افزایش هزینه همراه باشید که ممکن است هر پس انداز شما را پس انداز کند. در ازای پرداخت سریعتر درخواست قیمت های پایین تر ، ممکن است نیاز باشد که جریان نقدی خود را بهبود بخشید.

درباره آنچه می خواهید به دقت فکر کنید و مطمئن شوید که می توانید از نتیجه مذاکرات خود برآیید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که از یک معامله صرف نظر کنید زیرا مذاکره ضعیفی داشته اید.

نتیجه

افزایش فروش شما ضروری است ، اما کاهش COGS شرکت شما نیز ضروری است. این که آیا مذاکره سخت با تأمین کنندگان است ، کاهش ضایعات یا اتوماسیون فرآیندهای شما ، به دنبال کاهش هزینه ها از هر لحاظ ممکن باشید.

من هفت راهکار برای شروع به شما داده ام ، اما همیشه روش های بیشتری برای کاهش هزینه وجود دارد.

چه روش های ابتکاری برای کاهش هزینه ها پیدا کرده اید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید