آموزش سئو

چگونه می توان به طور مثر از Mem ها در بازاریابی محتوای خود استفاده کرد

دسامبر 30, 2020

آیا می دانید باستان شناسان ریشه میم را از سال قبل کشف کرده اند 3 قبل از میلاد؟

میمس ، اصطلاحی است که توسط ریچارد داوکینز ، زیست شناس تکاملی در سال 1976 برای توصیف چگونگی تکثیر ، جهش و تکامل ایده ها ابداع شده است ، روشی برای حمل یک ایده یا روند مشترک برای درگیر کردن یک گروه هدف است. با گذشت زمان ، گروه های مختلف الگوهای رفتاری را می گیرند و آنها را تغییر می دهند تا از آنها ساخته شوند.

الگوهای رفتاری در واقع ایجاد مشارکت و اجتماع از طریق برقراری ارتباط با چیزی است که همه افراد در حلقه شما درک می کنند. این روشی برای ایجاد احساس تعلق است ، چیزی که سیستم عامل هایی مانند فیس بوک سال هاست باهوش بوده اند.

دقیقاً به همین دلیل است که نام تجاری شما باید در طرح بازاریابی محتوا ، الگوهای رفتاری را نیز شامل شود. اگر می توانید الگوهای رفتاری هدفمندی را ایجاد کنید که مخاطبان شما را درگیر خود کند ، می توانید همان حس جامعه را ایجاد کنید ، وفاداری به برند را توسعه دهید و حتی به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنید.

چرا باید از بازاریابی محتوای خود استفاده کنید

برخی از مارک های شناخته شده در جهان میم ها را در استراتژی بازاریابی محتوای خود گنجانده اند. به همین دلیل است:

الگوهای رفتاری نامزدی را افزایش می دهد

الگوهای رفتاری بسیار قابل اشتراک هستند و از طریق شوخ طبعی به مردم کمک می کنند تا ارتباط برقرار کنند.

اگر درست انجام شود ، باعث می شود مردم بخشی از یک شوخی درونی باشند و چه کسی دوست ندارد یکی از افراد شناخته شده باشد؟

خدمات اشتراک BarkBox حساب کاربری اینستاگرام خود را بر اساس آن همه کنجکاوی های کوچک بامزه در مورد سگهایی ساخته است که فقط دوستداران سگ از آنها می دانند یکی از شوخی های دویدن آنها؟ جنگ بین سگ و سنجاب. آنها یک سری موزاییک با پست های اینستاگرامی خود ایجاد کرده اند ، که یک روش کاملاً خلاقانه برای نمایش الگوهای رفتاری آنها است.

BarkBox اینستاگرام میم برای بازاریابی
BarkBox Memes Instagram for Marketing Squirrels vs. Dogs

نه تنها BarkBox مخاطبان خود را مشغول می کند ، بلکه آنها از مضامین بازی می کنند که به عنوان جوک بین خود و 1.7 میلیون دنبال کننده خود عمل می کنند. این موضوعاتی است که فقط دوستداران سگ درک می کنند و باعث می شود آنها عضوی از یک گروه انحصاری باشند.

میم ها مخاطبان شما را سرگرم می کنند

کاربران بیشترین اشتغال را در شبکه های اجتماعی دارند سرگرمی. سایت کمک به مطالعه SparkNotes این موضوع را دریافت می کند و آنها همچنین می فهمند که دانشجویان همیشه با خواندن اختصاص داده شده خود مجذوب نمی شوند.

بنابراین ، SparkNotes از روندهای فرهنگ پاپ استفاده می کند تا توطئه های جدید کلاسیک را زنده کند و خدمات خود را همزمان برقرار کند.

SparkNotes الگوهای رفتاری اینستاگرام برای بازاریابی Schitts Creek

با این حال ، شما لزوما نیازی به ایجاد الگوهای رفتاری مربوط به مارک تجاری ندارید. شما می توانید میم هایی بسازید که به سادگی سرگرم کنند و به نوعی با مخاطبان شما ارتباط برقرار کنند. در حقیقت ، در بسیاری از موارد ، پیوند میم به برند شما می تواند احساس اجبار شود. بعضی اوقات بهتر است که اجازه دهید میم خود صحبت کند.

خرده فروش لباس ASOS در ایجاد الگوهای رفتاری که تعطیلات ، رویدادهای روز و موضوعات پرطرفدار را بازی می کنند بسیار عالی است. اگرچه بسیاری از الگوهای رفتاری آنها با مارک تجاری آنها گره خورده است ، اما آنها فقط از این که مخاطبان خود را سرگرم کنند ، نمی ترسند که یک الگوی رفتاری خنده دار را در آن بیاورند.

این یک الگوی رفتاری است که آنها برای شکرگذاری منتشر کردند.

الگوهای رفتاری ASOS Twitter برای بازاریابی شکرگذاری

این هیچ ارتباطی با مارک تجاری ندارد بلکه ارتباطی با روحیه روز دارد. برخی از اشتراک ها و پسندیدن ها را به خود اختصاص داد و در روزی که ذهن اکثر مردم در بشقابشان بود ، مارک تجاری آنها را سرگرم کننده نگه داشت.

مقاله مرتبط  آن چیست ، مثالها و استراتژی های سال 2021

میم ها به راحتی ساخته می شوند

ساخت مم هایی مانند مثال ASOS در بالا بسیار آسان است و همچنین ارزان نیستند. شما حتی به یک نرم افزار ویرایش تصویر فانتزی ، فقط یک تولید کننده میمون رایگان ، مانند ایمگور.

تولیدکنندگان میم به شما امکان می دهند با فیلتر کردن الگوهای رفتاری محبوب یا بارگذاری تصویر خود ، تصاویر مربوط به میم خود را جستجو کنید.

ایجاد الگوهای رفتاری برای بازاریابی در Imgur یک تصویر را انتخاب کنید

هنگامی که تصویری را انتخاب کردید (من Annoyed Picard را انتخاب کردم) ، به شما امکان می دهد متن را با استفاده از آن فونت رفتاری کاملاً آشنا اضافه کنید. آنها حتی از میم های اخیراً ایجاد شده با همان تصویر به شما پیشنهاد می دهند. (فقط به خاطر داشته باشید که همه آنها مناسب دفتر نیستند. من در این مثال موارد زیر سوال بردم.)

ایجاد الگوهای رفتاری بازاریابی در Imgur متن را انتخاب کنید

هنگامی که متن خود را اضافه کردید ، می توانید الگوی رفتاری خود را بارگیری کرده و از آن در سیستم عامل های اجتماعی خود استفاده کنید.

خودشه. بدون ایجاد تصویر گران قیمت. تحقیق درباره کلمات کلیدی وجود ندارد. خیلی ساده.

الگوهای رفتاری به شما اجازه می دهد خلاق باشید

لزوماً نباید از یک الگوی رفتاری مشهور که از قبل پرطرفدار است استفاده کنید. صادقانه بگویم ، به روز بودن در مورد آخرین الگوهای رفتاری می تواند دشوار باشد.

هنگامی که درک خوبی از واکنش مخاطبان خود پیدا کردید ، می توانید میم های خود را از ابتدا ایجاد کنید. مطمئناً ، این کار به تلاش بیشتر و هزینه بیشتری برای تصاویر اصلی و با کیفیت نیاز دارد ، اما اگر مخاطبان شما خوب پاسخ دهند و شروع به اشتراک کنند ، ارزشش را دارد.

Doritos حساب اینستاگرام خود را با الگوهای رفتاری اصلی پر می کند ، بسیاری از آنها به نوستالژی دهه 80 و 90 می پردازند ، بدون شک مخاطبان هدف خود را مخاطب قرار می دهند.

الگوهای رفتاری Doritos برای بازاریابی

اگر در دهه 80 و 90 بزرگ شده اید ، محبوبیت گردنبندهای دوستی را به خاطر می آورید.

میم ها به شما امکان می دهند شخصیت برند خود را نشان دهید

دو کار وجود دارد که می توانید با حساب های اجتماعی خود انجام دهید. شما می توانید شخصیت تجاری فعلی خود را تقویت کنید یا از آنها برای ایجاد یک شخصیت کاملا جدید استفاده کنید.

بسیاری از مارک های قدیمی کارهای دومی را انجام داده اند ، با استفاده از لحن آرام و راحت تری در شبکه های اجتماعی ، شهرت خود را از بین برده و با چهره ای تازه (یا حتی مبهم تر) محصولات خود را تزریق می کنند.

MoonPie یک مثال عالی است رفتار اصلی بود در سال 1917 اختراع شد، و شرکتی که آنها را در سال 1902 تأسیس کرده است. با این حال ، برای دیدن حساب اینستاگرام آنها ، آنها را برای یک شرکت 118 ساله نمی گیرید.

آنها شخصیتی بسیار جوانتر و بسیار خنده دارتر ایجاد کرده اند تا پیروان جدیدی را برای دسر صد ساله پرورش دهند.

الگوهای رفتاری اینستاگرام Moonpie برای بازاریابی

8 روش برای استفاده موثر از میم در بازاریابی محتوای خود

بنابراین ، اکنون متقاعد شده اید که باید الگوهای رفتاری را در استراتژی بازاریابی محتوا خود بگنجانید ، اما قبل از شروع کار ، مواردی وجود دارد که باید در ابتدا مورد توجه قرار گیرد. به همین راحتی که میم ها ساخته می شوند ، برخی برنامه ریزی ها هنوز هم انجام می شود و برخی از تکنیک های جامد برای ترکیب کردن میم ها باعث می شود که شما دوباره قابل استفاده ، به اشتراک گذاری و حتی شاید ویروسی باشید.

1. مخاطبان خود را بشناسید

آیا تا به حال یک نمایش استندآپ دیده اید که در آن شوخی های کمدین مدام از دست برود؟ مخاطبان این جوک ها را درک نکردند یا اینکه فکر نمی کردند این شوخی ها خنده دار باشد؟ بیشتر اوقات ، این اتفاق می افتد زمانی که یک کمدین مواد خود را برای مخاطبان خود تنظیم نکرده است.

مقاله مرتبط  چگونه مشترکان YouTube خود را دو برابر کنیم (بدون خرید آنها)

به عنوان مثال ، یک شوخی در مورد AARP قرار نیست با جمعیت Gen Z پرواز کند. آنها حتی به بازنشستگی فکر نمی کنند. در همین حال ، یک شوخی با استفاده از اصطلاحاتی مانند استن و شور با ژنرال X به احتمال زیاد روی گوش کر خواهد افتاد.

در مورد الگوهای رفتاری نیز همین طور است.

بگیر توییت Chase Bank در ظاهر به هزاره توصیه می کند. اگرچه دقیقاً یک میم نیست ، اما وقتی سناتور الیزابت وارن آنها را به خاطر آنچه پست تنگ و ناشناخته می خواند ، مورد انتقاد قرار داد.

تعقیب بازاریابی الگوهای رفتاری

بدون شک شما از قبل سن مخاطب ، سابقه فرهنگی ، نژاد ، مکان ، صنعت و سایر اطلاعات جمعیتی خود را می دانید. تمام آن اطلاعاتی که برای اقدامات ابتکاری بازاریابی محتوای دیگر خود جمع آوری کرده اید ، می تواند به شما در ساخت میم هایی کمک کند که مورد توجه قرار گیرند.

2. ایجاد الگوهای رفتاری اصلی

حتی اگر از یک تصویر میم پرطرفدار استفاده می کنید ، پیام شما باید اصلی باشد و به نوعی با مخاطب یا نام تجاری شما مرتبط باشد. سعی نکنید شوخی شخص دیگری را برای مخاطبان خود استفاده کنید. فقط کار نمی کند

برخی از الگوهای رفتاری به فاکتور دلتنگی ضربه می زنند. چه در مورد موسیقی رقص دهه 90 باشد و چه در مد دهه 80 ، یک یادداشت نوستالژی خوب ، مانند نمونه ای از Doritos ، باعث می شود مخاطب شما احساس کند بخشی از یک چیز بزرگتر است. میم ها همه چیز در مورد جامعه سازی است.

مارک های دیگر برای جلب نظر خود از کنایه یا هجو استفاده می کنند. هنوز هم ، دیگران با کمی فروتنی الگوهای رفتاری خود را تزریق می کنند. از سرگرم کردن به خودتان نترسید زیرا می تواند برند شما را انسانی تر و قابل دسترسی تر نشان دهد. چیپوتلبه عنوان مثال ، با توییت ها و یادداشت های طنزآمیز و غالباً خوارکننده یک میلیون نفر را به خود جلب کرده است.

این یکی از قالب های الگوی رفتاری را که در سال 2020 در حین قفل شدن COVID روند متداول پیدا کرد ، از بین برد.

Chipotle بازاریابی الگوهای رفتاری

مهم نیست چه چیزی ، باید خنده دار باشد. خواه سعی کنید نکته ای را بیان کنید یا مردم را به یادآوری خاطرات روزهای خوب برسانید ، هر میمون این کار را با طنز انجام می دهد. اگر میم شما خنده دار نباشد ، به احتمال زیاد به اشتراک گذاشته نمی شود.

3. انجام دهید شما یک الگوی رفتاری محبوب را انتخاب کنید

یکی از ساده ترین مطالب برای ایجاد محتوای ممفی است که از قبل ویروسی است. در سال 2018 ، جنجال ها شوخ طبعانه یک عکس استوک گرفت که چند سال قبل ویروسی شد.

Ruffles الگوهای رفتاری بازاریابی

4. با الگوهای رفتاری مرتبط باشید

وقتی در سال 2020 یک یکپارچه مرموز در صحرای یوتا ظاهر شد (و سپس ناپدید شد) ، الگوهای رفتاری خیلی عقب نبودند. آمازون از فرصت استفاده کرد و ارتباط و شوخ طبعی خود را نشان داد.

الگوهای رفتاری بازاریابی آمازون

اگر می توانید از فرصتی برای مد روز استفاده کرده و آن را به برند خود مرتبط کنید ، به دنبال آن بروید! اگر برای صدای مارک یا مخاطب شما مناسب نیست ، آن را مجبور نکنید.

نکته حرفه ای: اگر یک روند چند روز تا یک هفته از چرخه زندگی آن می گذرد ، آن را رد کنید و به سراغ روند بعدی بروید. ممکن است قطار موجود در آن قطار را از دست ندهید ، و خطر این را دارد که برند خود را از لمس خارج کنید.

5- شخصیت برند خود را با الگوهای رفتاری توسعه دهید

وندی یکی از قابل شناسایی ترین شخصیت های تجاری در زمینه اجتماعی است. در سال 2017 ، زنجیره فست فودها تصمیم گرفتند که ریسک کنند و طلسم شیرین ظاهری خود ، وندی را به یک طعنه دار شوخ طبع تبدیل کنند که حساب های دیگر مارک های فست فود را پیمایش می کند.

مقاله مرتبط  چگونه Google را وادار کنیم تا وب سایت جدید شما را فوراً فهرست بندی کند
الگوهای رفتاری بازاریابی وندی توئیتر

مطمئناً ، این می تواند در الگوهای رفتاری خود متوقف شود ، اما وندی یک قدم جلوتر می رود ، و برای حفظ نمایندگی خود روی میم های دیگر زنجیره های فست فود می پرد.

نگاهی به جنگ توییتر که هنگامی که Burger King سعی در سایه انداختن بر روی وندی داشت ، انجام داد:

Burger King Memes
پاسخ الگوهای بازاریابی وندیس به Burger King

6. نگران نباشید

هیچ مارکی که به خود احترام بگذارد این فکر را نمی کند که “ما می خواهیم یک الگوی رفتاری نامناسب بسازیم که مورد توجه غلط قرار گیرد.” هنوز هم ، مارک ها گاهی اوقات در موضوعی قرار می گیرند که نباید آن را لمس کنند.

وقتی می خواهید یک یادداشت خنده دار در مورد موضوعی درست کنید که همه برای برند شما اشتباه است (یا همه برای آن اشتباه است) هر نام تجاری) ، شما در بهترین حالت ناشنوا هستید.

من مطمئن نیستم که دکتر سوس از این موضوع قدردانی کرده باشد صدای جیر جیر از Charmin.

Charmin توییتر الگوهای رفتاری

با این وجود می توانید لحن ناشنوای شخص دیگری را به فرصتی تبدیل کنید. در اکتبر سال 2020 ، کیم کارداشیان دریافت کرد واکنش شدید بعد از اینکه او عکس هایی از خودش و نزدیکترین دوستانش را در حال مهمانی در یک جزیره خصوصی ارسال کرد ، درست همانطور که پرونده های COVID دوباره شروع به اوج گرفتن کرد. زیرنویس خواندن:

پس از 2 هفته حضور در چندین صفحه نمایش سلامت و درخواست قرنطینه از همه ، من با سفر به یک جزیره خصوصی که می توانستیم فقط برای لحظه ای کوتاه شرایط را عادی جلوه دهیم نزدیکترین حلقه نزدیک خود را تعجب کردم.

انواع مارک ها ، از جمله انجمن تاریخی نیویورک، در فرصتی جهیدند تا دو سنت خود را به داخل پرتاب کنند.

New York Historical Society Memes

اگر می خواهید یک موضوع پرطرفدار مانند این را حل کنید ، با دقت قدم بردارید. شما خودتان نمی خواهید بی احساس یا بی فکر باشید.

7. در مورد الگوهای رفتاری خود تحقیق کنید

در حالی که Wendy’s به طور کلی از محتوای رسانه های اجتماعی خود تعریف و تمجید می کند ، حتی این استاد میم می تواند هر از گاهی اشتباه تغییر کند. در یک مورد ، وندی با ارسال یک نامه به توییت مشتری پاسخ داد الگوی رفتاری قورباغه را پپ کنید، نمادی که توسط گروه های ملی پوش سفیدپوست پذیرفته شده است.

به محض فهمیدن اشتباه خود ، وندی پست را حذف کرد و سرانجام از قافله خود بهبود یافتند. با این وجود ، خسارتی وارد شد و باید عبرت آموخت. همیشه قبل از ارسال مطلب در مورد الگوهای رفتاری خود تحقیق کنید.

8. برند باشید

همه مارک های برجسته در این مقاله چه مشترکاتی دارند؟ آنها شخصیتی با نام تجاری سازگار ایجاد کرده اند و به آن پایبند هستند.

مهم نیست که با الگوهای رفتاری خود چه کاری انجام می دهید ، آن را ثابت نگه دارید. در غیر این صورت ، مخاطب خود را گیج می کنید (و از دست می دهید).

نتیجه

اگر درست انجام شود ، الگوهای رفتاری می توانند به ابزاری بسیار مفید در برنامه بازاریابی محتوای شما تبدیل شوند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کرده و از طریق شوخ طبعی عنصری انسانی به برند خود بدهید. به علاوه ، آنها می توانند به شما کمک کنند بدون نگرانی بیش از حد در مورد کلمات کلیدی یا چارچوب مطالب ، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

مم ها حتی می توانند به یک مارک تجاری کمک کنند تا دوباره خود را بازآفرینی کند. لحن گاه به گاه و خنده دار آنها صدای سبک و معاصر تری را به برندهایی می بخشد که شاید قبلاً به دلیل رفتار جدی معروف بودند.

علاوه بر این ، الگوهای رفتاری بسیار سرگرم کننده هستند.

چه نوع مم ها برای برند شما موثرتر هستند؟