آموزش سئو

چگونه می توان برای مخاطبان کوچک ، بازاریابی طاقچه انجام داد

آوریل 3, 2021

آیا شما در یک صنعت شلوغ فعالیت می کنید و به نظر نمی رسد برجسته باشد؟

آیا برند شما با مخاطبان کم در یک مکان خاص فعالیت می کند؟

اگر به یکی از این س yesال ها پاسخ مثبت داده اید ، می دانید که رسیدن به مخاطب هدف شما هیچ قدم زدن در پارک نیست.

دقیقاً به همین دلیل است که شما باید از بازاریابی ویژه استفاده کنید.

https://www.youtube.com/watch؟v=y626q-G5ZpM

بازاریابی طاقچه چیست؟

بازاریابی ویژه به هر تاکتیک بازاریابی با هدف جذب و تبدیل بخش خاصی از بازار با ترجیحات و خواسته های منحصر به فرد اشاره دارد.

تفاوت اصلی بین بازاریابی تخصصی و سایر انواع بازاریابی این است که از پیام های شخصی سازی شده بیش از حد شخصی استفاده می کند و در مورد سیستم عامل ها بسیار جذاب است.

برای درک واقعی بازاریابی طاقچه چیست ، ابتدا باید بفهمیم بازار طاقچه چیست.

به زبان ساده ، بازار طاقچه یک بخش کوچک و تعریف شده از یک بازار بزرگ است. آنچه باعث می شود بازار طاقچه از بازار گسترده تر تعریف شود ، این بازار نیازها ، ترجیحات و هویت خاص خود را دارد.

یک مثال خوب این است که از FreshBooks. در حالی که آنها یک نرم افزار حسابداری مانند تعداد زیادی از افراد دیگر در این تجارت هستند ، اما محدودیت خود را برای هدف قرار دادن مشاغل کوچک و فریلنسرها محدود کرده اند.

مزایای بازاریابی طاقچه

انتخاب یک بازار مناسب نسبت به یک بازار گسترده مزایای بسیاری دارد. بیایید برخی از این جنبه های مثبت بازاریابی را بررسی کنیم.

به شما کمک می کند تا در برابر مخاطب مناسب بیشتر دیده شوید

بازاریابی تخصصی به این معنی است که تمرکز خود را محدود می کنید تا فقط به مشتریان مرتبط برسید. در نتیجه ، شما می توانید با استراتژی های طراحی شده برای افرادی که بیشتر به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند ، در میان مردم متمایز شوید.

می تواند در بهینه سازی بودجه بازاریابی شما کمک کند

تمرکز بر روی یک جایگاه به جای ریختن پول برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر که ممکن است تعداد کمی تبدیل به شما داشته باشد ، به شما امکان می دهد بخش خاصی را هدف قرار دهید که به احتمال زیاد محصول یا خدمات شما را بخواهد. نتیجه این است که می توانید در حالی که از تبدیل بهتر استفاده می کنید ، هزینه کمتری برای تبلیغات هزینه کنید.

https://www.youtube.com/watch؟v=vTrLHTv3TOw

رقابت را کاهش می دهد

هدف قرار دادن بخش خاصی از بازار ممکن است به معنای دستیابی به افراد کمتری باشد ، اما رفتن به بازار مزیت رقابت کمتری دارد. در حالی که بیشتر مارک ها بازاریابی خود را در بازارهای گسترده تر دنبال می کنند ، بازاریابی تخصصی به شما امکان می دهد محصول یا خدمات را برای یک گروه خاص بازاریابی کنید.

وقتی تخصص شما بیشتر می شود ، می توانید رقبای مستقیم کمتری را ببینید.

7 راهکار برای استفاده از بازاریابی تخصصی برای دستیابی به مخاطبان کوچک

سپس بیایید هفت استراتژی بازاریابی را بررسی کنیم که می تواند به شما در جذب ، جذب و تبدیل مخاطبان کوچک دسترسی سخت کمک کند.

1. از کلمات کلیدی عمومی بیشتر استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی عمومی ممکن است ضداسلامی باشد زیرا ممکن است احساس کند کلمات کلیدی بیش از حد هدفمند برای ایجاد ترافیک مناسب بهتر است. با این حال ، ممکن است با استفاده از کلمات کلیدی خاص طیف وسیعی از مراجعه به وب سایت شما ایجاد نشود.

مقاله مرتبط  چرا رسانه های اجتماعی در سال 2021 "پرداخت به بازی" هستند (و چگونه می توان بهترین ضربه را برای جفت خود دید)

کلید سئو موثر این است که اصطلاحات جستجوی مخاطب مورد نظر خود را بفهمید.

سeriesالات جستجوی آنها احتمالاً شامل زبان طبیعی است و بعید است کلمات کلیدی بسیار خاصی داشته باشد. به همین دلیل است که این نوع کلمات کلیدی غالباً حجم جستجوی بسیار کمی دارند. در اینجا مثالی از کلمه کلیدی خاص – پازل های دست ساز برای کودکان – و حجم جستجوی آن وجود دارد:

استراتژی های استفاده از بازاریابی تخصصی برای دستیابی به مخاطبان کوچک - کلمات کلیدی بسیار خاص

افراد صفر به دنبال “پازل های دست ساز برای کودکان” بودند. این بدان معنا نیست که بازاری برای آن وجود ندارد – تنها مشکل کلمه کلیدی مورد استفاده است.

استراتژی های استفاده از بازاریابی تخصصی برای دستیابی به مخاطبان کوچک - از کلمات کلیدی عمومی بیشتر استفاده کنید

با استفاده از کلمات کلیدی عمومی تر ، بازدید بیشتری را به وب سایت خود هدایت می کنید. و کسانی که به دنبال پازل های دست ساز هستند احتمالاً در میان آنها هستند.

همانطور که استراتژی SEO خود را طراحی می کنید ، مراقب نحوه تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود باشید. کلمات کلیدی عمومی را به جای کلمات بسیار هدفمند ترجیح دهید.

2. تحقیقات گسترده مخاطبان را انجام دهید

یک چیز باعث می شود بازاریابی تخصصی کمی چالش برانگیزتر از بازاریابی عمومی باشد ، خواسته های منحصر به فرد مخاطب شما است. شما باید بفهمید که آنها چه می خواهند و چگونه می خواهند آن را تحویل بگیرند.

برای انجام این کار ، شما باید تحقیقات گسترده مخاطبان را انجام دهید. تحقیقات مخاطبان برای بازارهای مختلف شامل موارد زیر است:

  • گوش دادن اجتماعی: از ابزار گوش دادن اجتماعی برای نظارت بر صحبت مردم در مورد نام تجاری ، محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. با انجام این کار به شما کمک می کند بدانید که آنها از مارک هایی مانند شما به دنبال چه چیزی هستند.
  • تحقیق رقبا: نوع مخاطبان جذب شده رقبا و نحوه تعامل آنها با آنها را بررسی کنید.
  • شخصیت های خریدار را توسعه دهید: از مشتریان ایده آل خود شخصیت خریدار ایجاد کنید تا به شما در درک بهتر آنها کمک کند.

از آنجا که مخاطب مورد نظر شما نیازها و ترجیحات منحصر به فردی دارد ، شما باید تحقیقات گسترده ای در مورد مخاطب انجام دهید تا بفهمید چگونه بهترین راه برای دستیابی به آنها است. تحقیقات مخاطبان همچنین به شما کمک می کند تا نکات درد آنها و چگونگی ایجاد پیام برای رفع آنها را به بهترین وجه درک کنید.

3. سیستم عامل های خود را با دقت انتخاب کنید

هنگام تلاش برای دستیابی به مخاطبان کمی خاص ، باید در نظر داشته باشید که آنها از کدام سیستم عامل رسانه های اجتماعی به طور منظم استفاده می کنند.

شما باید با دقت سیستم عامل خود را انتخاب کنید.

مثلا، تحقیقات نشان میدهد وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود ، بهتر است به هزاره ها در فیس بوک برسید. از طرف دیگر ژنرال زر ، اسنپ چت را ترجیح می دهند.

استراتژی های استفاده از بازاریابی تخصصی برای دستیابی به مخاطبان کوچک - جمعیت شناسی رسانه های اجتماعی

با یک استراتژی خوب ، لازم نیست همه جا باشید. شما فقط باید در سیستم عامل های مخاطبان خود ظاهر شوید. از خود س questionsالاتی مانند این بپرسید:

  • آنها از کجا خرید می کنند؟
  • چگونه محصولات را پیدا می کنند؟
  • کدام کانال های رسانه های اجتماعی را ترجیح می دهند؟

پاسخ به این س questionsالات باید به شما کمک کند تا بسترهایی را که برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده می کنید ، محدود کنید. سپس ، محتوای خود را برای آن سیستم عامل ها تنظیم کنید.

مقاله مرتبط  چگونه من 231608 بازدید کننده را با استفاده از اطلاعیه های فشار به سایت من سوار کردم

انتخاب دقیق سیستم عامل های شما به شما کمک می کند تا بودجه بازاریابی خود را به حداکثر برسانید. شما فقط انرژی و منابع خود را بر روی سیستم عامل هایی متمرکز خواهید کرد که می توانند بازده خوبی را برای هزینه تبلیغات (ROAS) به شما بدهند.

4. استراتژی های رقبا را عمیق کنید

وقتی نوبت به بازاریابی می رسد ، به ویژه بازاریابی ویژه ، رقبای شما می توانند بهترین منابع شما باشند زیرا شما می توانید از راهبردهای بازاریابی آنها چیزهای زیادی بیاموزید. به عنوان مثال ، می توانید اطلاعات زیر را کسب کنید:

  • مخاطبان شما
  • بازار
  • نقاط قوت و ضعف رقیب شما

البته ، تجزیه و تحلیل رقبا با شناسایی ابتدا رقبای شما آغاز می شود. از آنجا ، به دقت توجه کنید به:

هرچه بیشتر اینتل را از رقبای خود دریافت کنید. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا بدانید چگونه استراتژی های بازاریابی موثرتری را تنظیم کنید.

5. ایجاد روابط و استفاده از مشارکت ها

از آنجا که تعداد مشتریان در بازارهای ویژه محدود است ، شما باید راه های طبل کردن مداوم تجارت را در نظر بگیرید. در اینجا برخی از روش های انجام این کار ذکر شده است:

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

یکی از رمزهای موفقیت در بازارهای ویژه ایجاد ارتباط با مخاطبان و مشتریان است. یک دلیل قابل توجه برای این امر این است که روابط منجر به تکرار مشتری می شود – حفظ مشتری به طور کلی آسان تر و ارزان تر از به دست آوردن مشتری جدید است.

از مشارکت های استراتژیک استفاده کنید

مشارکت های استراتژیک برای موفقیت شما در بازارهای ویژه بسیار مهم است.

  • مشارکت با آژانس های بازاریابی تخصصی: آژانس های بازاریابی تخصصی مخاطبان شما را بهتر درک می کنند و در موقعیت بهتری هستند تا فرصت ها و تهدیدات موجود در شما را شناسایی کنند.
  • مشارکت با مارک های دیگر: با مارکی که مخاطبان شما از قبل می شناسند ، جمع شوید. یک مثال خوب این است همکاری بین Red Bull و GoPro. این مشارکتی است که در بهشت ​​ساخته شده است زیرا Red Bull یک مارک رسانه ای ماموت است در حالی که GoPro یک مارک متخصص در ساخت دوربین برای افرادی است که سبک زندگی فعالی دارند.
استراتژی های استفاده از بازاریابی تخصصی برای دستیابی به مخاطبان کوچک - استفاده از مشارکت های استراتژیک

وقتی صحبت از بازاریابی تخصصی می شود نمی توانید از روابط و مشارکت چشم پوشی کنید. هنگامی که مردم شما را شناختند و به شما اعتماد کردند ، فروش شما به آنها راحت تر می شود.

6. وفاداری به برند را توسعه دهید

ایجاد وفاداری به مارک تجاری می تواند زمینه را برای مشتریان شما فراهم کند تا سفیران برند شما شوند. این اغلب منجر به داشتن یکی از قدرتمندترین استراتژی های بازاریابی در همه زمان ها می شود –بازاریابی دهان به دهان (WOMM).

تحقیقات نشان میدهد 83 درصد مردم بیش از هر منبع دیگری به توصیه های خانواده و دوستان اعتماد کنید. این WOMM را به یک استراتژی بازاریابی قوی تبدیل می کند که باید از آن استفاده کنید. به هر حال ، در یک بازار طاقچه ، بهترین راه برای دادن خبر در مورد محصول خود ، این است که مشتریان دیگر در مورد آن خشمگین شوند.

باز هم ، همه اینها با وفاداری به مارک شروع می شود. چند روش برای ایجاد وفاداری به مارک تجاری عبارتند از:

  • ایجاد تجربیات استثنایی: از محصولات خود گرفته تا خدمات مشتری ، اطمینان حاصل کنید که هر تعامل مشتریان شما با نام تجاری شما به یاد ماندنی است. از نظر مثبت البته.
  • با مخاطبان خود درگیر شوید: از هر فرصتی برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنید ، چه در شبکه های اجتماعی ، از طریق ایمیل یا هر کانال دیگر. هر وقت این کار را کردید ارزش اضافه کنید.
  • نیازهای آنها را پیش بینی کنید: از اطلاعات خریدار و رفتار مشتری خود برای پیش بینی نیازهای مشتریان خود استفاده کنید و آنها را به آنها ارائه دهید. انجام این کار به شما نشان می دهد که برای آنها ارزش قائل هستید و می خواهید زندگی آنها را راحت تر کنید.
  • نام تجاری خود را با ارزشهای اصلی مشتریان خود هماهنگ کنید: 83 درصد هزاره ها ترجیح می دهند از مارک هایی خریداری کنند که با ارزش های آنها مطابقت داشته باشد. دانستن ارزشهای اصلی مخاطبان هدف و همسو شدن با آنها برای توسعه وفاداری به برند بسیار مهم است.
مقاله مرتبط  MLOps در تجارت و بازاریابی چگونه استفاده می شود؟

به طور خلاصه ، یک مشتری وفادار یک عنصر اساسی برای موفقیت در بازارهای مختلف است.

7. خود را به عنوان یک مرجع در جایگاه خود تاسیس کنید

یکی از بزرگترین چالشهای حضور در بازارهای ویژه جلب اعتماد مشتریان است. به دلیل ترجیحات منحصر به فردشان ، آنها باید بدانند که شما می توانید طبق قول خود تحویل دهید.

به همین دلیل بخشی از استراتژی بازاریابی تخصصی شما باید شامل استقرار خود به عنوان مرجعی در طاقچه شما باشد.

https://www.youtube.com/watch؟v=OuLEmof2w7U

چند راه برای کمک به شما در ایجاد اقتدار خود عبارتند از:

  • منابع ارزشمند ایجاد کنید: منابعی مانند پست های وبلاگ ، مطالعات موردی و مقاله های سفید می توانند تخصص شما را به نمایش بگذارند و اقتدار ایجاد کنند.
  • مشاوره رایگان دهید: از مجامع تخصصی و رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا با مخاطبان خاص خود در مکالمه شرکت کنید. همانطور که این کار را انجام می دهید ، مشاوره رایگان دهید. این می تواند به مشتریان شما نشان دهد که نیازهای آنها را درک می کنید.
  • اجرای وبینارها: اطلاعات مربوط به بازارهای خاص ممکن است کم باشد. وبینارها را اجرا کنید به مخاطبان خود آموزش دهید و آنها را آگاه کنید تا به آنها در یافتن نیازهایشان کمک کند.

هنگامی که خود را به عنوان مرجعی در جایگاه خود تاسیس کردید ، مشتریان باید به دنبال شما بیایند و دهان به دهان آنها می تواند منجر به بازاریابی رایگان شود.

نتیجه

اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید ، بازاریابی ویژه می تواند بسیار مشکل باشد. با داشتن یک استراتژی مناسب بازاریابی ، شما باید قادر باشید:

بازار طاقچه شما همیشه به دنبال افرادی است که آنها را درک کنند. هنگامی که دقیقاً فهمیدید چه کسانی هستند و به چه چیزهایی نیاز دارند ، از آنجا خارج شوید و شروع به فروش کنید.

کدام استراتژی های بازاریابی طاقچه بیشتر مورد توجه شما قرار گرفته است؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید