آموزش سئو

چگونه می توان از طریق سیستم عامل های OTT و ویدئو با تقاضا درآمد کسب کرد

آوریل 9, 2021

به عنوان یک حرفه یا بازاریابی ، وقتی عادت های مصرف کننده تغییر می کند ، باید توجه کنید. شاید چیزی نسبت به میزان مصرف افراد از محتوای ویدئویی با سرعت و سرعت زیادی تغییر نکند.

برای استفاده از این تغییر ، ابتدا باید دو روش متداول مصرف ویدیو را درک کنید: ویدیوی درخواستی (VOD) و بیش از حد بالا (OTT). ما هر دو را در این راهنما آورده ایم.

https://www.youtube.com/watch؟v=3mMjthcKUiI

Video on Demand (VOD) چیست؟

Video on demand (VOD) یک فناوری است که به بینندگان اجازه می دهد محتوای ویدیویی را در هر زمان و مکانی که می خواهند و با کلیک یک دکمه یا روی صفحه لمسی ضربه بزنند.

VOD همچنین محبوب است زیرا می توانید محتوا را مکث کنید ، عقب بروید یا آن را به سرعت منتقل کنید – و بر خلاف DVD ، به راحتی می توانید یک قسمت را از لحظه متوقف کردن شروع کنید تا اینکه از طریق منو جستجو کنید.

به طور خلاصه ، به بینندگان امکان کنترل کامل میزان مصرف و چگونگی مصرف آن را می دهد.

یکی از محبوب ترین سرویس های VOD Netflix است که به عنوان سرویس پستی DVD شروع به کار کرد و با تصویب زودرس جریان ، بازی را پیش خود کرد.

VOD - Netflix

OTT چیست؟

Over-the-top (OTT) روشی برای پخش محتوای فیلم و فیلم از طریق اینترنت به درخواست کاربر است.

دلیل اصلی این نام غیرمعمول ، بیش از حد بالا ، این است که در بالای کانال های توزیع رسانه های سنتی قرار می گیرد و از طریق اتصال به اینترنت مستقیماً به مصرف کننده توزیع می کند.

سیستم عامل های OTT توسط سرویس های جریانی مانند Amazon Prime Video ، Hulu ، YouTube و موارد دیگر محبوب شدند.

VOD در مقابل OTT – تفاوت چیست؟

یکی از تفاوتهای اصلی ، رسانه ای است که از طریق آن محتوای ویدئویی ارائه می شود.

  • VOD: ویدیوی درخواستی شامل مصرف هرگونه محتوای رسانه ای است که طبق برنامه خاصی پخش نشود یا به DVD ، نوار و غیره فیزیکی نیاز دارد.
  • OTT: این محتوای کاملاً جریانی است ، به صورت آفلاین بارگیری یا ذخیره نمی شود و می تواند شامل رسانه هایی مانند ویدیوها و برنامه های رادیویی آنلاین ، مانند پادکست ها باشد.

تفاوت بزرگ دیگر این است که VOD نمی تواند محتوای زنده باشد ، در حالی که OTT می تواند ، چون VOD طبق تعریف نمی تواند یک برنامه مشخص داشته باشد. اگر محتوای زنده اجازه داشته باشد برای مشاهده در آینده آنلاین بماند ، بعداً می تواند به VOD تبدیل شود.

OTT اغلب VOD است ، اما نه همیشه ، و بالعکس. همانطور که حدس زده اید ، بسیاری از سیستم عامل ها مانند YouTube در هر دو گروه VOD و OTT دسته بندی می شوند.

آیا VOD و OTT برای من مناسب هستند؟

اگر مایل هستید سخت تلاش کنید تا حجم بالایی از محتوای درخواستی را ایجاد کنید ، ممکن است این سال را داشته باشید که آیا VOD یا OTT برای شما مناسب است. با توجه به اینکه بین این دو همپوشانی وجود دارد ، در اینجا برخی از مزایای هر یک از گزینه ها برای کمک به شما در تعیین اینکه کدام یک از آنها متناسب با نیاز شما است ، آورده شده است.

جوانب مثبت VOD

VOD شما را قادر می سازد محتوای درخواستی را به کاربران ارائه دهید ، که محبوبیت فوق العاده ای در بین مصرف کنندگان دارد. در نتیجه می توانید سریعتر و راحتتر از طریق VOD از برند خود کسب درآمد کنید.

مقاله مرتبط  چگونه آژانس های بازاریابی تخصصی پیدا کنیم

این روش برای مشاغل مبتنی بر اشتراك مناسب است. به عنوان مثال ، مربیان تناسب اندام می توانند با استفاده از سیستم عامل های VOD اشتراک ماهانه برای کلاس های تناسب اندام درخواستی ارائه دهند.

VOD همچنین برای مارک هایی که می خواهند از معاملات اسپانسر استفاده کنند به خوبی کار می کند – در یک لحظه بیشتر در مورد این روش های کسب درآمد استفاده کنید.

با این حال ، برای کسب درآمد از VOD ، باید یک کتابخانه محتوای بزرگ و با کیفیت بالا داشته باشید ، بنابراین مطمئن شوید که تیمی قادر به کنترل این حجم کار هستید.

جوانب مثبت OTT

قدرت OTT در استفاده از اینترنت نهفته است ، در نتیجه سیستم عامل های OTT قادر به ارائه هم خدمات ویدیوی درخواستی و هم پخش مستقیم هستند. این مورد برای مارک هایی که در مدل کسب و کار خود به رویدادهای زنده متکی هستند ضروری است. یک مثال خوب تلویزیون Wanderlust است:

VOD - مثال Wanderlust

اگر رویدادهای زنده بخشی از ترکیب بازاریابی شما باشد ، OTT راهی است که باید برای شما و نام تجاری شما انتخاب شود.

چگونه می توانم با سیستم عامل های VOD و OTT درآمد کسب کنم؟

به عنوان یک بازاریاب ، ممکن است از خود بپرسید که چگونه از VOD و OTT برای درآمدزایی استفاده کنید. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از محتوای ویدئویی خود سود ببرید.

میکتایی تبلیغات OTT

برای شروع تبلیغات OTT ، به موارد زیر نیاز دارید:

  • فناوری مناسب: شما می توانید از ابزارهای شخص ثالث مانند Google Ads استفاده کنید یا راه حل سفارشی متناسب با نیازهای تبلیغاتی OTT خاص خود داشته باشید.
  • مخاطبان: تبلیغات OTT به مخاطبان زیادی بستگی دارد زیرا تبلیغ کنندگان معمولاً هزینه های خود را پرداخت می کنند هزینه در هر میل (CPM)
  • داده ها: داده های مربوط به اطلاعات جمعیتی مخاطبان شما برای کمک به تبلیغ کنندگان در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا سیستم عامل شما بازدهی سالم از هزینه تبلیغات (ROAS) را برای آنها فراهم می کند ، ضروری است.

https://www.youtube.com/watch؟v=el3CXWhK8W8

شما برای کسب درآمد از پلتفرم OTT خود سه گزینه دارید: شبکه های تبلیغات ویدیویی ، تبلیغات مستقیم و معاملات بورس تحصیلی.

1 شبکه های تبلیغاتی ویدیویی

یکی از سریعترین راه های کسب درآمد از OTT شما عضویت در یک شبکه تبلیغات ویدیویی (VAN) است. VAN ها شما را با بازاریابانی که به دنبال فضای تبلیغات هستند متصل می کنند.

اشکال عمده VAN ها این است که شما کنترل نوع تبلیغاتی را که در سیستم عامل شما نمایش داده می شود از دست می دهید – اگر موارد توهین آمیز پخش شود ، ممکن است مخاطبان شما را سرزنش کنند. با این حال ، VAN ها راحت هستند زیرا شما نیازی به یافتن تبلیغات از طریق خود ندارید ، بنابراین حتماً در مورد VAN مورد نظر خود تحقیق کامل کرده و قبل از امضا چاپ خوب را بخوانید.

2. تبلیغات مستقیم

تبلیغات مستقیم به شما امکان می دهد انواع تبلیغاتی را که در بستر OTT خود نمایش می دهید کنترل کنید. برای انجام این کار ، شما باید یک سرور تبلیغات سفارشی ایجاد کنید تا تبلیغاتی را که در سیستم عامل خود نشان می دهید مدیریت کند.

رفتن به مسیر تبلیغات مستقیم به این معنی است که شما باید تبلیغ کنندگان را پیدا کنید ، مستقیماً با آنها مذاکره کنید و نرخ های خود را تعیین کنید. هم در زمینه های تجاری و هم توسعه بسیار کار است. با این حال ، ممکن است بازدهی بهتری داشته باشید زیرا هیچ واسطه ای وجود ندارد.

مقاله مرتبط  جستجوی ویدیو چیست و چگونه می تواند به تجارت شما کمک کند؟

3 معاملات حمایت مالی

درست مثل روزهای تلویزیون ، معاملات اسپانسر OTT شامل یک مارک تجاری است که برای حق تبلیغات در مورد یک محتوای خاص هزینه می کند.

روش های زیادی برای ارائه پیام های پشتیبانی شده شما وجود دارد. به عنوان مثال ، می توانید آن را در محتوای خود ببافید ، آن را به عنوان تبلیغات بنر نشان دهید یا در صفحه های نمایش نشان دهید.

یک مزیت معاملات اسپانسر این است که آنها می توانند چرخش تبلیغات شما را ساده کنند زیرا شما فقط باید به چند مارک تجاری حمایت کنید. با این حال ، اگر کسی تصمیم به خاتمه دادن به حمایت مالی خود بگیرد ، این می تواند هزینه بر باشد.

کسب درآمد از VOD

درست مثل تبلیغات OTT ، شما سه گزینه اصلی برای کسب درآمد از محتوای VOD در اختیار دارید: ویدیوی اشتراک در صورت تقاضا (SVOD) ، فیلم معامله بر اساس تقاضا (TVOD) و فیلم درخواستی با پشتیبانی تبلیغ (AVOD).

1 اشتراک فیلم درخواستی (SVOD)

اشتراک ویدیوی درخواستی (SVOD) یکی از محبوب ترین راه های کسب درآمد از یک بستر VOD است.

مدل SVOD با جلب رضایت کاربران برای پرداخت هزینه مکرر برای دسترسی به مطالب شما کار می کند.

VOD - Showmax

SVOD اغلب یکی از سودآورترین روش ها برای ایجاد درآمد مداوم از سیستم عامل شما است ، مادامی که محتوایی داشته باشید که مردم حاضر به پرداخت آن هستند.

خوشبختانه ، تحقیقات نشان میدهد انتظار می رود درآمد و میزان استفاده از SVOD برای آینده قابل پیش بینی به رشد خود ادامه دهد.

با SVOD می توانید سطوح مختلف دسترسی را در نقاط مختلف قیمت ایجاد کنید و محتوای VOD خود را در دسترس مخاطبان بیشتری قرار دهید.

2 فیلم معامله بر اساس تقاضا (TVOD)

فیلم معامله بر اساس تقاضا (TVOD) یک روش کسب درآمد است که به کاربران امکان دسترسی به محتوای پرداخت به ازای هر بازدید را می دهد.

شما دو روش اصلی برای ارائه TVOD به مشتریان خود دارید:

  • خرید دسترسی دائمی به بخشی از محتوا با پرداخت یکبار مصرف ، مانند کاری که با DVD انجام می دادیم
  • اجاره یک قطعه محتوا با هزینه کمتری نسبت به خرید اما با مدت دسترسی محدود

به گزارش استاتیستا، درآمد در بازار TVOD در حال رشد است و انتظار می رود تا سال 2025 به 12150 میلیون دلار برسد.

با یک دلار مانند آن ، TVOD ممکن است یک گزینه جذاب باشد.

3 ویدئو درخواستی با پشتیبانی تبلیغ (AVOD)

یک روش عالی دیگر برای کسب درآمد از پلتفرم VOD خود ، مدل ویدیوی درخواستی با پشتیبانی تبلیغات (AVOD) است.

برخلاف SVOD و TVOD که کاربران برای مشاهده محتوای شما هزینه پرداخت می کنند ، مدل AVOD صرفاً از طریق تبلیغ کنندگان درآمد کسب می کند. کاربران شما هزینه ای پرداخت نمی کنند. به همین دلیل ، چنین بسترهایی تمایل به جذب مخاطبان زیادی دارند.

این چطوری کار میکنه؟

تبلیغ کنندگان برای درج تبلیغات در جریانهای ویدیویی شما هزینه پرداخت می کنند. به جای پرداخت هزینه برای تماشای محتوای شما ، بینندگان هنگام پخش محتوای ویدیوی شما ، چند تبلیغ را مشاهده می کنند. نمونه مشهور آن ، نسخه رایگان YouTube است.

مقاله مرتبط  نحوه استفاده از تبلیغات صوتی آمازون
VOD - ابزار نقشه حرارتی

مدل AVOD به شما دو گزینه می دهد:

  • ثبت نام در شبکه های تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات مستقیم

مطمئناً هر چقدر بیننده بیشتری داشته باشید احتمال یافتن تبلیغات بیشتر است.

چه سیستم عامل هایی برای VOD و OTT بهترین هستند؟

آماده راه اندازی سرویس های VOD خود هستید؟

نه خیلی سریع.

شما ابتدا به یک بستر میزبانی VOD نیاز دارید. با وجود تعداد زیادی از آنها ، انتخاب یکی از آنها می تواند کاری دلهره آور باشد. علاوه بر این ، اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید ، می توانید برای یک سیستم عامل که نیازهای شما را برآورده نمی کند ثبت نام کنید.

در اینجا چند سیستم عامل برای بررسی وجود دارد.

1. صفحه نمایش

یکی از بزرگترین بازیکنان در فضای بستر میزبانی VOD است صفحه محافظ. این پلت فرم یکی از مقرون به صرفه ترین است که حتی مشاغل کوچک را قادر می سازد از خدمات خود استفاده کنند. با 49 دلار در ماه ، به ابزارهای بازاریابی ، خدمات میزبانی ویدیو ، کنترل قیمت و موارد دیگر دسترسی پیدا می کنید.

2. داکاست

داکاست یک راه حل جریان است که قابلیت های VOD و OTT را ارائه می دهد. آنها که برای مشاغل شغلی و استفاده حرفه ای مناسب هستند ، میزبانی را برای پخش ویدئو با کیفیت بالا و پخش مستقیم فراهم می کنند. برخی از ویژگی های قابل توجه آنها شامل درآمدزایی از ویدئو ، امنیت قوی و یکپارچه سازی API است. برنامه ها از 39 دلار در ماه شروع می شوند.

3. IBM Cloud Video

IBM Cloud Video مجموعه ای از ویژگی های گسترده را ارائه می دهد ، و متناسب سازی نیازهای شما را آسان می کند. با این حال ، از آنجا که دارای چندین ویژگی است ، پیمایش آن می تواند چالش برانگیز باشد. این باعث می شود که بهترین کار برای مشاغل دارای پخش کننده خبره در تیم باشد. IBM Cloud Video با قیمت قیمتی بالاتر از دو گزینه گذشته اجرا می شود ، و برنامه شروع آنها در هر ماه 99 دلار است.

البته این تنها سه مورد نیستند. علاوه بر برخی از سیستم عامل های معروف که ما ذکر کردیم ، سایر مواردی که می توانید در نظر بگیرید عبارتند از:

از آنجا که صنعت در حال رشد سریع است ، می توانید انتظار داشته باشید بازیکنان جدیدی به صحنه بیایند.

نتیجه

با محتوای مناسب ، مخاطبان و استراتژی های کسب درآمد ، محتوای VOD و OTT امکان رشد چشمگیر درآمد شما را دارد.

آیا شما علاقه مند به ایجاد استراتژی VOD / OTT هستید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ اگر چنین است ، می توانید کمک کنید. آژانس ما همچنین خدماتی مانند بازاریابی از طریق ایمیل ، سئو ، بازاریابی محتوا و تبلیغات پولی را ارائه می دهد.

آیا تاکنون از VOD یا OTT برای درآمدزایی استفاده کرده اید؟ اگر چنین است، تجربه شما چه بود؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید