آموزش سئو

چگونه موتور جستجوی گوگل واقعا کار می کند (زیرچشمی نگاه کردن)

جولای 2, 2021

موتور جستجوی Google از نظر فنی پیچیده است.

صدها (شاید حتی هزاران) فاکتور مختلف در نظر گرفته شده است تا موتور جستجو بتواند آنها را کشف کند چی باید رفت جایی که.

این مانند یک جعبه سیاه مرموز است ، و تعداد کمی از مردم می دانند که داخل آن دقیقاً چه چیزی وجود دارد.

با این حال ، خبر خوب این است که درک موتورهای جستجو در واقع بسیار آسان است.

ممکن است ما از تک تک فاکتورها (از یک صد یا هزار مورد) آگاهی نداشته باشیم ، اما نیازی هم به آن نداریم.

من برای جلب رضایت گوگل ، رتبه بندی بالاتر و ایجاد ترافیک بیشتر در وب سایت ، آن را با روش ساده به پایین می آورم.

من همچنین برخی از جدیدترین تحولات مانند RankBrain را معرفی می کنم که به Google کمک می کند آنچه را که واقعاً دنبال آن هستید حدس بزند (حتی اگر آن را تایپ نکنید).

ابتدا ، من دقیقاً نحوه کار موتور جستجوی Google را برای شما مرور می کنم تا ببینید می توانید درک آنقدر که فکر می کنید دشوار نیست.

چگونه موتورهای جستجو می توانند وب را بخزند؟

اولین کار Google “خزیدن” وب با “عنکبوت” است.

اینها برنامه ها یا ربات های خودکار کمی هستند که شبکه را برای هرگونه اطلاعات جدید پاک می کنند.

عنکبوت ها در وب سایت خود یادداشت کنید ، از عناوینی که استفاده می کنید تا متن موجود در هر صفحه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه کسی هستید ، چه کاری انجام می دهید و چه کسی علاقه مند به یافتن شما است.

نحوه کار موتورهای جستجو به طور خلاصه عنکبوت

این ممکن است در ظاهر ساده انگارانه به نظر برسد.

که با توجه به وجود بیش از حد ، کار بزرگی نیست 1.8 میلیارد وب سایت آنلاین امروز – هر روز هزاران سایت جدید ظاهر می شود.

اولین چالش عظیم این است که مکان یابی داده های جدید ، آنچه را که مربوط به آن است ثبت کنید و سپس آن اطلاعات را (با کمی دقت) در یک پایگاه داده ذخیره کنید.

وظیفه بعدی Google این است که بفهمد چگونه اطلاعات را در پایگاه داده خود به بهترین وجهی مطابقت داده و نمایش می دهد ، وقتی شخصی در یک درخواست جستجو تایپ می کند. پوسته پوسته شدن به یک مشکل تبدیل می شود.

Google بیش از 3.5 میلیارد جستجو در روز انجام می دهد و این تعداد هر ساله افزایش می یابد.

چگونه گوگل تعداد جستجوهای انجام شده در روز را کار می کند

این بدان معناست که اطلاعات موجود در پایگاه داده آن باید به درستی دسته بندی ، مرتب سازی و در کمتر از یک ثانیه پس از انتظار شخصی از آنها نمایش داده شود.

زمان در اینجا مهم است ، زیرا طبق گفته ماریسا مایر هنگامی که بیش از یک دهه پیش در Google کار می کرد ، سرعت برنده است.

او گزارش داد هنگامی که آنها توانستند صفحه اصلی Google Maps (با کاهش اندازه آن) را تسریع کنند ، در عرض هفت روز 10 درصد جهش و در عرض چند هفته 25 درصد افزایش یافت.

گوگل در مسابقه موتور جستجو پیروز شد زیرا قادر است:

  1. اطلاعات بیشتری پیدا کنید و ثبت کنید
  2. نتایج دقیق تری ارائه دهید
  3. هر دو این کارها را سریعتر از هر موتور جستجو انجام دهید

یکی از دلایلی که گوگل جلوی بسته را به دقت نتایج آن برمی دارد.

اطلاعاتی که نمایش می دهد بیشتر با آنچه در واقع کاربران به دنبال آن هستند مطابقت دارد.

اینگونه درباره اش فکر کن.

وقتی چیزی را در Google تایپ می کنید ، انتظار چیزی دارید. این ممکن است یک پاسخ ساده باشد ، مانند آب و هوای شهر شما ، یا شاید کمی پیچیده تر ، مانند “موتور جستجوی Google واقعا چگونه کار می کند؟”

نتایج Google ، در مقایسه با سایر موتورهای جستجو ، معمولاً به این سeriesالات بهتر پاسخ می دهند. اطلاعات از همه بهتر بود.

این موفقیت از یک تئوری اولیه ایجاد شد که بنیانگذاران Google در دانشگاه در مورد آن کار کردند.

چرا پیوندها با Google مهم هستند؟

بنیانگذاران Google در سال 1998 هنوز در استنفورد بودند که مقاله ای را تحت عنوان “The PageRank Citation Ranking: Bringing Order to the Web” منتشر کردند.

آن را بررسی کنید – شما می توانید همه چیز را اینجا بخوانید!

چگونه کلمات گوگل چرا پیوندها مهم هستند

دستیابی به موفقیت PageRank ساده بود.

مقالات دانشگاهی اغلب با توجه به تعداد استنادهایی که مقاله دریافت می کرد ، “رتبه بندی” می شدند. هر چه بیشتر دریافت می کردند ، بیشتر می شد معتبر آنها در آن موضوع در نظر گرفته شدند.

بنیانگذاران گوگل ، لری پیج و سرگئی برین ، می خواستند از همان سیستم درجه بندی برای اطلاعات وب استفاده کنند. آنها از بک لینک به عنوان پروکسی آرا استفاده کردند. پیوندهای بیشتری که یک صفحه دریافت می کند ، معتبرتر در مورد آن موضوع خاص درک شد.

مقاله مرتبط  Demand Generation چیست؟
پیوندها رأی نحوه عملکرد گوگل است

البته ، آنها فقط به تعداد پیوندها نگاه نکردند. آنها همچنین با در نظر گرفتن کیفیت فاکتور گرفتند که پیوند را انجام می داد.

اگر مثلاً از دو وب سایت مختلف دو پیوند دریافت کرده باشید ، پیوندی که دارای قدرت بیشتری در موضوع باشد ارزش بیشتری دارد.

آنها همچنین برای سنجش بهتر “کیفیت” پیوند ، ارتباط را در نظر گرفتند.

به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما در مورد “غذای سگ” صحبت می کند ، پیوندهایی از صفحات دیگر یا سایت هایی که درباره موارد مربوط به “سگ” یا “غذای سگ” صحبت می کنند ارزش بیشتری خواهد داشت از یک صحبت کردن در مورد “لاستیک کامیون”

پیوندهای خارجی (پیوندهای سایت های دیگر) نیز از پیوندهای داخلی (پیوند به صفحات مختلف در سایت خود شما) دارای ارزش بیشتری هستند.

چگونه گوگل در مقابل پیوندهای داخلی کار می کند.

قبل از ادامه کار ، لطفا درک کنید که این مفاهیم بیش از دو دهه است.

PageRank ممکن است سالها پیش اهمیت داشته باشد ، اما از آن زمان به بعد بسیار پیشرفت کرده است. بنابراین امروز صریحاً نگران آن نباشید.

یکی از دلایل این است که تحولات جدید الگوریتم، از جمله RankBrain.

‘RankBrain’ چیست و چگونه کار می کند؟

RankBrain برای اولین بار در سال 2015 توسط مهندس گوگل Greg Corrado تأیید شد:

RankBrain به سومین سیگنال مهم تبدیل شده است که در نتیجه جستجوی جستجو موثر است.

سالهاست که گوگل روی این فناوری کار می کند تا به موتور جستجو کمک کند تا حجم زیاد و بدون از دست دادن دقت را کنترل کند.

سس مخفی RankBrain این است که از هوش مصنوعی برای استفاده استفاده می کند به طور مداوم یاد بگیرید که چگونه پیشرفت کنید.

نمودار rankbrain نحوه عملکرد گوگل

بنابراین هرچه اطلاعات جدید یا سوالات جستجوی جدید را برای کاربران پردازش کند ، در واقع دقیق تر می شود.

به عنوان مثال ، در سال 2010 ، الگوریتم Google “ممکن است حداکثر 10 هزار تغییر یا سیگنال فرعی داشته باشد، “طبق موتور جستجوگر زمین. آن خیلی زیاد است!

همانطور که می توانید تصور کنید ، به نحوی مدیریت همه کسانی که در حال پرواز هستند بسیار دشوار خواهد بود (اگر غیرممکن نباشد).

اینجاست که RankBrain وارد سیستم می شود.

به طور کلی ، دو عامل مهم رتبه بندی عبارتند از:

  1. پیوندها (و نقل قول ها)
  2. کلمات (محتوا و پرس و جو)

توجه: این با گذشت زمان تغییر می کند و این تنها عواملی نیستند که مهم هستند. سرعت و همچنین Core Web Vital ها عامل اصلی در رتبه بندی Google هستند.

با این وجود RankBrain هنوز جز a اصلی است. به تجزیه و تحلیل یا درک ارتباطات بین آن پیوندها و محتوا کمک می کند تا Google بتواند زمینه آنچه را که کسی می پرسد درک کند. این را اغلب جستجوی معنایی می نامند.

دشواری جستجوی معنایی rankbrain 1

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما کلمه “حقوق مهندس” را تایپ می کنید.

حالا لحظه ای به آن فکر کنید. دنبال چه نوع حقوق مهندس هستید؟

این می تواند “مدنی” ، “الکتریکی” ، “مکانیکی” یا حتی “نرم افزاری” باشد.

به همین دلیل Google برای درک دقیقاً آنچه شما درخواست می کنید ، باید از چندین فاکتور مختلف استفاده کند.

بگذارید بگوییم حوادث زیر طی چند سال گذشته انجام شده است:

  • شما در حال اخذ مدرک علوم کامپیوتر هستید.
  • آدرس IP شما را در محوطه دانشگاه استنفورد قرار می دهد.
  • شما خبرنگاران فناوری را در توییتر دنبال می کنید.
  • شما تقریباً هر روز TechCrunch را می خوانید.
  • شما هفته گذشته “مشاغل مهندس نرم افزار” را گوگل کردید.

Google قادر است همه این داده های تصادفی را با هم تقسیم کند. این مانند یک دسته از قطعات پازل است که ناگهان دور هم جمع می شوند.

اکنون گوگل می داند چه نوع “حقوق مهندس” را به شما نشان دهد ، حتی اگر شما هرگز به صراحت “حقوق مهندس نرم افزار” را نخواسته اید.

همچنین گوگل اکنون به سوالات شما قبل از اینکه آنها را بپرسید نیز پاسخ می دهد.

به عنوان مثال ، در حال حاضر برای هر مورد ، مانند “پیتزا” ، یک جستجوی کلی انجام دهید.

حالا چه می بینی؟

چگونه کلمات گوگل SERP مثال

می بینید که فضای تبلیغاتی معمولی در بالا قرار دارد.

با این حال ، نتایج محلی زیر تبلیغات با فرض این است که شما می پرسید “از کجا پیتزا تهیه کنیم”

نمودار دانش در سمت راست و راست تقریباً هر واقعیت و رقمی راجع به پیتزا که قابل تصور است ارائه می دهد.

RankBrain فرآیند را پردازش می کند و تمام این داده ها را فیلتر می کند تا قبل از اینکه حتی از آنها بخواهید ، به شما پاسخ دهد.

کمی جستجوی خود را تغییر دهید (مانند این مورد برای “کلبه پیتزا”) و صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) با اطلاعات جدید تغییر می کند.

مقاله مرتبط  برترین شبکه های بازاریابی وابسته
گوگل چگونه پیتزا را جستجو می کند

اکنون می دانید موتور جستجوی Google چگونه واقعاً کار می کند.

اگرچه نیازی به تخصص ندارید ، اما درک اصول اولیه این امر به شما کمک می کند بهتر دریابید که چگونه چشم اندازهای خود را دقیقاً همان چیزی را که آنها می خواهند ارائه دهید (بنابراین رتبه بندی بهتر و بازدید بیشتری خواهید داشت).

در اینجا چند مورد مهم برای مراقبت آورده شده است.

نحوه رتبه بندی بالاتر در Google: مشکلات افراد را حل کنید

افراد جستجو در Google را تایپ می کنند تا به هر سوالی که با آن روبرو هستند پاسخ دهند.

اگر آنها به دنبال پاسخ هستند ، به این معنی است که آنها یک سوال دارند.

اگر س haveالی دارند ، به این معنی است که مشکلی دارند.

بنابراین کار اصلی شما حل مشکل کسی است.

از لحاظ تئوری ، این خیلی ساده است. اگر مشکل کسی را بهتر از دیگران حل کنید ، رتبه بندی بهتر و بازدید بیشتری خواهید داشت.

بیایید نگاهی به چند مثال بیندازیم تا ببینید چگونه این کار در زندگی واقعی انجام می شود.

شخصی از یک روز طولانی کار به خانه می آید. تمام آنچه که آنها مشتاقانه منتظر انجام آن هستند این است که چیزی سریع برای غذا خوردن و معاشرت با خانواده خود یا تماشای یک نمایش جدید در Netflix بگیرند.

قبل از اینکه بتوانند یک وعده غذایی را با هم بریزند ، سعی می کنند سینک آشپزخانه را راه اندازی کنند و متوجه شوند که غذا مسدود شده است.

آزاردهنده.

هر چند که دیگر دیر شده است ، بنابراین آنها نمی خواهند یک لوله کش تماس بگیرند. درعوض ، آنها به Google مراجعه می کنند و شروع به تایپ کردن “چگونه می توان تخلیه را از حالت قفل خارج کرد” به عنوان جستجوی جستجو خود.

در اینجا چیزی است که آنها می بینند:

چگونه Google کار می کند مثال SERP برای چگونگی لغو برداشتن سینک ظرفشویی.

دیدن؟!

صعود در بالای صفحه تبلیغاتی برای لوله کش است (فقط درصورتی که بخواهید با یک متخصص تماس بگیرید).

بعدی جعبه پاسخ فوری است که شامل دستورالعمل های گام به گام است که به عقیده Google به دیگران کمک کرده است. بنابراین ممکن است از قبل بتوانید سینک ظرفشویی خود را درست کنید بدون اینکه هرگز از این صفحه خارج شوید!

در زیر این س questionsالات مربوط به س thatالاتی است که دیگران معمولاً می پرسند (همراه با پاسخ آنها).

بنابراین همه این س theال را ایجاد می کند: چگونه چیزی را ایجاد می کنید که بتواند به حل مشکل کاربر کمک کند؟

من در عرض یک ثانیه به آن پاسخ می دهم ، اما این چیزی است که شما ارائه می دهید انجام نده برای ثبت:

گوگل چگونه کار می کند مثال پر کردن کلمات کلیدی

“تراکم کلمه کلیدی” قبلاً تاکتیکی از مدارس قدیمی بود که زمانی الگوریتم Google را لال و ساکن می دانست. با RankBrain ، گوگل به یک نبوغ مرزی تبدیل شده است.

بنابراین پر کردن کلمات کلیدی مانند سال 1999 در طولانی مدت به شما آسیب می رساند. همانطور که می بینید ، این یک “جواب” یا “راه حل” وحشتناک برای مشکل کسی است.

بعد از گفتن آن ، در صفحه ای چند مکان وجود دارد که می خواهید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

به عنوان مثال ، عنوان Title و Meta Description توسط Google استفاده می شود تا پاسخی رسمی در مورد این صفحه ارائه دهد.

این دو عنصری هستند که در SERP هنگامی که شخصی درخواست خود را تایپ می کند نیز نشان داده می شوند.

بنابراین منطقی است که شما باید از موضوع اصلی در آن زمینه ها استفاده کنید تا همه بدانند که صفحه شما دقیقاً در مورد چه چیزی بحث می کند.

چگونه گوگل برچسب عنوان و توضیحات متا را کار می کند

آیا می خواهید ببینید که آن متن از کجا کشیده می شود؟

برای مشاهده کد منبع کافیست روی یک وب سایت کلیک راست کنید. به عنوان مثال ، صفحه اصلی من چیزی شبیه به این است:

کجا متا چگونگی عملکرد گوگل است

می توانید برچسب عنوان و توضیحات متا را در بالای کد مشاهده کنید.

من هم استفاده می کنم Yoast’s WordPress SEO افزونه برای کمک به افزودن این قسمتهای اضافی در پشت وردپرس.

به این ترتیب ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که عنوان و توضیحات خاص را در متن ساده بنویسید (در عوض این که دستان خود را با کد آلوده کنید).

در غیر این صورت ، محتوای واقعی صفحه باید برای انسان نوشته شود (در مقابل پر کردن کلمات کلیدی برای ترفندها یا گول زدن موتورهای جستجو).

در عوض ، نحوه ظاهر محتوای صفحه شما به شرح زیر است:

چگونه گوگل مثالی از محتوای خوب کار می کند

من یک پاسخ عمیق نوشتم تا به کسی کمک کنم راه حل یک مسئله پیچیده را کشف کند (تحقیق کلمات کلیدی).

حتی اگر این یک موضوع پیچیده باشد ، من سعی داشتم یک راه حل ساده و گام به گام به آنها ارائه دهم تا بتوانند این مشکل را ASAP برطرف کنند.

مقاله مرتبط  نحوه نوشتن محتوا برای افراد و بهینه سازی برای Google

Google برای تعیین میزان مفید بودن محتوای شما ، اکنون داده های استفاده از وب سایت را نیز در نظر گرفته است.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم کسی از طرف Google بر روی وب سایت شما کلیک می کند و به دلیل طراحی ضعیف یا محتوای سخت خوانده شده خاموش می شود. بنابراین آنها بلافاصله به Google باز می گردند تا نتیجه دیگری پیدا کنند.

این علامت بدی است! Google تشخیص می دهد شما جستجوگر خوبی نیستید. بنابراین شاید Google سعی کند چند نتیجه دیگر برای تعویض با آن پیدا کند تا امیدوارم همه خوشحال شوند.

به همین دلیل پاراگراف ها را تجزیه می کنم و تصاویر زیادی را شامل می شوم. هدف این است که به مردم کمک کند سریع آنچه را که می خواهند پیدا کنند.

من می خواهم که آنها صفحه را سریعتر بخوانند و اطلاعات را راحت تر هضم کنند تا به جای اینکه از بین بروند ، مدت طولانی تری بچسبند.

این کلید رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو است. آنچه را که مردم می خواهند به آنها بدهید ، آنها را در اطراف خود نگه دارید یا برای موارد دیگر بازگردید ، و در نتیجه Google شادتر خواهد شد.

بیایید به مثال تخلیه مسدود شده برگردیم تا ببینیم این کار در زمینه دیگری چگونه است.

گوگل چگونه کار می کند به عنوان مثال

اینها همه نتایج بسیار خوبی هستند!

در هر حالت ، شخصی که هر صفحه را طراحی کرده است ، پاسخ دقیق به یک مشکل مشترک ارائه داده است.

اجازه دهید نتیجه دوم SERP ، “7 روش درخشان برای رفع انسداد یک تخلیه (عکس)” را از یاهو به صفر برسانیم ، تا دریابیم که آنها چه کاری انجام می دهند تا بتوانند شماره دو را در یک جستجوی محبوب و محبوب مانند آن قرار دهند.

چگونه گوگل کار می کند به عنوان مثال تخلیه

به نظر می رسد که این ممکن است نتیجه خوبی باشد زیرا چندین روش را برای آزمایش به همراه عکس به ما می دهد تا دقیقاً ببینیم چه اتفاقی می افتد.

بیایید روی آن کلیک کنیم تا ببینیم چه چیزی ارائه می دهند.

چگونه گوگل از محتوای خوب استفاده می کند به عنوان مثال: شامل تصاویر و متن آسان برای خواندن

در کل خیلی خوب!

محتوای خوب و با کیفیتی برای کمک به حل یک مشکل در اختیار کاربر قرار می دهد. هرچه محتوای شما این کار را بهتر انجام دهد ، پیوندها یا “رای مثبت” های بیشتری نیز درصورت مفید یافتن توسط افراد دیگر دریافت می کند.

پیوندها و سایر استنادها یا علائم اجتماعی به هشدار Google کمک می کنند. آنها به موتور جستجو می گویند که صفحه شما در حال افزایش است و توجه به وب سایت شما را برای این عناوین شروع می کنند.

صفحه شما با درمان بهتری روبرو خواهد شد ، در رتبه بندی صعود خواهد کرد ، در معرض افراد بیشتری قرار خواهد گرفت ، در نتیجه پیوندها یا رای بیشتری کسب خواهید کرد و این روند صعودی را ادامه می دهد.

در اینجا نبوغ روند Google ظاهر می شود.

این کار با دادن دقیقاً همان چیزی که بدنبال آن هستند مردم را خوشحال می کند. وقتی این کار را درست انجام دهید ، مزایای فوق العاده ای به شما می بخشد که می تواند به طور ناگهانی از بین برود و در نتیجه بازدید وب سایت شما را گسترش دهد.

نحوه کار موتور جستجوی گوگل: نتیجه گیری

موتور جستجوی Google یکی از پیچیده ترین فن آوری های جهان است.

این مقدار داده های بی حس کننده را با سرعت رعد و برق خرد می کند تا به افراد دقیقاً همان چیزی را بدهد که در عرض چند ثانیه به دنبال آن هستند.

وقتی آن را به اصول خلاصه می کنید ، درک موتورهای جستجو بسیار آسان است.

آنها می خواهند به مردم کمک کنند آنچه را که می خواهند پیدا کنند.

مردم از Google برای یافتن پاسخ و راه حل استفاده می کنند. آنها چیزی را در ذهن خود دارند و می خواهند جوابی بیابند که به آنها کمک کند موضوع را برای ادامه زندگی خود پاک کنند.

اینکه Google چگونه این اطلاعات را پیدا کرده و ارائه می دهد ، عناصر اصلی SEO است ، و این امر برای رشد آنلاین تجارت شما بسیار مهم است.

اکنون که می دانید Google چگونه کار می کند ، چگونه می خواهید از این اطلاعات استفاده کنید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید