آموزش سئو

چگونه ممکن است بازاریابی سیلو کسب و کار شما را خراب کند

سپتامبر 4, 2020

مطابق با سرمایه گذاری، ذهنیت سیلو “عدم تمایل به اشتراک اطلاعات با کارمندان بخشهای مختلف در یک شرکت است … کاهش کارایی سازمان”.

به عبارت دیگر ، اگر افراد یا تیم های مختلف شرکت شما درباره همه آنچه اتفاق می افتد در یک صفحه نباشند ، ممکن است کار بدتری انجام دهند.

سیلوها می توانند به نظر شرکت شما بیایند کمتر ابتکاری و به شما آسیب برساند تعهد شغلی، منجر به کاهش بهره وری می شود.

آنها همچنین می توانند شما را بسازند بازاریابی کمتر موثر است.

بازاریابی سیلوینگ چیست؟

وقتی نوبت به بازاریابی می رسد ، “کار در سیلو” معمولاً به این معنی است که همه افراد در بخش بازاریابی خود را حفظ می کنند.

افراد سئوکار فقط در مورد سئو ، طراحان در مورد طراحی ، توسعه دهندگان در مورد توسعه فکر می کنند … شما این تصویر را می گیرید. مانند سیلوهای واقعی ، آنها از هم جدا شده اند و تعامل ندارند. چرا این مهم است؟ زیرا برای تجارت بد است.

چرا سیلوهای بازاریابی برای خط پایین شما ضرر دارد؟

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد بازاریابی سیلوها می توانند در کسب و کار شما تأثیر موجی ایجاد کنند که فراتر از ارتباطات بی اثر باشد.

اتلاف وقت سیلوها

هنگامی که بازاریابی شما ثبت نام می شود ، در نهایت تیم شما می تواند با عدم هماهنگی با یکدیگر به طور تصادفی وقت زیادی را هدر دهد.

این را تصویر کنید

شما صاحب شرکتی هستید که غذای سگ درست می کند و استراتژیست بازاریابی محتوای شما سعی دارد چند ایده محتوا درباره مراقبت از حیوانات خانگی برای وبلاگ شما تولید کند. آنها برای دریافت الهام به ابزار تحقیق کلمات کلیدی من ، Ubersuggest می روند:

کلمه کلیدی به عنوان مثال تحقیق هنگام توصیف siloing بازاریابی

اما چیزی که آنها متوجه نیستند این است که تیم SEO هفته گذشته در مورد این موضوع تحقیقاتی انجام داده و به راحتی می توانست آن را با آنها در میان بگذارد. هیچ کس در تیم سئو فکر نکرده است که درباره تحقیقات خود به تیم بازاریابی بگوید و هیچ کس در تیم بازاریابی فکر نکرده است که از او سال کند.

به دلیل بازاریابی در بازار ، بازاریاب محتوای شما تمام روز خود را صرف انجام کاری کرده است.

مثالی دیگر:

شما یک نویسنده مستقل تبلیغاتی برای وب سایت جدید خود و یک متخصص UX دارید که روی طراحی طراحی می کند. آنها جداگانه کار می کنند

بازاریابی siloing به عنوان مثال

هنگامی که آنها تحویل های نهایی را به شما ارائه می دهند ، هیچ یک از کپی ها در قاب های سیم نمی گنجد. اصلاً
نویسنده متن شما اکنون باید تمام کارهای آنها را دوباره انجام دهد ، آنها را آزار دهد و هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

اگر فقط از نویسنده متن و متخصص UX بخواهید با هم کار کنند می توان از کل این مسئله جلوگیری کرد.

سیلوها از گرفتن بهترین نتایج بازاریابی جلوگیری می کنند

بازاریابی سیلو علاوه بر اتلاف وقت و هزینه ، از نتیجه گیری قاتل جلوگیری می کند.

مشتریان شما انتظار دارند که بازاریابی شما در کانال ها سازگار باشد – به این ترتیب آنها می دانند که در یک سایت قانونی برای شرکت شما حضور دارند. به همین دلیل داشتن یک استراتژی بازاریابی یکپارچه بسیار مهم است. اگر بخش بازاریابی شما محرمانه باشد ، فعالیت های شما – و حتی موارد اساسی مانند انتخاب و رنگ قلم – متناقض به نظر می رسند. سیلوها همچنین می توانند موقعیت های گیج کننده و فرصت های از دست رفته را ایجاد کنند.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما در حال راه اندازی یک کمپین بازاریابی محتوای جدید هستید. تیم محتوای شما مقداری پول صرف استخدام نویسندگان مستقل ، طراحان گرافیک و فیلمبرداران می کند تا محتوای بسیار جذاب برای وب سایت شما ایجاد کنند.

و سپس

هیچ کس نمی داند چه اتفاقی افتاده است. محتوا واقعاً با کیفیت و کاملاً بهینه شده برای سئو است. شما تعداد ترافیک بیشتری دریافت می کنید ، اما بدون تبدیل. چه چیزی می دهد؟

مقاله مرتبط  13 افزونه شگفت انگیز رایگان Chrome برای SEO

به نظر می رسد ، لحن مطالب همه اشتباه است. به گونه ای نوشته شده است که هیچ یک از مشتریان ایده آل شما نمی توانند درک کنند یا با آنها ارتباط برقرار کنند.

می دانید چه کسی می توانست این حرف را به شما بزند؟ تیم های فروش و خدمات مشتری. به هر حال ، آنها مشتریان شما را به خوبی می شناسند.

یک بار دیگر ، تولید سیلو منجر به شکست بازاریابی می شود.

(به هر حال ، اگر می خواهید برای وب سایت خود بیشتر تبدیل کنید ، موارد دیگری فقط ایجاد محتوا است. در ویدیوی زیر ، من هفت هک جالب را به اشتراک می گذارم که می تواند به بهبود نرخ تبدیل شما کمک کند.)

https://www.youtube.com/watch؟v=2JlhzWgq3rg

سیلوها از کارمندان خود بی انگیزه شوید

نکته وحشتناک دیگر در مورد بازاریابی سیلوینگ این است که باعث بی انگیزگی کارکنان شما می شود.

نحوه کار:

وقتی تصویر بزرگتری را مشاهده می کنید آسان است که از چیزی هیجان زده شوید. اما هرچه کسب و کار شما بزرگتر شود ، هر فردی از مأموریت کلی شرکت شما بیشتر دور می شود – زیرا ممکن است آنها حتی از این موضوع اطلاع نداشته باشند سازمان بهداشت جهانی تصمیم گیری است ، چه رسد به اینکه چرا.

در مورد نحوه مشاهده مشاغل آزاد و مشاوران تجاری فکر کنید. آنها مسئول انجام همه کارها هستند ، بنابراین به نظر می رسد که وقتی نتیجه می گیرند یک پیروزی واقعی است.

همین امر در مورد تیم های کوچک نیز صادق است – وقتی مشکلی خوب پیش می رود ، همه جشن می گیرند. مردم احساس می کنند شغلشان در حال تغییر است.

وقتی یک شرکت بزرگتر را اداره می کنید ، ادامه این پویایی دشوارتر است.

فرض کنید فرد SEO شما در تمام طول روز نشسته است و کلمات کلیدی را در صفحه گسترده کپی و جایگذاری می کند بدون اینکه ببیند این امر چه تاثیری بر استراتژی بازاریابی شرکت دارد. آنها احتمالاً فکر می کنند کارشان بی معنی است. بعد از مدتی ، آنها احتمالاً شروع به جستجوی یکی دیگر می کنند.از دست دادن استعداد گران است. شما نمی خواهید بهترین افرادتان به دلیل مشکلی که به راحتی حل می شود مانند بازاریابی سیلو ، آنجا را ترک کنند.

برای کارمندان در شرکت های متوسط ​​یا بزرگ ، گردهمایی با همکاران برای ایده پردازی می تواند انگیزه ایجاد کند ، به ویژه هنگامی که آن همکاران همان کسانی نباشند که هر روز می بینند.

این باعث می شود همه احساس کنند که برای رسیدن به همان اهداف کار می کنند.

چگونه تشخیص دهیم که آیا بازاریابی شما سیل است

در حال حاضر ، باید کاملاً متقاعد شوید که بازاریابی سیلو کار خوبی نیست: این چیزی است که می تواند به تجارت شما آسیب برساند.

اما چگونه می توانید بفهمید که مشکل سیلو دارید؟

وقتی روز به روز “در سنگر” هستید ، دشوار است یک قدم به عقب برگردید و به آنچه در سطح کلان شرکت شما می گذرد فکر کنید. و اگر تصمیمات سطح بالاتری می گیرید ، ممکن است ندانید که کارمندان شما چه چیزی را تجربه می کنند.

اگر نگران بازاریابی سیلو هستید ، نگاهی بیندازید تا ببینید آیا به هر یک از این موارد توجه کرده اید:

کارمندان بازاریابی شما با یکدیگر صحبت نمی کنند

آیا توجه کرده اید که کارمندان شما فقط با چند نفر از همکارانشان صحبت می کنند؟

شاید آنها میزهای خود را ترک نکنند و فقط با افراد کنار خود گپ بزنند. یا شاید آنها یک یا دو دوست در بخش خود دارند و با شخص دیگری صحبت نمی کنند.

اگر این چیزی است که در شرکت خود دیده اید ، ممکن است بازاریابی در بازار برای شما مسئله ساز شود.

بازاریابان شما نمی فهمند که همکارانشان چه کاری انجام می دهند

روش دیگر برای اینکه بفهمید آیا بخش بازاریابی شما ثبت نام می کند این است که از بازاریابان خود بپرسید که همکارانشان چه کاری انجام می دهند.

مقاله مرتبط  بهترین بررسی سیستم POS سال 2020

از طراحان خود بپرسید که تیم توسعه دهنده در رابطه با پروژه های خود چه کاری انجام می دهد. ببینید آیا تیم SEO شما از تبلیغات پولی چیزی می داند یا خیر. بررسی کنید آیا بازاریابان محتوای شما با افراد رسانه های اجتماعی شما در زمینه نوشتن محتوای سازگار از گوشه و کنار هستند.

اگر پاسخی که مردم مرتباً به شما می دهند این باشد: “من ایده ای ندارم” ، آنها در سیلوها کار می کنند.

تیم بازاریابی شما با تیم دیگر کار نمی کندs

حتی اگر بازاریابان شما در کار با سایر اعضای تیم بازاریابی بسیار ماهر باشند ، به این معنی نیست که آنها در کار با دیگران مهارت دارند تیم ها.

بازاریاب ها باید بدانند که تیم های دیگر چه کاری انجام می دهند – حتی زمانی که شغل آنها نامربوط به نظر می رسد.

اگر تیم بازاریابی شما از منظر تصویر بزرگ تجارت شما را نمی فهمد ، ممکن است اشتباهات بزرگی مرتکب شود که باعث شکست کمپین های بازاریابی شما شود.

چگونه همین حالا از شر Siloing بازاریابی خلاص شوید

بگذارید بگوییم شما تصمیم گرفتید که مشاغل شما در زمینه سیلوینگ بازاریابی مشکلی داشته باشد. قرار است در این مورد چه کاری انجام دهید؟

شما دارند برای مقابله با سیلو زدن اقدام کند.

هنگام ایجاد برنامه ای برای مقابله با سیلوینگ بازاریابی ، اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که با مدیران خود صحبت کنید.

سیلوینگ اغلب در سطوح بالاتر یک تجارت آغاز می شود. اگر بخش بازاریابی شما به چند تیم تقسیم شده است ، با تیم خود به طور جداگانه ملاقات کنید تا ببینید اهداف آنها چیست.

اگر تیم های برتر با هم کار نمی کنند و اهداف آنها با یکدیگر ارتباطی ندارند ، این یک مشکل است. شما باید با آنها جلسه بگذارید تا راهی برای انجام بهتر کارها ارائه دهید.

در اینجا برخی از مواردی وجود دارد که می توانید در برنامه ضد سیلو قرار دهید:

یک طرح جامع بازاریابی داشته باشید

داشتن یک برنامه بازاریابی مرکزی که همه باید از آن پیروی کنند برای شرکت شما ضروری است. اگر قبلاً آن را ندارید ، اولین جایی است که باید شروع کنید.
اگر بازاریابی خود را با روش “پرتاب چیزها به دیوار و ببینید چه چیزی می چسبد” اجرا کرده اید ، وقت آن است که آن را در جوانه بزنید و در مورد استراتژی خود جدی باشید.

این یعنی چی؟ خوب ، اول ، شما باید یک یا چند تا داشته باشید شخص خریدار که نشان می دهد مشتریان شما چه کسانی هستند و به چه چیزی اهمیت می دهند.

بعد ، شما باید بدانید که رقابت شما چه می کند. برخی از تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید و سعی کنید بفهمید که آنها چه کاری انجام می دهند و چگونه می توانید از این اطلاعات برای پیشی گرفتن از آنها استفاده کنید.

راهبردهای آنها را کپی نکنید. شما مانند رقبای خود نیستید ؛ درعوض ، شما می خواهید نشان دهید که بهتر هستید. اطلاعات بیشتر در مورد ویدیوی من در زیر:

https://www.youtube.com/watch؟v=NfibQEvu6Co

هنگامی که این موارد را پوشش دادید ، می توانید یک طرح بازاریابی چند کاناله ایجاد کنید تا به شما کمک کند نتایج لازم را کسب کنید.

شما می خواهید اهداف اصلی و KPI های خود را مشخص کنید و مطمئن شوید که آنها را هدف قرار می دهید. روشن کنید که همه باید در آن فرآیند نقش داشته باشند.

با توگت آشنا شوید ، صحبت کنید و آموزش دهیدر

اگر از قبل برنامه بازاریابی در دست اجرا دارید ، اما هنوز احساس می کنید با سیلوهای بازاریابی سر و کار دارید ، چگونه می توانید همه افراد شرکت خود را به عنوان یک تیم منسجم سوق دهید؟

اگر افراد در شرکت شما این تصویر بزرگ را نمی بینند ، شاید به این دلیل است که آنها به اندازه کافی با یکدیگر صحبت نمی کنند.

مقاله مرتبط  چگونه SEO خود را در DuckDuckGo تقویت کنیم

اطمینان حاصل کنید که جلسات منظمی را برای بخش بازاریابی خود برنامه ریزی کنید تا بازاریابان بتوانند آنچه را که روی آن کار می کنند ارائه دهند و از پیروزی و سد راه خود به دیگران بگویند. حتی یک جلسه هفتگی 15 یا 30 دقیقه ای باعث ایجاد معاشرت و ارتباط تیم می شود.

نکته دیگری که باید به آن نگاه کنید ، نرم افزار همکاری است که از آن استفاده می کنید.

اگر افراد در نرم افزار چت داخلی یا ابزارهای مدیریت پروژه شما به گروه های مختلفی تقسیم شده اند ، از باز بودن برخی کانال های گسترده شرکت نیز اطمینان حاصل کنید. این اجازه می دهد تا همه با یکدیگر صحبت کنند.

اطمینان حاصل کنید که همه بازاریابان شما حتی در زمینه هایی که متفاوت از حوزه های مختلف هستند ، به آموزش دسترسی دارند. شاید سئوکاران شما می خواهند در مورد توسعه وب اطلاعات بیشتری کسب کنند ، یا شاید توسعه دهندگان شما می خواهند در مورد نوشتن مطالب بیشتر بدانند. بگذارید آنها یاد بگیرند!

آموزش کارمندان نه تنها به آنها کمک می کند تا در شغل خود بهتر عمل کنند ، بلکه همچنین نشان می دهد شما در زمینه پیشرفت در حرفه خود به آنها اهمیت می دهید – به نوبه خود ، باعث می شوید بیشتر مشغول کار.

مشکلات فرهنگی را شناسایی و با آنها کنار بیایید

اگر هنوز نمی توانید بفهمید که چرا بازاریابان با هم کار نمی کنند ، شاید شرکت شما یک مشکل فرهنگی داشته باشد.

شاید یکی از مدیران شما در کنترل خلق و خوی خود مشکل داشته باشد و سابقه منفجر کردن به مردم را داشته باشد. همه سعی می کنند از آنها اجتناب کنند ، بنابراین ارتباط قطع می شود.

یا شاید شما دو برابر بیشتر از مسئول بازاریابی محتوا ، SEO اصلی خود را پرداخت می کنید و بازاریاب محتوا از این موضوع راضی نیست. از آنجا که بازاریاب محتوا از SEO ناراحت است ، آنها دیگر با آنها صحبت نکرده اند و فقط کارهای خود را انجام می دهند.

پس از ریشه یابی این مشکلات می توانید با آنها کنار بیایید.

تیم (های) بازاریابی خود را بازسازی کنید

اگر قبلاً سعی کرده اید مشکلات فرهنگی را برطرف کرده و به بازاریابان خود فرصت بیشتری برای برقراری ارتباط بدهید ، اما این کار را انجام داده اید هنوز با داشتن مشکلی ، وقت آن است که گام های مهمتری را برای مقابله با سیلوینگ بازاریابی خود بردارید.

شاید آنچه شما نیاز دارید یک بازنگری کامل در نمودار سازمان شما باشد.

نمودار سازمانی برای رفع سیلوینگ بازاریابی

اگر چندین تیم کوچک و سیل دار دارید ، فکر کنید آنها را در یک واحد بزرگتر با چند “واحد فرعی” متفاوت ادغام کنید.

این تیم های بزرگتر را در دفتر جمع کنید تا در مورد پروژه های فعلی خود با یکدیگر صحبت کنند.

یا می توانید سلسله مراتبی را که اکنون دارید حفظ کنید ، اما مردم را طوری جابجا کنید که احساس انزوا کند.

با گذشت زمان دنبال کنید

مهم نیست که برای مقابله با سیلوینگ بازاریابی چه کاری را انتخاب می کنید ، مهمترین چیز این است که آن را دنبال کنید.

فقط چند ماه “یک جنگ صلیبی ضد سیلو” نروید و سپس آن را فراموش کنید ، و اجازه دهید همه چیز به همان شکل قبلی برگردد. اطمینان حاصل کنید که تعهد شما دائمی است.

نتیجه

سیلوینگ بازاریابی یکی از اصلی ترین مواردی است که می تواند فعالیت های بازاریابی شما را خراب کند. خوشبختانه ، به محض اینکه متوجه شدید شرکت شما دارای یک مشکل سیلو است ، اغلب می توانید خیلی سریع با آن مقابله کنید – به شرطی که یک برنامه سازمان یافته داشته باشید.

کارمندان شما از این که ابتکار عمل را بر عهده دارند احساس راحتی می کنند. آنها از ارتباط بهتر بین بخشها و کارمندان منفعت خواهند برد.

آیا من هیچ راهی برای مقابله با بازاریابی سیلو از دست دادم؟ به من در کامنت ها اطلاع دهید.