آموزش سئو

چگونه فیلم های خود را از طریق داده های YouTube Analytics بهینه سازی کنیم

اکتبر 9, 2020

اگر به شما بگویم راهی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر از مخاطبان Netflix از طریق تجزیه و تحلیل YouTube وجود دارد؟

ممکن است!

ویدیوهای YouTube به بیش از ماهانه 2 میلیارد کاربر– حدود یک سوم از کل ترافیک اینترنت.

با این حال ، اگر می خواهید از فیلم های YouTube برای ایجاد ترافیک و درآمد استفاده کنید ، باید به داده ها بپردازید.

از کجا می دانید ویدیوی شما روی کسب و کار شما تأثیر گذاشته است؟

از طریق استفاده موثر از تجزیه و تحلیل YouTube!

در چند بخش بعدی ، من توضیح خواهم داد که تجزیه و تحلیل YouTube به چه معناست ، نحوه دسترسی به آن ، معیارهایی که برای ردیابی نیاز دارید و نحوه استفاده از این اطلاعات برای بازگشت سرمایه بهتر.

YouTube Analytics چیست؟

YouTube analytics بستر اصلی تجزیه و تحلیل در سایت است که دسترسی به معیارهای مهم مربوط به عملکرد ویدئو از جمله زمان تماشای اطلاعات جمعیتی بینندگان ، منابع ترافیک ، نمایش ها و موارد دیگر را فراهم می کند.

این همه اطلاعات به چه دردی می خورند؟

این داده ها برای کمک به شما در درک نوع محتوایی که مخاطبان شما به آن علاقه دارند ، در اینجا وجود دارد تا بتوانید استراتژی YouTube خود را بهبود ببخشید.

اگر از جستجوی داده ها متنفر هستید ، خوشحال خواهید شد که بدانید تجزیه و تحلیل YouTube کاملاً ساده است.

به جای اینکه خودتان را با داشتن انبوه اطلاعات غرق کنید ، می توانید بر روی داده هایی تمرکز کنید که بیشتر برای برند شما اهمیت دارند.

چرا YouTube Analytics مهم است؟

به بیان ساده ، آگاهی از سطح عملکرد فیلم های YouTube برای درک میزان کارآیی تلاش های شما امری حیاتی است. وقتی این را بدانید ، می توانید محتوای بیشتری را که بینندگان شما دوست دارند ایجاد کنید.

چرا YouTube Analytics اینقدر مهم است؟

برای مبتدیان ، YouTube بهترین سایت است دومین وب سایت محبوب آنلاین. عادت زنانه.

تأکید بیشتر بر محبوبیت YouTube این است که نوجوانان هزینه زیادی می کنند زمان بیشتری برای تماشای YouTube نسبت به تلویزیون زنده دارد– یا حتی Netflix یا Hulu.

این واقعیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که محصولات شما به این جمعیت شناختی توجه کنند.

اما YouTube فقط برای نوجوانان نیست – افراد در هر سنی و جمعیت بیشتر از بیش تماشا می کنند یک میلیارد ساعت هر روز از ویدیوهای YouTube.

نحوه دسترسی به YouTube Analytics

آماده کاوش در داده ها هستید؟ در اینجا نحوه دسترسی به تجزیه و تحلیل YouTube وجود دارد.

از صفحه اصلی YouTube ، به گوشه بالا سمت راست بروید ، در آنجا آواتار حساب خود را مشاهده می کنید.

بر روی تصویر کلیک کنید ، یک لیست کشویی از گزینه های حساب مشاهده خواهید کرد.

“YouTube Studio” را انتخاب کنید.

مثال استودیوی تجزیه و تحلیل یوتیوب

در صفحه بعدی ، داشبورد استودیو را مشاهده خواهید کرد.

یک نوار کناری در سمت چپ قرار دارد که به شما امکان می دهد به قسمت های مختلف حساب خود دسترسی پیدا کنید.

“تجزیه و تحلیل” را کلیک کنید ، که به شما یک نمای کلی از عملکرد کانال YouTube خود می دهد.

داشبورد کانال آنالیز یوتیوب

صفحه مروری جزئیاتی مانند بازدیدها ، زمان تماشا ، مشترکان ، درآمد تخمینی و گزارش در زمان واقعی را ارائه می دهد.

همچنین چهار برگه اصلی تجزیه و تحلیل را خواهید دید:

  • رسیدن
  • نامزدی
  • حضار
  • درآمد
معیارهای کانال تجزیه و تحلیل یوتیوب

آماری که در اینجا می بینید مربوط به 28 روز گذشته است. این تنظیم پیش فرض YouTube است.

با این حال ، با کلیک روی کشویی در گوشه سمت راست بالای صفحه ، می توانید معیارهای متغیر را برای دوره دیگری مشاهده کنید.

تاریخ محدوده تجزیه و تحلیل یوتیوب

اگر می خواهید ببینید که فیلم های شما ظرف 60 دقیقه یا 48 ساعت پس از زدن دکمه انتشار ، عملکرد خوبی دارند؟

گزارش در زمان واقعی این جزئیات را ارائه می دهد.

YouTube اطلاعاتی در دسترس دارد که به شما کمک می کند معیارها را درک کنید ، حتی اگر مبتدی باشید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که بالای معیار انتخابی خود بروید یا روی “i” در دایره ای که در نزدیکی نام معیار است ، کلیک کنید.

در اینجا یک مثال آورده شده است:

برداشت ها با گذشت زمان تجزیه و تحلیل یوتیوب

اگر می خواهید معیارها را بیشتر بفهمید ، پیوند “بیشتر بدانید” در پایین کادر مفید است.

علاوه بر معیارهای کلی کانال ، می توانید معیارهای فیلم های منفرد را نیز مشاهده کنید.

برای دسترسی به معیارهای ویدئو ، از صفحه نمای کلی بر روی هر فیلم کلیک کنید.

معیارهای ویدیوی یوتیوب

برای رفتن به عمق تجزیه و تحلیل یک ویدیوی خاص ، روی “مشاهده بیشتر” کلیک کنید.

همچنین می توانید روی “حالت پیشرفته” در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

آیا می خواهید ببینید که دو فیلم چگونه در برابر یکدیگر عمل می کنند؟

ویژگی مقایسه به شما امکان مقایسه دو فیلم ، یک ویدیو علیه خودش در دوره های مختلف یا یک فیلم با گروهی از فیلم های دیگر را می دهد.

مقاله مرتبط  خدمات محلی مشاوره SEO

اگر ویدئو بخشی از یک مجموعه باشد ، می توانید نحوه مقایسه آن با فیلم های دیگر را کشف کنید.

علاوه بر این ، اگر تفاوتی در عملکرد فیلم فصلی وجود داشته باشد ، می توانید کشف کنید.

برای دسترسی به این ویژگی ، روی “مقایسه با” در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

تحلیل های یوتیوب را مقایسه کنید

در اینجا می توانید دوره ها ، فیلم یا گروه را برای مقایسه انتخاب کنید.

مثال مقایسه تحلیلی یوتیوب

گزینه مفید دیگر افزودن فیلترها به معیارهای خود است.

می توانید گزینه فیلتر را در زیر عنوان ویدیو در بالا سمت چپ ، در زیر تصویر ویدیوی خود پیدا کنید.

فیلترها برای تجزیه و تحلیل یوتیوب

با کلیک بر روی نماد “+” در بالای جدول معیارها ، لیست بزرگی از معیارها ارائه می شود که می توانید بررسی کنید.

معیارهای تجزیه و تحلیل یوتیوب

می خواهید داده های خود را ذخیره یا به اشتراک بگذارید؟ به راحتی می توانید آن را برای تجزیه و تحلیل بیشتر صادر کنید.

برای این کار ، به گوشه سمت راست بالای صفحه ای که می خواهید صادر کنید بروید و روی نماد بارگیری کلیک کنید – یک پیکان رو به پایین و یک خط در زیر آن.

صادر کردن داده های تجزیه و تحلیل یوتیوب

با این کار دو گزینه – Google Sheets و .csv – ظاهر می شوند تا بتوانید قالب دلخواه خود را انتخاب کنید.

معیارهای حیاتی برای پیگیری در YouTube Analytics

گم شدن در دریای داده های مختلف سیستم عامل های بازاریابی آسان است. اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد و اگر شما تحت فشار همه فیلترها ، گزینه ها و ابزارها قرار بگیرید ، قابل درک است.

و همین مورد در مورد تجزیه و تحلیل YouTube اعمال می شود.

هر چند نگران نباشید: استفاده از تجزیه و تحلیل YouTube نسبتاً آسان است.

بخاطر داشته باشید که فقط باید معیارهای پاسخگویی به س specificال خاصی که دارید را مشاهده کنید.

این سوالات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بینندگان چگونه با فیلم های ما درگیر می شوند؟
  • چه زمانی از فیلم ها خارج می شوند؟
  • کدام ویدیوها بیشترین مشاهده را به مشترک تبدیل می کنند؟
  • آیا اطلاعات جمعیتی مخاطبان YouTube ما با شخصیت های خریدار ما مطابقت دارد؟

با در نظر گرفتن این س andالات و س moreالات بیشتر ، مشاهده معیارهای مورد نیاز شما باید آسان تر شود.

در زیر ، هفت معیار اساسی را در YouTube Analytics و اطلاعاتی که ممکن است از آنها دریافت کنید به اشتراک می گذارم.

1 جمعیت شناسی

هنگام ایجاد یک ویدیو ، باید بدانید که چه کسی را هدف قرار می دهید – و چه کسی را تماشا می کند.

داده های جمعیتی YouTube جزئیاتی مانند کشورها و شهرهای برتر را که بینندگان شما از آنها تماشا می کنند ، سن و جنس بینندگان ، زمان ها و روزهایی که اغلب فیلم ها مشاهده می کنند و موارد دیگر نشان می دهد.

محل

اگر بینندگان زیادی از یک کشور یا شهر خاص دارید و نام تجاری شما این امکان را دارد ، می توانید متناسب با آن مکان ها متناسب کنید. اگر کالای محلی را تبلیغ می کنید ، اما فیلم های شما به طور محلی به صورت محلی مشاهده نمی شوند ، ممکن است زمان بررسی کلمات کلیدی شما فرا رسیده باشد.

جغرافیا تحلیل یوتیوب

سن و جنسیت

دانستن اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند می تواند به شما در ایجاد محتوای مناسب و مناسب کمک کند. به هر حال ، اگر بینندگان شما معمولاً 13-17 ساله هستند ، شما نمی خواهید محتوای دارای درجه R تولید کنید!

آمارهای تجزیه و تحلیل یوتیوب

بعلاوه ، زمانها و روزهایی که بینندگان در YouTube هستند ، بینشی را در مورد زمان انتشار فیلم های جدید ارائه می دهد.

اگر تبلیغات YouTube را اجرا می کنید ، داشتن اطلاعات جمعیتی همچنین می تواند توانایی شما در هدف قرار دادن محتوا را بر این اساس بهبود بخشد.

سرانجام ، می توانید داده های جمعیتی خود را با شخصیت خریدار مقایسه کنید.

آیا با هم مطابقت دارند؟

اگر چنین است ، عالی است! در غیر این صورت ، آیا شخصیت خریدار یا محتوای خود را تغییر می دهید؟

2 انواع منبع ترافیک

انواع منبع ترافیک مشخص می کند که بینندگان فیلم های شما را از کجا پیدا می کنند ، مانند جستجوی YouTube ، فیلم های پیشنهادی ، صفحات کانال ، بازدید مستقیم ، بازدید از منابع خارجی و موارد دیگر.

علاوه بر این ، نحوه رفتار بینندگان از هر منبع را خواهید دید.

انواع منبع ترافیک تجزیه و تحلیل یوتیوب

این معیارها اطلاعاتی را درباره منابع مسئول بازدیدهای ویدیویی شما ارائه می دهند. به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شوید که وبلاگ شما تعداد زیادی بازدید از YouTube را جلب می کند ، به این معنی که ممکن است بخواهید ویدیوهای بیشتری را در پست های وبلاگ قرار دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پیدا کردن افراد ، می توانید روی هر منبع کلیک کنید. به عنوان مثال ، با کلیک بر روی “جستجوی YouTube” به شما نشان داده می شود که چه کلمات کلیدی کاربران را به سمت ویدیوهای شما سوق داده است.

مقاله مرتبط  خدمات مشاوره لینک سازی

همچنین می توانید ببینید که کدام منابع کمک چندانی به نظرات شما نکرده اند و سعی کنید بفهمید که چگونه این مناطق را تقویت کنید.

به عنوان مثال ، تعداد کم بازدید از جستجوی YouTube ممکن است به این معنی باشد که شما باید SEO YouTube خود را بهبود ببخشید.

یا ، تعداد کمی از بازدیدها از ویدیوهای پیشنهادی ممکن است نشان دهد که شما باید مخاطبان خود را بهتر جذب کنید. تعامل بیشتر به این معنی است که YouTube ممکن است فیلم های شما را با ارزش ببیند و آنها را به افرادی که محتوای مشابه مشاهده می کنند پیشنهاد دهد.

حتی هنگامی که در داده ها کاوش می کنید ، بینش های بیشتری برای کشف وجود دارد.

3 زمان تماشا

بدست آوردن تعداد زیادی بازدید از YouTube خوب است ، اما داشتن زمان تماشای بالا حتی بهتر است. “زمان تماشا” مدت زمانی است که کاربران برای تماشای فیلم های شما صرف می کنند.

الگوریتم YouTube برای درک کیفیت محتوای شما از این معیار استفاده می کند. این بدان معنی است که مدت زمان طولانی تماشای شما را برای نمایش به عنوان فیلم های پیشنهادی و در صفحات جستجو بهبود می بخشد.

زمان تماشای تجزیه و تحلیل یوتیوب

می توانید زمان تماشای هر ویدیو را تجزیه و تحلیل کرده و آن را با طول فیلم مقایسه کنید.

چه نوع فیلم هایی دارای زمان تماشا زیاد هستند؟ چه نوع زمان تماشا کم است؟ فکر می کنید چرا اینطور است؟

در نظر گرفتن تفاوت بین فیلم ها با زمان تماشای بالا و پایین می تواند به شما در ایجاد محتوای بهتر در آینده کمک کند.

همچنین باید فیلم ها را با زمان تماشای بالا در یک زمان خاص از سال بررسی کنید. این می تواند یک ویدیوی فصلی باشد – و اگر خوب نتیجه گرفت ، سال آینده یک ویدیوی مشابه ایجاد کنید.

4 مشترکین

وقتی یک بیننده روی دکمه “اشتراک” کلیک می کند ، آنها علاقه خود را به محتوای شما تأیید می کنند. پس از آن احتمالاً وقتی ویدیوهای جدیدی را پست می کنید می بینند – و آنها را تماشا می کنند.

YouTube Analytics تعداد مشترکانی را که طی یک دوره مشخص به دست آورده اید و از دست داده اید نمایش می دهد.

همچنین خواهید دید که چه فیلم هایی به تعداد مشترکان شما کمک کرده اند.

کدام ویدیوها مسئول تعداد زیادی از مشترکان به دست آمده هستند؟ مسئولیت مشترکانی که از دست داده اند کدام است؟

تجزیه و تحلیل این تغییرات می تواند به شما در بهبود محتوای ایجاد شده کمک کند. به عنوان مثال ، اگر فیلم های طولانی تر اشتیاق بیشتری به مشترکان دارند ، پس باید روی فیلم های طولانی تر تمرکز کنید

همچنین می توانید منابع اشتراک را مشاهده کنید ، که به شما می گوید مشترکان محتوای شما را از کجا پیدا کرده اند.

روش دیگری برای درک اینکه چه چیزی مشترکان را سوق می دهد – مقایسه آنها با غیر مشترکان – نیز وجود دارد.

به عنوان مثال ، شما می توانید این دو مخاطب را در معیارهایی مانند زمان تماشا ، از جمله زمان صرف شده برای مشاهده و چند درصد از ویدیو مشاهده کنید ، مقایسه کنید.

سی ثانیه در فیلم 45 ثانیه ای بسیار متفاوت از معنای فیلم 45 دقیقه ای است!

مثال تحلیلی یوتیوب

در تصویر بالا ، یک ناهنجاری وجود دارد. می بینید که تعداد مشترکان غیر مشترکان به طور قابل توجهی از مشترکان بیشتر است. این داده ها نیاز به تحقیقات بیشتر را نشان می دهد – شاید منابع ترافیکی آنها را بررسی کنید.

5 فیلم های برتر بر اساس صفحه آخر

اگر تا به حال YouTube را تماشا کرده اید ، می دانید که بسیاری از فیلم ها با تصاویر فیلم های دیگر برای تماشا پایان می یابند. این تصاویر برای فریب کاربران برای ادامه تماشا وجود دارد.

تجزیه و تحلیل یوتیوب به عنوان مثال صفحه آخر

معیار مربوط به این به شما می گوید که کدام صفحه نمایش بیشترین کلیک را به خود اختصاص داده است.

با کلیک روی “مشاهده موارد بیشتر” در برگه تعامل ، جزئیاتی مانند عناصر صفحه انتهایی نشان داده شده ، کلیک عناصر صفحه انتهایی و کلیک ها بر روی عناصر صفحه انتهایی را مشاهده خواهید کرد.

در نتیجه ، می توانید فیلم هایی را که تماشاگران را تماشا می کند ، شناسایی کنید.

چرا یک صفحه نهایی خاص از دیگری م effectiveثر است؟ هنگامی که این را فهمیدید ، اطلاعات آماری را در مورد ویدیوهای دیگر به کار ببرید.

6 کارتهای برتر

عناصر کارت تعاملی هستند و به شما امکان می دهند سایر فیلم های YouTube یا پیوندها به وب سایت خود را تبلیغ کنید. مثالی را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید – نوار “پیشنهادی” یک عنصر کارت است.

مقاله مرتبط  نحوه راه اندازی کمپین های خرید Microsoft Bing برای مشاغل تجارت الکترونیک

معیارهای عنصر کارت جزئیاتی مانند کلیک کارت ، کارت نشان داده شده ، کلیک در هر کارت و موارد دیگر را به شما نشان می دهد.

از طریق این اعداد ، خواهید فهمید که کدام کارتها در تبدیل بینندگان موثر بوده اند.

این س questionsالات را بپرسید:

  • چه چیزی این کارت ها را موثر می کند؟
  • آیا کارت ها در برخی از فیلم ها بیشتر از فیلم های دیگر موثر هستند؟
  • در چه زمانی کارت ها در یک فیلم موثرتر هستند؟
  • چه چیزی برخی از تیزرهای کارت را موثر می کند؟

با فرو رفتن بیشتر در این معیارها ، می توانید پاسخ این س criticalالات مهم را پیدا کنید.

7 درآمد

تبلیغات YouTube برای درآمد ضروری است. با این حال ، برای اجرای تبلیغات YouTube ، شما نیاز دارید حداقل 1000 مشترک و 4000 ساعت زمان تماشا. با استفاده از معیارهای خود به عنوان راهنمای ساخت محتوای عالی تمرکز کنید تا به این اعداد برسید.

می توانید نمونه ای از تبلیغات را با همپوشانی ویدیوی YouTube مشاهده کنید.

درآمد آگهی تجزیه و تحلیل یوتیوب

اگر تبلیغات خود را به عنوان بخشی از برنامه YouTube Partners اجرا می کنید – یا وقتی به آن مرحله می رسید – قسمت درآمد تجزیه و تحلیل بسیار مهم است.

در اینجا جزئیاتی مانند منابع درآمد ، فیلم های پردرآمد ، انواع تبلیغات ، درآمد تخمینی ماهانه ، درآمد YouTube Premium و موارد دیگر را پیدا خواهید کرد.

فیلم های پردرآمد کدامند؟ تفاوت آنها با افراد کم درآمد چیست؟

با شیرجه رفتن عمیق در تجزیه و تحلیل درآمد ، ممکن است پاسخ این س questionsالات را بدست آورید.

تمام آنچه گفته شد ، لازم نیست از طریق تبلیغات از کانال خود درآمد کسب کنید – من خودم این کار را نمی کنم. در عوض ، من از YouTube برای مارک تجاری ، آموزش و هدایت ترافیک به منابع دیگر استفاده می کنم.

سایر ابزارهای YouTube Analytics

تجزیه و تحلیل YouTube تعداد معیارهای مربوط به عملکرد کانال شما را ارائه می دهد ، اما این تنها منبع داده موجود نیست.

به همین دلیل شما باید از سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد کمپین های YouTube خود کسب کنید.

با استفاده از این ابزارها می توانید برای کانال های دیگر صنعت خود تجزیه و تحلیل کنید ، SEO YouTube را تقویت کنید و برای بهبود توصیه هایی دریافت کنید.

در اینجا سه ​​ابزار دیگر برای درک بهتر عملکرد ویدیوی YouTube وجود دارد.

ویدولی

با استفاده از اطلاعات تجزیه و تحلیل YouTube خود ، ویدولی در مورد چگونگی بهبود ویدیوهای خود پیشنهاداتی ارائه می دهد.

آنها همچنین اجازه می دهند به تجزیه و تحلیل برچسب ویدیو – به معنی کلمات موجود در فراداده ویدیوی شما – دسترسی پیدا کنند تا بتوانید برچسب های با عملکرد بالا را کشف کنید.

برای کمک به شما در رتبه بندی بالاتر در جستجوی کلمات کلیدی YouTube ، Vidooly همچنین دارای یک ابزار کلمه کلیدی است که ممکن است SEO ویدیوهای شما را افزایش دهد.

اگر کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر را اجرا می کنید ، Vidooly می تواند به شما کمک کند بفهمید کدام یک از اینفلوئنسرها می توانند به رشد کانال شما کمک کنند.

کانال متر

کانال متر دسترسی به بینش بسیار دقیق مخاطبان را فراهم می کند.

فراتر از آن ، می توانید نحوه عملکرد فیلم های تأثیرگذار را کنترل کنید. اگر کمپین های بازاریابی YouTube influencer را اجرا می کنید ، مفید است – یا اگر می خواهید برخی از ایده های آنها را تقلید کنید.

ChannelMeter همچنین به شما امکان می دهد معیارهای خود را بررسی کرده و روند موجود در بین ویدیوهای مشابه را دنبال کنید تا بتوانید متناسب با آن سازگار شوید.

غیر متقارن

یکی از غیر متقارنمهمترین ویژگی ابزارهای معیار گذاری است. این ابزارها به شما امکان مقایسه استراتژی خود با رقبا را می دهند.

به عنوان مثال ، شما می توانید نرخ کلیک ، نرخ تعامل و تکمیل ویدئو های رقبا را مشاهده کنید. این ابزار می تواند در توسعه اهداف کمپین و شناسایی روندهای جدید به شما کمک کند.

علاوه بر این ، شما می توانید نحوه رقابت خود را در برابر رقبای خود ببینید و بینش هایی بدست آورید که ممکن است مبارزات شما را تقویت کند. آنها حتی ایده هایی برای تولید محتوا ارائه می دهند.

نتیجه

YouTube Analytics برای اجرای هر کمپین موفق YouTube ضروری است.

به لطف فیلترهای مفید YouTube Analytics می توانید درمورد مخاطبان خود ، کارهایی که به خوبی انجام می دهید و مکانهایی که می توانید در آنها پیشرفت کنید – بدون گرفتار شدن در اطلاعات غیرضروری ، اطلاعاتی کسب کنید.

به نظر شما تجزیه و تحلیل YouTube می تواند چه جنبه هایی از فیلم های شما را بهبود بخشد؟