آموزش سئو

چگونه شعار کامل تجاری ایجاد کنیم

ژوئن 17, 2021

شعار مورد علاقه دارید؟

آن عبارت واضح که فقط مانند لحنی گیرا در سر شما می ماند. حتی گاهی اوقات دارای ساختار مختصر یا قافیه ای کمی است که باعث ایجاد استعداد می شود. شما می دانید که کار می کند زیرا برای شما باقی می ماند. شما آن را به یاد می آورید ، و شرکتی را که برای آن مخفف است به خاطر می آورید.

آیا برند شما نیاز به شعار دارد؟ شاید. به همین دلیل است.

هدف یک شعار تجاری چیست؟

یک شعار خوب گیرنده است و مانند کرم گوش در اطراف سر شما می پرد. با این حال ، یک شعار خوب تجاری چیزی فراتر از یک عبارت واضح است.

این یک نقطه تجمع برای نام تجاری شما است. هر آنچه را که برای آن ایستاده اید و همه آنچه را که به مردم ارائه می دهید را در بر می گیرد.

این یک نوع فریاد نبرد است.

در واقع ، ریشه شناسی کلمه شعار منعکس کننده این است که این اصطلاح از یک اصطلاح اسکاتلندی گلی استفاده می شود که به عنوان فریاد جنگ استفاده می شود. در اوایل دهه 1700 ، اصطلاح شعار عبارتهایی را توصیف می کرد که توسط گروههای سیاسی یا سایر گروهها استفاده می شد.

این روزها شعارهای ما بیش از هر زمان دیگری مهم است زیرا ما در رسانه های دیداری و شنیداری از تلویزیون و رادیو گرفته تا اینترنت و رسانه های دیجیتال آگاه هستیم.

یک شعار عالی هوشمندانه آنچه شما انجام می دهید خلاصه می شود ، باعث ایجاد تعامل با مخاطبان شما می شود و تا زمانی که آنها به محصول یا خدمات شما نیاز ندارند ، با آنها می مانید.

شعار شما می تواند پس از نام تجاری شما نوشته و گفته شود تا به مردم کمک کند آنچه را که در مورد شماست به خاطر بسپارند. ممکن است آن را دقیقاً بعد از نام یا نشان خود در وب سایت ، شبکه های اجتماعی ، مواد بازاریابی خود قرار دهید یا از آن در تبلیغات استفاده کنید. این کمک می کند تا شعار شما مترادف با نام تجاری شما باشد.

چرا باید تجارت شما شعار داشته باشد؟

آیا ارزش دارد که برای ایجاد شعاری برای تجارت خود وقت بگذارید؟ در بیشتر موارد ، بله. وارد شدن به قلب تجارت خود و یافتن عبارتی که همه چیزهایی را که در آن ایستاده اید به شکلی فراموش نشدنی در بر بگیرد ، می تواند به یک دارایی قدرتمند برند تبدیل شود.

یک شعار عالی با نام تجاری ، آرم و طراحی وب شما در آن رتبه بندی می شود.

از بسیاری جهات می تواند استراتژی بازاریابی برند شما را تقویت کند. به همین دلیل است.

  • یک شعار می تواند هویتی به یاد ماندنی به شما بدهد.
  • یک شعار زمینه ای را برای یک کمپین بازاریابی خلاق فراهم می کند.
  • یک شعار با ارزش ها صحبت می کند تا دور هم جمع شوند.
  • یک شعار به شما کمک می کند موضع بگیرید.
  • یک شعار به مشتریان کمک می کند شما را به خاطر بسپارند.

اینها تنها برخی از مزایای فراوان ایجاد شعار برای تجارت شماست. اگر متقاعد شدید ، وقت آن است که شروع به جمع آوری شعار خود کنید.

چگونه یک شعار تجاری ایجاد کنیم

این یک دستور بلند است برای ایجاد یک شعار کوتاه و ساده که کاملاً آن را از پارک خارج می کند. بهترین شعارها کوتاه ، غیرمعمول و ساده تلفظ می شوند.

این آسان نیست ، اما ارزش آن را دارد که به یک شعار درست برسید.

در نظر بگیرید که چه چیزی برند شما را خاص می کند

قبل از شروع به ایجاد شعار ، باید به این فکر کنید که تجارت شما به دنیا چه پیشنهادی می دهد. چند مورد برای پرسیدن شامل موارد زیر است:

  • چه چیزی می فروشید ، و چرا مهم است؟
  • شرکت شما بر اساس چه ارزش هایی ساخته شده است؟
  • منتظر چی هستی؟
  • چه تغییری در مشتریان خود ایجاد می کنید؟
  • شما در حال تلاش برای ایجاد تغییر در جهان هستید؟
مقاله مرتبط  برای افزایش فروش ، لیست کسب و کار من در Google را بهینه کنید

چند مکان که می توانید به دنبال الهام باشید شامل موارد زیر است:

  • بیانیه ماموریت
  • اظهارات چشم انداز و ارزش ها
  • تاریخچه شرکت
  • بازار هدف و ارزشهای آنها
  • دارایی های مارک مانند اینفوگرافیک ، وبینار یا کتاب الکترونیکی.

اهداف خود را تعیین کنید

وقتی صحبت از تلاش های بازاریابی می شود ، همیشه باید از اهداف فروش خود شروع کنید. شما در تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستید؟ برای آینده چه برنامه ای دارید و چگونه به آنجا می روید؟

اگر متمرکز نباشید ، در اینجا از مسیر خارج می شوید. فقط به تعداد فروش هایی که می خواهید انجام دهید تمرکز نکنید. به این فکر کنید که می خواهید مشتری در مورد نام تجاری شما چه احساسی داشته باشند و واقعاً چه راه حلی ارائه می دهید.

این را در نظر بگیرید – گودیر لاستیک می فروشد ، درست است؟ با این حال ، وقتی مصرف کنندگان لاستیک می خرند ، به این فکر نمی کنند که چه نوع لاستیک یا سالها تحقیق شرکت برای ایجاد آج مناسب انجام داده است. مصرف کنندگان لاستیک هایی می خواهند که خانواده آنها را ایمن نگه دارد. این هدف واقعی برند است.

اسناد راهنمای خود را در خط مقدم نگه دارید و اجازه دهید آنها سفر شما را به سمت شعار شما هدایت کنند. همانطور که شعار خود را ایجاد می کنید بسیار مهم است که در مارک باقی بمانید.

به این فکر کنید که شما برای شعار خود به این شعار چه کاری نیاز دارید:

  • می خواهید مردم از برند شما چه بدانند؟
  • کدام محصولات یا خدمات باید مورد توجه قرار گیرند؟
  • می خواهید چه ارزش ها و چشم اندازهایی را برقرار کنید؟
  • شرکت شما واقعاً چه راه حلی ارائه می دهد؟

اجازه دهید این پاسخ ها شما را به سمت شعار مناسب کسب و کار راهنمایی کنند.

شروع به نوشتن کنید

چه تصمیم به استخدام یک مشاور بازاریابی خارج از کار بگیرید و چه نگه داشتن آن در داخل و نوشتن آن برای خود ، اولین قدم شروع ایده پردازی است.

فقط نوشتن را شروع کنید. چند ایده می توانید بیاورید؟

همه آنها را یادداشت کنید. خود را محدود نکنید یا هنوز ویرایشی انجام ندهید. اکنون زمان آن است که فقط اجازه دهیم ایده ها جریان پیدا کنند. بگذارید یک ایده به ایده دیگر الهام بگیرد. جرات کنید کمی از دیوار دور شوید. متوقف نشوید تا ایده هایتان تمام شود.

وقتی شروع به گفتگو کردید ، به فکر نام تجاری خود باشید و برخی از ایده های بعد از آن را امتحان کنید. چگونه با هم صدا می شوند؟

یک تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی را تصور کنید. خدمات یا محصولات خود را توصیف کنید و در مورد چگونگی صدای این ایده های شعاری در انتهای توضیحات بیاندیشید.

هنگامی که شعارها را با صدای بلند آزمایش می کنید ، ممکن است ایده های بیشتری را شروع کنید. بنویسشون روی برگه! برای ویرایش متوقف نشوید. فقط به لیست اضافه کنید.

جرات اصلی بودن را داشته باشید

ممکن است بیرون رفتن و گوش دادن به شعارهای دیگر وسوسه انگیز باشد ، اما احتمالاً تعداد کافی از کسانی که در سر شما می چرخند کافی است.

آنقدر شعار می شنویم که مغز ما از قبل آماده شده است تا بداند چه چیزی خوب به نظر می رسد و چه چیزی نه.

گوش دادن یا خواندن دسته ای از شعارها در حین ایجاد شعارهای خود می تواند دو کار را به ضرر روند انجام دهد:

  1. آنها می توانند باعث شوند شما به طور تصادفی ساختار یا مفاهیم شعارهای دیگری را که دوست دارید بدزدید. شما قطعاً نمی خواهید مانند دیگران صدا کنید.
  2. ورود به حالت رقابت می تواند خلاقیت شما را خفه کند. همانطور که شعارهای دیگران را می خوانید ، به ویژه آنهایی را که موفق می دانید ، ممکن است ایده های خود را قضاوت کنید. ایده های عالی به تنهایی به صورت آلی رشد می کنند. نگذارید رقابت آنها را خفه کند.
مقاله مرتبط  راهنمای کامل پردازش و نگهداری مشتری

آن را بی انتها کنید

شعارها باید آزمون زمان را تحمل کنند. شما می خواهید افراد نام تجاری شما را با شعار شما همراه کنند ، این بدان معناست که باید مدت طولانی بچسبد تا بارها آن را بشنوند.

این به معنای پرهیز از هر چیز بیش از حد معاصر یا مرسوم ، مد روز است. برخی از مواردی که باید اجتناب شود می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پخش کردن یک عنوان یا آهنگ محبوب
  • ایجاد یک شعار مبارزات سیاسی
  • منعکس کننده یک مرجع فرهنگ پاپ فعلی است
  • با استفاده از عامیانه “جدید”

برای ایجاد یک شعار بی انتها ، از کلمات و عباراتی استفاده کنید که حداقل برای اکثر سخنرانان زبان شما قابل درک جهانی باشد.

سعی کنید کوتاهتر باشد و از هرگونه عبارت یا کلمه پیچیده خودداری کنید.

این کار را ساده و کمی ساده انجام دهید تا به شما کمک کند تا آزمایش کنید.

به مخاطبان خود متوسل شوید

همانند سایر موارد در بازاریابی ، هنگام ایجاد شعار ، باید بازار هدف خود را نیز در نظر بگیرید.

آنها چگونه صحبت می کنند؟ آیا از زبان و نحوی استفاده می کنید که برای مخاطبان طبیعی باشد؟

اگر بازار هدف شما از ثبت خاصی از زبان انگلیسی استفاده می کند ، می توانید از این سبک زبان استفاده کنید. هرچند آنچه را که در بالا در مورد آن صحبت کردیم به خاطر بسپارید.

نیازی نیست که شعار خود را برای مطابقت با یک روش خاص ، مد روز یا عامیانه صحبت کنید ، اما می توانید اطمینان حاصل کنید که از زبانی که بازار هدف شما می تواند استفاده کند ، استفاده می کنید.

جنبه دیگری که باید هنگام شکل دادن شعار خود به خاطر بسپارید آنچه برای مخاطبان هدف شما مهم است است. آنها از برند شما یا رقابت شما چه می خواهند؟ چه چیزی برای آنها مهم است؟

به آنچه در واقع از برند شما می گیرند فکر کنید اما کمی عمیق تر کنید. آرزوهای آنها چیست؟ آنها تصور می کنند که زندگی خود را با برند شما چگونه می گذرانند؟

به جای فقط مزایای خود ، با آن نیازها صحبت کنید.

ایده های خود را ارائه دهید

وقت آن است که شروع به تطبیق ایده های خود کنید. از اینکه کمی وحشیانه باشید نترسید. ممکن است سخت کردن موارد دلخواه خود دشوار باشد ، اما از ایده های بالا برای از بین بردن شعارهایی که کار نمی کنند استفاده کنید.

کدام یک بیش از حد مرسوم ، مد روز یا معاصر هستند؟ بگذارید بروند

کدام یک از آنها بیش از حد در مورد مارک شما هستند و از نظر مخاطبان کافی نیستند؟ آنها را بیرون بیاور

لیست شما اکنون چگونه است؟ آیا هنوز ایده های زیادی دارید؟ اگر لیست شما هنوز خیلی طولانی است ، در اینجا چند فیلتر دیگر برای حذف فیلترهایی وجود دارد که به کار نمی روند.

  • کدام یک خیلی طولانی هستند؟
  • کدام یک خیلی به یاد ماندنی نیستند؟
  • کدام یک بیش از حد شبیه شخص دیگری است؟
  • کدام یک را دوست ندارید؟

آنها را به چند مورد که واقعا کارساز هستند ، ارائه دهید. اشکالی ندارد که هنوز چند مورد عالی داشته باشید. چگونه تصمیم می گیرید که بعد چه کاری انجام دهید؟ بیایید آخرین مرحله را بررسی کنیم.

A / B ایده های برتر خود را آزمایش کنید

آیا هنوز دو ایده برای بررسی دارید؟ اگر مطمئن نیستید که “کدام یک” است ، زمان آزمایش A / B است.

چطوری این کار را انجام میدهی؟ با پرسیدن از دوستان ، همکاران یا همکاران تجاری شروع کنید. همچنین ممکن است استفاده از یک گروه متمرکز را در نظر بگیرید.

هر راهی را که انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که هر شعار را در همان قالب ارائه می دهید. مثلا:

  • با هر یک از ایده های شعار خود یک آرم مارک دار ایجاد کنید.
  • با هر ایده شعار ، یک سربرگ خبرنامه طراحی کنید.
  • در پایان یک تبلیغ آزمایشی با ایده های شعار ضبط کنید.
مقاله مرتبط  بهترین پلاگین امنیتی وردپرس - بررسی 2021

اکنون با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. آنها به کدام یک بهتر پاسخ می دهند؟ آیا برنده مشخصی وجود دارد؟

در غیر این صورت ، بازخوردی را که به اشتراک می گذارند در نظر بگیرید. به معیارهای ذکر شده در بالا فکر کنید. آیا کسی به آنها متوسل نشده است؟ آیا یکی به همان اندازه بی انتها نبود؟ یا خیلی گیج کننده بود؟ به خاطر داشته باشید که ساده معمولاً بهترین است. همچنین می توانید از تست A / B در تبلیغات پولی استفاده کنید تا ببینید کدام شعار بیشترین بازدید یا فروش را به همراه دارد.

بهترین نمونه های شعارهای تجاری

بیایید به مشخصات خاص بپردازیم و برخی از شعارها را بررسی کنیم و بررسی کنیم که چرا آنها بسیار موثر هستند.

شعار مک دونالد

بهترین نمونه های شعارهای تجاری - مک دونالد

باه ، باه ، باه ، باه ، باهم. شما در حال خواندن آن هستید.

شعار “I’m lovin ‘it” از مک دونالد همراه با صدای مختصر خاص خود است ، اما این تنها چیزی نیست که آن را به کار می اندازد. این ساده ، به یاد ماندنی است ، و آرزوی آن است. این از زندگی شاد و پر از چیزهایی که دوست دارید صحبت می کند.

پادشاه برگر

بهترین نمونه های شعارهای تجاری - برگر کینگ

برای دهه ها ، Burger King مارکی را تبلیغ کرد که به شما اجازه می دهد زندگی را با شرایط خود ادامه دهید. شعار “از آن استفاده کن” می تواند در مورد محصولات آنها و در مورد چشم انداز بیشتری در زندگی صحبت کند. شما می توانید همبرگر خود را به روش خود داشته باشید ، و شاید فقط ، شما نیز می توانید زندگی را به روش خود داشته باشید.

شعار In-N-Out

بهترین نمونه های شعارهای تجاری - In n Out

بعضی اوقات ساده بهترین است. شعار In-N-Out نمونه ای از یک شعار بی انتها و ساده است که مستقیماً با خواسته های مشتریانش صحبت می کند.

سوالات متداول درباره شعارs

چه چیزی یک شعار خوب می سازد؟

کوتاه ، به یاد ماندنی است و برای مخاطبان هدف صحبت می کند. در حالت ایده آل ، باید بی انتها باشد بنابراین می تواند برای سالهای آینده مورد استفاده قرار گیرد.

نمونه شعار چیست؟

صدای جرنگ جنجالی “I’m Lovin ‘It” مک دونالد نمونه ای از یک شعار جذاب است.

شعارهای خوب چیست؟

Burger King’s “Have It Your Way” با صحبت کردن با همبرگرها و یک آرزو ، آزمون زمان را تحمل کرد. شعار “کیفیتی که می توانید بچشید” In-N-Out ساده است و با گذشت زمان ادامه می یابد.

چگونه شعار کامل کسب و کار را ایجاد می کنید؟

با در نظر داشتن اهداف تجاری خود شروع کنید ، سپس در مورد مخاطبان هدف خود و آنچه برای آنها مهم است فکر کنید.

ایجاد یک شعار گیرا نتیجه

وقتی صحبت از جدا شدن در بازار می شود ، مارک تجاری بسیار مهم است. از تصاویر بصری گرفته تا صدای شما ، همه م componentلفه ها باید با یک هدف مشترک درمورد اینکه چه کسی هستید و از چه چیزی صحبت می کنید صحبت کنند.

از همه مهمتر ، آنها باید با آنچه بازار هدف شما به دنبال آن است صحبت کنند. شعار شما قطعه دیگری در این معما است ، وثیقه بازاریابی را به شما می دهد و عنصر دیگری را برای کار با آن تبلیغ می کنید. خلاقیت به خرج دهید ، اما در مسیر خود باشید و شعار بیزینسی مناسب برای برند خود بسازید.

شعار مورد علاقه شما چیست؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و بازدید را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید