آموزش سئو

چگونه تحقیقات کلمات کلیدی را برای مبتدیان انجام دهیم (گام به گام)

اکتبر 1, 2020

آ
آیا دوباره می خواهید برای وبلاگ جدید خود تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید؟ در این صورت ، شما در جای مناسب قرار گرفته اید. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید – راه درست.

تصور کنید که به تازگی یک وبلاگ راه اندازی کرده اید اما از موتورهای جستجو ترافیکی نمی گیرید زیرا هیچ کس در جستجوی مطالب شما نیست.

نگران نباشید ، ما اجازه نمی دهیم این اتفاق برای شما بیفتد. در این راهنما نحوه یافتن کلمات کلیدی ، نحوه استفاده از ابزارهای کلمات کلیدی به نفع خود ، نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب و سایر مواردی که باید در مورد چگونگی انجام تحقیقات کلمات کلیدی بدانید ، توضیح خواهیم داد.

بنابراین ، اگر می خواهید بازدید و رتبه بالاتری داشته باشید ، این راهنما را دوست خواهید داشت. ما این راهنما را تا جایی که ممکن است بدون اصطلاحات واژگانی نگه داشته ایم و هیچ جزئیاتی را نگه نداریم.

بیایید شروع کنیم!

قبل از اینکه به شما نشان دهیم چگونه تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید ، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی کلمات یا عبارات کوتاهی هستند که برای دریافت ترافیک از Google یا سایر منابع آنلاین به پست های وبلاگ و وب سایت خود اضافه می کنید.

به عنوان مثال ، یک وبلاگ نویس مواد غذایی که در مورد ایده های ناهار آسان برای بچه ها می نویسد ، ممکن است از کلمات کلیدی در محتوای خود مانند:

  • “ایده های ناهار برای بچه ها”
  • “ایده های ناهار مدرسه”
  • “ایده های ناهار ارزان برای بچه ها”

با هدف قرار دادن این کلمات کلیدی ، وقتی کسی این اصطلاحات را در Google جستجو می کند ، محتوای وبلاگ نویس مواد غذایی احتمالاً در بالای نتایج جستجو قرار می گیرد.

کلمات کلیدی و نتایج جستجو

به روز تولیدکنندگان محتوا برای پر کردن کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده می کنند تا بتوانند به راحتی در Google رتبه بندی کنند. حتی اگر پر کردن کلمات کلیدی کپی وحشتناکی ایجاد کند ، باز هم جواب داد. اما Google تکامل یافت و شروع به جریمه کردن محتوایی کرد که کلمات کلیدی را پر می کند.

در مورد بهینه سازی محتوای خود با کلمات کلیدی ، قوانین کمی وجود دارد:

  1. خواندن نسخه شما باید آسان باشد. اول برای خوانندگان بنویسید و دوم SEO.
  2. کلمات کلیدی را در محتوای خود پر نکنید ، آنها فقط باید 2٪ از کل نسخه شما باشد.
  3. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما به طور طبیعی مورد استفاده قرار گرفته و در نسخه شما توزیع شده است.
  4. از کلمات کلیدی (کلمات) خود در متن پست های وبلاگ ، عنوان صفحه ، عنوان ها و توضیحات متا استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی یکی از موثرترین راه ها برای جلب بازدید بیشتر وبلاگ شما است.

اما ، اگر می خواهید کلمات کلیدی بهتر استفاده شوند ، باید بفهمید. اینجاست که تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام می شود.

تحقیق کلید واژه چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن کلمات و عبارات دقیق (کلمات کلیدی) است که افراد در موتورهای جستجو و سایر سیستم عامل ها مانند YouTube استفاده می کنند.

پس از داشتن لیستی از کلمات کلیدی ، آنها را بیشتر مورد تجزیه و تحلیل و مقایسه قرار می دهید تا بهترین ها را پیدا کنید. سپس ، از آن کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده می کنید تا در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شوید.

از نظر SEO ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی یکی از مهمترین وظایفی است که به رتبه بندی سایت شما کمک می کند.

چرا تحقیق در مورد کلید واژه مهم است؟

مهمترین هدف برای هر وبلاگ نویسی این است که وبلاگ خود را در Google رتبه بندی کند و به وبلاگ خود مراجعه کند. تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بینش ارزشمندی از آنچه مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند و کلمات و عباراتی دقیق که برای جستجوی آنها استفاده می کنند ، به شما ارائه دهد.

پس از دانستن اینکه کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید ، می توانید وبلاگ خود را با استفاده از آن کلمات کلیدی بهینه کرده و بازدید از وبلاگ خود را شروع کنید.

تحقیقات کلید واژه اولین قدم برای هرگونه فعالیت SEO است زیرا به طور مستقیم بر هر وظیفه دیگری که برای وبلاگ یا وب سایت خود انجام می دهید تأثیر می گذارد. وظایفی مانند یافتن عناوین برای محتوای خود ، دسترسی به ایمیل و تبلیغ محتوا ، به تحقیق مناسب کلمات کلیدی متکی هستند تا بدون نقص اجرا شوند.

تحقیقات کلمه کلیدی به شما جهت می دهد ، به شما می گوید کجا بروید ، و همچنین به شما کمک می کند مخاطبان هدف خود را بهتر درک کنید.

چگونه تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهیم

اکنون که دانستید تحقیق در مورد کلید واژه چیست و چرا از اهمیت برخوردار است ، اکنون در مورد چگونگی انجام تحقیق مناسب بر روی کلید واژه صحبت خواهیم کرد.

اولین قدم تولید ایده های کلمات کلیدی است.

مرحله 1: ایده های کلمات کلیدی طوفان فکری

تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را با تهیه لیستی از کلمات کلیدی احتمالی که می توانید در وبلاگ خود استفاده کنید ، شروع کنید.

بیایید فرض کنیم که شما یک وبلاگ بازاریابی آنلاین دارید ، می خواهید در مورد موضوعاتی که مخاطب هدف شما برای یافتن محتوای شما جستجو می کند ، فکر کنید.

برخی از عناوین ، همچنین به عنوان کلمات کلیدی seed شناخته می شوند ، عبارتند از:

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • وبلاگ نویسی
  • PPC (پرداخت به ازای هر کلیک)
  • ترافیک وب سایت

اینها کلید واژه های اصلی شما هستند ، مباحث بسیار گسترده ای هستند که نمی توانند خود به خود هدف قرار گیرند. شما باید این موارد را برای کلمات کلیدی خاص تر آموزش دهید تا هدف گیری آنها آسان تر شود.

و این دقیقاً همان کاری است که ما قصد داریم با استفاده از وب سایت ها و منابع مختلف انجام دهیم.

مطالب ویکی پدیا

وقتی صحبت از تحقیق در مورد کلمات کلیدی می شود ، ویکی پدیا نادیده گرفته می شود. شما می توانید هزاران ایده کلمه کلیدی را از طریق دسته بندی منظم سازمان یافته آنها پیدا کنید.

در اینجا نحوه دریافت ایده های کلمات کلیدی از ویکی پدیا آورده شده است.

ابتدا کلمه کلیدی گسترده را تایپ کنید:

ویکی پدیا-کلمات کلیدی

با انجام این کار به صفحه ویکی پدیای کلمه کلیدی در مورد آن موضوع می روید.

هنگامی که شما آنجا هستید ، به دنبال فهرست بخش. این به شما کمک می کند عناوین فرعی را پیدا کنید که یافتن آن در جای دیگر دشوار است.

wikipedia-محتویات

همچنین ، سعی کنید روی پیوندهای داخلی صفحه کلیک کنید. سپس می توانید برای یافتن ایده های بیشتر درباره کلمات کلیدی ، قسمت مطالب آن صفحه ها را بررسی کنید.

به عنوان مثال ، وقتی روی “رژیم روزه داری متناوب” در صفحه رژیم غذایی کلیک کردیم.

ویکی پدیا-داخلی-پیوندها-کلمات کلیدی

به دنبال فهرست در بخش جدیدی از صفحه جدید ، متوجه خواهید شد که ایده های کلمات کلیدی بیشتری وجود دارد که می توانید به لیست خود اضافه کنید.

خیلی باحاله ، ها؟ اما این تمام نیست.

اگر به پایین صفحه بروید و به بخش نمایش موضوعات مرتبط نگاه کنید ، می توانید کلمات کلیدی بیشتری پیدا کنید.

نحوه انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی-ویکی پدیا

می توانید این عناوین فرعی را به عنوان کلمات کلیدی در لیست خود اضافه کنید.

جستجوهای مرتبط با

آیا اگر بتوانید پیشنهادهای کلمات کلیدی را از Google دریافت کنید ، زیبا نخواهد بود؟

شما می توانید و لازم نیست خیلی دور نگاه کنید!

به عنوان مثال ، هر کلمه کلیدی مربوط به جایگاه خود را در Google جستجو کنید ، همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است.

جستجوی google-for-keyword

به پایین صفحه نتایج جستجو به پایین بروید جستجوهای مرتبط با در این بخش 8 واژه کلیدی مرتبط با اصطلاح جستجوی خود پیدا خواهید کرد.

جستجوهای مربوط به google

این پیشنهادات مستقیماً از طرف Google ارائه می شود ، به این معنی که جستجوهای پرطرفداری هستند و بسیاری از افراد در جستجوی این کلمات کلیدی هستند. لازم نیست دو بار در مورد افزودن این موارد به لیست خود فکر کنید.

اگر روی یکی از کلمات کلیدی مرتبط کلیک کنید ، به یک صفحه جداگانه منتقل خواهید شد. به پایین صفحه بروید ، لیستی از کلمات کلیدی جدید دریافت خواهید کرد. آن را بشویید و تکرار کنید تا زمانی که ایده های کلمات کلیدی خود را پر کنید.

مقاله مرتبط  نحوه مطابقت با تطابق وب سایت ADA

Google و YouTube پیشنهاد خودکار

یک کلمه کلیدی در Google وارد کنید ، متوجه خواهید شد که پیشنهادات کلمات کلیدی را از طریق ویژگی خودکار پیشنهاد شروع می کند.

پیشنهاد خودکار گوگل

اینها کلمات کلیدی ارزشمندی هستند زیرا گوگل کلمات کلیدی را پیشنهاد می کند که توسط تعداد زیادی کاربر در سراسر جهان جستجو می شوند.

می توانید همین روش را با YouTube امتحان کنید:

ایده های کلیدی کلیدی خودکار یوتیوب

و بینگ:

پیشنهاد خودکار بینگ

این یکی از ساده ترین راه ها برای یافتن کلمات کلیدی برای افزودن به لیست شما است.

مردم نیز می پرسند

بهترین چیز در مورد Google این است که وقتی صحبت از پیشنهاد کلمات کلیدی می شود ، آنها را نگه نمی دارند.

تقریباً در هر صفحه جستجوی Google بخشی به نام مردم هم می پرسند. در این بخش س questionsالات پایین آورده شده در رابطه با جستجوی جستجوی شما که به تازگی جستجو کرده اید وجود دارد.

بنابراین ، اگر عبارت “بازاریابی محتوا” را جستجو کنید ، س questionsالات مربوط به بازاریابی محتوا را پیدا خواهید کرد.

مردم همچنین درخواست تحقیق در مورد کلمات کلیدی را دارند

با پاسخ دادن به آنها در وبلاگ خود می توانید از این سوالات استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا در Google راحت تر رتبه بگیرید زیرا Google مقالاتی را دوست دارد که کاملاً هدف جستجوگر را برآورده می کند.

Reddit

Reddit یک پلتفرم دارای امتیاز بالایی در رسانه های اجتماعی است و این احتمال وجود دارد که مخاطبان شما در Reddit آویزان شوند.

اگر می دانید چگونه به نظر برسید ، می توانید ایده های کلمات کلیدی بسیاری را در Reddit پیدا کنید.

توصیه می کنیم از ابزاری به نام استفاده کنید Keyworddit، به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را فقط با یک کلیک کلیک کنید.

تحقیق کلید واژه reddit

موضوع گسترده طاقچه خود را وارد کنید ؛ به عنوان مثال ، ما برای بازاریابی جستجو کردیم. کلیک کنید دریافت کلمات کلیدی و تمام کلمات کلیدی مرتبط را که می تواند در Reddit پیدا کند لیست می کند!

رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل رقابت شما یکی دیگر از استراتژی های تحقیق کلمات کلیدی است. این می تواند ایده های کلمات کلیدی زیادی برای وبلاگ شما ایجاد کند و به شما کمک می کند بزرگترین رقبای خود را در نتایج جستجو منتقل کنید.

برای این روش ، شما باید از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMRush یا Ahrefs استفاده کنید.

ما از Ahrefs به عنوان نمونه استفاده خواهیم کرد تا نحوه انجام کار را به شما نشان دهیم.

ابتدا باید رقابت خود را شناسایی کنید ، یک کلمه کلیدی در Google را از لیست ایده های کلمات کلیدی خود جستجو کنید و ببینید چه کسی در صفحه اول جستجوی شما رتبه بندی می کند.

کلمات کلیدی رقیب را بررسی کنید

سپس ، باید یکی از این وب سایت ها را به Ahrefs متصل کنید سایت کاوشگر ابزار و بررسی آنها صفحه های برتر گزارش.

صفحات بالا کلمات کلیدی بالا

در سمت راست ، ستونی با برچسب مشاهده خواهید کرد کلمه کلیدی برتر، این لیستی از کلمات کلیدی است که بیشترین میزان بازدید را برای رقیب شما به همراه دارد.

چگونه تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهیم

همچنین می توانید بر روی یکی از کلمات کلیدی مورد نظر کلیک کنید کلمات کلیدی Explorer صفحه در آنجا می توانید بر روی کلیک کنید داشتن اصطلاحات مشابه در سمت چپ صفحه قرار دارد.

چگونه تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهیم

با این کار به صفحه ای می روید که می توانید کلمات کلیدی مرتبط بیشتری پیدا کنید که می توانید برای برنامه ریزی تقویم محتوای خود برای بقیه سال استفاده کنید.

چگونه تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهیم

مرحله 2: از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

ما در مورد برخی از روشهای عملی صحبت کردن شما در مورد کلید واژه های خود به صورت دستی صحبت کرده ایم.

این بخش در مورد چگونگی صرفه جویی در وقت خود با استفاده از ابزارهای مختلف تحقیق در مورد کلمات کلیدی صحبت خواهد کرد.

ما هر یک از آنها را یکی یکی بحث خواهیم کرد.

اهرفس

ahrefs نحوه انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی

Ahrefs ابزاری بسیار محبوب در جستجوگرها است که در درجه اول برای پیوند سازی و تحقیقات کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی آنها یکی از بهترین ابزارهای موجود در بازار است که داده های مفید زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. این داده ها به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا دنبال یک کلمه کلیدی بروید یا نه.

مقدار داده های ارائه شده برای تازه واردین می تواند طاقت فرسا باشد. به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم فقط به موارد زیر توجه کنید: ایده های کلمات کلیدی بخش برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی.

هر مورد در منو ایده های کلمات کلیدی را به شما ارائه می دهد که ارتباط نزدیک با کلمه کلیدی مورد نظر شما دارد. در زیر توضیح مختصری در مورد کلمات کلیدی ایده ها بخش:

  • داشتن اصطلاحات مشابه: این صفحه ایده های کلمات کلیدی را نشان می دهد که مربوط به کلمه کلیدی اصلی شما هستند.
  • پیشنهادات جستجو: این صفحه پیشنهادهای تکمیل خودکار Google را لیست می کند ، که ما در بخش پیشنهادات خودکار Google در بالا بحث کردیم.
  • تازه کشف شده: این صفحه دارای کلمات کلیدی است که استفاده نشده و رتبه بندی آنها بسیار آسان است. ممکن است حجم جستجوی زیادی نداشته باشند ، اما اگر افراد بیشتری در جاده جستجو کنند ، امکان افزایش آنها وجود دارد.
  • سوالات: این صفحه تمام سeriesالاتی را که ممکن است کاربران شما در ارتباط با کلمه کلیدی اصلی شما داشته باشند ، در خود جای داده است.

SEMRush

SEMRush یکی دیگر از ابزارهای خارق العاده سئو وبلاگ است که به شما کمک می کند در وقت خود صرفه جویی کنید. SEMRush دارای ویژگی های بسیاری مشابه Ahrefs است.

یکی از ویژگی های آن این است که فقط با افزودن URL در نوار جستجوی اصلی می تواند به شما کمک کند کلمه کلیدی رقیب خود را بدزدید.

ابزار کلمات کلیدی semrush

یک بار که زدید الان شروع کن، کلیک کنید روی جستجوی ارگانیک پیوند در سمت چپ

سپس تمام کلمات کلیدی دقیق را به شما نشان می دهد که رقیب شما برای چه رتبه بندی می کند. می توانید آنها را مرور کرده و کلمات کلیدی را که فکر می کنید بیشترین پتانسیل را دارند ، در لیست کوتاه قرار دهید.

موقعیت های جستجوی ارگانیک semrush

UberSuggest

پیشنهادات تکمیل خودکار Google به صورت دستی می تواند زمان زیادی را صرف کند. خوشبختانه ابزاری رایگان به نام UberSuggest وجود دارد که به رد کردن پیشنهادات تکمیل خودکار Google برای شما اختصاص یافته است.

نه تنها این ، بلکه UberSuggest همچنین داده های ارزشمندی مانند حجم جستجوی کلمات کلیدی ، دشواری کلمات کلیدی ، هزینه برای هر کلیک و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد. در زیر این معیارها را بیشتر توضیح خواهیم داد.

در حال حاضر ، بیایید ببینیم چگونه کار می کند.

کلمه کلیدی خود را در نوار جستجو وارد کنید و جستجو را فشار دهید.

ubersuggest-keyword-idea-tool

سپس ، بر روی کلیک کنید ایده های کلمات کلیدی و لیستی از کلمات کلیدی را که می توانید استفاده کنید به شما نشان می دهد.

ubersuggest نتایج ایده کلمات کلیدی

پاسخ عمومی و همچنین پرسیده شده

AnswerThePublic و AlsoAsked دو ابزار رایگان هستند که به خراش دادن نتایج جستجو برای س questionsالات اختصاص یافته اند. هر دو این ابزار دارای عملکردهای مشابه اما ویژگی های کمی متفاوت هستند که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

در اینجا نحوه کار AnswerThePublic وجود دارد ، یک کلمه کلیدی یا یک عبارت را وارد کنید و سپس بر روی آن کلیک کنید جستجو کردن.

پاسخ برای تحقیقات کلمات کلیدی

شما را به صفحه ای می برد که می توانید س questionsالات مربوط به جستجوی خود را پیدا کنید. شما می توانید عکس فوری از نتایج تولید شده را ذخیره کنید ، یا می توانید بر روی آن کلیک کنید صادرات داده و فایل اکسل را بارگیری کنید. ما ترجیح می دهیم فایل اکسل را بارگیری کنیم زیرا مرتب سازی کلمات کلیدی را بسیار آسان می کند.

س questionsالات مردم را پاسخ می دهد

AlsoAsked مانند AnswerThePublic کار می کند ، اما اطلاعات محدودی دارد. برای کارایی آن ، فقط کلمات کلیدی خود را در نوار جستجو وارد کرده و جستجو را بزنید.

alsoasked

در صفحه بعدی خواهید فهمید که کلمه کلیدی شما در س questionsالات مختلف بررسی شده است.

همچنین برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی س questionsالاتی پرسیده شده است

برای یافتن س anyالات جستجوی مرتبط می توانید روی هر س clickالی کلیک کنید و آن را بیشتر آزمایش کنید.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner یکی دیگر از ابزارهای قابل اعتماد برای یافتن ایده های کلمات کلیدی است ، اما تنها نقص آن این است که حجم دقیق جستجو را نشان نمی دهد. برای به دست آوردن حجم دقیق جستجو ، باید هزینه های خود را برای تبلیغات Google Ad صرف کنید.

مقاله مرتبط  چگونه آژانس استراتژی دیجیتال را درست انتخاب کنیم

برای یافتن کلمات کلیدی ، به Google Keyword Planner بروید و بر روی آن کلیک کنید کشف کلمات کلیدی جدید.

برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل

سپس ، موضوعی را که می خواهید برای آن کلمات کلیدی تولید کنید وارد کنید و روی آن کلیک کنید نتیجه بگیرید.

نتایج کلمات کلیدی جدید را کشف کنید

اکنون بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اصلی خود را پیدا خواهید کرد.

با کلیک بر روی ، می توانید جستجوی خود را گسترده تر کنید به علاوه (+) نمادی که در کنار آن قرار دارد جستجو را گسترده تر کنید متن این به شما کلمات کلیدی فیلتر شده بیشتری می دهد.

چگونه تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهیم

کلمات کلیدی در همه جا

وقتی نوبت به قابلیت دسترسی می رسد ، کلمات کلیدی در همه جا ممکن است بهترین ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی در بازار باشد.

چرا؟

زیرا از طریق برنامه افزودنی Chrome حجم جستجو و ایده های کلمات کلیدی را از هرجای وب به شما نشان می دهد.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پسوند Chrome آن را نصب کنید و دفعه دیگر که به سایتی مانند Google ، YouTube ، Bing یا حتی آمازون مراجعه می کنید ، هر بار که جستجو می کنید لیستی از ایده های کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد.

کلمات کلیدی در همه جا کلمات کلیدی مرتبط

برای نصب این افزونه ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آدرس کلمات کلیدی در همه جای فروشگاه وب Chrome و کلیک کنید به Chrome اضافه کنید.

کلمات کلیدی در همه جا پسوند chrome

یک جعبه محاوره ای ظاهر می شود که باید روی آن کلیک کنید افزونه را اضافه کنید دکمه. پس از انجام این کار ، نصب افزونه چند ثانیه طول می کشد. پس از نصب ، می توانید با مراجعه به Google و جستجوی سریع ، آن را عملی ببینید.

مرحله 3: چگونه بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنیم

اکنون که می دانید چگونه هزاران ایده کلمه کلیدی تولید کنید ، وقت آن است که آن کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید آیا ارزش آن را دارند که وقت خود را صرف کنید. زیرا اگر یک کلمه کلیدی برای رتبه بندی بسیار رقابتی باشد ، نمی توانید از صفحه سوم Google عبور کنید و به عنوان یک وبلاگ نویس ، شما چنین چیزی را نمی خواهید.

و نمی توانید همزمان روی همه کلمات کلیدی لیست خود تمرکز کنید. شما باید اولویت بندی کرده و بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بهترین نتیجه را داشته باشد.

شما باید هر کلمه کلیدی را بر اساس فاکتورهای مختلف اندازه کنید. سپس ، بهترین کلمات کلیدی را برای وبلاگ خود انتخاب کنید و در این بخش ، دقیقاً همان چیزی است که ما به شما نشان می دهیم چطور انجام دهید.

هدف جستجوی کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل هدف جستجو از کلمه کلیدی به درک دقیق آنچه جستجوگران به دنبال آن هستند کمک می کند. هنگامی که هدف را دانستید ، می توانید به راحتی به پرسش جستجوگر پاسخ دهید و هدف جستجوی او را برآورده کنید.

4 نوع درخواست جستجو برای هدف وجود دارد:

  1. س quالات اطلاعاتی: جستجوگر به اطلاعاتی مانند ارتفاع کوه اورست نیاز دارد.
  2. سeriesالات ناوبری: جستجوگر به دنبال یافتن مکانی در اینترنت مانند توییتر یا صفحه اصلی NHL است.
  3. س quالات معاملاتی: جستجوگر می خواهد کاری مانند خرید بلیط هواپیما یا بارگیری آهنگ انجام دهد.
  4. تحقیقات تجاری: جستجوگر برای محصول یا خدمات خاصی در بازار است اما هنوز تصمیم نگرفته است که بهترین راه حل برای آنها چیست.

درک هدف جستجوی کاربر به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید و محتوای مربوطه را در اختیار خوانندگان قرار دهید.

به عنوان مثال ، در مورد کلمه کلیدی “بهترین افزونه های وردپرس برای یک وبلاگ” فکر کنید. می توانید بگویید که جستجوگر می خواهد روی افزونه های خوب وردپرس تحقیق کند و به طور بالقوه آنها را خریداری کند.

بنابراین ، این فرصت خوبی برای نوشتن یک پست وبلاگ در لیست پلاگین های مورد علاقه وردپرس شما و اضافه کردن لینک های وابسته برای آنها است. از آنجا که هدف جستجو تحقیق تجاری است ، خوانندگانی که برای این اصطلاح جستجو می کنند ، پست وبلاگ شما را مفید می دانند.

از طرف دیگر ، اگر در پستی از کلمه کلیدی “بهترین افزونه های وردپرس برای یک وبلاگ” استفاده می کنید که به افراد مبتدی نحوه راه اندازی وبلاگ را نشان می دهد ، با هدف جستجوی آنها مطابقت ندارد – آنها حتی هنوز وبلاگ ندارند بنابراین آماده خرید پلاگین نیستید.

گوگل می خواهد صفحاتی را که نه تنها با عبارت جستجو مناسب هستند بلکه با هدف جستجو رتبه بندی کند ، بنابراین هنگام انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی و ایجاد محتوا ، این نکته را در نظر داشته باشید.

حجم جستجوی کلمات کلیدی

حجم جستجوی کلمات کلیدی به تعداد دفعات جستجوی کلمات کلیدی در طول سال گفته می شود. تقریباً هر ابزار SEO که در این راهنما بحث کرده ایم ، میزان جستجوی کلمات کلیدی را نشان می دهد.

چرا این یک عامل مهم است؟ کاملاً ساده است ، هرچه افراد بیشتر کلمه کلیدی را جستجو کنند ، می توانید از آن بازدید بیشتری داشته باشید.

با استفاده از ابزار جستجوگر کلمات کلیدی Ahrefs می توانید حجم جستجوی کلمات کلیدی را پیدا کنید. به Ahrefs بروید و سپس روی آن کلیک کنید کلید واژه Explorer زبانه سپس ، کلید واژه ای را که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید وارد کنید ، این مقدار جستجو همراه با سایر داده ها را به شما نشان می دهد.

ahrefs حجم کلمات کلیدی

اگر SEMRush را ترجیح می دهید ، بر روی کلیک کنید نمای کلی کلمات کلیدی و سپس کلمه کلیدی خود را وارد کنید. سپس حجم جستجوی کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد.

حجم کلمات کلیدی semrush

توجه داشته باشید که حجم جستجوی کلمات کلیدی ممکن است از ابزاری به ابزار دیگر متفاوت باشد. به این دلیل که هر ابزاری این معیارها را متفاوت محاسبه می کند.

روند کلمات کلیدی

قبل از نهایی کردن کلمات کلیدی خود ، باید ببینید که آیا این کلمات کلیدی روند دارند یا خیر.

بهترین روش برای تجزیه و تحلیل روند کلمات کلیدی از طریق است Google Trends.

چرا تجزیه و تحلیل روند کلمات کلیدی مهم است؟ زیرا برخی از کلمات کلیدی فصلی هستند.

به عنوان مثال ، هر کلمه کلیدی مرتبط با تخفیف های جمعه سیاه روند بالایی دارد هر سال یک بار در ماه نوامبر اما در روزهای دیگر 0 جستجو دارد.

روندهای گوگل کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل می کنند

هدف قرار دادن چنین کلمات کلیدی می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد ، اما فقط زمانی که این کلمات کلیدی روند داشته باشند. اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، بهتر است روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که در تمام طول سال بازدید می کنند.

پتانسیل ترافیک

حجم جستجوی کلمات کلیدی و روند کلمات کلیدی فقط بخشی از داستان را به شما ارائه می دهد. برای به دست آوردن برآورد کامل میزان ترافیکی که از صفحه اول رتبه بندی Google دریافت خواهید کرد ، باید پتانسیل ترافیک کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید.

بهترین راه برای تجزیه و تحلیل پتانسیل ترافیک ، دیدن CTR ارگانیک (نرخ کلیک) است. CTR ارگانیک معیاری است که به ما می گوید چند بار جستجوگر پس از جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر ، روی نتایج جستجو کلیک می کند.

به عنوان مثال ، کلمه کلیدی “زمان در برلین” حجم جستجو 32000 در ماه است. آنچه در هنگام جستجوی کلمه کلیدی در Google به دست می آورید:

حجم جستجوی گوگل و پتانسیل ترافیک

همانطور که مشاهده می کنید ، Google در بالا به سeryال پاسخ می دهد. به عنوان کسی که فقط می خواست از زمان حضور در برلین مطلع شود ، روی هیچ نتیجه جستجو کلیک نمی کنم و پنجره را نمی بندم. حتی اگر در صفحه اول این سeryال رتبه بندی می شدید ، بدون هیچ ترافیکی بازدید می کنید. نیازی به گفتن نیست که سرمایه گذاری در چنین کلمات کلیدی اتلاف وقت بزرگی خواهد بود.

بنابراین ، چگونه پتانسیل ترافیک یک کلمه کلیدی را تحلیل می کنید؟

به Ahrefs ’Keyword Explorer بروید و کلمه کلیدی خود را جستجو کنید. همانطور که در زیر نشان داده شده است ، با تخمین CTR آلی ، پتانسیل ترافیک را نشان می دهد:

ارگانیک کلیک کنید از طریق نرخ ahrefs

اگر CTR بالاتر از 50٪ باشد ، ارزش آن را دارد که برای آن رتبه بندی کنید.

مقاله مرتبط  چگونه Pinterest Story Pins می تواند بازاریابی شما را بهبود ببخشد

مشکل کلمه کلیدی

برای کسی که به تازگی وبلاگ راه اندازی کرده است ، رتبه بندی برای کلمات کلیدی با دشواری بالا غیر ممکن است. برای رتبه بندی برای این کلمات کلیدی ، باید تعداد زیادی بک لینک دریافت کرده و مرجع سایت را بسازید.

ما توصیه می کنیم ابتدا کلمات کلیدی را با دشواری کلمات کلیدی پایین هدف قرار دهید ، سپس با افزایش اقتدار ، می توانید کلمات کلیدی رقابتی تری را هدف قرار دهید. تمرکز بر روی کلمات کلیدی دم طولانی که رتبه بندی آنها نسبتاً آسان تر است.

کلمات کلیدی دم بلند از 4 کلمه یا بیشتر تشکیل شده اند و بسیار خاص هستند. اصطلاحاتی مانند “تم های وردپرس برای طراحان مد” یک نمونه عالی از کلمه کلیدی دم بلند است.

برای تجزیه و تحلیل دشواری کلمات کلیدی می توانید از هر ابزار تحقیق کلمات کلیدی که می خواهید استفاده کنید.

Ahrefs و SEMRush هر دو دشواری کلمه کلیدی را بر اساس معیارهای خاص خود محاسبه می کنند تا امتیاز ممکن است متفاوت باشد. اما اگر رتبه بندی کلمه کلیدی دشوار باشد یا نه هنوز به شما ایده می دهد.

دشواری کلمه کلیدی

با بررسی صلاحیت سایت های رتبه بندی شده در صفحه اول برای کلمه کلیدی خود ، می توانید مشکل کلمه کلیدی را نیز بررسی کنید. یک کلمه کلیدی در Google جستجو کنید و سپس نتایج جستجو را در صفحه اول جستجو کنید.

اگر سایت هایی با اقتدار بالا مانند م Instituteسسه بازاریابی محتوا یا OptinMonster، شاید بهتر باشد آن کلمه کلیدی را از لیست خود خارج کنید. شاید رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی غیرممکن باشد ، اما زمان و تلاش زیادی می برد. و برای شخصی که تازه کار خود را شروع می کند ، باید تلاش خود را بر روی کلمات کلیدی بگذارید که به راحتی قابل رتبه بندی هستند.

هزینه برای هر کلیک (CPC)

CPC چیزی است که بسیاری از مردم از آن چشم پوشی می کنند زیرا ارتباط مستقیمی با کمپین های تبلیغاتی PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) دارد. اما آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است که به پاسخ دادن به یک سوال اساسی کمک می کند. آیا مردم برای چنین کلمات کلیدی هزینه می کنند؟

CPC بالا به این معنی است که کلمه کلیدی هدف تجاری دارد. اگر یک کلمه کلیدی حجم جستجوی زیادی نداشته باشد اما CPC بالایی داشته باشد ، باز هم ارزش آن را دارد که هدف آن فروش باشد. اگر فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید این معیار می تواند بسیار مفید باشد.

برای بررسی CPC یک کلمه کلیدی ، به Ahref’s بروید کلید واژه Explorer و کلمه کلیدی خود را جستجو کنید. CPC را در کنار جعبه دشواری کلمه کلیدی خواهید یافت.

کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل هزینه هر کلیک

برای SEMRush ، کلمه کلیدی خود را در بخش جستجو کنید نمای کلی کلمات کلیدی بخش ، و CPC را در زیر حجم کلمه کلیدی پیدا خواهید کرد.

هزینه هر کلیک semrush

استراتژی های پاداش برای تحقیقات کلمات کلیدی

تاکنون ما در مورد چگونگی انجام تحقیقات کلمات کلیدی با استفاده از روش های مختلف بحث کرده ایم و شما باید تعداد زیادی کلمه کلیدی برای کار داشته باشید.

اما ، ما هنوز کار ما تمام نشده است!

در این بخش برخی از نکات و استراتژی های پاداش برای کمک به شما در بازی تحقیق کلمات کلیدی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

با کنسول جستجوی Google فرصتهای جدید کلمات کلیدی را پیدا کنید

برای یک وبلاگ یا وب سایتی که مدتی است در حال فعالیت است ، کنسول جستجوی گوگل (GSC) می تواند معدن طلای ایده های کلمات کلیدی باشد.

اگر برای راه اندازی GSC به کمک نیاز دارید ، می توانید راهنمای WPBeginner را در اینجا بخوانید نحوه افزودن کنسول جستجوی Google به وب سایت خود.

برای یافتن کلمات کلیدی از حساب GSC خود ، ابتدا باید وارد سیستم شوید و به آدرس آن مراجعه کنید گزارش عملکرد. سپس ، بر روی کلیک کنید نتایج جستجو. این کلمات کلیدی را نشان می دهد که بیشترین بازدید را برای وب سایت شما به همراه دارد.

بهبود کلمات کلیدی google search console

مرتب سازی بر اساس این کلمات کلیدی برداشت ها، این به شما لیستی از کلمات کلیدی را نشان می دهد که تحت تأثیر بسیاری قرار می گیرند اما تعداد زیادی کلیک دریافت نمی کنند.

نمایش های کنسول جستجوی گوگل

محتوای خود را بهینه کنید یا مقاله جدیدی ایجاد کنید که شامل این کلمات کلیدی باشد. این به بهبود موقعیت های شما در رتبه بندی گوگل و ایجاد ترافیک بیشتر کمک می کند. Google قبلاً وب سایت شما را برای این کلمات کلیدی مناسب می داند ، شما می توانید با حداقل تلاش برای این شرایط رتبه بندی کنید.

رتبه بندی سریع با کلمه کلیدی Golden Ratio (KGR)

این روش کمتر شناخته شده برای وبلاگ نویسان جدیدی که برای داشتن انگیزه نیاز به مراجعه سریع دارند ، ایده آل است. این روش به شما کمک می کند کلمات کلیدی را در اینترنت پیدا نکنید. با استفاده از این روش می توانید ظرف چند روز در صفحه اول رتبه بندی شوید.

برای اینکه این کار انجام شود ، ابتدا باید بدانید که چگونه KGR ، نسبت طلایی کلمه کلیدی را محاسبه کنید.

تعداد نتایج Google با عبارت دقیق موجود در عنوان به تعداد حجم جستجوی ماهانه تقسیم می شود ، جایی که حجم جستجو کمتر از 250 است.

اگر این نسبت از 0.25 کمتر باشد ، شانس خوبی برای رتبه بندی در صفحه اول Google خواهید داشت.

اول ، شما باید یک کلمه کلیدی مرتبط پیدا کنید ، احتمالاً قبلاً لیستی از کلمات کلیدی را در اختیار دارید تا مشکلی ایجاد نکند.

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید فیلتر کردن کلمات کلیدی است که حجم جستجوی آنها کمتر از 250 است. پس از این کار ، با استفاده از اپراتور جستجو “allintitle” در Google جستجو کنید. مثلا، “Allintitle: بهترین دوربین فیلمبرداری برای وبلاگ نویسی”

Allintitle یک اپراتور جستجو است که عبارت دقیق را در عنوان پست نشان می دهد. توجه داشته باشید که نباید هیچ فاصله ای بین این فاصله وجود داشته باشد همه چیز و عبارت جستجو

چگونه تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهیم

همانطور که می بینید فقط 27 نتیجه در Google وجود دارد. اکنون می توانیم این را به فرمول وصل کنیم.

KGR = 27/190 = 0.142

این نسبت کمتر از 0.25 است ، به این معنی که ما اصطلاح مطابق با KGR داریم.

اکنون تنها کاری که شما باید انجام دهید استفاده از این عبارت دقیق در عنوان است و به شما کمک می کند در کمترین زمان در Google قرار بگیرید. سعی کنید و نتایج را در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

برای ردیابی کلمات کلیدی خود از MonsterInsights استفاده کنید

شما تلاش زیادی کرده اید تا لیستی از کلمات کلیدی وبلاگ خود را تهیه کنید. آیا اگر بگویید کدام کلمه کلیدی بیشترین میزان بازدید را دارد ، عالی نخواهد بود؟ این قطعاً خواهد بود ، و با MonsterInsights.

با کمک MonsterInsights ، قادر خواهید بود تا عملکرد سایت خود را در موتورهای جستجو درک کنید. همچنین می توانید با مقایسه کلمات کلیدی واقعی که برای آنها رتبه بندی کرده اید با کلمات کلیدی مورد نظر خود بررسی کنید که آیا تلاش های شما در زمینه جستجوگرها خوب است.

گزارش monsterinsights

اگر کلمات کلیدی برتر شما همان کلمات کلیدی هدفمند شما هستند ، این نشان دهنده خوبی است که تلاش های شما در جهت جستجوگرها به درستی پیش می رود. اگر آنها مطابقت ندارند ، پس می توانید یاد بگیرید که چه مشکلی پیش آمده است اگرچه MonsterInsights. برای اطمینان از بهینه سازی کامل وبلاگ خود در وبلاگ می توانید تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر ، می توانید راهنمای آنها را در اینجا ببینید چگونه می توان کلمات کلیدی را از طریق MonsterInsights ردیابی کرد.

ما واقعاً امیدواریم که راهنمای ما در مورد چگونگی انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی مفید واقع شده باشید. ما برای ایجاد یک استراتژی کلمه کلیدی برنده برای وبلاگ شما ، همه آنچه شما باید بدانید را پوشش دادیم.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی می تواند کاری بسیار زمانبر باشد اما در صورت انجام صحیح در طولانی مدت می تواند نتیجه بسیار خوبی داشته باشد.

ما دوست داریم در توضیحات زیر از شما بشنویم. به ما بگویید چه چیزی برای شما مفید بود و آیا شما روش کلمه کلیدی Golden Ratio را امتحان می کنید؟

اگر از این پست لذت بردید ، لیست بهترین ابزارهای جستجوگرها را بررسی کنید.

و فراموش نکن برای خبرنامه ایمیل ما ثبت نام کنید برای راهنمایی مفیدتر وبلاگ نویسی!