آموزش سئو

چگونه آژانس تجزیه و تحلیل مناسب را انتخاب کنیم

اکتبر 4, 2020

در دنیای مدرن و پیشرفته دیجیتالی ما ، داده ها و اطلاعات پایه و اساس کلیه فعالیت های ما هستند.

اما آیا می خواهید داده های خود را برای شما مناسب سازید یا این چیزی است که هنوز از آن استفاده کامل نمی کنید؟

برای بسیاری از صاحبان مشاغل و بازاریابان ، تجزیه و تحلیل و استقرار داده ها می تواند یک چشم انداز ترسناک باشد.

به همین دلیل ، آژانس های تحلیلی ظهور کرده اند که هدف آنها کمک به مشاغل برای استفاده بهتر از داده های خود برای تصمیم گیری بهتر و بهبود نتایج است.

اگر به فکر استخدام یک آژانس تحلیلی هستید ، در اینجا همه آنچه باید بدانید وجود دارد.

اهداف و نتایج مورد نظر خود را بشناسید

مانند کار با هر شریک آژانس ، ابتدا باید شرایط و اهداف فعلی خود را در نظر بگیرید.

دلیل این امر این است که هر آژانس تحلیلی به یک شکل ساخته نشده است.

برخی از آژانس ها در مراحل مختلف بلوغ با صنایع یا شرکت های خاصی کار می کنند.

آژانس های دیگر در زمینه های خاصی از تجزیه و تحلیل مانند بازاریابی در مقابل عملیات تخصص دارند.

همچنین در نحوه اجرای آنها تفاوت وجود دارد. به عنوان مثال ، یک آژانس ممکن است به شدت به فناوری اعتماد کند تا بینش خود را تقویت کند. در حالی که دیگری ممکن است بیشتر به سالها تجربه و شهود انسانی خود اعتماد کند.

وقتی به اهداف خود می اندیشید ، این جنبه ها را در نظر بگیرید:

  • داده های موجود شما – به دارایی های داده ای که در حال حاضر در حال ساخت آن هستید فکر کنید. این می تواند مواردی مانند کانال های بازاریابی (جستجو ، PPC ، محتوا) ، عملیات یا داده های محصول را شامل شود.
  • نقش داده ها در تجارت شما – در مرحله بعدی ، باید درباره نقشی که داده ها در تجارت شما بازی می کنند ، فکر کنید. به عنوان مثال ، آیا برای پیش بینی و مدیریت موجودی خود نیاز به استفاده از داده ها دارید؟ یا شاید لازم باشد از داده ها برای مقیاس گذاری کانال بازاریابی موجود استفاده کنید.
  • بودجه ی تو – طبیعتاً بسته به اینکه در کدام آژانس کار می کنید هزینه خدمات متفاوتی وجود دارد. بسته به آنچه می خواهید بدست آورید ، باید فکر کنید که چه مقدار بودجه می توانید به یک سرویس تجزیه و تحلیل اختصاص دهید.
  • اولویت های تجاری – در نهایت ، شما باید در مورد آنچه که در حال حاضر برای کسب و کار شما اولویت است ، فکر کنید. اینجا جایی است که شما باید بیشتر وقت خود را به تفکر اختصاص دهید و ببینید که چگونه داده ها و تجزیه و تحلیل ها با اولویت اصلی شما همگام سازی می شوند. شاید برای کاهش هزینه ها لازم باشد فرایندهای خود را بهینه کنید. یا شاید شما باید با استفاده از داده های مشتری ، بخشهای جدید بازار را کشف کنید.

قبل از عجله در استخدام یک آژانس تجزیه و تحلیل ، وقت بگذارید و حسابرسی کاملی از مکان امروز و مکانی که می خواهید باشید انجام دهید ، در حالی که آگاه هستید که چگونه استفاده از داده ها می تواند به شما در رسیدن به آنجا کمک کند.

6 ویژگی که یک آژانس عالی تجزیه و تحلیل را ایجاد می کند

اگر خودتان اطلاعات زیادی درباره تجزیه و تحلیل ندارید ، انتخاب آژانس تحلیلی مناسب می تواند مشکل باشد.

علاوه بر شریکی که می تواند تمام مبانی فنی تجزیه و تحلیل را فراهم کند ، شما به شخصی احتیاج دارید که شما را راهنمایی کند و به شما کمک کند تا از اطلاعات خود مطلع شوید.

و در حالت ایده آل ، شریکی که می تواند به شما کمک کند تا اجرای استراتژی جدید شما را با آگاهی از داده ها به ویژه در مورد جنبه بازاریابی ، به عهده بگیرد.

هنگام ارزیابی یک آژانس تحلیلی ، اطمینان حاصل کنید که این خصوصیات را بررسی می کنید.

رهبری اندیشه

رهبری اندیشه ، عزت و اقتدار شرکت را در یک صنعت خاص توصیف می کند.

این موقعیت معمولاً توسط آن شرکت تولید محتوا می شود که آموزش می دهد ، مشکلات صنعت را حل می کند و تخصص برتر را نشان می دهد.

نگاهی به نوع محتوایی که یک آژانس تحلیلی داده شده تولید می کند.

آیا آنها حتی اصلاً محتوا ایجاد می کنند؟

آیا محتوا بصیرت و به صورت واضح و روشن است (این امر همچنین بر چگونگی ارتباط آنها با شما تأثیر می گذارد)؟

یک آژانس تجزیه و تحلیل که محتوای خوب رهبری فکر را تولید می کند ، همچنین نشان می دهد که آیا این شرکت در آخرین روندهای مورد نیاز در زمینه های با رشد سریع قرار دارد یا خیر.

فناوری قدرتمند

شریک آژانس تجزیه و تحلیل شما باید فن آوری های مناسبی را ایجاد کند که بتواند به شما کمک کند تا داده های خود را جمع آوری کنید.

مقاله مرتبط  خدمات مشاوره ای Adwords

بسته به سیستم عامل هایی که استفاده می کنید ، فناوری آنها باید بتواند با منابع داده شما مانند Google Analytics یا Shopify ادغام شود.

آنها همچنین باید از بستری برخوردار باشند که به شما امکان می دهد این داده ها را به روشی مشاهده کنید که تجربه کاربری بصری را فراهم می کند – مانند توانایی تجسم داده ها با نمودارها یا بارگیری آسان گزارش ها.

در یک حالت ایده آل ، آژانس تجزیه و تحلیل شما دارای فناوری پیشرفته تری مانند الگوریتم های یادگیری ماشین است که می تواند داده ها را برای تجزیه و تحلیل عمیق تر خرد و دستکاری کند.

یک تیم کاملاً گردآمد

Analytics در تقاطع بین جهان اعداد و دنیای کلمات قرار دارد.

اگر نتوانید این داده ها را به بینش و استراتژی عملی تبدیل کنید ، جمع آوری داده ها فایده ای ندارد.

به همین دلیل ، آژانس تحلیلی که با آن کار می کنید ، نیاز به مجموعه متنوعی از اعضای تیم دارد که هم تحلیلی هستند و هم خلاق.

این می تواند شامل اعضای تیم مانند دانشمندان داده ، روانشناسان و بازاریاب های دیجیتال باشد.

امتیازات ویژه آژانس های تحلیلی که بنیانگذاران قوی دارند ، زیرا بینش و اختیار بنیانگذار اغلب در فرهنگ شرکت ها نقش می بندد – بر نحوه تفکر و عملکرد آنها تأثیر می گذارد.

یک لیست مشتری جامد

گاهی اوقات ، می توانید ارزش یک شرکت را به سادگی با بررسی اینکه در گذشته با چه کسانی کار کرده اند ، بسنجید.

اگر آژانس تجزیه و تحلیل مورد نظر شما سابقه چشمگیری در کار با نام های بزرگی مانند Google یا Intuit دارد ، این احتمال وجود دارد که آنها اطلاعات خود را بدانند.

یک نکته مهم: حتی اگر آژانس با نام های تجاری چشمگیری کار کرده باشد ، به این معنی نیست که آنها لزوما مناسب شما خواهند بود.

برای شروع شاید حتی توانایی پرداخت هزینه های آنها را نداشته باشید. و حتی اگر می توانید ، آنها ممکن است برای کار با مشتریان بزرگتر یا مشتریانی با نیازهای مختلف بهینه تر شوند.

بنابراین به ارتباط لیست مشتری آنها در رابطه با شرایط خاص خود نیز توجه کنید.

پاک کردن ارتباطات

اگر با یک آژانس تحلیلی کار می کنید ، شریکی می خواهید که بتواند داستان پشت داده های شما را برای شما شرح دهد.

اولین راهی که آنها برای انجام این کار نیاز دارند از طریق فن آوری است که به شما امکان می دهد داده های خود را از طریق نمودارها ، نمودارها و سایر روش های معنی دار تجسم کنید.

راه دوم برای انجام این کار این است که چگونه آنها بینش عملی را از طریق داستان سرایی و ایده آل سازی ایجاد می کنند.

به یاد داشته باشید که اگرچه داده ها عینی هستند ، اما تضمین نمی کند که تفسیر آنها نیز عینی باشد.

به همین دلیل ، شریک زندگی شما باید همیشه یک مورد محکم ، واضح و منطقی برای تجزیه و تحلیل خود داشته باشد. از این طریق می توانید بدانید که در حال تصمیم گیری آگاهانه هستید.

همگام سازی با تیم شما

کار با یک آژانس تحلیلی نیاز به همگام سازی هم بین فناوری و هم تیم های شما دارد.

تیم توسعه شما باید بتواند به راحتی با شرکای خود ادغام و تنظیم شود.

تیم بازاریابی شما باید به اندازه کافی اعتماد به نفس و آگاهی داشته باشد تا بتواند استراتژی های خود را بر اساس بینش هایی که شرکای شما ارائه می دهند ، سازگار کند.

برای کار موفقیت آمیز با یک آژانس تحلیلی ، هر دو تیم شما باید از یک طول موج یکسان باشند. مجموعه استراتژی ، انتظارات و مهارت ها باید به خوبی هماهنگ شوند تا بهترین نتیجه را بگیرند.

نحوه کار با آژانس تجزیه و تحلیل

هر آژانس تحلیلی که با آن کار می کنید روند کمی متفاوت خواهد داشت. با این حال ، به طور کلی ، یک ساختار غالب وجود دارد که از یک شرکت به شرکت دیگر یکسان خواهد بود.

برای دستیابی به نتیجه موفقیت آمیز هنگام کار با یک آژانس تحلیلی ، معمولاً باید این مراحل را طی کنید.

1) اهداف خود را به اشتراک بگذارید – شریک آژانس شما باید درک کاملی از اهداف شما از جمله خدمات ، جدول زمانی و نتایج داشته باشد. شما باید در ابتدای رابطه خود تا حد ممکن شفاف باشید تا اطمینان حاصل کنید که انتظارات مناسب هر دو را پیش رو دارید. به عنوان مثال ، اگر در اجرای بازاریابی واقعاً به کمک احتیاج دارید اما با یک آژانس متمرکز در فناوری همکاری کرده اید ، بعداً احتمالاً مشکلی وجود خواهد داشت.

2) مدیریت انتظارات – همچنین مهم است که انتظارات واضح را در مورد آنچه در اوایل ممکن است انجام دهید. برخی از آژانس ها خدمات اضافی متنوعی مانند کمک به استراتژی یا تجزیه و تحلیل تولید شده توسط ماشین را ارائه می دهند. دیگران ممکن است فقط یک داشبورد ساده ارائه دهند. همچنین درک نقش تجزیه و تحلیل به طور کلی و موارد استفاده و محدودیت آن نیز مهم است.

مقاله مرتبط  30 درس پس از 30 میلیون بازدید کننده SEO

3) نقشه دارایی های خود را بزنید – دارایی های داده شما نمایانگر روش های موجود برای جمع آوری و ذخیره اطلاعات در سراسر کسب و کار شما است. شما باید کلیه دارایی های موجود خود مانند کانال های بازاریابی (Google Analytics و غیره) ، عملیات (مدیریت موجودی و غیره) و فناوری را ترسیم کنید. سپس این موارد توسط آژانس تجزیه و تحلیل شما برای ادغام و تجزیه و تحلیل استفاده می شوند.

4) ادغام – با در دست داشتن دارایی های خود ، باید آنها را با شریک تجزیه و تحلیل خود ادغام کنید. در بهترین حالت ، شریک زندگی شما بستر ویژه خود را خواهد داشت و با تیم توسعه دهنده شما برای اتصال دارایی های داده شما کار خواهد کرد. اگر در حال کار با آژانس کوچکتری هستید ، ممکن است آنها تصمیم بگیرند که مستقیماً به داده های شما دسترسی پیدا کنند ، در این صورت شما باید اعتبار ورود به سیستم نرم افزاری را که استفاده می کنید به آنها ارائه دهید.

5) گزارش – پس از اتصال همه چیز ، آژانس تجزیه و تحلیل شما شروع به بررسی ممیزی دارایی های داده موجود شما می کند. اگر آنها یک سیستم عامل داشته باشند ، شما می توانید به همه داده های خود در یک مکان دسترسی داشته و مشاهده کنید. بهترین نمایندگی ها به شما امکان می دهند از طریق نمودارها ، نمودارها و گزارش ها ، داده های خود را به روشی کاربرپسند مشاهده و دستکاری کنید. آنها همچنین ممکن است از فناوری یادگیری ماشینی برخوردار باشند که داده های شما را بدون هیچ گونه ورودی انسانی معنی می بخشد.

6) تجزیه و تحلیل – با استفاده از فناوری ، چشم انسان یا ترکیبی از هر دو ، آژانس تحلیلی به شما کمک می کند تا با گفتن داستان پشت اعداد ، اطلاعات خود را درک کنید. سپس آنها باید به شما کمک کنند بینش عملی را ایجاد کنید که استراتژی شما را برای پیشرفت آگاه می کند.

7) استراتژی – با تجزیه و تحلیل کامل داده های موجود ، بسته به بینش تولید شده ، باید استراتژی خود را به روز کنید. به عنوان مثال ، شما ممکن است انتخاب کنید که یک کانال فروش خاص را دو برابر کنید و یا متوجه شوید که باید یک گلوگاه را در عملکرد خود بردارید.

8) اعدام – برخی از آژانس های تجزیه و تحلیل خدماتی فراتر از تجزیه و تحلیل ارائه می دهند ، مانند اجرای بازاریابی. داده های شما ممکن است بیانگر این باشد که شما با استراتژی جدید یا استراتژی جدید خود از سرمایه انسانی لازم برای تولید نتیجه برخوردار نیستید. در اینجا ، شریک نمایندگی شما ممکن است بتواند با به دست گرفتن سلطنت های هر کجا که کوتاه بیایید ، کمک کند.

9) نظارت – به طور مداوم ، شریک آژانس شما با شما کار خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که داده ها ، استراتژی و اجرای شما همگام سازی شده است. شما باید حداقل یک بار در ماه با آنها جلسات تجزیه و تحلیل و استراتژی داشته باشید ، اما همچنین می توانید به داده های خود و هر گونه اطلاعات رایانه ای در صورت تقاضای رایانه دسترسی داشته باشید.

چگونه آژانس تجزیه و تحلیل مناسب را برای خود پیدا کنیم

یافتن آژانس تحلیلی مناسب مستلزم این است که موارد خاصی را جستجو کرده و آنها را بررسی کنید. ما در مورد برخی از ویژگی ها صحبت کرده ایم که باید در اینجا به آنها توجه کنیم و اینکه چه چیزی هنگام کار با یک شریک تجزیه و تحلیل انتظار می رود.

در اینجا خلاصه ای سریع از مواردی است که می توانید هنگام پیدا کردن بهترین آژانس تحلیلی جستجو کنید (اینجا را لینک کنید):

مشخصات:

  1. بازاریابان پشته کامل – هنگام تجزیه و تحلیل داده های بازاریابی ، اگر آژانس تحلیلی شما خود بازاریاب باشند ، به شما کمک زیادی می کند. به این ترتیب ، آنها می توانند کمک کنند تا داده های شما به استراتژی هایی تبدیل شوند که در واقع نتیجه می گیرند.
  2. فناوری قوی – یک بستر تحلیلی حداقل کاری است که شریک آژانس شما باید داشته باشد. اگر آنها الگوریتم های یادگیری ماشین و پردازش اطلاعات داشته باشند ، حتی بهتر.
  3. یک تیم تمام ستاره – آژانس تحلیلی شما باید مجموعه ای متنوع از اعضای تیم داشته باشد که هم اعداد و هم روانشناسی بازاریابی را درک کنند. تیم بنیانگذار قدرتمندی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
  4. لیست مشتری قوی – آژانس هایی که با مارک های بزرگ همکاری کرده اند همیشه نشانه خوبی هستند. اما هنگام پرس و جو ، سعی کنید بفهمید که آیا آنها از نظر اندازه و صنعت با مارک های مشابه شما کار کرده اند.
  5. یک سبک ارتباطی عالی – معنی سازی داده ها یک چیز است ، اما توضیح آنها به روشی روشن و مختصر چیز دیگری است. یک آژانس تحلیلی که می تواند به روشی معنادار قصه گویی کند ، به شما کمک می کند داده های خود را استفاده کنید.
  6. آنها رویکردی جامع دارند – منابع بی شماری از داده ها وجود دارد که احتمالاً در حال جمع آوری آنها هستید. هرچه منابع داده بیشتری بتوانند ادغام و تجزیه و تحلیل کنند بهتر است.
مقاله مرتبط  راهنمای مخفی ویدئو و سئو

چه انتظار می رود:

  1. پردازش و ادغام – اولین کاری که شریک آژانس شما باید انجام دهد این است که شما را به سیستم عامل خود هدایت کند و در این زمینه با شما صحبت کند. این شامل مواردی مانند همگام سازی فناوری شما و مدیریت انتظارات از نظر نتایج است.
  2. حسابرسی دارایی ها – در مرحله بعدی ، آنها باید حسابرسی از دارایی های داده موجود شما را انجام دهند و بینش های عملی ارائه دهند که به استراتژی و سپس اجرا تبدیل شود.
  3. راه اندازی کانال های بازاریابی – اگر آژانس تجزیه و تحلیل شما خدمات فراتر از تجزیه و تحلیل را ارائه می دهد ، آنها برای اجرای استراتژی بازاریابی شما ، از جمله کانال هایی مانند SEO ، PPC و رسانه های اجتماعی ، با شما همکاری می کنند.
  4. مدیریت اطلاعات – به صورت مداوم ، از طریق شریک آژانس خود قادر خواهید بود به داده های خود دسترسی پیدا کرده و آنها را مشاهده کنید. شما قادر خواهید بود گزارشات را بارگیری کرده و داده های خود را تجسم کنید.
  5. بینش و نتایج عملی – وقتی می خواهیم داده های شما را به بینش ، استراتژی و اجرا تبدیل کنیم ، بهترین آژانس های تجزیه و تحلیل برجسته هستند. شما باید با آژانس خود کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که داده های شما نتایج تصمیم گیری و رانندگی را آگاه می کند.

3 آژانس تحلیلی برتر

صدها شرکت تحلیلی خوب وجود دارد که همه نوع نیاز را تأمین می کنند.

بعید به نظر می رسد که شما وقت کافی برای گذراندن و بررسی همه آنها را داشته باشید ، بنابراین ما بر اساس معیارهای مختلفی که در این مقاله بحث کردیم ، 3 آژانس تحلیلی برتر را فیلتر کرده ایم.

3 آژانس برتر ذکر شده در اینجا نقاط قوت و ضعف مختلفی دارند ، بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که مناسب ترین گزینه برای شما چیست.

1) NP Digital – بهترین مورد برای اجرای بازاریابی

اگر فکر می کنید که برای عملی کردن بینش داده های خود نیاز دارید ، پس باید با NP Digital کار کنید. این آژانس توسط نیل پاتل ، یکی از تأثیرگذارترین بازاریاب های دیجیتال در جهان تاسیس شد. و علاوه بر خدمات تحلیلی که ارائه می دهند ، همچنین می توانند در راه اندازی و اجرای استراتژی بازاریابی مبتنی بر نتایج به شما کمک کنند. آنها با نام های تجاری بزرگی از جمله شرکت هایی مانند Google و Intuit کار کرده اند.

2) Artefact – بهترین فناوری

شاید شما درصنعتی هستید که تعداد زیادی داده برای تجزیه و تحلیل دارید ، یا داده ها نقش مهمی در توانایی شما در رقابت در بازار دارند. در این حالت ، شما باید Artefact را در نظر بگیرید ، آژانسی که دارای فناوری پیشرفته ای است که از هوش مصنوعی استفاده می کند تا واقعاً از داده های شما بیشترین بهره را ببرد. آنها تیم قدرتمند و متنوعی دارند ، از دانشمندان علوم اجتماعی گرفته تا آمار شناسان ، و با شرکت هایی مانند Greenpeace و Carrefour همکاری کرده اند.

3) سختی – بهترین کار برای مشاغل کوچکتر

برای مشاغل کوچکتر که ممکن است توانایی پرداخت هزینه های بالای آژانس را نداشته باشند ، Adverity می تواند شرایط بهتری باشد. اگرچه Adverity بیش از یک شریک آژانس یک پلتفرم فناوری است ، شما قادر خواهید بود استراتژی تحلیل خود را با کسری از هزینه تقویت کنید. این پلتفرم به شما امکان می دهد منابع داده را از عملیات تا بازاریابی ادغام کنید. اشکال البته این است که شما بینش و اجرای انسانی را که آژانس های مشاوره ارائه می دهند ندارید. Adverity در حال حاضر دارای امتیاز 4.5 / 5 ستاره با بیش از 100 بررسی در وب سایت G2 است.

نتیجه

در این مرحله ، باید ایده خوبی درباره نحوه انتخاب آژانس تحلیلی داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که هر آنچه نوشته شده از دیدگاه ما است و ممکن است موارد دیگری وجود داشته باشد که باید هنگام ارزیابی آژانس در نظر بگیرید.

قبل از اینکه بالاخره ماشه را بکشید و قراردادی را امضا کنید ، مطمئن شوید که آژانس تحلیلی که می خواهید با آن کار کنید با شرکت های مشابه شما کار کرده است و آنها می توانند نتایج خوبی را نشان دهند.