آموزش سئو

چه چیزی میخواهید بدانید

می 12, 2020

در تاریخ 4 ماه مه ، گوگل شروع به به روزرسانی اساسی در الگوریتم خود کرد. آنها آن را به عنوان یک “بروزرسانی اصلی” می نامند زیرا این یک تغییر بزرگ در الگوریتم آنها است ، به این معنی که سایت های زیادی را تحت تأثیر قرار می دهد.

برای اینکه بتوانید از بروزرسانی چقدر بزرگ بگویید ، فقط به تصویر بالا نگاه کنید. از این است سنسور SEMrush، که نظارت بر حرکت نتایج در Google است.

نمودار روزانه Google را ردیابی می کند و وقتی روز را به رنگ سبز یا آبی نشان می دهد ، به این معنی است که حرکت زیادی در جریان نیست. اما وقتی همه چیز قرمز می شود ، به معنای عدم ثبات در رتبه بندی ها است.

حال سوال واقعی این است که چه اتفاقی برای ترافیک شما افتاد؟

اگر قبلاً اینگونه نبوده اید ، باید بروید و رتبه بندی های خود را بررسی کنید تا ببینید که آنها بالا رفته اند یا پایین. اگر رتبه بندی خود را ردیابی نمی کنید ، می توانید یک پروژه را در Ubersuggest به صورت رایگان تنظیم کنید و حداکثر 25 کلمه کلیدی را ردیابی کنید.

همچنین باید به حساب Google Analytics خود وارد شوید و بررسی کنید که چه اتفاقی برای ترافیک شما می افتد.

امیدوارم ترافیک شما بالا رفته باشد. اگر اینگونه نبوده ، وحشت نکنید. من اطلاعاتی دارم که به شما کمک می کند

بیایید ابتدا با عبور از صنایعی که بیشترین تأثیر را داشته اند شروع کنیم …

بنابراین چه صنایعی تحت تأثیر قرار گرفتند؟

در اینجا صنایعی که تحت تأثیر قرار گرفتند.

همانطور که مشاهده می کنید ، مسافرت ، املاک و مستغلات ، بهداشت ، حیوانات اهلی و حیوانات ، و مردم و جامعه بیشترین نوسانات را در رتبه بندی مشاهده کردند.

سایر صنایع نیز تحت تأثیر قرار گرفتند … مواردی که در پایین لیست قرار داشتند کمترین آسیب را وارد کردند ، مانند “اخبار”.

همچنین وجود دارد shakeup در نتایج SEO محلیاما این قبل از بروزرسانی اصلی آغاز شد.

یک تصور غلط بزرگ که من از افراد جدید در SEO شنیدم این است که اگر از قدرت دامنه یا امتیاز دامنه بالایی برخوردار باشید (اگر مطمئن نیستید که مال شما چیست ، به اینجا بروید و URL خود را وارد کنید) ، به طور مداوم ترافیک بیشتری کسب خواهید کرد. و تحت تأثیر به روزرسانی ها قرار نمی گیرد. این غلط است

برای ایده شما ، در اینجا چند سایت مشهور وجود دارد که رتبه بندی آنها را مطابق با شاخص ما در Ubersuggest پایین می آورد:

  • Spotify.com
  • Creditkarma.com
  • LinkedIn.com
  • Legoland.com
  • Nypost.com
  • Ny.gov
  • Burlington.com

مهمتر از همه ، ما برخی از روندها را در سایتهایی مشاهده کردیم که در مقابل سایتهایی که اینگونه نیستند تحت تأثیر قرار گرفتند.

مرتباً مطالب خود را به روز کنید

من ماهانه 4 مقاله را در این وبلاگ منتشر می کنم. خیلی زود هر سه شنبه مانند ساعت های کاری ، یک پست جدید منتشر می کنم.

اما آیا می دانید چند بار محتوای قدیمی خود را به روز می کنم؟

حدس بزن؟

از نظر فنی ، من محتوای خودم را به روز نمی کنم ، اما من 3 نفر را دارم که برای من کار می کنند و تمام کارهایی که انجام می دهم این است که از طریق پست های قدیمی وبلاگ بروم و آنها را به روز کنم.

در هر ماه مشخص ، تیم من حداقل 90 مقاله را به روز می کند. و وقتی می گویم به روز رسانی ، من در مورد فقط تنظیم یک جمله یا اضافه کردن تصویر صحبت نمی کنم. من در مورد اضافه کردن تعداد انگشت شماری از پاراگراف های جدید ، حذف اطلاعات بی ربط و حتی گاهی نوشتن مقاله های کامل صحبت می کنم.

مقاله مرتبط  12 فرم ثبت نام خبرنامه ایمیل نمونه هایی از این کار

آنها هر کاری که لازم باشد برای به روز نگه داشتن مقالات و با ارزش را برای خوانندگان انجام می دهند. درست مانند اینکه ویکی پدیا دائماً محتوای خود را به روز می کند.

یک آمار جالب برای شما وجود دارد: ما به طور یقین می دانیم 641 سایتی که پیگیری می کنیم روزانه محتوای قدیمی را به روز می کنند.

آیا می توانید حدس بزنید که بسیاری از آنها 10٪ یا بیشتر ترافیک جستجو را مشاهده کرده اند؟

فقط 38! این 5.92٪ است ، که بسیار کم است.

اما جالب است که 187 سایت شاهد افزایش 10٪ یا بیشتر در ترافیک جستجوی خود هستند.

نکته ای که باید توجه داشته باشید اینست که وقتی ما تخمین های ترافیک جستجوی ارگانیک را محاسبه می کنیم ، میانگین ماهانه یک کلمه کلیدی و همچنین نرخ کلیک را بر اساس رتبه بندی بررسی می کنیم. بنابراین تعطیلات مانند اول ماه مه، که برای بیشتر روزهای دنیا روز کار است ، نتایج را کم نکرد.

اکنون ، برای روشن شدن ، من درمورد تولید محتوای جدید به صورت روزانه یا حتی هفتگی صحبت نمی کنم. این سایت ها کاری را انجام می دهند که من در NeilPatel.com انجام می دهم … آنها مرتباً محتوای قدیمی خود را به روز می کنند.

مجدداً ، هیچ مشکلی درباره چگونگی به روزرسانی مطالب قدیمی خود به عنوان متناسب با هر مقاله وجود ندارد ، اما نکته اصلی این است که هر کاری را که لازم است انجام دهید تا آن را برای خوانندگان خود مرتبط نگه داشته و اطمینان حاصل کنید که بهتر از رقابت است.

اگر هنوز هم می خواهید راهنمایی در مورد به روزرسانی مطالب قدیمی داشته باشید ، این همان چیزی است که من به تیمم می گویم:

  1. اگر محتوا دیگر به یک خواننده ربطی ندارد ، صفحه را حذف کنید و 301 آن را به مناسب ترین URL در سایت هدایت کنید یا آن را به روز کنید تا به آن مرتبط شود.
  2. آیا روش هایی برای عملی تر و مفیدتر کردن مطالب وجود دارد؟ مانند اضافه کردن اینفوگرافیک ، دستورالعمل های گام به گام یا فیلم به مقاله ، این کار را مفیدتر می کند؟ اگر چنین است ، آنها را اضافه کنید.
  3. بررسی کنید که آیا لینک های مرده وجود دارد و آنها را برطرف می کنید. پیوندهای مرده یک تجربه کاربری ضعیف ایجاد می کنند.
  4. اگر مقاله یک مقاله ترجمه شده است (مخاطب جهانی زیادی دارم) ، اطمینان حاصل کنید که تصاویر و فیلم ها برای هر کسی که مطالب را با آن زبان بخواند معنا می یابد.
  5. به دنبال 5 اصطلاح اصلی برای هر مقاله و سپس آن شرایط Google باشید. صفحات رتبه بندی شده در 10 رتبه برتر واقعاً چه خوب هستند که ما نیستیم؟
  6. آیا می توانید مقاله را ساده تر کنید؟ کرک را برداشته و از استفاده از کلمات پیچیده ای که تعداد کمی از افراد قادر به درک آن هستند خودداری کنید.
  7. آیا مقاله در مورد یک سال یا یک بازه زمانی خاص بحث می کند؟ در صورت امکان ، با اجتناب از استفاده از تاریخ ها یا بازه های زمانی خاص ، مقاله را همیشه سبز کنید.
  8. اگر مقاله یک مشکل خاص را که افراد با آن روبرو هستند ، پوشش می دهد ، حتماً قبل از بروزرسانی مقاله ابتدا به Quora نگاه کنید. به دنبال پاسخ های رایج در Quora باشید زیرا این احساس را به شما می دهد که مردم به طور ایده آل به دنبال چه چیزی هستند.
  9. آیا این مقاله تکراری است؟ نه از منظر متن ، بلکه دقیقاً همان مفهوم مقاله دیگری را در سایت خود پوشش می دهید. اگر چنین است ، ادغام آنها را در نظر بگیرید و 301 یک URL را به دیگری هدایت کنید.
مقاله مرتبط  9 مرحله برای ایجاد صفحه فرود که ذهن شما را می خواند

محتوای نازک خود را برطرف کنید

این یک آمار جالب دیگر برای شماست. به طور متوسط ​​، Ubersuggest در هر دقیقه 71 وب سایت را مرور می کند. و هنگامی که منظورم خزیدن است ، کاربران برای بررسی خطاهای سئو ، URL ها را وارد می کنند.

یکی از خطایی که سیستم ما به آن نگاه می کند ، محتوای نازک (صفحات با تعداد کم کلمات) است.

به طور متوسط ​​، 46٪ وب سایتهایی که تحلیل می کنیم حداقل یک صفحه دارند که از نظر محتوا نازک است. آیا می توانید حدس بزنید که بسیاری از آن سایتها تحت تأثیر آخرین بروزرسانی الگوریتم قرار گرفته اند؟

ما در مورد همه URL ها به اندازه کافی اطلاعات نداریم زیرا اکثر آن سایت ها ترافیکی در مورد جستجوی خیلی ناچیز دارند زیرا این سایت ها جدید هستند یا SEO زیادی انجام نداده اند.

اما وقتی به 400 سایت اخیر در سیستم خود نگاه می کنیم که با هشدارهای نازک برای صفحات به غیر از صفحه تماس آنها ، در مورد صفحه یا صفحه اصلی پرچم گذاری شده اند و حداقل ماهانه 1000 بازدید کننده از گوگل داشتند ، شاهد تغییر گسترده ای بودند. در رتبه بندی

127 مورد از سایت ها حداقل 10٪ در ترافیک جستجو کاهش یافته اند در حالی که 41 نفر شاهد افزایش 10٪ در ترافیک جستجو هستند.

سایتهایی که دارای محتوای نازک هستند ، تقریباً 3 برابر بیشتر از احتمال مثبت تأثیر می گذارند. البته اکثر سایتهای دارای محتوای نازک بسیار اندک بودند و به هیچ وجه تغییری نمی دیدند ، اما با این وجود ، 31.75 درصد فاقد کاهش است.

اگر نمی دانید محتوای نازک دارید ، به اینجا بروید و URL خود را وارد کنید.

گزارشی را مشاهده خواهید کرد که شبیه به این صورت است:

می خواهم روی جعبه “خطاهای بحرانی” کلیک کنید.

اکنون گزارشی را مشاهده خواهید کرد:

ببینید که آیا خطاهای “تعداد کم حرف” وجود دارد یا خیر. اگر وجود دارد ، بر روی شماره کلیک کنید و آن را به صفحه ای می برد که تمام صفحات را با تعداد کم کلمه به شما نشان می دهد.

شما نمی توانید همه آنها را برطرف کنید ، زیرا برخی از صفحات مانند صفحه تماس یا صفحات دسته بندی شما ، که ممکن است نیازی به هزاران کلمه نداشته باشد.

و در موارد دیگر ، ممکن است شما بتوانید با چند صد کلمه یا حتی از طریق تصاویر ، بازدید کننده وب سایت را به دست آورید. به عنوان مثال اگر مقاله ای در مورد چگونگی اتصال کراوات دارید ، ممکن است کلمات زیادی نداشته باشید زیرا ساده تر نشان دادن چگونگی انجام این کار از طریق یک فیلم یا یک سری از تصاویر به مردم ساده تر است.

اما برای صفحاتی که باید عمیق تر باشند باید آنها را برطرف کنید. در اینجا سه ​​سؤال اصلی که باید هنگام رفع صفحات محتوای نازک در نظر بگیرید:

  1. آیا واقعاً نیاز دارید کلمات بیشتری اضافه کنید – اگر می توانید پیام را در چند صد کلمه یا از طریق تصاویر یا فیلم ها مشاهده کنید ، ممکن است کافی باشد. وقتی لازم نیست کلمات را اضافه نکنید. به جای آن ، به تجربه کاربر فکر کنید. مردم ترجیح می دهند در چند ثانیه جواب سوال خود را بدهند تا اینکه چند دقیقه منتظر بمانند.
  2. صفحه شما چگونه با رقابت مقایسه می کند – به صفحات مشابه نگاه کنید که در صفحه 1 رتبه بندی می کنند. آیا آنها از شما محتوای بیشتری دارند یا کمتر؟ در صورت نیاز به گسترش صفحه خود ، به شما ایده می دهد ، به ویژه اگر هرکسی که در صفحه 1 قرار دارد ، حداقل چند هزار کلمه در صفحه خود داشته باشد.
  3. آیا حفظ صفحه حتی منطقی است؟ – اگر آن را برای خواننده کمی ارزشی ندارد و نمی توانید با به روزرسانی بهتر آن را بهبود بخشید ، ممکن است بخواهید حذف آن را در نظر بگیرید و 301 URL را به صفحه مشابه دیگری در سایت خود هدایت کنید.
مقاله مرتبط  11 ابزار که باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد

خطاهای سئو خود را برطرف کنید

یکی دیگر از یافته های جالب توجه که هنگام حفر داده های Ubersuggest ما متوجه شده ایم اینست که سایت هایی که دارای خطاهای سئو بیشتری هستند ، تأثیر زیادی گذاشتند.

حال این بدان معنا نیست که اگر یک تن خطای SEO داشته باشید نمی توانید رتبه بندی کنید یا می خواهید با یک به روزرسانی الگوریتم مواجه شوید.

بیشتر از این ، این نوع خطایی بود که سایتها را بیش از سایرین صدمه دید. این سایتها با برچسب های عنوان تکراری و توضیحات متا بود.

نکته ای که باید توجه داشت این بود که بسیاری از سایت ها دارای برچسب های متا تکراری هستند ، اما هنگامی که بخش بزرگی از صفحات شما دارای برچسب های متا تکراری هستند ، معمولاً مشکلاتی ایجاد می کند.

بنابراین ما سایتهایی را که حاوی متا تگ های تکراری و برچسب های عنوان برای 20٪ یا بیشتر از صفحات آنها است ، حفر کردیم.

به طور کلی بسیاری از این سایت ها ترافیک زیادی را تجربه نکردند ، اما برای 363 موردی که می توانیم حداقل 1000 بازدیدکننده داشته باشد در ماه از گوگل حفر کنیم ، 151 شاهد کاهش ترافیک حداقل 10٪ بودیم.

89 مورد از آنها همچنین شاهد افزایش 10٪ یا بیشتر در ترافیک بودند ، اما با این وجود ، 41.59٪ سایتهای دارای برچسب های متا مضاعف ، افت زیادی را نشان می دهند. اگر برچسب های متا کپی کرده اید ، باید این رفع را دریافت کنید.

برای اینکه دوبار بررسی کنید که آیا چنین کاری دارید ، URL خود را دوباره در اینجا قرار دهید. این گزارش بار دیگر بارگیری می شود:

و سپس دوباره بر روی خطاهای مهم کلیک کنید. گزارشی را مشاهده خواهید کرد که به شکل زیر است:

به دنبال خطایی باشید که می گوید توضیحات متا یا برچسب عنوان را کپی کنید. اگر آن را مشاهده کردید ، روی عدد کلیک کنید و آن را به صفحه ای می برد که نسخه های تکراری را تجزیه می کند.

مجدداً ، سایت شما لازم نیست که کامل باشد و در بعضی موارد متوجه می شوید که نسخه هایی وجود دارد که نیازی به رفع آنها نیست ، مانند صفحات دسته بندی با صفحه بندی.

اما در بیشتر موارد ، شما باید از برچسب های تکراری توضیحات متا و برچسب ها برطرف شوید.

نتیجه

حتی اگر هر کاری را که در بالا گفتم انجام دهید ، هیچ تضمینی وجود ندارد که تحت تأثیر یک به روزرسانی الگوریتم قرار بگیرید. هر یک متفاوت است و هدف Google ایجاد بهترین تجربه برای جستجوگران است.

اگر به موارد فوق توجه کنید ، متوجه خواهید شد که رفع آنها باید تجربه کاربری بهتری را ایجاد کند و این همیشه باید هدف شما باشد.

این در مورد برنده شدن در Google نیست. SEO در مورد ارائه تجربه بهتر از رقابت شما است. اگر این تمرکز اصلی شما باشد ، در درازمدت ، متوجه می شوید که هنگام بروزرسانی های الگوریتم ، بهتر از رقابت خود عمل خواهید کرد.

بنابراین ترافیک شما در آخرین به روزرسانی چگونه بود؟ آیا آن بالا یا پایین رفته است یا فقط صاف مانده است؟

پاسخی بگذارید