آموزش سئو

چقدر وبلاگ شما واقعاً ارزش دارد؟ (+ نحوه فروش آن)

می 13, 2020

س
سوال uick: اگر وارن بافت برای فردا 500000 دلار برای وبلاگ خود پیشنهاد کند ، چه می کنید؟ می فروشید؟

آیا حتی می دانید وبلاگ شما چقدر ارزش دارد؟ شما زمان زیادی را صرف شروع ، نوشتن ، بهینه سازی و رشد آن کردید. آیا حاضرید آن را به شخص دیگری تحویل دهید؟

این یک سوال دشوار است دانستن اینکه وبلاگ شما چقدر ارزش دارد می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

در این مقاله ، ما به این نتیجه خواهیم رسید که آیا شما باید وبلاگ خود را بفروشید ، چگونه دریابید که چه چیزی ارزش دارد ، نکاتی را برای افزایش قیمت فروش و در آخر نحوه چگونگی فروش وبلاگ خود به شما ارائه خواهیم داد. بیا شروع کنیم.

آیا باید وبلاگ خود را بفروشید؟

مردم به دلایل زیادی می فروشند. بعضی اوقات فقط به یک دلیل ، بعضی اوقات ترکیبی از دلایلی است که منجر به تصمیم گیری شده است. به این جوانب مثبت و منفی نگاهی بیندازید و سپس برای خود تصمیم بگیرید.

طرفداران

  • شما می خواهید یک تجارت جدید شروع کنید – اگر برای شروع یک وبلاگ یا مشاغل جدید دچار خارش شده اید ، زمان فروش آن است.
  • شما ایده های خود را تمام نکرده اید – شما ممکن است احساس کنید که وبلاگ شما به حداکثر پتانسیل خود رسیده است ، حداقل با رهبری شما. شما نمی توانید ببینید که وبلاگ را از کجا می گیرید ، یا اگر می توانید ، نمی خواهید تلاش لازم را برای استفاده در آن انجام دهید. وقت آن رسیده است که آن را به شخص دیگری بفروشیم.
  • شما از وبلاگ خسته شده اید – ناامید یا دلزدگی از وبلاگ خود نشانه آن است که ممکن است زمان فروش آن باشد. وقتی که دیگر اشتیاق یا علاقه ای به آن ندارید ، بهتر است از آن حرکت کنید.
  • بازده سرمایه گذاری شما ممکن است زیاد باشد – بسته به هزینه اصلی شما برای وبلاگ ، اگر اکنون بخرید ، ممکن است خیلی بیشتر از آن دریافت کنید. اگر از قیمت فروش راضی هستید ، اکنون آن را مصرف کنید

منفی

  • وبلاگ نویسی به آسانی مانند گذشته نیست – فروش وبلاگ فعلی خود برای شروع جدید کمی قمار است. شروع یک وبلاگ موفقیت آمیز امروز بسیار دشوار است ، بنابراین ممکن است شما نمی خواهید دوباره این کار را انجام دهید.
  • برای ساخت نسخه پشتیبان وقت لازم است – ساختن یک وبلاگ زمان می برد. بنابراین ، اگر وبلاگ فعلی خود را بفروشید ، باید بدانید که پولی که از آن می گیرید چقدر طول می کشد. برای این کار قبل از فروش برنامه ریزی کنید.
  • شما نمی توانید در همان طاقچه بنویسید – غالباً وقتی وبلاگ می فروشید ، قراردادی را امضا می کنید که از شروع بلاگ جدید در همان طاقچه منع می کند. این یک بند ضد رقابت نامیده می شود و اساساً به این معنی است که شما در چیز دیگری بهتر هستید زیرا ممکن است نتوانید همان کار را انجام دهید.
  • شما کنترل مارک را از دست می دهید – این یک امر بدیهی است ، اما اگر فکر نکرده اید ، ممکن است متوجه نشوید که هنگام فروش چه چیزی را از دست می دهید. شما از کنترل سایت و مارک تجاری خودداری می کنید ، به این معنی که خریدار می تواند هر کاری را که می خواهد با آن انجام دهد. اگر شرط قرارداد فروش نگذارید ، خریدار می تواند طرح و طرح سایت را تغییر دهد ، یک آرم جدید بیاورد و کلیه تغییرات دیگری را که دوست ندارید ، ایجاد کند.
مقاله مرتبط  سریال دل قسمت بیست و یکم 21 منتشر شد

اکنون که به این مسئله توجه کرده اید که آیا باید بفروشید یا نه ، زمان آن رسیده است که بفهمید وبلاگ شما چقدر ارزش دارد.

وبلاگ من چقدر ارزش دارد؟

اولین چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که ارزش وب سایت شما برای خریداران و نه شما چقدر ارزش دارد. این یک تمایز مهم برای به خاطر سپردن است.

به عنوان یک قاعده کلی ، برای فهمیدن ارزش وبلاگ خود ، از این فرمول ساده ریاضی استفاده کنید:

درآمد ماهانه x 12 ماه = قیمت فروش

اکنون بسیاری از عوامل بر ارزش وبلاگ شما تأثیر می گذارد ، از جمله درآمد و سود ماهانه شما ، سود خالص سالانه ، سود بلند مدت ، جریان درآمد ، ترافیک جستجوی ارگانیک و موارد دیگر. اما این فرمول ایده خوبی از ارزش وب سایت شما ارائه می دهد.

چگونگی جستجو بر ارزش وب سایت شما تأثیر می گذارد

قبل از اینکه به جنبه های دیگر برای پیدا کردن ارزش وبلاگ شما بپردازیم ، بهتر است نگاهی بیندازیم که چرا ترافیک جستجو یکی از مهمترین فاکتورها برای تعیین قیمت فروش مناسب است.

ترافیک جستجوی ارگانیک است همیشه رفتن به علاقه مندی خریدار بالقوه بیش از ترافیک تبلیغاتی قوی.

چرا؟

زیرا آنها چیزی را می خواهند که نیاز به کارهای اضافی زیادی نداشته باشد.

آنها درک می کنند که برای ایجاد تغییراتی که می خواهند ایجاد کنند باید کمی وقت و تلاش کنند ، اما روی اصول کار مانند بهینه سازی جستجوی کلمات کلیدی کار نکنند.

تبلیغات پرداخت شده کار زیادی است

آنها هر روز به مدیریت ، نظارت و اصلاح بیشتری نیاز دارند. خریداران نمی خواهند این کار را انجام دهند.

نکته فروش: برای نشان دادن شماره ترافیک جستجوی خود از آنالیز استفاده کنید

برای کمک به اثبات خود به خریداران خود مبنی بر اینکه شماره جستجوی ارگانیکی عالی دارید ، یک ابزار تحلیلی مانند Google Analytics یا Fathom Analytics نصب کنید.

و این کار را به محض امکان در سایت انجام دهید. هرچه سابقه بیشتری برای خریدار نشان دهید ، احتمالاً با یک پیشنهاد محکم یک خریدار واقعی را جذب خواهید کرد.

شاید شماره ترافیک خود را بررسی کرده باشید و ببینید که آنها چندان عالی نیستند. یا شما از آن فرمول ریاضی از ابتدا استفاده کرده اید تا ارزش وبلاگ خود را محاسبه کنید و تحت تأثیر تعداد قرار نمی گیرید. نگران نباشید ، هنوز هم زمان برای بهبود ارزش وجود دارد.

چگونه می توان ارزش وبلاگ من را افزایش داد

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید ارزش وبلاگ خود را افزایش دهید تا بتوانید هنگام رسیدن زمان آن را برای فروش بیشتری بفروشید. برخی از آنها بلافاصله قابل اجرا هستند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است مدتی طول بکشد. فقط جستجو کنید آسان، حد واسط، یا سخت برچسب زدن

ادامه مطالب (آسان)

اطمینان حاصل کنید که هنوز محتوای کافی برای حفظ رتبه بندی موتورهای جستجو ، ترافیک وب سایت و درگیری مخاطبان خود تولید می کنید. اکثر فروشندگان با شماره گیری تولید خود ، که اشتباه است. شما می خواهید آن را در همان سطح قبلی حفظ کنید تا مخاطب خود را به سمت خود بکشید. به خریداران نشان دهید که هنوز یک سایت پر جنب و جوش با مخاطب درگیر است.

در قسمت طاقچه وبلاگ خود عمیق تر شوید (آسان)

به وبلاگ خود نگاهی بیندازید و این سؤال را از خود بپرسید ، “آیا کسی می تواند وبلاگ شما را بعد از ظهر بازسازی کند؟” اگر جواب شما بله است ، اگر می خواهید آن را بفروشید ، مشکلی است.

مقاله مرتبط  مزایای استراتژی SEO محلی که توسط مربی SEO خود به دست می آید

برای جلوگیری از اینکه آن را مانند دیگران آنلاین کنید ، تا جایی که می توانید از بازار ناچیز استفاده کنید و بازار را در اختیار داشته باشید. اگر یک طاقچه باریک را انتخاب کرده باشید ، زیرا شما بهترین یا تنها کسی هستید که در مورد آن می نویسید ، آسان تر است که به یک مقام تبدیل شوید.

به عنوان مثال ، اگر یک وبلاگ تناسب اندام دارید ، برای افرادی که از خانه کار می کنند یا دیگری برای افرادی که مشکل کمردرد دارند ، یادداشت کنید.

عمیق تر شدن به طاقچه شما باعث ترافیک با کیفیت بالاتر و مخاطب بالقوه بیشتری نیز خواهد شد. شما با مخاطبی صحبت خواهید کرد که در این موضوع تنظیم شده است و می خواهید اطلاعات بیشتری بشنوید. خریداران از آن قدردانی می کنند.

منابع ترافیکی خود را متنوع کنید (متوسط)

وبلاگ خود را با منابع ترافیکی متنوعی تصویب کنید تا اگر یکی از آنها را به طور کامل از دست دهید (مانند ممکن است در یک به روزرسانی الگوریتم Google در آینده.) مورد تردید قرار نگیرید. شما الان ندارید اگر قبلاً آنها را داشته باشید نرخ خود را بهبود بخشید.

رسانه های اجتماعی خود را دنبال کنید (یا شروع کنید) را دنبال کنید (میانی)

یک رسانه اجتماعی قوی در زیر نشانگر روشنی است که شما یک مارک واقعی برای وبلاگ خود ایجاد کرده اید. خریداران ممکن است آن را به عنوان یک لیست ایمیل “نرم” فکر کنند ، زیرا این کانال بازاریابی دیگری است که می توانید به درستی از آن استفاده کرده و از آن درآمدزا بگیرید و یک جریان درآمد دیگر ایجاد کنید. یک امتیاز برای آنها به عنوان آنها می توانند به سرعت از آن سود کسب کنند.

نمایش لیست های ایمیل (یا افزایش) نشان دادن (یا افزایش)

خریداران می خواهند بدانند که چگونه لیست ایمیل شما به وبلاگ ارزش افزوده می دهد. شما باید ثابت کنید که این ارزش زندگی را به کار شما اضافه می کند. لیست ایمیل فعال با نرخ تبدیل بالا باعث می شود قیمت فروش شما به راحتی کاهش یابد.

برای بهبود لیست ایمیل خود قبل از فروش:

  • ترتیب مشترک ایمیل را برای مشترکین در لیست جدید ایجاد کنید.
  • توالی های اتوماسیون را به کمپین های خود اضافه کنید تا در صورت لزوم مشترکین را به فروش برساند.
  • به طور مرتب ایمیل هایی را با محتوا ، پیشنهادات و معاملات ارسال می کنید که به زندگی مخاطبان شما افزوده می شوند.
  • لیست خود را به روشهایی تقسیم کنید که به وبلاگ شما ارزش افزوده را بخشد و استفاده از خریداران را نیز آسان کند.
  • فرمهای انتخاب ایمیل خود را در همه جا در وبلاگ بهینه کنید.
  • ثبت نام ها را بر اساس مکان فرم optin ، مانند ستون های فرعی ، صفحات فرود ، خطوط درج در پست های وبلاگ ، از طریق برنامه خروج و موارد دیگر دنبال کنید.

چگونه وبلاگ خود را بفروشم

بخش فروش نسبتاً آسان است ، همه مواردی که در نظر گرفته شده است.

مرحله 1: ارزیابی خود را دریافت کنید

از یک ماشین حساب ارزش وب سایت استفاده کنید تا ایده ای در مورد ارزش وب سایت شما کسب کنید. ابزارهای اختصاصی زیادی برای این کار وجود دارد ، و همه آنها برای دستیابی به ارزیابی های خود از فاکتورهای مختلفی استفاده می کنند ، بنابراین باید چند مورد را امتحان کنید تا ایده ای درباره ارزش وبلاگ خود بدست آورید.

مقاله مرتبط  SEO 101 برای Webinar طراحان وب وردپرس

شاید میانگین مقادیری را که در این حسابگرها پیدا کرده اید ، بگیرید:

مرحله 2: وبلاگ خود را با یک کارگزار وب سایت لیست کنید

در مرحله بعد ، زمان آن رسیده است که وبلاگ خود را با یک کارگزار وب سایت لیست کنید. درست مانند یک وام مسکن که خانه شما را می فروشد ، یک کارگزار وب سایت فروش و فروش سایت شما را تبلیغ و اداره می کند. بسیاری از آنها یک ماشین حساب ارزش ارائه می دهند ، بنابراین می توانید از آنجا شروع کنید و سپس مستقیماً به پروسه ثبت نام و لیست بروید.

مرحله 3: وبلاگ شما برای فروش ذکر شده است

در این مرحله ، سایت شما مورد تأیید قرار گرفته است و برای فروش در بازار کارگزار درج شده است. کارگزارانی مانند Flippa و Empire Flippers اظهار دارند که صدها هزار خریدار هر روز فهرست آنها را مرور می کنند ، اما دانستن دقیق افراد زیادی به سختی دشوار است. سایت های خوب در طی چند ماه به فروش می رسند ، بنابراین انتظار دارید کمی قبل از پرداخت پول صبر کنید.

مرحله 4: وبلاگ شما فروخته می شود

هورا! وبلاگ شما فروخته شده است ، اکنون تمام آنچه که مانده است منتظر پول خود باشید ، درست است؟ نه کاملا.

بیشتر بازارهای وب سایت برای اطمینان از قانونی بودن خریدار و پول ، برای مدتی پول در سپرده گذاری قرار می دهند. آنها این کار را برای محافظت از همه انجام می دهند ، دقیقاً مانند املاک و مستغلات.

دور از هر بازارچه ای که هیچگونه تضمینی برای پرداخت مبلغی مانند این ندارد ، دور شوید.

مرحله 5: مهاجرت سایت خود به مالک جدید

اکنون زمان آن رسیده است که تمام اطلاعات فنی پس زمینه را برای سایت خود ارسال کنید ، مانند اطلاعات ورود به سیستم میزبان وب ، تمام اطلاعات اشتراک افزونه وردپرس ، اطلاعات حساب تحلیلی و موارد دیگر.

یک لیست چک از آنچه شما باید ارسال کنید تهیه کنید تا هیچ چیزی را از دست ندهید و برای مدت زمانی پس از فروش ، برای هر سؤالی در دسترس باشید ، مثلاً ، 4-6 هفته. در این صورت ، صاحبان جدید می توانند در صورت هر گونه سؤال به شما ضربه بزنند یا چیزی را فراموش کرده باشید.

مرحله ششم: پول خود را دریافت کنید

پس از انتقال وبلاگ شما به مالکان جدید ، زمان آن است که پول خود را دریافت کنید. واسطه درصدی از مبلغ فروش را دریافت می کند (معمولاً 10-15٪ مبلغ نهایی) و بقیه را برای شما ارسال می کند.

و همین فروش وبلاگ شما اکنون کامل است و شما کاملاً رایگان هستید تا به پروژه بعدی خود بروید ، هرچه ممکن باشد باشد.

دانستن اینکه وبلاگ شما چقدر ارزش دارد می تواند جالب باشد. اما اگر در فروش جدی هستید ، می خواهید کمی عمیق تر حفر کنید. ارزش واقعی وبلاگ خود را دریابید ، شاید کمی برای بهبود ارزش گذاری روی آن کار کنید ، سپس آن را با یک کارگزار وب سایت لیست کنید. شما ممکن است از اینکه چقدر می توانید برای آن تعجب کنید تعجب کنید!

آیا مشاوره دیگری در مورد نحوه فروش وبلاگ خود دارید؟ دیدگاهتان را بنویسید و به ما اطلاع دهید.

می خواهید مشاوره بیشتری در مورد بلاگ نویسی مانند این؟ مشترک خبرنامه الکترونیکی ما شوید بنابراین می توانید از مشاوره تخصصی مورد نیاز برای مدیریت و رشد وبلاگ خود استفاده کنید.

پاسخی بگذارید