آموزش سئو

چرا Clickbait کار می کند (و چرا شما باید کارهای بیشتری از آن انجام دهید)

ژوئن 23, 2021

Clickbait در سالهای اخیر رپ بدی پیدا کرده است.

در عصر اطلاعات نادرست ، مردم در طرح ادعاهای شورانگیز مردد هستند – و به حق.

اگرچه درست انجام شود ، clickbait یکی از موثرترین راه ها برای جلب توجه مردم و هدایت ترافیک به سمت محتوای شما است.

آنچه مهم است این است که به محض ورود آنها به سایت خود ، شما چیزی بیشتر از یک عنوان جذاب را ارائه می دهید.

در این پست ، ما توضیح خواهیم داد که چرا clickbait کار می کند ، چگونه این کار را از نظر اخلاقی انجام می دهد و چرا باید بیشتر از آن استفاده کنید.

Clickbait چیست؟

Clickbait هر محتوایی است که برای جذب کلیک نوشته شده است. این می تواند شامل هر محتوای وب ، از مقالات خبری گرفته تا پست های وبلاگ ، اینفوگرافیک ، فیلم ، مصاحبه و موارد دیگر باشد.

محتوای Clickbait معمولاً شامل موارد زیر است:

  • عنوانی جذاب یا جذاب
  • جذابیت شدید برای احساسات
  • محتوای قابل اسکن برای خواندن وب بهینه شده است
  • کپی شوخ
  • محتوایی با هدف به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی

این نوع مطالب اگرچه به طور گسترده به رسانه های آنلاین نسبت داده می شود ، از طلوع روزنامه نگاری چاپی وجود دارد. در قرن نوزدهم ، وقتی روزنامه ها برای تیراژ می جنگیدند ، بهترین روش برای جذب بازدید کنندگان جدید را پیدا کردند استفاده از عناوین جذاب برای فریب خوانندگان.

در اینجا مثالی از نسخه 1913 از جهان نیویورک، روزنامه ای که توسط بدنام اداره می شود جوزف پولیتزر. همانطور که می بینید ، هر عنوان عنوانی جالب توجه ، احساسی است و هدف آن خواندن مطلب در نگاه اول است.

Clickbait چیست - نمونه ای از دنیای نیویورک از سال 1913

سریع به قرن بیست و یکم منتقل می شوید و عناوین جذاب روزنامه ها به عناوین جذاب وبلاگ تبدیل شده اند.

با معرفی SEO ، و مارک های بیشتری که می خواهند میزان بازدید از وب سایت های خود را افزایش دهند ، عناوین clickbait دوباره جریان تازه ای پیدا کردند.

مارک هایی مانند Buzzfeed ، Upworthy و Gawker شروع به انتشار محتوای محبوب فهرست مانند:27 بازیگر مشهوری که شما را فریب دادند که فکر می کنند آمریکایی هستند“و”6 آهنگی که عاشقانه به نظر می رسند اما نیستند و یکی هم به نظر می رسد که نیست اما هست.“این محتوا به طور گسترده ای موفقیت آمیز بود ، دلیل اصلی آن محبوبیت رسانه های اجتماعی و ویروسی بودن محتوای قابل پخش است.

این روزها تقریباً در هر نوع محتوای دیجیتالی ، از “15 ابزار بازاریابی که برای تسلط بر استراتژی اجتماعی خود نیاز دارید” تا “راز پشت سر گذاشتن بازدید کنندگان ماهانه 1،866،913 من” استفاده می شود.

انواع Clickbait

محتوای Clickbait می تواند هر چیزی باشد ، از وبلاگ ها گرفته تا فیلم ها ، مقالات خبری ، تبلیغات و موارد دیگر.

متداول ترین انواع شامل فهرست ها ، نحوه دسترسی و پست های وبلاگ است که از موضوعات پرطرفدار استفاده می کند.

در اینجا چند نمونه از عناوین مشترک آورده شده است:

  • “راهنمای نهایی برای _____”
  • “X راه برای بهبود _____”
  • “لیستی از بهترین _____ در L.A.”
  • “راز ______ که زندگی شما را برای همیشه تغییر خواهد داد”
  • “چرا ما عاشق _____ و چرا تو هم خواهی”
  • “شما هرگز حدس نخواهید زد _____ شب گذشته چه کرد”

عناوین Clickbait همچنین می توانند در سیستم عامل های ویدیویی مانند YouTube استفاده شوند. نمونه ای از این را در زیر مشاهده خواهید کرد.

چرا Clickbait کار می کند

Clickbait اغلب رپ آنلاین بدی می گیرد ، بیشتر به دلیل اتهامات مربوط به محتوای گمراه کننده است.

همانطور که گفته شد ، روشهای بسیاری وجود دارد که می توان آن را از نظر اخلاقی به کار برد بدون اینکه خوانندگان را گمراه کند.

مقاله مرتبط  یک راهنمای سریع برای استفاده از کلمات کلیدی برای سئو بهتر آمازون

این اثر به دلیل توانایی آن در استفاده از احساسات و کنجکاوی واقعی انسان کار می کند.

همه می خواهند از راز بدست آوردن دنبال کنندگان بیشتر مطلع شوند ، دقیقاً مثل همه که می خواهند بدانند چه اتفاقات عجیب و غریبی در مجموعه های فیلم رخ می دهد.

به این میگن شکاف کنجکاوی و این احساس روانی است که می خواهد بیشتر بدانم.

اکثر عناوین clickbait به گونه ای ساخته شده اند که خواننده فکر می کند با کلیک کردن روی پیوند چیز جدیدی یاد می گیرند.

نکته مهم اخلاقی این است که ارزش واقعی مقاله خود را ارائه دهید ، نه اینکه فقط از یک عنوان گمراه کننده برای به دست آوردن بازدید از صفحه استفاده کنید.

Clickbait همچنین بخش مهمی برای سنجش موفقیت آنلاین است.

اگر هیچ کس روی وبلاگ شما کلیک نکند ، فرصت گفتگو با هزاران مشتری بالقوه را از دست می دهید.

اگر می خواهید دامنه خود را بیشتر کنید ، کلیک های بیشتری می خواهید. اگر کلیک های بیشتری می خواهید ، باید یک استراتژی برای دریافت آنها ایجاد کنید.

همانطور که گفته شد ، برای این کار نیازی به متوسل شدن به احساسات نیست.

در عوض ، به اهداف مخاطبان خود فکر کنید. به عنوان مثال وبلاگ ما در مورد تکنیک های بازاریابی دیجیتال به خوانندگان می آموزد. اگرچه ممکن است از عناوین جذاب مانند “10 ماده اصلی نوشتن محتوای عالی” یا “19 استراتژی که به شما کمک می کند تا یک تأثیرگذار شوید” استفاده کنیم ، اما در این وبلاگ ها اطلاعات مفیدی را ارائه می دهیم که به خوانندگان ما در رسیدن به اهدافشان کمک می کند.

هنگام استفاده از استراتژی های clickbait ، بر نکات درد مشتری تمرکز کنید و محتوایی ایجاد کنید که آنها را آموزش و هیجان زده کند.

اگر عنوان شما با محتوای شما مطابقت دارد ، می توانید از واکنش مخاطبان جلوگیری کنید.

استراتژی های Clickbait برای جلوگیری از آن

اگرچه clickbait می تواند یک استراتژی موفق بازاریابی دیجیتال باشد ، اما اگر اشتباهی انجام شود می تواند به برند شما آسیب برساند.

بسیاری از سایت های رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو قوانینی را به سیاست های خود اضافه کرده اند تا از استفاده از محتوای هیجان انگیز یا گمراه کننده منصرف شوند.

خط مشی Google “تبلیغاتی که از روشهای clickbait یا متن یا تصاویر شورانگیز برای هدایت ترافیک استفاده می کند” را ممنوع می کند. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تبلیغاتی که ادعا می کند اسرار یا سایر اطلاعات هیجان انگیز را فاش می کند.
  • تبلیغاتی که از جمله هایی مانند “برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید Click” یا “شما اتفاق بعدی را باور نمی کنید …” استفاده کنید
  • تبلیغاتی که از تصاویر تغییر یافته یا عکس های فاجعه استفاده می کند.
  • تبلیغاتی که از عکس های “قبل و بعد” استفاده می کند ، تغییرات قابل توجهی را در بدن انسان به نمایش می گذارد.
  • تبلیغاتی که از حوادث منفی مانند مرگ ، بیماری یا فاجعه استفاده می کند تا باعث ایجاد واکنش در بینندگان شود.

در فیسبوک، مقالات clickbait در خبرخوان ها کمتر نشان داده می شوند و به اشتراک گذاری مکرر می تواند منجر به محدودیت صفحه شود.

همچنین مهم نیست که از کلیک گمراه کننده در وب سایت خود جلوگیری کنید ، زیرا این امر می تواند به اعتماد به نام تجاری شما آسیب برساند.

در نهایت ، موفقیت به دو چیز برمی گردد:

  1. عناوین جذاب ، صادقانه و جذاب را بنویسید.
  2. خوانندگان خود را با کلیک بر روی آنها ناامید نکنید.

نکاتی برای استفاده از Clickbait در استراتژی بازاریابی محتوای خود

اکنون که می دانید چگونه از Clickbait اخلاقی استفاده کنید ، وقت آن است که این استراتژی ها را در بازاریابی محتوای خود پیاده کنید.

مقاله مرتبط  نحوه استفاده از راهنماهای اینستاگرام

در اینجا نحوه شروع کار آمده است:

  1. از فاصله کنجکاوی استفاده کنید ، اما از آن بهره برداری نکنید. از مطالب شورانگیز و ادعاهای نادرست پرهیز کنید.
  2. به هر قولی که داده اید عمل کنید. مخاطبان شما انتظار اطلاعاتی را دارند که به آنها قول می دهید. اگر آنها به طور مداوم احساس کنند که نمی توانند به ادعاهای شما اعتماد کنند ، تعامل با نام تجاری شما را ادامه نمی دهند.
  3. با خوانندگان خود صادق باشید و از اطلاعات غلط خودداری کنید. چراغ صداقت باشید. به گفته ادلمان ، 53 درصد از مصرف کنندگان باید به مارک های تجاری اعتماد کنند آنها از خریداری می کنند. اگر با بینندگان خود صادق باشید ، شانس بیشتری برای تبدیل آنها دارید.
  4. از شماره ها در عناوین خود استفاده کنید. اعداد نشان دهنده مراحل عملیاتی است که کاربران می توانند برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. لیست های شماره دار قابلیت اسکن را نیز بهبود می بخشد و هضم مطالب را برای خوانندگان آسان می کند.
  5. به داده های خود توجه کنید. هنگام استفاده از عناوین clickbait ، آنها را با عناوین دیگر اندازه گیری کنید و ببینید کدام یک عملکرد بهتری دارند. مانند هر چیزی در بازاریابی ، اعداد دروغ نمی گویند. اگر به نفع مخاطب شما نباشد ، هیچ تاکتیکی نمی تواند سرمایه گذاری کند.
  6. بیشتر از کلیک بنویسید. عنوان فقط آغاز کار است. آنچه واقعاً مهم است کیفیت محتوای شما به عنوان یک کل است. اگرچه یک عنوان شوخ طبع ممکن است آنها را به صفحه شما بیاورد ، اما محتوای شما باعث می شود آنها بمانند – بنابراین از بقیه موارد غافل نشوید.

نمونه هایی از استراتژی های عالی Clickbait

اکنون که می دانید چه کاری نباید انجام دهید ، بیایید نگاهی به برخی از استراتژی های کلیک با صحیح انجام دهیم.

هنگامی که Shopify و Google برای ترویج برنامه های Shopify Premium با یکدیگر همکاری کردند ، آنها می دانستند که بهترین راه برای جلب علاقه مردم پیشنهاد دادن چیزی در ازای آنها است.

با استفاده از اهرم رسانه ای خود ، آنها برجسته خود راهدر دیلی میل، ارائه اسپیکر هوشمند Google رایگان به هرکسی که در Premium ثبت نام کرده باشد.

همه واژه رایگان را دوست دارند!

نمونه هایی از استراتژی های عالی Clickbait - Spotify

مارک ساعتهای هوشمند Blocks همچنین از عناوین کلیک بایت استفاده می کند کمپین Kickstarter آن است.

با استفاده از اعداد ، Blocks ارزش بالای محصول خود ، اعتماد عمومی به کمپین و کمبود را به نمایش می گذارد.

کاربرانی که این عنوان را می خوانند نه تنها اطمینان دارند که جامعه بزرگی از Blocks پشتیبانی می کنند ، بلکه احساس انگیزه می کنند که بلافاصله قبل از پایان کارزار اقدام کنند.

نمونه هایی از استراتژی های عالی Clickbait - بلوک ها

یک مثال عالی دیگر از کلیک بایت در تبلیغات از One Smart Penny ، یک وبلاگ مشاوره مالی ارائه می شود.

در تبلیغات خود ، آنها با اشاره به رازی که فقط در صورت خواندن وبلاگ متوجه خواهید شد ، از فاصله کنجکاوی استفاده می کنند. آنها همچنین با ویژگی باربارا کورکوران ، که عنصری از اثبات اجتماعی را به تبلیغ می رساند ، از قدرت شهرت استفاده می کنند.

نمونه هایی از استراتژی های عالی Clickbait - یک پنی هوشمند

نحوه ایجاد یک عنوان Clickbait

آماده شروع نوشتن خود هستید؟ برای نوشتن یک عنوان عالی که باعث کلیک می شود ، این مراحل را دنبال کنید.

1. برای آگاهی از موارد پرطرفدار از Google Alerts استفاده کنید

استفاده از روندها و اخبار محبوب راهی عالی برای جلب نظر کاربران است.

با راه اندازی هشدارهای گوگل برای موضوعات پرطرفدار یا ویروسی ، می توانید از رقابت خود جلوتر باشید و اولین نفری باشید که خبرها را برای مخاطبان خود منتشر می کند.

عناوین پرطرفدار خود را با کلمات کلیدی مرتبط مرتبط کنید تا SEO خود را تقویت کنید.

مقاله مرتبط  چگونه یک تقویم بازاریابی ایجاد کنیم که مبارزات شما را ساده کند
چگونه می توان یک عنوان Clickbait ایجاد کرد - از Google Alerts استفاده کنید

2. از اعداد یا قالب Listicle استفاده کنید

اعداد یک روند وبلاگ نویسی با افتخار است که باعث افزایش تعامل خوانندگان می شود.

تعداد عناوین وبلاگ م blogثر است زیرا به خوانندگان شما نشان می دهد مراحل عملی برای پیگیری وجود دارد و اسکن محتوا آسان خواهد بود.

از آنجا که کاربران آنلاین به دنبال اطلاعات سریع و کارآمد هستند ، آنها محتوایی را ترجیح می دهند که بتوانند به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند و آنها را بخورند.

اعداد همچنین حاکی از وجود یک لیستول است ، که وجود دارد اغلب به اشتراک گذاشته شده ترین انواع وبلاگ در اینترنت.

نحوه ایجاد یک عنوان Clickbait - از اعداد یا قالب Listicle استفاده کنید

3. ارزش فوری را به خواننده خود ارائه دهید

ارائه ارزش فوری راهی عالی برای تشویق کلیک روی پست شماست.

شما می توانید از طریق تخفیف ، محصولات رایگان ، خدمات مشاوره و موارد دیگر ارزش بدنی ارائه دهید. یا می توانید چیزهایی را که کمتر ملموس است مانند یک راز یا ترفند صنعتی ارائه دهید.

هنگام استفاده از این استراتژی clickbait ، حتما قول خود را در پست خود دنبال کنید.

هیچ کس عنوان عنوانی گمراه کننده را نمی خواهد و اگر به نظر قابل اعتماد نباشید ، توجه مخاطب خود را از دست می دهید.

4- از تیزر استفاده کنید

یکی از بهترین استراتژی های clickbait استفاده از تیزر در عنوان خود است.

با پیشنهاد اینکه خواننده چیزی را که قبلاً در پست شما نمی داند پیدا کند ، از شک کنجکاوی استفاده می کنید و تعامل فوری ایجاد می کنید.

یک تیزر می تواند موارد مختلفی باشد ، از جمله “X چیزهایی که دوست دارید بدانید …” یا “شما هرگز حدس نمی زنید ____ چه کاری در پاریس انجام داد”.

همانطور که قبلاً گفتیم ، حتماً با تیزر خود در متن پست خود دنبال کنید تا مخاطبان شما را اذیت نکنند.

نحوه ایجاد یک عنوان Clickbait - از یک تیزر استفاده کنید

سbaالات متداول Clickbait

clickbait خوب است یا بد؟

نه نه. اگر به درستی استفاده شود این یک استراتژی قدرتمند بازاریابی است. تشویق کلیک روی پست شما هیچ مشکلی ندارد ، به شرطی که برای مخاطبان خود ارزشی فراتر از عنوان ارائه دهید.

هدف clickbait چیست؟

هدف جلب توجه کاربر و تشویق برای کلیک روی محتوای شما است.

آیا clickbait هنوز کار می کند؟

بله ، گرچه اکنون فرق کرده است. به دلیل شیوع اطلاعات نادرست آنلاین ، بسیاری از نهادها اکنون مقرراتی را برای جلوگیری از سو misاستفاده از عناوین کلیک کلیک کرده اند. هنوز روشهای اخلاقی و مثمر ثمر برای استفاده از این روش وجود دارد.

clickbait چه تاثیری بر ما دارد؟

این در شکاف کنجکاوی ما تأثیر دارد و علاقه ما به موضوعات یا اخبار را برمی انگیزد.

چرا Clickbait هنوز نتیجه می گیرد

اگرچه اغلب مطبوعات بد می شوند ، clickbait یک استراتژی مهم در بازاریابی است که می تواند به بهبود بازدید از محتوای یا وب سایت شما کمک کند.

هنگام استفاده از این استراتژی ، مهم است که اخلاق مدار باشید و کاربران خود را گمراه نکنید و از محتوای منفی صرفاً برای تقویت نظرات خود استفاده نکنید.

اگر به محتوای خود اعتقاد دارید و فکر می کنید به نفع کاربران شما خواهد بود ، پس دلیلی ندارد که از ساخت عناوین فریبنده احساس بدی داشته باشید.

عنوان مورد علاقه شما از clickbait چیست؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید