آموزش سئو

چرا کلمات کلیدی برای وب سایت شما بسیار مهم هستند؟

اکتبر 15, 2020

شاید شنیده باشید که کلمات کلیدی بخشی اساسی در هر استراتژی سئو هستند: آنها هستند. بدون وجود کلمات کلیدی مناسب در سایت شما ، افراد هنگام جستجوی وب شما را پیدا نخواهند کرد.

اما استراتژی کلمات کلیدی خیلی بیشتر از این است که بفهمید افراد به دنبال چه چیزی هستند. این به معنای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار شما ، تعیین اینکه کدام یک از آنها را می توانید رتبه بندی کنید ، و خیلی بیشتر.

اگر تازه کار SEO هستید ، درک استراتژی کلمات کلیدی می تواند طاقت فرسا باشد. اما در این راهنمای نهایی برای کلمات کلیدی ، تمام اطلاعات لازم برای شروع را به شما می دهم.

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی همان چیزی است که افراد وقتی در اینترنت به دنبال چیزی می گردند در موتور جستجو تایپ می کنند. اصطلاح “کلمه کلیدی” نوعی گمراه کننده است زیرا کلمه کلیدی لازم نیست فقط یک کلمه باشد. به عنوان مثال ، اگر به دنبال یک رستوران چینی جدید برای آزمایش هستم ، ممکن است تایپ کنم:

  • رستوران های چینی نزدیک من
  • بهترین رستوران های چینی در شیکاگو
  • توصیه های رستوران چینی

هر یک از این عبارات یک کلمه کلیدی است. مطمئناً ، اگر شما یک رستوران چینی دارید ، ممکن است بخواهید بفهمید که چگونه وب سایت خود را در ابتدای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دهید وقتی کسی آنها را وارد می کند. اینجا استراتژی کلمات کلیدی است.

چرا وب سایت شما به یک استراتژی کلمه کلیدی نیاز دارد

چرا استراتژی کلمات کلیدی مهم است؟ خوب ، به آخرین باری که می خواهید خرید کنید فکر کنید. اگر س questionsالی داشتید ، احتمالاً برای تحقیق درباره آنها آنلاین شده اید. اگر چنین کردی ، تو تنها نیستی. بیش از نیمی از مصرف کنندگان قبل از خرید ، به بررسی آنلاین و توصیه ها بپردازید. وقتی وب سایت شما در نتایج موتور جستجو رتبه بالایی دارد ، می توانید به ترافیکی برسید که ممکن است برای خرید آماده باشد. با یک واقعاً استراتژی مناسب کلمات کلیدی ، همچنین می توانید به افرادی برسید که حتی به محصول یا خدمات شما فکر نکرده اند.

با افرادی که در سراسر جهان هزینه می کنند نزدیک به هفت ساعت آنلاین هر روز ، تبلیغات از طریق جستجوی ارگانیک فرصتی مناسب برای تصویب است. اما اگر می خواهید از طریق SERPS تبلیغ کنید ، مهم است که سعی کنید در بالاترین رتبه ممکن قرار بگیرید. چرا؟ زیرا افراد بر روی اولین نتایج کلیک می کنند مسیر بیشتر اوقات

سیستریکس گزارش می دهد اولین نتیجه ارگانیک در جستجوی گوگل دارای میانگین نرخ کلیک (CTR) تقریباً 30٪ است. نتیجه دوم CTR فقط 15.7٪ است و نتیجه سوم فقط 11٪ است.

تا زمانی که به نتیجه دهم در Google برسید ، فقط 2.5٪ از افراد روی آن کلیک می کنند. یک استراتژی عالی SEO می تواند به شما کمک کند تا در این رتبه بندی ها پیشرفت کنید ، که ممکن است منجر به CTR بالاتر شود. بخش عمده ای از این استراتژی باید انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما باشد

نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای یک وب سایت

در مورد انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای یک صفحه ، باید چند مرحله انجام دهید. در زیر ، برنامه ای را پیدا خواهید کرد که هنگام بهینه سازی وب سایت خود دنبال کنید:

مرحله اول: صفحات موجود در وب سایت خود را مرور کنید

قبل از انجام هرگونه تحقیق درباره کلمات کلیدی ، باید تمام صفحات وب سایت خود را جستجو کنید. کلمات کلیدی مرتبط را در اکثر صفحات مهم سایت قرار دهید. بعداً ، من در مورد جایی که باید کلمات کلیدی را در هر صفحه وارد کنید صحبت خواهم کرد. اکثر وب سایت ها ساختار مشابهی دارند: صفحه اصلی ، صفحه “درباره ما” ، صفحه تماس و غیره

اگر سایت بزرگی دارید ، ایجاد یک صفحه گسترده با لیست تمام صفحات مختلف را در نظر بگیرید تا بتوانید مواردی را که بهبود داده اید پیگیری کنید. اگر وب سایت شما دارای وبلاگ است ، نباید پست های وبلاگ را بنویسید و بعداً آنها را برای کلمات کلیدی بهینه کنید. درعوض ، برعکس این کار را انجام دهید: از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا ایده هایی برای موضوعات جدید ارسال وبلاگ به شما ارائه دهد. اما اگر قبلاً در سایت خود پست های وبلاگی داشته اید که برای کلمات کلیدی بهینه نشده اند ، می توانید و باید برای بهینه سازی آنها برگردید.

مقاله مرتبط  5 شرکت برتر PPC سال 2020

مرحله دوم: ابزار تحقیق کلمات کلیدی را انتخاب کنید

مرحله بعدی انتخاب ابزار تحقیق کلمات کلیدی است. ابزار تحقیق کلید واژه ها داده های مفیدی را در اختیار شما قرار می دهند تا در انتخاب بهترین کلمات کلیدی به شما کمک کنند.

در بخش بعدی این مقاله ، در مورد برخی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بیشتر در اینجا صحبت خواهم کرد. در حال حاضر ، با استفاده از ابزار خود ، Ubersuggest ، چند مثال برای شما می آورم.

مرحله سوم: درباره کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

چند کلمه کلیدی را که مربوط به محصول یا خدمات شما هستند ، ایده بگیرید. اگر پست های وبلاگ را بهینه می کنید ، به برخی از موارد مرتبط با موضوع پستی که مشاهده می کنید فکر کنید. سپس ، کلمات کلیدی را در ابزار کلمات کلیدی خود وارد کنید و زبان و منطقه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

در اینجا آنچه پس از زدن دکمه “جستجو” بدست خواهید آورد:

چرا کلمات کلیدی برای وب سایت شما بسیار مهم هستند؟ | مثال تحقیق کلمات کلیدی در ubersuggest

مرحله چهارم: به معیارها نگاه کنید

در مرحله بعدی ، شما باید داده هایی را که ابزار کلمات کلیدی شما به شما می دهد تفسیر کنید. “حجم جستجو” متوسط ​​تعداد جستجو در هر ماه برای کلمه کلیدی شما است:

امتیازات “دشواری SEO” و “دشواری پرداخت شده” از 0-100 است. نمره پایین تر این است که رتبه بندی کلمه کلیدی آسان تر است ، در حالی که بالاتر از آن دشوارتر است:

سئو به عنوان مثال تحقیق در مورد کلید واژه

متوسط ​​هزینه برای هر کلیک (CPC) مبلغی است که اگر می خواهید در جستجوی Google تبلیغی اجرا کنید باید برای هر کلیک به Google پرداخت کنید. کلمات کلیدی با CPC بالاتر معمولاً از ارزش بیشتری برخوردار هستند.

بخش بعدی در Ubersuggest به شما اطلاعاتی در مورد صفحات وب را می دهد که در حال حاضر در 10 صفحه برتر قرار دارند. شما می توانید تعداد بک لینک های آنها و امتیازات دامنه آنها را مشاهده کنید.

در بخش زیر ، اطلاعات دقیق در مورد کلمه کلیدی وجود دارد. می توانید حجم جستجو را با گذشت زمان ، تعداد افرادی که روی نتایج جستجوی ارگانیک و پولی کلیک می کنند و دامنه سنی جستجوگران را مشاهده کنید.

کلمات کلیدی جمعیتی

در مرحله بعدی ، ایده هایی برای سایر کلمات کلیدی مشابه پیدا خواهید کرد.

مثال مشابه کلمات کلیدی مرتبط در Ubersuggest

در بخش آخر ، می توانید برخی از مطالب را مشاهده کنید که برای این کلمه کلیدی رتبه بندی شده اند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. می توانید از این کار برای الهام گرفتن از مطالب خود استفاده کنید.

رتبه بندی مقاله برای کلمات کلیدی در ubersuggest

مرحله پنجم: کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید

اکنون که معیارها را مشاهده کردید ، می توانید در مورد استفاده خوب از یک کلمه کلیدی ایده بگیرید یا خیر. در حالت ایده آل ، شما می خواهید کلمات کلیدی را با ترکیبی از موارد زیر جستجو کنید:

  • حجم جستجوی بالا
  • دشواری کم SEO / دشواری پرداخت شده
  • رقابت کم (یعنی رقابت شما بک لینک و نمره دامنه کم دارد)

هرچند وقتی به دنبال کلمات کلیدی هستید به مخاطب خود فکر کنید. اگر یک کلمه کلیدی خاص منطقی نباشد (مثلاً غلط املایی ، بی دست و پا یا بی ربط باشد) ، ممکن است نخواهید از آن استفاده کنید – حتی اگر معیارها خوب به نظر برسند.

اگر آنها علاقه ای به محصول یا خدمات شما ندارند ، نمی خواهید افراد را به سمت سایت خود هدایت کنید. این ممکن است به نرخ پرش بالاتر منجر شود ، به این معنی که افراد بر روی سایت شما کلیک می کنند و بلافاصله خارج می شوند. نرخ پرش بالا برای تجارت مضر است و ممکن است برای سئو نیز مضر باشد.

مقاله مرتبط  بهترین شرکت های خدمات حقوق و دستمزد سال 2020

از چه ابزاری می توانید برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده کنید؟

ما قبلاً در مورد نحوه استفاده از Ubersuggest صحبت کرده ایم ، اما ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دیگری نیز وجود دارد. در اینجا چند مورد از بهترین ها آورده شده است:

Google AdWords: یک گزینه رایگان خوب

گوگل برنامه ریز کلمات کلیدی حجم جستجو و بازخورد رقابت را برای کلمات کلیدی مختلف به شما می دهد. استفاده از آن رایگان است ، اگرچه برای دسترسی به آن بدون ایجاد یک کمپین تبلیغاتی Google ، مانند کلیک کردن روی “تغییر به متخصص” ، باید از چند حلقه پرش کنید. آنچه در هنگام جستجو برای “مشاوره SEO:” بدست می آورید

چرا کلمات کلیدی برای وب سایت شما بسیار مهم هستند؟

همانطور که مشاهده می کنید ، اطلاعاتی درباره میزان جستجو ، میزان رقابت و آنچه مردم برای کلمه کلیدی در Google AdWords پرداخت می کنند ، دریافت می کنید. علاوه بر Keyword Planner ، باید سایر ابزارهای رایگان Google مانند موارد دیگر را نیز بررسی کنید Google Trends، کنسول جستجو، و تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل هنگام ایجاد استراتژی SEO خود.

Moz و SEMrush: اطلاعات دقیق تر و مدل “Freemium”

همچنین ابزارهای کلیدی کلیدی پولی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، مانند Moz ، SEMrush و AHref. این ابزارها گرانتر از Ubersuggest هستند ، اما Moz نسخه رایگان محدودی را ارائه می دهد.

Moz و SEMRush هر دو دوره آزمایشی رایگان دارند. در اینجا ابزار کلمه کلیدی Moz است ، کلید واژه Explorer، به نظر می رسد بعد از اینکه ابزار SEO را تایپ کردید:

مثال کلمه کلیدی moz

مانند Ubersuggest ، ابزار Moz’s لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی و محتوای رتبه بندی شده در حال حاضر را به شما ارائه می دهد. شما همچنین محدوده ای برای حجم جستجوی ماهانه ، نمره “دشواری” از 0-100 ، اطلاعات مربوط به نرخ کلیک ارگانیک (تعداد افرادی که روی نتایج غیر تبلیغاتی کلیک می کنند) و “اولویت” از 0-100.

نمره اولویت ترکیبی از تمام معیارهای دیگر است و مهمترین نمره است. امتیاز اولویت بالا به این معنی است که احتمالاً می توانید در این کلمه کلیدی رتبه بندی کنید.

چگونه وب سایت خود را برای کلمات کلیدی بهینه کنیم

به یاد دارید وقتی گفتم ما می خواهیم درباره جایی که کلمات کلیدی را در صفحات وب شما قرار دهیم صحبت کنیم؟ البته ، شما می خواهید کلمات کلیدی را به کپی و پست های وبلاگ وب سایت خود اضافه کنید ، اما مکان های دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را قرار دهید.

قبل از ورود به این بخش ، می خواهم بگویم که تفاوتی بین بهینه سازی کلمات کلیدی برای ترافیک ارگانیک و تبلیغات پولی وجود دارد.

“ترافیک ارگانیک” ترافیکی است که از نتایج جستجوی منظم Google حاصل می شود – نه تبلیغات. با افزودن کلمات کلیدی به وب سایت خود ، به آن کمک می کنید تا در جستجوی ارگانیک رتبه بالاتری داشته باشد.

بهینه سازی برای Google AdWords و PPC

انتخاب کلمات کلیدی برای تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) یک بازی کاملاً متفاوت با توپ است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از کلمات کلیدی در مبارزات PPC ، پست های من “نحوه راه اندازی یک کمپین PPC موفق برای اولین بار” و “مقدمه ای برای بازاریابی جستجو با هر کلیک” را بررسی کنید.

بهترین روشها برای تراکم کلمات کلیدی

البته ، کلمات کلیدی باید در سراسر محتوای شما باشد ، از جمله کپی وب سایت و پست های وبلاگ. اما چند بار باید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید؟ هنگام برنامه ریزی محتوای وبلاگ خود ، باید یکی را انتخاب کنید کلمه کلیدی تمرکز کنید برای هر پست وبلاگ ، همراه با چند کلمه کلیدی مکمل.

مقاله مرتبط  راهنمای 6 گام برای نوشتن محتوای فهرست

استفاده از یک کلمه کلیدی دم بلند – کلمه کلیدی طولانی تر و بسیار خاص ، مانند “SEO چیست” – به عنوان کلمه کلیدی تمرکز خود را در نظر بگیرید. رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند اغلب آسان تر از کلمات منفرد است.

از کلمات کلیدی تمرکز و کلمات کلیدی تکمیلی خود در محتوای خود هرچه بیشتر استفاده کنید – به شرطی که محتوا منطقی و خوب به نظر برسد.

مدت ها پیش ، “پر کردن کلمات کلیدی” یک امر عادی بود ، به طوری که سازندگان محتوا کلمات کلیدی را به طور مکرر به محتوا می انداختند ، و آن را ناخوشایند می دانستند. این یک روش SEO منسوخ شده است و ممکن است خوانندگان را خاموش کند – و Google را از راه اندازی ناراحت کند.

بهترین روش ها برای بهینه سازی تصویر

علاوه بر محتوا ، مکان مهمی برای استفاده از کلمات کلیدی در برچسب های تصویر شماست. با بهینه سازی تصاویر خود ، می توانید از طریق جستجوی تصویر و همچنین جستجوی متن ، ترافیک ایجاد کنید. بهینه سازی تصاویر شما به معنای افزودن کلمات کلیدی به نام پرونده ، عنوان تصویر و متن جایگزین (برچسبی که مردم برای بهینه سازی تصاویر خود برای موتورهای جستجو و صفحه خوان ها استفاده می کنند).

اگر از سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس استفاده می کنید ، می توانید عنوان تصویر و متن ALT را مستقیماً در ویرایشگر رسانه وب سایت خود به روز کنید. اطمینان حاصل کنید که متن و عنوان ALT شما توصیف شده باشد (عنوان به اندازه ALT مهم نیست) و توضیح دهید که تصویر مربوط به چیست:

چرا کلمات کلیدی برای وب سایت شما بسیار مهم هستند؟ | مثال متن alt

عنوان ها و توضیحات متا

مکان نهایی که باید از کلمات کلیدی استفاده کنید ، در برچسب های عنوان وب سایت و متا توضیحات است.

وقتی افراد به دنبال وب سایت شما هستند ، برچسب عنوان و توضیحات متا در نتایج جستجو نشان داده می شود. همچنین معمولاً می توانند در CMS وب سایت شما ویرایش شوند.

در اینجا برچسب عنوان و توضیحات متا به نظر می رسد. پیوند آبی برچسب عنوان است ، در حالی که متن شرح متا است:

مثال کلمات کلیدی SERP

چگونه می توان موفقیت کلمه کلیدی وب سایت خود را ردیابی کرد

وقتی کلمات کلیدی را به وب سایت خود اضافه کردید ، چگونه می توانید نتیجه دهید که سئو سایت شما نتیجه خوبی دارد؟

شما می خواهید عملکرد خود را در هر یک از کلمات کلیدی مورد نظر خود پیگیری کنید تا وضعیت خود را ببینید و اگر لازم است چیزی را تغییر دهید.

ابزارهای جستجوگرها می توانند در انجام این کار به شما کمک کنند. Ubersuggest اطلاعات زیادی در مورد عملکرد وب سایت شما در نتایج موتور جستجو به شما می دهد:

کلمات کلیدی عملکرد دامنه

در اینجا می توانید صفحات بهترین عملکرد NeilPatel.com را مشاهده کنید:

مقاله کلمات کلیدی لیست داده ها در Ubersuggest

و برخی از کلمات کلیدی که در حال حاضر رتبه بندی می کنم:

رتبه بندی لیست کلمات کلیدی

نتیجه

در مورد کلمات کلیدی چیزهای زیادی برای تأمل وجود دارد. فقط یافتن کلمات کلیدی مناسب کافی نیست – همچنین باید بدانید که چگونه از آنها برای رتبه بندی استفاده کنید. برای موفقیت با یک استراتژی کلمه کلیدی ، باید یک برنامه سازمان یافته داشته باشید.

بخشی از این داشتن ابزار تحقیق مناسب کلمات کلیدی و دانستن چگونگی استفاده از آنها. اما شما همچنین باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و استراتژیک فکر کنید.

با استفاده از نکات موجود در این مقاله ، می توانید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید و امیدوارم جایگاه خود را در نتایج موتور جستجو افزایش دهید. موفق باشید!

آیا اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی از دست داده ام؟ اگر نکاتی دارید که می خواهید به اشتراک بگذارید ، در مورد نظرات با ما در میان بگذارید.