آموزش سئو

چرا حذف محتوای قدیمی می تواند سایت شما را ذخیره کند

اکتبر 7, 2020

حذف محتوای قدیمی در وب سایت شما نمی تواند برای سلامتی آن مفید باشد ، درست است؟

خیلی مطمئن نباش

Google به همان اندازه که در مورد مقاله جدیدی که قصد انتشار آن را دارید ، به کیفیت محتوایی که سالها پیش ایجاد کرده اید اهمیت می دهد.

به طور جدی.

احیای محتوای قدیمی می تواند باعث افزایش رتبه شود.

حذف محتوای منسوخ شده نیز می تواند.

حذف محتوای منسوخ شده همچنین می تواند با اطمینان از صحت هرچه بیشتر محتوا ، تجربه کاربر را بهبود بخشد و اعتبار برند شما را افزایش دهد.

بیایید بررسی کنیم چگونه محتوای منسوخ شده را از وب سایت و موتورهای جستجو با خیال راحت حذف کنیم – و اینکه چرا برای سلامت وب سایت و استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است.

محتوای منسوخ شده چیست؟

محتوای قدیمی هر صفحه ای در وب سایت شما است که نادرست ، فاقد ارزش است یا موقعیت تجاری فعلی شما را نشان نمی دهد.

در اینجا چند نمونه هستند:

  • صفحات محصول یا خدمات را متوقف کنید
  • مشاوره منسوخ شده
  • محتوای حساس به زمان ، مانند آگهی شغلی
  • محتوایی که دیگر مربوط به تجارت شما نیست
  • مشخصات کارمندان سابق

این مطالب زیادی است ، درست است؟

اگر یک سایت بزرگ دارید یا مدت طولانی است که مشغول تجارت هستید ، این احتمال وجود دارد که ده ها ، اگر نه صدها صفحه ، از محتوای منسوخ شده داشته باشید.

چرا باید محتوای منسوخ شده را حذف کنید

مأموریت Google ارائه محتوای تازه ، مرتبط و معتبر به کاربران است.

به همین دلیل محتوای اخیراً منتشر شده بالاتر از مقالات قدیمی و قدیمی است.

همچنین به همین دلیل سایت شما ممکن است به دلیل محتوای قدیمی مجازات شود.

طبق جدیدترین Google رهنمودهای ارزیابی کیفیت جستجو کنید، محتوایی که حاوی “اطلاعات نادرست / بی معنی” باشد (یا محتوای منسوخ شده) با کیفیت پایین در نظر گرفته می شود.

هرچه محتوای بی کیفیت بیشتری در سایت خود داشته باشید ، از نظر Google دارای اعتبار کمتری خواهید بود و رتبه بندی آن دشوارتر خواهد بود.

مقدار قابل توجهی از محتوای منسوخ نیز می تواند بر توانایی Google در جستجوی سایت شما تأثیر بگذارد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو برای پردازش وب سایت های شخصی مقدار محدودی از پردازش را خرج می کنند. اگر سایت شما صفحات زیادی دارد (به بیش از 10 کیلوگرم فکر کنید) ، حذف محتوا می تواند به Google کمک کند تا روی صفحاتی که بیشتر به شما اهمیت می دهند تمرکز کند.

به دنبال اثبات هستید؟

مجله موتور جستجو با حذف و به روزرسانی محتوای قدیمی ، میزان بازدید ارگانیک و بازدید از صفحه را بیش از 60 درصد افزایش داد.

محاصره رسانه هرس 15٪ از سایت خود و افزایش 50٪ بازدید از مواد آلی.

محتوای قدیمی فقط به تلاش های SEO شما آسیب نمی رساند. محتوای نادرست یا گمراه کننده تأثیر منفی در برند شما دارد.

اگر در صفحه محصولی که مدت ده سال است متوقف شده است ، برخورد کنید ، در مورد یک وب سایت چه احساسی خواهید داشت؟

من هم به آن سایت نمره بالایی نمی دهم.

چگونه محتوای قدیمی را پیدا کنیم

اکنون می دانید که محتوای منسوخ چیست و چرا باید آن را حذف کنید ، وقت آن است که آن صفحات را پیدا کرده و حذف کنید.

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید استفاده کنید.

Ubersuggest

از ابزار رایگان من Ubersuggest برای یافتن سریع مطالب قدیمی در سایت خود استفاده کنید.

دامنه خود را وارد کنید و “جستجو” را کلیک کنید.

مقاله مرتبط  بهترین بررسی سیستم POS سال 2020

در نوار کناری سمت چپ روی “حسابرسی سایت” کلیک کنید.

برای یافتن محتوای قدیمی از ubersuggest استفاده کنید

وقتی اسکن کامل شد ، شما یک نمای کلی از سلامتی سایت خود خواهید داشت.

ما علاقه مند به یافتن صفحاتی با مشکلات جستجوگرها هستیم ، بنابراین برای دیدن لیستی از صفحات با تعداد کلمات پایین ، به پایین صفحه بروید.

سئو سایت برای یافتن محتوای منسوخ شده ، تجزیه و تحلیل می کند

محتوای قدیمی معمولاً محتوای نازکی است ، بنابراین مطمئن شوید که همه این صفحات را مرور می کنید. اگر هنوز مفید هستند ، برای به روزرسانی آنها برنامه ریزی کنید.

کنسول جستجوی Google

همچنین می توانید از Google Search Console برای یافتن صفحاتی که Google مانند گذشته دوست ندارد – و صفحاتی که برای شروع هرگز دوست نداشتند استفاده کنید.

با مقایسه داده های ماه گذشته با داده های مربوط به مدت مشابه یک سال قبل (یا حتی طولانی تر) شروع کنید. روی “عملکرد” ​​در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید ، سپس فیلتر “تاریخ” را به “مقایسه” تغییر دهید.

در محدوده ای محتوای قدیمی پیدا کنید

صفحاتی را که قبلاً بازدید زیادی از Google را به خود جلب می کردند اما دیگر انجام نمی دهند ، یادداشت کنید. این می تواند به معنی قدیمی بودن آنها باشد.

در مرحله بعدی ، گزارش جدیدی را برای دریافت داده های 28 روز گذشته اجرا کنید.

ستون CTR را به ترتیب صعودی مرتب کنید تا صفحاتی را با تعداد بازدید بالا ، اما تعداد کلیک کم ، پیدا کنید.

این صفحات رتبه بندی خوبی دارند ، اما کاربران روی آنها کلیک نمی کنند. آنها همچنین می توانند از رده خارج شوند.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

Google Analytics تقریباً در هر صفحه از سایت شما یک نمای خارق العاده دارد.

حساب خود را باز کنید ، روی برگه “رفتار” و سپس “نمای کلی” کلیک کنید.

تجزیه و تحلیل گوگل برای یافتن مطالب منسوخ شده

روی دکمه “مشاهده گزارش کامل” در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید ، سپس به پایین صفحه بروید و گزینه “نمایش ردیف ها” را به 5000 تغییر دهید.

فایل را صادر کرده و در Excel یا Google Sheets باز کنید.

اگر سایت کوچکی دارید می توانید هر صفحه را یکی یکی مرور کنید. صاحبان سایتهای بزرگتر برای بررسی باید صفحات را در لیست کوتاه قرار دهند.

صفحات با بازدید زیاد یا مقدار قابل توجهی از تبدیل را نادیده بگیرید – این صفحات در حال حاضر عملکرد خوبی دارند ، بنابراین شما می خواهید آنها را نگه دارید.

برای کمک به شناسایی صفحات منسوخ شده که باید مراجعه کنید ، بر اساس نرخ گزاف یا بازدید صفحه مرتب کنید.

حسابرسی کامل مطالب را انجام دهید

مراحل بالا شروع به کار می کند. اما ، یک مشکل وجود دارد – این روشها صفحاتی را که اصلاً بازدید نمی کنند نشان نمی دهد.

اگر می خواهید تمام محتوای منسوخ شده خود را پیدا کنید ، باید حسابرسی کامل محتوای خود را انجام دهید.

توصیه می کنم از یک خزنده صفحه مانند استفاده کنید جیغ قورباغه برای لیست کاملی از هر صفحه در سایت خود. سپس گزارش را با داده های GA ترکیب کنید تا صفحات بدون هیچ گونه ترافیک جستجو شناسایی شود.

برای یافتن قدیمی ترین صفحات سایت خود و مرور دستی آنها از تاریخ انتشار در Screaming Frog استفاده کنید. قدیمی ترین صفحات احتمالاً قدیمی است.

تصمیم بگیرید کدام یک از مطالب منسوخ شده را حذف کنید و کدام یک را نگه دارید

هر صفحه قدیمی سایت شما نباید حذف شود. فقط قدیمی بودن یک صفحه یا میزان بازدید زیاد آن به این معنی نیست که نمی توانید آن را از بین ببرید.

بعد از اینکه لیست کوتاهی از صفحات منسوخ ایجاد کردید ، هر صفحه را به صورت دستی مرور کنید و توجه داشته باشید که آیا فکر می کنید می تواند به روز شود یا اینکه کاملاً بی ربط است.

مقاله مرتبط  خدمات مشاوره ای Adwords

از شما بخواهید هر صفحه را بخوانید ، از خود بپرسید:

  • آیا هنوز هم مطالب مربوط به مخاطبان شما است؟
  • آیا صفحه هنوز ترافیک ارگانیک دریافت می کند؟
  • آیا صفحه بک لینک زیادی دارد؟
  • آیا می توانید محتوا را بهبود بخشید تا دوباره مرتبط شود؟

حذف محتوا باید آخرین گزینه باشد.

اگر به هر یک از سوالات بالا (و به ویژه س theال آخر) پاسخ مثبت داده اید ، احتمالاً به جای به روزرسانی محتوا ، ارزش آن را دارد که به روز کنید.

همچنین می توانید چندین قطعه منسوخ شده را در یک مقاله ادغام کنید که ارزش بیشتری دارد.

اما ، قبل از اینکه به دنبال به روزرسانی باشید ، حتماً تحقیق جدیدی درباره کلید واژه انجام دهید. از زمان نوشتن مقاله ، بهترین کلمات کلیدی تغییر کرده اند ، بنابراین از Ubersuggest برای تعیین هدف استفاده کنید.

با این وجود نمی توانید هر صفحه ای را در سایت خود ذخیره کنید.

بعضی از صفحات مانند مقاله های خبری قدیمی ، تبلیغات شغلی یا محصولات منقضی شده فقط ارزش نگهداری ندارند. حتی ممکن است پست های وبلاگ قدیمی ارزش ذخیره را نداشته باشند.

اگر صفحه ای قابل اصلاح ، به روزرسانی یا ترکیب نیست ، بهتر است آن را حذف کنید.

چگونه محتوای قدیمی را با خیال راحت حذف کنیم

صفحاتی که هیچ بازدیدی ندارند. فاقد بک لینک و حاوی هیچ اطلاعاتی نیستند که برای حذف رسیده اند.

اما فقط حذف نکنید و آن را فراموش نکنید.

حذف محتوا بدون انجام اقدامات احتیاطی مناسب می تواند شما را در Google داغ کند – و منجر به افت نتایج کل جستجو در سایت شود.

در اینجا سه ​​روش برای حذف ایمن مطالب منسوخ شده از سایت خود وجود دارد – و زمان استفاده از آنها.

تغییر مسیر صفحه

آیا صفحه مشابه و به روزتری وجود دارد که بتوانید در عوض بازدیدکنندگان را به آن بفرستید؟ سپس ساده ترین راه برای حذف محتوای منسوخ شده ، راه اندازی مجدد 301 است.

صفحات منسوخ شده محصول یا خدمات را می توان به سمت صفحات جدید تر نشان داد. مقالات وبلاگ قدیمی را می توان به مقالات به روز در مورد یک موضوع مشابه اشاره کرد.

از نظر سئو ، این بهترین روش برای حذف محتوای قدیمی است.

تغییر مسیر 301 بازدید کننده جستجو و پیوندهای ورودی صفحه اصلی را حفظ می کند. اگر بخشی از مطالب منسوخ شده دارای بک لینک است ، باید آن را هدایت کنید.

با این حال مراقب باشید که تعداد زیادی هدایت اضافه کنید. آنها می توانند بار قابل توجهی بر روی سرور شما بگذارند ، که می تواند سایت شما را کند کرده و به رتبه شما آسیب برساند.

وضعیت “410 حذف شده” را ارائه دهید

اگر صفحه مناسبی برای هدایت بازدیدکنندگان وجود ندارد ، می توانید با ارائه وضعیت “410 حذف شده” به Google و سایر موتورهای جستجو اطلاع دهید که صفحه به عمد حذف شده است.

برخلاف کد وضعیت “404 Not Found” ، که وقتی Google یا سرور شما نتواند صفحه را پیدا کند ، سرویس می گیرد ، وضعیت “410 Deleted” به Google و سایر خزنده ها می گوید شما صفحه را عمداً حذف کرده اید و دیگر برنمی گردد.

برچسب Noindex را اضافه کنید

اگر می خواهید یک صفحه منسوخ شده در وب سایت خود نگه دارید اما آن را از Google حذف کنید ، یک برچسب بدون شاخص اضافه کنید. Google همچنان صفحه را خزنده می کند ، اما صفحه را در نتایج جستجوی خود نمایش نمی دهد.

مقاله مرتبط  از بله به آره حرکت کن!

اطمینان حاصل کنید که URL را از نقشه سایت خود و هر مکان دیگری که در سایت شما به آن پیوند داده شده است حذف کنید تا احتمال خزیدن مجدد صفحه در آینده به حداقل برسد.

با استفاده از ابزار حذف جدید ، محتوای قدیمی را از Google حذف کنید

صرف حذف محتوای منسوخ شده در وب سایت به این معنی نیست که بلافاصله از فهرست Google حذف می شود. قبل از اینکه Google تغییرات را در نتایج جستجوی خود منعکس کند ، Google باید دوباره بازیابی کند.

این ممکن است بسته به اندازه سایت شما هفته ها ، حتی ماه ها طول بکشد.

هرچند، همه چیز از دست نرفته.

اگر می خواهید محتوای منسوخ شده را به سرعت از Google حذف کنید ، می توانید با استفاده از مطالب جدید ، روند کار را تسریع کنید حذف ها ابزار در Google Search Console.

https://www.youtube.com/watch؟v=h223mCgbmf4

این ابزار به صاحبان سایت اجازه می دهد تا:

  1. URL ها را به طور موقت در Google مخفی کنید.
  2. محتوایی را مشاهده کنید که توسط کاربران دیگر “قدیمی” گزارش شده است و در Google نشان داده نمی شود.
  3. ببینید کدام URL ها توسط فیلتر SafeSearch Google فیلتر می شوند.

در حال حاضر ، ما فقط به مخفی کردن URL ها در Google علاقه مند هستیم.

با کلیک بر روی دکمه قرمز “درخواست جدید” در سمت راست صفحه شروع کنید.

ابزار حذف محتوای قدیمی

URL را وارد کنید و بعدی را کلیک کنید.

درخواست حذف جدید مطالب منسوخ شده است

دوبار بررسی کنید که URL صحیحی وارد کرده اید و روی “ارسال درخواست” کلیک کنید.

یادت باشه؛ این باعث حذف دائمی محتوای منسوخ نمی شود. برای جلوگیری از نمایش مجدد صفحه در Google ، همچنان باید پیوند را هدایت کنید یا از وضعیت حذف شده 410 استفاده کنید. اما وقتی Google سایت شما را دوباره فراخوانی می کند ، فوراً نشان داده نمی شود.

همچنین می توانید از این ابزار برای دیدن اینکه آیا کاربران محتوای منسوخ شده را به Google گزارش داده اند ، استفاده کنید.

برای دیدن لیستی از صفحاتی که Google از نتایج خود حذف کرده است ، در بالای صفحه “محتوای قدیمی” کلیک کنید.

درخواست حذف مطالب منسوخ شده

حذف محتوای منسوخ شده از Bing

بینگ همچنین دارای ابزار حذف محتوا که باعث حذف سریع محتوای منسوخ شده از فهرست آن می شود.

به سادگی آدرس اینترنتی صفحه ای را که حذف کرده اید وارد کنید ، مطمئن شوید که کادر انتخاب “حذف صفحه” علامت گذاری شده است و “ارسال” را کلیک کنید.

حذف محتوای منسوخ شده از bing

نتیجه

بیایید خلاصه کنیم حذف محتوای منسوخ شده از وب سایت شما می تواند کمک کند:

  • رتبه بندی سایت خود را بهبود ببخشید
  • ظرفیت خزیدن سایت خود را افزایش دهید
  • اعتبار برند خود را افزایش دهید
  • اطمینان حاصل کنید که کاربران فقط مطالب تازه ، دقیق و با کیفیت را می خوانند

به سادگی هیچ دلیلی وجود ندارد که اجازه دهید محتوای منسوخ شده در سایت شما کمرنگ شود.

با استفاده از Ubersuggest ، کنسول جستجوی Google ، Google Analytics یا حسابرسی کامل محتوای منسوخ شده پیدا کنید.

محتوای منسوخ شده را ارزیابی کنید و ببینید آیا می توان آن را بهبود بخشید.

همه موارد دیگر را حذف کنید – و فراموش نکنید که به Google و Bing بگویید چه کاری انجام داده اید.

آیا قصد دارید قبل از ایجاد یک پست وبلاگ جدید ، بر حذف محتوای منسوخ شده تمرکز کنید؟