آموزش سئو

چرا باید کانال YouTube خود را حسابرسی کنید

ژانویه 8, 2021

چگونه اطمینان حاصل می کنید کانال YouTube شما به مخاطبان مناسبی رسیده و به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی کمک می کند؟ با انجام حسابرسی YouTube.

با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال، YouTube در میان محبوب ترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی جهان است. تقریبا 73 درصد بزرگسالان ایالات متحده یک حساب YouTube داشته باشید ، این بدان معنی است که یک فرصت عالی برای بازاریابان برای تولید هدایت های جدید و تبلیغ محتوا است.

اما ، اگر می خواهید از این کانال نهایت استفاده را ببرید ، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از کیفیت ، هدفمند و بهینه برخوردار است.

چرا کانال YouTube شما به حسابرسی نیاز دارد

YouTube فقط یک بستر رسانه اجتماعی نیست. این نیز مانند Google از موتور جستجوی بسیار پیچیده ای برخوردار است.

به عبارت دیگر ، شما برای به حداکثر رساندن شانس خود به یک بهینه سازی موتور جستجوگر YouTube یا استراتژی “SEO” نیاز دارید:

  • در نتایج جستجوی ویدئو ظاهر می شود
  • رسیدن به مخاطب مناسب
  • تبدیل کاربران به مشترک و در نهایت پرداخت هزینه به مشتریان

اگر شما کاملاً در زمینه جستجوگرها جستجو می کنید ، ممکن است این فیلم مفید باشد.

https://www.youtube.com/watch؟v=pIbQfOcsEsE

حسابرسی YouTube نشان می دهد کانال شما چقدر خوب عمل می کند و آیا به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک می کند.

از جمله موارد دیگر ، به شما در درک موارد زیر کمک می کند:

  • کدام ویدیوها بیشترین بازدید را دارند
  • اگر مردم فیلم های شما را در تمام طول تماشا می کنند
  • چه تعداد مشترک دارید
  • آیا فیلم های شما در نتایج جستجو نشان داده می شوند

به خاطر داشته باشید که بیش از 500 ساعت محتوای جدید هر دقیقه در YouTube ظاهر می شود ، این بدان معنی است که رقابت شدیدی وجود دارد. همه چیز در کانال شما باید به سمت برجسته سازی و ارائه ارزش باشد.

تقریباً 50 درصد خریداران برای تصمیم گیری در مورد محصولات مختلف از فیلم های آنلاین استفاده کنید. علاوه بر این ، 90 درصد عظیم کاربران مارک های جدید را فقط با مرور کانال های YouTube مورد علاقه خود کشف می کنند.

این بدان معنی است که اگر محتوای ارزشمندی در اختیار کاربران قرار دهید ، فرصتی عظیم برای یافتن مشتریان جدید و ایجاد اعتماد به نام تجاری وجود دارد. حسابرسی YouTube بهترین راه برای بررسی اینکه آیا کانال خود را در حداکثر پتانسیل خود استفاده می کنید ، است.

آماده هستید که کانال خود را تعمیرات اساسی کنید و اطمینان حاصل کنید که بیشترین بهره را از استراتژی بازاریابی ویدیویی خود می گیرید؟ بیایید شروع کنیم.

مرحله حسابرسی YouTube 1: عملکرد KPI خود را تجزیه و تحلیل کنید

شما باید درک کنید که کانال شما در حال حاضر چگونه عمل می کند. اینجاست که KPI یا شاخص های کلیدی عملکرد وارد می شوند.

دقیقاً KPI چیست؟ خوب ، آنها معیارهایی هستند که به شما کمک می کنند ارزیابی کنید که چگونه به طور موثر برای کسب و کار شما نتیجه می گیرد. در YouTube ، این ممکن است شامل زمان تماشا ، بازدیدها ، نمایش ها و کلیک ها باشد.

با داشتن اطلاعات KPI در نوک انگشتان خود ، می توانید برای بهبود محتوای خود ، افزایش تعداد مشترکان و افزایش رتبه بندی YouTube خود ، هدفمند عمل کنید. به عنوان مثال ، می توانید میزان بازدید ترافیک بینندگان و محبوب ترین ویدیوها را ردیابی کنید.

می توانید از طریق YouTube Analytics ، که ابزار اندازه گیری پلت فرم است ، به این KPI ها دسترسی پیدا کنید.

  • وارد حساب YouTube خود شوید
  • روی نماد حساب خود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید
  • برای دسترسی به مرکز تجزیه و تحلیل ، “YouTube Studio” را از گزینه های منو انتخاب کنید
معیارهای حسابرسی YouTube KPI

با یک نگاه می توانید دقیقاً نحوه عملکرد کانال خود را ببینید و برای اطلاعات پیشرفته تر به KPI های خاص دسترسی پیدا کنید.

YouTube Audit عملکرد KPI خود را تجزیه و تحلیل کنید

توجه ویژه ای داشته باشید که کدام ویدئوها عملکرد خوبی دارند – و کدام یک از این موارد خوب نیستند. در نظر بگیرید که هنگام کار در مراحل بهینه سازی ، همه فیلم های خود را به صفحه گسترده ای که می توانید ویرایش کنید اضافه کنید.

مقاله مرتبط  بهترین بررسی برنامه میزبانی VPS در سال 2020

خوب ، بنابراین مرحله یک به پایان رسیده است.

شما ضریب KPI خود را دارید و اکنون زمان اقدام و بهبود عملکرد شما فرا رسیده است. آماده رفتن به مرحله دو هستید؟ بگذار چک کنیم.

فاز 2 حسابرسی YouTube: به روزرسانی کنید

این مرحله جایی است که شما به کار می پردازید. بخاطر داشته باشید که لازم نیست همه در هر مرحله از این لیست کار کنند. همه اینها به تجزیه و تحلیل KPI و اهداف تجاری خاص شما بستگی دارد.

در مرحله دو حسابرسی YouTube شما ، ما:

  • پیام برند خود را دوباره تأیید کنید
  • توضیحات ویدئویی خود را به روز کنید و بهینه کنید
  • ویدیوهای خود را سازماندهی کنید ، بنابراین یافتن آنها برای کاربران آسان است
  • در صورت لزوم CTA های مرتبط و جذاب را نیز در آن بگنجانید
  • محتوای قدیمی را حذف کنید اگر پیام پیام تجاری شما را ارائه نمی دهد

من شما را در هر مرحله پیاده می کنم.

در طول حسابرسی YouTube مارک کانال خود را در نظر بگیرید

مارک تجاری مکانی عالی برای شروع حسابرسی شما است. چرا؟ زیرا YouTube یك بستر بصری است.

رنگ می تواند به رسمیت شناختن نام تجاری شما توسط تا 80 درصد، بنابراین بسیار مهم است که شما وقت خود را صرف طراحی یک مارک تجاری بصری کنید تا از رقبای خود متمایز شوید.

چگونه این کار را انجام می دهید؟ ابتدا هویت نام تجاری خود را تعیین کنید و یک استراتژی بازاریابی مشخص و ثابت ایجاد کنید. سازگاری می تواند درآمد شما را تا سال بهبود بخشد حدود 23 درصد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که پیام رسانی شما قبل از حرکت به جلو ، در همه سیستم عامل ها به خوبی ترجمه می شود.

پس از شناسایی هویت خود ، با شروع فیلم برجسته ، آماده شروع هستید. این فیلم آنچه کانال شما مخفف است را به نمایش می گذارد. این به کاربران نشان می دهد که اگر افراد محتوای شما را تماشا کنند ، انتظار دارند

به عبارت دیگر ، ویدئو تیتر خود را هوشمندانه انتخاب کنید. در اینجا یک مثال خوب است.

خوشمزه یک کانال آشپزی خانگی است. ویدیوی برجسته یک بررسی محصول برای یک سرخ کن هوای خانگی است که با مخاطبان هدف آنها صحبت می کند.

حسابرسی YouTube مارک کانال خود را در نظر بگیرید

در مورد Tasty چه چیز دیگری می توانیم بگوییم؟ دو چیز. آنها از یک آواتار رنگارنگ و مارک دار و یک بنر کانال چشم نواز استفاده می کنند.

طراحی بازاریابی بصری YouTube Audit

Google توصیه می کند a حداقل اندازه بنر از 2048 115 1152 پیکسل ، با نسبت ابعاد شما روی 16: 9 تنظیم شده است. می توانید از سیستم عامل هایی مانند Canva برای تغییر اندازه و بهینه سازی آواتار و بنر خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید ، بازاریابان موفق می دانند که در نظر گرفتن مارک از دید کاربر چقدر مهم است ، بنابراین به کانال خود عینی نگاه کنید.

فیلمهای توهین آمیز یا نام تجاری را حذف یا جایگزین کنید

اگر محتوا در خدمت استراتژی بازاریابی شما نیست یا با مارک تجاری شما سازگار نیست ، آن را حذف کنید!

آیا هیچ ویدیویی “خاموش” یا منسوخ شده است؟ آیا آنها برای کانال شما نادرست هستند یا اشتباه؟ نگران نباشید ، آنها را بردارید و به کانال خود یک افزایش فوری دهید.

نحوه کار:

  • در استودیوی YouTube ، “فیلم ها” را از منوی سمت چپ انتخاب کنید
  • به ویدیویی که حذف می کنید بروید و روی گزینه “حذف برای همیشه” کلیک کنید
حسابرسی YouTube فیلم های توهین آمیز را حذف می کند

اگر محتوای شما کاربران را به آن فیلم ها می فرستد ، فقط مطمئن شوید که پیوندها را به روز کنید.

فراداده را به روز کنید

وقتی صحبت از یک پلتفرم کاملاً رقابتی مانند YouTube می شود ، فراداده دوست شماست. فراداده مجموعه کلمات و عباراتی است که برای توصیف محتوای ویدئو استفاده می کنید.

مثالها عبارتند از:

  • عنوان ویدیو
  • هر برچسب HTML که برای گفتن الگوریتم YouTube در مورد ویدیو استفاده می کنید
  • شرح یا قطعه ای که در جعبه توضیحات ارائه می دهید
مقاله مرتبط  نحوه استفاده از روانشناسی رنگ برای افزایش تبدیل وب سایت

به یاد داشته باشید ، یوتیوب یک موتور جستجو است. این از کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی برای ارتباط کاربران با نتایج جستجو در جستجوی آنها استفاده می کند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در فراداده خود می تواند شانس رتبه بندی در نتایج جستجو و یافتن مخاطب مناسب را به طور جدی افزایش دهد.

در اینجا مثالی است. اگر کسی به دنبال “بررسی محصول پیچش یا حلقه زنی” باشد ، اولین نتیجه این است:

فراداده به روزرسانی حسابرسی YouTube

متوجه خواهید شد که سازنده کانال در عنوان از “بررسی آهن پیچش یا حلقه زنی” استفاده می کند و این نیز در تصویر بند انگشتی است.

در توضیحات و زیرنویس به موهای فر نیز اشاره شده است ، بنابراین همه نشانه ها این فیلم ویدئو فر را نشان می دهد:

حسابرسی YouTube فراداده مهم است

هر ویدئو باید دارای یک عنوان مرتبط و توصیف معنی دار باشد تا به کاربران در تصمیم گیری در مورد مطلبی که به دنبال آن هستند کمک کند.

چگونه فراداده خود را ویرایش می کنید؟ ساده است.

ابتدا به YouTube Studio برگردید و “محتوا” را از منوی سمت چپ باز کنید. لیستی از همه ویدیوهای خود را مشاهده خواهید کرد.

بعد ، روی مربع کوچکی در سمت چپ ویدیوی خود کلیک کنید و هنگام باز شدن دکمه “ویرایش” را انتخاب کنید.

حسابرسی و فراداده YouTube

با انتخاب هر گزینه ، با عنوان شروع کنید.

بهینه سازی محتوا برای کلمات کلیدی انتخاب شده

کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران وقتی به دنبال فیلم می گردند تایپ می کنند. اگر از کلمات کلیدی مناسب در فراداده خود استفاده نکنید ، مردم ویدیوهای شما را پیدا نمی کنند.

با این وجود ، از کجا می دانید کدام کلمات کلیدی را شامل شود؟ همه چیز با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می شود.

بیایید با یک مثال کار کنیم.

بگویید من یک فیلم در مورد نحوه تهیه کلوچه های شکلات دارم. من با جستجوی برخی اصطلاحات در گوگل شروع به جستجو می کنم تا ببینم کدام یک از آنها نتایج ویدئو را به ارمغان می آورند. (این نیز یک روش عالی برای الهام گرفتن از ایده های جدید است!)

اگر “کوکی های تراشه شکلات” یا “چگونگی تهیه کوکی های تراشه شکلات” را جستجو کنم ، Google فیلم های YouTube را به من نشان می دهد.

“چگونه کوکی های تراشه شکلاتی کامل درست کنیم” نتیجه اصلی است ، بنابراین شامل “چگونه” می تواند به من کمک کند تا در YouTube رتبه بالاتری داشته باشم تا اینکه فقط آن را یک ویدیوی کوکی تراشه شکلات بخوانم.

YouTube Audit محتوا را برای کلمات کلیدی بهینه کنید

از طرف دیگر ، اگر چیز کلی مانند “پخت” را جستجو کنم ، هیچ ویدیویی نمی بینم. این به من می گوید که از یک کلمه کلیدی خاص تر استفاده کنم.

بعد ، برای بررسی موارد زیر از Ubersuggest استفاده کنید:

  • چند بار مردم کلمه کلیدی انتخابی شما را جستجو می کنند
  • کدام اصطلاحات جستجو اغلب نمایش داده می شوند

این به شما کمک می کند اصطلاحات را در عنوان و شرح خود استفاده کنید. پس از شناسایی کلمات کلیدی خود ، می توانید فیلم های خود را بهینه کنید.

نحوه کار:

  • با تغییر نام فیلم خود با کلمه کلیدی انتخاب شده شروع کنید. (حتماً از آن به طور طبیعی استفاده کنید)
  • شرح مختصری بنویسید و کلیدواژه خود را نزدیک شروع وارد کنید تا در پیش نمایش نشان داده شود.
  • از کلمات کلیدی دیگر به عنوان برچسب های متا و در توضیحات استفاده کنید. (اگر منطقی باشد که چنین کاری انجام دهید)
  • تصویر کوچک خود را برای قرار دادن کلمه کلیدی سفارشی کنید.

سازماندهی فیلم ها در لیست های پخش

اگر کسی ویدیوی شما را دوست داشته باشد ، به احتمال زیاد می خواهد محتوای مشابهی را مشاهده کند. اینجاست که لیست های پخش به کار شما می آیند.

لیست های پخش YouTube مانند قفسه های فروشگاه فیزیکی است. شما فیلم های مشابه را با هم در لیست پخش یا قفسه گروه بندی می کنید و بازدیدکنندگان در مجموعه خود فهرست می شوند.

مقاله مرتبط  چگونه داده های آگهی PPC بیشتری را بکشیم

به همین دلیل آنها ایده خوبی هستند.

  • اگر کسی یک ویدیو را در لیست پخش شما دوست دارد ، بیشتر تماشا می کند. این تعامل در کل “زمان تماشای” شما حساب می شود. هرچه زمان تماشای شما بالاتر باشد ، رتبه شما در YouTube بالاتر می رود.
  • با قرار دادن آنها در یک لیست پخش محبوب ، می توانید بازدیدها را در ویدیوهای کم تماشا افزایش دهید.

خواستن یک لیست پخش YouTube تنظیم کنید؟ می توانید لیست پخش را در YouTube studio ایجاد و مدیریت کنید.

اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی عنوان استفاده می کنید تا قابلیت مشاهده در نتایج جستجو را افزایش دهید و فقط در هر لیست پخش فیلم های مرتبط بگنجانید تا پیام شما ثابت بماند.

CTA ها را بهینه کنید

بهترین راه برای تولید سرنخ از کانال YouTube خود؟ تماس مستقیم به اقدامات یا CTA را در آن بگنجانید.

افراد مستقیم CTA اقدام می کنند ، مانند:

  • مشترک کانال خود شوید
  • از وب سایت خود دیدن کنید
  • شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
  • در مورد فیلم ها نظر دهید
  • یک کتاب الکترونیکی بارگیری کنید یا در یک لیست ایمیل مشترک شوید

در اینجا مثالی از یکی از ویدیوهای خودم آورده شده است. همانطور که می بینید ، من از دو CTA استفاده می کنم.

  • من از مردم دعوت می کنم تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تولید ترافیک ، به وب سایت من مراجعه کنند.
  • من همچنین آنها را راهنمایی می کنم تا ویدیوی دیگری را مشاهده کنند
YouTube Audit CTA ها را با Ubersuggest بهینه کنید

ببینید چگونه CTA ممکن است منجر به تولید بیشتر شود و تعامل کانال شما را افزایش دهد؟

قرار دادن نیز مهم است. این چیزی است که شما باید بدانید.

  • برای افزایش تعامل کاربر ، CTA های ظریف مانند “در زیر نظر بگذارید” را در کل ویدیو بگنجانید.
  • استفاده کنید کارتهای YouTube برای پیوند دادن به فیلم های دیگر یا شامل CTA های مختلف در سراسر ویدیو ، مانند نظرسنجی ها.
  • در انتها CTA قرار دهید. اگر کسی از محتوای شما لذت می برد ، در این مرحله به احتمال زیاد مشترک می شود یا از وب سایت شما بازدید می کند. برای این کار می توانید از ویژگی صفحه آخر YouTube استفاده کنید.

این ابزارها را می توانید در بخش مدیر ویدیوی YouTube studio خود پیدا کنید.

YouTube Audit CTAs را بهینه کنید

همه فیلم های خود را تماشا کنید و توصیه های حسابرسی YouTube را انجام دهید

اکنون وقت آن است که هر آنچه آموخته اید را پیاده سازی کنید. با اشاره به مشکلات و تغییراتی که می خواهید ایجاد کنید ، همه ویدیوها را از ابتدا تا انتها تماشا کنید.

در اینجا مواردی است که باید در نظر بگیرید.

  • ارتباط: آیا ویدیو از مارک تجاری ، دقیق و مرتبط است؟
  • فراداده: آیا از عنوان های کلیدی در عنوان ، توضیحات و برچسب ها استفاده می کنید؟ آیا تصاویر کوچک خود را بهینه کرده اید؟
  • کیفیت: آیا فیلم می تواند محتوای بیشتری داشته باشد؟ یا خیلی طولانی است؟
  • لیست پخش: آیا این ویدئو در لیست پخش تعلق دارد؟
  • CTA: آیا در انتها یک CTA جذاب داشتید؟ اگر ویدئو قدیمی است ، آیا می توانید CTA را به مورد مرتبط تری به روز کنید؟

نتیجه

حرف آخر؟ فقط به این دلیل که مشترکان YouTube دارید و مردم فیلم های شما را تماشا می کنند به این معنی نیست که از کانال خود به طور مثر استفاده می کنید.

به یاد داشته باشید ، YouTube چیزی فراتر از یک سایت شبکه اجتماعی است. این یک موتور جستجوی کاملاً خاص است ، بنابراین اگر می خواهید برجسته شوید باید استراتژی های اساسی بهینه سازی جستجو را در ذهن داشته باشید.

محتوای منسوخ شده را حذف کنید ، توضیحات متا و CTA خود را تغییر دهید و اطمینان حاصل کنید که یک پیام تجاری قوی و سازگار ارسال می کنید. اگر به تحقیق و بهینه سازی کلمات کلیدی نیاز دارید ، به Ubersuggest مراجعه کنید.

آیا شما در کانال خود حسابرسی YouTube انجام داده اید؟ چه چیزی کشف کردید؟