آموزش سئو

نمایه سازی معنایی نهفته چگونه بر SEO تأثیر می گذارد

اکتبر 15, 2020

در سئو ، درباره کلمات کلیدی و چگونگی تأثیر آنها بر رتبه بندی محتوای شما بسیار خواهید شنید. اما در مورد نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) و تأثیری که ممکن است در سئو داشته باشد ، چیزهای زیادی نمی شنوید.

اگر با این اصطلاح آشنا نیستید ، Webopedia.com تعریف می کند LSI به عنوان یک الگوریتم مورد استفاده موتورهای جستجو برای تعیین اینکه یک صفحه خارج از تطبیق خاص متن جستجوی جستجو چیست. توضیحات بیشتر در این مورد در زیر است.

هنگامی که به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرد ، LSI می تواند به رتبه بندی شما کمک قابل توجهی کند – و استفاده از آن در محتوای شما ممکن است آسانتر از آنچه به نظر می رسد باشد.

بیایید با توضیح اینکه کلمات کلیدی LSI چیست و چرا مهم هستند شروع کنیم.

کلمات کلیدی LSI چیست؟

به زبان ساده ، کلمات کلیدی LSI اصطلاحات هستند از نظر معنایی با موضوع شما مرتبط است. هر کلمه کلیدی LSI ، گروه کلمات یا عباراتی که استفاده می کنید مربوط به کلمه کلیدی اصلی مورد نظر شما است. اما ، آنها همیشه مترادف نیستند – LSI همچنین ایده هایی را که در رابطه با کلمات کلیدی اصلی شما یافت می شوند جستجو می کند.

وقتی کلمات کلیدی LSI را در محتوای خود بگنجانید ، به Google کمک می کند تا موضوع سایت را با دادن زمینه به آن درک کند. LSI همچنین فهرست سازی محتوای شما را برای Google آسان تر می کند و ممکن است دید بهتری به سایت شما بدهد.

در اینجا مثالی از کلمات کلیدی LSI آورده شده است.

اگر از “دستور کیک” به عنوان اصطلاح جستجو استفاده کنیم ، این همان چیزی است که می بینیم:

مثال خودکار پیشنهادی LSI SEO

همانطور که متوجه شدید ، پیشنهاد خودکار Google چندین عبارت جستجوی اضافی به صورت پررنگ ارائه می دهد. کلمات کلیدی LSI – این کلمات و عبارات مرتبط – به شما ایده بهتری از آنچه مشتری ها به دنبال آن هستند می دهد و به شما این امکان را می دهد تا ایده های محتوای جدیدی را توسعه دهید.

نتیجه؟ امکان رتبه بندی برای چندین کلمه کلیدی و جذب مخاطب بیشتر

چرا کلمات کلیدی LSI مهم هستند؟

احتمالاً همه شما در مورد “پر کردن کلمات کلیدی” شنیده اید. همین چندی پیش ، تنها کاری که برای به دست آوردن رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجو لازم بود انجام شد: تکرار کلمات کلیدی شما بارها و بارها.

در آن زمان ، برخی از بازاریابان کلمات کلیدی هدف خود را به طور آزادانه در متن خود ، در عنوان ها ، توضیحات متا – اساساً در همه جا – پراکنده می کردند. اگرچه این امر در رتبه بندی بالا توسط موتورهای جستجو موثر بود ، اما این روش نکات منفی نیز داشت:

  • محتوا اغلب مرتبط نبود.
  • متن معمولاً بی کیفیت بود.
  • به س questionsالات جستجوگر پاسخ داده نشد.

از طریق یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ، موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند. برای گوگل ، این به معنای معرفی الگوریتم Hummingbird بود. مرغ مگس خوار فن آوری جدید و قدیمی را برای دستیابی به نتایج هوشمندتر ترکیب کرده و بر محتوای با کیفیت بیش از مقدار کلمات کلیدی تأکید کرده است.

به طور خلاصه ، Hummingbird کلمات کلیدی خاص SEO را تجزیه و تحلیل نمی کند. درعوض ، به متن س questionsالات جستجوگران نگاه می کند ، به ارتباط و قصد نگاه می کند.

به عنوان گوگل توضیح می دهد، در حالی که کلمات کلیدی هنوز از اهمیت بالایی برخوردار هستند ، سیستم آنها نیز استفاده می کند

interaction داده های کنش متقابل و ناشناس برای ارزیابی اینکه آیا نتایج جستجو به درخواستها مرتبط هستند یا خیر. ما این داده ها را به سیگنالهایی تبدیل می کنیم که به سیستمهای یادگیری ماشین ما کمک می کند تا ارتباط را بهتر تخمین بزنند.

مرغ مگس خوار همچنین از کلمات کلیدی دم بلند استفاده بیشتری می کند.

مقاله مرتبط  بیاموزید که چگونه از Google Trends برای شناسایی مباحث گرایش استفاده کنید

استفاده از اصطلاحات جستجوی LSI در استراتژی کلی SEO بسیار مهم است زیرا:

  • با استفاده از عبارات جستجوی مرتبط ، کیفیت محتوای بهتر را مجاز کنید
  • بدون استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ، به محتوای خود ارتباط برقرار کنید
  • قابلیت مشاهده بیشتر محتوای خود را فعال کنید
  • فرصت های رتبه بندی بیشتری را ارائه دهید زیرا با استفاده از کلمات کلیدی LSI می توانید به جای کلمات کلیدی خود ، برای عبارات مرتبط رتبه بندی کنید
  • به دلیل استفاده مکرر از کلمات کلیدی ، احتمال مجازات های Google را محدود کنید.

چگونه کلمات کلیدی LSI را پیدا کنیم

به روش های مختلفی می توانید چندین کلمه کلیدی را رتبه بندی کنید. در اینجا ، ما چندین روش را برای انجام این کار در Google بحث خواهیم کرد.

1. کلمات پررنگ در نتایج SERP

وقتی در Google جستجو می کنید ، اصطلاحات مرتبط را در نتایج SERP پیدا خواهید کرد. Google این اصطلاحات را به صورت پررنگ برجسته می کند. به عنوان مثال ، اگر از اصطلاح “تجهیزات کمپینگ” استفاده کنیم ، پیشنهادات زیر را دریافت می کنیم:

همانطور که مشاهده می کنید ، کلمات کلیدی خاص و همچنین عبارت مشابه “لوازم کمپینگ” را پیدا کرده است. اگر به جستجو ادامه می دادید ، احتمالاً کلماتی مانند “لوازم” ، “اردوگاه” و “اردوگاه” را نیز خواهید دید.

به عنوان یک جایزه ، نتایج SERP دیدن کلمات کلیدی LSI را که رقبای شما نیز هدف قرار داده اند آسان می کند.

2. استفاده از Google Autocomplete

اگر از Google استفاده می کنید ، می دانید که هر بار که یک عبارت جستجو وارد می کنید لیستی از کلمات مرتبط ایجاد می کند. به عنوان مثال ، وقتی از “پیاده روی” استفاده می کنیم ، پیشنهادات زیر را دریافت می کنیم:

مثال SERP LSI SEO

3. مدلسازی مبحث

مدل سازی موضوع روشی است که معمولاً توسط بازاریابان محتوا استفاده می شود. این اجازه می دهد تا برای:

  • محتوای بیشتر متمرکز
  • جهت مقالات ، کپی وب سایت و غیره جهت مشخصی داشته باشید.
  • ایجاد محتوا با رده بندی بیشتر

درست مانند LSI ، در مدل سازی موضوع از کلمات و عبارات مرتبط استفاده می شود. موسسه بازاریابی محتوا توضیح می دهد، “کلمات و عبارات به هم مرتبط هستند و ایده مدل سازی موضوع کشف این روابط است. هنگام جستجوی محتوای شما ، موتورهای جستجو فقط به دنبال کلمات خاص نیستند ، آنها به دنبال کلماتی با معنای مرتبط هستند. “

آنها همچنین توضیح می دهند که چگونه محتوای خود را برای استفاده موثر از مدل سازی موضوع ساختار دهید:

  1. شما باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در هدر اصلی ، پاراگراف اول و حتی الامکان به طور طبیعی داشته باشید.
  2. عنوان های فرعی شما باید مرتبط باشند ، اما لزوماً نیازی به درج کلمات کلیدی ندارند.
  3. ایده هایی که مرتبط هستند اما “روی بینی” نیستند باید در متن ذکر شوند. آنها هنوز هم در رتبه بندی کمک می کنند.

4. به جستجوی مرتبط در جستجوی Google بپردازید

اگر به پایین صفحه جستجوی Google بروید ، لیستی از جستجوهای مرتبط را مشاهده خواهید کرد. اگر از همان مثال بالا استفاده کنیم ، بدست می آوریم:

جستجوهای مرتبط با SEO LSI

اینها اصطلاحات جایگزینی هستند که می توانید در کار خود برای کمک به بهبود نتایج SEO خود استفاده کنید. همچنین می توانید محتوای کاملاً جدیدی مانند پست های وبلاگ ، به طور خاص در مورد این جستجوها ایجاد کنید.

5- مردم نیز می پرسند

یکی دیگر از ابزارهای مفید Google ویژگی “مردم نیز می پرسند” است. این لیستی از سوالاتی را نشان می دهد که افراد به دنبال پاسخ به آنها هستند.

بیایید دوباره “پیاده روی” را بررسی کنیم. اگر آن را جستجو کنید و به “مردم همچنین می پرسند” نگاه کنید ، ممکن است موارد زیر را ببینید:

مردم همچنین از LSI SEO SEO س askال می کنند

برای ارتقا محتوای خود ، حداقل برخی از آنها را در مورد سالات رایج شکل دهید. شما می توانید این س questionsالات را به ویژه دارای عنوان در محتوای خود قرار دهید. این پاسخ ها را به دنبال خوانندگان قرار می دهد.

مقاله مرتبط  بهترین بررسی نرم افزار کنفرانس ویدیویی سال 2020

6. Google Trends

Google Trends سرویسی است که Google برای شما فراهم می کند تا برخی از محبوب ترین جستجوهای سایت – و داده های مربوط به آنها را مشاهده کنید.

وقتی به trends.google.com بروید ، گزینه ای برای جستجو مشاهده خواهید کرد. کلمه کلیدی خود را در این کادر تایپ کنید.

برای اهداف ما ، بیایید به دنبال “سیب” بگردیم. عکس صفحه زیر همان چیزی است که اگر به پایین صفحه نتایج بروید ، خواهید دید.

روندهای Google به عنوان مثال LSI SEO

همانطور که در بالا مشاهده خواهید کرد ، این لیستی از موضوعات مرتبط و پرس و جوهای مناسب برای کلمات کلیدی LSI را ایجاد می کند.

یا ، اگر به میوه سیب و نه گزینه های مختلف امیدوار بودید ، ممکن است لازم باشد کلمه کلیدی خود را تغییر دهید تا هدف شما آشکارتر باشد.

ابزارهایی برای کمک به یافتن کلمات کلیدی LSI

ابزارهای بسیار دیگری برای استفاده آسان برای یافتن کلمات کلیدی LSI وجود دارد. در اینجا دو نمونه آورده شده است.

Ubersuggest

عبارت جستجوی خود را وارد کنید ، روی “جستجو” کلیک کنید و ابزار Ubersuggest من تولید می شود:

  • نمای کلی دامنه
  • صفحات برتر جستجوگرها
  • پیشنهادات کلمه کلیدی
  • ایده های محتوایی
  • داده بک لینک

در مثال زیر ، ما از “یوگا” به عنوان کلمه جستجوی خود استفاده کردیم. اگر پس از جستجو کمی به پایین پیمایش کنید ، لیستی از پیشنهادات کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد.

همانطور که می بینید ، این فقط کلمات کلیدی پیشنهادی را به شما نشان نمی دهد.

همچنین می توانید کلمات کلیدی مرتبط ، س questionsالات متداول جستجو شده مربوط به کلمات کلیدی ، کلمات کلیدی با حروف اضافه و مقایسه هایی مانند یوگا در مقابل پیلاتس را مشاهده کنید. برای جزئیات کامل ، برای یک حساب رایگان ثبت نام کنید.

نمودار LSI

با توجه به برچسب آن ، نمودار LSI به شما امکان می دهد “کلمات کلیدی LSI را که Google دوست دارد” ایجاد کنید.

برخی از ویژگی های اصلی عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل ترافیک و رقابت
  • کلمات کلیدی نامحدود و با کیفیت بالا LSI
  • در هر جایگاه بهترین رتبه بندی را پیدا کنید

برای شروع ، به LSIgraph.com بروید ، عبارت کلیدی خود را وارد کنید ، روی ایجاد کلیک کنید ، و سایت لیستی از کلمات کلیدی LSI و محتوای با عملکرد بالا را ایجاد می کند.

کلمات کلیدی LSI SEO

بار دیگر ، ما از “یوگا” برای جستجوی کلمات کلیدی خود استفاده کردیم.

توجه داشته باشید: این اطلاعات هنگام استفاده از سایت به صورت ستون های کنار هم نشان داده می شود. ما آنها را به دو تصویر تقسیم می کنیم تا دیدن آنها راحت تر شود.

این ستون سمت چپ است. این کلمات کلیدی LSI مربوط به “یوگا” را با اطلاعاتی درباره روند ، حجم ، CPC و موارد دیگر به شما نشان می دهد.

تحقیق کلمات کلیدی LSI سئو

این تصویر دوم ، ستون سمت راست ، محتوای با عملکرد برتر مربوط به “یوگا” را به شما نشان می دهد.

کلمات کلیدی LSI جستجوگرها

نسخه اصلی رایگان است ، اما شما می توانید از 27 دلار در ماه به حق بیمه ارتقا دهید.

سایر ابزارها برای در نظر گرفتن

اگرچه این ابزارها عالی هستند ، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که می توانید نگاهی بیندازید. چند گزینه خوب عبارتند از:

اگر کاربر وردپرس هستید ، می توانید به سایر افزونه ها دسترسی پیدا کنید تا به تلاش های خود در زمینه جستجوگرها بیشتر کمک کنید.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی LSI

اکنون که از اهمیت کلمات کلیدی LSI و نحوه استفاده از ابزارهای مختلف مرتبط مطلع شدید ، در اینجا چند راهنمای اساسی برای استفاده از کلمات کلیدی LSI در محتوای خود آورده شده است:

  • روی موضوعات تمرکز کنید ، نه فقط کلمات کلیدی.
  • درباره کلمات کلیدی اصلی و اصلی که هدف قرار داده اید تصمیم بگیرید.
  • کلمات کلیدی LSI که استفاده می کنید باید از کلمات کلیدی هدف اصلی شما پشتیبانی و مرتبط باشند.
  • لیستی از کلمات کلیدی LSI قبل از نوشتن. بسیاری از اصطلاحات مرتبط به صورت ارگانیک در محتوای شما ظاهر می شوند. هنگامی که نوشتن را به پایان رساندید ، شرایط باقی مانده را اضافه کنید.
  • هنگام ایجاد متن ، از کلمات کلیدی LSI به همان روشی که کلمات کلیدی منظم را استفاده می کنید – به طور طبیعی در متن استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هر آنچه می نویسید از کیفیت بالایی برخوردار است و برای خوانندگان مفید است.
مقاله مرتبط  بهترین بررسی خدمات منابع انسانی برون سپاری سال 2020

وقتی نوبت به ساخت محتوای خود می رسد ، می توانید استفاده کنید کلمات کلیدی LSI در سراسر سایت شما، از جمله در:

  • صفحات و مقالات وبلاگ
  • عناوین ، عنوان صفحه ها و تصاویر
  • متن لنگر و alt
  • زیرعنوانهای H2 و H3 و سایر HTML
  • URL ها و برچسب های Meta
  • توضیحات متا
  • نتیجه گیری

محتوای قدیمی را به روز کنید

فقط بر ایجاد محتوای جدید تمرکز نکنید – با افزودن کلمات کلیدی LSI به محتوای گذشته سئو دهید.

با انجام این کار فرصتی دیگر برای کشف مطالب قدیمی خود توسط گوگل و در مقابل مخاطبان مشتاق فراهم می شود.

بهینه سازی تصاویر

با بهینه سازی تصاویر قدیمی با کلمات کلیدی LSI ، تصاویر قدیمی را بهبود ببخشید تا دید آنها بهبود یابد. شما می توانید این کار را فقط با تغییر نام تصاویر با استفاده از کلمات کلیدی LSI انتخابی خود انجام دهید. هنگام انجام این کار متن alt را فراموش نکنید.

استفاده از کلمات کلیدی LSI در Meta Data

با درج کلمات کلیدی LSI در توضیحات فراداده ، توضیحات تصویر و برچسب های متا ، محتوای خود را مورد توجه Google قرار دهید. دات کام Infoway پیشنهاد می کند از هر دو کلمه کلیدی مورد نظر خود و یک کلمه کلیدی LSI در توضیحات متای خود استفاده کنید تا نتایج جستجو را افزایش داده و رتبه خود را افزایش دهید.

استفاده از کلمات کلیدی LSI در HTML

کلمات کلیدی LSI را به عنوان ، تصویر و عنوان خود اضافه کنید. باز هم می خواهید از کلماتی استفاده کنید که برای خوانندگان و موتورهای جستجو کاملاً طبیعی به نظر می رسند.

استفاده از کلمات کلیدی LSI در پاراگراف متن

کلمات کلیدی LSI مورد نظر خود را در پاراگراف های ابتدایی قطعات و پست های خود بگنجانید. برای محتوای صدایی طبیعی ، اطمینان حاصل کنید که استفاده از کلمات کلیدی شما در کل مقاله ارگانیک و دارای فضای مناسب است.

علاوه بر این:

  • از عناوین مرتبط به عنوان زیرعنوان استفاده کنید و پاراگرافهایی را در مورد آنها ایجاد کنید.
  • به نتیجه گیری خود یک کلمه کلیدی LSI اضافه کنید.
  • در مقالات خود س questionsالاتی بپرسید که به س questionsالات جستجوگران پاسخ دهند.

استفاده از کلمات کلیدی LSI در Anchor Text

برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را بهتر درک کنند ، اضافه کنید متن متن لنگر خود را با کلمات کلیدی معنایی.

نتیجه

موتورهای جستجو مانند گوگل در طول سالها به طور فزاینده ای پیچیده تر شده اند ، و با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی کل صفحات و موضوعات آنها را درک می کنند نه فقط هدف قرار دادن کلمات کلیدی.

روزهای پر کردن کلمات کلیدی و محتوای بی کیفیت گذشته است. اکنون ، بهبود رتبه بندی محتوای شما به معنای تهیه مطالب مرتبط ، مفید و با کیفیت است.

برای افزایش احتمال دید بیشتر ، کلمات کلیدی LSI را در استراتژی خود بگنجانید – و هنگام انجام این کار فراموش نکنید که دوباره قطعات قدیمی را مرور کنید.

آیا از کلمات کلیدی LSI یا ابزار LSI به عنوان بخشی از استراتژی SEO خود استفاده کرده اید؟