آموزش سئو

نحوه نوشتن اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی کاملاً پولی (به عنوان مثال)

ژوئن 11, 2021

داشتن یک برنامه بازاریابی برای موفقیت کافی نیست. شما برای تعیین ، برنامه ریزی و دستیابی به اهداف تجاری خود به اهداف بازاریابی استراتژیک نیاز دارید. و شما باید آنها را نه فقط برای برنامه کلی بازاریابی بلکه برای بخشهای خاص مانند بازاریابی با پرداخت رسانه های اجتماعی نیز داشته باشید.

این راهنما تفصیلی از اهداف بازاریابی ، بهترین روشها برای ایجاد اهداف موثر بازاریابی و چند نمونه از اهداف موفقیت آمیز بازاریابی را به شما ارائه می دهد.

ما همچنین نکاتی ، ترفندها و راهکارهایی برای کارآمدتر کردن برنامه بازاریابی شما با اهداف بازاریابی آزمایش شده ارائه داده ایم.

اهداف بازاریابی چیست؟

اهداف بازاریابی مجموعه ای از اهداف قابل پیگیری ، قابل اندازه گیری و کاملاً مشخص است که به شما کمک می کند تجارت خود را گسترش دهید. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اهداف مبتنی بر سود: فروش
  • اهداف مبتنی بر رشد: افزایش مشترکان ، طرفداران و غیره
  • اهداف مبتنی بر آگاهی: به دست آوردن بازدید کنندگان منحصر به فرد

در چنین اهداف بازاریابی غالباً از روش محبوب تعیین هدف معروف به SMART استفاده می شود. SMART مخفف عبارت:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • مربوط
  • به موقع

شما باید اهداف SMART خود را متناسب با شرایط منحصر به فرد خود تنظیم کنید ، اما در اینجا مثالی برای شروع مجدد اهداف بازاریابی ذکر شده است:

ساختار اهداف SMART مربوط به اهداف بازاریابی

ساختار هدف هوشمند

S – خاص: بازدید ، سرب یا مشتری

آیا می خواهید ترافیک را افزایش دهید ، ترافیک را به لید تبدیل کنید یا سرنخ را به مشتری تبدیل کنید؟

M – قابل اندازه گیری: Numbe تهیه کنیدر

برای اندازه گیری و افزایش روی یک عدد دقیق تصمیم بگیرید.

الف – قابل دستیابی: معیار را درک کنید

در مورد تجزیه و تحلیل گذشته خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید هدف با منابع شما واقع بینانه است.

R – مربوط: مربوط به بازگشت به هدف کلی است

مطمئن شوید که هر هدف به هدف نهایی کلی مربوط می شود.

T – به موقع: یک Frame Time اضافه کنید

برای رسیدن به هدف خود تاریخی را انتخاب کنید که واقع بینانه باشد.

چرا تعیین اهداف بازاریابی اجتماعی پرداخت شده مهم است؟

هنگامی که شما یک کمپین بازاریابی با پرداخت رسانه های اجتماعی را شروع می کنید ، ضروری است که با اهداف بازاریابی جامد شروع کنید ، بنابراین یک استراتژی قوی برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود و یا فراتر از آن ایجاد کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید مشترکین خبرنامه خود را افزایش دهید ، بر روی ایجاد یک دنباله ایمیل قوی و تولید محتوای بازاریابی به روشی تمرکز کنید که باید مخاطبان خود را متقاعد کند که مشترک شوند. داشتن این هدف بازاریابی اهداف کلیدی شما را روشن می کند و می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی موثر بسازید.

اگر هیچ هدف بازاریابی نداشته باشید ، ممکن است در نتیجه یک کار بازاریابی اشتباه (مثلا افزایش بازدیدکنندگان غیرفعال به جای مشترکین درگیر) ، وقت ، پول و تلاش خود را هدر دهید.

برای هدایت بهتر منابع خود به سمت ایجاد کمپین های تبلیغاتی موفق ، باید انواع اهداف بازاریابی را که می توانید تعیین کنید و معنی آنها برای تجارت خود را درک کنید.

10 نوع اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی پرداخت شده

اهداف بازاریابی برای شفاف سازی و تحقق اهداف تجاری شما بسیار مهم است. این بخش در اینجا به شما کمک می کند تا انتخاب های خود را محدود کرده و عمیقاً به بررسی آنچه هر نوع هدف بازاریابی در عمل نشان می دهد ، بپردازد.

1. اهداف بازاریابی برای افزایش آگاهی از نام تجاری

این یکی از متداول ترین انواع اهداف بازاریابی است. مهم نیست که تجارت شما چقدر عالی است ، اگر مشتری ها در مورد شما اطلاعاتی نداشته باشند ، نمی توانند از شما خرید کنند. به همین دلیل اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی با هدف افزایش است آگاهی از برند اغلب اول هستند ، به ویژه برای صاحبان مشاغل جدید.

مثل بقیه معیارهای کمپین بازاریابی، اینها را می توان با توجه به نیازهای اصلی تجارت شما سفارشی و اندازه گیری کرد. به عنوان مثال ، اگر نام تجاری جدیدی هستید که به دنبال افزایش آگاهی از نام تجاری هستید ، باید تبلیغات اجتماعی خود را برای جذب بازدیدکنندگان جدید تنظیم کنید.

در اینجا چند نمونه از چگونگی هدف بازاریابی مبتنی بر آگاهی از برند وجود دارد:

  • بازدیدکنندگان شبکه های اجتماعی را 25 درصد افزایش دهید.
  • بازدید از صفحه را 50 درصد بهبود دهید.
  • تعداد بازدیدکنندگان جمعیتی هدف را 20 درصد افزایش دهید.

معیارهای ردیابی این برنامه های هدف بازاریابی کاملاً ساده هستند. به عنوان مثال ، در اینجا نمونه ای از معیارهای کلمات کلیدی است که توسط Ubersuggest ردیابی شده است.

مقاله مرتبط  چگونه ایده های کلیدی کلیدی رسانه های اجتماعی پرداخت شده را از هشتگ های برتر پیدا کنیم
هدف بازاریابی رسانه های اجتماعی برای اپل

شما صفحه تحلیلی وب سایت تمام جزئیات مربوط به پیشرفت شما (یا کاهش رشد) را به شما ارائه می دهد تا بتوانید اهداف و استراتژی های بازاریابی خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

اگر مشاهده کنید که بیش از حد مرتباً از اهداف خود کوتاه می آیید ، ممکن است نشانه ای باشد که شما اهداف غیرواقعی را تعیین می کنید. سعی کنید تعداد را کم کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

2. اهداف بازاریابی برای افزایش بازدیدکنندگان تکرار شده

جذب بازدید کننده جدید کافی نیست ؛ شما باید راهی برای ماندن آنها (و در نهایت تبدیل شدن) پیدا کنید. اگر در آن مرحله هستید ، می توانید برنامه های هدف بازاریابی ایجاد کنید تا حفظ صفحه را بهبود ببخشید و میزان خود را افزایش دهید تعداد بازدیدکنندگان منظم.

این هدف چگونه می تواند باشد:

  • نرخ کلیک بازدیدکنندگان موجود را بهبود ببخشید.
  • افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی در میان کاربران عادی.
  • برای حفظ مشتری ، نرخ گزاف را کاهش دهید.

این گرافیک توسط CXL نحوه محاسبه نرخ کلیک شما را توضیح می دهد.

برای محاسبه نرخ برای اهداف بازاریابی اجتماعی پرداخت شده کلیک کنید

خوشبختانه ، امروزه اکثر وب سایت ها بازدیدکنندگان را ردیابی می کنند، این کار را آسان می کند تا ببینید آیا برنامه هدف بازاریابی شما کار می کند یا خیر. اگر متوجه شدید که متریک خاصی به علامت تجاری برخورد می کند ، دوباره سازماندهی شده و مواردی را که باید اصلاح شود در نظر بگیرید.

3. اهداف بازاریابی برای افزایش مشترکان

هنگامی که کسی شروع به بازدید منظم از صفحه شما می کند ، وقت مناسبی است که از او بخواهید در هر سطح پیشنهادی شما در یک سطح برتر مشترک شود. آنها در حال حاضر مشترک رایگان هستند که به محصولات شما علاقه نشان می دهند ، بنابراین ممکن است باشد به احتمال زیاد مشترک خدمات پولی خود می شوید نسبت به کاربران جدیدی که کسب و کار شما را نمی دانند یا به آنها اهمیت نمی دهند.

اهداف بازاریابی برای افزایش مشترکان می تواند به شرح زیر باشد:

  • مشترکان را در ماه آینده 15 درصد افزایش دهید.
  • طی سه ماه آینده پنج درصد نرخ لغو اشتراک را کاهش دهید.

تو می توانی این معیارها را از صفحه تجزیه و تحلیل خدمات اشتراک خود پیگیری کنید ببینیم چه چیزی کار می کند و چه چیزی باید تغییر کند.

4. اهداف بازاریابی برای تبلیغ یک محصول جدید

هنگامی که یک محصول یا خدمات جدید را راه اندازی می کنید ، این فرصت را دارید که یک کمپین بازاریابی با پرداخت به موقع و مرتبط با شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.

اگر به تازگی چیز جدیدی را راه اندازی کرده اید (یا قصد راه اندازی آن را دارید) ، در اینجا چند هدف بازاریابی را می توانید تعیین کنید:

  • بازدیدهای صفحه محصول فرود جدید را به 100000 بازدید در روز افزایش دهید.
  • تعامل شبکه های اجتماعی مرتبط با محصول جدید را 40 درصد افزایش دهید.
  • فروش 25 واحد جدید در روز از طریق ترافیک ارگانیک.

چنین اهداف و استراتژی های بازاریابی غالباً محدود به زمان هستند و فقط برای چند هفته یا چند ماه ادامه دارند ، اما باید آنها را مانند یک کمپین طولانی مدت برای یادگیری اینکه چه عواملی برای شما مفید است و چه مواردی باید برای بعدی که اجرا می کنید بهبود ببخشید ، آنها را ردیابی کنید. یک کمپین کوتاه

5. اهداف بازاریابی برای افزایش فروش

اکنون که محصول جدید خود را وارد بازار کرده و با موفقیت آن را تبلیغ کرده اید ، وقت آن است که بر افزایش فروش تمرکز کنید. اکثر شرکت ها در چندین صنعت وقتی بحث بازاریابی می کنند به افزایش فروش فکر می کنند.

اگرچه بازاریابی می تواند اهداف مختلفی را دنبال کند ، بیشتر مشاغل در درجه اول از کمپین های پرداخت شده در شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش استفاده می کنند ، بنابراین این مرحله بسیار مهم است.

اگر در مرحله ای هستید که فروش خود را در اولویت قرار می دهید ، در اینجا چند نمونه از اهداف بازاریابی با هدف افزایش فروش آورده شده است:

  • در سه هفته آینده نرخ تبدیل را سه درصد افزایش دهید.
  • برای افزایش فروش در شبکه های اجتماعی با 25 تأثیرگذار در ارتباط باشید.
  • در یک ماه آینده فروش شرکت های وابسته را 12 درصد افزایش دهید.

این اهداف بازاریابی را می توان با تعداد واحد یا اشتراک شما به طور مستقیم پیگیری کرد. ما توصیه می کنیم نتایج خود را پیگیری کنید تا بدانید کدام اهداف و استراتژی های بازاریابی برای شما بهتر است.

6. اهداف بازاریابی برای افزایش درآمد

حتی اگر فروش شما افزایش یافته باشد ، به این معنی نیست که درآمد شما لزوماً افزایش یافته است. اگر متوجه شدید که اهداف درآمد خود را برآورده نمی کنید ، وقت آن است که اهداف جدیدی را طراحی کنید اهداف هوشمندانه، مانند:

  • حاشیه سود را 1.5 درصد افزایش دهید.
  • هزینه های بازاریابی را هر ماه دو درصد کاهش دهید.
  • هزینه خرید مشتری را به ازای هر خریدار 5 دلار کاهش دهید.
مقاله مرتبط  چگونه سازمانها می توانند از فضاهای توییتر استفاده کنند

در اینجا مثالی از چگونگی ردیابی این اهداف بازاریابی آورده شده است که از طریق آن توضیح داده شده است یک گرافیک توسط Chorus.ai.

هدف بازاریابی برای بهبود نمودار درآمد

7. اهداف بازاریابی برای بهینه سازی کانال تبدیل

هنگامی که اهداف عملی بازاریابی را تعیین کردید و در کار تبلیغات بازاریابی شبکه های اجتماعی پرداختی خود شروع به کار کردید ، ممکن است متوجه شوید مشتریان هنوز در حال تبدیل نیستند. شاید شما بازدید کنندگان زیادی را جذب کنید ، اما مشتریان تکراری شما کم هستند. شاید تعداد مشترکان شما در حال افزایش است ، اما هزینه جذب مشتری شما بسیار زیاد است.

در این موارد ، تعیین اهداف بازاریابی برای بهینه سازی قیف تبدیل شما کمک می کند. در اینجا چند نمونه هستند:

  • ماهانه یک نقطه ضعیف در قیف تبدیل را شناسایی و برطرف کنید.
  • با صرف مبلغی مشخص در بازاریابی ، تبدیل را 15 درصد افزایش دهید.
  • هزینه جذب مشتری را هر ماه سه درصد کاهش دهید.

با مشاهده دقیق قیف تبدیل خود می توانید این معیارها را ردیابی کنید. توجه داشته باشید کدام قدم از قیف شما بازدید کنندگان را از دست می دهد و هدف آن رفع این مشکل با یکی از این اهداف بازاریابی است.

8. اهداف بازاریابی برای رشد حضور دیجیتالی شما

امروز، 2.14 میلیارد نفر به صورت آنلاین خرید می کنند، بازاریابی دیجیتال را ضروری می کند. اگر شما یک تجارت آجر و ملات موفق دارید و می خواهید دامنه دیجیتال خود را گسترش دهید ، این هدف بازاریابی می تواند برای شما مناسب باشد.

تعداد خریداران آنلاین برای تعیین اهداف بازاریابی

در اینجا چند مثال مفید از اهداف بازاریابی دسترسی دیجیتال وجود دارد:

  • هر ماه چهار پست وبلاگ ارسال کنید تا مشارکت مخاطبان را افزایش دهد.
  • دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی را 25 درصد افزایش دهید.
  • روزانه به 150 کاربر جدید دسترسی پیدا کنید.

این اهداف بازاریابی را می توان با ثبت و مقایسه سطح اجتماعی شما پیگیری کرد.

بیشتر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی دوست دارند توییتر و اینستاگرام ارائه تجزیه و تحلیل رایگان برای کمک به شما در درک چگونگی تعامل مخاطبان با محتوای شما. از این داده ها برای تنظیم اهداف و استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنید.

9. اهداف بازاریابی برای دستیابی به مخاطبان بین المللی

اگر محصول یا خدمات جدیدی را راه اندازی می کنید که می تواند به نفع کاربران خارج از کشور باشد ، برای دستیابی به آن یک هدف بازاریابی ایجاد کنید مخاطبان هدف جغرافیایی. هنگامی که اطلاعات جمعیتی مورد نظر برای دستیابی را تعیین کردید ، می توانید برنامه های هدف بازاریابی زیر را تنظیم کنید:

درک بازارهای بین المللی ممکن است مشکل باشد ، بنابراین ممکن است مجبور شوید قبل از یافتن چیزی که بهترین بازده سرمایه شما را فراهم کند ، اهداف و استراتژی های بازاریابی را آزمایش کنید.

10. اهداف بازاریابی برای افزایش زمان در سایت

پس از داشتن یک قیف تبدیل موثر که اهداف فروش ، درآمد و مشارکت شما را برآورده می کند ، می توانید به دنبال روش هایی برای افزایش زمان هر کاربر در سایت باشید. هرچه کسی بیشتر در صفحه شما وقت بگذارد ، احتمال بازگشت و خرید چیزی از شما بیشتر می شود.

برای این منظور می توانید اهداف بازاریابی را تعیین کنید:

  • هر ماه 4 درصد نرخ گزاف را کاهش دهید.
  • زمان مطالعه کاربر را تا 30 دقیقه برای هر بازدید کننده افزایش دهید.

شما می توانید مدت زمان حضور بازدید کنندگان در صفحه خود را از طریق خود پیگیری کنید ابزار تحلیلی داخلی وب سایت. اندازه گیری اهداف بازاریابی شما فقط از طریق زمان در سایت می تواند مشکل باشد ، زیرا بسیاری از افراد زبانه های خود را باز می گذارند یا بیش از حد مشغول هستند تا توجه کامل خود را به صفحه شما نشان دهند. بنابراین ، توصیه می کنیم روی این هدف خیلی تمرکز نکنید ، مگر اینکه تمام موارد دیگری را که در بالا بحث کردیم کامل کنید.

چگونه اهداف بازاریابی اجتماعی پرداخت شده خود را انتخاب کنیم

اکنون که 10 هدف اساسی بازاریابی را درک کردید ، وقت آن است که یکی را برای شرکت خود انتخاب کنید.

  1. اهداف تجاری خود را در نظر بگیرید

    هنگام انتخاب یک هدف بازاریابی ، اهداف تجاری خود را در نظر بگیرید. س questionsالاتی از این قبیل را بپرسید: آیا شما نیاز به افزایش فروش دارید ، یا باید مشارکت اجتماعی را در اولویت قرار دهید؟

  2. دیدگاه بگیرید

    قبل از اینکه به یک هدف برسید ، دیدگاه های کل تیم را در نظر بگیرید.

  3. باریکش کن

    گزینه های خود را به سه گزینه برتر که می توانید با آنها کار کنید محدود کنید.

  4. اهداف خود را آزمایش کنید

    با یکی شروع کنید تا ببینید چه چیزی موثر است و چه چیزی باید تغییر کند. اگر اهداف شما از برنامه های کلی رشد شما پشتیبانی نمی کند ، تغییر دهید و دوباره امتحان کنید.

  5. این فرایند را با اهداف جدید تکرار کنید

    تعیین اهداف باید یک روند در حال انجام باشد ، نه یک معامله یکبار مصرف.

مقاله مرتبط  9 ابزار عالی تجزیه و تحلیل برنامه موبایل

نکاتی برای کمک به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی اجتماعی پرداخت شده خود

اگر می خواهید اثربخشی اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید ، مطمئن شوید که:

  • برای اطمینان از اینکه همه در یک صفحه هستند ، به صورت دوره ای با اعضای تیم خود تماس بگیرید.
  • پیشرفت خود را به سمت اهداف SMART پیگیری کنید تا مشکلات و امکانات رشد را شناسایی کنید.
  • برای بهبود روند کار خود ، پیشنهادهای متخصصان خارجی را درج کنید.

س FAالات متداول در مورد اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی

این راهنما یک تن را پوشش می داد ، اما هنوز سوالی دارید. در اینجا یک پرسش و پاسخ سریع برای کمک به شما در شروع کار آورده شده است.

آیا تجارت من می تواند بیش از یک هدف بازاریابی داشته باشد؟

اینکه چند هدف بازاریابی تعیین کرده اید به اهداف تجاری و ظرفیت برنامه ریزی شما بستگی دارد. مشاغل بزرگتر با تیم های بزرگتر ممکن است بتوانند چندین هدف و استراتژی بازاریابی را به طور همزمان برنامه ریزی و اجرا کنند. در مقایسه ، مشاغل جدید با تیم های کوچکتر ممکن است با کار همزمان روی یک هدف عملکرد بهتری داشته باشند.

چه کسی باید اهداف بازاریابی را برای یک کمپین تبلیغاتی موفق در شبکه های اجتماعی تعیین کند؟

هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی جدید در رسانه های اجتماعی راه اندازی می کنید ، همه را در تصمیم گیری درباره اهداف بازاریابی مشارکت دهید. رهبران و مدیران باید اهداف کلان را مشخص کنند ، در حالی که تیم بازاریابی می تواند در جزئیات نحوه اجرای برنامه های هدف بازاریابی مشاغل شما بیشتر تحقیق کند.

مهمترین اهداف بازاریابی کدامند؟

هر شرکتی اهداف مختلف را در مراحل مختلف رشد اولویت می دهد. ایجاد آگاهی از نام تجاری و گسترش دسترسی دیجیتال شما می تواند اهداف محکم بازاریابی باشد که اگر کسب و کار جدیدی باشید هدف آن است. اگر یک شرکت تاسیس شده باشید ، افزایش فروش و سود ممکن است اهداف کلیدی شما را بهتر تأمین کند.

اگر تجارت من هیچ هدف بازاریابی را برآورده نکند ، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر متوجه شدید شرکت شما به طور مداوم از اهداف بازاریابی شما کوتاه است ، این نشانه ای است که به شما هشدار می دهد استراتژی ها را تغییر دهید. اگر به میزان قابل توجهی از اهداف خود عقب هستید ، بهتر است اهداف بازاریابی خود را کاملاً تغییر دهید. معیارهای هدف خود را پیگیری کنید ، ببینید که در کجای برنامه شما شکست می خورد و اهداف بازاریابی SMART را تنظیم کنید تا بر این اساس بهبود یابد.

چند بار می توانید اهداف بازاریابی خود را تغییر دهید؟

برای اینکه اهداف بازاریابی شما در سرعت بخشیدن به رشد تجارت شما موفق شوند ، باید موثر و سودآور باشند. اگر متوجه شدید که وقت و تلاش خود را در تلاش برای تحقق بخشیدن به اهداف خود بدون دیدن بازدهی عالی صرف می کنید ، در اهداف بازاریابی خود تجدید نظر کنید و شاید آنها را برای اهداف جدید عوض کنید.

نتیجه گیری اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی

تنظیم اهداف بازاریابی SMART می تواند واقعاً نحوه دستیابی به مخاطب مورد نظر شما را تغییر داده و آنها را به تجارت با شما ترغیب کند.

هنگام ایجاد کمپین های بازاریابی پرداخت شده در شبکه های اجتماعی اجتماعی ، باید به خصوص در مورد اهداف خود دقیق باشید ، زیرا صرف نظر از اینکه شرایط به چه خوبی پیش می رود ، هزینه می کنید.

اهداف بازاریابی به شما کمک می کند پیام شما را روشن کرده و اهداف شما را ساده کند و در عین حال موثرتر در طولانی مدت باشد.

امروز کدام هدف بازاریابی را برای تجارت خود انتخاب می کنید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید