آموزش سئو

نحوه شروع پادکست در مدت 14 روز

دسامبر 15, 2020

بین تجهیزات صوتی ، گزینه های میزبانی ، یادگیری ویرایش و سایر مواردی که برای شروع پادکست لازم است ، ایده اصلی می تواند طاقت فرسا باشد. اما ، من به شما اجازه می دهم یک راز کوچک وارد کنید: شروع پادکست چندان دشوار نیست.

در واقع ، می توانید تقریباً طی دو هفته یکی را بلند کنید و بدوید. در این پست ، من دقیقاً نحوه انجام این کار را شرح می دهم.

ترتیب مراحل من ممکن است برای شما کمی خوش شانس به نظر برسد. دلیل این امر این است که اگر قرار است یک پادکست طی دو هفته شروع کنید ، ممکن است اقداماتی که معمولاً آنها را متوقف می کنید زودتر انجام شود زیرا انجام آنها طولانی تر می شود.

هیچ یک از این وظایف نباید باشد تکمیل شده در یک روز. روز به راحتی نشان می دهد که چه موقع باید هر مرحله را شروع کنید.

در حالی که این جدول زمانی برای ارائه ایده در مورد چگونگی اولویت بندی کار خود اینجا است ، اما لازم نیست آن را مطابق حرف دنبال کنید. اگر با یک تیم کار می کنید ، برخی از این مراحل به طور همزمان اتفاق می افتد.

به عنوان مثال ، شما می توانید بخش خلاقیت خود را روی کارهای هنری خود کار کنید در حالی که سرمقاله تقویم محتوا را از بین می برد و با مهمانان بالقوه تماس می گیرید.

چرا یک پادکست شروع کنیم؟

مطابق با تحقیقات ادیسون، تعداد شنوندگان ماهانه پادکست در ایالات متحده از سال 2018 تا 2019 با 17 میلیون نفر رشد کرد. و انتظار می رود تعداد شنوندگان پادکست هر ساله با گذشت 20 میلیون نفر 160 میلیون تا سال 2023.

فرض کنید به دنبال راهی جدید برای ایجاد درآمد ، افزایش آگاهی یا بهبود تبدیل ها هستید. در این صورت ، پادکست ممکن است فقط راهی برای انجام این کار باشد – به ویژه اگر می خواهید مخاطبان کمتری را جذب کنید. در سال 2020 ، طبق استاتیستا، تقریباً 50٪ شنوندگان پادکست بین سنین 12 تا 25 سال و 40٪ بین 25 تا 54 سال بودند.

شروع پادکست روز اول: تحقیقات خود را در زمینه رادیو و پادکست انجام دهید

استیون کینگ نویسنده ترسناک بیش از 50 کتاب – و حدود 350 میلیون کتاب – به فروش رسانده است. توصیه او به نویسندگان جدید است؟ خواندن. همه چیزهایی را که می توانید به دست بگیرید بخوانید زیرا خواندن کارهای دیگران و درک چگونگی نوشتن انواع رمان ها نوشتن خود شما را آگاه می کند.

پادکست نیز همین است. به انواع پادکست ها از ژانرهای مختلف گوش دهید. به نمایش های رادیویی هم قدیمی و هم جدید گوش دهید. به هر حال آنها نیاکان پادکست مدرن هستند.

با شنیدن مطلبی که دوست دارید یادداشت کنید – قالب ، روش مصاحبه ، مقدمه ، هر چیز دیگری. وقتی زمان ساخت پادکست شما فرا رسیده است ، می توانید یادداشت های خود را بیرون آورده و این عناصر را در نمایش خود بگنجانید.

شروع پادکست روز 2: تحقیق و خرید تجهیزات مناسب پادکست

حداقل ، به یک میکروفون مناسب ، برخی از نرم افزارهای ضبط و ویرایش و مکانی آرام برای ضبط پادکست خود نیاز خواهید داشت.

در حالی که می توانید از میکروفون رایانه استفاده کنید ، یک میکروفون خارجی ، ترجیحاً یک فیلتر پاپ ، بدون سر و صدای زیاد پس زمینه صدای شما را بهتر می گیرد. شما همچنین باید گرفتن یک اگر تنظیمات میکروفون اجازه می دهد یکی از آنها را محافظت کنید.

و آن مکان آرام برای ضبط پادکست شما؟ را انتخاب کنید فضای کوچک اگر می توانید ، در حالت ایده آل با دری که می تواند بسته شود و مقدار زیادی عایق در دیوار وجود دارد.

اگر می توانید اتاقی با پانل های عایق صدا تنظیم کنید ، بهتر است. نه تنها باعث کاهش صدای پس زمینه می شود ، بلکه باعث کاهش صدای پژواک در اتاق نیز می شود.

اگر همه اینها ممکن نباشد ، چیزی به اندازه یک بند لباس که پتو از آن آویزان است و فضای ضبط شما را احاطه کرده است ، می تواند دنیایی از تفاوت ایجاد کند. شما می توانید یک ویژه دریافت کنید پتو صوتی یا فقط از کمد ملافه خود استفاده کنید.

در آخر ، بهترین نرم افزار ضبط و ویرایش را برای پادکست خود تحقیق و انتخاب کنید. محبوب ترین برنامه های ضبط شامل

  • گروه موسیقی دوستانه: با محصولات اپل کار می کند ، به شما امکان می دهد پادکست خود را ضبط و ویرایش کنید و موسیقی اصلی و رایگان برای استفاده ایجاد کنید
  • غم و اندوه: در ویندوز ، macOS ، GNU / Linux و موارد دیگر کار می کند ، به شما امکان ضبط و ویرایش صوتی را می دهد که به صورت رایگان استفاده می شود
  • Apple Logic Pro X: با مک کار می کند ، با GarageBand ارتباط برقرار می کند ، ابزارهای پیشرفته و 200 دلار خرید یکبار مصرف را ارائه می دهد
  • Adobe Audition: در هرجایی که محصولات Adobe کار می کنند کار می کند ، به شما امکان می دهد جلوه های صوتی را هر ماه 20.99 دلار (یا بخشی از Cloud Creative با 52.99 دلار در ماه ، که شامل فتوشاپ است – هر چند می توانید روی تصاویر کار کنید تا با نمایش خود همراه باشید) ویرایش ، ضبط و ایجاد کنید.

اما حتی می توانید استفاده کنید اسکایپ، بزرگنمایی، یا سمور دریایی برای انجام ضبط ، پرونده خود را در یکی از برنامه های بالا بارگذاری کنید تا بتوانید ویرایش کنید.

شروع پادکست روز 2: اهداف محتوای پادکست خود را تعیین کنید

هر قسمت از برنامه محتوای شما هدفی دارد ، درست است؟ پس پادکست چه کاری برای شما انجام می دهد؟ آیا این:

  • آگاهی از برند خود را افزایش دهید؟
  • راهی برای تبلیغ محصولات جدید باشد؟
  • شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود قرار دهید؟

به خاطر داشته باشید که همه مطالب دارای هدف نهایی یکسان هستند: حل یک مشکل یا یک نقطه درد برای مخاطبان خود.

به عنوان مثال ، من دانشکده بازاریابی پادکست ، که من با اریک سیو میزبان آن هستم ، مستقیماً به نکات دردناک بازاریابی مارک ها می پردازد. هر هفته ، ما بهترین شیوه ها را برای کمک به مارک های تجاری برای رشد تجارت خود به اشتراک می گذاریم و در مورد آنها بحث می کنیم.

چگونه پادکست مدرسه بازاریابی پادکست را با نیل پاتل اریک سیو شروع کنیم

اما برخی از پادکست های مارک دار چندان مستقیم نیستند. برخی از مارک ها حتی محتوا را صرفاً برای سرگرمی ایجاد می کنند – اما حتی این نوع محتوا نیز مسئله ای را حل می کند: کسالت.

به عنوان مثال ، GE دارای دو پادکست علمی تخیلی است: پیام و دنباله آن ، زندگی پس از آن. اینها در فن آوری موجود GE برای رمزگشایی پیامهای بیگانه و حل مشکلات آینده وجود دارد.

نحوه شروع پادکست پیامی را که می خواهید ارسال کنید تعیین می کند

اما روش های زیادی برای حل یک مشکل برای مخاطبان شما وجود دارد که در حین انجام اهداف محتوایی شما انجام می شود.

هدف GE افزایش آگاهی از فن آوری و گسترش مخاطبان خود است.

هدف ما در دانشکده بازاریابی افزایش آگاهی از خدمات بازاریابی محتوا و افزایش تبدیلات است.

مهم نیست هدف شما ، این را به یاد داشته باش: یک پادکست می تواند بیش از 4٪ در یادآوری نام تجاری افزایش یابد و 61٪ از شنوندگان در معرض تبلیغات پادکست برای مارک های بزرگ بیشتر احتمال خرید آن محصولات را دارند.

بنابراین ، چه مشکلی می خواهید برای مخاطبان خود حل کنید؟ چگونه آن را حل خواهید کرد؟

شروع پادکست روز 3: مخاطبان پادکست خود را شناسایی کنید

اگر شما از قبل حضور پررنگی در شبکه های اجتماعی دارید ، ممکن است مخاطبان و مخاطبان خود را آماده کنید. و می توانید از پادکست خود برای دسترسی به مخاطبان در کانال دیگری استفاده کنید ، به خصوص اگر آنها از رسانه های اجتماعی سنتی دور می شوند.

اما استفاده از پادکست ها را در نظر بگیرید تا مخاطبان خود را گسترش دهید. بالاخره یک پادکست باید در استراتژی جامع بازاریابی محتوای شما جای بگیرد. این می تواند یک ابزار دیگر برای افزایش آگاهی از نام تجاری شما باشد.

مقاله مرتبط  نحوه استفاده از قالب پرسش و پاسخ در محتوای خود

در این صورت ، مخاطبانی را که می خواهید از نام تجاری خود آگاه شوند شناسایی کنید – و اطمینان حاصل کنید که در وهله اول مخاطبی است که می توانید از طریق پادکست به آن دسترسی پیدا کنید.

شروع پادکست روز چهارم: قالب پادکست خود را انتخاب کنید

من قبلاً کمی در مورد قالب صحبت کردم. به عنوان مثال ، پادکست من یا مونولوگ یا قالب گفت وگو است ، جایی که من و اریک – با هم یا به طور جداگانه – درباره یک موضوع یا موضوع بازاریابی در شبکه های اجتماعی بحث می کنیم و دیدگاه هایمان را به اشتراک می گذاریم.

قالب های مونولوگ یا گفتگو برای پادکست های آموزشی و چگونگی نحوه استفاده مناسب هستند.

پادکست GE از قالب تئاتر پیروی می کند ، یادآور درام های رادیویی قدیمی است. این یک قالب سرگرمی عالی است. جنرال الکتریک راهی خلاقانه برای درج محصولات خود پیدا کرد ، اما همه پادکست های مربوط به برند مستقیماً درباره محصولاتشان بحث نمی کنند.

برخی دیگر از محبوب ترین قالب های پادکست عبارتند از:

مصاحبه پادکست ها

پادکست مصاحبه فقط همین است. قالب پرسش و پاسخ که میزبان در مورد موضوعی در رابطه با اهداف محتوای پادکست با مهمانان مصاحبه می کند.

بنیانگذار و مدیر عامل مجله Foundr ، ناتان چان ، در پادکست خود با کارآفرینان و مدیران استارت آپ مصاحبه می کند ، بنیانگذار پادکست، برای کمک به آموزش سایر کارآفرینان در مورد همه چیز ، از بازاریابی گرفته تا جذب سرمایه تا رشد تجارت آنها.

نحوه شروع پادکست پادکست بنیانگذار

پادکست های بحث غیررسمی

برای یک بحث غیررسمی ، دو یا سه نفر ، خواه میزبان باشند یا یک میزبان و میهمان ، موضوعی را انتخاب کرده و آزادانه بدون فیلمنامه در مورد آن بحث می کنند. ممکن است یک میزبان چند نکته گلوله داشته باشد تا مکالمه را در جریان نگه دارد ، اما اسکریپت دیگری برای صحبت وجود ندارد.

مجله Slate Magazine’s Spoiler Specials منتقدان فیلم را گرد هم می آورد تا در مورد فیلم های اخیر ، اسپویلرهای زیادی را بهمراه داشته باشد. گرچه آنها برند را تبلیغ نمی کنند ، اما آنها را به عنوان SME در فیلم ها و سرگرمی ها جای می دهد.

نحوه شروع پادکست ویژه اسپویلر پادکست پادکست

پادکست های پنل

کارگزار بیمه آلیانز میزبان پادکست میزگردی به نام بیمه فردا، جایی که اعضای میزگرد درباره وقایع جاری و چگونگی تأثیر آنها بر صنعت بیمه بحث می کنند.

در این نوع پادکست ، میزبان بحث را شروع می کند و لیستی از سوالات یا نقاط گلوله را نگه می دارد تا مکالمه در جریان باشد.

چگونه پادکست فردا بیمه پادکست را شروع کنیم

پادکست های روزنامه نگاری

پادکست روزنامه نگاری می تواند چند شکل داشته باشد. این فقط می تواند خبرهای روز را پخش کند ، یا می تواند داستان هایی با فرم طولانی تر را تعریف کند ، دقیقاً مانند آنچه در یک برنامه مجله خبری می شنوید.

برای پادکست های مارک دار ، نسخه طولانی تر احتمالاً بهترین است. و لزوماً لازم نیست که به محصول شما مربوط شود.

به مدت سه سال و 58 قسمت ، پادکست Basecamp ، فاصله، از روشی ژورنالیستی برای بیان داستان مشاغل کوچک استفاده کرد که از 25 سال یا بیشتر به تجارت مشغول بودند. این ایده الهام بخشیدن به سایر صاحبان مشاغل کوچک بود.

نحوه شروع پادکست پادکست از راه دور

شروع پادکست روز 5: شروع به انتخاب مفهوم خود کنید

هنگامی که مخاطبان و اهداف محتوای خود را شناختید ، می توانید ایده و موضوعات پادکست را شروع کنید.

مفهوم شما باید منحصر به فرد باشد. برای دریافت الهام ، به پادکست های دیگر نگاهی بیندازید ، اما مطمئن شوید که پادکست موجود را کپی نمی کنید.

مفهوم شما باید به نوعی با مارک و محصولات شما مرتبط باشد. به عنوان مثال پادکست GE ارتباط کمی با فناوری دارد.

سرانجام ، ایده شما باید مخاطبان شما را مجذوب خود کند و مشکلی را برای آنها حل کند.

انتخاب مفهوم به تحقیقات بازار و مخاطب نیاز دارد. حتی ممکن است بخواهید از کاربران فوق العاده محصول خود نظرسنجی کنید تا از انواع موضوعات مورد علاقه آنها ایده بگیرید.

شروع پادکست روز ششم: شروع به تحقیق درباره یک نام کنید

چند راه وجود دارد پادکست خود را نامگذاری کنید. می توانید از محتوای پادکست خود ، از نام خود در صورت پیروی مناسب یا از نام شرکت خود در صورت شناخته شدن استفاده کنید.

به عنوان مثال ، پادکست Blue Apron به محتوای آن مربوط می شود: چرا ما هرچه می خوریم می خوریم.

در همین حال ، پادکست مشهور آنا فاریس از نام او استفاده می کند: آنا فاریس فاقد صلاحیت است.

نحوه شروع پادکست پادکست فاقد صلاحیت

هرکاری را که انتخاب می کنید انجام دهید ، مطمئن شوید که عنوان شما واضح ، گیرا و به یادماندنی است – و قبلاً گرفته نشده است. البته باید شامل آن نیز باشد کلید واژه ها که به شما کمک می کند در جستجو ظاهر شوید.

شما همچنین باید به دنبال نام انتخابی و تغییرات موجود در آن باشید ، همراه با “پادکست” ، “برنامه تلویزیونی” ، “کتاب” ، “فیلم” و هر چیز دیگری که فکر می کنید ممکن است شما را در SERPS مجبور کند. این موارد را نه فقط در Google بلکه در سایت های رسانه های اجتماعی نیز جستجو کنید.

روز هفتم پادکست را شروع کنید: طراحی آثار هنری Podcast’s Thumbnail خود را شروع کنید

اپل و سایر سیستم عامل های میزبان پادکست برای پادکست شما به کارهای هنری نیاز دارند ، بنابراین در جستجو چیزی برای نمایش وجود دارد.

برای این مرحله ، ما به آنچه در برنامه های پادکست نشان داده می شود تمرکز می کنیم – آنچه در بالا مشاهده کردید بیشتر به عکس های جلد بزرگ شباهت دارد (بیشتر در مورد موارد بعدی). آنچه اکنون در حال مشاهده آن هستیم ، بیشتر شبیه شکل تصاویر اینستاگرام است:

چگونه هنر پادکست پادکست پادکست را شروع کنیم

اپل همچنان نام اصلی پادکست است – پس از همه ، “پادکست” مخفف “پخش iPod” است. بنابراین ، شما می خواهید توجه کنید توصیه های اپل برای ایجاد جلد خوب:

  • با تصاویر مربوطه آن را ساده و آسان تشخیص دهید.
  • عنوان پادکست خود را با یک فونت بزرگ و واضح نشان دهید.
  • حداکثر آن را در 3000 3000 3000 پیکسل نگه دارید.
  • از آرم هایی که دیگران استفاده می کنند خودداری کنید.
  • کارهای هنری را در پایین تصویر قرار ندهید – ممکن است در نهایت در برنامه ها پنهان شود.
  • هنگام خلق هنر خود حالت تاریک را در نظر بگیرید.

این هنر را از کجا می آورید؟

در یک دنیای کامل ، شما یک تیم هنری باورنکردنی در اختیار دارید – در صورت استفاده از آنها. اما ، همه آنقدر خوش شانس نیستند و شما ممکن است لازم باشد شخصی را پیدا کنید که این کار را برای شما انجام دهد. در نظر گرفتن:

  • با نگاهی به یادداشت های نشان پادکست ها می بینیم که چه کسانی اعتبار ایجاد آرم را دارند. آیا می توانید با آنها تماس بگیرید؟
  • بررسی سایت های آزاد مانند Fiverr برای فریلنسرها.
  • ایجاد خود از طریق برنامه هایی مانند بومقبل از اینکه محصول نهایی را ناخن بزنید ، فقط قوانین حق چاپ را دوباره بررسی کنید.

شروع پادکست روز 8: تقویم محتوای خود را ایجاد کنید

اکنون وقت آن است که تعیین کنید چند بار اپیزودهای جدید را پست می کنید و این قسمت ها مربوط به چه مواردی خواهد بود. موضوعات و کلمات کلیدی را برای قسمت های خود طوفان فکری کنید و لیستی از مهمانانی را که ممکن است بخواهید در برنامه داشته باشید یادداشت کنید.

تقویم محتوایی ایجاد کنید که شامل زمان کافی برای برنامه ریزی مهمانان شما (در صورت وجود) یا نوشتن اسکریپت خود (در صورت متناسب بودن با قالب شما) و ضبط ، ویرایش و ارسال پادکست خود باشد.

روز 9 پادکست را شروع کنید: متن پادکست خود را بنویسید و موسیقی خود را پیدا کنید

تهیه یک اسکریپت کامل بسته به قالب ، میزان تحقیق مورد نیاز و میزان بازبینی مورد نیاز ، از یک روز تا چند هفته طول می کشد. اما در اینجا اصول اولیه وجود دارد.

مقاله مرتبط  بهترین بررسی میزبانی وب وردپرس در سال 2020

اسکریپت پادکست

نوع اسکریپت شما – اگر کلاً آن را بنویسید – به قالبی که برای پادکست خود انتخاب کرده اید بستگی دارد. بیشتر اسکریپت های پادکست شامل موارد زیر است:

  • موسیقی تم
  • مقدمه ای که نام و مفهوم نمایش را ذکر می کند ، موضوع اپیزود را توصیف می کند (از جمله کلمات کلیدی) و مهمانان را معرفی می کند.
  • یک outro یا نتیجه گیری که نمایش را به پایان می رساند و شامل یک فراخوان برای اقدام است. فراخوان شما باید به مخاطبان شما بگوید که در رسانه های اجتماعی رتبه بندی ، بازبینی ، اشتراک ، عضویت در شما و مهمتر از همه را گسترش دهند.

اگر احساس غیررسمی تری نسبت به پادکست خود دارید ، می توانید به راحتی یک طرح کلی یا چند نکته از آنچه می خواهید در مورد آن صحبت کنید بنویسید و سپس از آنجا به موضوع خود رجوع کنید. یا ، می توانید یک اسکریپت کامل بنویسید ، اما آماده باشید تا با همسنگر خود از مسیر خارج شوید و هجوم بیاورید.

اگر قالب داستان پردازی را انتخاب کرده اید ، مانند پادکست GE ، یا حتی قالب چگونه ، باید اسکریپتی کاملاً آماده تهیه کنید.

برای آموزش در مورد فیلمنامه نویسی ، این بخش را ببینید راهنمای NPR برای دانشجویان. پر از نکات مفید برای شروع کار است.

موسیقی پادکست و جلوه های صوتی

بیشتر پادکست ها قبل از معرفی نمایش خود نوعی موسیقی دارند. اگر می خواهید چیزی منحصر به فرد پادکست خود سازگار با مارک تجاری شما باشد ، این همان چیزی است که می خواهید سفارش دهید.

مانند کارهای هنری ، می توانید یک نوازنده یا دوست محلی ، یک فریلنسر از سایتی مانند Fiverr یا از طریق یک تابلوی شغلی محلی بیاورید ، یا در حالت ایده آل ، از شخصی در دفتر خود استفاده کنید. مهم نیست که از چه کسی استفاده می کنید ، مطمئن شوید که در هر مجموعه یادداشت نمایش به آنها اعتبار دهید – این فقط یک روش خوب است.

اگر نمی خواهید شخصی را سفارش دهید ، می توانید به سایت های موسیقی بدون حق امتیاز مانند موارد دیگر مراجعه کنید bensound.com. این موارد به طور کلی به شما امکان می دهد در انواع مختلف سبک موسیقی را مرور کنید.

همچنین خدمات رایگان و اشتراکی برای جلوه های صوتی مانند موارد دیگر وجود دارد زاپس پلات، اگر برای پادکست خود به جلوه های صوتی نیاز دارید. مانند موسیقی ، برخی از گزینه های ضبط شده که مدتی درباره آنها صحبت کردیم نیز این موارد را دارند.

شروع پادکست روزهای 10 و 11: پادکست خود را ضبط کنید

بالاخره وقت ضبط است هر چند بهترین روش هایی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید. حتی اگر راحت در مقابل جمع صحبت کنید ، تنظیم سیستم صوتی و استفاده از میکروفون برای پادکست ها متفاوت است.

استفاده صحیح از میکروفن پادکست شما

خبر خوب این است که بیشتر تجهیزات ضبط شما – به ویژه اگر از برخی از مارک های برتر خریداری کرده باشید – احتمالاً فیلم هایی دارند که می توانید تماشا کنید تا به شما در تنظیم و استفاده مناسب از آنها کمک کند.

به طور کلی می توانید این موارد را در وب سایت شرکت یا YouTube پیدا کنید. در YouTube ، همچنین ممکن است بتوانید پادکسترها را با استفاده از آنها پیدا کنید ، و شاید نکات آنها حتی مفیدتر از توصیه های شرکت باشد زیرا آنها قبلاً عیب یابی عملی را انجام داده اند.

اینجا چندتایی هستند بهترین شیوه ها:

  • مطمئن باشید که میکروفون شما پایدار است: اگر از هر نوع پایه میکروفون استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که دست کشیدن آسان نیست.
  • فاصله خود را درست بگیرید: خیلی دور بودن باعث می شود که شما از دور صحبت کنید ، در حالی که خیلی نزدیک بودن باعث می شود که بیش از حد بلند به نظر برسید یا چیزهای زیادی گیر می کنید ، مانند نفس کشیدن. دو تا سه اینچ معمولاً بهترین است ، اما شما می خواهید چیزهای مختلفی را با میکروفون خود امتحان کنید. یک فیلتر پاپ ممکن است به شما اجازه دهد کمی به میکروفون نزدیک شوید.
  • میکروفون خود را به طور مناسب زاویه دار کنید: برای انجام این کار چند روش وجود دارد که بهترین راه حل برای شماست. می توانید میکروفون را مستقیماً در دهان خود قرار دهید ، که ممکن است بالاترین میزان شفافیت و “پر بودن” صدای شما را داشته باشد. با این حال ، می توانید میکروفن خود را کمی دور کنید ، که می تواند مشکلات ناشی از فرکانس های بالا را کاهش دهد.
  • سطح میکروفون خود را بررسی کنید: “Gain” و “سطح ورودی” همان معنی را دارند و ممکن است تنظیم میکروفن شما برای توصیف کنترل میزان سیگنال ضبط شده از هر دو اصطلاح استفاده کند. با لحنی که می خواهید استفاده کنید با میکروفون صحبت کنید و آن را تنظیم کنید تا زمانی که در محدوده -10dB قرار بگیرید. اگر از هدفون استفاده می کنید ، دکمه را تا زمانی که صدای وزوز را بشنوید تنظیم کنید ، اگر از GarageBand یا Audacity استفاده می کنید ، کمی آن را پایین بیاورید.
  • ضبط تست انجام دهید: از دامنه کامل صدایی که قصد دارید برای پادکست خود استفاده کنید استفاده کنید. اگر می دانید که هیجان زده یا ناراحت می شوید ، درباره مواردی که در برنامه خود صحبت می کنید – و همچنین مواردی که با صدای عادی خود صحبت می کنید – صحبت کنید تا بتوانید خود را بشنوید و سطح و زاویه میکروفن را تغییر دهید و در صورت نیاز فاصله بگیرید.

بهترین روش ها برای ضبط پادکست شما

اکنون که همه چیز را با میکروفون و تجهیزات ضبط دیگر امتحان کرده اید ، وقت آن است که به کار خود بپردازید. اطمینان حاصل کنید که استودیوی ضبط صدا به روی دیگران بسته شده است و افراد می دانند که هنگام کار شما وارد نمی شوند ، سپس شروع کنید!

اگرچه ، مانند استفاده از میکروفون ، بهترین روش ها هنگام ضبط وجود دارد:

  • ابتدا صدای خود را گرم کنید: برخی از تمرینات صوتی، بنابراین صدای شما در تمام مدت ضبط در بهترین حالت است.
  • سطح خود را دوباره بررسی کنید: بعضی اوقات می توانید این کار را قبل از شروع ضبط ، گاهی بعد از آن انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز هنوز درست به نظر می رسد و در صورت نیاز تنظیم کنید.
  • با سکوت شروع کنید: در ابتدای قسمت حدوداً پنج تا ده ثانیه سکوت واقعی بگذارید. سطح خود را تماشا کنید تا مطمئن شوید نفس کشیدن یا سر و صداهای دیگری نیست که معمولاً در آنجا وجود ندارد. این اجازه می دهد تا برنامه شما سطح واقعی نویز پس زمینه را بخواند تا بعداً بتوانید به طور مناسب ویرایش کنید.
  • مراقب کلمات پرکننده باشید – اما در مورد آنها وحشت نکنید: “کلمات پرکننده “چیزهایی است که ما بدون درک آن می گوییم ، مانند” ام “،” مانند “،” خوب؟ ” وقتی چیزی اضافه نمی کنند همه ما این کار را می کنیم ، بنابراین از آنها خجالت نکشید. از کلمات پرکننده خود آگاه باشید و سعی کنید از آنها اجتناب کنید ، اما به یاد داشته باشید که بعداً می توانید اغلب بسیاری از آنها را ویرایش کنید. با گذراندن قسمت های بیشتر ، احتمال عدم استفاده از آنها بهتر می شود.
  • راهی برای یادداشت اشتباهات برای ویرایش آسان پیدا کنید: این امر به ویژه اگر خودتان ویرایش نمایش را انجام دهید بسیار مهم است. اگر اتفاقی افتاد که نمی خواهید مخاطب شما آن را بشنود – یک لغزش بزرگ روی کلمات ، عطسه ، سگ پارس ، قطار عبوری ، اتفاقی که به اشتباه افتاده و غیره – راهی پیدا کنید تا آنها را در فرآیند ویرایش. این می تواند یک سکوت طولانی مدت باشد و یا انگشتان خود را سه بار به میکروفون بزنید ، زیرا این یک تغییر بزرگ در حجم را نشان می دهد. همچنین می توانید زمان وقوع مسئله را یادداشت کنید. اگر شخص دیگری را ویرایش می کنید ، می توانید مستقیماً در ضبط مستقیم بگویید “برش بده”.
  • اگر مسئله سر و صدا اجتناب ناپذیر باشد چه؟ به مخاطبان خود اطلاع دهید. به عنوان مثال ، اگر می توانید همسایه خود را در حال چمن زدن چمن بشنوید ، اما اکنون باید ضبط کنید ، فقط آن را ذکر کنید و ادامه دهید. یا اگر از گلو درد بهبود می یابید اما نمی توانید یک قسمت را از دست بدهید؟ فقط به آنها بگویید. مردم معمولاً بسیار درک می کنند.
  • صداهای اضافی را از میکروفن خود دور کنید: یک جرعه آب می خورید؟ برگرد یادداشت روی کاغذ؟ آنها را از میکروفون خود دور نگه دارید. فین کردن؟ خوب ، شاید یادداشت ویرایش را در بالا بنویسید.
مقاله مرتبط  بهترین بررسی وام مشاغل کوچک در سال 2020

شروع پادکست روزهای 12 و 13: وارد ویرایش شوید

حداقل یک روز برای ویرایش پادکست خود و سپس یک روز دیگر برای تأیید نهایی زمان اختصاص دهید. این زمانی است که موسیقی و اصوات خود را اضافه می کنید ، اشتباهات را ویرایش می کنید ، یا بخشهایی را که احساس نمی کنید به پادکست ارزش خاصی ندارند اضافه کنید.

مانند ضبط ، بهترین روش ها برای ویرایش وجود دارد. اگر یک حرفه ای دارید ، احتمالاً لازم نیست نگران این موضوع باشید. اما اگر خودتان این کار را انجام می دهید ، باید کمی وقت بگذارید تا در مورد این موارد بیاموزید. خوشبختانه یوتیوب برای مواردی از این دست بسیار مفید است.

اگرچه بهترین نرم افزارها بر اساس نرم افزار ویرایشی که استفاده می کنید کمی متفاوت خواهد بود ، در اینجا موارد زیر است مراحل اساسی را که باید هنگام ویرایش بردارید—و در حین انجام این کار حتماً از هدفون استفاده کنید. در حالی که این توصیه برای کاربران Audacity در نظر گرفته شده است ، اما برای اکثر ویراستاران اعمال می شود:

  1. قبل از هر کار دیگری به مطالب گوش دهید. به زمان مواردی که می خواهید تغییر دهید توجه کنید.
  2. برای خلاص شدن از شر هرگونه صدای پس زمینه از ابزار کاهش سر و صدا استفاده کنید – به همین دلیل است که در ابتدا این سکوت را ضبط کردیم. (ما همچنین این کار را انجام دادیم تا بتوانید سطح نویز پس زمینه ای داشته باشید که می توانید آن را در جای دیگری وارد کنید ، بنابراین این سکوت را حذف نکنید تا تمام شود.)
  3. از شر آنچه که از نظر محتوا نمی خواهید خلاص شوید.
  4. صداهای دیگری را که نمی خواهید حذف کنید. این شامل کلمات پرکننده است – البته مراقب باشید که این کار را نکنید زیاده روی کنید این به این دلیل است که شما نمی خواهید غیر طبیعی به نظر برسید. اگر بریدن یک کلمه پرکننده یا یک قطعه صوتی کوتاه دیگر باعث می شود که به نظر می رسد کلمات شما روی هم می پرند ، این همان جایی است که از ابتدا سکوت در آن ایجاد می شود.
  5. در حدود -2.0 عادی کنید.
  6. هرچه خیلی ساکت است را تقویت کنید.
  7. فشرده سازی و مساوی کردن.
  8. موسیقی ، جلوه های صوتی و سایر موارد را به تبلیغات خود اضافه کنید – مگر اینکه سایت میزبان شما این کار را به صورت خودکار انجام دهد.

برای مشاوره بسیار دقیق در مورد ویرایش ، این مقاله را از اینجا ببینید موشک پادکست.

روز 14 پادکست را شروع کنید: پادکست خود را ارسال و تبلیغ کنید

خوب ، این یکی است کمی خارج از دستور – ما در مورد تبلیغات درون ترانشه صحبت می کنیم ، نه تبلیغات پیش از نمایش. هنگام شروع پادکست برای نام تجاری خود ، باید قبل از اولین قسمت به مخاطبان خود اطلاع دهید. آنها را تایپ کنید

این یک واقعیت جالب است: اگر پادکست خود را به سه سیستم عامل اصلی – Apple Podcasts ، Spotify و Google Podcasts ارسال کنید – در حال حاضر بیش از 95٪ از کل شنوندگان پادکست!

یک تصور غلط در مورد پادکست این است که این سیستم عامل ها پادکست شما را میزبانی می کنند. اینطور نیست ابتدا باید در یک سایت میزبانی ثبت نام کنید ، مانند Buzzsprout. برخی از میزبانان به طور خودکار پادکست شما را به چندین سیستم عامل ارسال می کنند ، در حالی که ممکن است لازم باشد این کار را به صورت دستی برای دیگران انجام دهید. شما این کار را با خوراک RSS خود انجام می دهید ، که می توانید آن را در حساب خود در سایت میزبان خود پیدا کنید.

خوراک RSS شما برای پذیرفته شدن به برچسب های مناسب ، آثار هنری و حداقل یک قسمت نیاز دارد. هنگامی که همه موارد ارسالی را ارسال کردید ، در حال کار و فعالیت هستید!

اکنون زمان تبلیغ پادکست جدید شما فرا رسیده است. برای این کار از شبکه های اجتماعی خود و وب سایت خود استفاده کنید ، اما از راه های دیگر نیز آگاه باشید. به عنوان مثال ، اگر مهمان برنامه هستید ، مطمئن شوید که آنها در مورد مشارکت خود تبلیغ می کنند. می توانید خرید تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا سایت های دیگر را نیز در نظر بگیرید. و اگر فروشگاه آجر و ملات دارید؟ نشانه هایی با کد QR در وب سایت پادکست خود قرار دهید ، در سایت اصلی خود ، رسانه های اجتماعی ارسال کنید یا استفاده کنید Linktree.

فراتر از دو هفته: پادکست خود را دنبال کنید

میزبان پادکست شما ، Apple ، Google و Spotify همه تجزیه و تحلیل ارائه می دهند ، بنابراین می توانید نحوه عملکرد پادکست خود را پیگیری کنید. علاوه بر این ، قابل نمودار داده های چندین برنامه را جمع آوری می کند ، بنابراین می توانند مفید باشند. از این اطلاعات برای اطلاع از زمان ارسال پست ، میزان خوب تبلیغ آن و اینکه اپیزود بعدی شما باید در چه زمینه ای باشد ، استفاده کنید.

طی هفته های بعدی حتماً چندین بار پادکست خود را گوگل کنید تا ببینید آیا توسط سیستم عامل هایی که از آنها اطلاع نداشتید انتخاب شده اند یا خیر ، بنابراین می توانید این گزینه ها را به “مکان گوش دادن” خود اضافه کنید.

همچنین باید بررسی ها را نیز تحت نظر داشته باشید. بسیاری از برنامه های پادکست بررسی ندارند ، اما اپل این کار را می کند. مرورها همه چیز نهایی نیستند ، اما همه می توانند به شما کمک کنند تا نمودارها را بالا ببرید ، نمایش خود را بهتر تبلیغ کنید (اگر نظرات خوب است) و ببینید که در کجا باید پیشرفت کنید. فقط به خاطر داشته باشید که همه بررسی ها معتبر نیستند – می تواند از طرف رقبا یا افرادی باشد که فقط دوست دارند شکایت کنند – بنابراین از قضاوت خود در مورد چگونه پیش برویم بعد از خوندنشون

اگر نمی توانید پادکست را از خراش شروع کنید ، با شخصی که می تواند شریک شوید

حتی بعضی اوقات مارک های سازمانی به پادکست کمی کمک می کنند. اگر زمان و منابع لازم برای شروع پادکست خود را ندارید ، سعی کنید با یک مارک یا کسب و کار شریک شوید.

به عنوان مثال Sephora با همکاری GirlBoss Radio یک پادکست مارک دار به نام ایجاد کرد # داستانهای لب. در این پادکست مصاحبه هایی با زنان برجسته از سراسر جهان انجام می شود.

چگونه یک مثال از پادکست Sephora را شروع کنیم

نتیجه

پادکست ها می توانند به برند شما کمک کنند تا مخاطبان کاملا جدیدی داشته باشد ، و شروع یک مورد لازم نیست که به نظر می رسد استرس زا باشد. اگر این مراحل را دنبال کنید و پادکست خود را دوستانه SEO کنید ، ممکن است در راه افزایش فروش خود باشید.

و حتی ممکن است در این راه کمی لذت ببرید.

به چه نوع پادکستی فکر می کنید؟ چگونه می تواند به برند شما کمک کند؟