آموزش سئو

نحوه ساخت Chatbot برای تجارت الکترونیکی

سپتامبر 24, 2020

یک chatbot برای تجارت الکترونیکی به شما این قدرت را می دهد که بدون ارائه شخص واقعی (و پرداخت هزینه برای آن) شخص مستقیمی ، با مشتریانی جدید ، موجود و بالقوه با پیام رسانی به صورت متنی در زمان واقعی ، درگیر شوید.

از طریق مکالمات دقیق نوشته شده ، نام تجاری شما می تواند مشتری ، پشتیبانی و اطلاعات و منابع 24/7 مشتری شما را فراهم کند.

مانند هر مکالمه ، چت بات ها یک خیابان دو طرفه هستند – و مزایایی هم برای مارک ها و هم برای کاربران دارد.

مشتریان (یا لباس های احتمالی) می توانند به سرعت اطلاعات را بیابند ، بدون اینکه منتظر یک انسان بمانند. و می توانید مشتری ها را از طریق کانال فروش جذب کنید ، بدون اینکه مستقیماً با آنها تعامل داشته باشید.

Chatbots بیش از هر فناوری دیگری از هوش مصنوعی استفاده می کند و می تواند به شما کمک کند:

  • آگهی های واجد شرایط را شناسایی و پرورش دهید
  • خدمات و پشتیبانی مشتری را ارائه دهید
  • با مشتریان گذشته ارتباط برقرار کنید ، از جمله ارائه اطلاعات حمل و نقل و بازگشت
  • درباره تجربه مشتری بازخورد جمع کنید
  • برای افزایش فروش محصولات مرتبط را پیشنهاد دهید

اگر به دنبال راهی برای ایجاد یک رابطه واقعی با مخاطبان خود ، بهبود خدمات به مشتری و حتی افزایش فروش هستید ، chatbots باید در لیست اولویت های شما باشد.

امروز ، من دقیقاً نحوه ساخت و راه اندازی چت بات برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود را از ابتدا تا انتها توضیح خواهم داد.

خبر خوب این است که احتمالاً خیلی راحت تر از آن چیزی است که فکر می کنید!

هدف Chatbot تجارت الکترونیک شما چیست؟

روشن کردن اهداف خود به شما کمک می کند تا از حواس پرتی جلوگیری کرده و بر روی نتایج لیزر باشید.

چت بات برای تجارت الکترونیکی ابزاری قدرتمند برای فروش و بازاریابی است. بنابراین قبل از شروع به کارهایی بپردازید که می خواهید chatbot شما برای تجارت شما انجام دهد.

در اینجا چند ویژگی دیگر وجود دارد که باید قبل از شروع کار برای ساخت chatbot خود در نظر بگیرید:

  • می خواهید chatbot در کجا واقع شود؟
  • می خواهید این شبکه به چه سیستم عامل های دیگری مانند رسانه های اجتماعی متصل شود؟
  • چه نوع اطلاعاتی می خواهید به مشتریان خود ارائه دهید؟
  • مشتریان شما در تعامل با chatbot شما به دنبال چه چیزی هستند؟
  • آیا می خواهید کاربران بتوانند از یک شخص زنده درخواست کنند و با او ارتباط برقرار کنند؟
  • چت بات شما چگونه در استراتژی کلی بازاریابی شما جای می گیرد؟

دستیابی به آنچه می خواهید ، حداقل در ابتدا ، به شما کمک می کند تا بدون داشتن حواس پرت از بی شمار کارهایی که ربات ها می توانند ، chatbot خود را بسازند ، به شکلی کارآمد بسازید. (به طور جدی ، آنها می توانند یک تن را انجام دهند.)

من به شدت توصیه می کنم هنگام استفاده از ربات های چت ، قدرت فیس بوک مسنجر را در نظر بگیرید. خب بیش از یک ماهانه میلیارد کاربر از Facebook Messenger استفاده می کنند، بنابراین تعامل با نام تجاری شما می تواند یکپارچه باشد.

مسنجر می تواند بینش ارزشمندی از کاربر ، مانند نام و مکان آنها را به شما ارائه دهد که به شما کمک می کند تا آنچه می خواهند را پیدا کنید – و در نهایت آنها را از طریق کانال فروش خود منتقل می کند.

یکی از مفیدترین ابزارها برای راه اندازی chatbot پیام رسان فیس بوک ، Manychat است که در زیر به آن خواهیم پرداخت.

ساخت Chatbot

بله ، امکان اتصال به برق وجود دارد پیام رسان فیس بوک مستقیماً وارد وب سایت شما می شود. هنوز ، یک برنامه chatbot شخص ثالث به شما این قدرت را می دهد تا مکالمات خودکار را از طریق اسکریپت ها ، پاسخ دادن به سوالات رایج یا کمک به مشتریان ، بدون تعامل انسانی برقرار کنید.

مقاله مرتبط  چگونه اینفلوئنسرهای اینستاگرام را پیدا کنیم

هر برنامه ای برای ساخت ربات شما دارای رابط کاربری و برنامه گام به گام خاص خود است ، بنابراین ممکن است دستورالعمل ها متفاوت باشد.

نه تنها می توانید برای تجارت الکترونیکی خود یک ربات چت بسازید بلکه مشتریان می توانند با استفاده از آن بستر مشترک محتوای شما شوند ، بنابراین وقتی پست وبلاگ خود را با فروش یا محصول جدید منتشر می کنید ، به برنامه پیام رسان فیس بوک آنها می رود.

نحوه راه اندازی Chatbot

  1. انتخاب کنید با کدام پلتفرم می خواهید کار کنید. من شما را از طریق Manychat رد می کنم ، اما چندین گزینه دیگر وجود دارد ، از جمله Chatfuel ، Botsify و Mobile Monkey. من Manychat را به عنوان نمونه انتخاب کرده ام.
  2. با استفاده از اعتبارنامه فیس بوک خود از وب سایت آنها وارد شوید.
  3. به برنامه chatbot اجازه دسترسی به صفحه فیس بوک خود را بدهید.
  4. در مورد شرکت و اهداف خود اطلاعات اساسی ارائه دهید.

اکنون وقت آن است که شروع به ایجاد محتوای chatbot ، از جمله پخش (مانند انفجار ایمیل) و جریان مکالمه کنید – این پیچیده است ، اما شما فقط باید یک بار آن را تنظیم کنید.

در Manychat ، به “اتوماسیون” بروید تا گزینه های خود را برای جریان ها یا توالی های مختلف ببینید.

تجارت الکترونیکی مثال chatbot

ساخت یک چت بات برای تجارت الکترونیکی به نوشتن اسکریپت هایی مربوط می شود که به مشتریان شما تعامل ، آموزش و خدمات می دهند.

می توانید ویرایش این پیام های پیش فرض ، مانند پیام خوش آمدگویی را شامل اطلاعات نام تجاری خود و یک سلام گرم کنید.

تجارت الکترونیکی مثال chatbot

اکنون زمان آن فرا رسیده است که جریاناتی را ایجاد کنید که مکالمه واقعی را با مشتریان شما شبیه سازی کرده و به آنها امکان تعامل با نام تجاری شما را می دهد.

برای ایجاد جریان در Manychat ، بهترین گزینه Flow Builder است. این یک بار در صورت باز کردن و نامگذاری جریان در دسترس است.

می توانید در حالت Basic Builder باقی بمانید ، یا روی “Go To Flow Builder” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

تجارت الکترونیکی به عنوان مثال chatbot

این به شما نمایشی بصری از جریان مکالمه می دهد ، که برای اطمینان از اینکه چیزی را از دست ندهید واقعاً مفید است. برای شبیه سازی مکالمه ای که می خواهید بازدیدکنندگان خود را در آن طی کنید ، مراحل پویا را اضافه کنید.

نحوه ایجاد جریان

  • ماشه را اضافه کنید. چه چیزی این مکالمه را راه اندازی می کند؟ وقتی روی «افزودن راه انداز» کلیک کنید ، ده ها گزینه به شما داده می شود ، از گزینه های انتخاب مشترک گرفته تا محرک های کلید واژه گرفته تا پنجره های بازشو در کنار صفحه. یکی را انتخاب کنید که برای هدف این جریان منطقی باشد. مشتری چگونه این مکالمه را شروع می کند؟
  • افزودن متن وقت آن است که مکالمه را شروع کنیم. گرم “سلام ، چگونه می توانم به شما کمک کنم؟” خوب است. معرفی چت بات پرسونا یا نام تجاری شما نیز مکانی عالی برای شروع است.
  • ادامه بده. گفتگو فقط شروع شده است! تصاویر یا گالری های انتخابی اضافه کنید. می توانید “ورودی کاربر” را در نسخه Manychat Pro انتخاب کنید تا به مشتریان اجازه دهید در پاسخگویی با شما گزینه های مختلف را انتخاب کنند. در اینجا یک نگاه سریع به چند گزینه دکمه برای هر پیام خواهید داشت.
تجارت الکترونیکی مثال chatbot

به گزارش سوابق خدمات مشتری خود و برنامه ریزی مکالمات بر اساس رایج ترین س customersالاتی که مشتری یا چشم انداز می پرسند ، در نظر بگیرید.

6 نکته برای ساخت اسکریپت موثر Chatbot

اسکریپت شما مهمترین قسمت ساخت یک چت بات موثر است. در اینجا چند نکته آورده شده است تا اطمینان حاصل کنید که اسکریپت شما هر بار روشن است.

  1. با یک پیام خوش آمد گویی شروع کنید: به یاد داشته باشید که شما در حال شبیه سازی مکالمه هستید. اگر یک شخص واقعی فقط به شما نزدیک شود و شروع به صحبت درباره فروش کند ، کمی عجیب خواهد بود. با یک “سلام” و شاید یک پیشنهاد برای کمک یا یک باز دیگر نرم شروع کنید.
  2. یک منوی اصلی تهیه کنید: این گزینه را در اوایل سکانس ارائه دهید تا به مشتریان کمک کنید تا سریعاً آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند و در صورت نیاز به آنها اجازه دهند به فهرست بازگردند. از نمای گالری استفاده کنید و شامل تصاویر و پیوندهایی به اطلاعات اصلی در صفحه خود باشید.
  3. در صورت امکان از برچسب های متنی شخصی استفاده کنید: اگر می توانید از یک برچسب ادغام برای پر کردن نام مشتری یا سایر شخصی سازی ها استفاده کنید ، می توانید ظاهری انسانی تر داشته باشید. اما مراقب باشید ، زیرا زیاده روی در شخصی سازی می تواند جعلی باشد.
  4. مثل کاربر فکر کنید: همانطور که در حال برنامه ریزی جریان مکالمه chatbot خود هستید ، آن را به عنوان یک نمودار جریان تصور کنید ، با گزینه های مختلف منجر به گزینه های دیگر. اگر آنها این حرف را بزنند ، شما این را می گویید. و غیره با این حال ، هدف نهایی خود را که بستن فروش یا درخواست ثبت نام است ، فراموش نکنید. اطمینان حاصل کنید که هر راهی به یک هدف یا یک درگیری دیگر منجر می شود ، مانند مشترک شدن یا صحبت با یک شخص زنده.
  5. گزینه Buy Now را وارد کنید: اگر هدف شما پیشبرد فروش است ، یک دکمه خرید امکان تبدیل مشتری را برای شما آسان می کند. اجازه دادن به آنها برای خرید همان جا در پیام رسان فیس بوک نکته اساسی است.
  6. گزینه لغو اشتراک را دریافت کنید: به کاربران راهی برای انصراف از برقراری ارتباط ، یا از طریق دکمه لغو اشتراک یا کلمه کلیدی مانند “توقف” بدهید. دستورالعمل ها را در اوایل ارتباط ارائه دهید.
مقاله مرتبط  نحوه استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی برای ایجاد فروش بیشتر در تجارت الکترونیکی

آیا باید از الگوهای Chatbot تجارت الکترونیکی استفاده کنم؟

می توانید از الگوهایی استفاده کنید که به شما کمک می کند جریان ها را حتی سریعتر تنظیم کنید. این الگوها می توانند برخی از حدس ها را از ساخت اسکریپت chatbot خارج کنند.

اعتماد به الگوها وسوسه انگیز است – می تواند در وقت شما صرفه جویی کند!

اما مراقب باشید اعتماد بیش از حد به الگوها باعث می شود که مکالمات شما جعلی و ناخوشایند باشد. من توصیه می کنم از آنها با دقت استفاده کنید – اما به یاد داشته باشید که شما مشتریان خود را بهتر می شناسید.

بررسی الگوهای سبد رها شده و الگوهای خارج از بورس به طور خاص برای تجارت الکترونیکی را در نظر بگیرید.

این موارد می تواند به شما کمک کند تا فروش را به جمعیت علاقه مند خود هدایت کنید.

در اینجا شبیه سازی قالب ManyChat’s Starter در یک شبیه سازی به شرح زیر است:

تجارت الکترونیکی مثال chatbot

به یاد داشته باشید که از این الگوها به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه تعامل طبیعی به نظر می رسد و از نظر مارک تجاری معتبر است ، در گزینه های سفارشی سازی ، از تصاویر و متن گرفته تا جریان های منحصر به فرد غوطه ور شوید.

برای اطمینان از اینکه ظاهرتان شبیه شخص دیگری یا خیلی رباتیک نیست ، هر به روزرسانی که لازم دارید را انجام دهید.

ساختمان در خصوصیات طبیعی

هنگام ارسال پیامک ، به همان سرعتی که انگشتان یا انگشت شست می توانند تایپ کنند ، حرکت می کنیم. مهم است که chatbot شما با همان نوع ریتم حرکت کند ، در غیر این صورت می تواند بیش از حد رباتیک یا فشار آور شود.

در اینجا چند نکته برای طبیعی تر شدن chatbot شما آورده شده است:

  • پیام ها را کوتاه نگه دارید. به جای استفاده از یک پاراگراف طولانی که از نظر بصری مشتری را تحت فشار قرار می دهد ، از یک رشته دو یا سه پیام استفاده کنید.
  • ایجاد مکث بین هر پیام. این سه نقطه آشنا را قادر می سازد تا متحرک شوند و به مشتریان فضای تنفسی بین متون را می دهند و تعامل انسانی بیشتری را شبیه سازی می کنند.
  • پیوندها و عکسها را به جای انبوه محتوا ، به روشهایی که احساس انسانی دارند پیوست کنید. باید احساس کند “اینجا احتمالاً همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید” و نه “اینجا کل منوی ما برای انتخاب است. هر چیزی را دوست دارید ببینید؟ “
مقاله مرتبط  خدمات مشاوره اتوماسیون بازاریابی

در حال آزمایش Chatbot خود برای تجارت الکترونیکی

همانطور که شروع به تنظیم مکالمات در chatbot تجارت الکترونیکی خود می کنید ، می خواهید chatbot را امتحان کنید تا اطمینان حاصل کنید که مکالمات طبیعی هستند و تعاملات همانطور که انتظار دارید انجام می شود. چند روش وجود دارد که می توانید جریان های خود را برای اطمینان از عملکرد آنها آزمایش کنید:

یک صفحه تست فیس بوک تنظیم کنید

یک صفحه فیس بوک جدید برای استفاده داخلی برای توسعه ایجاد کنید. سپس حساب برنامه chatbot خود را علاوه بر صفحات نام تجاری خود ، به آن صفحه پیوند دهید.

تمام پیشرفت جریان ها ، پخش ها و آزمایش های دیگر را در آن صفحه آزمون انجام دهید.

سپس می توانید وارد پیام رسان فیس بوک شوید و آنها را برای خود زنده ببینید و از سایر اعضای تیم بخواهید تعامل مشتری را شبیه سازی کنند و مطمئن شوند که همه چیز به درستی کار می کند.

از تصاویر زنده برنامه استفاده کنید

اگر در دسترس است ، شبیه ساز بصری زنده را امتحان کنید تا بتوانید ببینید جریان های شما در زمان واقعی چگونه انجام می شوند. با دقت و نگاه مشتری اینها را تماشا کنید. آیا اتفاقات سرعت یکنواختی دارند؟ آیا این احساس طبیعی است یا مانند انفجار فروش است؟

ادغام Chatbot تجارت الکترونیکی شما

یکی از مزایای بزرگ استفاده از برنامه چت بات استفاده از ابزار ویجت و تعبیه چت بات در وب سایت یا سایر مکان های آنلاین است.

از کجا می توانید مشتریان را به تعامل با chatbot خود سوق دهید؟ در اینجا فقط چند ایده وجود دارد:

  • یک جعبه پاپ آپ در سایت شما ، از مشتریان می پرسد که آیا به کمک نیاز دارند
  • یک دکمه اشتراک برای دریافت خبرنامه یا فروش انفجار از طریق پیام رسان
  • ثبت نام برای رویدادها ، مجازی یا حضوری

این “راه اندازها” می توانند مکالمات را با کاربران تنظیم کنند ، به آنها اجازه می دهد تا در chatbot شما شرکت کنند و داده های مشتری را به شما ارائه دهند.

برنامه های موجود طیف وسیعی از ابزارک ها یا دکمه ها را با قطعه کد ارائه می دهند که می توانید در کد وب سایت خود قرار دهید.

آموزشها در دسترس هستند ، اما اگر مطمئن نیستید ، استخدام یک توسعه دهنده وب برای این پروژه سریع یا ساعتی ممکن است راهی برای این کار باشد.

نتیجه

ساخت یک چت بات برای تجارت الکترونیکی می تواند فروش شما را به سطح بالاتری برساند.

نه تنها می تواند به شما منجر شود که به لیدهای بسیار واجد شرایط دسترسی داشته باشید ، بلکه به شما امکان می دهد خود را به عنوان یک منبع و پایگاه دانش قرار دهید. با یک ربات تجارت الکترونیکی می توانید با مشتریان خود رابطه برقرار کرده و در نهایت وفاداری پرورش دهید.

با استفاده از یکی از سیستم های داخلی ، فقط چند کلیک فاصله دارید تا بتوانید مشتریان خود را درگیر کنید ، اطلاعات ارزشمندی به آنها بدهید و فروش را افزایش دهید.

همانطور که در حال ساخت هستید ، پیام و پیام صوتی برند خود را فراموش نکنید. با کسانی که به عنوان یک شرکت هستید در مسیر خود باشید و در تلاش برای ساخت یک چت بات هستید که از نظر دیدگاه منحصر به فرد شما معتبر به نظر برسد.

چگونه می توانید از chatbot برای سایت تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید؟