آموزش سئو

نحوه ساخت مدل پیش بینی فروش

فوریه 27, 2021

در یک دنیای ایده آل ، تیم های فروش و رهبران تجارت توپ های کریستالی دارند تا به آنها کمک کند پیش بینی های دقیق فروش را پیش بینی کنند.

با این پیش بینی ها ، ایجاد بودجه ، تعیین اهداف ، دانستن اینکه چه زمانی باید افراد بیشتری استخدام کنید و موارد دیگر آسان تر خواهد بود.

متأسفانه ، توپ های کریستالی متعلق به فیلم ها هستند و پیش بینی هر چیزی در تجارت ، به ویژه درآمد ، می تواند چالش برانگیز باشد.

پس بهترین راه برای ایجاد پیش بینی فروش برای کسب و کار شما چیست؟

در مرحله اول ، شما باید درک کنید که پیش بینی چیست.

به طور خلاصه ، پیش بینی فروش پیش بینی شما از فروش هفتگی ، ماهانه ، سه ماهه یا سالانه است.

یک عنصر مهم برای پیش بینی واقع بینانه تر بودن از امیدواری است. اغلب اوقات ، تیم های فروش هنگام تعیین اهداف بیش از حد خوش بین خواهند بود.

متأسفانه ، هنگامی که در نیمه سال قرار دارید و تیم شما متوجه می شود که هنوز تا رسیدن به اهداف خود فاصله دارید ، منجر به ناامیدی می شود.

من برای شما بهتر می خواهم من می خواهم شما اهدافی را تعیین کنید که بتوانید به آنها برسید. اهدافی که به شما و تیم شما انگیزه می دهند.

در اینجا شرح مفصلی از نحوه پیش بینی درآمد آینده کسب و کار شما آورده شده است.

جوانب مثبت و منفی انجام پیش بینی فروش خود برای پیش بینی درآمد

برخی از رهبران تجارت و تیم های فروش تصمیم می گیرند پیش بینی های خود را ایجاد کنند. آیا این ایده خوبی است؟

خوب ، بیایید نگاهی به برخی از مزایا و معایب این موضوع بیندازیم.

طرفدار 1: بینش ارزشمندی کسب خواهید کرد

از آنجا که پیش بینی شامل بررسی داده های تاریخی و در زمان واقعی است ، شما مجبور می شوید از سلامت و رشد کلی کسب و کار خود بینشی کسب کنید. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند اهداف آینده بهتری را برای کسب و کار خود تعیین کنید.

طرفدار 2: می توانید هزینه ها را کاهش دهید

اگر مشاغل یا راه اندازی کوچکی دارید ، به احتمال زیاد سعی می کنید هزینه ها را به هر طریقی کاهش دهید. انجام برخی از کارهای اساسی به تنهایی مانند پیش بینی درآمد به شما کمک می کند صرفه جویی در هزینه ها که می توانید به حوزه های دیگر کسب و کار خود کانال بزنید.

طرفدار 3: می دانید روی چه چیزی تمرکز کنید

بسیاری از قطعات متحرک به یک تجارت در حال رشد وجود دارد. شناخت هر یک از م componentلفه ها به شما کمک می کند اهداف کلی کسب و کار خود را بدست آورید.

وقتی پیش بینی های فروش خود را انجام می دهید ، می دانید که برای کمک به رشد اقتصادی خود باید بیشتر روی چه چیزهایی تمرکز کنید.

به عنوان مثال ، اگر پیش بینی کنید که در سه ماه آینده فروش شما 5 درصد افزایش یابد ، می توانید منابع لازم را برای کمک به تیم فروش خود در رسیدن به این هدف اختصاص دهید.

Con 1: پیش بینی فروش زمان بر است

همانطور که در بالا برجسته شد ، شما باید پیش بینی درآمد را ایجاد کنید که ممکن است هفتگی ، ماهانه ، سه ماهه یا سالانه باشد.

برای ایجاد این پیش بینی ها و تصمیم گیری آگاهانه ، باید داده های تاریخی را جستجو کنید. انجام این کار خود به تنهایی می تواند زمانبر باشد.

Con 2: کمبود ورودی از خارج از شرکت

گاهی اوقات ، وقتی در قاب هستید ، دیدن کل تصویر چالش برانگیز است. استخدام تیمی از برنامه ریزان خارج از سازمان می تواند به شما کمک کند تصمیم آگاهانه شخص دیگری را درباره شرکت خود بگیرید. این می تواند بینشی ارزشمند در مورد سلامت شرکت شما ایجاد کند.

مقاله مرتبط  بهترین شرکت های پردازش کارت اعتباری سال 2020

اگر صاحب مشاغل هستید ، ذهنی بودن و از بین بردن همه احساسات هنگام ایجاد پیش بینی ها چالش برانگیز است. تجارت شما برای شما معنی زیادی دارد.

شما سخت تلاش می کنید تا اطمینان حاصل کنید که موفقیت آمیز است. اگر مراقب نباشید ، پیش بینی های شما خوش بینانه تر از واقع بینانه هستند. یک فرد خارجی هدف بیشتری خواهد داشت و هر تصمیم را بر اساس داده های واقعی قرار می دهد.

اگر جوانب مثبت و منفی خود را ارزیابی کرده اید و احساس می کنید که می خواهید پیش بینی های خود را ایجاد کنید ، اکنون وقت آن است که بفهمید اینها چگونه می توانند برای شما مفید باشند.

چرا باید از پیش بینی های فروش استفاده کرد؟

قبل از اینکه به چگونگی برسیم ابتدا باید بفهمیم که چرا ما در وهله اول به پیش بینی فروش نیاز داریم. چه ارزشی برای تجارت شما دارند؟

هنگامی که شما پیش بینی خوبی در مورد فروش ایجاد می کنید ، می توانید مسائل احتمالی را پیش بینی کرده و برای رفع آنها تلاش کنید.

به عنوان مثال ، اگر در نیمه سال قرار دارید و می بینید که میزان فروش شما 20 درصد کمتر از سهمیه است ، می توانید به سرعت وضعیت را ارزیابی کنید و بفهمید چه چیزی مانع رسیدن شما به اهداف شما می شود.

فوراً کشف مشکلات احتمالی ، به جای انتظار تا پایان سال یا سه ماهه ، می تواند تفاوت زیادی در هر مشاغل ایجاد کند.

آگاهی از شما و تیم فروش خود از پیش بینی فروش می تواند به عنوان یک ابزار انگیزشی عالی عمل کند. می توانید به روزرسانی های فروش هفتگی یا ماهانه داشته باشید تا به تیم اطلاع دهید که چقدر با رسیدن به اهداف خود فاصله دارید.

نکته مهمی که باید هنگام ساخت پیش بینی های فروش به خاطر بسپارید این است که عالی نخواهند بود. در پایان سه ماهه یا سال مالی ، ممکن است کمتر از اهداف خود باشید یا ممکن است از آنها پیشی بگیرید.

به هر حال ممکن است ، ایجاد پیش بینی ها هنوز بخشی ضروری از برنامه تجاری شما است زیرا به شما و تیم شما کمک می کند که در یک صفحه باقی بمانند و در جهت اهداف مشترک تلاش کنند.

دستورالعمل های ایجاد پیش بینی فروش برای پیش بینی درآمد

اکنون که ارزش ساخت پیش بینی جامع فروش را فهمیدید ، بیایید نحوه انجام آن را بررسی کنیم.

1. الگوی پیش بینی فروش را انتخاب یا ایجاد کنید

چه اطلاعات خاصی می خواهید از پیش بینی فروش خود خارج کنید؟ این یک سوال مهم است زیرا پاسخ به شما کمک می کند در مورد الگویی که بیشترین حس را برای شما و تجارت شما دارد تصمیم بگیرید.

ممکن است بخواهید به اطلاعاتی مانند:

  • در حال حاضر در یک چهارم چه میزان درآمد کسب می کنید و پیش بینی می کنید در سه ماهه بعدی درآمد کسب کنید.
  • آیا محصول جدیدی معرفی می کنید؟ با توجه به روند گذشته و بازار فعلی ، انتظار می رود چه میزان درآمد از محصول کسب کنید؟

ممکن است بتوانید الگویی را برای آنچه می خواهید پیدا کنید ، یا می توانید الگوی منحصر به فردی ایجاد کنید که شامل تمام معیارهای مورد نظر برای پیگیری باشد و بیشترین معنا را برای تجارت خود داشته باشد.

2. محصولات موجود در پیش بینی فروش خود را انتخاب کنید

محصولاتی که در پیش بینی فروش خود قرار می دهید به آنچه شما به طور خاص پیش بینی می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر تصمیم دارید یک پیش بینی فروش سه ماهه ایجاد کنید ، ممکن است تمام فروش خود را برای آن دوره لحاظ کنید.

مقاله مرتبط  نحوه شروع یک وبلاگ مامان و کسب درآمد در سال 2020

از طرف دیگر ، اگر می خواهید فروش عمودی یا کالاهای خاصی را پیش بینی کنید ، احتمالاً فقط آن محصولات را خواهید داشت.

ضروری است که تا آنجا که ممکن است خاص باشید و همچنین در مورد چگونگی قرار دادن محصولاتی که برای بررسی انتخاب کرده اید را در پیش بینی خود روشن کنید.

به عنوان مثال ، اگر فروش شما را در یک چهارم پیش بینی می کنید ، باید تصمیم بگیرید که چگونه پیش بینی واقعی خود را تنظیم کنید.

شما می توانید برای هر محصولی که می فروشید یک پیش بینی خط داشته باشید ، و می توانید در مورد خط تولید یا دسته بندی های مختلف خود ، مورد دیگری را برای میزان فروش خود لحاظ کنید.

اگر می خواهید یک پیش بینی میان مدت و بلند مدت ایجاد کنید (به عنوان مثال ، در یک دوره 12 ماهه) ، می توانید پیش بینی های ماهانه منتهی به آن دوره را انجام دهید.

این پیش بینی ها می تواند شامل قیمت هر واحد و واحدهای فروخته شده برای هر محصول باشد.

دستورالعمل های ایجاد پیش بینی فروش - محصولات موجود در پیش بینی فروش خود را انتخاب کنید

3. درآمد پیش بینی شده را محاسبه کنید

اکنون قسمت جالب آن است: محاسبه درآمد پیش بینی شده خود. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید درآمد آینده را پیش بینی کنید.

می توانید از داده های تاریخی استفاده کنید

اگر مدتی است که محصولات یا خدمات خود را می فروشید ، جستجوی داده های تاریخی خود برای ایجاد ایده ای از درآمد واقعی که می توانید انتظار داشته باشید ، بسیار ضروری است.

اگرچه در نظر گرفتن داده های تاریخی می تواند به شما کمک کند ، اما همیشه پیش بینی دقیق فروش در آینده نیست. به عنوان مثال ، شما ممکن است در گذشته تازه وارد باشید ، اما اکنون ممکن است در صنعت خود جا افتاده باشید.

فروش هایی که در سال اول دریافت کرده اید با فروشی که در این سال آینده دریافت خواهید کرد مطابقت ندارد.

اگرچه این درست است ، اما در نظر گرفتن داده های تاریخی همیشه مهم است زیرا این پایه و اساس شماست. می توانید از این اطلاعات به عنوان مبنایی برای اهداف فروش خود استفاده کنید.

شما می توانید فصل را در نظر بگیرید

برخی از محصولات فصلی هستند ، در حالی که برخی دیگر با نرخ ثابت در تمام طول سال به فروش می رسند. همچنین زمان های خاصی از سال (به عنوان مثال ، جمعه سیاه ، دوشنبه سایبری و فصل کریسمس) وجود دارد که مصرف کنندگان معمولاً هزینه های زیادی را صرف می کنند. این عوامل بر درآمد شما در این دوره ها تأثیر می گذارد.

شما می توانید بازار را در نظر بگیرید

مهم نیست که محصول یا خدمات شما چقدر شگفت انگیز باشد ، در بعضی مواقع سقفی در رابطه با میزان واقعی فروش در زمان های خاص وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر ابزارهای خود را بفروشید ، آنچه در گذشته پنج سال قبل “جالب” بود ممکن است امروز نباشد.

فضای فناوری به طور مداوم در حال پیشرفت است و اگر محصولات یا خدمات شما برای پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان به روز نشود ، درآمد شما ممکن است به سمت روند نزولی باشد.

پس از در نظر گرفتن همه این عوامل ، می توانید بهترین حالت را ببینید و سپس فروش را بر اساس آن تعداد پیش بینی کنید.

باز هم ، واقع بین بودن در اینجا ضروری است. اگر صاحب یک مکان پیتزا هستید و تنها رقیب شما از آن طرف خیابان به طور متوسط ​​روزانه 50 پیتزا می فروشد ، پیش بینی فروش روزانه 1000 پیتزا امیدوار کننده تر از واقع گرایانه است.

بسیاری از متخصصان استفاده می کنند تجزیه و تحلیل سناریو برای کمک به آنها در درک بهترین و بدترین سناریوها برای درآمد پیش بینی شده آنها.

مقاله مرتبط  چگونه وبلاگ خود را از WordPress.com به WordPress.org منتقل کنیم

4. یک سیستم رهگیری ایجاد کنید

ایجاد یک سیستم ردیابی یکی از مهمترین عناصر برای پیش بینی موفقیت آمیز است.

به عنوان مثال ، اگر متوجه شوید که در اواسط چرخه فروش پیش بینی هایی انجام داده اید که از بین می روند ، مراجعه به سیستم ردیابی به شما کمک می کند فوراً این مورد را ببینید. سپس می توانید به سرعت پیش بینی فروش خود را به روز یا تنظیم کنید.

سیستم ردیابی مورد استفاده شما نیازی به پیچیدگی ندارد. به عنوان مثال ، شما می توانید یک صفحه گسترده اکسل ایجاد کنید و حتی نمودارهایی مانند این نمودار از SmartSheet ایجاد کنید تا به شما کمک کند میزان فروش خود را به درآمد پیش بینی شده خود برسید ، به زیر می رساند یا از آن فراتر می رود.

دستورالعمل های ایجاد پیش بینی فروش برای پیش بینی درآمد - ایجاد یک سیستم رهگیری

5. اطمینان حاصل کنید که تیم شما تراز شده است

ارزش داشتن تیمی که در جهت اهداف مشابه کار می کند قابل اغماض نیست. به همین دلیل اطمینان از هر کس ضروری است عضو تیم از پیش بینی های فروش آگاه است و از همه مهمتر اینکه آنها با آنها موافق هستند.

چرا؟

در حالی که ممکن است رهبر باشید ، نمی توانید به تنهایی به فروش پیش بینی شده خود برسید. شما نیاز دارید که همه برای رسیدن به آن اهداف تلاش کنند و به آنها نیز ایمان داشته باشند.

به اشتراک گذاری با تیم خود همچنین می تواند به شما کمک کند نظرات ارزشمند آنها را درباره پیش بینی هایی که انجام داده اید ، بدست آورید.

شاید عامل مهمی را که ممکن است در فروش آن دوره تأثیر بگذارد از دست ندهید. یا شاید روند جدیدی در بازار وجود داشته باشد که تیم فروش شما اخیراً کشف کرده است. ورودی آنها قبل از اینکه ذینفعان در پیش بینی های فروش ثبت نام کنند ضروری است.

6. از ابزارها برای آسان تر کردن روند پیش بینی فروش خود استفاده کنید

ما به دوران دیجیتال رسیده ایم و ابزارهای مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند زندگی شما را کمی راحت تر کند.

به عنوان مثال ، می توانید از Google Sheets برای ایجاد پیش بینی های خود در یک صفحه گسترده شسته و رفته استفاده کنید. علاوه بر این ، از هر دستگاهی که به اینترنت دسترسی داشته باشد ، می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

برای برقراری ارتباط با تیم خود و به روزرسانی منظم پیش بینی ها ، می توانید از ابزارهای همکاری آنلاین مانند آسانا ، ترلو یا اسلک استفاده کنید.

دستورالعمل های ایجاد پیش بینی فروش برای پیش بینی درآمد - برای سهولت کار در روند پیش بینی فروش خود از ابزارها استفاده کنید

همه این ابزارها به شما امکان می دهند پیوندها و اسناد را با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید تا بتوانند در هر زمان به اطلاعات ارزشمند دسترسی داشته باشند.

هنگام انتخاب ابزارها ، به دنبال گزینه هایی باشید که استفاده و تلفیق آنها برای شما و تیم شما آسان باشد. همچنین توجه دقیق به سیاست های حفظ حریم خصوصی سازمان ها نیز مهم است. علاوه بر این ، ابزارهایی را با چندین ویژگی در نظر بگیرید تا سازمان را کمی راحت تر کنید.

نتیجه

پیش بینی فروش یک قسمت اساسی از تجارت شما است ، اما گاهی اوقات الگوهای عمومی مهم نیستند. از نکات بالا برای ایجاد پیش بینی فروش آگاهانه استفاده کنید که متناسب با نیازهای شما باشد.

آیا قبلا مدل پیش بینی فروش ایجاد کرده اید؟ چه نکات جالبی می توانید به اشتراک بگذارید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید