آموزش سئو

نحوه بررسی ترافیک وب سایت برای هر سایت

اکتبر 6, 2020

از آنجا که ترافیک وب سایت تعداد افرادی است که از سایت شما بازدید می کنند ، بنیاد وب سایت شما را تشکیل می دهد. بدون ترافیک ، هیچ کس نمی خواند ، کلیک نمی کند ، ثبت نام نمی کند یا خرید نمی کند.

مطمئناً ، ممکن است روزانه ترافیک خود را بررسی کنید ، اما آیا می دانید به دنبال چه چیزی بگردید؟ یا چگونه می توان ترافیک وب سایت رقبا را بررسی کرد؟

بیایید چرایی ها و چگونگی نظارت و بهبود ترافیک شما را بررسی کنیم و همچنین نحوه بررسی ترافیک وب سایت را از برخی سایت هایی که در نتایج جستجو با آنها رقابت می کنید بررسی کنیم.

چرا باید بر ترافیک وب سایت نظارت داشته باشید؟

نمی توانید آنچه را اندازه نمی گیرید بهبود ببخشید.

خواه به دنبال فروش بیشتر ، ثبت نام ایمیل بیشتر یا افزایش درآمد تبلیغاتی خود باشید ، ابتدا باید بدانید که در حال حاضر کجا هستید.

این بدان معنی است که در آمار وب سایت خود غواصی کنید تا بفهمید بازدید شما از کجا ناشی می شود و چگونه با سایت شما (و همچنین رقبا) درگیر می شود.

بنابراین ، چگونه می توانید ترافیک وب سایت را برای وب سایت خود بررسی کنید؟

چگونه ترافیک وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید

فقط یک ابزار استاندارد وجود دارد که باید هنگام تجزیه و تحلیل ترافیک سایت خود به آن توجه کنید: Google Analytics.

Google Analytics که مستقیماً به وب سایت شما متصل شده است به شما می گوید دقیقاً چه تعداد بازدید کننده از سایت شما دریافت می کند ، از کجا می آید ، و چگونه با محتوای شما تعامل دارد.

اما به چه داده هایی باید توجه کنید؟

آمار ترافیک وب سایت را در نظر بگیرید

  • بازدید کنندگان بی نظیر: افرادی که حداقل یک بار از سایت شما در محدوده تاریخ انتخاب شده بازدید کرده اند
  • بازدید از صفحه: تعداد صفحات مشاهده شده در وب سایت شما در یک محدوده تاریخ انتخاب شده
  • ترافیک جستجوی ارگانیک: تعداد افرادی که از طریق جستجو در Google یا موتور جستجوی دیگر از سایت شما بازدید کرده اند
  • کانالهای ترافیکی دیگر: سایت شما از کانالهای دیگر مانند Facebook و Youtube و همچنین بازدیدکنندگان مراجعه کننده (بازدیدکنندگان با کلیک روی پیوند به وب سایت شما از وب سایت دیگری) چه تعداد بازدید کننده دارند

اگرچه آمار بیشتری توسط Google Analytics ردیابی می شود ، اینها مهمترین مواردی است که باید هنگام تجزیه و تحلیل ترافیک سایت خود بررسی کنید.

اگر بخواهید ترافیک وب سایت رقبا را بررسی کنید ، همه چیز ساده نیست.

تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت رقبا

هنگام بررسی ترافیک وب سایت سایتهایی که متعلق به شما نیستند ، معمولاً می خواهید بیشتر از تعداد بازدیدکنندگانی که می خواهید بدانید. برخی از دلایل خوب برای تجزیه و تحلیل ترافیک رقبای خود عبارتند از:

https://www.youtube.com/watch؟v=UEpNM5yvyh8

متأسفانه ، شما فقط نمی توانید وارد آنها شوید تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل برای بدست آوردن این داده ها بنابراین ، به جای آن می توانید آن را تهیه کنید؟

مقاله مرتبط  چرا حذف محتوای قدیمی می تواند سایت شما را ذخیره کند

ابزارهای برتر برای بررسی ترافیک وب سایت

طیف گسترده ای از ابزارها ، چه به صورت پولی و چه به صورت رایگان ، به شما امکان می دهد ترافیک وب سایت را بررسی کنید. موارد زیر همه شهرت خوبی دارند و ارزش بررسی دارد.

Ubersuggest

ابزار ما ، Ubersuggest ، علاوه بر برآورد ترافیک و اطلاعات کلمات کلیدی ، دارای قیمت های رقابتی و ترکیبی منحصر به فرد از دوره های SEO ، مربیگری و ابزار تحقیق است.

ubersuggest مثال ترافیک وب سایت را بررسی کنید

کنجکاو هستید؟ برای بررسی حساب کاربری خود با استفاده از ورود به سیستم Google وارد شوید.

اهرفس

Ahrefs یکی از محبوب ترین و کاملترین ابزارهای ممیزی سئو است. گزارش مروری جستجوی ارگانیک آن ، ایده خوبی در مورد نوع بازدید ارگانیک سایت و کلمات کلیدی ایجاد کننده بازدیدکننده ارائه می دهد. می توانید از این داده ها استفاده کنید تا به دنبال کلمات کلیدی بروید که رقیب شما را ترافیک می کند.

Ahrefs فقط برآوردی از سایت را به شما ارائه می دهد ارگانیک. آلی ترافیک در مورد ترافیک خود از منابعی مانند رسانه های اجتماعی چیزی به شما نمی گوید.

Ahrefs نمونه بازدید از وب سایت را بررسی کنید

آ تست توسط Ahrefs انجام شده است نشان داد که ابزار آنها بازدید کنندگان بی نظیر ارگانیک را برای 74.14٪ از وب سایت هایی که جستجو کرده اند دست کم گرفته است.

Ahrefs یک دوره آزمایشی هفت روزه دارد. پس از آن ، شما باید یکی از برنامه های پولی آنها را انتخاب کنید.

SEMrush

مانند Ahrefs ، SEMrush یک ابزار حسابرسی کامل SEO با طیف گسترده ای از ویژگی ها است. یکی از این موارد گزارش تجزیه و تحلیل ترافیک آن است ، که داده هایی مانند تعداد تخمینی بازدید کنندگان منحصر به فرد را به اشتراک می گذارد منابع ترافیک، صفحات برتر و موارد دیگر.

SEMrush همچنین به شما نشان می دهد که رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند. بر اساس این و حجم جستجوی کلمه کلیدی، شما می توانید تخمین بزنید که هر کلمه کلیدی چه میزان بازدید را برای رقبای شما به همراه دارد.

مثال ترافیک وب سایت semrush را بررسی کنید

SEMrush یک نسخه رایگان دارد که شامل کل بازدیدهای ارگانیک یک سایت و پنج کلمه کلیدی با عملکرد برتر آن است. اگر جزئیات بیشتری می خواهید ، به اشتراک حق بیمه نیاز دارید.

وب سایت مشابه

SimilarWeb نمای کلی از کل بازدید سایت ، منابع برتر ترافیک آن و میزان بازدید ترافیک از کدام کشورها را ارائه می دهد. با این حال ، بسیار مهم است که بدانید SimilarWeb دارای داده های محدودی است ، و اغلب نتایج را برای وب سایت های کوچک یا اخیراً راه اندازی نمی کند.

در یک تست توسط ScreamingFrog، SimilarWeb در مقایسه با Ahrefs و SEMrush به عنوان دقیق ترین جستجوگر ترافیک وب سایت معرفی شد ، و فقط 1٪ از میزان ترافیک ارگانیک را بیش از حد تخمین زده است. با این حال ، برای سایت های پر بازدید ، Ahrefs نتایج دقیق تری را به دست آورد.

مقاله مرتبط  خدمات مشاوره استراتژی دیجیتال

SimilarWeb یک نسخه رایگان دارد که تخمینی از بازدید ماهانه یک سایت و پنج کلمه کلیدی که برای آن رتبه بندی شده است را به شما ارائه می دهد. اگر می خواهید در مورد بازدید کنندگان منحصر به فرد و سایر کلمات کلیدی رتبه بندی آنها بدانید ، باید هزینه نسخه برتر را پرداخت کنید.

سرپستات

نسخه رایگان Serpstat تخمینی از کل بازدید سایت ، ده کلمه کلیدی برتر آن و ده صفحه با بهترین عملکرد به شما ارائه می دهد. همچنین به شما ایده ای از تحول بازدید سایت در طول زمان می دهد. برای اطلاعات دقیق تر ، به یک برنامه پرداختی نیاز دارید.

ترافیک وب سایت را به عنوان مثال serpstat بررسی کنید

رتبه بندی SE

SE Ranking به شما امکان می دهد ترافیک ارگانیک یک وب سایت و کلمات کلیدی که در آن رتبه بندی شده را بررسی کنید. این بسته به تعداد ویژگی شما ، تعداد دفعاتی که می خواهید رتبه بندی شما به روز شود و مدت زمان تمایل به اشتراک ، برنامه های مختلف قیمت گذاری دارد. اگر قرار است یک تست آزمایشی انجام دهید ، یک دوره 14 روزه آزمایشی نیز وجود دارد.

Quantcast

Quantcast در ابتدا به عنوان یک بررسی کننده ترافیک وب سایت به نظر نمی رسد ، زیرا بر داده های ناشران و بازاریابانی که می خواهند مخاطبان خود را افزایش دهند تمرکز دارد. با این حال ، هر زمان که یک شرکت در Quantcast ثبت نام می کند ، بخشی از داده های آن در دسترس عموم قرار می گیرد.

نکته منفی این است که شما فقط می توانید به سایتهایی مراجعه کنید که از Quantcast استفاده می کنند و اگر بیش از 100 میلیون وب سایت وجود دارد ، این احتمال وجود دارد که رقبا استفاده نکنند.

Quantcast نسخه رایگان محدودی دارد که بیشتر هدف آن گرفتن اطلاعات مربوط به وب سایت شماست. برای آماری بیشتر به نسخه پولی نیاز دارید.

الکسا

الکسا هم نسخه رایگان دارد و هم نسخه پولی. نسخه رایگان تا حدودی محدود است ، فقط رتبه الکسا یک سایت را بر اساس رتبه الکسا ارائه می دهد اما بازدید واقعی آن را ندارد. برای به دست آوردن برآورد آن ، باید در برنامه حق بیمه (یا 30 روز دوره آزمایشی رایگان) ثبت نام کنید.

همچنین خوب است بدانید که الکسا فقط دارای داده هایی در سایت های بازدید شده توسط میلیون ها کاربر در پانل داده های خود و برخی منابع مستقیم است. ممکن است رقبای خود را در آنجا پیدا نکنید.

در حالی که استفاده از یکی از این ابزارها ساده ترین راه برای بررسی ترافیک وب سایت برای رقبا است ، روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید استفاده کنید. آنها کمی بیشتر کار می کنند ، اما می توانند نتایج دقیق تری به شما بدهند.

مقاله مرتبط  17 بهترین مضمون وردپرس برای وبلاگ ها در سال 2020

بررسی ترافیک وب سایت بدون ابزار

در اینجا چند روش برای بررسی میزان بازدید از وب سایت بدون استفاده از ابزارهای رایگان یا پولی مانند آنچه در بالا ذکر کردیم ، آورده شده است.

به دنبال صفحه “تبلیغ با ما” باشید

اگر رقبای شما تبلیغات یا سایر فرصت های همکاری را ارائه دهند ، احتمالاً یک صفحه تبلیغ در وب سایت های خود دارند. اگر این کار را انجام دهند ، حتی ممکن است ترافیک خود را در آنجا لیست کنند تا شما ببینید.

برای اینکه سریع متوجه شوید سایتی صفحه تبلیغات دارد ، این عبارت جستجو را در Google وارد کنید:

سایت: دامنه با ما تبلیغ کنید

استفاده نکنید “” برای نشان دادن اینکه شما مطابقت دقیق “تبلیغ با ما” را می خواهید زیرا ممکن است از نام دیگری استفاده کنند. با این وجود ، این جستجو باعث می شود صفحه تبلیغاتی آنها در بالای نتایج جستجو ظاهر شود – درصورتی که یکی از آنها را داشته باشد.

نکته ای که هنگام بررسی بازدید وب سایت از این طریق باید به آن توجه کنید این است که آخرین صفحه تبلیغات به روز شده است. اگر یک صفحه تبلیغات شش ماه یا بیشتر به روز نشده است ، می توانید تصور کنید که داده های موجود در آنجا درست نیستند.

به دنبال کیت رسانه باشید

کیت رسانه یا کیت مطبوعاتی معمولاً نه تنها شامل آمار ترافیک بلکه اطلاعاتی درباره مخاطبان سایت و مکان نمایش سایت است.

در حالی که برخی از مشاغل کیت رسانه خود را در وب سایت های خود دارند ، اغلب به پی دی اف پیوند می خورند. هنوز هم ، باید با جستجو بفهمید که آیا رقیب شما یکی از این موارد را دارد:

سایت: کیت رسانه دامنه

اصطلاحات دیگری که می توانید استفاده کنید عبارتند از: “جعبه مطبوعات” ، “بسته بسته” و “بسته رسانه”.

همانند کشیدن آمار وب سایت از صفحات تبلیغات ، مهم است که آخرین بار بسته رسانه را به روز کنید ، بنابراین با شماره های قدیمی کار نمی کنید.

نتیجه

روش های مختلفی برای بررسی میزان بازدید از وب سایت رقبا وجود دارد. می توانید از ابزاری استفاده کنید ، کمی حفاری انجام دهید یا مستقیماً از آنها سال کنید. اگرچه استفاده از ابزارها معمولاً به بهترین وجهی به شما نتیجه می دهند ، اما لازم است بدانید که هرگونه آمار ترافیک تخمین زده می شود.

اگر می خواهید ترافیک وب سایت خود را برای سایت خود بررسی کنید ، نصب و استفاده از Google Analytics راهی برای این کار است. این دقیقاً به شما می گوید که از چه منابعی میزان ترافیک خود را دریافت می کنید و تجزیه و تحلیل آنچه برای کار بعدی نیاز دارید را برای شما آسان تر می کند.

روش مورد علاقه شما برای بررسی میزان ترافیک رقبا چیست؟ پیش بروید و در نظرات به ما بگویید.