آموزش سئو

نحوه ایجاد یک برنامه تجاری تجارت الکترونیکی

نوامبر 18, 2020

اگر هرگز قصد پیدا کردن سرمایه گذاران ، شرکا یا کارمندان برای راه اندازی تجارت الکترونیکی خود را دارید ، باید بدانید که چگونه یک طرح تجاری ایجاد کنید. بسیاری از افراد این روند را پیچیده تر از آنچه که لازم است انجام می دهند. وقتی این کار را به درستی انجام می دهید ، ایجاد یک طرح تجاری خیلی دشوار نیست.

در این راهنما ، من تمام گام به گام آنچه شما باید در مورد ایجاد یک طرح تجاری قدرتمند تجارت الکترونیکی بدانید ، تجزیه می شود.

برنامه تجاری تجارت الکترونیکی چیست؟

آیا تا به حال به چیزی فکر کرده اید که می خواهید در تجارت خود انجام دهید؟ شما می توانید چند خط را در مورد استراتژی ها ، هزینه ها و روش هایی که در پشت گام هایی برای دستیابی به این اهداف بر می دارید یادداشت کنید.

اگر تاکنون این کار را انجام داده اید ، یک طرح کسب و کار اساسی ایجاد کرده اید و بیش از این چیزی نیست. طرح تجارت تجارت الکترونیکی استراتژی چگونگی کار تجارت شما ، چگونگی تأمین بودجه آن ، مخاطبان شما و نحوه تصمیم گیری برای موفقیت است.

درک نحوه ایجاد یک طرح تجاری مهم است. این نیاز به تحقیق دارد ، درک مخاطب خود، بودجه بندی و موارد دیگر.

کلید کلی نوشتن یک طرح تجاری ایجاد مطلبی به اندازه کافی جامع است ، بنابراین هرگز مجبور نیستید تعجب کنید که قدم بعدی چیست. همانطور که در روند چالش برانگیز شروع یک تجارت الکترونیکی گام برمی دارید ، چیزی را به حال خود واگذار نکنید.

هنگامی که در تلاش برای تصور مرحله بعدی هستید یا مشکل دارید ، دیگر نگران نباشید زیرا برنامه تجاری شما تمام کارهایی را که قرار است انجام دهید ، زمانی که این کار را انجام می دهید و هزینه آن کاملا مشخص می کند. .

جنبه دیگر نوشتن طرح تجاری ، جستجوی سرمایه گذار یا شریک است. شما باید تجارت الکترونیکی خود را به شکلی انجام دهید که درک آن آسان باشد. سرمایه گذاران قرار نیست از چیزی که فاقد چشم انداز است و یا سازمان یافته ای ندارد ، پرش کنند.

داشتن یک طرح تجاری کامل که کاملاً به موضوع توجه داشته باشد ، به سرمایه گذاران نشان می دهد که شما می دانید چه کاری انجام می دهید و یک استراتژی مشخص برای موفقیت دارید.

طرح تجاری تجارت الکترونیکی چه تفاوتی با سایر اقلام دارد؟

نحوه دسترسی مشاغل تجارت الکترونیکی به مشتریان بسیار متفاوت است. به عنوان مثال ، در یک فروشگاه آجر و ملات ، ترافیک پا یا وسیله نقلیه به تبلیغات رایگان زیادی برای این تجارت کمک می کند.

از طرف دیگر ، فروشگاه های تجارت الکترونیکی به راحتی می توانند در SERP دفن شوند ، اگر نمی دانید چگونه این کلمه را به گوش دیگران برسانید ، هرگز توسط هیچ کس دیده نمی شود. هنگام تهیه برنامه تجاری خود باید این نوع موارد را در ذهن داشته باشید.

در مورد تحقیق و توسعه برنامه تجاری شما ، مشاغل استاندارد باید مجوزهای محلی ، دستورالعمل ها ، قوانین ساختمانی و سایر عواملی را که ممکن است در مکان و چگونگی انجام تجارت تأثیر بگذارد ، در نظر بگیرند.

خوشبختانه ، تجارت الکترونیکی لازم نیست نگران این موضوع باشد ، اما به این معنی نیست که می توانید آن را نادیده بگیرید. این مسئولیت شماست که هرگونه محدودیت یا الزاماتی را که ممکن است مانع از تهیه و فروش محصولات خود شود ، درک کند.

چرا برنامه های تجاری تجارت الکترونیکی مهم هستند

درک اینکه چگونه یک طرح تجاری را ایجاد نمی کنید ، معنایی ندارد ، اگر نمی توانید اهمیت آن را ببینید. در حالی که من معتقدم جنبه های مهمتری برای شروع یک کسب و کار موفق وجود دارد ، هر مشاغل تجارت الکترونیکی باید پایه و اساس پایداری داشته باشد که از یک طرح تجاری شروع می شود.

طرح تجاری = GPS

شما راننده این تجارت هستید ، اما اگر نمی دانید کجا می روید ، در حلقه های خود خواهید رفت و وقت و هزینه خود را هدر می دهید. داشتن یک طرح تجاری جامع شما را در مراحل شروع و رشد یک کسب و کار راهنمایی می کند. این طرح را GPS کسب و کار خود بدانید. اگر هرگز گم شدید ، می توانید به طرح اصلی خود بازگردید.

مقاله مرتبط  چگونه می توان بصورت رایگان محصول را افزایش داد

این به شما کمک می کند ایده هایی ایجاد کنید

این فرآیند بسیار آسانتر از آن است که به نظر می رسد. به نظر می رسد این ابر تاریک و ترسناک درحال ظهور باشد ، اما هنگامی که در آن غوطه ور می شوید ، آب میوه ها شروع به روان شدن می کنند و خواهید فهمید که احتمالاً ایده های بسیار خوبی دارید. این ممکن است اولین پروژه از فعالیت جدید شما باشد ، بنابراین الگوهای طرح تجاری و راهنماهای راهنما می تواند کمک کند.

این می تواند به شما در درک بازار کمک کند

درست جلوه دادن مخاطب مهمترین جنبه تجارت الکترونیکی است. اگر می خواهید به همه دسترسی پیدا کنید ، به کسی نخواهید رسید. بخش عمده ای از برنامه کاری شما باید توسعه آواتار مشتری باشد. این آواتار مشتری عالی شماست. آنها کسانی هستند که همه چیزهایی را که می فروشید می خرند زیرا آنها شما و برند شما را دوست دارند.

با بودجه کمک می کند

خواه به دنبال بودجه یا شرکای تجاری باشید ، به یک طرح تجاری نیاز خواهید داشت. داشتن یک استراتژی قوی به سرمایه گذاران نشان می دهد که به کاری که انجام می دهید اطمینان دارید ، تجارت را درک می کنید و سرمایه گذاری با شما یک انتخاب هوشمندانه برای آنها است.

این یک روش عالی برای پیگیری دستاوردها است

چه راهی بهتر برای بازگشت به عقب و دیدن همه چیزهایی که آرزو داشته اید زنده شود؟ می توانید چند سال آینده را در یک طرح کسب و کار ترسیم کنید و با جمع شدن همه چیز به گذشته نگاه کنید و همه چیزهایی را که به دست آورده اید پیگیری کنید. یک طرح تجاری به عنوان یک لیست “کارها” برای فعالیت جدید شما عمل می کند.

طرح تجارت تجارت الکترونیکی چگونه است؟

اگر از خود می پرسید که یک طرح تجاری باید شامل چه مواردی باشد ، ممکن است کمی متفاوت از آنچه در ابتدا فکر می کردید باشد. روزهای برنامه های گسترده تجاری 15 صفحه ای به پایان رسیده است. برای یافتن سرمایه گذاران و فروش محصولات خود نیازی به یک برنامه فوق العاده پیچیده ندارید.

برنامه های تجاری ناب در حال افزایش محبوبیت هستند. این طرح کسب و کار تجارت الکترونیکی شامل یک “سطح” یک صفحه ای از تجارت شما است. مشکلی که حل می کنید ، راه حل منحصر به فرد ، بازار ، رقابت ، تیم و کمی اطلاعات در مورد فرهنگ شرکت شما است.

قسمت 1: خلاصه اجرایی

نحوه نوشتن خلاصه اجرایی طرح کسب و کار

به یک فکر کنید خلاصه اجرایی به عنوان یک نمای کلی از اهداف و اهداف شرکت شما. اگر مجبور باشید یک کاغذ به کسی تحویل دهید که توضیحات مربوط به تجارت خود را با 250 کلمه یا کمتر بیان کنید ، چه می گویید؟

این باید شامل اطلاعاتی از جمله:

  • شرح محصولات شما و آنچه می فروشید
  • اهداف شما به عنوان یک ارائه دهنده تجارت الکترونیکی
  • شناسایی مخاطبان هدف خود
  • توضیح در مورد رقابت و نحوه جمع شدن شما
  • پتانسیل رشد کلی
  • الزامات بودجه

اگرچه در اینجا در هیچ زمینه ای عمیق نمی روید ، این مهمترین جنبه برنامه تجاری است زیرا این نمای کلی شماست. وقتی مردم به نام تجاری تجارت الکترونیکی شما فکر می کنند ، این همان چیزی است که آنها فکر می کنند.

قسمت 2: شرح شرکت

شما کی هستید ، چه تجربه ای دارید و چرا باید حق فروش محصولات به افراد دیگر را داشته باشید؟

توضیحات شرکت درباره آنچه شما می خواهید “مانند آن” باشد و بیشتر از آنچه “شما هستید” توضیحات کمتری دارد. شما در اینجا خودتان ، تجربه و توانایی خود را ارائه می دهید.

مقاله مرتبط  نحوه استفاده از عکسهای سه بعدی در فیس بوک برای تجارت خود

یک مثال عالی تجاری ممکن است در اینجا باشد:

نحوه نوشتن شرح طرح تجاری

در این توضیحات ، آنچه را می فروشیم را پوشش دادیم و اعتبار مالک را ارائه می دهیم که باعث ایجاد اطمینان در سرمایه گذاران و شرکای بالقوه می شود.

گام 3: تحقیقات بازار و صنعت

اگر مخاطب خود یا صنعتی که در آن کار می کنید را درک نکنید ، محکوم به فنا هستید. تحقیق در مورد بازار بسیار حیاتی است و در اینجا تفاوت زیادی بین تجارت استاندارد و تجارت الکترونیکی وجود دارد.

وقتی در مورد بازار یک فروشگاه خرده فروشی تحقیق می کنید ، مخاطبان شما بسیار محدود هستند ، بنابراین کمی خشک و خشک تر است.

در مورد تجارت الکترونیکی ، جهان مخاطب شماست ، اما شما باید آن را محدود به یک جمعیت خاص کنید تا محصولات شما را تهیه کند و برای آن افراد بازاریابی کند.

س questionsالاتی مانند این را بپرسید:

  • مشتریان من چه مشکلی دارند؟
  • چگونه می توانم این مشکلات را حل کنم؟
  • چه محصولاتی این مشکلات را برطرف می کند؟
  • چه زمانی مردم برای خرید این محصولات خرید می کنند؟
  • چند بار آنها را خریداری می کنند؟

گام 4: برنامه های عملیاتی

یادگیری نحوه ایجاد یک طرح تجاری را فراموش کنید. همه ما برای سودجویی وارد کار می شویم ، درست است؟ داشتن یک برنامه عملیاتی به شما کمک می کند تا با رعایت کلیه هزینه های خود سودآوری خود را حفظ کنید. در این بخش از طرح تجاری ، مدیریت ، کارکنان ، آماده سازی محصولات ، انجام سفارشات ، مدیریت موجودی کالا ، خدمات به مشتری و موارد دیگر بحث می شود.

این قسمت جایی است که شما باید شروع کنید به شرح اینکه یک روز معمولی در تجارت شما چگونه خواهد بود. چگونه اجرا می شود ، مردم چگونه تغییر دین می دهند و چگونه این سفارشات را انجام می دهید؟

شروع به فکر کردن درباره مواردی مانند:

  • چه تجهیزات و ملزوماتی نیاز دارم؟
  • زنجیره فرماندهی چیست؟ چه کسی مسئول است؟
  • آیا به تولید محصولات احتیاج دارم یا اینکه بقیه را مجدداً فروخته ام؟
  • نيازهاي پرسنلي من چيست؟
  • آیا عملیات من تغییر می کند یا همان رشد من باقی می ماند؟

هنگام تهیه برنامه عملیاتی خود اطمینان حاصل کنید که صنعت ، بازار و مخاطبان خود را در ذهن داشته باشید. شما بیشتر نمی خواهید در مسیری اشتباه حرکت کنید.

گام 5: برنامه های بازاریابی

https://www.youtube.com/watch؟v=Z4PbCulOhOA

اگر بخواهید موفقیت کسب کنید مجبور نیستید تجارت خود را به بازار عرضه کنید اما به یک برنامه نیاز دارید. در تجارت الکترونیکی ، شما چند گزینه مختلف دارید و انتخاب های شما تعیین کننده بسیاری خواهد بود.

شما باید روش هایی را که قصد استفاده از آنها را دارید برجسته کنید تا شرکا و سرمایه گذاران ببینند که شما یک مسیر مشخص برای رسیدن به موفقیت دارید. برخی از انتخاب های شما ممکن است:

  • PPC (پرداخت به ازای هر کلیک)
  • سئو / بازاریابی محتوا
  • ارسال مهمان
  • رسانه های اجتماعی

من توصیه می کنم از ترکیبی از همه اینها استفاده کنید زیرا هرکدام جنبه های مثبت و منفی دارند. به عنوان مثال ، SEO برای شروع کار هزینه نسبتاً کمی است ، اما زمان بر است و اگر خودتان دانش آن را ندارید ، باید آژانس استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

اگر شما نمی دانید چه کاری انجام می دهید ، PPC می تواند پرهزینه باشد ، اما نتایج به سرعت حاصل می شود زیرا شما در بسیاری از رقابت ها جهش می کنید.

صرف نظر از اینکه چه روش های بازاریابی را برای برنامه تجارت تجارت الکترونیکی خود انتخاب می کنید ، باید آنها را برجسته کرده و نحوه استفاده از آنها را توضیح دهید.

گام 6: پیش بینی هزینه ها و درآمد

اکنون شما باید برنامه کاری خود را جمع بندی کنید و یک کمان زیبا در بالای آن قرار دهید. با توجه به آنچه تاکنون در برنامه کاری خود قرار داده اید ، هزینه های شما درمقابل درآمد شما چقدر است؟ به خاطر داشته باشید که درآمد سال اول همیشه زیاد نیست ، اما شما برای دستیابی به درآمد بیشتر در آینده نیاز دارید.

مقاله مرتبط  چگونه یک تقویم بازاریابی ایجاد کنیم که مبارزات شما را ساده کند

تا زمانی که سرمایه گذاران و شرکا ببینند که شما از پتانسیل رشد برخوردار هستید ، نگرانی زیادی در مورد ضررهای سال اول ندارند. هدف باید این باشد که هزینه های خود را تا حد ممکن پایین و درآمد خود را تا حد ممکن بالا ببرید (منطقی است ، درست است؟).

در کل یکی دو سال اول کل هزینه های فعالیت خود را پیش بینی کنید و آن را در برنامه بگنجانید. سپس پیش بینی درآمد را نیز پیش بینی کنید و آن را نیز درج کنید.

اگر در این راهنما همه موارد را دنبال کرده اید ، باید یک مسیر مشخص وجود داشته باشد که شما را به این اعداد برساند. شما باید بدانید که برای شروع کار و فعالیت در یک سال همه هزینه ها چقدر است.

بر اساس بازار و کاری که رقابت شما انجام می دهد ، در این قسمت است که پیش بینی درآمد سال اول خود را دریافت می کنید.

آن را شفاف کنید و ساده نگه دارید.

با یک برنامه تجاری تجارت الکترونیکی چه کاری می توانم انجام دهم؟

اکنون که می دانید چگونه یک طرح تجاری ایجاد کنید ، مراحل بعدی شما چیست؟ قصد دارید با طرح تجاری چه کاری انجام دهید؟ اکثر افراد هنگام شروع به کار از طرح تجاری خود برای یافتن سرمایه گذاران ، شرکا و کارمندان استفاده می کنند.

اگر به فکر جلب نظر سرمایه گذاران هستید ، می خواهید با دقت انتخاب کنید زیرا همه سرمایه گذاران گزینه درستی برای شما نیستند. حتی اگر کسی تمایل داشته باشد آنچه را می خواهید به شما بدهد ، ممکن است مناسب نباشد و گرفتن پول او شما را در مسیر اشتباهی سوق می دهد.

ابتدا می خواهید به تخصص یک سرمایه گذار نگاه کنید. وقتی آنها در زمینه خاصی تجربه داشته باشند ، درک توانایی بالقوه شما را برای آنها آسان می کند و می توانند راهنمایی هایی برای موفقیت شما ارائه دهند.

دوم ، تجارت شما در چه مرحله ای است؟ سرمایه گذاران مختلف در مراحل مختلف تخصص دارند. برخی از آنها در مرحله قبل از بذر سرمایه گذاری می کنند ، در حالی که دیگران حتی تا زمانی که درآمد کسب نکنید حتی صدای شما را نمی شنوند.

سوم ، به نظر شما چقدر نیاز دارید؟ آنچه فکر می کنید به آن نیاز دارید و آنچه نیاز دارید دو چیز متفاوت است.

در آخر ، شما چطور می خواهید سرمایه گذاران خود را درگیر کنید؟ برخی از سرمایه گذاران از نظر مالی از شما پشتیبانی می کنند و هیچ چیز دیگری ارائه نمی دهند ، در حالی که دیگران ضمن ارائه راهنمایی و کمک ، به روزرسانی و گزارش های مالی مداوم را درخواست می کنند. شما باید تعیین کنید که می خواهید سرمایه گذار شما در عملیات شما چه میزان دخیل باشد.

نتیجه

اکنون که می دانید چگونه یک برنامه کسب و کار ایجاد کنید ، بقیه موارد به شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید که جمع آوری اطلاعات و درک چیزی مهم است ، اما اگر آنچه را یاد می گیرید اجرا نکنید ، هیچ چیز نیست. مراحل ذکر شده در این راهنما را بردارید و آنها را به کار بیندازید.

اگر این موضوع کمی دلهره آور به نظر برسد ، ما منابع زیادی برای کمک به شما داریم. برنامه کاری شما نیازی به این مقاله مفصل ندارد. با یک استراتژی درست می توانید آن را در یک روز کامل کنید.

به نظر شما مهمترین قسمت ایجاد یک طرح تجاری جامع چیست؟