آموزش سئو

نحوه استفاده از رویدادها برای بهینه سازی Facebook و Google تبلیغات شما

آگوست 18, 2020

وب سایت شما با فعالیت شلوغ است. بازدید کنندگان دائماً با آن در تعامل هستند.

اما آیا شما از تمام اتفاقاتی که در وب سایت شما برای بازاریابی پرداخت شده شما رخ می دهد ، استفاده می کنید؟

هر تعاملی که یک بازدید کننده با وب سایت شما دارد … یک صفحه نمایش ، یک کلیک … می تواند برای درک بهتر مخاطبان شما استفاده شود.

و هنگامی که مخاطبان خود را می فهمید می توانید آنها را با روشی دقیق تر هدف قرار دهید و از کمپین های پرداخت شده خود در فیس بوک و گوگل بیشتر به دلیل تحریک درآمد.

هم فیس بوک و هم گوگل به این تعامل های کاربران اشاره می کنند مناسبت ها. آنها به شما اجازه می دهند تا با استفاده از کد رهگیری نصب شده در وب سایت خود ، آنها را ردیابی کنید.

رویدادها چیست؟

رویدادها تعامل با کاربر هستند که شامل بارگیری صفحه دیگری در وب سایت شما نمی شود.

در تجارت الکترونیک ، نمونه اصلی یک رویداد افزودن به سبد خرید است.

یک رویداد دیگر می تواند پر کردن یک قسمت به فرم باشد ، بر خلاف تکمیل فرم که معمولاً باعث بارگذاری صفحه “با تشکر” می شود. پر کردن یک یا چند بخش بدون ارسال (همچنین ترک فرم شناخته شده) همچنین می تواند به عنوان یک رویداد ثبت شود.

در اصل ، شما می توانید هر عملی را که کاربر به عنوان یک رویداد انجام می دهد ، ضبط کند ، مانند تماشای یک فیلم ، کلیک بر روی یک لینک یا حتی بارگیری PDF.

چرا وقایع مهم هستند

رویدادها مهم هستند زیرا آنها نشان دهنده هدف بازدیدکنندگان وب سایت شما هستند و کدام یک احتمال دارد مشتری یا رهبری شوند.

اگر بازدید کننده ویدئویی را در وب سایت شما مشاهده کرده است ، علاقه خود را به پیشنهاد شما نشان می دهد.

در تجارت الکترونیک ، حتی اگر یک بازدید کننده تکمیل خرید را انجام ندهد ، یک سبد رها شده قصد خرید بالایی را نشان می دهد. مطمئناً ، چیزی مانع از این شده است که بازدید کننده بتواند خرید را انجام دهد ، اما هر بازدید کننده ای که این فاصله را داشته باشد ارزش توجه شما را دارد.

با ردیابی رویدادها ، می توانید در کمپین های پرداخت شده خود ، پیشنهاد متمرکز تری به این کاربران ارائه دهید.

چگونه می توانید بپرسید؟

با تزریق داده های ردیابی رویدادها به کمپین های پرداخت شده خود و استفاده از این داده ها برای هدف گذاری دقیق تر و یک پیشنهاد بهینه.

در مورد آن فکر کنید ، اگر می توانید همه بازدید کننده هایی که یک فیلم خاص را تماشا کرده اند و گروهی ویژه برای آنها تنظیم کنید که به آنچه در این ویدئو مشاهده کرده اند اشاره کند ، یک گروه کارآمدتر از یک پیام آگاهی عمومی ایجاد کنید. ؟

مطمئناً

بیایید بحث کنیم که چگونه می توانید از ردیابی رویدادها استفاده کنید تا بیشتر از تبلیغات تبلیغاتی خود در Facebook و Google استفاده کنید.

نحوه تنظیم رویدادها در وب سایت شما

برای فیس بوک و گوگل ، هم برای تنظیم رویدادها در وب سایت خود ، باید از کد استفاده کنید.

بنابراین اجازه می دهیم که چگونه این کار را انجام دهید …

تنظیم رویدادها با استفاده از پیکسل فیس بوک

رویدادهای استاندارد در فیس بوک شامل موارد زیر است:

  • مشاهده محتوا
  • جستجو کردن
  • افزودن به سبد خرید
  • به لیست دلخواه اضافه کنید
  • شروع پرداخت
  • اطلاعات پرداخت را اضافه کنید
  • خرید کنید
  • رهبری
  • ثبت نام کامل

در اینجا رسمی است راهنمای فیس بوک برای تنظیم رویدادها.

ابتدا ، باید تأیید کنید که قبلاً کد پیکسل فیس بوک در کد هدر هر صفحه از وب سایت خود ، بین و برچسب ها اگر چنین چیزی را ندارید ، ابتدا پیش بروید و کد پایه پیکسل را وارد کنید.

در مرحله بعدی ، رویدادی را که می خواهید برای پیگیری صفحه خاصی از فهرست رویدادهای Facebook انتخاب کنید ، انتخاب کنید. بیایید رویداد افزودن به سبد خرید را بگوییم ، که به نظر می رسد:

fbq (“track” ، “AddToCart”)؛

کد رویداد افزودن به سبد خرید را در بالا قرار دهید برچسب زدن

در اینجا چگونه باید به نظر برسد:

در اینجا منظور از هر شماره در تصویر است:

  1. کد هدر شما
  2. پایه پایه پیکسل شما (شماره شناسه برای هر وب سایت بی نظیر است)
  3. کد رویداد خاص

لازم است که در هر صفحه ای که می خواهید یک یا چندین رویداد را ردیابی کنید ، این کار را تکرار کنید. هر صفحه به کد رویداد مربوطه نیاز دارد.

راه اندازی پیگیری رویداد با استفاده از Google Analytics

همچنین می توانید وقایع را در Google Analytics برای بینش بیشتر پیگیری کنید. برای ردیابی رویدادها در Google Analytics ، لازم است قطعه های کد سفارشی را برای هر رویدادی ایجاد کنید.

مقاله مرتبط  آنچه Coronavirus (COVID-19) برای بازاریاب ها معنی دارد

در اینجا رسمی است راهنمای Google Analytics برای تنظیم رویدادها.

سپس کد به پیوند کد مورد یا عملکردی که می خواهید ردیابی کنید اضافه شده است ، بنابراین با کلیک بر روی مورد ، به عنوان رویدادی در Google Analytics نمایش داده می شود.

کد رویداد از چهار عنصر ساخته شده است – دو عنصر مورد نیاز و دو عنصر اختیاری:

  • دسته (لازم) – گروهی از فعالیتهایی را که می خواهید پیگیری کنید ، تعریف می کند
  • اقدام لازم) – نوع عملی که می خواهید ردیابی کنید
  • برچسب (اختیاری) – برای راحتی نظارت خود ، بیان کنید که این رویداد چیست
  • مقدار (اختیاری) – اختصاص یک مقدار عددی به رویداد. می تواند ارزش پولی یا فقط مقیاس باشد

ساختار اصلی کد رویداد به شرح زیر است:

onclick = “ga (” ارسال “،” رویداد “،” دسته “،” عمل “،” برچسب “،” ارزش “)؛”

کد قبل از متن لینک باید در کد لینک href اضافه شود:

بروشور ما را بارگیری کنید

در مثال بالا ، هیچ مقدار به این رویداد اختصاص نیافته است.

باید راه بهتری وجود داشته باشد

برای بهینه سازی آنها ، لازم است که تمام داده های این رویداد در کمپین های پرداخت شده شما تزریق شود ، اما قبل از اینکه وارد آن شویم ، اجازه دهید در مورد فیل موجود در اتاق صحبت کنیم.

کد!

برخورد با کد برای بازاریابان ایده آل نیست. این فقط فورت ما نیست

این امر ما را عقب می اندازد زیرا بهینه سازی مداوم یکی از اصول اصلی بازاریابی آنلاین است.

و هنگامی که برای هر عملکرد بهینه سازی به تیم توسعه خود نیاز دارید ، ایده آل نیست.

آیا روش بهتری برای پیگیری وقایع در وب سایت شما وجود دارد؟ آره. ابزاری به نام Oribi وجود دارد که دقیقاً آن را ارائه می دهد – هیچ پیگیری کد کد وجود ندارد.

اوریبی هر تعامل در وب سایت ، نمای صفحه و کلیک روی دکمه را بطور خودکار ردیابی می کند. این همه داده ها را جمع آوری کرده و همه را در دسترس شما قرار می دهد. حتی هنگام ایجاد تغییر در وب سایت خود ، مانند اضافه کردن صفحه یا تغییر دکمه ها ، رویدادها به صورت پویا به روز می شوند. همانطور که گفته شد ، همه اینها بدون هیچگونه تجارت کد از طرف شما انجام می شود.

در اینجا به نظر می رسد که چگونه ردیابی رویداد در Oribi به نظر می رسد:

ارزش در اینجا آشکار است. نیازی نیست تصمیم بگیرید که کدام رویدادها را ردیابی کنید ، و نیازی به تیم توسعه خود ندارید که آن را برای شما پیگیری کند. همه چیز برای شما ردیابی می شود. شما فقط باید داده ها را دنبال کنید.

استفاده از داده های رویداد برای بهینه سازی کمپین های پرداخت شده شما

اکنون می توانید از تمام داده های این رویداد که با جدیت جمع آوری کرده اید برای بهتر تقسیم بندی و بهینه سازی کمپین های پرداخت شده خود استفاده کنید و درآمد بیشتری در هزینه تبلیغات خود داشته باشید.

دو هدف اصلی برای ردیابی داده های رویداد وجود دارد:

  1. درونی؛ داخلی – قادر به تحلیل نحوه تعامل بازدید کنندگان با وب سایت شما و از آن بهینه سازی UX (تجربه کاربر)
  2. بیرونی – صادر کردن داده ها به کمپین های پرداخت شده خود برای تقسیم بندی بهتر آنها – مخاطبان را با توجه به جایگاه خود در قیف و علایق خاص ، به منظور ارائه پیام های مرتبط تر ، با یکدیگر جمع کنید

بیایید دوباره به رویداد افزودن به سبد نگاه کنیم. همانطور که گفته شد ، افزودن یک مورد به سبد خرید ، خرید بالای خرید را نشان می دهد. این بازدید کنندگان ، حتی اگر خرید را تمام نکرده اند ، علاقه خود را به محصول شما اعلام کردند.

آنها “ارزش تلاش شما را دارند” برای ادامه و محاکمه کردن آنها به این امید که یک خرید را در آینده انجام دهند.

اما همه آنها متفاوت هستند ، و شما می توانید آنها را بر اساس مورد یا مواردی که انتخاب کرده اید ، بهتر بشناسید.

به عنوان مثال ، اگر می توانید همه آن دسته از بازدیدكنندگان را كه پیراهن اضافه كرده اند ، گروهی كنید و سپس كسانی را كه یك کفش اضافه كرده اند ، گروهی كنید – آیا کمپین های پرداخت شده سفارشی شما برای این دو گروه مجزا چندان با ارزش نیستند؟

شما می توانید پیام یا پیشنهاد بسیار کاملی را در تبلیغات خود ارائه دهید.

این فقط نوک کوه یخی است تا تقسیم بندی و بهینه سازی کمپین های پرداخت شده شما که می توان با ردیابی رویداد به دست آورد.

مقاله مرتبط  بهترین بررسی برنامه میزبانی VPS در سال 2020

دو مورد اصلی برای بهینه سازی تبلیغات کمپین بر اساس پیگیری رویداد

هم فیس بوک و هم گوگل قابلیت های بهینه سازی بسیار قوی ای را برای کمپین های تبلیغاتی خود ارائه می دهند.

برای این دو هدف وجود دارد:

  1. امکان تقسیم مخاطبان خود به منظور ارائه پیام بسیار مرتبط (هرچه مخاطب بیشتر تقسیم شود ، پیام شما بیشتر مرتبط است)
  2. امکان دستیابی به مخاطبان جدید که به پیشنهاد شما نیز مرتبط هستند

بیایید ببینیم که چگونه این اهداف از طریق ویژگیهای خاص در فعالیتهای تبلیغاتی در Facebook و Google حاصل می شوند.

بازخورد Facebook و بازخورد Google

ساده ترین روش برای توضیح ویژگی Remarketing این است:

هنگامی که از یک وب سایت بازدید می کنید ، یک کوکی ردیابی در مرورگر شما نصب می شود (بله ، این پیام کوکی مشهور است که اکنون همه جا را مشاهده می کنید). پس از ترک وب سایت ، شروع به دیدن تبلیغات نمایش از آن وب سایت می کنید.

این ویژگی بازاریابی است: به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد تا تبلیغاتی از وب سایت شما در وب سایت های دیگر را به شما نشان دهند.

تبلیغات می توانند عمومی باشند ، فقط یک یادآوری از برند هستند ، اما همچنین می توانند شخصی تر شوند. هرچه این تبلیغ به طور مستقیم بیشتر مربوط به مطالبی باشد که شما مشاهده کرده اید ، تأثیر آن را ایجاد می کند ، بنابراین احتمال خرید یا بازدید برگشت را افزایش می دهد.

بیایید بگوییم که شما وب سایت آپارتمان های تعطیل را مرور کرده اید. شما به آپارتمان های لیسبون نگاه کردید ، اما رزرو نکردید. چند روز بعد ، در حالی که در حال فید فیس بوک خود هستید ، ناگهان یک تبلیغ می بینید که می گوید: “هنوز به فکر لیسبون هستید؟”

حالا که قدرتمند است پیمایش شما را متوقف می کند. این باعث می شود که دوباره درباره لیسبون فکر کنید. اگر روی تبلیغ کلیک کرده باشید ، مستقیماً به قسمت لیسبون وب سایت آپارتمان های تعطیلات باز می گردد.

بنابراین با ردیابی رویدادها – در این حالت در جستجوی یک صفحه خاص – می توانید تبلیغات بسیار هدفمند ، فوق العاده مرتبط و امیدوارانه توانمندی را به مخاطب ارائه دهید که از قبل علاقه خود را به پیشنهاد شما نشان داده است.

مخاطبان ظاهری فیس بوک و مخاطبان مشابه Google

ساده ترین روش برای توضیح ویژگی Lookalike (مخاطب مشابه) این است:

براساس خصوصیات مخاطبان شما ، Facebook و Google قادر هستند افراد مشابه را هدف قرار داده و تبلیغات خود را به آنها نشان دهند.

در پشت این توضیح ساده ، یک الگوریتم بسیار پیچیده وجود دارد که می تواند افراد با علائق مشابه ، جمعیتی ، موقعیت مکانی و پیشینه حرفه ای را در آن قرار دهد.

فیس بوک و گوگل به لطف حجم وسیعی از داده هایی که در مورد کاربران خود دارند می توانند این کار را انجام دهند.

بیایید بگوییم که شما یک فیلم را به عنوان یک رویداد ردیابی می کنید. این ویدئو یک ماده قیف برتر است که مزایای استفاده از برنامه ای را که ارائه می دهید توضیح می دهد. بازدید کنندگان وب سایت که این فیلم را تماشا کرده اند “ضبط شده” هستند.

می توانید بازدیدکنندگانی که این فیلم را تماشا کرده اند را به عنوان “مخاطب” خاصی در Facebook یا Google Analytics تعریف کنید.

سپس ، این الگوریتم شباهتی بین بازدید کنندگان که ویدیو را تماشا کرده اند و بر اساس این داده ها ، می تواند تبلیغات شما را به افراد دیگری که هرگز فیلم را تماشا نکرده اند نشان دهد اما همین شباهت ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد.

این یک ابزار باورنکردنی برای گسترش مخاطبان احتمالی شما و دستیابی به افرادی است که احتمالاً علاقه مند به پیشنهاد شما هستند. این باعث می شود ارزش بیشتری در هزینه تبلیغات خود کسب کنید.

اتصال نقاط: وقایع ، مخاطبان و هدف گذاری

بنابراین ، اکنون می دانید که چگونه فیس بوک و گوگل می توانند به شما در اصلاح و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی کمک کنند ، اما فرایند تنظیم همه اینها چیست؟

بخش اول زنجیره شناسایی وقایع و درج کدهای مناسب برای همه صفحات و انواع رویدادها است. ما قبلاً نحوه تنظیم آنها را هم در Facebook و هم در Google Analytics پوشش داده ایم.

نحوه تعریف یک رویداد برای موفقیت کمپین بسیار مهم است و تعیین می کند از کدام استراتژی استفاده می کنید یا از حذف مجدد یا مخاطبان ظاهری (مشابه) استفاده کنید.

پس از تنظیم رویدادها ، زمان آن رسیده که آنها را به تبلیغات تبلیغاتی خود وصل کنید. در این زمینه ، “اتصال” به این معنی است که Facebook و Google می توانند از داده های جمع آوری شده از ردیابی رویداد برای بهینه سازی تبلیغات تبلیغاتی استفاده کنند.

مقاله مرتبط  خدمات مشاوره بازاریابی از طریق ایمیل

فیس بوک بهینه سازی تبلیغات پیگیری رویداد

بیایید با ساده تر کردن این دو شروع کنیم.

پس از وارد کردن کد رهگیری رویداد در صفحات مختلف وب سایت خود ، داده های رویدادها در مدیر تبلیغات خود برای شما در دسترس است.

بر خلاف Google ، جایی که شما ابتدا می توانید داده های رویداد را از Google Analytics به Google Ads وارد کنید (ما به نحوه انجام این کار به صورت لحظه ای خواهیم رسید) ، در فیس بوک این اقدام از شما مراقبت می کند.

هنوز هم باید این داده ها را پیدا کنید. در اینجا آمده است:

ابتدا وارد Ads Manager شوید و روی تب Pixels کلیک کنید…

سپس در سمت چپ ، “منابع داده” را انتخاب کنید ، شما را به پیکسل خود می برد …

اکنون یک تفصیل عمومی از وقایع خود را مشاهده خواهید کرد …

و برای اینکه بتوانید گزارشی از این گزارش را برای شما ارائه دهم ، چند مورد که باید بدانید:

  • رویدادهای دریافت شده تعداد کل رویدادهای ثبت شده توسط پیکسل است
  • رویدادهای برتر لیست رویدادها با بالاترین عملکرد را دارند
  • فعالیت تعداد رویدادهای ثبت شده در روز برای هفته گذشته را نشان می دهد

اکنون می خواهم بر روی دکمه “جزئیات” کلیک کنید.

در اینجا می توانید تجزیه واقعی رویدادها ، بر اساس حجم و تاریخ را مشاهده کنید. شما می توانید بازدید کنندگان را بر اساس اقدامات آنها ، همانطور که قبلاً بحث کردیم ، تقسیم کنید یا از بخش بندی های مختلف برای ایجاد مخاطبان Lookalike استفاده کنید.

از آنجایی که شما در حال حاضر در مدیر تبلیغات فیس بوک هستید ، تمام اطلاعات برای هدف گذاری و بهینه سازی کمپین در دسترس است.

گوگل بهینه سازی تجزیه و تحلیل و پیگیری رویداد AdSense

این یک روند دو مرحله است. ابتدا باید وقایع موجود در Google Analytics را تعریف کرده و سپس آنها را در Google Ads وارد کنید.

مرحله شماره 1: رویداد را در Google Analytics تعریف کنید

در حساب Analytics خود ، روی گوشه “مدیر” در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید. سپس بر روی برگه “اهداف” کلیک کنید.

“+ هدف جدید” را انتخاب کنید …

گزینه “سفارشی” را انتخاب کنید …

هدف خود را نامگذاری کنید …

گزینه “رویداد” را انتخاب کنید …

اکنون باید به چهار عنصر تعریف شده در کد رویداد که برای یک رویداد خاص درج کرده اید ، مراجعه کنید. این:

onclick = “ga (” ارسال “،” رویداد “،” دسته “،” عمل “،” برچسب “،” ارزش “)؛”

هدفی که ایجاد می کنید یک جعبه خاص برای هر مقدار خواهد داشت. به نظر می رسد:

متنی که در اینجا وارد می کنید باید با متن موجود در کد یکسان باشد. در صورت عدم موفقیت ، این رویداد ضبط نخواهد شد.

باید با هر رویدادی که پیگیری می کنید روند فوق را تکرار کنید.

مرحله شماره 2: این رویداد را در Google Ads وارد کنید

در حساب Google Ads خود ، روی نوار “Tools” در نوار پیمایش بالا کلیک کنید. “تبدیل” را از منوی کشویی انتخاب کنید.

در سمت چپ صفحه ، روی “Google Analytics” کلیک کنید …

لیستی از تمام اهدافی را که در Analytics تعریف کرده اید خواهید دید …

آنهایی را که می خواهید وارد کنید انتخاب کنید. سپس بر روی “وارد کردن” کلیک کنید.

و شما انجام داده اید رویدادهایی که در وب سایت خود مشاهده می کنید سرانجام برای تقسیم بندی کمپین های بازاریابی و ایجاد مخاطبان مشابه در دسترس است.

اگر خودتان این کار را نمی خواهید ، Oribi نیز می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

نتیجه

ردیابی رویداد ، اطلاعات ارزشمندی را در مورد بازدید کنندگان وب سایت شما ، مانند سطح هدف ، علایق خاص و مکان در قیف در اختیار شما قرار می دهد.

این امر بهینه سازی بهتر تبلیغات تبلیغات پرداخت شده خود را در Facebook و Google فراهم می کند.

شما باید از داده های رویداد استفاده کنید تا تبلیغات بازاریابی بسیار مناسب و مؤثر را به مخاطبان بخش که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند ، ارائه دهید.

شما همچنین باید از داده های رویداد به عنوان پایه ایجاد مخاطبان ظاهری یا مشابه برای تبلیغات تبلیغاتی با هدف مخاطبان بالقوه که هنوز از وب سایت شما بازدید نکرده اند استفاده کنید.

با بهینه سازی تبلیغات تبلیغاتی پرداخت شده خود با داده های رویداد ، می توانید کاربران را بهتر جذب کنید ، نرخ تبدیل خود را افزایش داده و بیشتر از هزینه تبلیغات خود را بدست آورید که بابت کلیک های بیشتر هزینه کمتری کسب می کند.

آیا ردیابی رویداد را امتحان کرده اید تا به بهینه سازی فیس بوک تبلیغات تبلیغات Google کمک کند؟