آموزش سئو

نحوه ارجاع دهان به دهان از طریق تبلیغات پولی چگونه تبلیغ می شود

ژوئن 21, 2021

بازاریابی دهان به دهان یکی از با ارزش ترین شکل تبلیغات است. پس از همه ، چرا نمی خواهید مشتریان در مورد تجارت شما به دوستان و خانواده خود علاقه مند شوند؟

مراجعه دهان به دهان تبلیغاتی عالی برای برند شما و تقویت اعتماد به نفس بزرگ برای خریداران احتمالی است. از دید یک خریدار بالقوه ، اگر مشتریان فعلی شما به اندازه کافی از شرکت شما راضی هستند که آن را توصیه می کنند ، این در مورد تجارت شما بسیار صحبت می کند.

هرچند که فقط مربوط به جلب مشتری نیست. وقتی خریداران را از طریق مراجعه دهان به دهان اطمینان می دهید ، اینگونه است به احتمال زیاد بیشتر هزینه خواهد کرد، به مصرف کنندگان کمک می کند تا تصمیم خرید را بگیرند و مهمتر از همه ، خریداران به دوستان خود اعتماد دارند وقتی صحبت از توصیه ها می شود.

نود و دو درصد از مشتریان می گویند که براساس این خرید انجام می دهند توصیه ها از دوستان و خانواده آنها نه تنها این ، بلکه افراد بیشتری بیش از هر زمان دیگری در حال خواندن بررسی های آنلاین هستند ، به گزارش BrightLocal.

شفاهی تصویر نمودار بررسی BrightLocal

به همین دلیل است که می خواهید با به اشتراک گذاشتن تجربیات مثبت مشتریان راضی خود را به ارتقا to تجارت خود ترغیب کنید.

با این حال ، مراجعه به دهان به دهان چندان آسان نیست. در اینجا چگونگی تشویق مشتریان برای گسترش این خبر آمده است.

چگونه مشتریان خود را متقاعد کنیم که به شما دهان به دهان معرفی کنند

در حالت ایده آل ، بازاریابی دهان به دهان به دو هدف دست می یابد: مشتریان خود را تشویق کنید تا مراجعه دهان به دهان خود را به دوستان خود انجام دهند و (در حالت ایده آل) مشخصات دوستان و اعضای خانواده آنها را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید مستقیماً برای آنها بازاریابی کنید.

نکات زیر در هر دو هدف به شما کمک می کند.

بهترین تجربه ممکن را ارائه دهید

اگر تجربه ضعیفی داشته باشید ، مراجعه دهان به دهان نخواهید کرد. امروزه ، تجربه مشتری یکی از مهمترین قسمتهای فرایند فروش است ، به ویژه هنگامی که صحبت از آن می شود توصیه های دهان به دهان و اشتراک اجتماعی.

هنگامی که به دنبال رشد مداوم ، حمایت از نام تجاری و حفظ آن هستید ، ساده ترین استراتژی ارائه تجربه مشتری عالی است.

هر بار کیفیت را تحویل دهید

اگر حتی چند دقیقه آنلاین باشید ، احتمالاً نظرات منفی را مشاهده کرده اید. شانس خوبی وجود دارد که آنها شما را از خرید از یک تجارت نیز متوقف کرده اند.

وقتی مشتری ناراضی دارید ، آنها در گفتن به دوستان و خانواده خود متوقف نمی شوند: آنها اغلب آنلاین می شوند و یک نظر بد می نویسند. حتی بدتر ، آنها در شبکه های اجتماعی می روند و جزئیات تجربه ضعیف خود را برای دیدن مخاطبان حتی گسترده تر ارائه می دهند.

هر بار کیفیت را ارائه دهید و اگر محصولات و خدمات شما کوتاه آمدند ، مشکل را در اختیار خود قرار داده و آن را برطرف کنید.

فقط بخاطر داشته باشید که چند نظر بد ، مشکلی برای تجارت شما ایجاد نمی کند ، فقط با ادب پاسخ دهید و همچنان از مزایای بازاریابی دهان به دهان بهره خواهید برد.

شروع یک برنامه ی ارجاعی

آیا می خواهید روشی آزمایش شده و آزمایش شده داشته باشید تا خریداران عادی خود را به دیگران توصیه كنند؟ سپس یک برنامه ارجاع را شروع کنید. با ایجاد یک پیشنهاد جذاب برای مشتریان خود شروع کنید. شاید تخفیف برای هر شخص جدیدی که معرفی می کنند ، جایزه برای مراجعه به تعداد مشخصی از افراد یا کمیسیون کمی.

نمونه بارز این خبرنامه Morning Brew است. انگیزه هایی مانند کالاها و رویدادهای انحصاری ماهانه را فراهم می کند و باعث می شود خوانندگان موجود آنها به راحتی بتوانند این خبر را گسترش دهند.

معرفی دهان به دهان تصویر خبرنامه صبح دم

مشترکین خبرنامه بر روی دکمه آبی رنگ “کلیک برای اشتراک گذاری” کلیک می کنند و آنها برای اشتراک به لینک ارجاع ، دعوت نامه ایمیل و دکمه های شبکه های اجتماعی منتقل می شوند.

تعامل را از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر ارتقا دهید

جلب توجه و تعامل با محتوای ایجاد شده توسط کاربر. مطمئناً ، تبلیغات UGC همیشه به صورت ارگانیک شروع نمی شود ، بنابراین با راه اندازی یک کمپین رسمی مشتریان خود را به زحمت بیاندازید.

مقاله مرتبط  چگونه می توان تجزیه و تحلیل را در وبلاگ وردپرس خود مشاهده کرد

Netflix ، Starbucks و Adobe سه شرکتی هستند که این کار را به خوبی انجام می دهند. خواه مسابقه راه اندازی شود ، یا طرفداران مارک تجاری ایجاد کنید یا سهام اجتماعی تشویق کنید ، چیزهای زیادی خواهید آموخت از این مارک ها و روشهایی که آنها استفاده می کنند.

پشت سر یک علت قرار بگیرید

راه دیگر برای جلب مشتریان شما برای معرفی دهان به دهان ، پشت سر گذاشتن یک هدف است. این می تواند چیزی نزدیک به قلب شرکت شما باشد ، یک رویداد غیرانتفاعی محلی یا یک رویداد بالا بردن سرمایه باشد.

مصرف کنندگان همیشه مشتاق هستند که در مورد یک هدف خوب صحبت کنند ، این بدان معناست که یک فرصت عالی برای انتقال آنها به دوستان ، خانواده ، همکاران وجود دارد.

چگونه مشتریان ارجاع دهان به دهان را در تبلیغات پولی هدف قرار دهیم

بازاریابی دهان به دهان ارگانیک وجود دارد ، و سپس مراجعات دهان به دهان تقویت شده وجود دارد ، جایی که شما برای به حداکثر رساندن تلاش های بازاریابی خود ، کمپین های آنلاین پرداخت شده را راه اندازی می کنید. در زیر یک راهنمای گام به گام نحوه هدف قرار دادن مشتریان ارجاع شده با تبلیغات پولی آورده شده است.

1. بستر تبلیغاتی را انتخاب کنید

شما به دنبال سکویی هستید که مخاطبان معمولی شما در آن جا باشند. به عنوان مثال ، اگر مخاطب جوان تری را هدف قرار دهید ، ممکن است Instagram را انتخاب کنید. TikTok گزینه دیگری است که در بین افراد زیر سی سال محبوب است.

برای گروه های سنی بالاتر ، فیس بوک می تواند ایده آل باشد. اگر مربوط به تجارت باشد ، LinkedIn انتخاب آشکار شماست.

2. یک هدف و بودجه تعیین کنید

هر بستر رسانه اجتماعی تبلیغات پولی را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، توییتر تبلیغات تبلیغاتی و دنبال کننده خود را دارد و حداقل بودجه ای ندارد.

قبل از تصمیم گیری در مورد بودجه کمپین خود ، در مورد اهداف تجاری خود شفاف باشید. به عنوان مثال ، آیا مشترکان خبرنامه به دست می آورند؟ یا ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان؟ هرکدام را که انتخاب می کنید ، آن را قابل اندازه گیری و پیگیری کنید.

همچنین ، در مورد ROI ایده آل و درصد بودجه بازاریابی دیجیتال خود که مایل به صرف آن هستید ، فکر کنید.

طبق استراتژی های وب ، تعداد ایده آل 15-25 درصد از بودجه کل بازاریابی دیجیتال کسب و کار است. برای سهولت بخشیدن به این بخش ، وب استراتژی های a حسابگر بودجه رایگان بازاریابی دیجیتال.

تصویر محاسبه گر بازاریابی دیجیتال دهان به دهان

3. یک مشوق ارائه دهید

به چشم اندازهای خود انگیزه بدهید – و اطمینان حاصل کنید که در مورد آن فکر کنید. شما به دنبال چیزی هستید که چشم اندازتان برای شما مفید است و به شما کمک می کند تا به اهداف شغلی خود برسید. به عنوان مثال ، اگر مشترکان خبرنامه می خواهید ، یک کتاب الکترونیکی با نکات داغ یا یک برگه تقلب مربوط به تجارت یا صنعت خود در نظر بگیرید.

ورق های تقلب و کتاب های الکترونیکی به خوبی کار می کنند زیرا می توانید یک بار آنها را ایجاد کنید و سپس تحویل آنها را به صورت خودکار انجام دهید. مثال دیگر کوپن های تخفیف برای به اشتراک گذاشتن افکارشان است. اطمینان حاصل کنید که تخفیف خود را نسبت به زمان حساس کنید تا احساس فوریت ایجاد کند.

4. آگهی خود را بنویسید

بعد ، تبلیغ خود را بنویسید. اولین قدم شما اطمینان از استفاده از زبانی است که در بین مخاطبان شما طنین انداز است. با این وجود ، عوامل دیگری نیز باید در تبلیغات شما در نظر گرفته شود ، مانند:

  • ارائه پیشنهاد شما
  • کپی رسانه های اجتماعی خود را با صدای کلی / صدای مارک خود سازگار نگه دارید
  • با استفاده از تصاویر مکمل و گرافیک
  • از جمله کلمات کلیدی هدفمند
  • استفاده از تبلیغات هدفمند برای شخصی سازی آنها برای مخاطبان ایده آل خود

از خلاقیت نترسید همانطور که در مثال های تبلیغاتی دهان به دهان زیر مشاهده خواهید کرد ، خلاقیت راهی عالی برای جلب نظر مشتریان است.

5. پیگیری ، آزمایش و دوباره امتحان کنید

در آخر ، کمپین های خود را آزمایش و پیگیری کنید و نتایج را ارزیابی کنید. مناطق خاص برای آزمایش عبارتند از:

  • CTA (تماس با اقدامات)
  • رنگها
  • محتوا
  • بصری
مقاله مرتبط  نحوه دریافت 88٪ نرخ باز و 56٪ CTR با استفاده از Facebook Messenger Bots

به یاد داشته باشید ارزیابی و تست A / B فرآیندهای مداوم هستند ، بنابراین با مرور زمان پیگیری و آزمایش را ادامه دهید. اگر تبلیغات شما نتایج دلخواه شما را ارائه نمی دهد ، در صورت لزوم تغییر دهید و دوباره امتحان کنید.

نمونه هایی از کمپین های تبلیغاتی برای مراجعه دهان به دهان

شرکت های فهیم رسانه می دانند چه کاری لازم است تا مردم در مورد تبلیغات خود صحبت کنند و آنها را به اشتراک بگذارند. اگرچه تبلیغات زیر تبلیغات آفلاین هستند ، اما آنها از همان روش در بازاریابی دیجیتال و تلاش های خود در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

بیایید چند نمونه از بهترین تبلیغات دهان به دهان را بررسی کنیم.

کوکاکولا

کوکا کولا بیش از سهم منفی خود از تبلیغات دهان به دهان ، از بطری های شخصی گرفته تا مسائل گسترده تر مانند انزوای اجتماعی ، عمل کرده است. با این حال ، این برند با خرس های کوکاکولا تبلیغات خود را به سطح جدیدی رساند واکنش به یک سوپر کاسه در زمان واقعی.

نتیجه؟ همه آن را دوست داشتند. آنها احساس می کردند که بخشی از Superbowl و بخشی از مکالمه هستند. به غیر از جلب نظر بینندگان ، آنچه باعث تأثیرگذاری این آگهی شد این بود که بینندگان خوشحال خیلی سریع آن را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و مراجعات دهان به دهان را ادامه می دادند.

تبلیغات بسیار خوب کار کرد زیرا از همان نگاه اول بینندگان را به خود مشغول کرد و ارزش جدید باعث شد که مصرف کنندگان علاقه زیادی به انتقال آن داشته باشند.

سگ سگ

شرکت مستقر در انگلیس BrewDog فقط در تولید آبجوهای دستی کار نمی کند. آنها همچنین در ایجاد کمپین های شایسته اشتراک بسیار خوب هستند. می دانید ، نوع تبلیغاتی که مشتری را به گفتگو و به اشتراک گذاری وا می دارد.

چند وقت پیش ، BrewDog کنار هم قرار دادن “صادقانه ترین تبلیغی که می خواهید ببینید.”

BrewDog به جای اینکه ثروت اندکی را برای فعالیت های پر زرق و برق از جمله تصویری از محصولشان ، موسیقی بلند و غیره صرف کند ، با اصول اولیه کار کرد. سپس BrewDog با تبلیغات بیلبورد و اتوبوس به همان اندازه تبلیغات خود را انجام داد.

نمونه هایی از کمپین های تبلیغاتی برای مراجعه دهان به دهان - BrewDog

همانطور که خود BrewDog گفته است:

مارک های دیگر در اینجا هزینه های هنگفتی را صرف سرمایه گذاری در روایت های عظیم ، تصاویر پیچیده با موضوع Game of Thrones و فیلم های نرم و صاف می کنند.

بنابراین ما این کار را نکردیم

بسیار مهم ، تبلیغات BrewDog در وقفه های تبلیغاتی نمایش های تلویزیونی یا رویدادهایی که مخاطبان زیادی را به خود جلب می کند مانند Game of Thrones و مسابقات فوتبال جام FA نشان داده شد.

با سرپیچی از کنوانسیون BrewDog ، حتی بدون صرف هزینه های هنگفت برای تبلیغات خود ، مورد توجه قرار گرفت.

علاوه بر این ، شرکت از مخلوط کردن یا ترس از آن نمی ترسد جنجال خواستگاری. و همانطور که همه می دانند ، بحث و جدال ما را به خصوص در روزهای رسانه های اجتماعی سوق می دهد.

علیرغم رویکردهای مختلف آن ، چیزی که با BrewDog سازگار است ، تعهد آن به انقلابی در صنعت آبجو سازی است. به عبارت دیگر ، هر زاویه ای را که BrewDog می گیرد ، به ارزش های خود وفادار می ماند.

کادبری

هیچ رازی نیست که دهان به دهان کادبری را از آینده ای نامطمئن نجات دهد. پس از شیوع سالمونلا که شرکت را رها کرد ، با یک فعالیت بازاریابی قوی دوباره بازگشت.

این تبلیغ معمولی شما برای کادبری نبود ، به همین دلیل ممکن است در تبدیل اعتبار Cadbury به خوبی کار کند.

آگهی ، که شامل یک شامپانزه طبل بازی می کند همراه با “امشب در هوا” ساخته فیل کالینز همه را به صحبت وا داشت.

سپس این س theال بزرگ وجود داشت که مردم هنوز هم امروز از آن می پرسند: آیا واقعاً فیل کالینز با لباس شامپانزه است؟ (اتفاقاً جواب “نه”)

جدا از ساخت کوکاکولا ، BrewDog و Cadbury همه چیزهای مشترک دیگری دارند. همه آنها از یک سطح خلاقیت در استفاده می کنند کمپین های رسانه های اجتماعی آنها، درگیر کردن کاربران و تشویق آنها برای به اشتراک گذاشتن محتوا.

مقاله مرتبط  بررسی Shopify: یک بستر برتر تجارت الکترونیکی

چه چیزی می توانید از این مارک ها یاد بگیرید؟ جرات متفاوت بودن ، تغییر سبک و نوآوری کافی برای جلب توجه مردم برای به اشتراک گذاشتن مشتری ، کاری است که هر کسب و کاری می تواند انجام دهد.

چگونه می توان موفقیت تبلیغات تبلیغاتی دهان به دهان را ردیابی کرد

چگونه معیارهای تبلیغات دهان به دهان خود را پیگیری می کنید؟ اگرچه ممکن است اطلاعات شما نسبت به وب سایت خود کمی کمتر باشد ، اما روش های زیادی برای پیگیری موفقیت شما وجود دارد.

  1. UTM های خود را ردیابی کنید

    ماژول های ردیابی خارپشت نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما را نشان می دهد. از ابزارهای ردیابی مانند Heap Analytics برای نظارت بر بازدید از وب سایت و UTM ها را اضافه کنید به تبلیغات و پست های خود در شبکه های اجتماعی

  2. برداشت ها را کنترل کنید

    تبلیغات پولی هر چند وقت یک بار مشاهده می شود و چه برداشتی از میزان دسترسی به کمپین به شما می گوید؟

  3. میزان مراجعه به ارجاع را اندازه گیری کنید

    اگر از یک شرکت وابسته یا ارجاع استفاده می کنید ، چه تعداد بازدید ، کلیک و ثبت نام را جذب می کنید؟ برای این کار از نرم افزار ردیابی وابسته استفاده کنید.

  4. تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید

    رقبای شما چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند؟ برای فهمیدن این موارد ، مانند Ubersuggest یا افزونه Chrome Ubersuggest ، از یک ابزار تحقیقاتی برای کلمات کلیدی رایگان یا پولی استفاده کنید.

سوالات متداول ارجاع دهان به دهان

از کجا می دانم مراجعه دهان به دهان من مثر است؟

با ردیابی معیارهایی مانند UTM ، نمایش ها و از طریق تجزیه و تحلیل رقابتی.

بهترین راه ها برای دریافت ارجاع دهان به دهان ارگانیک چیست؟

جدا از اینکه مستقیماً از مشتری بخواهید ، می توانید پاداش دهید ، UGC و بررسی آنلاین را تشویق کنید و جمع آوری کمک مالی را برای یک هدف خوب در نظر بگیرید. در صورت استفاده دقیق ، تبلیغات پولی نیز می تواند بسیار مثر باشد.

چرا بازاریابی دهان به دهان اینقدر مهم است؟

مراجعه دهان به دهان بسیار حیاتی است زیرا خریداران بالقوه به نظرات دوستان و خانواده اعتماد می کنند. مشتریان دهان به دهان نیز تمایل دارند پول بیشتری خرج کنند.

چه تفاوتی بین ارجاعات دهان به دهان ارگانیک و تقویت شده وجود دارد؟

مراجعه دهان به دهان ارگانیک رایگان است و آنها را از طریق بازبینی ها ، پیوندها ، USG ، رسانه های اجتماعی و غیره دریافت می کنید. با تبلیغات دهان به دهان تقویت شده ، هزینه تبلیغات هدفمند را پرداخت می کنید.

نتیجه گیری از مراجعه دهان به دهان

مراجعه دهان به دهان یک روش موثر برای جذب و حفظ مشتری است. وقتی افراد در مورد تجارت شما تبلیغ می کنند ، چه از طریق بازبینی ، مراجعه یا UGC ، آنها بازاریابی شما را انجام می دهند و مخاطبان بیشتری را به شما معرفی می کنند.

مصرف کنندگان بیش از هر چیز به قضاوت دوستان خود اعتماد دارند. به همین دلیل مراجعه دهان به دهان برای رشد نام تجاری شما بسیار مهم است.

اگرچه می توانید از رویکرد ارگانیک استفاده کنید ، اما می توانید از کمپین های شفاهی دهان به دهان برای جلب توجه مشتریان و هدف قرار دادن مستقیم آنها استفاده کنید.

هر کدام از رویکردها را که انتخاب می کنید ، به خاطر داشته باشید که ردیابی معیارهای شما برای سنجش تأثیر فعالیت های شما حیاتی است.

آیا از بازاریابی دهان به دهان استفاده می کنید؟ از کدام تاکتیک استفاده می کنید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید