آموزش سئو

ممیزی فنی SEO: نکاتی برای اجرای موفقیت آمیز

می 27, 2021

به گفته BrightEdge ، 68 درصد از کل تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو شروع می شود، و 53 درصد از ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک ناشی می شود.

هنوز، فقط 0.78 درصد از این جستجوگران روی نتایج در صفحه دوم Google کلیک کنید.

این بدان معناست که اگر در صفحه اول SERP ها ظاهر نشوید ، ترافیکی دریافت نمی کنید.

واضح است که چرا SEO از اولویت اصلی بازاریابان است. در حقیقت، 61 درصد می گویند این تمرکز اصلی آنها است وقتی صحبت از بازاریابی داخلی می شود.

اگر بتوانید وب سایت مشتری خود را به بالاترین سطح جستجوی کاربر برسانید ، زمان بهبودی ROI آنها بسیار راحت تر خواهد بود.

البته تسلط بر سئو کار ساده ای نیست.

موارد بسیاری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود ، از SEO در صفحه تا SEO خارج از صفحه ، کپی ، محتوا و حتی SEO فنی.

یک استراتژی SEO موثر واقعاً شامل همه این استراتژی ها ، به علاوه بهینه سازی منظم برای اطمینان از بازدهی مداوم است.

این پست به طور عمیق در SEO فنی و چگونگی استفاده از آن برای افزایش بازدیدهای ارگانیک ، نمایش در جستجو و بهبود تجربه کلی سایت شما فرو رفته است.

سئو فنی چیست؟

سئو فنی ناحیه ای از سئو است که بهینه سازی هایی را بهبود می بخشد که با آسانتر کردن سایت شما برای خزیدن موتورهای جستجو ، رتبه بندی موتور جستجو را بهبود می بخشد. به عنوان مثال ، بهبود زمان بارگذاری سایت ، بررسی پرونده های robot.txt و انجام هدایت ها به درستی.

اساساً ، این فرآیند اطمینان از دیده شدن ، خزیدن و رتبه بندی وب سایت شما توسط موتورهای جستجو است.

موتورهای جستجو مانند Google ، وب سایتهایی را که با آنها مطابقت دارند ترجیح می دهند رهنمودهای مدیر وب. اصول اولیه بیان می کند که محتوای وب سایت شما باید دقیق ، دسترسی آسان و کاربرپسند باشد.

اگر وب سایت شما به آرامی بارگیری می شود ، طراحی واکنشی ندارد یا اتصال ایمنی ندارد ، محتوای شما با این دستورالعمل ها مطابقت ندارد.

اینجاست که سئو فنی وارد می شود ، زیرا می تواند به شما در بهبود مشخصات فنی وب سایت خود برای بهبود بازدیدهای ارگانیک کمک کند.

چرا سئو فنی مهم است؟

تصور کنید شگفت انگیزترین مطالب جهان را نوشتید. این مطالبی است که همه باید بخوانند.

مردم فقط برای خواندن آن سطل های پول می پرداختند. میلیون ها نفر مشتاقانه منتظر اعلانی هستند که شما این محتوای جدید و خارق العاده را ارسال کرده اید.

سپس ، بالاخره روز فرا می رسد ، و اعلان خاموش می شود. مشتریان با هیجان روی پیوند کلیک می کنند تا مقاله شما را بخوانند.

سپس بارگیری صفحه وب شما بیش از 10 ثانیه طول می کشد. خوانندگان اذیت می شوند و نمی خواهند صبر کنند.

برای هر ثانیه بارگیری در صفحه وب شما ، خوانندگان خود را از دست می دهید و نرخ گزاف گویی خود را افزایش می دهید.

SEO فنی برای نرخ پرش

مهم نیست که این محتوا چقدر عالی است – سایت شما عملکرد خوبی ندارد و بازدیدهای ارزشمند خود را از دست می دهید.

این فقط یک نمونه از دلیل حیاتی بودن SEO فنی است.

بدون آن ، Google و سایر موتورهای جستجو قادر به یافتن ، خزیدن و نمایه سازی سایت شما نیستند.

اگر موتورهای جستجو نتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند ، نمی توانید رتبه بندی کنید و یکی از این موارد می شوید 90.63 درصد وب سایت هایی که هیچ گونه بازدید ارگانیک برای جستجو ندارند از گوگل بله

حتی اگر سایت شما پیدا شود ، مشکلات مربوط به تجربه کاربر ، مانند زمان بارگذاری صفحه و ناوبری گیج کننده ، هنوز هم می تواند بر SEO تأثیر منفی بگذارد.

سایر موارد مانند بهینه سازی موبایل ، محتوای تکراری و امنیت سایت می تواند موتورهای جستجو را در رتبه پایین تری از سایت شما قرار دهد.

عناصر SEO فنی

در حالی که خزیدن و نمایه سازی از فاکتورهای مهم در سئو می باشد ، جنبه های بیشتری وجود دارد که باید هنگام انجام ممیزی فنی سئو بررسی شود. این شامل:

  • بهینه سازی موبایل
  • سرعت بارگذاری صفحه
  • سلامتی پیوند
  • محتوای تکراری
  • طرحواره ها
  • خطاهای خزیدن
  • مسائل تصویری
  • امنیت سایت
  • ساختار URL
  • 404 صفحه
  • 301 تغییر مسیر می دهد
  • برچسب های متعارف
  • نقشه های سایت XML
  • معماری سایت

حداقل یک وب سایت دارای کیفیت فنی باید ایمن ، بارگیری سریع ، خزیدن آسان ، ناوبری واضح و قابل اجرا باشد و حاوی هیچ پیوند یا محتوای تکراری نباشد.

این سیستم همچنین باید دارای سیستم هایی باشد تا حتی اگر بن بست به کاربران وارد شود ، مانند محتوای ایجاد شده برای خطاهای 404 و 301 صفحه هدایت مجدد.

سرانجام ، یک سایت باید داده های ساختاری داشته باشد تا به موتورهای جستجو در درک محتوا کمک کند. این می تواند به صورت نمودارهای طرحواره و نقشه سایت XML باشد.

هنگام انجام بازرسی فنی SEO ، از بهینه سازی بیش از حد وب سایت خود مراقب باشید. بسیاری از پیشرفت ها می توانند بر خلاف بهترین اهداف شما عمل کنند و در واقع به رتبه بندی SEO شما آسیب می رسانند.

سئو حسابرسی چیست؟

ممیزی SEO فرآیند ارزیابی وب سایت شما برای بررسی میزان عملکرد آن در موتورهای جستجو است.

ممیزی های SEO یک روش عالی برای ایجاد برنامه های عملی برای پیشی گرفتن از رقبا ، شناسایی فرصت های وب سایت شما ، یافتن و رفع نقاط خروج و ایجاد تجارب بهتر مشتری است.

شما باید مرتباً ممیزی فنی سئو ، ممیزی سئو در صفحه و سئو خارج از صفحه را انجام دهید.

وقتی حسابرسی خود را انجام می دهید ، مکان هایی را پیدا می کنید که می توانید برای بهبود عملکرد و خوشحالی بازدیدکنندگان سایت ، عملکرد وب سایت خود را بهبود یا بهینه سازی کنید.

شاید نتوانید یک خطا را یک باره برطرف کنید ، اما می توانید بفهمید چه مشکلی پیش آمده است و برای رفع آن برنامه ریزی کنید.

عناصر اصلی ممیزی SEO فنی چیست؟

سه عامل اصلی وجود دارد که باید در هنگام حسابرسی SEO بررسی شود:

  • عوامل بازگشت مانند میزبانی و نمایه سازی
  • عوامل جلو ، مانند محتوا ، کلمات کلیدی و فراداده
  • کیفیت پیوند و منابع خارج

گاهی اوقات وقت کافی برای پرداختن به هر نقطه درد را نخواهید داشت. بنابراین ، هنگام تصمیم گیری درباره بینش های حسابرسی که ارزش اقدام دارد ، از قانون 80/20 استفاده کنید.

مهمترین قسمت SEO سایت شما بخشی است که بازدیدکنندگان ورودی شما واقعاً مشاهده می کنند.

اگر سایت شما برای موبایل مناسب نباشد همه اینها پاک می شوند.

مقاله مرتبط  3 بهترین شرکت تجزیه و تحلیل سال 2020

با معرفی نمایه همراه اول، شما باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما در تلفن همراه چگونه عمل می کند تا از قرارگیری مناسب در SERP اطمینان حاصل کنید.

شاخص همراه اول به چه معناست؟

به واسطه 52.2 درصد از ترافیک وب جهانی از طریق تلفن همراه ، Google الگوریتم خود را برای خزیدن نسخه موبایل وب سایت ها تنظیم کرده است.

بهینه سازی فنی - مثال اول نمایه سازی موبایل

این موضوع خلاصه می شود – اگر سایت شما در دستگاه های تلفن همراه عملکرد خوبی نداشته باشد ، فقط بازدید خود را از دست نمی دهید. سایت شما از نظر گوگل بد به نظر می رسد. که می تواند منجر به رتبه بندی پایین تر و حتی بازدید کمتر شود.

چگونه می توان حسابرسی فنی SEO را انجام داد

رهنمودهای سئو به طور مداوم در حال تغییر است. هر بار که یک موتور جستجوی مهم الگوریتم خود را به طور قابل توجهی به روز می کند ، SEO باید خود را منطبق کند.

خبر خوب این است که دفعات تغییرات در SEO فنی کاهش می یابد.

به هر حال ، اینطور نیست که موتورهای جستجو یا خوانندگان ناگهان تصمیم بگیرند که با سرعت کمتری مشکلی ندارند.

در صورت وجود ، کاهش متوسط ​​سرعت قابل قبول را مشاهده خواهید کرد. اگر می خواهید مطابق با خواسته های جستجوگرها باشید ، سایت شما به سادگی باید سریعتر باشد.

وب سایت شما باید موبایل پسند باشد. این نیز با گذشت زمان اهمیت بیشتری پیدا می کند.

باید بدون خطا ، محتوای تکراری و تصاویر ضعیف کار کند.

موتورهای جستجو نیز باید بتوانند آن را با موفقیت بخزند.

این موارد برای موفقیت شما در موتورهای جستجو و بازدید کنندگان سایت بسیار مهم است. اگر می خواهید تلاش های خود را در زمینه سئو در اولویت قرار دهید ، مطمئن شوید که ابتدا جنبه های فنی را برطرف می کنید.

1. وب سایت خود را بچرخانید

مهمترین قسمت ممیزی SEO خزیدن است.

قبل از اینکه کار دیگری انجام دهید ، خزیدن از وب سایت خود را شروع کنید. می توانید از Ubersuggest استفاده کنید تا فرآیندی ساده باشد. نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

  • مرحله 1: URL خود را وارد کنید و “جستجو” را کلیک کنید.
  • گام 2: روی «حسابرسی سایت» در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.
seo ubersuggest نوار کناری فنی
  • مرحله 3: اسکن را اجرا کنید. پس از اتمام ، این را خواهید دید:
SEO فنی - خزیدن صفحه حسابرسی Ubersuggest

خزیدن برای شناسایی مشکلاتی مانند محتوای تکراری ، تعداد کم کلمات ، صفحات صفحه پیوند بدون پیوند و هدایت بیش از حد مفید است. Ubersuggest حتی مسائل را از نظر اهمیت درجه بندی می کند ، بنابراین می توانید روی مواردی که بیشترین اهمیت را دارند تمرکز کنید.

سئو حسابرسی فنی با Ubersuggest

اگر در اینجا چیزی پیدا کردید ، برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد چگونگی رفع آن ، روی آن کلیک کنید. به عنوان مثال ، وب سایت ما دارای 32 صفحه با تعداد کلمات کم است.

پیوندهای فنی ممیزی فنی

سپس می توانید این صفحات را بررسی کرده و بررسی کنید که آیا نیاز به افزودن محتوای بیشتر دارید.

این همه یعنی چی؟

به طور خلاصه ، نگاهی گذرا به نحوه جستجوی Googlebot در سایت شما می دهد.

اگر از Ubersuggest برای ممیزی فنی SEO خود استفاده نمی کنید ، می توانید به صورت دستی سایت خود را نیز جستجو کنید. ما در زیر توضیح خواهیم داد

2. جستجوی دستی Google را انجام دهید

چند جستجوی گوگل می تواند تقریباً در رتبه بندی وب سایت شما باشد. این به شما کمک می کند تا حسابرسی فنی SEO خود را از کجا شروع کنید.

چه تعداد از صفحات شما در نتایج جستجوی مرتبط نشان داده می شوند؟

آیا سایت شما وقتی سایت را با نام خود جستجو می کنید ابتدا ظاهر می شود؟

به طور کلی ، سایت شما در کجای نتایج نشان داده می شود؟

برای اینکه بفهمید کدام صفحات در حال خزیدن هستند ، می توانید از “سایت: rootdomain”جستجو کنید تا ببینید چه چیزی نشان داده می شود.

این در عمل به نظر می رسد:

سئو حسابرسی فنی - جستجوی دامنه ریشه

صفحات از دست رفته به معنای غیر قابل جستجو بودن سایت شما نیستند ، اما درک اینکه چه چیزی در پشت صحنه اتفاق می افتد مفید است.

وب سایت شما نیازی نیست که در بالای جستجوهای شما باشد. با استفاده از جستجوی سایت ، فقط صفحات سایت خود را به شما نشان می دهد.

3. اطمینان حاصل کنید که فقط یک نسخه از سایت شما قابل مرور است

اگر وب سایت شما چندین نسخه از خود دارد ، به موتورهای جستجو پیام متفاوتی در مورد نحوه جستجوی سایت خود ارسال می کنید.

اساساً ، خزنده ها نمی دانند کدام یک درست است.

اگر موتورهای جستجو حتی نمی دانند چگونه سایت شما را به بازدیدکننده احتمالی نشان دهند ، بر رتبه بندی سایت شما تأثیر منفی می گذارد.

این می تواند یک نسخه تلفن همراه و دسک تاپ باشد که با یکدیگر درگیر هستند یا یک نسخه تکراری است نسخه “https” و نسخه غیر “https”.

تأثیر HTTP در مقابل HTTPS در سئو سایت در انجمن SEO مورد بحث است. برخی از سایتها با استفاده از AdSense پس از تغییر به HTTPS ، درآمد خود را کاهش دادند.

به عنوان مثال ، Crunchify’s درآمد پس از جابجایی به یک سایت HTTPS 10 درصد کاهش یافت.

با این حال ، به نظر می رسد وب سایت های فاقد حفاظت SSL در حال پیشرفت SEO گوگل هستند.

گوگل حتی در حال برداشتن گام هایی برای بیشتر مشخص کنید که کدام سایتها از SSL محافظت می کنند و که نمی کنند. Chrome برای شفاف سازی بیشتر صفحات را به عنوان “ایمن” علامت گذاری می کند.

SEO فنی ممیزی http

با این تغییر از طرف Google ، به نظر می رسد باید مطمئن شوید که وب سایت شما فقط از “https” استفاده می کند.

4. انجام بررسیهای SEO فنی On-Page

هنگام ارزیابی سایت و نتایج حاصل از خزیدن ، موارد زیادی وجود دارد که باید بررسی کنید. غرق نشوید! با جستجوی صفحات تکراری ، سرصفحه ها و برچسب های عنوان شروع کنید.

اگر مطالب زیادی را با موضوعات مشابه منتشر کرده اید ، مانند من ، برخی از مطالب به ظاهر غیر مرتبط در خزیدن شما نشان داده می شوند.

مشکلی نیست شما به دنبال نسخه های مشابه همان مطالب هستید.

شما می توانید از ابزاری مانند کپی اسکیپ برای ارزیابی مشکلات احتمالی SEO فنی ناشی از محتوای تکراری.

سرقت ادبی حسابرسی فنی

از آنجا ، چند معیار اصلی را که Google در رتبه بندی آنها ارزیابی می کند ، از نزدیک بررسی کنید.

عنوان صفحه و برچسب عنوان

عنوان عنوان است یک کد HTML که عنوان یک صفحه را به موتورهای جستجو می گوید. این اطلاعات در SERP نمایش داده می شود.

مقاله مرتبط  9 روش برای بهبود دسترسی ارگانیک و ضرب و شتم الگوریتم YouTube

به نظر می رسد چیزی شبیه به این است:

سرور ممیزی فنی SEO

می خواهید مطمئن شوید که این موارد مربوط به محتوای صفحه شما هستند. این محتوا همچنین باید در اسرع وقت به س questionsالاتی که کاربران شما می پرسند پاسخ دهد.

طول بهینه برای برچسب های عنوان است بین 56-60 نویسه. می توانید از a استفاده کنید جستجوگر عرض پیکسل تا مطمئن شوید عنوان شما کوتاه نشده است.

توضیحات متا

توصیفات متا مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد. اما هنوز هم فوق العاده مهم هستند زیرا این اولین چیزی است که کاربر در SERP می بیند.

توضیحات متا باید جذاب ، جذاب و طعم دهنده آنچه کاربر در صفحه پیدا می کند ، باشد.

گوگل اخیراً محدودیت توصیف را از 160 به 320 افزایش داد، که حتی املاک و مستغلات بیشتری را برای کشیدن با یک کلیک فراهم می کند.

سلسله مراتب را پاک کنید

شما می خواهید با داشتن سلسله مراتب مشخص در صفحه ، از مرتب بودن مطالب خود اطمینان حاصل کنید.

این کار را آسان می کند برای اینکه Google سایت شما را آنالیز کند و آن را برای جستجو فهرست کنید.

سلسله مراتب فنی فنی

اساساً ، شما می خواهید مطمئن شوید که قرارگیری صفحات منطقی است – به عنوان مثال تمام صفحات خدمات شما باید در زیر “خدمات” شما قرار بگیرند. اطمینان حاصل کنید که کاربران برای یافتن محصولات پرفروش مجبور نیستند چهار سطح صفحه را کلیک کنند. هدف این است که یافتن اطلاعات یا محصولاتی را که به دنبال آن هستند برای Google — و کاربران– آسان کند.

قرار دادن کلمات کلیدی

هر صفحه در سایت شما باید دارای یک کلمه کلیدی تمرکز باشد که در 100 کلمه اول گنجانده شده است.

به عنوان مثال ، در این پست درباره اثبات اجتماعی ، دو بار در 100 کلمه اول گنجانده شده است.

کلید واژه های فنی SEO

این به Google کمک می کند درک کند که پست چه چیزی را متمرکز کرده است – اما در اینجا متوقف نشوید

در حالی که پر کردن کلمات کلیدی شما را جریمه می کند ، باید در مورد قرار دادن کلمات کلیدی استراتژیک باشید.

در صورت امکان آنها را وارد کنید:

  • عنوان
  • برچسب های alt
  • آدرس اینترنتی
  • زیرعنوان ها (h2 ، h3 و غیره)
  • توضیحات متا

به طور کلی ، بررسی های SEO در صفحه فوق العاده مهم است ، اما آنها تنها بخشی از استراتژی کلیدی SEO شما هستند. همچنین بررسی های SEO دیگری نیز باید در نظر گرفته شود.

5. پیوندهای داخلی و خارجی خود را مدیریت کنید

سایت هایی که دارای سلسله مراتب منطقی هستند رتبه بندی SEO را بهبود بخشیده اند. به همین دلیل مهم است که پیوندهای داخلی و خارجی خود را بررسی کنید – برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان می توانند بصورت شهودی در سایت شما پیمایش کنند.

ممکن است صفحات حذف یا منتقل شوند ، که می تواند منجر به خرابی لینک ها و آزار بازدید کنندگان سایت شود.

نگران نباشید لازم نیست این کار را به صورت دستی انجام دهید.

تمامیت و زنو سلوث می تواند به شما کمک کند پیوندهای خراب خود را در سایت خود شناسایی کنید. (توجه: یکپارچگی فقط برای Mac کار می کند.)

در حالی که استفاده از هر دو ابزار ساده است ، من از Integrity به عنوان یک مثال استفاده می کنم.

پس از بارگیری ، URL خود را در نوار متن در بالای صفحه اضافه کنید و روی “Go” کلیک کنید.

یکپارچگی حسابرسی فنی فنی

سپس ابزار شروع به آزمایش تمام پیوندهای یافت شده در سایت شما می کند و نتایج را به شما ارائه می دهد.

پیوندهای فنی حسابرسی فنی

در گوشه بالا سمت چپ ، یک عکس فوری از پیوندها و تعداد بدی را مشاهده می کنید.

بسته به اندازه سایت و تعداد پیوندهای شما ، برای درک نتایج می توانید نتایج را از طریق پیوند ، صفحه ، وضعیت یا نمای مسطح مشاهده کنید.

شما می خواهید پیوندهای مشخص شده با قرمز با برچسب “404 یافت نشد” را تغییر دهید. این بن بست ها می توانند بر SEO فنی شما تأثیر منفی بگذارند.

گوگل انجام می دهد با کلیک متفاوت از لینک های داخلی و خارجی، اگرچه هر دو هدف خود را در بهبود SEO شما دارند.

پیوندهای حسابرسی فنی SEO توییت می کند

6. سرعت سایت خود را بررسی کنید

مردم بی تاب هستند. گوگل این را می داند.

مشتریان شما نمی خواهند منتظر بمانند. هرچه صفحه شما بارگیری شود ، احتمال بازگشت مشتری شما بیشتر است.

شما باید سرعت سایت خود را بررسی کنید و Ubersuggest می تواند به شما کمک کند. در اینجا نحوه شروع کار آمده است:

  • مرحله 1: URL خود را وارد کنید و “جستجو” را کلیک کنید.
  • گام 2: روی «حسابرسی سایت» در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.
  • مرحله 3: به پایین “سرعت سایت” پیمایش کنید.
سئو فنی - ubersuggest سرعت سایت

Ubersuggest زمان بارگیری را برای هر دو دستگاه دسک تاپ و موبایل نمایش می دهد. نتایج بالا نشان می دهد سایت من برای هر دو در “عالی” است.

علاوه بر زمان بارگیری ، آزمایش می کند:

  • اولین رنگ محتوا
  • شاخص سرعت
  • زمان تعاملی
  • اولین رنگ معنی دار
  • اولین پردازنده بیکار
  • Est تأخیر ورودی

اگر وب سایت شما کمتر از امتیاز عالی یا خوب است اقدام کنید.

ممکن است لازم باشد تصاویر خود را بهینه کنید ، جاوا اسکریپت را کاهش دهید ، از کش مرورگر استفاده کنید یا موارد دیگر.

Ubersuggest به طور خلاصه آنچه شما برای بهبود سرعت سایت باید انجام دهید ، بیان می کند.

7. تجزیه و تحلیل خود را اهرم کنید و معیارهای سایت را مقایسه کنید

این مرحله تعیین می کند که آیا سرویس تجزیه و تحلیل شما (به عنوان مثال ، Google Analytics ، Kissmetrics و غیره) داده های متریک زنده را گزارش می دهد.

در صورت وجود ، کد شما به درستی نصب شده است.

در غیر این صورت ، کد شما به درستی نصب نشده و باید اصلاح شود.

اگر از Google Analytics استفاده می کنید ، می خواهید کد ردیاب در بالای سر هر صفحه وب قرار گیرد.

هنگامی که یک سرویس تجزیه و تحلیل راه اندازی کردید ، داده های متریک را با نتایج جستجوی قبلی خود در “سایت: rootdomain” مقایسه کنید.

تعداد صفحاتی که در داده های متریک شما نشان داده می شوند باید به طور تقریبی با تعداد صفحات جستجوی “سایت: rootdomain” مشابه باشد.

در غیر این صورت ، برخی از صفحات به درستی درخواست های خزیدن را نمی پذیرند.

نرخ گزاف گویی خود را بررسی کنید

Google Analytics می تواند هنگام ارزیابی میزان گزاف گویی صفحه شما مفید باشد.

نرخ گزاف گویی بالا به این معنی است که افراد آنچه را که می خواهند در سایت شما پیدا نمی کنند. این بدان معناست که شما ممکن است مجبور شوید برگردید و مطمئن شوید که محتوا برای مخاطبان شما بهینه شده است.

مقاله مرتبط  25 مورد از بهترین برنامه های کم ارزش افزودنی برای کارآیی بیشتر تیم بازاریابی شما

با ورود به سیستم می توانید نرخ پرش خود را بررسی کنید حساب Google Analytics شما و کلیک بر روی مخاطبان> نمای کلی.

معیارها را با MozBar مقایسه کنید

علاوه بر این ، می توانید از ابزار Moz’s به نام Mozbar برای محک زدن بین صفحات استفاده کنید.

MozBar یک است ابزاری که جزئیات مختلف سئو را ارائه می دهد از هر صفحه وب یا صفحه نتایج موتور جستجو.

نوار ابزار یک پوشش به مرورگر شما اضافه می کند و تعدادی از ویژگی ها را ارائه می دهد.

به عنوان مثال ، از MozBar می توان برای برجسته سازی استفاده کرد انواع مختلف پیوندها که شما مشاهده می کنید

ابزار seo mozbar فنی

این به تنهایی مفید است ، اما همچنین به شما امکان می دهد معیارهای پیوند را در یا بین صفحات مقایسه کنید.

همچنین با سهولت ابزار جستجوی قوی زندگی شما را آسان می کند.

با استفاده از آن ، می توانید جستجوهای سفارشی را براساس مکان ، تا شهر انجام دهید.

مرجع صفحه همچنین توسط MozBar پشتیبانی می شود.

هر صفحه خاص را از نظر رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو از 1 تا 100 درجه بندی می کند.

هنگام انجام بازرسی فنی SEO ، ابزارهایی مانند این به شما کمک می کند تا به سرعت دمای ارتباط سایت خود را با موتورهای جستجو بگیرید.

هرچه حدس و گمان شما کمتر باشد ، کیفیت ممیزی سئو شما بهتر خواهد بود.

8. سئوی سایت خارج از سایت خود را بررسی کرده و حسابرسی بک لینک را انجام دهید

بک لینک ها برای موفقیت در سئو سایت بسیار مهم هستند.

به این ترتیب ، گوگل و سایر موتورهای جستجو می دانند که صفحه شما به ویژه مرتبط است و کاربران دیگر آن را مفید می دانند.

به یاد داشته باشید که هایپرلینک تنها چیزی نیست که خزنده ها به دنبال سئو خارج از سایت هستند.

سایت شما همچنین برای ذکر نام تجاری خزیده شده است. به همین دلیل است که توجه به آنچه در سایت و خارج از سایت شما اتفاق می افتد بسیار مهم است.

حسابرسی بک لینک خود را انجام دهید

از ابزاری مانند Ubersuggest برای انجام ممیزی بک لینک و ارزیابی نوع لینک دهی به سایت خود استفاده کنید. نحوه کار:

  • مرحله 1: URL خود را وارد کنید و “جستجو” را کلیک کنید.
  • گام 2: روی «بک لینک ها» در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.
  • مرحله 3: گزارش را مرور کنید.
لینکهای جستجوگرهای اینترنتی SEO backlinks
SEO فنی بک لینک جدید و گمشده را ممیزی کنید

حسابرسی های بک لینک مفید هستند زیرا:

  • شما می توانید مشخصات پیوند فعلی خود را ارزیابی کنید و ببینید که چگونه بر سایت شما تأثیر می گذارد.
  • می توانید مناطقی را شناسایی کنید که می توانید روی دریافت پیوندهای با ارزش بیشتر تمرکز کنید.
  • شما می توانید تعداد بک لینک های رقبا را ارزیابی کنید و برای بهتر از آنها تلاش کنید.

فقط با ممیزی بک لینک سایت خود متوقف نشوید – همچنین می خواهید ببینید رقابت چیست.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا

رقبا در هنگام خواب مشغول بالا بردن قابلیت SEO خود بودند. اکنون ، آنها برای مهمترین عبارات جستجوی شما رتبه بالاتری دارند.

Ubersuggest نیز می تواند به این امر کمک کند.

این اجازه می دهد تا شما را ببینید سایت های دیگر برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند. این همچنین نشان می دهد که بک لینک هایی که به آن سایت ها می روند.

اساساً ، شما می خواهید پیوندهای متقابل رقبا خود را کاوش کنید و ببینید که چگونه آنها با لینک های دیگر شما مقایسه می شوند. نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

  • مرحله 1: URL رقیب خود را وارد کنید و روی “جستجو” کلیک کنید.
  • گام 2: روی «کلمات کلیدی» در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.
  • مرحله 3: نتایج را مرور کنید.
لیست کلید واژه های فنی SEO
ubersuggest حسابرسی فنی SEO

این یک نمای کلی از رتبه بندی سایت رقیب شما را فراهم می کند. علاوه بر لیستی از کلمات کلیدی ، می توانید موارد زیر را مرور کنید:

  • جلد: متوسط ​​تعداد جستجوهای ماهانه برای کلمه کلیدی
  • موقعیت: موقعیت URL در جستجوی Google رتبه بندی می شود
  • بازدیدهای تخمینی: برآورد بازدید ماهانه صفحه وب برای کلمه کلیدی
  • SD: برآورد رقابت در جستجوی ارگانیک ، هرچه عدد بیشتر باشد ، اصطلاح رقابتی تر است

در رسانه های اجتماعی شرکت کنید

رسانه های اجتماعی یک است مجرا برای بک لینک و تعامل ثابت. می توانید از آن برای پشتیبانی از تلاش های فنی SEO خود استفاده کنید.

نمودار رسانه های اجتماعی SEO فنی

شما می خواهید بفهمید که مخاطبان هدف شما بیشتر به کدام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی اضافه می شوند.

به بیان ساده ، رسانه های اجتماعی می توانند SEO شما را با استفاده از موارد زیر بهبود بخشند:

  • افزایش تعداد بک لینک های شما. کسانی که محتوای شما را در شبکه های اجتماعی کشف می کنند ، احتمالاً بیشتر به آن پیوند دارند.
  • افزایش آگاهی از نام تجاری ، که می تواند به سeriesالات جستجو از جمله نام تجاری شما کمک کند.

رسانه های اجتماعی فرصتی برای افزایش بازدید و ذکر مواردی فراتر از آنچه مردم در موتور جستجو جستجو می کنند هستند.

اشباع شبکه های اجتماعی نیز ساده تر از ایجاد یک کمپین ایجاد لینک است.

استفاده از Facebook Debugger Sharing برای دیدن محتوای وب شما وقتی در فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود ، چگونه است

این ابزار همچنین به شما امکان می دهد تا برچسب های Open Graph خود را بررسی کنید.

سئو فنی: افکار نهایی

سه جنبه مختلف سئو وجود دارد و سئو فنی مهمترین این سه جنبه است.

مهم نخواهد بود که SEO در صفحه شما چقدر شگفت آور باشد اگر در SEO فنی موفق نشوید.

همچنین اگر از نظر فنی وحشتناک باشید ، مهم نیست که چقدر در SEO خارج از صفحه عالی هستید.

فکر “فنی” یا پیچیده بودن آن را تحت تأثیر قرار ندهید. با جنبه های مهم و مهم بحث شده در بالا شروع کنید و یکبار آنها را حل کنید.

چگونه با SEO فنی در سایت خود موفقیت کسب کرده اید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید