آموزش سئو

مثالها و استراتژیهای سال 2021

ژوئن 3, 2021

به احتمال زیاد در چند سال گذشته اصطلاح “اینفلوئنسر” را زیاد شنیده اید. این تصاویر ذهنی از ستاره های YouTube تولید کننده نوشیدنی های انرژی زا و ستاره های اینستاگرام که از مکمل های کاهش وزن خسته می شوند تولید می کند.

این بازاریابی تأثیرگذار نامیده می شود و اگر کمپین خود را به درستی اجرا کنید می تواند یک استراتژی بسیار موفق باشد. بیایید بفهمیم که آیا شما باید خودتان این استراتژی را امتحان کنید.

بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟

بازاریابی اینفلوئنسر فرآیندی است که در آن مارک ها از چهره های شناخته شده ای که در بازارهای هدف خود نفوذ دارند ، برای تبلیغ برندهای خود استفاده می کنند.

این بدان معنی نیست که شما باید توانایی پرداخت هزینه مایکل جردن را برای تبلیغ خط جدید لباس ورزشی خود داشته باشید.

در واقع ، بسیاری از موفق ترین بازاریاب های تأثیرگذار شهرت چندانی ندارند.

به عنوان مثال مراد و ناتالی عثمان را در نظر بگیرید. یک فرصت خوب وجود دارد که شما سبک عکس های آنها را تشخیص دهید:

بازاریابی تأثیرگذار - نمونه ای از سبک خاص تصویر

یک عکس ساده از ناتالی که دوست پسر خود را با دست هدایت می کند به یک دنباله آنلاین گسترده – و یک امپراتوری مارک تجاری تبدیل شده است.

به گزارش ادویک، “آنها در حال کار با بازاریاب های برتر مانند Macy’s و Napa Valley Beringer Vineyards برای ایجاد تبلیغات جذاب هستند ، و آنها در حال راه اندازی یک پلت فرم برای مطابقت با مارک ها با وبلاگ نویسان هستند.”

پروژه #Followmeto همچنین به معاملات تلویزیونی و کتاب تبدیل شده است. این زوج یک برنامه تلویزیونی مسافرتی 20 دقیقه ای در کانال یک روسیه برگزار می کنند که بینندگان را در پشت صحنه عکس های آنلاین خود قرار می دهد. “

بعضی اوقات ، بهترین افراد تأثیرگذار اصلاً مردم نیستند. Toast ، سگی کاملاً شناخته شده ، از شهرت اینترنتی خود برای تبلیغ مارک های مختلف از جمله قهوه ، آب بطری و حتی چوب های رفع ران استفاده می کند.

بازاریابی اینفلوئنسر - اینستاگرام سگ نان تست

اینستاگرام تنها مکانی نیست که می توانید اینفلوئنسرها را پیدا کنید.

لنس استوارت ، یک تأثیرگذار شناخته شده ، بیش از 50 هزار دنبال کننده فقط در فیس بوک دارد:

اینفلوئنسر مارکتینگ - لنس استیوارت facebook

وی همچنین در Snapchat ، Instagram و Twitter فعال است.

یافتن تأثیرگذار لزوماً یافتن مشهورترین فرد نیست.

در عوض ، این کار در مورد پیدا کردن شخصی است که مخاطبان شما به او اعتماد دارند و استفاده از آن برای ارتقا. نام تجاری شما.

اهداف کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خود را مشخص کنید

من دریافته ام که بازاریابی اینفلوئنسر برای مارک هایی که دنبال کنندگان زیادی ندارند به خوبی کار می کند.

شما برای سود خود از سیستم عامل شخص دیگری استفاده می کنید.

با این حال ، قبل از ایجاد محتوا ، قبل از اینکه اینفلوئنسر را پیدا کنید و قبل از انجام هر کار دیگری ، باید اهداف کمپین تأثیرگذار خود را مشخص کنید.

چرا؟

این ساده است: هر تصمیمی که می گیرید با توجه به هدف شما اطلاع رسانی می شود.

بستری که انتخاب می کنید ، تأثیرگذاری که با آن شریک هستید ، نوع محتوایی که ایجاد می کنند ؛ همه این عوامل وارد عمل می شوند.

بیایید با یک مثال کار کنیم تا تصویرسازی آن آسان تر شود.

بگویید که در صنعت بازی – به ویژه در صنعت بازی برنامه های گوشی های هوشمند – با یک مشتری در حال کار هستید (بگذارید آنها را Client A بنامیم).

بازی های موبایل یک صنعت کاملاً رقابتی است. iTunes 18 دسته بازی و صدها بازی معمای محبوب را ارائه می دهد.

itunes categories of games - influencer marketing

شرکت A پنج سال است که تجارت می کند و دارای مجموعه ای پر از موفقیت از بازی های متوسط ​​، از جمله یک بازی بسیار محبوب است که 25 میلیون بار بارگیری شده است.

آنها یک بازی پازل جدید دارند و می خواهند با استفاده از بازاریابی اینفلوئنسر ، تعداد زیادی بارگیری و ایجاد حواشی در مورد راه اندازی جدید ایجاد کنند. در حالت ایده آل ، این سر و صدا به مارک آنها گسترش می یابد و به کل نمونه کارها در بازی های آنها رونق خوبی می بخشد.

چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا بیشترین بهره را از بازاریابی تأثیرگذار ببرند؟

ابتدا بیایید هدف را مشخص کنیم.

هدف باید دارای سه قسمت باشد:

  • اطلاعات جمعیتی تأثیرگذار را پیدا کنید
  • تعیین کنید که تأثیرگذار به شما در انجام کار کمک خواهد کرد
  • برنامه ریزی کنید که چگونه تأثیرگذار به شما در انجام آن کمک خواهد کرد
مقاله مرتبط  بیاموزید چگونه محتوای SEO را ایجاد کنید که بیشتر بازدید کنندگان وب سایت را به خود اختصاص می دهد

هدف مثال برای کمپین بازاریابی تأثیرگذار شرکت A:

انبوهی از قالبها برای ترسیم اهداف شما وجود دارد. در این مثال ، شرکت A اهداف کمپین را به صورت پاراگراف نوشته است:

این کمپین با یک نفوذگر جوان و بسیار مرتبط با دسترسی به گروه هزاره باهوش فناوری شریک خواهد شد. در حالت ایده آل ، آنها وارد فناوری می شوند و از آیفون استفاده می کنند زیرا بارگیری از فروشگاه اپل بیش از موارد موجود در Android است.

از طریق این کمپین ، در 30 روز اول 45 درصد از تعداد بارگیری آخرین بازی خود بیشتر خواهیم کرد.

این کمپین شامل حداقل 1 ویدیوی 30+ ثانیه ای برای نمایش نحوه بازی و دو یا سه پست اجتماعی دیگر در اینستاگرام و Snapchat است که جمعیت شناسی ما در آن بیشترین فعالیت را دارد.

این هدف مفصل است. این شامل اعداد و سیستم عامل های خاص است. احتمال تغییر برخی از این عوامل وجود دارد.

به عنوان مثال ، ممکن است دریابید که YouTube بستر م moreثرتری برای شرکت بازی های ویدیویی شماست تا از آن برای بازاریابی تأثیرگذار استفاده کند.

تغییر جزئیات هدف شما خوب است ، اما طرح کلی باید به عنوان نقطه شروع سایر تصمیمات باشد.

این الگو به شما کمک می کند تا هدف خود را مشخص کنید:

طرح هدف کمپین بازاریابی اینفلوئنسر

اینفلوئنسر کیست؟

نام:

رده سنی:

محبوب در چه سیستم عامل هایی؟

هدف نهایی کمپین:

تعداد پست ها:

کدام پلت فرم:

ملاحظات خاص:

اکنون که هدف خود را مشخص کردید ، وقت آن است که به جستجوی تأثیرگذار خود بپردازید.

چگونه می توان تأثیرگذارهای موثری برای برند خود یافت

انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای موفقیت یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار قاتل حیاتی است ، اما بسیار آسان نیست. رایان اشنایدر ، مدیر ارشد برند در Insomniac Games ، این را می گوید:

[A] کارهای زیادی برای پیدا کردن تأثیرگذار مناسب انجام می شود … اگر من یک فرد روابط عمومی بودم و سعی می کردم خبرنگار مناسب را در وال استریت ژورنال پیدا کنم ، می توانم این کار را انجام دهم … احتمالاً در طی یک جستجوی Google یا دو کلیک ماوس. هدف قرار دادن تأثیرگذارهای مناسب می تواند بسیار پیچیده تر باشد.

طبق Tap Influence ، چهار روش اصلی برای یافتن تأثیرگذار وجود دارد: جستجوی دستی ، استفاده از پایگاه داده ، بهره برداری از شبکه ها یا کاوش در بازارها.

جستجوی دستی

این روش نیاز به جستجوهای فردی ، اسکن صفحات وب برای اطلاعات و سپس افزودن اطلاعات به صفحه گسترده دارد. بسیار وقت گیر است و بسیار موثر نیست.

با ایجاد یک صفحه گسترده در Google Docs یا Excel شروع کنید ، سپس برای هر بخشی از اطلاعاتی که می خواهید در مورد هر یک از تأثیرگذارها جدا کنید ستونی ایجاد کنید.

نام ستون ها احتمالاً شامل موارد زیر خواهد بود:

  • نام
  • صنعت نفوذ ، از جمله طیف خاص (به عنوان مثال ، اگر مخاطبان تأثیرگذار بازی بیشتر زن یا زیر 16 سال باشند)
  • کل دنبال کنندگان (ترکیبی از فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و Snapchat یا سیستم عامل های برتر مخاطبان شما)
  • لینک فیس بوک
  • لینک اینستاگرام
  • لینک توییتر
  • لینک Snapchat
  • طرفداران
  • منفی ها
  • اطلاعات ایمیل / تماس
  • یادداشت های ویژه: آیا شما قبلاً با آنها رابطه دارید یا آنها مرتباً در مورد موضوعات مرتبط با برند شما پست می گذارند؟ هر اطلاعات دیگری را که می خواهید اضافه کنید اینجا اضافه کنید.

در مرحله بعدی ، در Google و سیستم عامل های اجتماعی مربوطه به دنبال کلمات کلیدی ، نام های تجاری خود و هشتگ های مرتبط بگردید.

در یک صنعت کاملاً رقابتی مانند بازی های موبایل ، باید دنبال تأثیرگذاران سطح بالا بروید تا بیشترین دسترسی را داشته باشید. لیستی از این افراد تهیه کنید.

مرحله بعدی جستجو در محبوب ترین پلت فرم برای مخاطبان هدف ما است. در این حالت ، من به YouTube می روم.

موثرترین استراتژی این است که به فیلم هایی با بالاترین میزان درگیر شدن اعم از برند من یا رقبای من نگاه کنید و سپس ببینید چه کسی آن پست ها را به اشتراک گذاشته یا با آنها درگیر شده است.

از آنجا می توانم برترین تأثیرگذاران را پیدا کنم.

مقاله مرتبط  چگونه یک خبرنامه بنویسیم که نتیجه بگیرد (17 نکته)

من از یک مثال ساختگی استفاده می کنم ، بنابراین نمی توانم مارک ما را جستجو کنم.

از آنجا که ما در حال بازی های موبایل هستیم ، من می خواهم Two Dots ، یک بازی پازل محبوب را جستجو کنم. بر اساس جستجوی سریع نام تجاری ، من یک تأثیرگذار احتمالی را می بینم:

بازاریابی تأثیرگذار - با استفاده از یوتیوب برای یافتن تأثیرگذار

ویدیوی برتر قدیمی است و برای سایت بازی ما مناسب نخواهد بود.

فیلم دوم مربوط به مارک واقعی Dots است. همچنین مناسب نیست.

سوم ، از ZoeTwoDots، ممکن است نشان دهنده یک تناسب خوب باشد. فیلم های او استراتژی های بازی های مختلف را به نمایش می گذارد ، کانال او فعال است و کانال بیش از 200000 دنبال کننده دارد. امیدوار کننده به نظر می رسد!

من او را به صفحه گسترده اضافه می کردم و ادامه می دادم.

به خاطر داشته باشید ، همه این تحقیقات فقط یک تأثیرگذار احتمالی را برای هدف گیری به دست آوردم.

تحقیقات دستی بسیار پر کار است. با این حال ، برای مارک های کوچکتر که به دنبال تأثیرگذارهای بسیار خوب هستند ، این بهترین انتخاب است.

پایگاه داده ها

اینها ابزاری هستند که با برداشتن داده های موجود در دسترس عموم ، سایت سازی را برای شما انجام می دهند. اینها می توانند مکان های خوبی برای شروع باشند ، اما بررسی هر تأثیرگذار می تواند زمانبر باشد.

در واقع ، پایگاه داده ها به جای انجام دستی جستجوها ، این کار را انجام می دهند. زمان کمتری نسبت به جستجوی دستی دارند و از سایر گزینه ها ارزان ترند.

یک مثال این است توانمند.

Inpowered لیستی از مشتریانی دارد که در گذشته با آنها کار کرده است ، از جمله مطالعات موردی:

اینفلوئنسر مارکتینگ - ویترین مطالعه موردی

به نظر نمی رسد که برای شرکت بازی های موبایل ما مناسب باشد. یک مارک سنتی ممکن است این پایگاه داده را مفید بداند.

به شبکه های خود متکی باشید

این روش ارتباط با اینفلوئنسرها بین پایگاه داده ها و بازارها قرار دارد. یک شبکه با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کرده است ، اما شما باید از طریق پروفایل آنها عبور کنید تا به آنها دسترسی پیدا کنید.

شبکه ها تمایل دارند روی ژانرهای خاصی تمرکز کنند ، مانند وبلاگ نویسان پدر ، تأثیرگذارهای سبک زندگی یا علاقه مندان به غذا. نمونه هایی از شبکه های محبوب تأثیرگذار شامل این موارد هستند فعال کنید.

پس از اندکی تحقیق ، به یک مورد مناسب برای شرکت بازی های موبایل خود برخوردم: MatchMade

تأثیر بازاریابی - به عنوان مثال آرم شبکه

آنها جستجوی دقیقاً نوع تأثیرگذار مورد نظر من را بسیار ساده می کنند ، از جمله به من اجازه می دهند گزینه های خود را براساس دسترسی ، موقعیت مکانی ، مشترکان و میزان اشتغال مرتب کنم.

یکی دیگر از مزایای شبکه ها این است که آنها اغلب ردیابی و تجزیه و تحلیل بیشتری را ارائه می دهند. Matchmade داشبورد کاملی را ارائه می دهد:

اینفلوئنسر مارکتینگ - داشبورد همسرایان

مزایای زیادی برای انتخاب شبکه وجود دارد – شما می توانید دقیقاً نوع تأثیرگذار مورد نظر خود را بر اساس عوامل مختلف انتخاب کنید. پیگیری گنجانده شده است ، و به راحتی می توانید بفهمید که آیا به اهداف خود می رسید.

با این حال ، این نیز گرانترین گزینه است.

بازارها

یک بازار با جذب اطلاعات در زمان واقعی ، بهترین ویژگی های یک پایگاه داده را ارائه می دهد ، اما به شما این امکان را می دهد که از مردان میانی جلوگیری کنید. بازارها معمولاً ردیابی کمتری ارائه می دهند ، اما مقرون به صرفه ترند.

نمونه هایی از مکان های بازار عبارتند از قبیله، HYPR، و اسنوب مارک. دقیقاً مانند سایت های همسریابی ، بازارها به شما امکان می دهند صدها پروفایل از تأثیرگذارهای مختلف را مشاهده کنید.

در اینجا مثالی از نمایه اینفلوئنسر در Tribe آورده شده است:

بازاریابی تأثیرگذار - با استفاده از بازار

به راحتی می توانم دسترسی او و نمونه ای از کارهایش را ببینم. این بسیار ساده تر از مرتب سازی بر روی هزاران نتیجه جستجوی Google است.

انتخاب بهترین روش برای یافتن اینفلوئنسر متناسب با نیازهای شما می تواند پیچیده باشد. در نهایت ، شما به دنبال یک شریک هستید و دقیقاً مانند هر شراکت ، باید وقت خود را صرف کنید و تمام گزینه ها را در نظر بگیرید.

تصمیم نهایی احتمالاً بر اساس منابعی است که می خواهید صرف کنید – زمان یا پول.

مقاله مرتبط  نحوه شروع و درآمد آنلاین

بیشترین بهره را از کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خود ببرید

شما اهداف خود را مشخص کرده اید ، یک تأثیرگذار انتخاب کرده اید و ایجاد رابطه با آنها را آغاز کرده اید.

اکنون زمان ایجاد کمپین واقعی شما فرا رسیده است. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید از کمپین بازاریابی قاتل اینفلوئنسر بیشترین بهره را ببرید.

اول ، معتبر باشید. دلیل اینکه امروزه تبلیغات سنتی به همان اندازه کارآمد نیستند این است که مردم خواهان ارتباطات معتبر هستند.

حتی اگر شما هزینه می کنید تا اینفلوئنسر در مورد نام تجاری خود صحبت کند ، باید اصالت را در ذهن داشته باشید تا موثر واقع شود.

شانون فیور از متقاعد کردن و تبدیل به بهترین وجه می گوید:

اگر اینفلوئنسر متناسب با شئونات تجاری نیست ، ضریب اصالت رو به زوال است. انتخاب تأثیرگذار مناسب اولین قدم برای حفظ اصالت است.

دوم ، بستر مورد استفاده خود را با دقت انتخاب کنید.

نه تنها به جایی که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند توجه داشته باشید بلکه به نوع محتوایی که در هر سیستم عامل بهترین عملکرد را دارد توجه کنید.

به عنوان مثال ، این ویدئو را که توسط Harry’s Razors ایجاد شده است ، در نظر بگیرید:

در فیس بوک ، این ویدئو سه هزار بازدید داشته است.

در اینستاگرام ، Harry’s ترجیح داده است که از همان ویدیو عکس بفرستد:

تأثیر بازاریابی - نمونه هایی در قالب های مختلف

حتی اگر اینستاگرام از ویدئو پشتیبانی کند ، آنها تمایل دارند عملکرد بهتری در فیس بوک داشته باشند.

مطابق با موری نیولندز، “سیستم عامل های مختلف برای دسترسی به مخاطبان و جمعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و این برای کالای یا خدماتی که بازاریابی می کنید نیز همین است: عکس های زیبا از محصول شما در اینستاگرام تعلق دارد ، در حالی که فیلم های چشم نواز در فیس بوک عملکرد بهتری دارند.”

برای ایجاد یک رابطه واقعی وقت بگذارید با اینفلوئنسر این به شما و تأثیرگذار فرصتی می دهد تا ببینید آیا مناسب هستید یا خیر.

آنجلا استرینگ فلو از مفاهیم CODA پیشنهاد می کند:

با دنبال کردن آنها در شبکه های اجتماعی ، به اشتراک گذاشتن محتوای آنها ، نظر دادن در مورد وبلاگ های آنها و درگیر کردن آنها در مکالمات مربوطه ، در صورت امکان ، به آرامی شروع کنید. ایجاد یک رابطه اعتماد متقابل کلید موفقیت درگیر کردن رهبران اندیشه بازار شما به عنوان مدافعان نام تجاری است.

از طریق اطلاعات و دسترسی به نام تجاری خود ، تأثیرگذار خود را توانمند کنید ، اما کنترل خلاقانه را در دست نگیرید. در حالت ایده آل ، شما یک تأثیرگذار را انتخاب کرده اید که از قبل با نام تجاری شما درگیر باشد.

اگر اینگونه نیست ، اطمینان حاصل کنید که آنها صدای برند شما و آنچه را که شما برای آن ایستاده اید درک می کنند.

آنها را به دفاتر خود دعوت کنید ، بلیط رویدادهای خود را ارائه دهید و داستان های جالبی درباره مارک خود و افرادی که به آنها کمک می کنید به اشتراک بگذارید.

اما به یاد داشته باشید ، آنها به دلایلی در بین مخاطبان هدف شما محبوب هستند. برای معتبر نگه داشتن تعامل ، باید از کنترل خلاقیت صرف نظر کنید.

نتیجه گیری بازاریابی تأثیرگذار

به نظر می رسد بازاریابی اینفلوئنسر فقط یک واژه دیگر باشد که حاصل نسلی است که با تلفن های هوشمند وسواس دارد. با این حال ، این عمل چیز جدیدی نیست.

به زبان ساده ، مردم بیش از اعتماد به مارک ها به مردم اعتماد دارند. بازاریابی تأثیرگذار به شما امکان می دهد از این اعتماد برای ایجاد حسن نیت نسبت به نام تجاری خود استفاده کنید.

مراحلی که در بالا توضیح دادم به شما کمک می کند بهترین تأثیرگذار را پیدا کنید و از مشارکت خود بیشترین بهره را ببرید.

آیا یک کمپین بازاریابی اینفلوئنسر را اجرا کرده اید؟ نتایج شما چیست؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید