اگر کسی آن را پیدا نکرد، داشتن یک وب سایت فایده ای ندارد. وب سایت شما باید نزدیک به بالای نتایج جستجو باشد. شما می خواهید بدانید که موتورهای جستجو چگونه هر سایت را پس از جستجو نمایش می دهند. در اینجا چند نکته برای بهبود رتبه خود با تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو آورده شده است.
محتوای منحصر به فرد در سایت خود ایجاد کنید تا پیدا شوید. به آنچه دیگران در زمینه شما می گویند فکر کنید و آن را به روشی متفاوت و قدرتمندتر بگویید. شما نمی خواهید با نوشتن چیزی شبیه به کاری که رقبای خود انجام می دهند، با رقبای خود ترکیب شوید. احتمالاً هرگز به این شکل پیدا نخواهید شد. نوشته خود را تازه نگه دارید.
فقط به این دلیل که اکثر موتورهای جستجو فایل های CSS و جاوا اسکریپت شما را نادیده می گیرند، به این معنی نیست که آنها نباید برای کمک به موتورهای جستجو بهینه شوند. باقی گذاشتن این فایلها در داخل، سرعت عنکبوتها را کند میکند، زیرا آنها هنوز باید آنها را بخزند، حتی اگر نخواهند آنها را بگیرند. بنابراین به یاد داشته باشید که این فایل ها را به صورت خارجی نگهداری کنید.
تعیین کنید که آیا کلمات کلیدی که در سایت خود استفاده می کنید برای جستجوهای اینترنتی مفید هستند یا خیر. می توانید این را با هر موتور جستجوی «پرداخت به ازای کلیک» آزمایش کنید. کلمات کلیدی خود را تایپ کنید و ببینید چند نفر دیگر آن عبارات را جستجو می کنند. با دایره لغات خود بازی کنید و ببینید آیا می توانید یک عبارت کلیدی که حاوی کلماتی باشد که اکثر مردم آن را جستجو می کنند به دست آورید. وقتی کلمات کلیدی خود را با استفاده از این روش اصلاح می کنید، افراد بیشتری سایت شما را با استفاده از موتور جستجو پیدا می کنند.
از تجزیه و تحلیل برای ردیابی داده های جمع آوری شده استفاده کنید. این مقدار زیادی داده بسیار مفید در مورد ترافیک سایت شما فراهم می کند. شما می توانید ببینید که بازدیدکنندگان سایت شما از کجا آمده اند، چه مدت در سایت شما می مانند و چه کاری در سایت شما انجام می دهند.
اگر میخواهید سایت خود را راهاندازی کنید و میخواهید در بالای نتایج جستجو نشان داده شود، باید مطمئن شوید که محتوای منحصر به فرد عالی مینویسید. اگر محتوای شما منحصر به فرد نباشد، هرگز بالاتر از سایر وب سایت هایی که دارای همین ویژگی هستند، نخواهید بود.
ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین برای بررسی چگالی کلمات کلیدی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو ممکن است قالب و الگوریتم های خود را تغییر دهند، بنابراین جستجوگرهای کلمه کلیدی خود را به روز نگه دارید و در مورد روند فعلی موتور جستجو تحقیق کنید. شما نمی خواهید در انتخاب ابزارهای کلیدواژه که فعلی نیستند، اشتباه کنید.
وقت بگذارید و یاد بگیرید که چگونه یک نقشه سایت ایجاد کنید. موتورهای جستجو در صورت داشتن نقشه سایت، زمان بسیار آسانی برای یافتن پیوندها در سایت شما دارند. در واقع رتبهبندی شما را بالا نمیبرد، اما یافتن محتوای شما را آسانتر میکند.
هنگام ایجاد بک لینک برای وب سایت خود به منظور افزایش رتبه وب سایت خود در موتور جستجو، به یاد داشته باشید که چه عواملی ارزش یک لینک را تعیین می کند. یک بک لینک با کیفیت به انکر تکست در لینک، رتبه صفحه ای که به وب سایت شما پیوند می دهد، عنوان صفحه لینک دهنده به وب سایت شما، شهرت و کیفیت وب سایتی که به وب سایت شما پیوند داده می شود و روش استفاده شده برای ایجاد بستگی دارد. بک لینک
اگر میزبان سایت شما اجازه ارسال هرزنامه ها را می دهد، برای خود یک هاست جدید پیدا کنید. موتورها در نهایت IP هایی را که به ارسال کننده های هرزنامه اجازه می دهد را خاموش می کنند و شما متوجه می شوید که سایت شما با بقیه آنها بسته شده است. بررسی کنید و ببینید آیا میزبان شما در شرایط و ضوابط خود سیاستی در برابر ارسال هرزنامه دارد یا خیر.
برای اطمینان از اینکه عنکبوت های موتورهای جستجو تصاویر شما را یادداشت می کنند، مطمئن شوید که نام فایل های تصویری خود را با نام های توصیفی تر تغییر دهید. «Dog.jpg» انتخاب بهتری نسبت به «f91717b.jpg» است. همچنین باید از تگ های ALT و TITLE هر تصویر با قرار دادن کلمات کلیدی و عبارات مناسب در این فیلدها استفاده کنید.
ابزارهای کلمات کلیدی رایگان زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند، بنابراین از آنها استفاده کنید. دانستن کلیدواژههای برتری که مردم برای دسترسی به وبسایت شما یا رقبای شما استفاده میکنند، کلید هدایت ترافیک به سمت شماست. گوگل ادوردز یک ابزار رایگان عالی دارد که حتما باید در تحقیقات خود از آن استفاده کنید.
اگر محتوایی با بالاترین کیفیت داشته باشید، مطمئناً افراد بیشتری را به خود جذب خواهید کرد و توجه موتورهای جستجو را بیشتر جلب خواهید کرد. محتوایی که صرفاً بازخوانی مملو از کلمات کلیدی از اخبار قدیمی باشد، برای کسی مطلوب نیست. اگر محتوای شما ضعیف است، تنها راهی که مورد توجه قرار می گیرد این است که آن را با لینک های ساخته شده به صورت دستی پر کنید، و این بسیار وقت گیر است.
اگر طراحی سایت شما شامل متنی است که به طور مکرر در کل سایت تکرار می شود، می توانید با تبدیل آن عبارت کلیدی، آرم یا شعار به یک شی تصویر، کد سایت را بهینه کنید. اجازه دهید عبارت کلیدی فقط در مهمترین صفحه وب سایت به صورت متن باقی بماند. این سایتی است که عنکبوت های موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه سایت شما بر اساس محتوا از آن استفاده می کنند. این صفحه در نتایج جستجو نمایش داده می شود.
سئو سایت راهی عالی برای شنیدن توانایی های وبلاگ نویسی شماست. محتوای شما توسط برخی از بهترین ها پیوند داده می شود که باعث ایجاد مخاطبین بسیار هدفمند برای شما می شود. پس از شناخت موتور جستجو، عنکبوت های هدفمند را در سایت خود مشاهده خواهید کرد تا به شما کمک کنند.
بهینه سازی موتورهای جستجو بر لینک های با کیفیت از سایت های خارجی تاکید دارد. وقتی کاربران وب سایت شما را پیدا کنند و ارزش آن را تشخیص دهند، بسیاری از این پیوندها به طور طبیعی ایجاد می شوند. سایر موارد را می توان با مراجعه به سایر صاحبان وب سایت، وبلاگ نویس و موارد مشابه و درخواست پیوند دریافت کرد. تنها کاری که می توانند بکنند این است که نه بگویند!
از انتشارات مطبوعاتی استفاده کنید زیرا می توانند به شما کمک کنند تا روابط خوبی با منابع رسانه ای در صنعت خود ایجاد کنید. از این طریق میتوانید در معرض دید زیادی قرار بگیرید و این منابع به شما کمک میکنند تا ترافیک داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که فقط زمانی که اطلاعات حیاتی دارید، اعلامیه های مطبوعاتی صادر می کنید، زیرا اگر نداشته باشید وقت همه را تلف خواهید کرد.
اگر می خواهید وب سایت شما موفق باشد، باید واضح باشد که بهینه سازی موتورهای جستجو در اولویت است. این نکات به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را به سمت موفقیت بزرگ بازسازی کنید. شما نتیجه خواهید گرفت و وب سایت شما شروع به پرداخت خواهد کرد.