آموزش سئو

راهنمای 6 گام برای نوشتن محتوای فهرست

اکتبر 14, 2020

صرف نظر از احساس شما در مورد لیستل ها ، احتمالاً تعدادی از آنها را خوانده اید. لیست ها به ارائه مقدار زیادی اطلاعات در بخشهای کوچک و آسان برای اسکن ، شماره گذاری می شوند.

پست های لیست می توانند انواع موضوعات را پوشش دهند ، از پست های آموزشی بیشتر در HubSpot مانند “چگونه یک فیلمبرداری را در 7 مرحله آسان ایجاد کنیم” تا لیست های clickbaity Buzzfeed مانند “23 نفری که شما به طور جدی باور نخواهید داشت که وجود داشته باشند”.

در این مقاله ، شما را از طریق شش مرحله راهنمایی می کنم تا یک پست لیست موثر ایجاد کنید.

من همچنین توضیح خواهم داد که چرا این پست ها بسیار محبوب هستند و چرا برای یک استراتژی موفق بازاریابی محتوا حیاتی هستند.

لیستول چیست؟

به عبارت ساده ، این مقاله ای است که از لیستی از موارد یا ایده ها تشکیل شده است.

علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید ، Buzzfeed محتوای فهرست را اختراع نکرد. قرن هاست که وجود دارد

Sei Shonagon ، شاعر و بانوی منتظر قرن یازدهم ژاپنی است اعتقاد بر این است که اولین فهرست را قلم زده است، که شامل سنگهای قیمتی مانند لیست او از “چیزهای نادر” مانند “دو نفر با هم زندگی می کنند که همچنان تحت تأثیر تعالی یکدیگر قرار می گیرند.”

همانطور که گفته شد ، Buzzfeed فهرست ها را به عنوان محتوای آنلاین محبوب کرده است.

محتوای لیستول نحوه نوشتن آنها راهنمای 6 مرحله ای

برای تولیدکنندگان محتوا و بازاریاب ها ، فهرست ها راهی مناسب برای ارائه اطلاعات در قسمت های اندازه گزش هستند. تولید محتوا کمی آسان تر و لذت بخش تر از آن می شود.

چرا لیست های محبوب بسیار محبوب هستند؟

تصور کنید در هنگام جستجوی Google به دو موضوع زیر برخورد کرده اید:

  • 11 نکته موثر در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل
  • چگونه می توان از طریق ایمیل مارکتینگ انجام داد

به احتمال زیاد روی کدام یک از این دو کلیک خواهید کرد؟ اولی ، درسته؟ با تعیین تعداد مشخصی از نکات ، عنوان اول نوید محتوای ساده و بدون چربی را می دهد.

با متوسط ​​طول توجه انسان تا حدود هشت ثانیه، توجه به یک چیز برای مدت طولانی دشوارتر است. مقاله ای که به خوانندگان اجازه می دهد تا چرت بزنند بسیار جذاب تر است.

از عنوان اول بالا ، خوانندگان همچنین می دانند که در این مقاله چه انتظاراتی دارند. آنها می دانند که فقط 11 نکته وجود دارد ، در حالی که نکته دیگر ممکن است پنج نکته یا 50 صفحه از نحوه نوشتن ، راه اندازی و بهینه سازی بازاریابی ایمیل آنها باشد.

از طرف دیگر ، ساختار محتوای لیستول کاملاً ساده است. به طور معمول یک مقدمه ، یک لیست از ایده ها و یک نتیجه گیری وجود دارد. این امر تولید لیستول را در مقایسه با سایر انواع پست ها نسبتاً آسان می کند.

لیست لیست ها نیز محبوب هستند زیرا در مغز ما نقش می بندند تا اطلاعات را دسته بندی کرده و به ما بدهند احساس رضایت هنگامی که الگوها را به درستی پیش بینی می کنیم.

بازاریاب ها لیست لیست را دوست دارند زیرا کلیک می کنند. طبق یک مطالعه اخیر ، 36٪ از خوانندگان عناوین با اعداد را بر هر نوع عنوان دیگر ترجیح دهید.

نحوه استفاده از لیست در بازاریابی محتوای خود

از آنجا که فهرست ها شهرت خوبی ندارند ، ممکن است در استفاده از آنها در استراتژی بازاریابی محتوا مردد باشید. حقیقت این است که لیست ها می توانند به اندازه نثر مفید و آموزنده باشند ، به شرط آنکه مطالب از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

به عنوان مثال ، من این فهرست را در مورد نحوه استفاده از TikTok در بازاریابی ایجاد کردم. این یک قالب لیست است ، اما هنوز هم اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد که بازاریابان می توانند از آن برای هدایت ترافیک و افزایش آگاهی از برند استفاده کنند.

مقاله مرتبط  خدمات مشاوره مدیریت اعتبار
فهرست نحوه استفاده از TikTok در بازاریابی

هدف از بازاریابی محتوا جذب و حفظ خوانندگان است. لیست ها می توانند به شما در دستیابی به این هدف و ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر کمک کنند.

در اینجا چند روش برای استفاده از قدرت لیستک ها در ایجاد کلیک ، بازدید و ایجاد آگاهی از نام تجاری وجود دارد.

لیست ها همچنین می توانند به عنوان آهنربای سربی برای رشد لیست ایمیل شما ، به اشتراک گذاشتن مشاوره تخصصی یا راهی برای گسترش حضور در شبکه های اجتماعی برند شما استفاده شوند.

نحوه نوشتن لیستول در 6 مرحله

اکنون که به قدرت لیستلک ها پی بردید ، بیایید نحوه نوشتن یک لیست موثر را که باعث ایجاد ترافیک می شود ، بیان کنیم.

1. مبحث درست فهرست را انتخاب کنید

این مهم است. اگر موضوعی که انتخاب کردید با قالب لیست سازگار نباشد ، به همان اندازه کلیک نمی شود.

برخی از موضوعات به طور طبیعی در یک لیست قرار می گیرند. به عنوان مثال ، راهنماهای راهنما را می توان به مراحل مختلف تقسیم کرد:

پست های وبلاگ متشکل از لیستی از مثالها لیست های بزرگی ایجاد می کنند:

اگر محتوای شما روایت باشد چه می کنید؟ آیا می توانید لیستی از آن تولید کنید؟

برای نوشتن روایت به عنوان لیست ، باید بسیار خلاق باشید زیرا این سبک نوشتن را به خود اختصاص نمی دهد. گفته شد ، این غیرممکن نیست

این مقاله را در نظر بگیرید “طولانی بخوانید: موفق ترین اتحاد جهان – 70 سال آزادی” این داستان با ذکر “9 9 بزرگترین لحظه در تاریخ ناتو” از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تعریف می کند.

روش دیگر برای تعیین اینکه آیا موضوع شما می تواند یک لیست باشد ، انجام یک جستجوی ساده در کلمه کلیدی مورد نظر در Google است.

فرض کنید تعدادی از مقالات عالی رتبه برای کلمه کلیدی شما فهرست هستند. در این صورت ، این نشانگر خوبی است که جستجوگران انتظار دارند یا یک قالب لیست را برای پرداختن به موضوع ترجیح می دهند:

محتوای لیستول نحوه نوشتن آنها راهنمای 6 مرحله ای 1

مکان خوب دیگر برای جستجوی اطلاعات Google Analytics خود شماست. اگر می بینید که یک موضوع خاص تعداد زیادی بازدید کننده دارد ، اگر بتوانید به راحتی مطالب را ساده کنید ، ممکن است به عنوان یک لیست خوب عمل کند.

به عنوان مثال ، طبق اطلاعات Ubersuggest ، من می دانم که موضوع لیستول ماهانه 6،600 جستجو می کند. از آنجا که این یک موضوع محبوب است ، ممکن است یک گزینه عالی برای ایجاد یک لیست در اطراف باشد.

listicle ubersuggest مثال

2. تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام دهید

اگر دلیل اشتیاق شما برای ایجاد لیست لیست افزایش بازاریابی محتوا است ، تحقیقات کلمات کلیدی باید در لیست کارهای شما باشد.

کلمات کلیدی هستند نوع جستجوگران برای دریافت اطلاعات در مورد یک موضوع خاص ، وارد یک موتور جستجو شوید. آنها همچنین کلماتی هستند که Google و سایر موتورهای جستجو برای شناسایی تمرکز پست وبلاگ یا صفحه وب شما استفاده می کنند.

وقتی محتوای خود را برای کلمات کلیدی خاص بهینه می کنید ، صفحه شما اینگونه است احتمال رتبه بندی بیشتر است و هنگامی که افراد این عبارات را جستجو می کنند به عنوان یک گزینه ظاهر می شود.

می توانید از ابزارهای رایگان برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner یا Ubersuggest خودم.

در حالی که این کار را انجام می دهید ، به دنبال کلمات کلیدی دنباله دار باشید ، زیرا لیست ها برای هدف قرار دادن این اصطلاحات ارزشمند مناسب هستند.

3. نکات محتوای لیستول خود را مشخص کنید

تاکنون موضوع و کلمه کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کرده اید. حالا بیایید وارد محتوای لیستول شویم.

با بررسی رقابت خود شروع کنید. به احتمال زیاد چند موضوع مشترک را مشاهده خواهید کرد. به دنبال نقاط ضعف یا خلأ در محتوای رقبا باشید.

مقاله مرتبط  چیست و تعریف آن در 6 مرحله (2020)

به عنوان مثال ، هنگام ایجاد این لیستول ، نگاهی به آنچه قبلا در مورد لیستول نوشته شده است ، انداختم:

محتوای لیستک نقاط لیست شما را مشخص می کند

مقالات زیادی در مورد نحوه نوشتن لیست لیست وجود دارد ، اما فقط یک مورد در نتایج جستجو در بالا خود لیست است ، و ما قبلاً می دانیم که لیستک ها کلیک های بیشتری دارند. این بدان معنی است که فرصتی برای من فراهم شده است تا محتوای بهتری نسبت به آنچه دیگران قبلاً منتشر کرده اند ، ایجاد کنم.

در مرحله بعدی ، هر طرحی را که فکر می کنید با لیستک مربوط شما باشد ، طوفان مغزی کرده و یادداشت کنید. سپس تمام نکاتی را که یادداشت کرده اید مرور کنید. اگر به ترتیب خاصی به بهترین شکل ارائه می شوند ، بر این اساس آنها را سازماندهی کرده و نقاط اضافی را ادغام کنید. هر موردی را که ممکن است فقط برای یک امتیاز خیلی سنگین باشد تقسیم کرده و سعی کنید چندین امتیاز برای آنها ایجاد کنید.

به س questionsالات “مردم نیز می پرسند” در Google نگاه کنید. اینها س questionsالاتی است که مردم معمولاً درباره همان موضوع جستجو می کنند. آنها روشی آسان برای اطمینان از پوشش کامل موضوع هستند.

محتوای لیستول افراد نیز می پرسند

هر پست را با اضافه کردن مثالهایی نشان دهید که نشان می دهد چرا هر مورد در لیست شماره گذاری شده شما وجود دارد و یا اگر می توانید در صورت ایجاد یک راهنمای گام به گام ، این کار را انجام دهید. مثلا، این لیست در HelloBar در مورد آهنرباهای سربی نمونه ای از آهنرباهای سربی مختلف را ارائه می دهد و در مورد چرایی کار آنها صحبت می کند.

Listicle در مثال HelloBar

هنگام نوشتن مطالب خود ، در صورت لزوم به اطلاعات دقیق تری پیوند دهید ، اما مطمئن شوید که به پست هایی که برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی مشابه رتبه بندی می شوند پیوند نمی دهید. این بدون ایجاد طولانی شدن مقاله شما محتوای آموزنده تری ایجاد می کند.

4- موارد لیست را شماره گذاری کنید

برای ایجاد فهرست ، لازم نیست از لیست استفاده کنید ، اما این باعث ایجاد تجربه کاربری بهتری می شود. همانطور که خوانندگان مقاله را مرور می کنند ، حرکت به پایین لیست شماره دار حس پیشرفت را ایجاد می کند. همچنین یک احساس موفقیت وجود دارد ، که به خوانندگان انگیزه می دهد تا به خواندن ادامه دهند. همچنین اگر در عنوان پست از عددی استفاده می کنید ، شماره گذاری موارد نیز منطقی است.

برای ارسال لیست های طولانی ، اعداد می توانند خوانندگان را راحت تر کنترل کنند تا پیشرفت خود را دنبال کنند. آنها حتی می توانند خواندن را متوقف کنند و بعداً همان جایی که متوقف شدند به راحتی انتخاب کنند.

وقتی کسی بخواهد نکات خاصی را به اشتراک بگذارد یا به آنها مراجعه کند ، شماره گذاری نیز مفید است. مراجعه به یک شماره خاص آسان تر از توصیف بخشی از مقاله است.

چند امتیاز باید استفاده کنید؟ یک عدد گرد مانند 10 به راحتی به خاطر سپرده می شود ، اما اعداد عجیب و غریب بیشتر چشم نواز هستند و علاقه خواننده را به خود جلب می کنند.

واقعیت این است که هیچ شماره صحیح یا غلطی در لیست شما وجود ندارد. بستگی به موضوع و رقابت شما دارد.

اگر تمام پست های دیگر 10 امتیاز داشته باشند ، ممکن است حتی بیشتر باشد ، مانند 25 یا 30. از طرف دیگر ، اگر سایر لیست های موجود در طاقچه شما واقعا طولانی هستند ، یک پست کوتاه و کوتاه می تواند خوب باشد.

به هر مسیری بروید ، هدف خود را با برجسته کردن ، توجه خوانندگان را به خود جلب کنید.

5. تصاویر جالب اضافه کنید

حفظ توجه خوانندگان فقط با دیواری از متن ، شماره گذاری شده یا نه ، چالش برانگیز است. تصاویر باعث تحریک بصری محتوای شما می شوند و آنها را به عنصری اساسی در لیستک های موفق تبدیل می کند. آنها خوانایی پست ها را بهبود می بخشند و به افزایش بازدید کمک می کنند.

مقاله مرتبط  چقدر وبلاگ شما واقعاً ارزش دارد؟ (+ نحوه فروش آن)

تصاویر یا گیف ها به گونه ای که متن ساده نمی تواند توجه خوانندگان را جلب کند. به عنوان مثال ، مردم دستورالعمل هایی را که شامل تصاویر است را دنبال می کنند 323٪ بهتر از کلمات نوشته شده به تنهایی مقالاتی با تصاویر مربوطه دریافت می کنید 94٪ بازدید بیشتر از آنهایی که تصویر ندارند

Buzzfeed از این تاکتیک بسیار عالی استفاده می کند. بیشتر پست های آنها شامل تصاویر بی شماری است. فقط نمی توانید کمک کنید اما برای دیدن یکی پس از دیگری به پایین پیمایش کنید.

اطمینان حاصل کنید که تصاویر انتخاب شده مربوط به پست هستند. پر کردن پست های خود با تصاویر غیر ضروری هیچ ارزشی ندارد و ممکن است منجر به نرخ پرش بالاتر شود.

هنگام انتخاب تصاویر برای افزودن به فهرست خود ، عکسهای سفارشی ایده آل هستند. به عنوان مثال ، اگر مقاله شما شامل بررسی محصولات است ، می توانید تصاویری از آن محصولات را در آن قرار دهید. این مقاله روند دیجیتال در مورد بهترین رایانه های رومیزی شامل تصاویر سفارشی از رایانه ها است که اعتماد به محتوا را ایجاد می کند زیرا نشان می دهد آنها در واقع رایانه ها را امتحان کرده اند

تصاویر را به لیست ها اضافه کنید

اگر عکس های سفارشی امکان پذیر نیست ، می توانید تصاویر رایگان را در Pixabay ، Unsplash و Flickr و سایر موارد به صورت آنلاین پیدا کنید.

6. از عناوین Clickbait محتوای Listicle اجتناب کنید

من می دانم که این ممکن است متناقض به نظر برسد ، زیرا من پست دیگری را در مورد ایجاد عناوین clickbait نوشتم. قبل از این که اظهار نظر جنجالی من را بپذیرید ، اجازه دهید این را روشن کنیم: clickbait ذاتاً بد نیست.

عناوین مزخرفی که قول می دهند اما تحویل نمی دهند ، کاربران را از خود دور می کند. عناوین جذاب که کنجکاوی را برانگیخته و کلیک ها را برانگیخته اند قدرتمند هستند.

آیا عنوان فهرست شما نوید چیزی را به شما می دهد نکن در متن مقاله تحویل داده شود؟ آیا ادعاها در عنوان اصلی است غیر واقعی یا غیر واقعی؟

اگر پاسخ صادقانه به هر یک از این س “ال ها “بله” باشد ، به احتمال زیاد عنوان شما تیتر کلیک کلیک شده است و ممکن است بخواهید از آن اجتناب کنید. لیست ها شهرت بدی به عنوان clickbait دارند.

عناوین احساسی ممکن است خوانندگان را گمراه کند ، اعتبار وبلاگ شما را از بین ببرند و در طولانی مدت به بازاریابی محتوای شما آسیب برسانند. عالی عناوینی که آنچه را که وعده می دهند ارائه می دهد می تواند به طور موثر خوانندگان را جذب کند.

https://www.youtube.com/watch؟v=JOkowdWfD98

به طور متوسط ​​، از هر ده نفر هشت نفر عنوان شما را می خوانند ، اما فقط دو نفر بقیه نسخه شما را می خوانند. این آمار اهمیت عناوین در تبدیل مرورگرهای صفحه به خوانندگان را ثابت می کند.

نتیجه

استراتژی های بازاریابی محتوای جدید هر روز رشد می کنند. تنها ثابت محتوای با کیفیت بالا است. بازاریاب های دیجیتال هوشمند اهمیت محتوای با کیفیت بالا را که برای موتورهای جستجو بهینه شده و برای خوانندگان ارزشمند است ، درک می کنند.

فرمت مهم نیست ، محتوای عالی می تواند به ایجاد ترافیک جستجو و سرنخ کمک کند. پست های لیست می توانند بهترین ها را از هر دو جهان ارائه دهند: ساختار آسان برای نوشتن و محتوای با کیفیت که مرورگرها را به خواننده تبدیل می کند.

آیا اخیراً لیست کاملی نوشته اید؟ آیا اقدامات دیگری برای تولید پست های لیست انجام می دهید؟