آموزش سئو

راهنمای نهایی رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی

آوریل 2, 2021

رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی به عنصری مهم در رشد فروش بسیاری از مشاغل تبدیل شده است. استفاده از رسانه های اجتماعی برای تقویت بازاریابی شما مزایای زیادی برای کمک به ایجاد تجارت شما دارد ، بنابراین منتظر کشف این کانالهای ارزشمند نباشید.

Sprout Social گزارش می دهد که پس از دنبال کردن مارک تجاری در شبکه های اجتماعی ، مصرف کنندگان به روش های دیگر ادامه می دهند. نود و یک درصد وب سایت یا برنامه مارک را بررسی کنید ، 89 درصد خرید می کنند و 85 درصد مارک را به شخصی که می شناسند توصیه می کنند.

بیایید بررسی کنیم که برای تبلیغ تجارت الکترونیکی خود با رسانه های اجتماعی چه کاری می توانید انجام دهید و از کدام ابزارها و بهترین روش ها باید استفاده کنید.

14 مرحله برای شرکت های تجارت الکترونیکی برای موفقیت در استفاده از رسانه های اجتماعی

هرچه افراد سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را در برنامه های روزمره خود ادغام کنند ، بازاریابی در اینجا برای آنها منطقی تر است. مصرف کنندگان تقریباً دو ساعت و نیم وقت صرف می کنند در روز در کانال های رسانه های اجتماعی.

چرا با پست های اجتماعی جایی که می دانید آنها زمان قابل توجهی را سپری می کنند به آنها نرسید؟ به عنوان مثال ، پست های چشم نواز با تصاویر جذاب مانند این پست های Sephora راهی عالی برای بازاریابی محصولات در اینستاگرام است.

رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی - Sephora در اینستاگرام

چگونه می توانید در بالای تحولات جدید قرار بگیرید و بدانید که برای خدمت رسانی بهتر به مشتریان خود باید چه کار کنید؟ رهبران صنعت را در فیدهای خود دنبال کنید و عناوین پرطرفدار را در صنعت خود نگه دارید. همچنین می توانید با احتیاط تماشا کنید که شرکت های دیگر چه کاری انجام می دهند که به نظر جذاب می رسد.

در حالی که تجارت اجتماعی هنوز ادامه دارد نسبتاً جدید، این تأثیر قابل توجهی بر مشاغل تجارت الکترونیکی و نحوه بازاریابی آنها برای مشتریان دارد. هرچه پلتفرم ویژگی های خود را برای کمک به فروش کاربران بهبود می بخشد ، فرصت هایی برای کسب و کارها فراهم می شود تا از این مخاطبان استفاده کنند تا بازاریابی خود را تقویت کنند.

مراحل زیر می تواند به شما کمک کند بهترین شیوه ها را در تجارت خود بهینه کنید تا رسانه های اجتماعی خود را برای تجارت الکترونیکی بهینه کنید.

1. اهداف رسانه های اجتماعی شرکت تجارت الکترونیکی خود را تعریف کنید

دو روش اصلی برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی وجود دارد: سوق دادن بازدید به وب سایت شرکت یا فروش. اگرچه هرکدام می توانند در راه خود مهم باشند ، اما شناسایی مواردی که بیشتر از همه برای آنها مهم است ضروری است ، بنابراین می توانید به طور موثر نحوه استفاده از منابع خود را برنامه ریزی کنید.

لازم است قبل از سرمایه گذاری زمان در استراتژی و پیاده سازی ، اهداف خود را تعیین کنید تا اطمینان حاصل کنید که برای نزدیکتر شدن به اهداف خود اقدامی انجام می دهید.

اگر اهدافی را تعیین نکنید ، نمی توانید موفقیت خود را بسنجید یا آنچه م worksثر است را تکرار کنید.

2. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک شرکت تجارت اجتماعی شوید

تجارت اجتماعی به طور مستقیم در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به مشتریان شما می فروشد. همه چیز ، از کشف محصول یا خدمات شما ، تصمیم گیری در مورد خرید ، فرآیند پرداخت در برنامه یا پلتفرمی که از قبل استفاده می کنند اتفاق می افتد.

صفحه فیس بوک Targetبه عنوان مثال ، یک مغازه درست در آن ساخته شده است که مشتریان می توانند محصولات را مرور و خریداری کنند.

رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی - هدف در فیس بوک

اگر کالاهایی را بفروشید که مشتری بالقوه بتواند سریعاً از طریق عکس به صورت آنلاین ارزیابی کند و با انگیزه خرید کند ، ممکن است در تجارت اجتماعی موفقیت کسب کنید. به نکات قیمت پایین و مواردی که احتمالاً نیازی به بازگشت ندارند ، فکر کنید.

یک شرکت پوشاک ممکن است لباس و لوازم جانبی خود را با موفقیت در شبکه های اجتماعی بفروشد زیرا این روند متناسب با تمایل مردم به خرید این محصولات است.

چه زمانی ممکن است تجارت اجتماعی چندان مناسب نباشد؟ اگر محصولات یا خدمات شما اقلام بالاتری هستند که مشتریان می خواهند کیفیت را به صورت حضوری تشخیص دهند. یک مشتری که یک حلقه نامزدی را خریداری می کند ، می خواهد زمان بیشتری را برای ارزیابی گزینه ها و بررسی فروشندگان از زمان تجارت اجتماعی بگذراند.

مقاله مرتبط  بهترین بررسی میزبانی وب ارزان ارزان در سال 2020

با تمرکز بر روی شبکه هایی که مشتری ایده آل و مخاطبان هدف شما بیشترین استفاده را دارند ، شروع کنید. وقت بگذارید تا مخاطبان خود را درگیر کنید و به نظرات و س questionsالات آنها پاسخ دهید.

خواه بخواهید برای تجارت خود به دنبال تجارت اجتماعی باشید ، هنوز باید در بازاریابی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید. کانال های اجتماعی می توانند به افزایش دید شما ، افزایش بازدید از وب سایت ، ایجاد سرنخ و کمک به تعامل شما با مشتریان کمک کنند.

3. یک استراتژی رسانه اجتماعی برای شرکت تجارت الکترونیکی خود ایجاد کنید

شما برای شرکت تجارت الکترونیکی خود به یک استراتژی رسانه اجتماعی نیاز خواهید داشت که اهداف ، منابع و بهترین سیستم عامل های شما را در نظر بگیرد که به شما در دستیابی به مشتریان کمک می کند. هنگامی که این قسمت از استراتژی خود را روشن کردید ، می توانید با گسترش هر یک از عناصر ، کمپین های موثری متناسب با اهداف خود ایجاد کنید.

هنگامی که از یک استراتژی شبکه های اجتماعی استفاده می کنید ، به احتمال زیاد از بهترین روش ها برای کمک به شما در کل موثرتر استفاده می کنید. از مخاطبان هدف خود ، جایی که اوقات می گذرانند و نگرانی هایشان ، ایده روشنی بگیرید. از اینجا ، تحقیق کنید تا بررسی کنید کدام سیستم عامل ها بیشترین محبوبیت را در جمعیت شناسی هدف دارند.

با استفاده از این اطلاعات ، بهتر می توانید برنامه ریزی کنید که زمان و تلاش شما به چه نتیجه می رسد.

4- مشخص کنید که شرکت تجارت الکترونیکی شما باید کانال های رسانه های اجتماعی را هدف قرار دهد

ابتدا به دنبال سیستم عامل های مستقر باشید که طیف وسیعی از ویژگی ها ، روش های مختلف برای تبلیغ و فروش محصولات و هدف گذاری متمرکز را ارائه می دهند. بعضی از آنها ممکن است مورد توجه شما قرار بگیرند زیرا کاملا مناسب محصولات شما هستند.

مارک پوششی که قبلاً به آن اشاره کردیم ، احتمالاً تمایل به استفاده از اینستاگرام دارد زیرا تمرکز آن بر تصویر است و مصرف کنندگان قبلاً به کشف و خرید پوشاک در برنامه عادت کرده اند.

در مرحله بعدی ، در نظر بگیرید که کدام سیستم عامل ها جمعیتی مورد نظر شما را جذب می کنند. شما می خواهید به جایی بروید که مشتریان ایده آل شما وقت می گذرانند.

چه نوع داده ای می تواند تصمیم شما را مطلع کند؟ با برخی تحقیقات ، ممکن است کشف کنید 60 درصد از کاربران Pinterest زنان هستند ، و 98 درصد کاربران فیس بوک از طریق دستگاه های تلفن همراه به سایت دسترسی پیدا می کنند. از این نقاط و سایر داده ها ، می توانید مشخص کنید کدام سیستم عامل ها برای کسب و کار شما بهترین هستند.

5. حساب های رسانه های اجتماعی خود را برای تجارت الکترونیکی بهینه کنید

یکی از اولین اقداماتی که باید انجام دهید ، بهینه سازی حساب های شبکه های اجتماعی خود است. نمایه های خود را به طور کامل پر کنید ، و هر کجا که می توانید اطلاعات مفید اضافه کنید.

یافتن اطلاعات مورد نیاز افراد را در یک نگاه آسان برای درک تجارت شما و خرید از شما آسان کنید. برای شناسایی کلمات کلیدی و هشتگ های مناسب برای استفاده ، تحقیق کنید تا در نتایج جستجو ظاهر شوید. موقعیت مکانی خود را آشکار کنید.

حتماً به صفحه هایی پیوند دهید که مشتریان می توانند محصولی را که برای دیدن آنها کلیک کرده اند پیدا کنند. از CTA های شفاف استفاده کنید تا مردم بدانند برای خرید از شما چه کاری باید انجام دهند.

6. اجرای کمپین های پرداختی شبکه های اجتماعی بهینه شده برای شرکت های تجارت الکترونیکی

تقریباً در هر بستر اجتماعی نسخه ای از تبلیغات پولی وجود دارد که می تواند به شما امکان افزایش دید حتی در صورت دستیابی به چالش برای دستیابی به مواد آلی را بدهد.

انواع مختلفی از تبلیغات نیز در هر یک وجود دارد ، بنابراین بررسی گزینه های مختلف می تواند ارزشمند باشد. ممکن است انواع مختلف تبلیغات را در هر سیستم عامل امتحان کنید. ممکن است تبلیغات مجدد را در فیس بوک امتحان کنید ، اما از پست های قابل خرید در اینستاگرام استفاده کنید. از قابلیت های هدف گیری مخاطب در هر یک استفاده کنید.

7. از ابزارهای اتوماسیون استفاده کنید

اگر شبکه های اجتماعی بخشی از استراتژی فروش شما است ، باید ابزارهای اتوماسیون را کشف کنید و از آنچه می توانید استفاده کنید. چرا اتوماسیون در فروش اجتماعی بسیار کلیدی است؟ مردم انتظار تعامل به موقع و شخصی در شبکه های رسانه های اجتماعی را دارند. برای برآوردن انتظارات آنها ، به کمک نیاز خواهید داشت.

مقاله مرتبط  چگونه یک بازار خدمات ایجاد کنیم

به راحتی نمی توان یک کسب و کار موفق را اداره کرد و هر لحظه بیداری را به صورت آنلاین در پاسخ به نظرات و پاسخ به س questionsالات سپری کرد. رسانه های اجتماعی مانند ویترین فروشگاهی است که 24 ساعت شبانه روز ، هفت روز هفته (به علاوه تعطیلات!) باز است ، بنابراین فرصت دور کردن مردم یا از دست دادن درخواست ها یا نگرانی های مهم را پیدا نکنید.

8- تجربه موبایل را در نظر بگیرید

افراد بیشتری از هر زمان دیگری از طریق تلفن های خود به شبکه های رسانه های اجتماعی و وب سایت ها دسترسی پیدا می کنند. با این وجود ، وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی می شود ، طراحی تلفن همراه اولین قدم است. کل سفر خرید باید یکپارچه باشد.

گزینه های پرداخت باید برای موبایل مناسب باشد. Apple Payبه عنوان مثال ، به شما این امکان را می دهد تا به کاربران اجازه دهید از تلفن های خود خرید کنند. در پایین صفحه به گزینه های پرداخت بیشتر خواهیم پرداخت.

قالب های محتوا را نیز در نظر بگیرید. با بیش از 100 میلیون ساعت از ویدیویی که هر روز در فیس بوک مصرف می شود ، می خواهید ویدیوهایی با قالب عمودی برای کاربران تلفن همراه ارائه دهید. افراد از راحتی ، یک تجربه شخصی برخوردارند و احساس می کنند به راحتی می توانند در سایت شما پیمایش کنند و با آنها درگیر شوند.

9. بهینه سازی صفحات فرود برای تجارت الکترونیکی

بهینه سازی صفحات فرود خود برای تجارت الکترونیکی با فراهم آوردن اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در مورد خرید ، به ایجاد تجربه کاربری بهتر کمک می کند.

اگر آنها بر روی سایت شما کلیک کنند ، شما می خواهید که آنها به سرعت درک کنند که در مکان مناسب قرار دارند. آنها باید بتوانند یکپارچه به سمت خرید کالای مورد نظر خود حرکت کنند.

در صورت لزوم ، دارای کپی و نوشتن کامل مقاله در مورد ویژگی ها و مزایا ، از داشتن تصاویر و فیلم های با کیفیت از محصولات اطمینان حاصل کنید. برای کمک به تبدیل آنها ، اندازه یا مشخصات را در صفحه محصول و فراخوانهای واضح (CTA) قرار دهید.

10. ایجاد CTA های واضح در رسانه های اجتماعی بهینه شده برای تجارت الکترونیکی

CTA همان چیزی است که کاربر شما را وادار به تبدیل به مشتری می کند. برای ساختن اینها وقت بگذارید و آنها را در هر تعامل با مشتریان بالقوه بگنجانید.

شما می توانید از CTA های مختلف استفاده کنید ، مانند س askingال کردن ، از جمله پیوندهای پیوند ، یا افزودن دکمه های قابل کلیک. طراحی صفحه شما ممکن است شامل بنرهایی با پیشنهادات واضح ، دکمه های قابل کلیک روی نوار کناری یا تبلیغات پاپ آپ باشد تا به مشتریان در تبدیل تبدیل کمک کند.

11. از پیمایش آسان وب سایت اطمینان حاصل کنید

هنگام راه اندازی سایت تجارت الکترونیکی ، تجربه کاربر (UX) باید در اولویت شما باشد. شما می خواهید خریداران به سرعت محصولات را پیدا کنند و درک کنند که چگونه از مرور به سمت خرید بدون سردرگمی حرکت کنند.

هر چقدر خرید مردم از شما برای شما راحت تر باشد ، احتمال تبدیل آنها از بازدید کننده به مشتری بیشتر خواهد بود. برای درک ساده ناوبری خود را حفظ کنید و از اجزای طراحی که استفاده از آنها برای افراد به راحتی غیر معمول است بسیار غیرمعمول است.

اطلاعات سایت خود را با برچسب های واضح برای دسته بندی محصولات سازماندهی کنید و از سبک های ناوبری روی حیله و تزویر که باعث ایجاد سردرگمی می شوند ، خودداری کنید.

رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی - پیمایش سایت H&M

12. گزینه های پرداخت آسان را برای مشتریان ارائه دهید

اگر می خواهید یک سایت تجارت الکترونیکی موفق راه اندازی کنید ، باید روش های قابل اعتماد و قابل اعتمادی را برای پرداخت هزینه محصولات و خدمات به مردم ارائه دهید.

شما می توانید طیف گسترده ای از گزینه های پرداخت را برای تجارت الکترونیکی خود کشف کنید ، هرکدام دارای ویژگی ها و خط مشی های خود هستند. گزینه ها شامل Square ، PayPal ، Stripe ، Apple Pay ، Google Pay و بسیاری موارد دیگر هستند.

برخی از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بسته به اینکه از چه ویژگی هایی استفاده می کنید ، به مشتریان امکان خرید مستقیم از برنامه را می دهند. برخی از این گزینه ها شامل فیس بوک (با فروشگاه های فیس بوک ، Messenger Chatbots و تبلیغات) ، اینستاگرام (با استوری ها ، خرید ، Live ، IGTV و تبلیغات) و Pinterest (با پین های تبلیغاتی ، پین های غنی شده و خرید پین های ظاهری) است. )

مقاله مرتبط  8 نکته تبلیغاتی پیشرفته آمازون برای بهبود فروش شما

همچنین می توانید از وب سایت های شخص ثالث به عنوان راهی برای تبلیغ و فروش محصولات خود تحقیق کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخی از مواردی که ممکن است از تجارت الکترونیکی شما پشتیبانی کنند ، به مطالعه ادامه دهید.

13. در وب سایت های شخص ثالث تبلیغ و فروش کنید

گزینه های دیگری برای افزایش فروش شما فراتر از وب سایت شما وجود دارد. وب سایت های شخص ثالث به شما امکان می دهند ضمن ایجاد مشروعیت و ترافیک وب سایت ، از قابلیت های تثبیت شده و مخاطبان عظیم بهره مند شوید.

یک نمونه از فروش وب سایت های شخص ثالث است آمازون. در حالی که خریداران در آمازون ممکن است متوجه شوند که به جای خرید مستقیم از خود غول خرده فروشی ، از شما خرید می کنند ، شما همچنان از اعتبار برند و قابلیت خرید آنها بهره مند می شوید. شما همچنین می توانید مخاطبان عظیم بازدید کنندگان آنها را با نیت قوی برای خرید استفاده کنید.

گزینه دیگر استفاده از سایتهایی مانند این است دوست دارم آن را بدانم، که به خوانندگان این امکان را می دهد تا با پیوند دادن محصول از طریق ایمیل برای آنها ، مورد یا مواردی را از یک پست اینستاگرام خریداری کنند.

RewardStyle یک شبکه وابسته فقط با دعوت است که به سبک زندگی ، مد و محصولات زیبایی متمرکز است و به فروشندگان اجازه می دهد تا از طریق تولید محتوا با محصولات خاص درآمد کسب کنند.

14. موفقیت استراتژی رسانه های اجتماعی شرکت تجارت الکترونیکی خود را پیگیری کنید

هنگام پیاده سازی ایده های خود ، پیگیری نتایج استراتژی خود ضروری است ، بنابراین می توانید موفقیت های خود و مکانهایی را که باید پیشرفت کنید به طور دقیق تجزیه و تحلیل کنید.

معیارهای کمی قابل انتخاب برای تعامل (مانند پسندیدن ، اشتراک گذاری ، نظرات یا بازتوییت) را انتخاب کنید. میزان بازدید از وب سایت و میزان بازدید شما از کانال های رسانه های اجتماعی خود را پیگیری کنید. فروش حاصل از بازاریابی در شبکه های اجتماعی و فروش آنلاین یا از طریق کمپین های خود را پیگیری کنید.

همیشه سخت نیست که تلاش خود را به نتایج خود گره بزنید ، اما می توانید امتحان کنید. با استفاده از معیارهای خاص ، بهتر می توانید تاکتیک های کار را تکرار کرده و از مناطقی بازدید کنید که به نظر نمی رسد بازده مشابه شما را داشته باشد.

نتیجه

رسانه های اجتماعی برای بسیاری از افراد قسمت بزرگی از زندگی روزمره است و فرصتی عالی برای حضور در مقابل مشتریان بالقوه و فروش محصولات و خدمات شما فراهم می کند. شما می توانید از سیستم عامل های مختلف برای تقویت برند خود ، افزایش فروش و توسعه طرفداران وفادار استفاده کنید.

اگر به صورت آنلاین نیز فروش می کنید ، استفاده از رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی یک گام طبیعی برای تجارت شما است زیرا شما در حال برنامه ریزی برای رشد آینده هستید. اگر هنوز از مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده نکرده اید ، همین حالا شروع کنید ، تا فرصتی را که نشان می دهد از دست ندهید.

با مراحل ذکر شده در بالا ، شما آماده استفاده از مزایای رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی خود خواهید بود. اگر این گزینه ها را جستجو نکرده اید یا برخی از آنها را می خواهید کمک کنید تا آنها برای شما کار کنند ، برای پشتیبانی از بازاریابی دیجیتال تماس بگیرید.

آیا برای تجارت الکترونیکی در تجارت خود در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کرده اید؟ در ادامه کدامیک از نکات بالا را امتحان خواهید کرد؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید