آموزش سئو

راهنمای نهایی برای جذب مشتری

ژوئن 29, 2021

جذب مشتری برای بسیاری از صاحبان مشاغل یک درد بزرگ است. حتی ایجاد یک راه ثابت برای ایجاد مشاغل جدید دشوارتر است.

هدف شما باید جمع آوری سیستمی باشد که مشتریان را تقریباً از طریق خلبان خودکار بدست آورد. هرچند گفتن این کار آسان تر است

این راهنما باید به شما کمک کند تا شروع کنید.

خرید مشتری چیست؟

جذب مشتری فرآیند کسب و کار شما در جذب مشتری جدید است. هدف هر مشاغل ایجاد رویه هایی است که به دست آوردن مشتریان جدید ساده و منظم می شود. متأسفانه ، بسیاری از مشاغل کوچک و فریلنسرها در تهیه فرآیندی برای کار سختی دارند آوردن مشتری های جدید.

قطعه مهم این معما توانایی یک شرکت برای اندازه گیری هزینه خرید مشتری است. در حوزه بازاریابی دیجیتال ، این اغلب به عنوان “CPA” یا “هزینه هر خرید” شناخته می شود.

این مورد در سراسر هیئت مدیره اعمال می شود ، خواه از تبلیغات پولی ، دسترسی ارگانیک ، چاپ ، رادیو ، تلویزیون یا هر چیز دیگری استفاده کنید. باید بدانید که برای به دست آوردن مشتری چه مبلغی باید هزینه کنید. وقتی این را تعیین کردید ، درجه بندی بازاریابی شما بسیار آسان تر می شود زیرا می دانید که می توانید دلار بیشتری به کمپین های خود بکشید و XYZ را از نظر مشتری از انتهای دیگر به دست آورید.

هدف از خرید مشتری چیست؟

هدف از جذب مشتری کاملاً توضیحی است. بدون مشتری ، کسب و کاری ندارید. بدون مشتریان ثابت ، شما تجارت ثابتی ندارید.

یک هشدار کوچک در اینجا این است که مشاغل باید بر حفظ مشتری متمرکز شوند ، که متفاوت از خرید است. ماندگاری تلاش شما برای حفظ مشتریانی است که در حال حاضر دارید و نه گذر از چرخه معیوب نیاز دائمی به خرید مشتریان جدید. افزایش ماندگاری شما فقط پنج درصد می تواند سود شما را به همان اندازه افزایش دهد 95 درصد.

وقتی مشتری و حفظ مشتری را با هم ترکیب می کنید ، یک دستور العمل مطمئن برای موفقیت خواهید داشت. به همین دلیل است:

  1. این به شما کمک می کند تا پول مورد نیاز خود را برای تأمین هزینه ها و پرداخت حقوق کارمندان بدست آورید ، به شما این امکان را می دهد که سرمایه گذاری خود را مجدداً انجام دهید و نتایج بهتری را برای مشتریان خود به همراه داشته باشید.
  2. این رشد و موفقیت مداوم را برای شرکا ، سرمایه گذاران و تأثیرگذاران خارجی نشان می دهد.

اینکه بتوانید به طور مداوم تجارت جدید خود را به سمت شرکت خود سوق دهید ، همه را راضی نگه می دارد ، اما این هدف نهایی نیست. هدف این است که مشتریانی که دارید تا آنجا که می توانید حفظ کنید. اگرچه به دست آوردن موارد جدید هزینه دارد ، اما نگه داشتن آنها هزینه ای ندارد.

خرید مشتری در مقابل تولید سرب

در مورد تفاوت این دو ممکن است سردرگمی وجود داشته باشد ، اما در واقع ساده است: تولید سرب یک قدم از قیف جذب مشتری است. یک شخص یا نهاد قبل از اینکه بخواهد چیزی از شما بخرد ، ابتدا باید از تجارت شما مطلع شود. این عموماً در نتیجه تولید سرب اتفاق می افتد.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم تجارت شما در حال تبلیغ یک آگهی فیس بوک است. این معمولاً در ترافیک سرد اتفاق می افتد (افرادی که هرگز نام شما را نشنیده اند). آنها تبلیغ شما را می بینند و برای جستجوی ثانیه ای مکث می کنند. آنها اکنون به یک پیشتاز تبدیل شده اند و دیگر ترافیک سردی ندارند زیرا از شما مطلع هستند.

شاید آنها روی تبلیغ کلیک کنند ، فرم را پر کنند و در نهایت با شما مکالمه کنند. همه اینها گام هایی در مسیر جذب مشتری به طور کلی است. تولید سرب به سادگی یک قدم است.

نحوه ایجاد یک برنامه جذب مشتری

حال بیایید در مورد برخی از اقدامات عملی که می توانید برای توسعه بهترین استراتژی های جذب مشتری بردارید صحبت کنیم.

مقاله مرتبط  بهترین گواهینامه SSL رایگان - بررسی 2021

1. مشتری خود را شناسایی کنید

اولین قدم برای هر مشاغل (قبل از اینکه حتی یک کسب و کار باشند!) باید ایجاد یک آواتار مشتری یا شخصیت خریدار باشد. این مشتری ایده آل شماست: آنها چه کسانی هستند ، چه چیزی دوست دارند ، مشکلات آنها و اطلاعات جمعیتی آنها.

این یک استراتژی عالی برای یک کسب و کار است که بداند مشتری او هر چه زودتر است. به عنوان مثال ، اگر کرم ضد پیری می فروشید ، مخاطب کاملاً واضحی دارید که به آن محصول علاقه مند است. مخاطبان شما ممکن است زنان بالای 40 سال باشند که دارای روال مراقبت از پوست هستند و به دنبال کمی کمک اضافی هستند. این افراد ممکن است از طبقه متوسط ​​به بالا متوسط ​​باشند و از پس جراحی یا اقدامات زیبایی برآیند ، اما توانایی تهیه کرم شما را دارند.

اگر دقیقاً بدانید که هدف شما چیست ، به راحتی می توانید آنها را بدست آورید زیرا نسخه تبلیغاتی ، متن ، تصاویر و محصولات شما به زبان آنها صحبت می کنند.

2. اهداف را تعیین کنید

پس از داشتن آواتار مشتری ، برخی از اهداف و اهداف را یادداشت کنید. با تلاش های بازاریابی خود سعی در رسیدن به چه چیزی دارید؟ در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • اطلاع: آیا می خواهید آگاهی از یک علت را گسترش دهید ، چیزی را روشن کنید یا خود را برای مخاطبان خاص معرفی کنید؟
  • به صورت حضوری: آیا کسب و کار شما به افراد نیاز دارد که از نظر جسمی در مکانی با آجر و ملات قرار بگیرند؟
  • تماس تلفنی: شاید لازم باشد ترافیک آنلاین را به یک س intoال تلفنی تبدیل کنید.
  • فرم: آیا ترافیک شما هنوز در مراحل اولیه یادگیری درباره شما است؟ در این صورت ، ممکن است فقط بخواهید فرم را تکمیل کنند.
  • تبدیل: اگر ترافیکی که هدف قرار داده اید از قبل شما را بشناسد ، ممکن است به سادگی بخواهید آنها را به فروش تبدیل کند.

صرف نظر از اینکه هدف شما چیست ، شما باید یک هدف داشته باشید. هرچه مسیری را که روشن تر بروید ، انتقال پیام مناسب و جلب مخاطب خود در انجام آنچه می خواهید راحت تر خواهد بود.

3. بستر یا خیابان را انتخاب کنید

هنگامی که متوجه شدید مخاطبان شما چه کسانی هستند و می خواهید چه کاری انجام دهند ، باید تعیین کنید که برای رسیدن به آنها از چه روشی استفاده کنید. کانالهای جذب مشتری بسیار مختلفی ، هم بصورت آنلاین و هم آفلاین وجود دارد. در اینجا برخی از محبوب ترین ها وجود دارد:

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک روش طولانی مدت عالی برای توسعه روابط با مشتری و هدایت بازدید به هر مکانی است که می خواهید به انجام برسانید. از همه بهتر ، هیچ راهی درست یا غلط برای این کار وجود ندارد زیرا شما می توانید محتوا را بر اساس طاقچه خود قرار دهید.

فقط بخاطر داشته باشید که بازاریابی محتوا به سادگی وبلاگ نویسی در وب سایت شما و انتظار داشتن افراد برای یافتن آن نیست. شما باید SEO اساسی را درک کنید و متوجه شوید که این یک استراتژی طولانی مدت است و ممکن است ماه ها طول بکشد تا نتیجه را ببینید.

رسانه های اجتماعی

به دست آوردن مشتری در شبکه های اجتماعی چند راه متفاوت ارائه می دهد. می توانید از تبلیغات پولی استفاده کنید که به زودی در مورد آنها بحث خواهم کرد یا می توانید با ایجاد یک دنباله ارگانیک ، ارسال منظم پست و تماس با افراد برای شروع مکالمه ، این کار را به کندی انجام دهید.

من دوست دارم از رسانه های اجتماعی به طبیعی ترین شکل ممکن استفاده کنم ، و این با “اجتماعی بودن” است. مکالمه را شروع کنید ، پیام ارسال کنید و برای مردم ارزش قائل شوید. آنها پاسخ خواهند داد. هفتاد و سه درصد بازاریابان رسانه های اجتماعی را “تا حدی موثر” یا “بسیار م effectiveثر” در تجارت خود می دانند. همه چیز با یک مکالمه شروع می شود.

مقاله مرتبط  10 نکته و تکنیک پیشرفته بازاریابی توییتر

تبلیغات پولی

چه PPC را در گوگل انتخاب کنید یا تبلیغات رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، تبلیغات پولی راهی عالی است که بلافاصله کسب و کار خود را در مقابل مخاطبان مناسب قرار می دهید. به خاطر داشته باشید که Google Ads دارای یک 100 درصد ROI، اما این شما را ملزم می کند که درک کنید چگونه این کار را به درستی انجام دهید.

4- بودجه تعیین کنید

اگر قصد موفقیت دارید ، باید بودجه و فرمول هزینه جذب مشتری داشته باشید. اگر قبل از موعد مقرر بودجه مشخصی نداشته باشید ، بازاریابی می تواند سریعتر از آنچه انتظار داشتید گران شود.

با یک بودجه کم شروع کنید و همانطور که موفقیت را تجربه می کنید راه خود را افزایش دهید.

5. بهینه سازی و نیشگون گرفتن و کشیدن

هنگامی که فرصتی برای جمع آوری داده ها در مورد نحوه دریافت تبلیغات ، محتوای محتوای دیگران و غیره به دست آوردید ، می توانید در صورت لزوم بهینه سازی و تنظیمات مناسب انجام دهید. به عنوان مثال ، اگر متوجه شوید که یک جمعیت خاص خاص در تبلیغات رسانه های اجتماعی بهترین موارد را تبدیل می کند ، ممکن است بخواهید هزینه تبلیغات بیشتری را به آن افراد اختصاص دهید و برخی از افرادی را که تبدیل نمی کنند ، از آنها بگیرید.

3 نمونه از موفقیت های موفقیت مشتری

یکی از بهترین راه ها برای درک چگونگی پیاده سازی و اندازه گیری جذب مشتری این است که ببینید شرکت های دیگر این کار را با موفقیت انجام می دهند. در اینجا چند مثال وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

Shopify: محتوای تعاملی

نمونه هایی از خرید مشتری موفق - Shopify

Shopify غول تجارت الکترونیکی است که مسئول هزاران فروشگاه موفق تجارت الکترونیکی است. یک راه عالی که مشتریان را به سمت سایت سوق می دهند ، محتوای تعاملی مانند آن است تولیدکنندگان نام تجاری، آزمونها و حتی پیشنهادات انتخاب محصول. این نه تنها سرگرم کننده است ، بلکه باعث می شود شما مدت طولانی تری در سایت باشید که به نظر گوگل خوشایند است.

محتوایی که ایجاد می کنید باید جالب و منحصر به فرد باشد. اینترنت یک فضای کاملاً رقابتی است و شما فقط نمی توانید چیزی ارسال کنید و انتظار داشته باشید مردم آن را بخوانند و واکنش نشان دهند.

Turbotax: رایگان ، رایگان ، رایگان

نمونه هایی از خرید مشتری موفق - توربوتاکس

Turbotax یک مثال عالی برای استفاده از چندین سیستم عامل برای انتقال پیام شما است. وقتی همه آنها درباره چگونگی خدمات رایگان افراد برای همیشه صحبت می کنند ، احتمالاً همه ما تبلیغات آنها را در جایی دیده ایم. اگر درک کنی برنامه نویسی عصبی-زبانی، می دانید که “رایگان” کلمه ای بزرگ است.

اطمینان حاصل کنید که در ازای آنچه می خواهید ، ارزش کافی به مشتریان خود ارائه می دهید. تبلیغات تغییر کرده است و دیگر به همین سادگی نیست که به دیگران بگویید چه کاری انجام می دهید. شما باید ارزش ارائه دهید.

Swagbucks: بازاریابی ارجاعی

نمونه هایی از خرید مشتری موفق - Swagbucks

یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری بیشتر این است که مشتریان خود آنها را برای شما تهیه کنند. بازاریابی ارجاعی یک روش قدرتمند است زیرا هزینه زیادی ندارد و به مشتریانی که قبلاً دارید پاداش می دهید ، که می تواند به حفظ مشتری کمک کند.

این روش به ویژه در ابتدای زندگی یک کسب و کار هنگامی که می خواهید شبکه خود را توسعه داده و اعتبار خود را ایجاد کنید بسیار مفید است. به ازای هر هدایتی که مشتریان به شما ارائه می دهند چیزی به آنها پیشنهاد دهید.

5 نکته برای بهبود استراتژی خرید مشتری

در اینجا برخی از نکات پاداش برای کمک به شما در جذب مشتری خود آورده شده است:

1. تسلط بر CTA

هنگامی که مخاطبان خود را بشناسید و ترافیک داشته باشید ، فراخوان برای اقدام (CTA) شما باید کاملاً مناسب باشد. در این مرحله ، همه چیز درباره آنچه شما برای تبدیل ترافیکی که دارید انجام می دهید ، تبدیل می شود. بهینه سازی نرخ تبدیل کلید اصلی می شود و معمولاً با داشتن یک CTA کاملاً شفاف و متقاعد کننده شروع می شود.

مقاله مرتبط  بهترین بررسی ساعت نرم افزار ساعت 2020

2. همه چیز را ردیابی کنید

شما باید جزئیات جزئی در مورد مشتریان احتمالی خود را ردیابی کنید. از همه مهمتر ، تمرکز بر معیارهای درست ، کارها را به مرحله بعدی می رساند. اطلاعات جمعیتی ، نقشه های حرارتی ، چرخ دستی های رها شده ، هدف گیری مجدد – همه اینها مهم هستند. این داده ها می تواند به شما کمک کند اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود داشته باشید بنابراین می توانید تبلیغات را برای موفقیت در آینده بیشتر بهینه کنید.

3. اطمینان حاصل کنید که UX عالی است

اگر ترافیک می گیرید ، تبلیغات کار می کنند و به نظر می رسد همه چیز خوب پیش می رود ، اما هنوز مشتری ندارید ، دلیل دیگری می تواند داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که سایت شما کاملاً کاربردی ، بهینه شده برای موبایل ، بارگذاری سریع و کاربرد آسان است.

4. صبور باشید

می تواند یک هفته طول بکشد برای ایجاد اطلاعات کافی در تبلیغات Google. اگر قبل از آن زمان تبلیغی را تغییر دهید یا آن را لغو کنید ، ممکن است به پای خود شلیک کنید. همین مورد در مورد بازاریابی محتوا نیز صدق می کند. مدتها طول می کشد تا Google محتوای شما را تشخیص دهد و به درستی آن را فهرست بندی کند.

5. متنوع سازی کنید

من معتقدم که خود را در اطراف خود گسترش دهم و اطمینان حاصل کنم که شما می توانید به بیشتر افراد دسترسی پیدا کنید. اگر فکر می کنید برخی از مخاطبان شما به روشی متفاوت در جذب مشتری پاسخ می دهند ، بودجه ای را برای آن تعیین کنید و به آن فرصت دهید.

سQالات متداول خرید مشتری

در زیر ، برخی از سوالات متداول در مورد جذب مشتری را ببینید.

هزینه جذب مشتری خوب چیست؟

هزینه جذب مشتری خوب هر چیزی است که شما برای سودآوری نیاز دارید. از مشاغل مختلف متفاوت خواهد بود. مهم این است که شما برای خرید مشتری بیشتر از مبلغی که به شما پرداخت می کنند ، هزینه نمی کنید. هزینه های عملیاتی را نیز در خاطر داشته باشید.

چگونه مدیریت مشتری را مدیریت می کنید؟

بسیاری از مشاغل دارای افرادی هستند که مسئول این اداره یا کل اداره هستند. البته ، این کار برای مشاغل کوچک ممکن است دشوار باشد ، بنابراین ممکن است منطقی تر باشد که از آن استفاده کنیم.

آیا نگه داشتن مشتری از خرید مشتری جدید مقرون به صرفه است؟

به دست آوردن مشتریان جدید تلقی می شود “قاتل راه اندازی” به یک دلیل. حفظ آن بسیار ارزان تر از کسب است ، اما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. مطمئن شوید که روی هر دو تمرکز کرده اید.

نرخ کسب چیست؟

این عدد را با تقسیم تعداد کل افرادی که در این کمپین شرکت کرده اند بر کل افراد مشاهده کننده آن پیدا کنید.

خلاصه راهنمای خرید مشتری

روش های زیادی برای دستیابی به جذب مشتری وجود دارد ، و گرچه بیشتر روش ها به همان مکان منتهی می شوند ، اما هیچ راه حل واحدی برای همه وجود ندارد. شما باید بفهمید که چه روش بازاریابی برای تجارت شما بهتر است و چگونه می توانید آن را به طور مداوم پیاده سازی کنید.

مهمتر از همه ، درک مشتری و هدف او بسیار مهم است. هنگامی که این کار را انجام دادید ، بقیه در جای خود قرار می گیرند.

از چه روش های جذب مشتری در تجارت خود استفاده می کنید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید